ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Enes Demir
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
131
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
23 Ocak 2021 00:39
Son Ziyaret:
06 Nisan 2021 12:51
Toplam Mesaj:
216 [0.11 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
İMZA
Enes Demir
52 lt karides tankı
104,7 lt bitkili tank
24 lt bitkili betta tankı
60 lt bitkili canlı doğuran tankı (koi kılıç kuyruk)
SON 10 MESAJI
150x65x55 Akvaryum Kurulumu Hk.
[QUOTE=YucelC]
Bir müşterimin 240*170*110 ebatlarında akvaryumu vardı. ondan da destek alacağım bakalım. Umuyorum ki hakkından geleceğim :)
Enes bey yine nokta açıklamalar ile kafa karıştıran bir çok şeyi ortadan kaldırdınız.
Ciklet beslemek istemiyorum açıkçası, deli gibi bir oraya bir buraya dengesiz yüzen bir balık kendi fikrimce. Biraz daha karakterli, akvaryuma yaklaştıkça tepki gösterebilecek türde ve biraz da büyük balık beslemek niyetindeyim.
500LT hacmi olan bir kurulum için ilaç kullanmak istemiyorum(kurulum aşamasında olabilir). Berraklığı doğallığı ile çözmek isterim. Seçeceğim balığa göre, karides ve salyangoz da koymak isterim ama seçtiğim balık bunlara zarar verecekse bu kötü bir fikir olabilir.
Orlando gibi büyük ve gösterişli balık düşünüyorum ama bu balıklar da çok narin oluyorlar çok çabuk hastalanıyorlar. Akvaryuma vaktim yok bakamıyorum derken günde 1 en az 1 saat ilgilenmem gereken dev bir sorumluluk üstlendim. Kısa zamanda alışırım umarım. :) Bu nedenle yine de beni fazla zorlamayacak bir çözüm arıyorum.[/QUOTE]
Amaçlamış olduğunuz balıklar ile maalesef karides veya salyangoz bakımı yapmanız oldukça zor. Orlando bakılması çok zor bir balık türü, ısı değişimine bile duyarlı bir balık. Sadece akvaryumunuzu değil akvaryumunuzun olduğu odayı da değiştirmeniz gerekir ve ısı kaybı yaşamamanız gerekiyor. Bence makrakata çok güzel bir seçim olabilir. Balığa göre de yanına uygun canlılar seçilebilir. Discusta çok güzel seçim olabilir.
İlaç kullanımında bulunmacak ve berrak bir akvaryum olacaksa akvaryumunuz bitkisi varsa bitkileri ile ve filtre sisteminizin sürekli bir şekilde devir daim şeklinde 1,5 2 ay boş bir şekilde çalıştırılip sonra canlı eklemenizi tavsiye ederim.
[QUOTE=YucelC]
Bir müşterimin 240*170*110 ebatlarında akvaryumu vardı. ondan da destek alacağım bakalım. Umuyorum ki hakkından geleceğim :)
Enes bey yine nokta açıklamalar ile kafa karıştıran bir çok şeyi ortadan kaldırdınız.
Ciklet beslemek istemiyorum açıkçası, deli gibi bir oraya bir buraya dengesiz yüzen bir balık kendi fikrimce. Biraz daha karakterli, akvaryuma yaklaştıkça tepki gösterebilecek türde ve biraz da büyük balık beslemek niyetindeyim.
500LT hacmi olan bir kurulum için ilaç kullanmak istemiyorum(kurulum aşamasında olabilir). Berraklığı doğallığı ile çözmek isterim. Seçeceğim balığa göre, karides ve salyangoz da koymak isterim ama seçtiğim balık bunlara zarar verecekse bu kötü bir fikir olabilir.
