ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
OrcunAltun
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
203
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Mayıs 2020 22:59
Son Ziyaret:
01 Ekim 2025 16:51
Toplam Mesaj:
336 [0.15 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Orçun Altunören
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Kahramanmaras
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Orçun Altunören
SON 10 MESAJI
Yeni Tasarım Gnays Kaya
Ölçüler: 80*45*28 cm
Canlı Türleri: kalem tetra, kardinal neon tetra
Bitki Türleri: yok
Tankın Yaşı: 15 gün
Filtrasyon ve Işıklandırma: sunnsun dış filtre ve hdom 800 ml/h iç filtre
Tasarım ve Dekorasyon: kum ve gnays kaya. Şimdilik
Deprem sonrası akvaryumu yeniden kurayım dedim. Bitkili akvaryum seyretmesi çok zevkli ama bi hayli bakım isteyen yorucu bir tarz. Bu defa sadece su değişimi yapmak gereksin fazla yormasın diye bir süre sade bir tasarıma gideyim dedim. Gnays kayalar çok hoş duruyordu. Gelecek taşlarin boyle sütun gibi olmamasından korkuyordum ama tam da istediğim gibi geldi şekil olarak. Işığı da tam taşlarin üzerine alınca çok hoş durdu. Bakalım ne zaman bitkiliye dönerim. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/220620232023441.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/220620232043411.jpg[/IMG][EDIT]OrcunAltun,2023-06-22 20:44:07[/EDIT]
Ölçüler: 80*45*28 cm
Canlı Türleri: kalem tetra, kardinal neon tetra
Bitki Türleri: yok
Tankın Yaşı: 15 gün
Filtrasyon ve Işıklandırma: sunnsun dış filtre ve hdom 800 ml/h iç filtre
Tasarım ve Dekorasyon: kum ve gnays kaya. Şimdilik
Deprem sonrası akvaryumu yeniden kurayım dedim. Bitkili akvaryum seyretmesi çok zevkli ama bi hayli bakım isteyen yorucu bir tarz. Bu defa sadece su değişimi yapmak gereksin fazla yormasın diye bir süre sade bir tasarıma gideyim dedim. Gnays kayalar çok hoş duruyordu. Gelecek taşlarin boyle sütun gibi olmamasından korkuyordum ama tam da istediğim gibi geldi şekil olarak. Işığı da tam taşlarin üzerine alınca çok hoş durdu. Bakalım ne zaman bitkiliye dönerim. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/220620232023441.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/220620232043411.jpg[/IMG][EDIT]OrcunAltun,2023-06-22 20:44:07[/EDIT]
Deprem Ve Akvaryum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/010320232222001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/010320232222481.jpg[/IMG]
Daha önce bir forum konusu açmıştım. Bir depremde akvaryuma ne olur. Patlar mı devrilir mi? Diye. Çelitli görüşler gelmişti ama hepsi tabi teorik idi ve tahminlere dayanıyordu. Şimdi bu sorunun gerçek cevabını vereyim. Ben de Kahramanmaraşta deprem bekleniyor nasıl hazırlanmalı diye düşünüp duruyordum. Duvara sabitlemek duvara ciddi zarar verir diye düşünmemiştim ama en azından sehpanın tüm köşelerini iç cephelerden L köşebent demirlerle güçlendirdim ki en azından sehpa parçalanıp da devrilmesin. Ayrıca üst kısımları da alüminyum çitalar yapıştırarak güçlendirdim. Kayıt kuşak yapmadım.
