ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Umutt
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
145
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
05 Şubat 2020 13:36
Son Ziyaret:
29 Aralık 2021 06:24
Toplam Mesaj:
185 [0.08 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Umut Can Gölbaşı
Doğum Tarihi:
18 Ocak 2000
Yaş:
26
İl:
Izmir
Meslek:
Makine mühendisliği öğrencisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Ehenim Liberty Modifiye
Arkadaşlar bir süredir forumda aktif değildim. Bu yüzden üzgünüm sonradan gelen herkesin yararlanması için dosyaları aşağıya bırakıyorum. v4 yakında geliyor. Bazı eksiklerini buldum. [:)]
[URL]https://drive.google.com/drive/folders/15CQ1Ujs-QFCcSSgke-h3BXhl5_8D8Xd0?usp=sharing[/URL]
Arkadaşlar bir süredir forumda aktif değildim. Bu yüzden üzgünüm sonradan gelen herkesin yararlanması için dosyaları aşağıya bırakıyorum. v4 yakında geliyor. Bazı eksiklerini buldum. [:)]
[URL]https://drive.google.com/drive/folders/15CQ1Ujs-QFCcSSgke-h3BXhl5_8D8Xd0?usp=sharing[/URL]
Ehenim Liberty Modifiye
[B][K]11 Ay Sonra[/K][/B]
Versiyon 1'i sizinle paylaşmıştım. Bu versiyondan 1 ay sonra sineklik olan bölüm fazla esnediği için değiştirme kararı aldım yine yapıştırmalı ancak sineklik yerine çizilmiş plastik ızgara ile tasarımı güncelleştirdim. Yaklaşık 10 ay sonra elimden düşmesi sebebi ile bir filtre kartuşu kırıldı. [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/230320210234101.jpg[/IMG]
Kırılan kartuşu incelediğim zaman düşündüğüm kadar biyolojik bozulma olmadığını fark ettim. Ayrıca malzemenin gevrekliği de artmamıştı. Malzemenin içini biraz fazla doldurduğum için zaten içerden dışarıya doğru bir basınç vardı bunun üzerine düşmenin etkisi de eklenince kırıldığını düşünüyorum.[:)]
Harun beyin verdiği fikirle beraber v3 ü bitirdim. Kendisine teşekkür ediyorum.[:3]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/230320210259091.jpg[/IMG]
Versiyon 3 önceki versiyonlara göre biraz daha kalın duvarlara (1,5mm den 2mm ye çıktı) ve biraz daha büyük bir biyolojik filtrasyon malzemesi (Seachem matrix) hacmine (kartuş başına 93ml) sahip. Ayrıca yapıştırıcı kullanmadan takıp çıkartılabilen bir ön tel parçası mevcut.[:cool:]
Aynı zamanda orjinal filtre kartuşunda fark ettiğim bir özellik oldu. Yan kısımları düm düz değil spline ile çizilmiş eğri şeklindeydi bu yüzden ilk versiyonlarda kartuşun yerine tam olarak oturabilmesi için zımparaya ihtiyaç vardı. Yaklaşık 1-2 mm lik bir fark vardı ancak kartuş yerine otururken kasayı esnetmek zorunda kalıyordu. Bu sorunu da bu versiyonda çözdüm.[:cool:]
[B]Sanırım tasarım kaliteli bir firmanın son ürün olarak satabileceği hale geldi. Bana versiyon 4'e ihtiyaç olmaz gibi geliyor. Yine de tasarımda oluşabilecek sorunları veya tasarımı geliştirebilecek kullanım kolaylığı sağlayan ince ayrıntıları zaman ilerledikçe göreceğim. Eğer fikriniz varsa iletirseniz çok memnun olurum.[:3][/B]
Okuyup zaman ayırdığınız için teşekkür eder, iyi günler dilerim.[:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/230320210237351.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/230320210301191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/230320210301181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/230320210259081.jpg[/IMG]
[B][K]11 Ay Sonra[/K][/B]