Orlando gibi büyük ve gösterişli balık düşünüyorum ama bu balıklar da çok narin oluyorlar çok çabuk hastalanıyorlar. Akvaryuma vaktim yok bakamıyorum derken günde 1 en az 1 saat ilgilenmem gereken dev bir sorumluluk üstlendim. Kısa zamanda alışırım umarım. :) Bu nedenle yine de beni fazla zorlamayacak bir çözüm arıyorum.[/QUOTE]
Amaçlamış olduğunuz balıklar ile maalesef karides veya salyangoz bakımı yapmanız oldukça zor. Orlando bakılması çok zor bir balık türü, ısı değişimine bile duyarlı bir balık. Sadece akvaryumunuzu değil akvaryumunuzun olduğu odayı da değiştirmeniz gerekir ve ısı kaybı yaşamamanız gerekiyor. Bence makrakata çok güzel bir seçim olabilir. Balığa göre de yanına uygun canlılar seçilebilir. Discusta çok güzel seçim olabilir.
İlaç kullanımında bulunmacak ve berrak bir akvaryum olacaksa akvaryumunuz bitkisi varsa bitkileri ile ve filtre sisteminizin sürekli bir şekilde devir daim şeklinde 1,5 2 ay boş bir şekilde çalıştırılip sonra canlı eklemenizi tavsiye ederim.
150x65x55 Akvaryum Kurulumu Hk.
[QUOTE=YucelC]Arkadaşlarım merhaba.
Muhtemelen bu akşam gelecek olan 150x65x55 ölçülerindeki akvaryumum için tavsiyelerinizi istemekteyim. Bazı sorularım olacak.
Ömrüm boyunca 110lt den daha yüksek litre akvaryum almamış olan ben, ani bir karar ile bu akvaryuma talip olmuş bulunmaktayım.
İşte bir kaç soru. Cevaplamanız inanın beni çok çok mutlu edecek.
*Kurulumda malzeme olarak dikkat etmem gereken konular neler?
*Başlıca kurulum sorunları ne olabilir?
*Evim kuzey cephe, doğrudan güneş almıyor. Boydan pencere önüne konuşlandırsam daha sonraları çok sorun yaşar mıyım?
*Sarı sudan illet ettiğim için içine dal koymak istemiyorum. Direk dere kenarı kayalarından alarak akvaryum içinde tepecikler yapsam nasıl olur?
*Filtre sistemi için ne önerirsiniz?
*2. el akvaryum alacağım, nasıl bir bakım yapmalı?
*Alacağım akvaryum daha önce derece almış akvaryumdur. Akvaryum elime geçince açıklamayı yapacağım.
*[U]Büyük ve renkli balık beslemek istiyorum.[/U] Önerileriniz neler olur?
*Karanlık olmayan aydınlık bir akvaryum ve akvaryum suyu amacım.
Çok soru sordum biliyorum [:$]
Cevaplarınız için tekrardan teşekkür ederim.
Not: Deneyimlerim;
5 yıl kadar beta balık, 2 yıl kadar sürü balıkları(karma tetra vb), ilk ciddi deneyimim. Deneyerek görmektense siz değerli arkadaşlarımın tecrübelerini uygulamak isterim.
İlgili fotoğrafları en kısa sürede paylaşacağım.[:iyi:][:iyi:][:iyi:]
[/QUOTE]
Hayırlı hobiler öncelikle.
-Bitkili bir tank kuracaksanız lav kırığı ve Vitasand pro siyah bitki kumu kullanmanızı öneririm ama salyangoz bakacaksınız pek uygun bir kum değil hagen öneririm. Vita da adı salyangoz sıkıntısi yaşamazsınız.
Eğer ful bitkili değilde Rizazomlu bitki (dikilmeyen, sabitlenen) kullanıp, akvaryumun alına silis kum( 1 mm ile 3 mm arası) serilip ,anubias, Moss, Java fern gibi bitkileri kullanarak göl kıyı görüntüsüne ulaşabilirsiniz. Veya silis üzerine boş bir akvaryuma sakın Amerikan ciklet türleri kullanılabilirsiniz. Ciklet hiç beslemedim. Arkadaşlar yardımcı olur o konuda .
