ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
EhlenvSehlen
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
54
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
19 Kasım 2020 15:50
Son Ziyaret:
04 Mart 2023 17:06
Toplam Mesaj:
153 [0.07 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ahmet Cemal
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Adana
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ahmet Cemal - - - - Matrix
SON 10 MESAJI
Evi Akvaryumla Isıtmak
Merhaba malum doğalgaz fiyatlarındaki artış bizi alternatif çözümler üretmeye itiyor. Bu noktada 2 seçenek arasında kaldım. Ya 2000 wattlık ufo ısıtıcılardan alacağım ya da 50 litre kapaksız akvaryum ya da kova alıp 100 watt ısıtıcı ile suyu ısıtacağım. Sizce hangisi daha ekonomik bir ısınma sağlar. Ayrıca akvaryum ısıtması nemli ısınma sağladığı için daha sağlıklı gibi. Suyu 30 derece yapayım diyorum. Buharlaşma ciddi bir ısınma sağlıyor bilen bilir.[EDIT]EhlenvSehlen,2022-10-10 16:54:49[/EDIT]
Yardımcı olabilecek olan var mı?
Merhaba malum doğalgaz fiyatlarındaki artış bizi alternatif çözümler üretmeye itiyor. Bu noktada 2 seçenek arasında kaldım. Ya 2000 wattlık ufo ısıtıcılardan alacağım ya da 50 litre kapaksız akvaryum ya da kova alıp 100 watt ısıtıcı ile suyu ısıtacağım. Sizce hangisi daha ekonomik bir ısınma sağlar. Ayrıca akvaryum ısıtması nemli ısınma sağladığı için daha sağlıklı gibi. Suyu 30 derece yapayım diyorum. Buharlaşma ciddi bir ısınma sağlıyor bilen bilir.[EDIT]EhlenvSehlen,2022-10-10 16:54:49[/EDIT]
Yardımcı olabilecek olan var mı?
Bitki İçin Hagen Kum Vs Lav Kırığı Vs Taş Yünü?
Merhaba arkadaşlar. Seri üretime geçeceğim bitki akvaryumumda hangi taban malzemesini tercih etmemi önerirsiniz?
Akvaryumun ölçüsü: 200x40x50
Şu an için elodea, limnophila sessiliflora ve saz besliyorum.
Tabana hagen ya da lav kırığı koyup bitkileri ekim yapmak mı daha mantıklı? Yoksa saksı içine yerleştirilen taş yünü ile bitki demetlerini saksılara yerleştirmek mi? Saksı kullandığımda 5x5 dersek hesaplarıma göre 280 saksılık yerim var. Boşlukları sayarsak 250 saksı kullanabiliyorum. Bir adet saksı ve içindeki yün maliyet olarak 2 liraya geliyor. Bu da 500 lira kadar bir maliyet demek.[zzz]
Saksı koymak yerine yerine 35 kg lav kırığı koyabilirim. Maliyet o zaman çok daha azalıyor ve 140 liraya düşüyor. Hagen kumda da gene maliyet düşük.[:D]
Verim olarak hangisini önerirsiniz?
Amacım bir kaç bitki türünde sınırlı kalıp Türkiye’nin tedarikçisi olmak. Şu anki planlarıma göre 6 ay içerisinde 2 metrelik akvaryum sayımı 12 e çıkaracağım. Buna uygun dükkan da hazır. [:)]
Bir nevi bu sorum pilot uygulama için.
[EDIT]EhlenvSehlen,2021-02-07 13:12:55[/EDIT]
Merhaba arkadaşlar. Seri üretime geçeceğim bitki akvaryumumda hangi taban malzemesini tercih etmemi önerirsiniz?
Akvaryumun ölçüsü: 200x40x50
Şu an için elodea, limnophila sessiliflora ve saz besliyorum.
