ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Dokai
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
23
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
20 Eylül 2020 12:43
Son Ziyaret:
09 Kasım 2021 05:15
Toplam Mesaj:
54 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Doğukan Çelik
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Çorum
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Doğukan Çelik
SON 10 MESAJI
Fiyat Pahalılığı
[QUOTE=lemur]
Fahiş fiyatlarla canlı satışı olduğuna katılıyorum. Fakat en kralını bile alsanız balık fiyatları kurulum-malzeme masrafının %5-10'unu geçmez. Yeri geliyor 1000 tl ile akvaryum kuruyorsunuz içine 10 tlye balık atıyorsunuz. Fiyatlı olanlar, ithal gelip yaygın üretilmeyen ve popüler olan türlerdir.
Petsoplarda zaten kedi kumu, köpek maması dışında ciddi bir ürün bulmak çok zor.
Toptancı-üretici-çiftlik size satış yapmaz diye bir kural yok. Ama toplu alım yapabilirsiniz. 1-2 taneyle uğraşmaz elbette perakende fiyatı çeker. 10-20 ya da fazlasını isterseniz durum değişir.
Kendi aramızda alışveriş yapmak, değiş tokuş yapmak bir çözümdür. Piyasası 30-40 tl olan canlıyı elimde fazla olduğunda meraklısına bedava hediye ettiğim çoktur. Yine de sembolik bir fiyat koyarım. Çünkü bedavaya ya da çok ucuza temin edilen canlının gözünüzde değeri olmaz. Tecrübeyle sabittir.[/QUOTE]
çoklu alım yapmak istedim ama ticari iş yeri gibi bir şeyin sahibi olmadığım için perakende satış fiyatından bahsettiler
[QUOTE=kdrackgz]Petshopları bu kadar kötülemeyin, işini iyi yapanlara haksızlık etmeyin. Hobicilerden almaktan bahsediyorsunuz, hobici her balığı üretmiyor, üretemiyor. Bazı türleri petshoplardan almak zorundasınız, alternatifiniz yok.
Balık fiyatları konusuna gelince, denildiği gibi 1,5 liraya alınana balığın 7,5 liraya satıldığı gibi bir şey olduğunu düşünmüyorum ama alım fiyatlarına %100 civarı üzerine satmak normaldir, çünkü canlı söz konusudur, kayıplar olacaktır vs.
Ayrıca toptancının kayıpları karşıladığı doğru değildir. Yurt dışındaki üretim çiftliği ithalatçının kaybını karşılamaz, ithalatçıda petshopunkini. Ithalat yapan bir tanıdığımdan biliyorum. Bazen çok büyük kayıplarla balığın geldiği oluyor. Sineye çekmekten başka seçenekleriı olmadığını söylüyor. Karşılasa bile, bu seferde karşılayan kayıpları maliyete ekler ve değişen bir şey olmaz.
Ve toptancının size toptan fiyatından perakende balık vermemesinden doğal bir şey yok. Ticari ahlak bunu gerektirir. Size petshopa verdiği fiyattan balık vermiş olsa, belki de bir kere balık alacak olan kişi için kendi daimi müşterisini kazıklamış olacaktı.
Bana göre Ülkemizde balıklar pahalı değil, bizim gücümüz yetmiyor. Amerikalı da Türk de aynı çiftliklerden alım yapıyor, aşağı yukarı aynı miktarda uluslar arası nakliye ödeniyor. Yani ülkeye giriş fiyatları aşağı yukarı aynı. Ama Amerikalı tüketici bir panda çöpçüye 5-6 dolar öderken bize 10-15 tl ağır geliyor.
Bir arkadaşta mahalle petshopu ile internetten satış yapanı kıyaslamış. Mahalle petshopu bir ürünü 5 adet alırken internetten satan 500 adet alıyor. Bu yüzden alırken aynı fiyata alamadığı için satış fiyatlarının da aynı olmaması doğal. Bu söz konusu satıcının ahlaksız olduğu anlamına gelmiyor.
Son olarak aklı başında hiç bir esnaf sattığı malın fiyatının artmasını istemez. Yüksek fiyat daha az potansiyel müşteri demektir dolayısıyla daha az kazanç demektir.