Şimdi sonucu yaşayarak görmüş olduk. Kahramanmaraş merkezde 8. katta yaşadık 7.7 lk depremi. 3 dk içinde ilk artçı 6.4 geldi. Bu ikisini atlatıp dışarı kaçtık. Ertesi gün ikinci 7.6 geldi. Hepsinden sonra akvaryumu durumu fotoğraftaki gibi. 80-90 litre. Devrilmemişti ancak suyun 1/3 ü dökülmüş. Bir süre eve giremedik ama bekletilmiş suyu boca edip otomatik yem makinesini kurup hemen çıktım. Sonra da bu hayvancağızlar su değişimi olmadan ölecekler diye 1 hafta sonra yine geldim. Artık sersemlemeye başlamışlardı bazıları. Hepsini kepçeyle toplayıp başka bir yerdeki akvaryuma götürdüm. Az bir zaiyatla kurtarım. Tabi her zaman böyle olmayabilir evin zemini, deprem dalgasının yönü, şiddeti vs vs bir sürü etken var. Devrilenler de olmuş duyduğuma göre. İşyerindeki akvaryum ise sehpasıyla birlikte yer değiştirmiş ve yönü 90 derece dönmüştü. O da 50 litre falan. Sehpayla birlikte 70-90 kg gelir. Böylece bu soruya kısmen gerçek hayattan bir cevap bulmuş olduk. Ne yazık ki 40 binden fazla insanımızı kaybettik. Kahrolduk. Mekanları cennet olsun.
Bu da işyerinden bir fotoğraf. Duvara sabitlenmiş lavabolu dolabı yerinden sökmüş. Yan odayı tamamen dağıtmış bir yan odaya dokunmamıştı bile.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/010320232238461.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/010320232241181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/010320232222001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/010320232222481.jpg[/IMG]
Daha önce bir forum konusu açmıştım. Bir depremde akvaryuma ne olur. Patlar mı devrilir mi? Diye. Çelitli görüşler gelmişti ama hepsi tabi teorik idi ve tahminlere dayanıyordu. Şimdi bu sorunun gerçek cevabını vereyim. Ben de Kahramanmaraşta deprem bekleniyor nasıl hazırlanmalı diye düşünüp duruyordum. Duvara sabitlemek duvara ciddi zarar verir diye düşünmemiştim ama en azından sehpanın tüm köşelerini iç cephelerden L köşebent demirlerle güçlendirdim ki en azından sehpa parçalanıp da devrilmesin. Ayrıca üst kısımları da alüminyum çitalar yapıştırarak güçlendirdim. Kayıt kuşak yapmadım.
Şimdi sonucu yaşayarak görmüş olduk. Kahramanmaraş merkezde 8. katta yaşadık 7.7 lk depremi. 3 dk içinde ilk artçı 6.4 geldi. Bu ikisini atlatıp dışarı kaçtık. Ertesi gün ikinci 7.6 geldi. Hepsinden sonra akvaryumu durumu fotoğraftaki gibi. 80-90 litre. Devrilmemişti ancak suyun 1/3 ü dökülmüş. Bir süre eve giremedik ama bekletilmiş suyu boca edip otomatik yem makinesini kurup hemen çıktım. Sonra da bu hayvancağızlar su değişimi olmadan ölecekler diye 1 hafta sonra yine geldim. Artık sersemlemeye başlamışlardı bazıları. Hepsini kepçeyle toplayıp başka bir yerdeki akvaryuma götürdüm. Az bir zaiyatla kurtarım. Tabi her zaman böyle olmayabilir evin zemini, deprem dalgasının yönü, şiddeti vs vs bir sürü etken var. Devrilenler de olmuş duyduğuma göre. İşyerindeki akvaryum ise sehpasıyla birlikte yer değiştirmiş ve yönü 90 derece dönmüştü. O da 50 litre falan. Sehpayla birlikte 70-90 kg gelir. Böylece bu soruya kısmen gerçek hayattan bir cevap bulmuş olduk. Ne yazık ki 40 binden fazla insanımızı kaybettik. Kahrolduk. Mekanları cennet olsun.
Bu da işyerinden bir fotoğraf. Duvara sabitlenmiş lavabolu dolabı yerinden sökmüş. Yan odayı tamamen dağıtmış bir yan odaya dokunmamıştı bile.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/010320232238461.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/010320232241181.jpg[/IMG]
Dıy Co2 Leri Ne Kadar Zamandır Kullanıyorsunuz ?
