ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
karacag
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
60
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
04 Ocak 2021 12:11
Son Ziyaret:
02 Mayıs 2026 17:10
Toplam Mesaj:
74 [0.04 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Çağan Karakuş
Doğum Tarihi:
31 Temmuz 2006
Yaş:
19
İl:
Istanbul
Meslek:
Öğrenci
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
20 Litre?
[QUOTE=Thefishmannn]Çok teşekkür ediyorum ben yinede bugün bir tepe filtre aldım ne olur olmaz ?Akvaryumun zemini karides soil umarım bir şey olmaz ve son bir sorum var salyangoz ekleyerek bilir miyim? [8)][/QUOTE]
Ekleyebilirsiniz ama bettanın salyangozu rahatsız etmesi ihtimaline karşı dikkatli olun. Bence bol bitkili ve zemininde kum vb. malzeme olan akvaryumda filtreye gerek yok zaten tek betta bakacağınız için o su değerlerini bozmak için epey çabalamanız gerekir.[EDIT]karacag,2023-12-04 22:05:58[/EDIT]
[QUOTE=Thefishmannn]Çok teşekkür ediyorum ben yinede bugün bir tepe filtre aldım ne olur olmaz ?Akvaryumun zemini karides soil umarım bir şey olmaz ve son bir sorum var salyangoz ekleyerek bilir miyim? [8)][/QUOTE]
Ekleyebilirsiniz ama bettanın salyangozu rahatsız etmesi ihtimaline karşı dikkatli olun. Bence bol bitkili ve zemininde kum vb. malzeme olan akvaryumda filtreye gerek yok zaten tek betta bakacağınız için o su değerlerini bozmak için epey çabalamanız gerekir.[EDIT]karacag,2023-12-04 22:05:58[/EDIT]
Akvaryum Camının Sürekli Kirlenmesi Ve Dip Çekim
[QUOTE=_Mehmet]Öncelikle herkese merhaba, 9L bir akvaryumum var ve içinde 1 adet Betta var, akvaryumun tabanında siyah kum ve suyun üstünde de 2 tane küçük pistia bitkisi var. Akvaryumun camı bu sıralar turuncu turuncu kirlenmeye başladı ve temizlesem bile ertesi gün yine kirlenmeye başlıyor neyi yanlış yapıyorum ve ne yapmam gerekir? Dip çekim konusunda da kafam karışık forumda ayda 1-2 kere dip çekim yeterli demişler ama balık her gün dışkılıyor ve bunlar tabanda birikiyor bu suyu kirletmez mi dip çekimi ne sıklıkla yapmam gerekir? Teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235369/060720231834511.jpg[/IMG]
Bahsettiğim kiri yeni temizlediğimden fotoğrafını ekleyemedim
[/QUOTE]
Dediğiniz pas görünümlü kir çok büyük ihtimalle kahverengi yosun, sökmesi kolay genelde ışık fazla olduğunda olur diye biliyorum sizde niye olduğunu bilmiyorum. Dip çekimi konusu, dip çekimindeki amaç balığın dışkılarını toplamak değil su değişimi yapmak, balığın dışkılarını toplamanın görsel zevkten başka herhangi bir sebebi yok çünkü zaten balıktan çıkan dışkıdaki amonyak suya eşit dağılıyor yani siz dipten değil üstten suyu alsanız ve yerine su eklerseniz aynı etki olur yani balığın dışkıları dipte durdukça suyu bozmaz önemli olan düzenli aralıklarla su değişimi yapmak siz bunu zaten yeteri kadar yapıyorsunuz gibi görünüyor akvaryumda pek bir sorun yok.