Silinen konuda yazdığımı tekrarlayacağım. Artık bir şeylere gücümüzün yetmiyor olmasının sebebi esnaf değildir. Bu yüzden esnafın hepsini bir kefeye koyup düşmanmış gibi göstermekten vaz geçiniz. Esnafta varoluş mücadelesi veriyor. Bu yüzden içinde bulunduğunuz durumun faturasını gerçek sorumlularına kesin. [/QUOTE]
Doğru söylüyorsunuz
[QUOTE=erkanmazici]Bu kadar olumsuz yorumun tek ve çok basit bir çözümü var, almayın kardeşim. Pahalı bulduğunuz, bütçenize uymayan hiçbir şeyi almayın. Zevk Için yaptığınız akvaryum hobisi bu, hasta annenizin ilacı değil. Eğer fiyat gerçekten abartılıysa zaten kimse alamayacak ve akvaryumcu ya kapatacak ya da fiyatı düşürmek zorunda kalacaktır.
Hayat koşulları gerçekten çok zor. Ama bu durumun sorumluluğunu nedense satıcılara yükleme gibi bir adet çıktı. Televizyon kanalı görüntüsü altında yayın yapan saçma televizyonlar mı insanları böyle düşüncelere sürüklüyor acaba? Bir ürünün pahalı olmasının sebebi satıcılar değildir arkadaşlar. Piyasa arz talep dengesi içinde, satılabilecek fiyatı ortaya çıkarır. Örneğin Age of Empires 4 Türkiye'de Avrupa'daki fiyatının yarı fiyatına satılıyor. Çünkü Avrupa fiyatına burada satılamayacağını biliyorlar. Yani satıcı satılamayacak fiyata ürününe yapıştıramaz. Beğenmediğiniz fiyatlardan bazı insanlar satın alıyor ki o fiyatları koyuyorlar.
İnternette kayıtdışı alış verişe bir süre içinde vergi konulacaktır diye düşünüyorum. Vergi beni ilgilendirmez diyemezsiniz, bu ülkenin size sunduğu imkan ve hizmetlerden (beğenin, beğenmeyin) faydalanıyorsanız, vergi sizi ilgilendirmek zorunda. Vergisiz ticaret aslında suçtur, vergi kaçakçılığıdır. Vergi kaçakçılığı yapanların fiyatları ile vergi ödeyenlerin fiyatlarını kıyaslamayınız.
Hayat pahalılığından şikayetçi iseniz, bunun tek sorumlusu devleti yönetenlerdir. Hıncınızı evine üç kuruş götürmek için, sabahtan akşama suyun, rutubetin içinde duran garibanlara yöneltmeyin.[/QUOTE]
Ustam sıkıntı piyasa zaten piyasada sürümden kazanmaktan çok fiyattan kazanma politikası var.
[QUOTE=lemur]
Fahiş fiyatlarla canlı satışı olduğuna katılıyorum. Fakat en kralını bile alsanız balık fiyatları kurulum-malzeme masrafının %5-10'unu geçmez. Yeri geliyor 1000 tl ile akvaryum kuruyorsunuz içine 10 tlye balık atıyorsunuz. Fiyatlı olanlar, ithal gelip yaygın üretilmeyen ve popüler olan türlerdir.
Petsoplarda zaten kedi kumu, köpek maması dışında ciddi bir ürün bulmak çok zor.
Toptancı-üretici-çiftlik size satış yapmaz diye bir kural yok. Ama toplu alım yapabilirsiniz. 1-2 taneyle uğraşmaz elbette perakende fiyatı çeker. 10-20 ya da fazlasını isterseniz durum değişir.
Kendi aramızda alışveriş yapmak, değiş tokuş yapmak bir çözümdür. Piyasası 30-40 tl olan canlıyı elimde fazla olduğunda meraklısına bedava hediye ettiğim çoktur. Yine de sembolik bir fiyat koyarım. Çünkü bedavaya ya da çok ucuza temin edilen canlının gözünüzde değeri olmaz. Tecrübeyle sabittir.[/QUOTE]
çoklu alım yapmak istedim ama ticari iş yeri gibi bir şeyin sahibi olmadığım için perakende satış fiyatından bahsettiler
[QUOTE=kdrackgz]Petshopları bu kadar kötülemeyin, işini iyi yapanlara haksızlık etmeyin. Hobicilerden almaktan bahsediyorsunuz, hobici her balığı üretmiyor, üretemiyor. Bazı türleri petshoplardan almak zorundasınız, alternatifiniz yok.