[QUOTE=Burakaksu]
Merhaba aynı ürünü bende bir yılı biraz aşkın süredir kullanıyorum yalnız uzun zamandır şöyle bir sorunum var. Gaz çıkışını ayarlıyorum misal saniyede bir damla olacak şekilde. İlk aldığım zamanlarda o ayarını uzun süre koruyordu sürekli ve aynı oranda gaz çıkışı veriyordu. Yalnız beş altı aydır içinde 2 bar ve hatta üzerinde basınç olsa bile gaz çıkışı zamanla azalıyor sonra duruyor. Öyleki şuan saniyede 2 damla verecek kadar açsam dahi yarım saat geçmeden neredeyse durma noktasına geliyor. Herhangi bir yerden kaçak yok co2 hortumu vs yeniledim içinde basınçta var. Ayar vanası bozuldu desem onuda çözemiyorum. Belli bir ayarda açtıktan sonra ne olurda kapanır çıkış durur ki.? Lütfen yardımcı olabilir misiniz. Aklıma co2 ince ayar vanası alıp hortuma eklemek geldi. Kendi vanasını sonuna kadar açıp basıncı ince ayar vanasıyla tutup gaz ayarını öyle yapayım diyorum. Onunda dıy sistem için satılanı muhtemelen kalitesiz bir şey o bile 150 lira gibi adam akıllı bir şey alsam 300 400 neredeyse sistemi o paraya almıştım zaten. Yapabileceğim demeyebileceğim bir şey var mı ? Teşekkür ederim.[/QUOTE]
Merhaba. Depremden dolayı uzun süredir siteye giremiyorum. Yazınızı geç gördüm. Bu sorun bende de oldu. Sebebi ayar vanası ve vanadan damlacık odasına geçiş kısımlarında zamanla biriken tortular gaz geçişini bozuyor. O tortuları temizlemek için sistemdeki substat bitip yeniden doldurma zamanı geldiğinde vanayı ve damlama odacığını söküp tuzruhu ile kısa süreli muamele ederek temizlemek gerekiyor.
[QUOTE=Burakaksu]İşin içinden bende çıkamadım ve son olarak mayalı sistemi denemek istedim. İlk kabın içindeki emiş hortumu söktüm ve şeker maya su ilave ettim yarısına kadar suyla doldurdum. İkinci kaba da su ekledim çıkan gaz suyun içerisinden süzülerek çıksın diye. Ve püf nokta şurada. Vanayı %80 90 açık bıraktım. Artık o kadar açıkken de kapanmaz diye düşünmüştüm ve yanılmadım. Üç dört saat sonra gaz çıkışım oldu stabil bir şekilde gaz çıkışı oluyor. İlk kez deniyorum bunu yazılanlara göre 15 20 gün sürer herhalde tabi Zaman gösterecek. Sikrik asit ve karbonatlı olan sistem daha temiz gibi geliyordu bana o yüzden tercih etmiştim ancak ekipmanın sıkıntılı oluşundan kullanamıyorum. Böyle en azında sabit bir gaz akışı oluyor şimdilik. İlerleyen süreçte kaç gün boyunca sabit bir gaz çıkışı aldığımı. İlk kez denediğim mayalı sistemin artı ve eksilerini paylaşırım. Co2 indikatör sıvısının mevcut rengini de çekiyorum. Bilenlerin yorumlamasını rica edeceğim. Yeşil gözüküyor ancak bu maviye yakın bir yeşil ton değilde sarıya yakın bir yeşil ton gibi geldi bana. İdael midir. Yoksa müdehale etmeli miyim.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229913/250220231631031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229913/250220231631081.jpg[/IMG][/QUOTE]
CO2 yeterliliğini gösteren renk yeşil evet. Bu renk iyi.