Tabana hagen ya da lav kırığı koyup bitkileri ekim yapmak mı daha mantıklı? Yoksa saksı içine yerleştirilen taş yünü ile bitki demetlerini saksılara yerleştirmek mi? Saksı kullandığımda 5x5 dersek hesaplarıma göre 280 saksılık yerim var. Boşlukları sayarsak 250 saksı kullanabiliyorum. Bir adet saksı ve içindeki yün maliyet olarak 2 liraya geliyor. Bu da 500 lira kadar bir maliyet demek.[zzz]
Saksı koymak yerine yerine 35 kg lav kırığı koyabilirim. Maliyet o zaman çok daha azalıyor ve 140 liraya düşüyor. Hagen kumda da gene maliyet düşük.[:D]
Verim olarak hangisini önerirsiniz?
Amacım bir kaç bitki türünde sınırlı kalıp Türkiye’nin tedarikçisi olmak. Şu anki planlarıma göre 6 ay içerisinde 2 metrelik akvaryum sayımı 12 e çıkaracağım. Buna uygun dükkan da hazır. [:)]
Bir nevi bu sorum pilot uygulama için.
[EDIT]EhlenvSehlen,2021-02-07 13:12:55[/EDIT]
Co2 Fermantasyon Hava Sızdırma Sorunu
[QUOTE=Cengizhan06]Hazır kapaklardan kullanıyorum.[/QUOTE]
Nerden temin edebiliriz ismi ne olarak geçiyor hocam?
[QUOTE=Cengizhan06]Hazır kapaklardan kullanıyorum.[/QUOTE]
Nerden temin edebiliriz ismi ne olarak geçiyor hocam?
Co2 Fermantasyon Hava Sızdırma Sorunu
Merhaba arkadaşlar yaptığım son 3 fermante girişimi de başarısızlıkla sonuçlandı. Sanırım şişe hava sızdırıyor. Bunun için sizin aldığınız önlemler neler. Yardımcı olabilir misiniz?[:)]
Merhaba arkadaşlar yaptığım son 3 fermante girişimi de başarısızlıkla sonuçlandı. Sanırım şişe hava sızdırıyor. Bunun için sizin aldığınız önlemler neler. Yardımcı olabilir misiniz?[:)]
Samsung Modül Led Hakkında
Merhabalar. Samsung'un modül ledlerinden edindim. 6500 kelvin. Şimdlik 5 adet alıp trafoya bağladım. 5 adet daha ekleyip 15 watt gücüne çıkmayı düşünüyorum. Ayrıca bu ürünün 10000 kelvin modelleri var. Bi 10 tanede ondan alsam işe yarar bir sistem elde eder miyim? Bilgisi ya da tecrübesi olan var mı?
Merhabalar. Samsung'un modül ledlerinden edindim. 6500 kelvin. Şimdlik 5 adet alıp trafoya bağladım. 5 adet daha ekleyip 15 watt gücüne çıkmayı düşünüyorum. Ayrıca bu ürünün 10000 kelvin modelleri var. Bi 10 tanede ondan alsam işe yarar bir sistem elde eder miyim? Bilgisi ya da tecrübesi olan var mı?
Atık Camdan Üretim Akvaryumu Yapımı
[QUOTE=Aplot]
Camı toplamak taşımak ve eritmek için harcayacağınız paraları da katarsak piyasadaki camlardan daha pahalı bir cam elde edersiniz ve güvenilirliği tartışılır. Bu videoyu izlemeni tavsiye ederim.
https://youtu.be/SvqxchqodOs [/QUOTE]
Bu abiler işin profesyonelleri. Clear cam avcıları kendileri. Biz maliyet avcılarıyız. Belki de tlc'deki aşırı pintiler programının bölümlerine bakmam lazım. Belkide bu konu orada işlenmiştir ve olabilitesi vardır.[:)]
[QUOTE=Zeromecha]Bence çok ama çok zahmetli olur gibi el yapımı dumdüz cam plaka yapmak için profesyonel makineler gerekir diye düşünüyorum. Buraya cam plakanın fabrikada nasıl yapildığını gösteren bir video bırakıyorum: (dakika 1 den başlıyor.)