Balık fiyatları konusuna gelince, denildiği gibi 1,5 liraya alınana balığın 7,5 liraya satıldığı gibi bir şey olduğunu düşünmüyorum ama alım fiyatlarına %100 civarı üzerine satmak normaldir, çünkü canlı söz konusudur, kayıplar olacaktır vs.
Ayrıca toptancının kayıpları karşıladığı doğru değildir. Yurt dışındaki üretim çiftliği ithalatçının kaybını karşılamaz, ithalatçıda petshopunkini. Ithalat yapan bir tanıdığımdan biliyorum. Bazen çok büyük kayıplarla balığın geldiği oluyor. Sineye çekmekten başka seçenekleriı olmadığını söylüyor. Karşılasa bile, bu seferde karşılayan kayıpları maliyete ekler ve değişen bir şey olmaz.
Ve toptancının size toptan fiyatından perakende balık vermemesinden doğal bir şey yok. Ticari ahlak bunu gerektirir. Size petshopa verdiği fiyattan balık vermiş olsa, belki de bir kere balık alacak olan kişi için kendi daimi müşterisini kazıklamış olacaktı.
Bana göre Ülkemizde balıklar pahalı değil, bizim gücümüz yetmiyor. Amerikalı da Türk de aynı çiftliklerden alım yapıyor, aşağı yukarı aynı miktarda uluslar arası nakliye ödeniyor. Yani ülkeye giriş fiyatları aşağı yukarı aynı. Ama Amerikalı tüketici bir panda çöpçüye 5-6 dolar öderken bize 10-15 tl ağır geliyor.
Bir arkadaşta mahalle petshopu ile internetten satış yapanı kıyaslamış. Mahalle petshopu bir ürünü 5 adet alırken internetten satan 500 adet alıyor. Bu yüzden alırken aynı fiyata alamadığı için satış fiyatlarının da aynı olmaması doğal. Bu söz konusu satıcının ahlaksız olduğu anlamına gelmiyor.
Son olarak aklı başında hiç bir esnaf sattığı malın fiyatının artmasını istemez. Yüksek fiyat daha az potansiyel müşteri demektir dolayısıyla daha az kazanç demektir.
Silinen konuda yazdığımı tekrarlayacağım. Artık bir şeylere gücümüzün yetmiyor olmasının sebebi esnaf değildir. Bu yüzden esnafın hepsini bir kefeye koyup düşmanmış gibi göstermekten vaz geçiniz. Esnafta varoluş mücadelesi veriyor. Bu yüzden içinde bulunduğunuz durumun faturasını gerçek sorumlularına kesin. [/QUOTE]
Doğru söylüyorsunuz
[QUOTE=erkanmazici]Bu kadar olumsuz yorumun tek ve çok basit bir çözümü var, almayın kardeşim. Pahalı bulduğunuz, bütçenize uymayan hiçbir şeyi almayın. Zevk Için yaptığınız akvaryum hobisi bu, hasta annenizin ilacı değil. Eğer fiyat gerçekten abartılıysa zaten kimse alamayacak ve akvaryumcu ya kapatacak ya da fiyatı düşürmek zorunda kalacaktır.
Hayat koşulları gerçekten çok zor. Ama bu durumun sorumluluğunu nedense satıcılara yükleme gibi bir adet çıktı. Televizyon kanalı görüntüsü altında yayın yapan saçma televizyonlar mı insanları böyle düşüncelere sürüklüyor acaba? Bir ürünün pahalı olmasının sebebi satıcılar değildir arkadaşlar. Piyasa arz talep dengesi içinde, satılabilecek fiyatı ortaya çıkarır. Örneğin Age of Empires 4 Türkiye'de Avrupa'daki fiyatının yarı fiyatına satılıyor. Çünkü Avrupa fiyatına burada satılamayacağını biliyorlar. Yani satıcı satılamayacak fiyata ürününe yapıştıramaz. Beğenmediğiniz fiyatlardan bazı insanlar satın alıyor ki o fiyatları koyuyorlar.