Versiyon 1'i sizinle paylaşmıştım. Bu versiyondan 1 ay sonra sineklik olan bölüm fazla esnediği için değiştirme kararı aldım yine yapıştırmalı ancak sineklik yerine çizilmiş plastik ızgara ile tasarımı güncelleştirdim. Yaklaşık 10 ay sonra elimden düşmesi sebebi ile bir filtre kartuşu kırıldı. [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/230320210234101.jpg[/IMG]
Kırılan kartuşu incelediğim zaman düşündüğüm kadar biyolojik bozulma olmadığını fark ettim. Ayrıca malzemenin gevrekliği de artmamıştı. Malzemenin içini biraz fazla doldurduğum için zaten içerden dışarıya doğru bir basınç vardı bunun üzerine düşmenin etkisi de eklenince kırıldığını düşünüyorum.[:)]
Harun beyin verdiği fikirle beraber v3 ü bitirdim. Kendisine teşekkür ediyorum.[:3]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/230320210259091.jpg[/IMG]
Versiyon 3 önceki versiyonlara göre biraz daha kalın duvarlara (1,5mm den 2mm ye çıktı) ve biraz daha büyük bir biyolojik filtrasyon malzemesi (Seachem matrix) hacmine (kartuş başına 93ml) sahip. Ayrıca yapıştırıcı kullanmadan takıp çıkartılabilen bir ön tel parçası mevcut.[:cool:]
Aynı zamanda orjinal filtre kartuşunda fark ettiğim bir özellik oldu. Yan kısımları düm düz değil spline ile çizilmiş eğri şeklindeydi bu yüzden ilk versiyonlarda kartuşun yerine tam olarak oturabilmesi için zımparaya ihtiyaç vardı. Yaklaşık 1-2 mm lik bir fark vardı ancak kartuş yerine otururken kasayı esnetmek zorunda kalıyordu. Bu sorunu da bu versiyonda çözdüm.[:cool:]
[B]Sanırım tasarım kaliteli bir firmanın son ürün olarak satabileceği hale geldi. Bana versiyon 4'e ihtiyaç olmaz gibi geliyor. Yine de tasarımda oluşabilecek sorunları veya tasarımı geliştirebilecek kullanım kolaylığı sağlayan ince ayrıntıları zaman ilerledikçe göreceğim. Eğer fikriniz varsa iletirseniz çok memnun olurum.[:3][/B]
Okuyup zaman ayırdığınız için teşekkür eder, iyi günler dilerim.[:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/230320210237351.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/230320210301191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/230320210301181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/230320210259081.jpg[/IMG]
Panda Çöpçü Göz Fungusu
[QUOTE=kdrackgz]Umut bey merhaba, gözünü bir yere çarpıp yaralamış olabilir, açık yaralar mantar kapmaya elverişlidir. Acilen seachem kanaplex edinin balığı ayırıp paket üstünde verilen dozda tedavi uygulayın. Ancak iyileşşe bile büyük ihitmalle gözünü kaybedecektir.
Edit: Daha dikkatli bakınca aslında columnaris den şüphelenmeye başladım , son fotoğrafta bıyıklarının eridiği görünüyor, ikinci fotoğrafta yanında ve sırt yüzgecinin dibinde beyaz noktalar var, ama çok emin değilim açıkçası. Eğer columnaris ise çok bulaşıcıdır, bilinden bir tedaviside yok. balığı her halikarda ayırın.[/QUOTE]
Yorumunuz için teşekkür ederim. Balık konuyu açtıktan 1-2 saat sonra öldü. Ne yazık ki hızlı tepki veremedim. "columnaris" i söylediğiniz üzere araştırdım. Akvaryum suyunu dün geceden beri yavaş yavaş aşağıya çekiyorum. Bunun dışında önümüzdeki haftalarda su değişimini arttıracağım. Sormak istediğim bir soru daha var size. Bu tür acil durumlarda evde bulunması gereken temel ilaçlar nelerdir sizce? Siz ne kullanıyorsunuz iç parazit, dış parazit için? Metilen mavisi için düşüncelerinizi de merak ediyorum.[EDIT]Umutt,2021-03-14 20:36:22[/EDIT]
[QUOTE=kdrackgz]Umut bey merhaba, gözünü bir yere çarpıp yaralamış olabilir, açık yaralar mantar kapmaya elverişlidir. Acilen seachem kanaplex edinin balığı ayırıp paket üstünde verilen dozda tedavi uygulayın. Ancak iyileşşe bile büyük ihitmalle gözünü kaybedecektir.