-Kurulumu yapmadan kurulum sorununu düşünmenizi önermem :)) her şeyi doğru yaparsanız bir probleminiz olmaz.
-Gunes ışınları ve yetersiz ışık kaynağı birleşiminin oluşturduğu camlarda kahverengi yosun(yapış yapış olan jolemsi şey) gibi bir probleminiz olması kaçınılmazdır ama bu yosunlar da diatom süreci için kesinlikle faydalı bir şeydir. Cam silme apartlarini kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim.
- 55 cm yüksekliğinde veya 65 cm yüksekliğinde akvaryum bitkili olması gerçekten zulüm ben denedim kolunuz tabana bir türlü temas etmiyor. Eğer bitkili ise akvaryumunuza göre dış filtre, hayır bitkili değil diyorsanız sump sistemi kullanmalısınız.
-2 . El olması akvaryumunuza ekstra bakım yapmanızı gerektirmez. Sadece iyice dezenfekte edip su kaçağı olup olmadığını kontrol ediniz. Varsa akvaryum slikonu ile düzeltiniz.
-derece almış akvaryum derken ne demek istediğinizi bilmiyorum. :))
- eğer rizazomlu bitki kullanacaksaniz discus, makrakata gibi büyük balıkların oluşturduğu ve yanınada yaşayabilen sürü balıkları ile de güzel bir görüntü oluşturabilirsiniz. En güzel görüntü bence
Yada silis kum serip hiç bir dekor kullanmadan flowerhorn da bakabilirsiniz. En zevkli bakilan balık
-Su berraklığına hedefiniz var anladığım kadarıyla, su berraklastiran ilaçlar kullanabilirsiniz.
[EDIT]Enes Demir,2021-04-05 15:34:23[/EDIT]
[QUOTE=YucelC]Arkadaşlarım merhaba.
Muhtemelen bu akşam gelecek olan 150x65x55 ölçülerindeki akvaryumum için tavsiyelerinizi istemekteyim. Bazı sorularım olacak.
Ömrüm boyunca 110lt den daha yüksek litre akvaryum almamış olan ben, ani bir karar ile bu akvaryuma talip olmuş bulunmaktayım.
İşte bir kaç soru. Cevaplamanız inanın beni çok çok mutlu edecek.
*Kurulumda malzeme olarak dikkat etmem gereken konular neler?
*Başlıca kurulum sorunları ne olabilir?
*Evim kuzey cephe, doğrudan güneş almıyor. Boydan pencere önüne konuşlandırsam daha sonraları çok sorun yaşar mıyım?
*Sarı sudan illet ettiğim için içine dal koymak istemiyorum. Direk dere kenarı kayalarından alarak akvaryum içinde tepecikler yapsam nasıl olur?
*Filtre sistemi için ne önerirsiniz?
*2. el akvaryum alacağım, nasıl bir bakım yapmalı?
*Alacağım akvaryum daha önce derece almış akvaryumdur. Akvaryum elime geçince açıklamayı yapacağım.
*[U]Büyük ve renkli balık beslemek istiyorum.[/U] Önerileriniz neler olur?
*Karanlık olmayan aydınlık bir akvaryum ve akvaryum suyu amacım.
Çok soru sordum biliyorum [:$]
Cevaplarınız için tekrardan teşekkür ederim.
Not: Deneyimlerim;
5 yıl kadar beta balık, 2 yıl kadar sürü balıkları(karma tetra vb), ilk ciddi deneyimim. Deneyerek görmektense siz değerli arkadaşlarımın tecrübelerini uygulamak isterim.
İlgili fotoğrafları en kısa sürede paylaşacağım.[:iyi:][:iyi:][:iyi:]
[/QUOTE]
Hayırlı hobiler öncelikle.
-Bitkili bir tank kuracaksanız lav kırığı ve Vitasand pro siyah bitki kumu kullanmanızı öneririm ama salyangoz bakacaksınız pek uygun bir kum değil hagen öneririm. Vita da adı salyangoz sıkıntısi yaşamazsınız.