İnternette kayıtdışı alış verişe bir süre içinde vergi konulacaktır diye düşünüyorum. Vergi beni ilgilendirmez diyemezsiniz, bu ülkenin size sunduğu imkan ve hizmetlerden (beğenin, beğenmeyin) faydalanıyorsanız, vergi sizi ilgilendirmek zorunda. Vergisiz ticaret aslında suçtur, vergi kaçakçılığıdır. Vergi kaçakçılığı yapanların fiyatları ile vergi ödeyenlerin fiyatlarını kıyaslamayınız.
Hayat pahalılığından şikayetçi iseniz, bunun tek sorumlusu devleti yönetenlerdir. Hıncınızı evine üç kuruş götürmek için, sabahtan akşama suyun, rutubetin içinde duran garibanlara yöneltmeyin.[/QUOTE]
Ustam sıkıntı piyasa zaten piyasada sürümden kazanmaktan çok fiyattan kazanma politikası var.
Fiyat Pahalılığı
[QUOTE=Selçuks]Hocam pet shoptan akvaryumcudan zorda kalmadığımda alışveriş yapmadığımı belirtmiştim. akvaryumcuları savunmak adına değil ancak bazı kriterlerin de farkında olarak 1.5 tl nin 7 tl olmasını irdelemek lazım. birincisi akvaryumcu da olsa pet shop da kendi dükkanı değilse kira ödüyorlar. devlete ödedikleri bir vergi var. elektrik su da bu işin cabası. bağkur sgk primleri vb derken en kötü pet shop 7-8 bin tl aylık maliyet ile dönüyor. bunların yanında hesap etmediğimiz bi çok şey vardır. 1 dk düşününce hemen gelen balıklardaki fire oranı var. her ne kadar atıyorum 100 tane lepistes aldığında bunun belki 20 tanesi her satış sonrası tamamen tüm gelen parti satılana kadar ölüyordur. tropik balıklarda discuss gibi daha nazik balıklarda bu oranlar belki daha fazla yükseliyordur. bir lepistesi 1 tl ye alıp 5 tl ye satmasını anlarım. ama işin içine düzenbazlık sahtekarlık hilekarlık vs vs işin içine girerse bu durum tamamen farklı oluyor.[/QUOTE]
Hocam ben de sizin gibi düşünüyordum ancak pet shoplar balıkların öldüğü durumlarda zaten toptancıdan garantisini alıyolar ve balıkların 20 tanesi ölse bile 150 liraya 100 tane lepistes alsa 80 tanesini 560 ila 800 lira arasında satıyor yine bir fark var ve asıl parayı balıktan değil malzemelerden ve yemlerden kazanıyolar filtre alıyorlar fiyatı 30 lira 80 liraya satıyolar bi tane pet shopçu tanıdığım vardı 1000 lira günlük kazancı vardı 2000 lira kirasıydı şunuydu bunuydu derken 3.500 lira maliyeti vardı aylık malın da 1000 liralık satıştan en az 500 lira kar ile satıldığını hesap etsek zaten 11.500 tl net karı var ve inanın bana bu sadece kasaya giren nakit miktarı.