Edit: Daha dikkatli bakınca aslında columnaris den şüphelenmeye başladım , son fotoğrafta bıyıklarının eridiği görünüyor, ikinci fotoğrafta yanında ve sırt yüzgecinin dibinde beyaz noktalar var, ama çok emin değilim açıkçası. Eğer columnaris ise çok bulaşıcıdır, bilinden bir tedaviside yok. balığı her halikarda ayırın.[/QUOTE]
Yorumunuz için teşekkür ederim. Balık konuyu açtıktan 1-2 saat sonra öldü. Ne yazık ki hızlı tepki veremedim. "columnaris" i söylediğiniz üzere araştırdım. Akvaryum suyunu dün geceden beri yavaş yavaş aşağıya çekiyorum. Bunun dışında önümüzdeki haftalarda su değişimini arttıracağım. Sormak istediğim bir soru daha var size. Bu tür acil durumlarda evde bulunması gereken temel ilaçlar nelerdir sizce? Siz ne kullanıyorsunuz iç parazit, dış parazit için? Metilen mavisi için düşüncelerinizi de merak ediyorum.[EDIT]Umutt,2021-03-14 20:36:22[/EDIT]
Panda Çöpçü Göz Fungusu
Arkadaşlar küçük panda çöpçümün gözü dışarıya doğru pörtledi ve üzerinde beyaz, pamuğumsu,sümüğümsü bir tabaka oluştu. Sanırım göz fungusu. Bu arkadaşı kurtarmak için yapabileceğim bir şey var mı? 12 litrelik küçük karantina akvaryumuma alıp metilen mavisi ile tedavi etsem olur mu? Fotoğrafları paylaşıyor ve yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden çok teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/130320211722351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/130320211722371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/130320211722391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/130320211722401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/130320211722421.jpg[/IMG]
Arkadaşlar küçük panda çöpçümün gözü dışarıya doğru pörtledi ve üzerinde beyaz, pamuğumsu,sümüğümsü bir tabaka oluştu. Sanırım göz fungusu. Bu arkadaşı kurtarmak için yapabileceğim bir şey var mı? 12 litrelik küçük karantina akvaryumuma alıp metilen mavisi ile tedavi etsem olur mu? Fotoğrafları paylaşıyor ve yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden çok teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/130320211722351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/130320211722371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/130320211722391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/130320211722401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/130320211722421.jpg[/IMG]
Çöpçüm Neden Ölmüş Olabilir?
[QUOTE=Leof]Genelde fazla yem sonucu kabizlik ic parazit yapar bekleyin daha fazla ölum yasarsaniz karantinaya alin karantinaya sonra almanizi onermemin nedeni hali hazirda eklemis olmaniz ve karantina tankinizin hacminin az olmasi ana tankinizda bakteri kulturunun olsutugunu varsayiyorum[/QUOTE]
Umarım daha fazla ölüm yaşamadan atlatabilirim. Bakteri kültürüm oluştuğuna eminim yaklaşık 1 yıllık bir akvaryum. Yorumunuz için teşekkür ederim. Jbl Novotab dışında önerebileceğiniz balık yemi var mı acaba? Çöpçülerim için.[:)]
[QUOTE=Leof]Genelde fazla yem sonucu kabizlik ic parazit yapar bekleyin daha fazla ölum yasarsaniz karantinaya alin karantinaya sonra almanizi onermemin nedeni hali hazirda eklemis olmaniz ve karantina tankinizin hacminin az olmasi ana tankinizda bakteri kulturunun olsutugunu varsayiyorum[/QUOTE]
Umarım daha fazla ölüm yaşamadan atlatabilirim. Bakteri kültürüm oluştuğuna eminim yaklaşık 1 yıllık bir akvaryum. Yorumunuz için teşekkür ederim. Jbl Novotab dışında önerebileceğiniz balık yemi var mı acaba? Çöpçülerim için.[:)]
Çöpçüm Neden Ölmüş Olabilir?
[QUOTE=Leof]Ic parazit belirtsidir genelde karin cokuklugu copxuler icin fazladan yem koymaya gerek yok koyacaksanizda max 1 parca daha koyun zaten onlar parcalanan yemleri dipten bulur yemler [/QUOTE]
Bu balıklar dipten yem yiyorlar ben ise dip çekimi çok fazla yapmıyorum. Kirli görüntüsü biraz hoşuma gidiyor. İç parazit benim dip çekmememden kaynaklanmış olabilir mi ? Aldığım yeni balıkları 12 litrelik karantina akvaryumuna alıp iç parazit tedavisi uygulamalı mıyım ?