[QUOTE=Burakaksu]
Merhaba aynı ürünü bende bir yılı biraz aşkın süredir kullanıyorum yalnız uzun zamandır şöyle bir sorunum var. Gaz çıkışını ayarlıyorum misal saniyede bir damla olacak şekilde. İlk aldığım zamanlarda o ayarını uzun süre koruyordu sürekli ve aynı oranda gaz çıkışı veriyordu. Yalnız beş altı aydır içinde 2 bar ve hatta üzerinde basınç olsa bile gaz çıkışı zamanla azalıyor sonra duruyor. Öyleki şuan saniyede 2 damla verecek kadar açsam dahi yarım saat geçmeden neredeyse durma noktasına geliyor. Herhangi bir yerden kaçak yok co2 hortumu vs yeniledim içinde basınçta var. Ayar vanası bozuldu desem onuda çözemiyorum. Belli bir ayarda açtıktan sonra ne olurda kapanır çıkış durur ki.? Lütfen yardımcı olabilir misiniz. Aklıma co2 ince ayar vanası alıp hortuma eklemek geldi. Kendi vanasını sonuna kadar açıp basıncı ince ayar vanasıyla tutup gaz ayarını öyle yapayım diyorum. Onunda dıy sistem için satılanı muhtemelen kalitesiz bir şey o bile 150 lira gibi adam akıllı bir şey alsam 300 400 neredeyse sistemi o paraya almıştım zaten. Yapabileceğim demeyebileceğim bir şey var mı ? Teşekkür ederim.[/QUOTE]
Merhaba. Depremden dolayı uzun süredir siteye giremiyorum. Yazınızı geç gördüm. Bu sorun bende de oldu. Sebebi ayar vanası ve vanadan damlacık odasına geçiş kısımlarında zamanla biriken tortular gaz geçişini bozuyor. O tortuları temizlemek için sistemdeki substat bitip yeniden doldurma zamanı geldiğinde vanayı ve damlama odacığını söküp tuzruhu ile kısa süreli muamele ederek temizlemek gerekiyor.
[QUOTE=Burakaksu]İşin içinden bende çıkamadım ve son olarak mayalı sistemi denemek istedim. İlk kabın içindeki emiş hortumu söktüm ve şeker maya su ilave ettim yarısına kadar suyla doldurdum. İkinci kaba da su ekledim çıkan gaz suyun içerisinden süzülerek çıksın diye. Ve püf nokta şurada. Vanayı %80 90 açık bıraktım. Artık o kadar açıkken de kapanmaz diye düşünmüştüm ve yanılmadım. Üç dört saat sonra gaz çıkışım oldu stabil bir şekilde gaz çıkışı oluyor. İlk kez deniyorum bunu yazılanlara göre 15 20 gün sürer herhalde tabi Zaman gösterecek. Sikrik asit ve karbonatlı olan sistem daha temiz gibi geliyordu bana o yüzden tercih etmiştim ancak ekipmanın sıkıntılı oluşundan kullanamıyorum. Böyle en azında sabit bir gaz akışı oluyor şimdilik. İlerleyen süreçte kaç gün boyunca sabit bir gaz çıkışı aldığımı. İlk kez denediğim mayalı sistemin artı ve eksilerini paylaşırım. Co2 indikatör sıvısının mevcut rengini de çekiyorum. Bilenlerin yorumlamasını rica edeceğim. Yeşil gözüküyor ancak bu maviye yakın bir yeşil ton değilde sarıya yakın bir yeşil ton gibi geldi bana. İdael midir. Yoksa müdehale etmeli miyim.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229913/250220231631031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229913/250220231631081.jpg[/IMG][/QUOTE]
CO2 yeterliliğini gösteren renk yeşil evet. Bu renk iyi.