[QUOTE=Selçuks]Hocam pet shoptan akvaryumcudan zorda kalmadığımda alışveriş yapmadığımı belirtmiştim. akvaryumcuları savunmak adına değil ancak bazı kriterlerin de farkında olarak 1.5 tl nin 7 tl olmasını irdelemek lazım. birincisi akvaryumcu da olsa pet shop da kendi dükkanı değilse kira ödüyorlar. devlete ödedikleri bir vergi var. elektrik su da bu işin cabası. bağkur sgk primleri vb derken en kötü pet shop 7-8 bin tl aylık maliyet ile dönüyor. bunların yanında hesap etmediğimiz bi çok şey vardır. 1 dk düşününce hemen gelen balıklardaki fire oranı var. her ne kadar atıyorum 100 tane lepistes aldığında bunun belki 20 tanesi her satış sonrası tamamen tüm gelen parti satılana kadar ölüyordur. tropik balıklarda discuss gibi daha nazik balıklarda bu oranlar belki daha fazla yükseliyordur. bir lepistesi 1 tl ye alıp 5 tl ye satmasını anlarım. ama işin içine düzenbazlık sahtekarlık hilekarlık vs vs işin içine girerse bu durum tamamen farklı oluyor.[/QUOTE]
Hocam ben de sizin gibi düşünüyordum ancak pet shoplar balıkların öldüğü durumlarda zaten toptancıdan garantisini alıyolar ve balıkların 20 tanesi ölse bile 150 liraya 100 tane lepistes alsa 80 tanesini 560 ila 800 lira arasında satıyor yine bir fark var ve asıl parayı balıktan değil malzemelerden ve yemlerden kazanıyolar filtre alıyorlar fiyatı 30 lira 80 liraya satıyolar bi tane pet shopçu tanıdığım vardı 1000 lira günlük kazancı vardı 2000 lira kirasıydı şunuydu bunuydu derken 3.500 lira maliyeti vardı aylık malın da 1000 liralık satıştan en az 500 lira kar ile satıldığını hesap etsek zaten 11.500 tl net karı var ve inanın bana bu sadece kasaya giren nakit miktarı.
Fiyat Pahalılığı
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Merhaba;
Daha önceki açtığınız benzer konuda üslubunuz ve imla hatalarınız yüzünden konunuz silinmişti. Siz de farkına varmış olacaksınız ki büyük bir oranda düzeltme yapmışsınız ( bir kaç kelime vb. hariç).
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/forum_kurallari_k12733.asp[/URL]
Keyifli hobiler![/QUOTE]
ben firmanın ismini vermiştim ondan olduğunu düşünmüştüm
[QUOTE=ulutürk]1.5 liradan 7.5 a çok iyimser olmuş.[:)] Eskiden yine fazla dokunmuyordu, şimdi fırsattan istifade kafalarına göre takılıyorlar. En iyisi yine hobicilerden temin etmek. Sosyal medya gruplarında da bulunabilir, sitemizde de. Zaten petshoptan mecbur kalmadıkça almamak da gerekli çünkü çoğu hasta oluyor. Balık petshop a sağlıklı da gelse dünya kadar balık gelip giden akvaryumlar hastalık yuvası. Bir akvaryumcu belirleyip ondan alışveriş yapmak daha mantıklı. Hem indirim falan da yapar.[/QUOTE]
Gerçekten pet shoplar hiç bir şekilde sağlığa önem vermiyorlar.
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Merhaba;
Daha önceki açtığınız benzer konuda üslubunuz ve imla hatalarınız yüzünden konunuz silinmişti. Siz de farkına varmış olacaksınız ki büyük bir oranda düzeltme yapmışsınız ( bir kaç kelime vb. hariç).
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/forum_kurallari_k12733.asp[/URL]
Keyifli hobiler![/QUOTE]
ben firmanın ismini vermiştim ondan olduğunu düşünmüştüm
[QUOTE=ulutürk]1.5 liradan 7.5 a çok iyimser olmuş.[:)] Eskiden yine fazla dokunmuyordu, şimdi fırsattan istifade kafalarına göre takılıyorlar. En iyisi yine hobicilerden temin etmek. Sosyal medya gruplarında da bulunabilir, sitemizde de. Zaten petshoptan mecbur kalmadıkça almamak da gerekli çünkü çoğu hasta oluyor. Balık petshop a sağlıklı da gelse dünya kadar balık gelip giden akvaryumlar hastalık yuvası. Bir akvaryumcu belirleyip ondan alışveriş yapmak daha mantıklı. Hem indirim falan da yapar.[/QUOTE]
Gerçekten pet shoplar hiç bir şekilde sağlığa önem vermiyorlar.
Bitkileri Zararı Olmayan Salyangoz ?
Helena salyangozu bitkileri yemez diye biliyorum bendekiler yemedi hiç görmedim.
Helena salyangozu bitkileri yemez diye biliyorum bendekiler yemedi hiç görmedim.
Fiyat Pahalılığı
Daha önce bu konuda forum oluşturmuştum ancak nedense site tarafından silinmiş.
