ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Umutt
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
145
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
05 Şubat 2020 13:36
Son Ziyaret:
29 Aralık 2021 06:24
Toplam Mesaj:
185 [0.08 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Umut Can Gölbaşı
Doğum Tarihi:
18 Ocak 2000
Yaş:
26
İl:
Izmir
Meslek:
Makine mühendisliği öğrencisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Ehenim Liberty Modifiye
Arkadaşlar bir süredir forumda aktif değildim. Bu yüzden üzgünüm sonradan gelen herkesin yararlanması için dosyaları aşağıya bırakıyorum. v4 yakında geliyor. Bazı eksiklerini buldum. [:)]
[URL]https://drive.google.com/drive/folders/15CQ1Ujs-QFCcSSgke-h3BXhl5_8D8Xd0?usp=sharing[/URL]
Arkadaşlar bir süredir forumda aktif değildim. Bu yüzden üzgünüm sonradan gelen herkesin yararlanması için dosyaları aşağıya bırakıyorum. v4 yakında geliyor. Bazı eksiklerini buldum. [:)]
[URL]https://drive.google.com/drive/folders/15CQ1Ujs-QFCcSSgke-h3BXhl5_8D8Xd0?usp=sharing[/URL]
Ehenim Liberty Modifiye
[B][K]11 Ay Sonra[/K][/B]
Versiyon 1'i sizinle paylaşmıştım. Bu versiyondan 1 ay sonra sineklik olan bölüm fazla esnediği için değiştirme kararı aldım yine yapıştırmalı ancak sineklik yerine çizilmiş plastik ızgara ile tasarımı güncelleştirdim. Yaklaşık 10 ay sonra elimden düşmesi sebebi ile bir filtre kartuşu kırıldı. [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/230320210234101.jpg[/IMG]
Kırılan kartuşu incelediğim zaman düşündüğüm kadar biyolojik bozulma olmadığını fark ettim. Ayrıca malzemenin gevrekliği de artmamıştı. Malzemenin içini biraz fazla doldurduğum için zaten içerden dışarıya doğru bir basınç vardı bunun üzerine düşmenin etkisi de eklenince kırıldığını düşünüyorum.[:)]
Harun beyin verdiği fikirle beraber v3 ü bitirdim. Kendisine teşekkür ediyorum.[:3]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/230320210259091.jpg[/IMG]
Versiyon 3 önceki versiyonlara göre biraz daha kalın duvarlara (1,5mm den 2mm ye çıktı) ve biraz daha büyük bir biyolojik filtrasyon malzemesi (Seachem matrix) hacmine (kartuş başına 93ml) sahip. Ayrıca yapıştırıcı kullanmadan takıp çıkartılabilen bir ön tel parçası mevcut.[:cool:]
Aynı zamanda orjinal filtre kartuşunda fark ettiğim bir özellik oldu. Yan kısımları düm düz değil spline ile çizilmiş eğri şeklindeydi bu yüzden ilk versiyonlarda kartuşun yerine tam olarak oturabilmesi için zımparaya ihtiyaç vardı. Yaklaşık 1-2 mm lik bir fark vardı ancak kartuş yerine otururken kasayı esnetmek zorunda kalıyordu. Bu sorunu da bu versiyonda çözdüm.[:cool:]
[B]Sanırım tasarım kaliteli bir firmanın son ürün olarak satabileceği hale geldi. Bana versiyon 4'e ihtiyaç olmaz gibi geliyor. Yine de tasarımda oluşabilecek sorunları veya tasarımı geliştirebilecek kullanım kolaylığı sağlayan ince ayrıntıları zaman ilerledikçe göreceğim. Eğer fikriniz varsa iletirseniz çok memnun olurum.[:3][/B]
Okuyup zaman ayırdığınız için teşekkür eder, iyi günler dilerim.[:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/230320210237351.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/230320210301191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/230320210301181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/230320210259081.jpg[/IMG]
[B][K]11 Ay Sonra[/K][/B]