https://youtu.be/PSurxsGQL90
Umarım bu çılgın fikirlerden vazgeçersiniz.[/QUOTE]
Büyük tesisler var. Çünkü büyük camlar üretiyorlar yanlış mıyım? Fermante sistemle co2 üretiyoruz. Ve bunu 2-3 liraya 1 metrekarelik bir alanda yapıyoruz. Şarap üreten Buzdağ'da fermantasyon yapıyor fakat devasa tesislerde, kocaman argelerle.[:)]
[QUOTE=Aplot]
Camı toplamak taşımak ve eritmek için harcayacağınız paraları da katarsak piyasadaki camlardan daha pahalı bir cam elde edersiniz ve güvenilirliği tartışılır. Bu videoyu izlemeni tavsiye ederim.
https://youtu.be/SvqxchqodOs [/QUOTE]
Bu abiler işin profesyonelleri. Clear cam avcıları kendileri. Biz maliyet avcılarıyız. Belki de tlc'deki aşırı pintiler programının bölümlerine bakmam lazım. Belkide bu konu orada işlenmiştir ve olabilitesi vardır.[:)]
[QUOTE=Zeromecha]Bence çok ama çok zahmetli olur gibi el yapımı dumdüz cam plaka yapmak için profesyonel makineler gerekir diye düşünüyorum. Buraya cam plakanın fabrikada nasıl yapildığını gösteren bir video bırakıyorum: (dakika 1 den başlıyor.)
https://youtu.be/PSurxsGQL90
Umarım bu çılgın fikirlerden vazgeçersiniz.[/QUOTE]
Büyük tesisler var. Çünkü büyük camlar üretiyorlar yanlış mıyım? Fermante sistemle co2 üretiyoruz. Ve bunu 2-3 liraya 1 metrekarelik bir alanda yapıyoruz. Şarap üreten Buzdağ'da fermantasyon yapıyor fakat devasa tesislerde, kocaman argelerle.[:)]
Atık Camdan Üretim Akvaryumu Yapımı
[QUOTE=Aplot]Merhaba konudaki tek bilgim ve deneyimim olan kısmı söylemek istiyorum. Farklı zamanlarda pastane, fırın, unlu mamulleri üretim yerlerinde çalıştım işim dolayısıyla. Maalesef taş fırınlar o derecelere çıkamaz. Maksimum 350 derece civarı olur bu da en yüksek ateşin olduğu andır. [/QUOTE]
Katkınız için teşekkür ederim. Evet sanırım seramik yapılan fırınlarda 1300 dereceye kadar çıkılıyor. Kara fırınlarda değil. Alternatif olarak bu rüzgar çakmaklarında kullanılan sistem işe koşulabilir gibi. Ateşi yoğunlaştırarak kalorisini arttırabiliriz sanırım. Isı hala bir problem ama bakalım halledeceğiz inşallah. [:)]
[QUOTE=AquaticPlant]Şimdi cam şişeyi fırında eritip tabaka haline getireceksiniz ve bu tabakadan akvaryum imal edeceksiniz. Doğru mu anladım? [/QUOTE]
Evet hocam.[QUOTE=kdrackgz]Hocam, dalgamı geçiyorsun? Gözünü severim yaa.[/QUOTE]
Hayır hocam.
[QUOTE=karademir48]Çok sağlam dalga geçiyor gibisin.. İnşallah şakadır, diğer türlüsü daha komik. [/QUOTE]
Katkılarınızı bekliyorum hocam. Neler yapabileceğinizin ve potansiyelinizin farkındayım. [:)][EDIT]EhlenvSehlen,2021-01-22 00:46:09[/EDIT]
[QUOTE=Gwynbleidd]Çok yaratıcı bir düşünce [:lol:]. Her şeye okey verirsek mahalle fırınlarının 1000 derece üstüne çıkması mümkün değil. Bildiğiniz üzere farklı cam sınıfları var ve bunlar birbirlerinden farklı erime noktalarına sahipler. Çünkü yapımında kullanılan maddeler farklılık gösteriyor, basit kimya diyelim biz buna. Kuvars cam yaklaşık 1000 derecede erirken borosilikat camlar yanlış hatırlamıyorsam 500-600 derecelerde eriyorlardı. Size en basit haliyle anlatmaya çalıştım. Kullanılacak malzemelerin fiyatlarını güzel hesaplamışsınız lakin çoğu şeyi atlamışsınız yüksek sıcaklıkları ölçmemizi sağlayacak endüstriyel termometrelerin fiyatlarına bir bakmanızı tavsiye ederim [:geek:] İyi hobiler dilerim.[/QUOTE]
Katkınız için çok teşekkürler. [:)] Endüstriyelizm algısına kapılsaydık bu forumda, full red safkan lepistesler üreten abilerimiz çıkmazdı diye düşünüyorum. [:)] Evet başıboş bir ateşle olacak iş değil ama bin km'lik yollar bile bir adım attıktan sonra hızla tükenmeye başlar diye düşünüyorum.