Taşınma Sonrası Bitkiler Toparlanamadı
Arkadaşlar merhaba. Daha önce akvaryumu nasıl taşırım diye bir konu açmıştım. Çeşitli görüşler gelmişti ancak ağır ve kırılma riski nedeniyle akvaryumu bozup yeniden kurmaya karar vermiştim. Boş haliyle bile taşımak çok zor olmuştu. Bitkiler ayrı bir suda, balıklar ayrı, kum ayrı, dolay ayrı vs . Neyse yeni evimize yeniden kurdum akvaryumu. Ancak daha önce ne yapmaktaysam o şekilde bakıma devam ettiğim halde daha önce çok sağlıklı ve güzel olan bitkilerin bir türlü adapte olamadı. Enkaza döndüler. Gübre, CO2 , ışık, su değişimi her şey aynı. Bir fark var o da yeni yerinde odaya gün batımında güneş ışığı yarım saat kadar vuruyor. Sanırım o nedenle kahverengi alg oluşuyor yapraklarda. Belki de o algler bitkileri baskıladı, belki de adapte olamadılar bilmiyorum. NPK, demir, fosfat, Potasyum, eser element kullanıyorum. Bu ara piyasada kök gübrelerri bulunmuyor o nedenle onu aksattım bayandır. Belki de köklerde gübre olmayınca sıvı gübreler ne kadar da olsa yetmiyor. Bunları kurtarmak mümkün olmayacak gibi geliyor bana. Sanırım bunları söküp yeni bitki alacağım
Taşınma öncesi fotoğrafları:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/101020222019551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/101020222019351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/031020222310091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/180920221356271.jpg[/IMG]
Bunlar da taşınmadan sonraki halleri:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/240120232113591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/240120232114071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/240120232114151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/240120232114251.jpg[/IMG]
Arkadaşlar merhaba. Daha önce akvaryumu nasıl taşırım diye bir konu açmıştım. Çeşitli görüşler gelmişti ancak ağır ve kırılma riski nedeniyle akvaryumu bozup yeniden kurmaya karar vermiştim. Boş haliyle bile taşımak çok zor olmuştu. Bitkiler ayrı bir suda, balıklar ayrı, kum ayrı, dolay ayrı vs . Neyse yeni evimize yeniden kurdum akvaryumu. Ancak daha önce ne yapmaktaysam o şekilde bakıma devam ettiğim halde daha önce çok sağlıklı ve güzel olan bitkilerin bir türlü adapte olamadı. Enkaza döndüler. Gübre, CO2 , ışık, su değişimi her şey aynı. Bir fark var o da yeni yerinde odaya gün batımında güneş ışığı yarım saat kadar vuruyor. Sanırım o nedenle kahverengi alg oluşuyor yapraklarda. Belki de o algler bitkileri baskıladı, belki de adapte olamadılar bilmiyorum. NPK, demir, fosfat, Potasyum, eser element kullanıyorum. Bu ara piyasada kök gübrelerri bulunmuyor o nedenle onu aksattım bayandır. Belki de köklerde gübre olmayınca sıvı gübreler ne kadar da olsa yetmiyor. Bunları kurtarmak mümkün olmayacak gibi geliyor bana. Sanırım bunları söküp yeni bitki alacağım
Taşınma öncesi fotoğrafları:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/101020222019551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/101020222019351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/031020222310091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/180920221356271.jpg[/IMG]
Bunlar da taşınmadan sonraki halleri:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/240120232113591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/240120232114071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/240120232114151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/240120232114251.jpg[/IMG]
Lepistes Akvaryum Tuz
Başlarda kullanıyordum. Ama benim akvaryum bitkili olduğu ve vatoz ile salyangozlar olduğu için kullanmıyorum. Bitki vatoz ve salyangoz yoksa kullanmanızda sakınca yok. Ama kullanmayınca da sıkıntı olmuyor. Isıyı sabit tutar uygun su değişimini yaparsanız gerek kalmıyor
Başlarda kullanıyordum. Ama benim akvaryum bitkili olduğu ve vatoz ile salyangozlar olduğu için kullanmıyorum. Bitki vatoz ve salyangoz yoksa kullanmanızda sakınca yok. Ama kullanmayınca da sıkıntı olmuyor. Isıyı sabit tutar uygun su değişimini yaparsanız gerek kalmıyor
Sunsun 603b Dış Filtre İlk Kurulumda Sızıntı Hk.