Ölü olan balığımın fotoğrafını buraya bırakıyorum.[:(]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/090220212102431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/090220212102441.jpg[/IMG]
[QUOTE=Leof]Ic parazit belirtsidir genelde karin cokuklugu copxuler icin fazladan yem koymaya gerek yok koyacaksanizda max 1 parca daha koyun zaten onlar parcalanan yemleri dipten bulur yemler [/QUOTE]
Bu balıklar dipten yem yiyorlar ben ise dip çekimi çok fazla yapmıyorum. Kirli görüntüsü biraz hoşuma gidiyor. İç parazit benim dip çekmememden kaynaklanmış olabilir mi ? Aldığım yeni balıkları 12 litrelik karantina akvaryumuna alıp iç parazit tedavisi uygulamalı mıyım ?
Ölü olan balığımın fotoğrafını buraya bırakıyorum.[:(]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/090220212102431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/090220212102441.jpg[/IMG]
Çöpçüm Neden Ölmüş Olabilir?
Arkadaşlar size kısaca olayı anlatmak istiyorum. Fikirleriniz ve görüşleriniz benim için önemli.
5 gün önce 5 adet panda çöpçü almıştım. Düzgün bir şekilde alıştırma işlemini yaptım ve akvaryuma ekledim. Aslında daha alışma sürecindelerdi. Bu sabah uyandığımda bir tane panda çöpçümün ölmüş olduğunu ve üzerinde elma salyangozumun olduğunu fark ettim. Ölmüş olan yavrumu akvaryumdan çıkarttıktan sonra minik bir otopsi yaptım. Fark ettiğim tek şey karın kısmında (alt yüzgeçlerinin alt kısmına gelen bölge) çöküntü fark ettim. Sanki çok aç kalmış bir insanın miğdesini andırdı bana.
Yem yemediği veya yiyemediği için ölmüş olma ihtimali olabilir mi ?
Yemi çok fazla atmamaya çalışıyorum ve atacağım yem miktarını ayarlayamıyorum 5 panda çöpçü için ne kadar dibe yem bırakmam gerekir ?
Alışma süresinde balık ölümü normal bir şey mi?
Arkadaşlar size kısaca olayı anlatmak istiyorum. Fikirleriniz ve görüşleriniz benim için önemli.
5 gün önce 5 adet panda çöpçü almıştım. Düzgün bir şekilde alıştırma işlemini yaptım ve akvaryuma ekledim. Aslında daha alışma sürecindelerdi. Bu sabah uyandığımda bir tane panda çöpçümün ölmüş olduğunu ve üzerinde elma salyangozumun olduğunu fark ettim. Ölmüş olan yavrumu akvaryumdan çıkarttıktan sonra minik bir otopsi yaptım. Fark ettiğim tek şey karın kısmında (alt yüzgeçlerinin alt kısmına gelen bölge) çöküntü fark ettim. Sanki çok aç kalmış bir insanın miğdesini andırdı bana.
Yem yemediği veya yiyemediği için ölmüş olma ihtimali olabilir mi ?
Yemi çok fazla atmamaya çalışıyorum ve atacağım yem miktarını ayarlayamıyorum 5 panda çöpçü için ne kadar dibe yem bırakmam gerekir ?
Alışma süresinde balık ölümü normal bir şey mi?
Yaprak Erimesi
[QUOTE=Ömer t]
Estağfurullah umut bey ben direk fosfata bağlamayı uygun görmüyorum.
Eger bitkilerinizi yeni eklemiş iseniz adapte surecinde olabilirler. Besin degeri ile ilgili olduğunu düşünmüyorum elodea bitkisi dusuk besin gereksiminde de gayet iyi gelişen bir bir bitkidir. 25 derece üstündeki sicakliklarda tüm bitkilerde erime gözlemlenebilir bu sorunda sizde yok ben ışıklandırma ile ilgili olduğunu düşünüyorum litre başına en az 0.40 watt kullanmanızı öneririm ayriyeten co2 vermiyor iseniz ışık ve besin tek başına yeterli olmuyor verdiginiz besini bitkiler kullanıp fotosentez yapabilmeleri icin co2 ye ihtiyaç duyuyorlar.