[QUOTE=Aplot]Merhaba konudaki tek bilgim ve deneyimim olan kısmı söylemek istiyorum. Farklı zamanlarda pastane, fırın, unlu mamulleri üretim yerlerinde çalıştım işim dolayısıyla. Maalesef taş fırınlar o derecelere çıkamaz. Maksimum 350 derece civarı olur bu da en yüksek ateşin olduğu andır. [/QUOTE]
Katkınız için teşekkür ederim. Evet sanırım seramik yapılan fırınlarda 1300 dereceye kadar çıkılıyor. Kara fırınlarda değil. Alternatif olarak bu rüzgar çakmaklarında kullanılan sistem işe koşulabilir gibi. Ateşi yoğunlaştırarak kalorisini arttırabiliriz sanırım. Isı hala bir problem ama bakalım halledeceğiz inşallah. [:)]
[QUOTE=AquaticPlant]Şimdi cam şişeyi fırında eritip tabaka haline getireceksiniz ve bu tabakadan akvaryum imal edeceksiniz. Doğru mu anladım? [/QUOTE]
Evet hocam.[QUOTE=kdrackgz]Hocam, dalgamı geçiyorsun? Gözünü severim yaa.[/QUOTE]
Hayır hocam.
[QUOTE=karademir48]Çok sağlam dalga geçiyor gibisin.. İnşallah şakadır, diğer türlüsü daha komik. [/QUOTE]
Katkılarınızı bekliyorum hocam. Neler yapabileceğinizin ve potansiyelinizin farkındayım. [:)][EDIT]EhlenvSehlen,2021-01-22 00:46:09[/EDIT]
[QUOTE=Gwynbleidd]Çok yaratıcı bir düşünce [:lol:]. Her şeye okey verirsek mahalle fırınlarının 1000 derece üstüne çıkması mümkün değil. Bildiğiniz üzere farklı cam sınıfları var ve bunlar birbirlerinden farklı erime noktalarına sahipler. Çünkü yapımında kullanılan maddeler farklılık gösteriyor, basit kimya diyelim biz buna. Kuvars cam yaklaşık 1000 derecede erirken borosilikat camlar yanlış hatırlamıyorsam 500-600 derecelerde eriyorlardı. Size en basit haliyle anlatmaya çalıştım. Kullanılacak malzemelerin fiyatlarını güzel hesaplamışsınız lakin çoğu şeyi atlamışsınız yüksek sıcaklıkları ölçmemizi sağlayacak endüstriyel termometrelerin fiyatlarına bir bakmanızı tavsiye ederim [:geek:] İyi hobiler dilerim.[/QUOTE]
Katkınız için çok teşekkürler. [:)] Endüstriyelizm algısına kapılsaydık bu forumda, full red safkan lepistesler üreten abilerimiz çıkmazdı diye düşünüyorum. [:)] Evet başıboş bir ateşle olacak iş değil ama bin km'lik yollar bile bir adım attıktan sonra hızla tükenmeye başlar diye düşünüyorum.
Atık Camdan Üretim Akvaryumu Yapımı
[QUOTE=kaminari19]Kardeşim lütfen yanlış anlama ama bu zekânı daha olura bilir şeylerde kullan,forumda en enteresan konular senden çıkıyor.Bu kötü birşey değil ama ilerleyen vade de hevesini kıranlar illa ki olacaktır.