[QUOTE=_Mehmet]Öncelikle herkese merhaba, 9L bir akvaryumum var ve içinde 1 adet Betta var, akvaryumun tabanında siyah kum ve suyun üstünde de 2 tane küçük pistia bitkisi var. Akvaryumun camı bu sıralar turuncu turuncu kirlenmeye başladı ve temizlesem bile ertesi gün yine kirlenmeye başlıyor neyi yanlış yapıyorum ve ne yapmam gerekir? Dip çekim konusunda da kafam karışık forumda ayda 1-2 kere dip çekim yeterli demişler ama balık her gün dışkılıyor ve bunlar tabanda birikiyor bu suyu kirletmez mi dip çekimi ne sıklıkla yapmam gerekir? Teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235369/060720231834511.jpg[/IMG]
Bahsettiğim kiri yeni temizlediğimden fotoğrafını ekleyemedim
[/QUOTE]
Dediğiniz pas görünümlü kir çok büyük ihtimalle kahverengi yosun, sökmesi kolay genelde ışık fazla olduğunda olur diye biliyorum sizde niye olduğunu bilmiyorum. Dip çekimi konusu, dip çekimindeki amaç balığın dışkılarını toplamak değil su değişimi yapmak, balığın dışkılarını toplamanın görsel zevkten başka herhangi bir sebebi yok çünkü zaten balıktan çıkan dışkıdaki amonyak suya eşit dağılıyor yani siz dipten değil üstten suyu alsanız ve yerine su eklerseniz aynı etki olur yani balığın dışkıları dipte durdukça suyu bozmaz önemli olan düzenli aralıklarla su değişimi yapmak siz bunu zaten yeteri kadar yapıyorsunuz gibi görünüyor akvaryumda pek bir sorun yok.
Orinoco Nehri Biyotop Akvaryumu
[QUOTE=Hysteria]Merhaba,
Ben bugüne kadar 15 yıldır Malawi ve Tanganyika Cichlid üretimi yapıyordum. Birçok akvaryum kurup dağıttım. Çok fazla Afrika türü besledim. Şimdi ise ilk defa tatlı su ve Güney Amerika kısmına el attım. Ben de tam olarak aynı akvaryum ölçülerinde, benzer balık ve bitkilerle, aynı Orinoco biyotopunu yapmaya başladım. Sonra forumda bu konuya denk geldim. Öncelikle 16 yaşında böyle bir çalışma yaptığın için seni tebrik ediyorum. Senin yaptığın iş ve altındaki yorumlar bana da fazlasıyla yol gösterici olacak. Ayrıca kendi çalışmalarım ve düşüncelerimden de biraz bahsedip forumdan destek almak isterim.
Ben zemine tamamıyla ince kum koydum. Kumun yüksekliği şimdilik 4 cm civarı ancak biraz daha alıp bazı yerlerde eğim ve çukurlar oluşturmayı düşünüyorum. Bitki seçimlerimi henüz yapmadım. Araştırıyorum. Yine de forumdaki ansiklopediye bakarak bir ön liste çıkarttım. Ben bazılarını yazayım. Eğer bilgisi olan varsa yardımcı olabilirse çok sevinirim.
- Alternanthera Btz Water Rose
- Alternanthera Reineckii Mini
- Bacopa Salzmannii sp Araguaia
- Enchinodorus Aflame
- Enchinodorus Bleheri
- Hydrocotyle Leucocephala
- Vallisneria Rubra
- Vallisneria Contortionist
Bu bitkiler benim ilk etapta birbiriyle ve tatlı suya yeni başlayan biri için uygun olacağını düşündüğüm bitkiler. Tabii ki hepsini kullanmayacağım. Yalnızca birbiriyle en uygun ve aynı bölgeden olanları seçebilmek için bir havuz oluşturdum. Bu konuda sizin de düşüncelerinizi almak isterim. Balık olarak ise şu an için yalnızca Ramirezi ve Black Venezuela Corydora türlerim var. Kurmaya çalıştığım biyotop 130 litre civarı olduğu için bu 2 tür yanına farklı güzel tavsiyeler de rica edebilirim sizden.
Hardscape olarak düşündüklerim ise emin olmamakla birlikte Mangrove kökü, ansiklopedide yazan Andezit türevi olarak Bazalt taşlar, Catappa ve Meşe yaprakları ve sıradan kuru dallar. Bu noktada da merak ettiğim, Kızılağaç Kozalağı kullanmam gerekir mi? Mangrove kökü mü yoksa Flame Wood mu kullanmalıyım? Ve taş olarak başka neler ekleyebilirim?