Şuan icin aklima gelenler bunlar daha tecrübeli arkadaslarda fikirlerini söyleyecektir keyifli hobiler dilerim[/QUOTE]
Yorumunuz için teşekkür ederim. Bitkilerim 2-3 aydır akvaryumda, eskiden o kadar fazla uzuyorlardı ki çöpe atmak zorunda kalıyordum. Bir anda uzamaları azaldı ve bu çürümeler, erimeler olmaya başladı. Akvaryumda co2 kullanmıyorum.
Bakmış olduğum yazıda lowtech akvaryumlarda led gücü 0,1 ile 0,15 arasında olmasının yeterli olduğu yazdığı için eskiden 15 watt kullanıyordum. Yaprak ekleyip suyu sararttığım için biraz led gücünü arttırdım.
Benim de aklıma gelen 2 sebep var;
[B]CO2 eksikliği:[/B] Bundan şüphelenmiyorum çünkü bitkilerimin gelişimi eskiden gayet iyi idi.
[B]Fosfat eksikliği:[/B] Bundan şüphelenmemin ana sebebi ise geçen günlerde anubias, su mercimeği yapraklarımın sararak çürümesi. Bunun üzerine azot içerikli "Seachem Flourish Nitrogen" kullandım. şu anda sararan bitkilerim hızlı şekilde toparladı ,düzeldi. Reeflowers All Inclusive'in içerisinde azot ve fosfor dışındaki çoğu element var. Azotu seachem ile sağladığım için, fosfor kaynağı olarak bir şey kullanmamış oluyorum. Bu yüzden fosforun üzerine düştüm biraz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/240120210116191.jpg[/IMG][EDIT]Umutt,2021-02-05 01:40:01[/EDIT]
[QUOTE=Ömer t]
Estağfurullah umut bey ben direk fosfata bağlamayı uygun görmüyorum.
Eger bitkilerinizi yeni eklemiş iseniz adapte surecinde olabilirler. Besin degeri ile ilgili olduğunu düşünmüyorum elodea bitkisi dusuk besin gereksiminde de gayet iyi gelişen bir bir bitkidir. 25 derece üstündeki sicakliklarda tüm bitkilerde erime gözlemlenebilir bu sorunda sizde yok ben ışıklandırma ile ilgili olduğunu düşünüyorum litre başına en az 0.40 watt kullanmanızı öneririm ayriyeten co2 vermiyor iseniz ışık ve besin tek başına yeterli olmuyor verdiginiz besini bitkiler kullanıp fotosentez yapabilmeleri icin co2 ye ihtiyaç duyuyorlar.
Şuan icin aklima gelenler bunlar daha tecrübeli arkadaslarda fikirlerini söyleyecektir keyifli hobiler dilerim[/QUOTE]
Yorumunuz için teşekkür ederim. Bitkilerim 2-3 aydır akvaryumda, eskiden o kadar fazla uzuyorlardı ki çöpe atmak zorunda kalıyordum. Bir anda uzamaları azaldı ve bu çürümeler, erimeler olmaya başladı. Akvaryumda co2 kullanmıyorum.
Bakmış olduğum yazıda lowtech akvaryumlarda led gücü 0,1 ile 0,15 arasında olmasının yeterli olduğu yazdığı için eskiden 15 watt kullanıyordum. Yaprak ekleyip suyu sararttığım için biraz led gücünü arttırdım.
Benim de aklıma gelen 2 sebep var;
[B]CO2 eksikliği:[/B] Bundan şüphelenmiyorum çünkü bitkilerimin gelişimi eskiden gayet iyi idi.
[B]Fosfat eksikliği:[/B] Bundan şüphelenmemin ana sebebi ise geçen günlerde anubias, su mercimeği yapraklarımın sararak çürümesi. Bunun üzerine azot içerikli "Seachem Flourish Nitrogen" kullandım. şu anda sararan bitkilerim hızlı şekilde toparladı ,düzeldi. Reeflowers All Inclusive'in içerisinde azot ve fosfor dışındaki çoğu element var. Azotu seachem ile sağladığım için, fosfor kaynağı olarak bir şey kullanmamış oluyorum. Bu yüzden fosforun üzerine düştüm biraz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/240120210116191.jpg[/IMG][EDIT]Umutt,2021-02-05 01:40:01[/EDIT]
Yaprak Erimesi
[QUOTE=Ömer t]Merhaba kullandığınız ışık hakkında biraz daha ayrinti verebilir misiniz birde günde 8 saat direkmi ışıklandirma yapıyorsunuz?