Eğer ful bitkili değilde Rizazomlu bitki (dikilmeyen, sabitlenen) kullanıp, akvaryumun alına silis kum( 1 mm ile 3 mm arası) serilip ,anubias, Moss, Java fern gibi bitkileri kullanarak göl kıyı görüntüsüne ulaşabilirsiniz. Veya silis üzerine boş bir akvaryuma sakın Amerikan ciklet türleri kullanılabilirsiniz. Ciklet hiç beslemedim. Arkadaşlar yardımcı olur o konuda .
-Kurulumu yapmadan kurulum sorununu düşünmenizi önermem :)) her şeyi doğru yaparsanız bir probleminiz olmaz.
-Gunes ışınları ve yetersiz ışık kaynağı birleşiminin oluşturduğu camlarda kahverengi yosun(yapış yapış olan jolemsi şey) gibi bir probleminiz olması kaçınılmazdır ama bu yosunlar da diatom süreci için kesinlikle faydalı bir şeydir. Cam silme apartlarini kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim.
- 55 cm yüksekliğinde veya 65 cm yüksekliğinde akvaryum bitkili olması gerçekten zulüm ben denedim kolunuz tabana bir türlü temas etmiyor. Eğer bitkili ise akvaryumunuza göre dış filtre, hayır bitkili değil diyorsanız sump sistemi kullanmalısınız.
-2 . El olması akvaryumunuza ekstra bakım yapmanızı gerektirmez. Sadece iyice dezenfekte edip su kaçağı olup olmadığını kontrol ediniz. Varsa akvaryum slikonu ile düzeltiniz.
-derece almış akvaryum derken ne demek istediğinizi bilmiyorum. :))
- eğer rizazomlu bitki kullanacaksaniz discus, makrakata gibi büyük balıkların oluşturduğu ve yanınada yaşayabilen sürü balıkları ile de güzel bir görüntü oluşturabilirsiniz. En güzel görüntü bence
Yada silis kum serip hiç bir dekor kullanmadan flowerhorn da bakabilirsiniz. En zevkli bakilan balık
-Su berraklığına hedefiniz var anladığım kadarıyla, su berraklastiran ilaçlar kullanabilirsiniz.
[EDIT]Enes Demir,2021-04-05 15:34:23[/EDIT]
Aktif Topraklari Karıştırıp Kullanmak
[QUOTE=Güvenn]
Hocam öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim. Peki aktif toprak altına serilen subratelarda nasıl oluyor. Mesela dennerle 6 in 1 subrate üzerine ada amozania soil de alternatif olarak düşündüğüm seçeneklerden [/QUOTE]
Gereksiz maliyetli, zaten hepsinin 12 -16 ay sonra verimliliğini kaybedecek ve hagenden hiçbir farkı kalmayacak. Avrupa'da yaşıyorsaniz yani litresi 2-3 Euro gibi bir maliyette ise kullanın ama Türkiye'de yaşayıp litresi 40-50 TL arası bir şeyi kullanmaya gerek yok :)) [EDIT]Enes Demir,2021-04-02 23:51:21[/EDIT]
[QUOTE=Güvenn]
Hocam öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim. Peki aktif toprak altına serilen subratelarda nasıl oluyor. Mesela dennerle 6 in 1 subrate üzerine ada amozania soil de alternatif olarak düşündüğüm seçeneklerden [/QUOTE]
Gereksiz maliyetli, zaten hepsinin 12 -16 ay sonra verimliliğini kaybedecek ve hagenden hiçbir farkı kalmayacak. Avrupa'da yaşıyorsaniz yani litresi 2-3 Euro gibi bir maliyette ise kullanın ama Türkiye'de yaşayıp litresi 40-50 TL arası bir şeyi kullanmaya gerek yok :)) [EDIT]Enes Demir,2021-04-02 23:51:21[/EDIT]
Hamile Lepistes
[QUOTE=Akvaryumkaya][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228513/020420212143591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228513/020420212144021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228513/020420212145091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228513/020420212145121.jpg[/IMG]