Bilgisi ve tecrübesi olan varsa bana da yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.[/QUOTE]
Güzel yorumunuz için teşekkürler. Bitki türleriyle alakalı sadece ince kum kullanmış olmanız aslında seçenekleri azaltıyor çünkü bildiğim kadarıyla kök gelişimi ve gübre açısından oldukça yetersiz bir kum ama kolay bitkiler denenebilir özellikle Hydrocotyle Leucocephala bitkisi çok uygun, sadece yapraktan besin alan ve oldukça dayanıklı olduğunu gördüğüm bir bitki. Vallisneria ve Enchinodorus türleri içn güzel zemin gerekiyor çünkü köklerden besin alıyorlar zemine misket gübre ilavesiyle şansınızı deneyebilirsiniz ama sonu ne olur bilemem. Alternanthera türleri hakkına bir bilgim yok. Tür seçeneğiniz çokça var bana soracak olursanız en az bir tür sürü balığı almanız yönünde (örn kardinal neon tetra, black tetra vb.) orinoco ansiklopedisi kısmından beğendiğiniz bir tür sürü balığı hem akvaryumunuza renk katar hem de ramirezilerinizi akvaryum içinde daha aktif görmenizi sağlar. Ekstra olarak yosun temizlemesi açısından otocinclus veya cüce vatoz iyi olacaktır eğer yosun temizleyici tür almazsanız yosunla çok uğraşırsınız. Yosun temizleyen ve görünüşü en güzel, naif tür bence otocinclus fakat biraz narinler suya aşılamayı dikkatli yapmanız gerekiyor. Hardscape konusunda yazdıklarınızın çoğu uygun kızılağaç kozalağını keyfinize göre akvaryuma ekleyebilirsiniz zorunlu değil pH düşürdüğü için ekledim ben. Bazalt taşlardan emin değilim çünkü bazı yerlerde pH arttırdığı yazıyor ki malawi akvaryumlarının aksine bu balıklar düşük pH sevdiği için uygun olmayabilir. Mangrow kökü, flame wood, yati kökü tamamen tercihinize kalmış benim flame wood kullanma sebebim mangrow kökünden çok daha ucuza gelmesi ve ince dalımsı yapılarının hoşuma gitmesiydi siz mangrow kökü seviyorsanız sakıncası olmaz. Filtreye peat torf (filtre malzemesi) eklemenizi öneririm çünkü zaten üllkemizdeki çeşme suları bazik yani pH yüksek sular, bize düşük pH gerektiği için peat torf bu konuda yardımcı oluyor ve suya sarı bir renk katarak bölge suyuna daha benzer bir görünüm kazandırıyor.[EDIT]karacag,2023-06-04 18:07:05[/EDIT]
[QUOTE=Hysteria]Merhaba,
Ben bugüne kadar 15 yıldır Malawi ve Tanganyika Cichlid üretimi yapıyordum. Birçok akvaryum kurup dağıttım. Çok fazla Afrika türü besledim. Şimdi ise ilk defa tatlı su ve Güney Amerika kısmına el attım. Ben de tam olarak aynı akvaryum ölçülerinde, benzer balık ve bitkilerle, aynı Orinoco biyotopunu yapmaya başladım. Sonra forumda bu konuya denk geldim. Öncelikle 16 yaşında böyle bir çalışma yaptığın için seni tebrik ediyorum. Senin yaptığın iş ve altındaki yorumlar bana da fazlasıyla yol gösterici olacak. Ayrıca kendi çalışmalarım ve düşüncelerimden de biraz bahsedip forumdan destek almak isterim.
Ben zemine tamamıyla ince kum koydum. Kumun yüksekliği şimdilik 4 cm civarı ancak biraz daha alıp bazı yerlerde eğim ve çukurlar oluşturmayı düşünüyorum. Bitki seçimlerimi henüz yapmadım. Araştırıyorum. Yine de forumdaki ansiklopediye bakarak bir ön liste çıkarttım. Ben bazılarını yazayım. Eğer bilgisi olan varsa yardımcı olabilirse çok sevinirim.