Kısaca konumuz şu 1.5 liraya toptancıdan alınan balık 7.5 liraya satılıyor. 10 liraya alınan balık 35 liraya ve artık akvaryumlara balık koymak istediğimizde akvaryumlar boş kalıyor çünkü 200 litre akvaryuma balık almak istesek akvaryum maliyeti kadar fiyat çıkıyor. Toptancıdan balık temin etmek istediğimizde bizden pet shop işlettiğimize dair vergi levhası istiyor ve 1liraya pet shopa veriyor bize 3.5 lira diyor. Toptancılar bizim pet shoplar tarafından kazıklanmamızı istiyor anlaşılan perakende fiyatı gene ucuz ancak pet shoplara verdikleri fiyattan biz de aldığımız miktara göre faydalanabilsek daha iyi olabilirdi. pet shopların işine taş koymuş da olmuyoruz açıkcası koydukları absürt fiyatlardan memnunlar mı satamıyorlar balıkları boş boş ellerinde bekletiyorlar. Yüzsüz yüzsüz bir de balıklardan zarar ediyoruz demeleri beni benden alıyor suyu elektriği bilmem ne abartıyorlar. 30 liraya aldığı filtreyi 80 liraya satan bir zihniyetten bahsediyoruz bir gün bu fiyatlara düzenleme gelmesi dileğiyle.[EDIT]Dokai,2021-11-04 20:38:56[/EDIT]
Daha önce bu konuda forum oluşturmuştum ancak nedense site tarafından silinmiş.
Kısaca konumuz şu 1.5 liraya toptancıdan alınan balık 7.5 liraya satılıyor. 10 liraya alınan balık 35 liraya ve artık akvaryumlara balık koymak istediğimizde akvaryumlar boş kalıyor çünkü 200 litre akvaryuma balık almak istesek akvaryum maliyeti kadar fiyat çıkıyor. Toptancıdan balık temin etmek istediğimizde bizden pet shop işlettiğimize dair vergi levhası istiyor ve 1liraya pet shopa veriyor bize 3.5 lira diyor. Toptancılar bizim pet shoplar tarafından kazıklanmamızı istiyor anlaşılan perakende fiyatı gene ucuz ancak pet shoplara verdikleri fiyattan biz de aldığımız miktara göre faydalanabilsek daha iyi olabilirdi. pet shopların işine taş koymuş da olmuyoruz açıkcası koydukları absürt fiyatlardan memnunlar mı satamıyorlar balıkları boş boş ellerinde bekletiyorlar. Yüzsüz yüzsüz bir de balıklardan zarar ediyoruz demeleri beni benden alıyor suyu elektriği bilmem ne abartıyorlar. 30 liraya aldığı filtreyi 80 liraya satan bir zihniyetten bahsediyoruz bir gün bu fiyatlara düzenleme gelmesi dileğiyle.[EDIT]Dokai,2021-11-04 20:38:56[/EDIT]
Hangi Balığı Beslemeliyim?
Çöpçü için şartlar iyi sayılmaz bence çöpçüyü geri verip yerine başka bi balık alın betta yaşayabilir karides de çok güzel yaşar ama hagen kum almanız gerekir bence çünkü karidese iyi gider balık konusunda sanırım sadece betta önerebileceğim başka bir tür 110 litrede yaşasa da sağlıklı değil. Ben karides öneririm 10 litrede 30 40 tane beslenebilir moss sarılmış bir 3 slindir yuva ve hagen le bu iş halledilir.
Çöpçü için şartlar iyi sayılmaz bence çöpçüyü geri verip yerine başka bi balık alın betta yaşayabilir karides de çok güzel yaşar ama hagen kum almanız gerekir bence çünkü karidese iyi gider balık konusunda sanırım sadece betta önerebileceğim başka bir tür 110 litrede yaşasa da sağlıklı değil. Ben karides öneririm 10 litrede 30 40 tane beslenebilir moss sarılmış bir 3 slindir yuva ve hagen le bu iş halledilir.
Yazın Balkonda Isıtıcı Gerekli Mi
İklime göre değişir gece hava aşırı soğuyosa sıkıntı ama şunu diyebilirim güneş ışığı gören bi balkona akvaryum koymak suyu yosunlandırır bu da yavrular için iyi olabilir ama görseli için bunu diyemeyeceğim yavrular hızlı büyür ama
İklime göre değişir gece hava aşırı soğuyosa sıkıntı ama şunu diyebilirim güneş ışığı gören bi balkona akvaryum koymak suyu yosunlandırır bu da yavrular için iyi olabilir ama görseli için bunu diyemeyeceğim yavrular hızlı büyür ama
Lepistesim Özel Mi?