Daha net cektim belki az öncekiler yanıltmış olabilir eger daha var diyorsanız cıkartıcam yavrulukdan[:?][/QUOTE]
Birkaç gün daha bekletin, stresli olmasından kaynaklı. Eğer zamanınız yoksa 15-16 saat ışıklarınızı açmayın. Heralde ilk doğumu ve 15-20 adet yavru alırsınız
[QUOTE=Akvaryumkaya][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228513/020420212143591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228513/020420212144021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228513/020420212145091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228513/020420212145121.jpg[/IMG]
Daha net cektim belki az öncekiler yanıltmış olabilir eger daha var diyorsanız cıkartıcam yavrulukdan[:?][/QUOTE]
Birkaç gün daha bekletin, stresli olmasından kaynaklı. Eğer zamanınız yoksa 15-16 saat ışıklarınızı açmayın. Heralde ilk doğumu ve 15-20 adet yavru alırsınız
Aktif Topraklari Karıştırıp Kullanmak
[QUOTE=Güvenn]Merhaba, bitkili akvaryum için taban seçimi yaparken birden fazla farklı markanın aktif toprağını karıştırıp kullanmak konusunda avantaj yada dezavantajı yönünden bilgi verebilecek var mı acaba? Aklımdan geçen jbl plant soil ve ada amazonia yı beraber kullanmak. Sanırım bi formda kumların kimyası bozuluyor gibi bsey okumuştum, kurulumu yapıp sonu hüsranla bitsin istemiyorum [/QUOTE]
Eğer iki toprağı birbirine karıştıracak olursanız; toprağınız glutaraldehyde diye madde uretecektir. Buna göre sizin tek avantajlarınız adi salyangoz ve aşırı yosunlasma gibi bir probleminiz olmaz. Dezavantajnız ise karides, midye ve salyangoz bakımı yapamazsınız, çünkü bu glutaraldehyde adı verilen madde bu arkadaşlara son derece zararlıdır ve öldürür veya canlılarınız kendilerini akvaryum disarisına atma meyilleri gösterir.
Bu toprak 6 ay sonra verimliliğini kaybetmesi gerikirken verimliliğiniz maalesef 3 aya düşecektir ve topraginiza altı ay sonra misket veya akıllı gübre ekmeniz gerekirken 3 ay sonra ekmeniz gerekecektir.
Hayırlı akşamlar, herkese hayırlı hobiler.[EDIT]Enes Demir,2021-04-02 22:24:28[/EDIT]
Eğer sadece balık beslemeyi düşünüyorsanız, faydalı bir şey olduğuna emin olabilirsiniz. Eğer sadece balık besleyecek siniz. Şiddetle karıştırmanızı tavsiye ederim.
[QUOTE=Güvenn]Merhaba, bitkili akvaryum için taban seçimi yaparken birden fazla farklı markanın aktif toprağını karıştırıp kullanmak konusunda avantaj yada dezavantajı yönünden bilgi verebilecek var mı acaba? Aklımdan geçen jbl plant soil ve ada amazonia yı beraber kullanmak. Sanırım bi formda kumların kimyası bozuluyor gibi bsey okumuştum, kurulumu yapıp sonu hüsranla bitsin istemiyorum [/QUOTE]
Eğer iki toprağı birbirine karıştıracak olursanız; toprağınız glutaraldehyde diye madde uretecektir. Buna göre sizin tek avantajlarınız adi salyangoz ve aşırı yosunlasma gibi bir probleminiz olmaz. Dezavantajnız ise karides, midye ve salyangoz bakımı yapamazsınız, çünkü bu glutaraldehyde adı verilen madde bu arkadaşlara son derece zararlıdır ve öldürür veya canlılarınız kendilerini akvaryum disarisına atma meyilleri gösterir.