- Alternanthera Btz Water Rose
- Alternanthera Reineckii Mini
- Bacopa Salzmannii sp Araguaia
- Enchinodorus Aflame
- Enchinodorus Bleheri
- Hydrocotyle Leucocephala
- Vallisneria Rubra
- Vallisneria Contortionist
Bu bitkiler benim ilk etapta birbiriyle ve tatlı suya yeni başlayan biri için uygun olacağını düşündüğüm bitkiler. Tabii ki hepsini kullanmayacağım. Yalnızca birbiriyle en uygun ve aynı bölgeden olanları seçebilmek için bir havuz oluşturdum. Bu konuda sizin de düşüncelerinizi almak isterim. Balık olarak ise şu an için yalnızca Ramirezi ve Black Venezuela Corydora türlerim var. Kurmaya çalıştığım biyotop 130 litre civarı olduğu için bu 2 tür yanına farklı güzel tavsiyeler de rica edebilirim sizden.
Hardscape olarak düşündüklerim ise emin olmamakla birlikte Mangrove kökü, ansiklopedide yazan Andezit türevi olarak Bazalt taşlar, Catappa ve Meşe yaprakları ve sıradan kuru dallar. Bu noktada da merak ettiğim, Kızılağaç Kozalağı kullanmam gerekir mi? Mangrove kökü mü yoksa Flame Wood mu kullanmalıyım? Ve taş olarak başka neler ekleyebilirim?
Bilgisi ve tecrübesi olan varsa bana da yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.[/QUOTE]
Güzel yorumunuz için teşekkürler. Bitki türleriyle alakalı sadece ince kum kullanmış olmanız aslında seçenekleri azaltıyor çünkü bildiğim kadarıyla kök gelişimi ve gübre açısından oldukça yetersiz bir kum ama kolay bitkiler denenebilir özellikle Hydrocotyle Leucocephala bitkisi çok uygun, sadece yapraktan besin alan ve oldukça dayanıklı olduğunu gördüğüm bir bitki. Vallisneria ve Enchinodorus türleri içn güzel zemin gerekiyor çünkü köklerden besin alıyorlar zemine misket gübre ilavesiyle şansınızı deneyebilirsiniz ama sonu ne olur bilemem. Alternanthera türleri hakkına bir bilgim yok. Tür seçeneğiniz çokça var bana soracak olursanız en az bir tür sürü balığı almanız yönünde (örn kardinal neon tetra, black tetra vb.) orinoco ansiklopedisi kısmından beğendiğiniz bir tür sürü balığı hem akvaryumunuza renk katar hem de ramirezilerinizi akvaryum içinde daha aktif görmenizi sağlar. Ekstra olarak yosun temizlemesi açısından otocinclus veya cüce vatoz iyi olacaktır eğer yosun temizleyici tür almazsanız yosunla çok uğraşırsınız. Yosun temizleyen ve görünüşü en güzel, naif tür bence otocinclus fakat biraz narinler suya aşılamayı dikkatli yapmanız gerekiyor. Hardscape konusunda yazdıklarınızın çoğu uygun kızılağaç kozalağını keyfinize göre akvaryuma ekleyebilirsiniz zorunlu değil pH düşürdüğü için ekledim ben. Bazalt taşlardan emin değilim çünkü bazı yerlerde pH arttırdığı yazıyor ki malawi akvaryumlarının aksine bu balıklar düşük pH sevdiği için uygun olmayabilir. Mangrow kökü, flame wood, yati kökü tamamen tercihinize kalmış benim flame wood kullanma sebebim mangrow kökünden çok daha ucuza gelmesi ve ince dalımsı yapılarının hoşuma gitmesiydi siz mangrow kökü seviyorsanız sakıncası olmaz. Filtreye peat torf (filtre malzemesi) eklemenizi öneririm çünkü zaten üllkemizdeki çeşme suları bazik yani pH yüksek sular, bize düşük pH gerektiği için peat torf bu konuda yardımcı oluyor ve suya sarı bir renk katarak bölge suyuna daha benzer bir görünüm kazandırıyor.[EDIT]karacag,2023-06-04 18:07:05[/EDIT]
Orinoco Nehri Biyotop Akvaryumu
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Güzel bir kurulum ama bir biyotop değil; bazı bitkiler ve canlılar bölgeye ait değil. Hal böyle olunca biyotop demek yerine orinoco temalı bir kurulum demek daha yerinde olur. Herşeyiyle bir biyotop diyebilmemiz için tümelden tikele ayıklamak ve nokta bölge belirleyip bitkisinden canlısına, su değerlerinden kurulum materyallerine dek o bölgeyi temsil etmesi lazım. Orinoco koca bir havza; bu biyotop hangi küçük bir yan kolu, nehri ya da taşkın ovasını temsil ediyor mesela? İyi araştırmak lazım.