Versiyon 1'i sizinle paylaşmıştım. Bu versiyondan 1 ay sonra sineklik olan bölüm fazla esnediği için değiştirme kararı aldım yine yapıştırmalı ancak sineklik yerine çizilmiş plastik ızgara ile tasarımı güncelleştirdim. Yaklaşık 10 ay sonra elimden düşmesi sebebi ile bir filtre kartuşu kırıldı. [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/230320210234101.jpg[/IMG]
Kırılan kartuşu incelediğim zaman düşündüğüm kadar biyolojik bozulma olmadığını fark ettim. Ayrıca malzemenin gevrekliği de artmamıştı. Malzemenin içini biraz fazla doldurduğum için zaten içerden dışarıya doğru bir basınç vardı bunun üzerine düşmenin etkisi de eklenince kırıldığını düşünüyorum.[:)]
Harun beyin verdiği fikirle beraber v3 ü bitirdim. Kendisine teşekkür ediyorum.[:3]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/230320210259091.jpg[/IMG]
Versiyon 3 önceki versiyonlara göre biraz daha kalın duvarlara (1,5mm den 2mm ye çıktı) ve biraz daha büyük bir biyolojik filtrasyon malzemesi (Seachem matrix) hacmine (kartuş başına 93ml) sahip. Ayrıca yapıştırıcı kullanmadan takıp çıkartılabilen bir ön tel parçası mevcut.[:cool:]
Aynı zamanda orjinal filtre kartuşunda fark ettiğim bir özellik oldu. Yan kısımları düm düz değil spline ile çizilmiş eğri şeklindeydi bu yüzden ilk versiyonlarda kartuşun yerine tam olarak oturabilmesi için zımparaya ihtiyaç vardı. Yaklaşık 1-2 mm lik bir fark vardı ancak kartuş yerine otururken kasayı esnetmek zorunda kalıyordu. Bu sorunu da bu versiyonda çözdüm.[:cool:]
[B]Sanırım tasarım kaliteli bir firmanın son ürün olarak satabileceği hale geldi. Bana versiyon 4'e ihtiyaç olmaz gibi geliyor. Yine de tasarımda oluşabilecek sorunları veya tasarımı geliştirebilecek kullanım kolaylığı sağlayan ince ayrıntıları zaman ilerledikçe göreceğim. Eğer fikriniz varsa iletirseniz çok memnun olurum.[:3][/B]
Okuyup zaman ayırdığınız için teşekkür eder, iyi günler dilerim.[:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/230320210237351.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/230320210301191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/230320210301181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/230320210259081.jpg[/IMG]
Panda Çöpçü Göz Fungusu
[QUOTE=kdrackgz]Umut bey merhaba, gözünü bir yere çarpıp yaralamış olabilir, açık yaralar mantar kapmaya elverişlidir. Acilen seachem kanaplex edinin balığı ayırıp paket üstünde verilen dozda tedavi uygulayın. Ancak iyileşşe bile büyük ihitmalle gözünü kaybedecektir.
Edit: Daha dikkatli bakınca aslında columnaris den şüphelenmeye başladım , son fotoğrafta bıyıklarının eridiği görünüyor, ikinci fotoğrafta yanında ve sırt yüzgecinin dibinde beyaz noktalar var, ama çok emin değilim açıkçası. Eğer columnaris ise çok bulaşıcıdır, bilinden bir tedaviside yok. balığı her halikarda ayırın.[/QUOTE]
Yorumunuz için teşekkür ederim. Balık konuyu açtıktan 1-2 saat sonra öldü. Ne yazık ki hızlı tepki veremedim. "columnaris" i söylediğiniz üzere araştırdım. Akvaryum suyunu dün geceden beri yavaş yavaş aşağıya çekiyorum. Bunun dışında önümüzdeki haftalarda su değişimini arttıracağım. Sormak istediğim bir soru daha var size. Bu tür acil durumlarda evde bulunması gereken temel ilaçlar nelerdir sizce? Siz ne kullanıyorsunuz iç parazit, dış parazit için? Metilen mavisi için düşüncelerinizi de merak ediyorum.[EDIT]Umutt,2021-03-14 20:36:22[/EDIT]
[QUOTE=kdrackgz]Umut bey merhaba, gözünü bir yere çarpıp yaralamış olabilir, açık yaralar mantar kapmaya elverişlidir. Acilen seachem kanaplex edinin balığı ayırıp paket üstünde verilen dozda tedavi uygulayın. Ancak iyileşşe bile büyük ihitmalle gözünü kaybedecektir.