Bu toprak 6 ay sonra verimliliğini kaybetmesi gerikirken verimliliğiniz maalesef 3 aya düşecektir ve topraginiza altı ay sonra misket veya akıllı gübre ekmeniz gerekirken 3 ay sonra ekmeniz gerekecektir.
Hayırlı akşamlar, herkese hayırlı hobiler.[EDIT]Enes Demir,2021-04-02 22:24:28[/EDIT]
Eğer sadece balık beslemeyi düşünüyorsanız, faydalı bir şey olduğuna emin olabilirsiniz. Eğer sadece balık besleyecek siniz. Şiddetle karıştırmanızı tavsiye ederim.
Smart Isıtıcı
[QUOTE=mentalixx]Merhabalar 100W smart ısıtıcı aldım.Kutunun üstünde yan kullanılamayacağı yazıyor.Ama petshopçu yan koyabilirsin demişti.Yan koyabilir miyim?[/QUOTE]
Yatay olarak kullanabilirsiniz hiç sıkıntı olmaz. Sadece kablo kısmını suyun içerisine (derine ) sokmayın, yüzeye yakın olsun.
Hayırlı hobiler herkese :))
[QUOTE=mentalixx]Merhabalar 100W smart ısıtıcı aldım.Kutunun üstünde yan kullanılamayacağı yazıyor.Ama petshopçu yan koyabilirsin demişti.Yan koyabilir miyim?[/QUOTE]
Yatay olarak kullanabilirsiniz hiç sıkıntı olmaz. Sadece kablo kısmını suyun içerisine (derine ) sokmayın, yüzeye yakın olsun.
Hayırlı hobiler herkese :))
İlk Defa Bitkili Akvaryum Kurmak İsteyenlere Tavsi
45. Gün
İçerinde ki canlılar;
6 adet Harley Qienn Rasbora
6 adet kardinal tetra
3 adet komando çöpçü
4 adet Albino çöpçü
1 adet bronz çöpçü
1 adet L144 Vatoz
1 adet cüce vatoz (siyah-beyaz)
2 adet Sae
3disi 1 erkek Lepistes
12 adet yavru Lepistes
3 adet zebra danio (hediye geldi)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229279/020420212202291.jpg[/IMG][EDIT]Enes Demir,2021-04-02 22:02:33[/EDIT]
[VID]https://youtu.be/SvMo2KrpEfU[/VID]
45. Gün
İçerinde ki canlılar;
6 adet Harley Qienn Rasbora
6 adet kardinal tetra
3 adet komando çöpçü
4 adet Albino çöpçü
1 adet bronz çöpçü
1 adet L144 Vatoz
1 adet cüce vatoz (siyah-beyaz)
2 adet Sae
3disi 1 erkek Lepistes
12 adet yavru Lepistes
3 adet zebra danio (hediye geldi)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229279/020420212202291.jpg[/IMG][EDIT]Enes Demir,2021-04-02 22:02:33[/EDIT]
[VID]https://youtu.be/SvMo2KrpEfU[/VID]
İlk Defa Bitkili Akvaryum Kurmak İsteyenlere Tavsi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229279/150320212045121.jpg[/IMG]
1. Ay
Sağ arkaya Cabomba eklendi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229279/150320212045121.jpg[/IMG]
1. Ay
Sağ arkaya Cabomba eklendi.
Akvaryumdaki Pislik
Betta tek bakılması gereken balıktır shhshs
Betta tek bakılması gereken balıktır shhshs
Betta Akvaryumu Kuruyorum. Sorular Ve Öneriler
[QUOTE=Ahmet3553]Herkese merhaba. [:)]
Bugün depoda ne göreyim. CAM[:D]
Tabiki aklıma ilk gelen akvaryuma dönüştürmek. Hesaplamaya göre 25 lt olacak.
Daha önce hiç bakmadığım ve çok heveslendiğim için betta bakmaya karar verdim [:nazar:]
Benim sorularım betta yanına hangi canlıları bakabileceğim.