Keyifli hobiler 😊.[/QUOTE]
Aslında sadece sitenin ansiklopedi sayfasındaki bilgilere göre kurulum yaptım. Orinoco havzasının büyük bir bölge olduğunu anlıyorum fakat bu canlıların hepsi Orinoconun bir yerlerinde yaşıyor sitenin bilgilerine göre.
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Güzel bir kurulum ama bir biyotop değil; bazı bitkiler ve canlılar bölgeye ait değil. Hal böyle olunca biyotop demek yerine orinoco temalı bir kurulum demek daha yerinde olur. Herşeyiyle bir biyotop diyebilmemiz için tümelden tikele ayıklamak ve nokta bölge belirleyip bitkisinden canlısına, su değerlerinden kurulum materyallerine dek o bölgeyi temsil etmesi lazım. Orinoco koca bir havza; bu biyotop hangi küçük bir yan kolu, nehri ya da taşkın ovasını temsil ediyor mesela? İyi araştırmak lazım.
Keyifli hobiler 😊.[/QUOTE]
Aslında sadece sitenin ansiklopedi sayfasındaki bilgilere göre kurulum yaptım. Orinoco havzasının büyük bir bölge olduğunu anlıyorum fakat bu canlıların hepsi Orinoconun bir yerlerinde yaşıyor sitenin bilgilerine göre.
Orinoco Nehri Biyotop Akvaryumu
[QUOTE=eackgzz]
Merhaba son durum nedir?[/QUOTE]
Yosun çoğaldı. Açıkçası şuan çok ilgilenemiyorum sınavlarım var, bitince güncelleyeceğim ilginiz için teşekkürler.
[QUOTE=eackgzz]
Merhaba son durum nedir?[/QUOTE]
Yosun çoğaldı. Açıkçası şuan çok ilgilenemiyorum sınavlarım var, bitince güncelleyeceğim ilginiz için teşekkürler.
Arka Plan İçin Bitkiler
[QUOTE=Ehisoer]Akvaryumumun arka planının çok boş kaldığını gözlemledim. Arka plan için güzel duran,hızlı büyüyen bir bitki biliyor musunuz? [/QUOTE]
Kesinlikle çınar bitkisi inanılmaz hızlı büyüyor ve bulunduğu alanı kaplıyor. Rotala Rotundfiala, Vallisneria türleri de seçenek olabilir.
[QUOTE=Ehisoer]Akvaryumumun arka planının çok boş kaldığını gözlemledim. Arka plan için güzel duran,hızlı büyüyen bir bitki biliyor musunuz? [/QUOTE]
Kesinlikle çınar bitkisi inanılmaz hızlı büyüyor ve bulunduğu alanı kaplıyor. Rotala Rotundfiala, Vallisneria türleri de seçenek olabilir.
Kök
[QUOTE=Burak_k]Akvaryum içerisine koyduğum dallar kaynatıp kurutmama rağmen suyu saraltıyor bu sarılığı dış filtre temizlermi[/QUOTE]
Bu sararma tanenlerden kaynaklanıyor hangi ağacı kullandığınız vs bir önemi olmaksızın su sararacaktır bu sararma zararlı değildir hatta yararlıdır. Blackwater akvaryumlarında bilerek yapılır ve kökler suyu yumuşatıp asidik hale getirdikleri için daha çok tropikal balıklarla kurudğunuz akvaryumlarda kullanmanız gerekir. Akvaryumunuzda hangi balıklar var?
[QUOTE=Burak_k]Akvaryum içerisine koyduğum dallar kaynatıp kurutmama rağmen suyu saraltıyor bu sarılığı dış filtre temizlermi[/QUOTE]
Bu sararma tanenlerden kaynaklanıyor hangi ağacı kullandığınız vs bir önemi olmaksızın su sararacaktır bu sararma zararlı değildir hatta yararlıdır. Blackwater akvaryumlarında bilerek yapılır ve kökler suyu yumuşatıp asidik hale getirdikleri için daha çok tropikal balıklarla kurudğunuz akvaryumlarda kullanmanız gerekir. Akvaryumunuzda hangi balıklar var?