Bu tarz çılgın fikirlerini deneme yanılma yolu veya aklında iyice tasarlayıp öyle foruma yazarsan hem bizim için hem senin için en iyisi olur. Umarım seni kirmamisimdir. Sağlıcakla kal [/QUOTE]
Çok sağolun bilgi paylaştıkça fikir tartıştıkça artarmış. Fikrimi çılgınca nitelendirmenize neden olan bölüm neresiydi. Ya da olabilitesiz gördüğünüz. Belirtirseniz belki projemizi filizlendirebiliriz.[:)]
[QUOTE=kaminari19]Kardeşim lütfen yanlış anlama ama bu zekânı daha olura bilir şeylerde kullan,forumda en enteresan konular senden çıkıyor.Bu kötü birşey değil ama ilerleyen vade de hevesini kıranlar illa ki olacaktır.
Bu tarz çılgın fikirlerini deneme yanılma yolu veya aklında iyice tasarlayıp öyle foruma yazarsan hem bizim için hem senin için en iyisi olur. Umarım seni kirmamisimdir. Sağlıcakla kal [/QUOTE]
Çok sağolun bilgi paylaştıkça fikir tartıştıkça artarmış. Fikrimi çılgınca nitelendirmenize neden olan bölüm neresiydi. Ya da olabilitesiz gördüğünüz. Belirtirseniz belki projemizi filizlendirebiliriz.[:)]
Atık Camdan Üretim Akvaryumu Yapımı
Merhabalar kuracağım üretim hattının maliyetini düşürmek çeşitli çalışmalar yapıyorum. Atık camdan akvaryum camı yapımı üzerine araştırmalar yapıyorum şu sıra. Bilmiyorum bu konuda bir çalışması ya da tecrübesi olan var mı? Katkılarınızı bekliyorum.
Ortalama bir 500 ml su hacmi alan atıl cam şişe 160 gram gelmekte. Fiyatı ise ortalama 52 kuruş.
6 milim 100*100 camın ağırlığı ortalama 15 kg. Buradan 15.000 gram/160 gram=93,75 geliyor. 95 diyelim. 95 cam şişe ise 52 kuruştan 49 liraya geliyor. 50 lira diyelim. Ortalama bir 100*40*50'lik bir akvaryum için 1,8 metrekare cam kullanıyoruz. Yani 200 litre hacme 50x1,8=90 liraya mal ediyoruz. Silikonu da evde üreteceğiz. Su, sıvı sabun, inşaat silikonu ile. 1'e 9 oranında sabun ve suyu kullanarak az miktarda inşaat silikonu ile yaklaşık olarak 1 kg silikonu 8 liraya mal ediyoruz. 400 gramı bize yetecek. Yani 3,2 lira. 4 lira diyelim.90+4 lira 1 lira da bant giderimiz olsa 95 liraya 200 litreye çıkıyoruz. Yani 1 tonluk arka planda çalışan bir akvaryum sisteminin maliyeti bize 475 lira olacak.
100*40*50 lik bir akvaryum için 6 milim cam ince gelebilir. Bu yüzden 100*50*40 ile bu problemi çözebiliriz. Ya da 50*25*20 ile akvaryum sayımızı 8 katına çıkarabiliriz. Aynı litre için.
Not: En önemli yeri atlamışım. Camı eritmek için mahallenin fırınını kullanacağız. 1200 dereceye çıkmak bize yeterli olacaktır.
[EDIT]EhlenvSehlen,2021-01-21 23:51:26[/EDIT]
Merhabalar kuracağım üretim hattının maliyetini düşürmek çeşitli çalışmalar yapıyorum. Atık camdan akvaryum camı yapımı üzerine araştırmalar yapıyorum şu sıra. Bilmiyorum bu konuda bir çalışması ya da tecrübesi olan var mı? Katkılarınızı bekliyorum.
Ortalama bir 500 ml su hacmi alan atıl cam şişe 160 gram gelmekte. Fiyatı ise ortalama 52 kuruş.