[QUOTE=sevo16]Merhabalar,
40x40x40 akvaryumum kuruyorum. Sunsun603b dış filtrem bugün kargodan geldi hemen akvaryumu doldurup kurulumu yaptım. Yalnız filtrenin havasını ilk etapta tam alamadım sanırım. Kapak çevresinden ufak ufak sızıntı yaptı ve tıkır tıkır ses yaptı. Tekrar kontrol ettim kapak yerine tam oturuyor sabit dururken sıkıntı olmuyor ama hafif bi kıpırtıda hem hava sesi yapıyor hemde kapak çevresinden ufak ufak su süzülmeye başlıyor. Şuan yaklaşık 1 saat oldu hava kalmadı sızıntıda kalmadı ama içime de kurt düştü başına böyle birsey gelen var mı?[/QUOTE]
Bu normal. Filtrenin kovası ile üst kapak arasında lastik fitil var ama yine de su sızdırmaz olarak yapılmamış. Sağa sola eğerseniz su akıtır. Ben de geçen ay aldım bu filtreden baya da uğraştım. Hafifçe sağa sola eğdiğinizde içinde kalan az miktarda hava hortumları gidiyor . O sırada tıkırtı olur ama sonra azalıp kaybolur.
[QUOTE=sevo16]Merhabalar,
40x40x40 akvaryumum kuruyorum. Sunsun603b dış filtrem bugün kargodan geldi hemen akvaryumu doldurup kurulumu yaptım. Yalnız filtrenin havasını ilk etapta tam alamadım sanırım. Kapak çevresinden ufak ufak sızıntı yaptı ve tıkır tıkır ses yaptı. Tekrar kontrol ettim kapak yerine tam oturuyor sabit dururken sıkıntı olmuyor ama hafif bi kıpırtıda hem hava sesi yapıyor hemde kapak çevresinden ufak ufak su süzülmeye başlıyor. Şuan yaklaşık 1 saat oldu hava kalmadı sızıntıda kalmadı ama içime de kurt düştü başına böyle birsey gelen var mı?[/QUOTE]
Bu normal. Filtrenin kovası ile üst kapak arasında lastik fitil var ama yine de su sızdırmaz olarak yapılmamış. Sağa sola eğerseniz su akıtır. Ben de geçen ay aldım bu filtreden baya da uğraştım. Hafifçe sağa sola eğdiğinizde içinde kalan az miktarda hava hortumları gidiyor . O sırada tıkırtı olur ama sonra azalıp kaybolur.
Dolu Akvaryum Nasıl Taşınmalı
Öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim. Şimdi sıfırdan kurmanın birçok sakıncası olabilir gibi geliyor bana. Bitkiler şu an yerlerine çok iyi adapte olmuş ve gelişmiş haldeler. Bunları söküp yeniden dikmek onları bayağı hırpalayabilir. Öteki taraftan çok sayıda küçük karides ve balık yavrusu var. Onları toplamak çok zor olabilir.
Ama az miktarda su içinde bir ihtimal bitkiler biraz karmaşa oluşsa da daha az bozulur gibi geliyor bana. Ama taşıma sırasında her ne kadar suyu çok azaltsam da ağırlık nedeniyle tabanda çatlama olur mu diye korkuyorum. Acaba altındaki dolabın üst MDF sehpasını söküp onun üzerinde mi taşısam
Öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim. Şimdi sıfırdan kurmanın birçok sakıncası olabilir gibi geliyor bana. Bitkiler şu an yerlerine çok iyi adapte olmuş ve gelişmiş haldeler. Bunları söküp yeniden dikmek onları bayağı hırpalayabilir. Öteki taraftan çok sayıda küçük karides ve balık yavrusu var. Onları toplamak çok zor olabilir.
Ama az miktarda su içinde bir ihtimal bitkiler biraz karmaşa oluşsa da daha az bozulur gibi geliyor bana. Ama taşıma sırasında her ne kadar suyu çok azaltsam da ağırlık nedeniyle tabanda çatlama olur mu diye korkuyorum. Acaba altındaki dolabın üst MDF sehpasını söküp onun üzerinde mi taşısam
Dolu Akvaryum Nasıl Taşınmalı
Ah keşke odadan odaya olsa. Başka bir binaya gidecek. Ev taşınması
Ah keşke odadan odaya olsa. Başka bir binaya gidecek. Ev taşınması
Dolu Akvaryum Nasıl Taşınmalı
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/141020222356071.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar. Şimdi şöyle bir sorum var. Ben ev taşıyacağım. Bu akvaryumu nasıl taşıyabilirim. 80x45x28 cm. Oldukça ağır. Taşırken camlar patlayabilir. Özellikle yan camlar veya taban mutlaka kırılır. Aklımda şu iki seçenek var.