Zemin malzemeniz hakkindada bilgi paylaşırsanız konu hakkinda bilgisi olan arkadaşlar daha kesin ve sonuca ulaşacağınız bilgiler ve cevaplar vereceklerdir iyi aksamlar[/QUOTE]
Hemen güncelliyorum. Kusura bakmayın. [:)]
[QUOTE=Ömer t]Merhaba kullandığınız ışık hakkında biraz daha ayrinti verebilir misiniz birde günde 8 saat direkmi ışıklandirma yapıyorsunuz?
Zemin malzemeniz hakkindada bilgi paylaşırsanız konu hakkinda bilgisi olan arkadaşlar daha kesin ve sonuca ulaşacağınız bilgiler ve cevaplar vereceklerdir iyi aksamlar[/QUOTE]
Hemen güncelliyorum. Kusura bakmayın. [:)]
Yaprak Erimesi
Elodealarımda olan erimeyi & çürümeyi bir türlü çözemedim fosfat eksikliğinden kaynaklanıyor olma şansı var mı acaba?
100 litre akvaryumum var. Sıcaklık sabit 25 derecede. "Reeflowers Aquaplants All Inclusive" ve "Seachem Flourish Nitrogen " kullanıyorum. Akvaryumumda 8 Rasbora + 3 küçük elma salyangozu var.
8 saat ışıklandırıyorum. Işıklandırma için kendi yapımım ( darkaura'nın yazdığı makaleye bakarak hazırladım) olan 20 watt powerled kullanmaktayım. Akvaryumum suyu kullandığım yapraklardan kaynaklı biraz sarımtırak olduğu için 14 watt olan powerled gücümü 20 watt olarak güncelledim.
Taban malzemesi olarak Vitasand Bitki kumu + Lav kırığı + JBL AquaBasis Plus 5 Lt kullanıyorum.
Bu konu hakkında hiç bir fikrim yok internet üzerinde buna benzer bir şey bulamadım, bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar yardım ederse sevinirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/050220210030011.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/050220210030031.jpg[/IMG][EDIT]Umutt,2021-02-05 00:54:42[/EDIT]
Elodealarımda olan erimeyi & çürümeyi bir türlü çözemedim fosfat eksikliğinden kaynaklanıyor olma şansı var mı acaba?
100 litre akvaryumum var. Sıcaklık sabit 25 derecede. "Reeflowers Aquaplants All Inclusive" ve "Seachem Flourish Nitrogen " kullanıyorum. Akvaryumumda 8 Rasbora + 3 küçük elma salyangozu var.
8 saat ışıklandırıyorum. Işıklandırma için kendi yapımım ( darkaura'nın yazdığı makaleye bakarak hazırladım) olan 20 watt powerled kullanmaktayım. Akvaryumum suyu kullandığım yapraklardan kaynaklı biraz sarımtırak olduğu için 14 watt olan powerled gücümü 20 watt olarak güncelledim.
Taban malzemesi olarak Vitasand Bitki kumu + Lav kırığı + JBL AquaBasis Plus 5 Lt kullanıyorum.
Bu konu hakkında hiç bir fikrim yok internet üzerinde buna benzer bir şey bulamadım, bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar yardım ederse sevinirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/050220210030011.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/050220210030031.jpg[/IMG][EDIT]Umutt,2021-02-05 00:54:42[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 18:40
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 18:34
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum NightWist, 16:42
Omurgasızlar - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
KULLANICILAR
- 67 Online Kullanıcı, 37 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
nniiaa,
lojistisyen,
MiSoSiKiaN,
Kuduoglu,
darkaura,
Benmuro,
pusathan01,
yeekim,
Koksal Gurkan,
0rnn,
Kınayu,
EfeC,
omerkaya40,
FurkanTezcan,
Ertug22,
altuntasseref,
Sungurr,
Maverickse,
osmandbnl,
TolgahanA,
DABARAKATO,
Rafayel,
layper,
Alibicimcilci,
şansal,
altanilker,
NightWist,
mrah,
Kemalk41,
Stoke,
nazemert,
Burak PEKDEMİR,
İnci Kefali,
_rammstein_,
ilterisdoğukan,
Savvah,
Keremiko,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