Arkadaşımıza katılıyorum her balık özeldir ancak balığınız tür olarak özel değil kırma yanındaki erkeği aynı akvaryumdan satın aldıysanız bakın petshop demiyorum petshoptaki aynı akvaryumdan aldysanız özel değil full gold ya da yellow tuxedo değil
Arkadaşımıza katılıyorum her balık özeldir ancak balığınız tür olarak özel değil kırma yanındaki erkeği aynı akvaryumdan satın aldıysanız bakın petshop demiyorum petshoptaki aynı akvaryumdan aldysanız özel değil full gold ya da yellow tuxedo değil
Lepistes Bakteri Çakışması
Öncelikle bakteri kültürü süreğen bir döngüye oturmuş yani su şartları balığa uyar bi süre akvaryumu ilk kurduğunuzda bu yüzden sağlıklı balıklar bile bakteri çakışmasından ya da yetersiz bakteri ortamından ölürler. Doğrusu yerli lepistesin yaşadığı bakteri kültürü ithal olan tüm lepistesleri öldürür istisnalar kaideyi bozmaz ne kadar aşılama yaparsanız yapın yerli lepistesle ithal yaşamaz kolay kolay sorunuza gelirsek yerli lepistesleri çıkartsanız da o kültür halen akvaryuma hakim olan kültürdür ve ithallerin o kültürü değiştirmesi zamana alacaktır bu süreçte de muhtemel kayıplar olacaktır ancak bu akvaryumu bozmanız gerektiği anlamına gelmiyor 1 ay boyunca haftada iki gün ilk seferde %50 sonrasında her seferinde %20 su değişimi yapın bunu yaparken de balıklarınızı şok etmemsi için suyun ısısına yakın bir su ekleyiniz metilen kullanımını beyaz benek olmadığı sürece tankta kullanmanızı önermem sağlıklı hobiler dilerim umarım faydam olmuştur.
Öncelikle bakteri kültürü süreğen bir döngüye oturmuş yani su şartları balığa uyar bi süre akvaryumu ilk kurduğunuzda bu yüzden sağlıklı balıklar bile bakteri çakışmasından ya da yetersiz bakteri ortamından ölürler. Doğrusu yerli lepistesin yaşadığı bakteri kültürü ithal olan tüm lepistesleri öldürür istisnalar kaideyi bozmaz ne kadar aşılama yaparsanız yapın yerli lepistesle ithal yaşamaz kolay kolay sorunuza gelirsek yerli lepistesleri çıkartsanız da o kültür halen akvaryuma hakim olan kültürdür ve ithallerin o kültürü değiştirmesi zamana alacaktır bu süreçte de muhtemel kayıplar olacaktır ancak bu akvaryumu bozmanız gerektiği anlamına gelmiyor 1 ay boyunca haftada iki gün ilk seferde %50 sonrasında her seferinde %20 su değişimi yapın bunu yaparken de balıklarınızı şok etmemsi için suyun ısısına yakın bir su ekleyiniz metilen kullanımını beyaz benek olmadığı sürece tankta kullanmanızı önermem sağlıklı hobiler dilerim umarım faydam olmuştur.
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
KULLANICILAR
- 67 Online Kullanıcı, 37 Üye
Online Kullanıcılar
Makkaya,
Kuduoglu,
omerkaya40,
Urar,
35mehmet35,
0rnn,
altuntasseref,
Hoppala,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
Cyber_Scout,
sina cen,
hakanmorcicek,
Koksal Gurkan,
osmandbnl,
zebra93042,
mightymurat,
yeekim,
TheDS,
HaydarGul,
zekigonlum,
Kınayu,
Ahmet Said,
avok,
brk-krnc,
XAli,
Laetacara,
mrmustang,
mcakir17,
Akyol hobi,
Ehtiyar,
Sadık akvarst,
Tata,
poyrxz,
Goldfish2000,
NightWist,
orfettah,
OsmanEnes,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