1. Suyu olabildiğince boşaltıp şöyle 10 cm kadar kalacak şekilde azaltıp öyle taşımak. Böylece ağırlığı minimale indiririm . Çünkü içi canlı ve bitki dolu. Canlıları o bitkilerin arasından toplamak imkansız. Küçük küçük karideslerden yavru balıklara her şey var.
2. Akvaryumu bozup bitkileri bir kova içinde taşıyıp akvaryumu sıfırdan kurmak. Bu pek hoşuma gitmiyor ama birinci seçenekte de bitki dizaynı muhtemelen zarar görecek . Birbirine dolaşacaklar diye düşünüyorum.
Siz olsanız ne yapardınız.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/141020222356071.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar. Şimdi şöyle bir sorum var. Ben ev taşıyacağım. Bu akvaryumu nasıl taşıyabilirim. 80x45x28 cm. Oldukça ağır. Taşırken camlar patlayabilir. Özellikle yan camlar veya taban mutlaka kırılır. Aklımda şu iki seçenek var.
1. Suyu olabildiğince boşaltıp şöyle 10 cm kadar kalacak şekilde azaltıp öyle taşımak. Böylece ağırlığı minimale indiririm . Çünkü içi canlı ve bitki dolu. Canlıları o bitkilerin arasından toplamak imkansız. Küçük küçük karideslerden yavru balıklara her şey var.
2. Akvaryumu bozup bitkileri bir kova içinde taşıyıp akvaryumu sıfırdan kurmak. Bu pek hoşuma gitmiyor ama birinci seçenekte de bitki dizaynı muhtemelen zarar görecek . Birbirine dolaşacaklar diye düşünüyorum.
Siz olsanız ne yapardınız.
Balıklarım Yem Yedikleri Halde Zayıflıyor
İç parazit belirtisi. Bunu en önemli sebebi aslında aşırı yemleme. Arada bir sarımsak suyu emdirilmiş yem ve haftada 2 kez haşlanmış bezelye ya da ıspanak vermek gerekir balıklara. Bu durum için önceleri flagyl önerileri nedeniyle flagyl kullandım ama katiyen etkisi olmadı. En önemli olay önlemek. Bu zayıflamayı farkeder etmez bu önlemlere erken başlanırsa kurtulan oldu
İç parazit belirtisi. Bunu en önemli sebebi aslında aşırı yemleme. Arada bir sarımsak suyu emdirilmiş yem ve haftada 2 kez haşlanmış bezelye ya da ıspanak vermek gerekir balıklara. Bu durum için önceleri flagyl önerileri nedeniyle flagyl kullandım ama katiyen etkisi olmadı. En önemli olay önlemek. Bu zayıflamayı farkeder etmez bu önlemlere erken başlanırsa kurtulan oldu
SON MESAJLAR
- Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - Sessiz Şelale Filtre Önerisi MCY4, 22:33
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
KULLANICILAR
- 89 Online Kullanıcı, 48 Üye
Online Kullanıcılar
HaydarGul,
Taha⚡,
Hknçkl,
Kınayu,
TheDS,
Urar,
yaguara,
Sungurr,
GhostKoi,
sina cen,
LeafyAqua,
mightymurat,
MiSoSiKiaN,
Cyber_Scout,
osmandbnl,
yeekim,
Mirt,
DigitalPen,
omerali06,
Balikcidede,
0rnn,
propecia,
JujuSeri,
Kuduoglu,
omerkaya40,
fffurkan9,
Mr. WingMan,
Hidro Dinamik,
pianoƒish,
FULL RED MEHMET,
nniiaa,
Gökdeniz Kale,
ilterisdoğukan,
Frkn,
aXarayli,
nazemert,
mustafa innr,
seljoy,
sakal34,
EmiirKaan,
Koksal Gurkan,
HLLDNLYC,
oktay42,
teksas_tombiks,
hakanmorcicek,
Tolga8995,
Oquanus,
ootkn,
Hakan ARP,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