Bu Yosun Nedir
[QUOTE=Praton]
Bu türü zor buldum Valla,fiyatlar baya uçuk 1 adet 200 tl ala bildim.Bakımı kolaymı bu türün?[/QUOTE]
Fiyat çok yüksek geldi ben 1 tanesini 45 tlye aldım 2 hafta önce.
[QUOTE=Praton]
Bu türü zor buldum Valla,fiyatlar baya uçuk 1 adet 200 tl ala bildim.Bakımı kolaymı bu türün?[/QUOTE]
Fiyat çok yüksek geldi ben 1 tanesini 45 tlye aldım 2 hafta önce.
Yeşil Çimen Gibi Yosun Nasıl Büyütürüm
[QUOTE=Aqua Discovery][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214205/010320231038361.jpg[/IMG]
Bildiğimiz yosun mu oluşturmak istiyorsunuz karides falan için mi düşündünüz? Maksat ne bilmiyorum ama ben karides tank ına bu şekilde olusturdum bu azaltılmış hali tabani tamamen kaplıyor hatta yukarılara kadar çıkıyor pamuk şeker görünümü alıyor uzun süre dokunmayınca, yapımı oldukça basit yeterki akvaryumda yosun iste :)[/QUOTE]
İlgimi çekti nasıl yaptınız bunu
[QUOTE=Aqua Discovery][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214205/010320231038361.jpg[/IMG]
Bildiğimiz yosun mu oluşturmak istiyorsunuz karides falan için mi düşündünüz? Maksat ne bilmiyorum ama ben karides tank ına bu şekilde olusturdum bu azaltılmış hali tabani tamamen kaplıyor hatta yukarılara kadar çıkıyor pamuk şeker görünümü alıyor uzun süre dokunmayınca, yapımı oldukça basit yeterki akvaryumda yosun iste :)[/QUOTE]
İlgimi çekti nasıl yaptınız bunu
Akvaryum İle İlgili Tavsiyler
[QUOTE=Mertkrdmr][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238631/010320231743391.jpg[/IMG]
Öncelikler herkese merhaba asıl sorum şu akvaryum hobisi ne uzun süredir meraklıyım ancak çok bir bilgim yok, bu sebeple bana yardımcı olur musunuz?
Akvaryumu aldığım petshop bana ürünlerin gayet iyi oldupunu söyledi ancak beslediğim balıklara göre malzemelerin pek doğru oldupunu düşünmüyorum.
Taşlar vs çıktıktan sonra içinde 33-35 litre su olan bir akvaryum 50cm uzunluğunda 25 cm genişliğinde içinde 13 adet zebra danio 5 adet transgenetik tetra 2 adet vatoz 2 adet melek ve 3 adet çöpçu panda var balık sayısını güzel gözükmesi için fazla tutmuştum fikir verirseniz sevinirim. 230f numaralı ancak 500L süzebilen bir iç filtre var ucunu akvaryumun önüne verdim ki çok akıntı yapmasın bunu değiştirmem şart mıdır asıl sorularından biri bu. Bir de petshopta sadece ufak tane çakıl kumdna kalmıştı ve ondan aldım balıklar küçük olduğu için bunu kumla değiştirmem şart mı. Bitki olarak da 3 tane plastik bitki aldım çünkü bir yandan üniversite hazırlık öğrencisiyim yosun temizliği için de çok vaktim olmuyor . Pethopun dediğine göre ayda 1 kez %30 su değişimi yapmam gerekliymiş ben 2 haftada 1 %20 olarak yapmayı planlıyorum başka yerlerde öyle okumuştum onun dışında 100w bir ısıtıcım var ve su 26.5 derecede ve 7 ph da sabit . Akvaryum ile ilgili yorum yaparsanız sevinirim ve bir de öğrenci olduğunu düşünerek değiştirmem gereken ekipmanlar için tavsiye ettiğiniz ürün isim veya linklerini paylaşırsanız çok sevinirim hepinize iyi hobiler. 😀[/QUOTE]
Akvaryumdaki balıklar bir arada bakılmaya uygun değil ayrıca tek tek bakacak olursak bu balıklar için hacminiz yine uygun değil. Balıkların hepsini bir anda suya hiç bakteri kültürü eklemesi yapmadan koyduğunuzu varsayıyorum, hepsi ölecek. Bütün balıkları geri vermelisiniz. Plastik bitki ve boyalı taşlar salınım yapabildiği dolayısyla önerilmiyor o konudaki önerim yine hepsini çıkarmanız yönünde. Akvaryum hakkındaki yorumum ise güzelce araştırıp bitkili ember tetra gibi nano türleri araştırıp güzel bir akvaryum kurabilirsiniz. Her bitki zor olmuyor ayrıca canlı bitki yosunu önler arttırmaz. ph nasıl ölçtünüz bu arada. Su değişimi haftada yüzde 30 olarak yapılır yeni tanklarda su değişimi gün aşırı bile yapılabilir. Filtreniz çok akıntı yapıyorsa uygun değildir.