Diğer akvaryumumdan karides eklemeyi deniycem[x(]. Eğer olursa bir kaç tane koyabilirim.
Asıl merak ettiğim daha neler koyabileceğim. Salyangoz eğer olabilirse isterim. Vatoz da bakmadım küçük bir tane bakmak istiyorum. 1 tane olması sorun çıkarır mı.[:tel:]
Bir de yosun yiyici sae tarzı balıklar olabilir. Çöpçü var başka akvaryumumda [:cik:]sae denemek istiyorum. Acaba sae balığını kaç adet almalıyım. Tabiki beta ile olursa.
Ve büyük sorun ısıtıcım yok. Acaba adapte etme şansımız yok mu. İzmirde oturuyorum. Buralar sıcak ev kaloriferli ve hep sıcak. Eğer mecbur olursa önümüzdeki kışa doğru mecbur alırım. Şimdi lik ısıtıcısız bakabilir miyim acaba. [:)))][/QUOTE]
Öncelikle hayırlı geceler. Kesinlikle ısıtıcı kullanmanız gerekiyor. 25 litre olucaksa 50 w ısıtıcı almanızı öneririm. Bu hobi hep büyümeye gider ve ilerde kullanılabilirsiniz. Kesinlikle bitki kullanmanızı öneririm.
Bettaların en sevdiği bitkiler; bacopa Monnieri ve salmazanii olarak gözlemledim çünkü yaprak aralarında gezinmeyi çok seviyorlar. Taban tamamen bitki olması ve çok az taşlık olması çok huzurlu olmasına sebebiyet veriyor. Örnek olacak olursa size böyle bir fotoğraf paylaşabilirim;
Size örnek olacaksa
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229279/280220211622411.jpg[/IMG]
[QUOTE=Ahmet3553]Herkese merhaba. [:)]
Bugün depoda ne göreyim. CAM[:D]
Tabiki aklıma ilk gelen akvaryuma dönüştürmek. Hesaplamaya göre 25 lt olacak.
Daha önce hiç bakmadığım ve çok heveslendiğim için betta bakmaya karar verdim [:nazar:]
Benim sorularım betta yanına hangi canlıları bakabileceğim.
Diğer akvaryumumdan karides eklemeyi deniycem[x(]. Eğer olursa bir kaç tane koyabilirim.
Asıl merak ettiğim daha neler koyabileceğim. Salyangoz eğer olabilirse isterim. Vatoz da bakmadım küçük bir tane bakmak istiyorum. 1 tane olması sorun çıkarır mı.[:tel:]
Bir de yosun yiyici sae tarzı balıklar olabilir. Çöpçü var başka akvaryumumda [:cik:]sae denemek istiyorum. Acaba sae balığını kaç adet almalıyım. Tabiki beta ile olursa.
Ve büyük sorun ısıtıcım yok. Acaba adapte etme şansımız yok mu. İzmirde oturuyorum. Buralar sıcak ev kaloriferli ve hep sıcak. Eğer mecbur olursa önümüzdeki kışa doğru mecbur alırım. Şimdi lik ısıtıcısız bakabilir miyim acaba. [:)))][/QUOTE]
Öncelikle hayırlı geceler. Kesinlikle ısıtıcı kullanmanız gerekiyor. 25 litre olucaksa 50 w ısıtıcı almanızı öneririm. Bu hobi hep büyümeye gider ve ilerde kullanılabilirsiniz. Kesinlikle bitki kullanmanızı öneririm.
Bettaların en sevdiği bitkiler; bacopa Monnieri ve salmazanii olarak gözlemledim çünkü yaprak aralarında gezinmeyi çok seviyorlar. Taban tamamen bitki olması ve çok az taşlık olması çok huzurlu olmasına sebebiyet veriyor. Örnek olacak olursa size böyle bir fotoğraf paylaşabilirim;
Size örnek olacaksa
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229279/280220211622411.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