6 milim 100*100 camın ağırlığı ortalama 15 kg. Buradan 15.000 gram/160 gram=93,75 geliyor. 95 diyelim. 95 cam şişe ise 52 kuruştan 49 liraya geliyor. 50 lira diyelim. Ortalama bir 100*40*50'lik bir akvaryum için 1,8 metrekare cam kullanıyoruz. Yani 200 litre hacme 50x1,8=90 liraya mal ediyoruz. Silikonu da evde üreteceğiz. Su, sıvı sabun, inşaat silikonu ile. 1'e 9 oranında sabun ve suyu kullanarak az miktarda inşaat silikonu ile yaklaşık olarak 1 kg silikonu 8 liraya mal ediyoruz. 400 gramı bize yetecek. Yani 3,2 lira. 4 lira diyelim.90+4 lira 1 lira da bant giderimiz olsa 95 liraya 200 litreye çıkıyoruz. Yani 1 tonluk arka planda çalışan bir akvaryum sisteminin maliyeti bize 475 lira olacak.
100*40*50 lik bir akvaryum için 6 milim cam ince gelebilir. Bu yüzden 100*50*40 ile bu problemi çözebiliriz. Ya da 50*25*20 ile akvaryum sayımızı 8 katına çıkarabiliriz. Aynı litre için.
Not: En önemli yeri atlamışım. Camı eritmek için mahallenin fırınını kullanacağız. 1200 dereceye çıkmak bize yeterli olacaktır.
[EDIT]EhlenvSehlen,2021-01-21 23:51:26[/EDIT]
Bitkili Akvaryumun Tabanına Ayna Döşemek
Merhabalar. Kurmakta olduğum bitki üretim hattının verimini maximuma çıkarmak için aklıma bir proje geldi.
Bütçe sıkıntımdan dolayı profesyonel armatürlere geçemiyorum. Bu yüzden akvaryum tabanına ayna döşemeyi düşünüyorum. Baktım 60*25 lik bir taban için ayna maliyeti 40 lira. Kısa vadede belki yüklü bir harcama olacak ama uzun vadede bitki gelişimini hızlandıracağını düşünüyorum. Belki ileride yan camlara da döşerim. Bu sayede 10 saatlik aydınlatma süremi 3 saate kadar düşürmeyi amaçlıyorum. 7 saatlik tasarruf günde 140 watt ayda 7 kw eder. Ki bu da 5-6 tl'ye tekabül edecek. 5-6 ayda kendini amorti eden bir sistem.
Bu konuda bir bir tecrübesi ya da çalışması olan varsa yardımcı olursa sevinirim.
Aylık 5-6 liralık tasarruf az gözükebilir ama bunu 20 akvaryuma yaparsak 100 lirayı geçkin bir tasarruftan bahsediyor olacağız.[EDIT]EhlenvSehlen,2021-01-18 23:23:23[/EDIT]
Merhabalar. Kurmakta olduğum bitki üretim hattının verimini maximuma çıkarmak için aklıma bir proje geldi.
Bütçe sıkıntımdan dolayı profesyonel armatürlere geçemiyorum. Bu yüzden akvaryum tabanına ayna döşemeyi düşünüyorum. Baktım 60*25 lik bir taban için ayna maliyeti 40 lira. Kısa vadede belki yüklü bir harcama olacak ama uzun vadede bitki gelişimini hızlandıracağını düşünüyorum. Belki ileride yan camlara da döşerim. Bu sayede 10 saatlik aydınlatma süremi 3 saate kadar düşürmeyi amaçlıyorum. 7 saatlik tasarruf günde 140 watt ayda 7 kw eder. Ki bu da 5-6 tl'ye tekabül edecek. 5-6 ayda kendini amorti eden bir sistem.
Bu konuda bir bir tecrübesi ya da çalışması olan varsa yardımcı olursa sevinirim.
Aylık 5-6 liralık tasarruf az gözükebilir ama bunu 20 akvaryuma yaparsak 100 lirayı geçkin bir tasarruftan bahsediyor olacağız.[EDIT]EhlenvSehlen,2021-01-18 23:23:23[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