[QUOTE=Mertkrdmr][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238631/010320231743391.jpg[/IMG]
Öncelikler herkese merhaba asıl sorum şu akvaryum hobisi ne uzun süredir meraklıyım ancak çok bir bilgim yok, bu sebeple bana yardımcı olur musunuz?
Akvaryumu aldığım petshop bana ürünlerin gayet iyi oldupunu söyledi ancak beslediğim balıklara göre malzemelerin pek doğru oldupunu düşünmüyorum.
Taşlar vs çıktıktan sonra içinde 33-35 litre su olan bir akvaryum 50cm uzunluğunda 25 cm genişliğinde içinde 13 adet zebra danio 5 adet transgenetik tetra 2 adet vatoz 2 adet melek ve 3 adet çöpçu panda var balık sayısını güzel gözükmesi için fazla tutmuştum fikir verirseniz sevinirim. 230f numaralı ancak 500L süzebilen bir iç filtre var ucunu akvaryumun önüne verdim ki çok akıntı yapmasın bunu değiştirmem şart mıdır asıl sorularından biri bu. Bir de petshopta sadece ufak tane çakıl kumdna kalmıştı ve ondan aldım balıklar küçük olduğu için bunu kumla değiştirmem şart mı. Bitki olarak da 3 tane plastik bitki aldım çünkü bir yandan üniversite hazırlık öğrencisiyim yosun temizliği için de çok vaktim olmuyor . Pethopun dediğine göre ayda 1 kez %30 su değişimi yapmam gerekliymiş ben 2 haftada 1 %20 olarak yapmayı planlıyorum başka yerlerde öyle okumuştum onun dışında 100w bir ısıtıcım var ve su 26.5 derecede ve 7 ph da sabit . Akvaryum ile ilgili yorum yaparsanız sevinirim ve bir de öğrenci olduğunu düşünerek değiştirmem gereken ekipmanlar için tavsiye ettiğiniz ürün isim veya linklerini paylaşırsanız çok sevinirim hepinize iyi hobiler. 😀[/QUOTE]
Akvaryumdaki balıklar bir arada bakılmaya uygun değil ayrıca tek tek bakacak olursak bu balıklar için hacminiz yine uygun değil. Balıkların hepsini bir anda suya hiç bakteri kültürü eklemesi yapmadan koyduğunuzu varsayıyorum, hepsi ölecek. Bütün balıkları geri vermelisiniz. Plastik bitki ve boyalı taşlar salınım yapabildiği dolayısyla önerilmiyor o konudaki önerim yine hepsini çıkarmanız yönünde. Akvaryum hakkındaki yorumum ise güzelce araştırıp bitkili ember tetra gibi nano türleri araştırıp güzel bir akvaryum kurabilirsiniz. Her bitki zor olmuyor ayrıca canlı bitki yosunu önler arttırmaz. ph nasıl ölçtünüz bu arada. Su değişimi haftada yüzde 30 olarak yapılır yeni tanklarda su değişimi gün aşırı bile yapılabilir. Filtreniz çok akıntı yapıyorsa uygun değildir.
SON MESAJLAR
- 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Üçgen Şekilli Yosun Fatihsm, 19:39
Yosun - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