Edit: Daha dikkatli bakınca aslında columnaris den şüphelenmeye başladım , son fotoğrafta bıyıklarının eridiği görünüyor, ikinci fotoğrafta yanında ve sırt yüzgecinin dibinde beyaz noktalar var, ama çok emin değilim açıkçası. Eğer columnaris ise çok bulaşıcıdır, bilinden bir tedaviside yok. balığı her halikarda ayırın.[/QUOTE]
Yorumunuz için teşekkür ederim. Balık konuyu açtıktan 1-2 saat sonra öldü. Ne yazık ki hızlı tepki veremedim. "columnaris" i söylediğiniz üzere araştırdım. Akvaryum suyunu dün geceden beri yavaş yavaş aşağıya çekiyorum. Bunun dışında önümüzdeki haftalarda su değişimini arttıracağım. Sormak istediğim bir soru daha var size. Bu tür acil durumlarda evde bulunması gereken temel ilaçlar nelerdir sizce? Siz ne kullanıyorsunuz iç parazit, dış parazit için? Metilen mavisi için düşüncelerinizi de merak ediyorum.[EDIT]Umutt,2021-03-14 20:36:22[/EDIT]
Panda Çöpçü Göz Fungusu
Arkadaşlar küçük panda çöpçümün gözü dışarıya doğru pörtledi ve üzerinde beyaz, pamuğumsu,sümüğümsü bir tabaka oluştu. Sanırım göz fungusu. Bu arkadaşı kurtarmak için yapabileceğim bir şey var mı? 12 litrelik küçük karantina akvaryumuma alıp metilen mavisi ile tedavi etsem olur mu? Fotoğrafları paylaşıyor ve yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden çok teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/130320211722351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/130320211722371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/130320211722391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/130320211722401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/130320211722421.jpg[/IMG]
Arkadaşlar küçük panda çöpçümün gözü dışarıya doğru pörtledi ve üzerinde beyaz, pamuğumsu,sümüğümsü bir tabaka oluştu. Sanırım göz fungusu. Bu arkadaşı kurtarmak için yapabileceğim bir şey var mı? 12 litrelik küçük karantina akvaryumuma alıp metilen mavisi ile tedavi etsem olur mu? Fotoğrafları paylaşıyor ve yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden çok teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/130320211722351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/130320211722371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/130320211722391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/130320211722401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/130320211722421.jpg[/IMG]
Çöpçüm Neden Ölmüş Olabilir?
[QUOTE=Leof]Genelde fazla yem sonucu kabizlik ic parazit yapar bekleyin daha fazla ölum yasarsaniz karantinaya alin karantinaya sonra almanizi onermemin nedeni hali hazirda eklemis olmaniz ve karantina tankinizin hacminin az olmasi ana tankinizda bakteri kulturunun olsutugunu varsayiyorum[/QUOTE]
Umarım daha fazla ölüm yaşamadan atlatabilirim. Bakteri kültürüm oluştuğuna eminim yaklaşık 1 yıllık bir akvaryum. Yorumunuz için teşekkür ederim. Jbl Novotab dışında önerebileceğiniz balık yemi var mı acaba? Çöpçülerim için.[:)]
[QUOTE=Leof]Genelde fazla yem sonucu kabizlik ic parazit yapar bekleyin daha fazla ölum yasarsaniz karantinaya alin karantinaya sonra almanizi onermemin nedeni hali hazirda eklemis olmaniz ve karantina tankinizin hacminin az olmasi ana tankinizda bakteri kulturunun olsutugunu varsayiyorum[/QUOTE]
Umarım daha fazla ölüm yaşamadan atlatabilirim. Bakteri kültürüm oluştuğuna eminim yaklaşık 1 yıllık bir akvaryum. Yorumunuz için teşekkür ederim. Jbl Novotab dışında önerebileceğiniz balık yemi var mı acaba? Çöpçülerim için.[:)]
Çöpçüm Neden Ölmüş Olabilir?
[QUOTE=Leof]Ic parazit belirtsidir genelde karin cokuklugu copxuler icin fazladan yem koymaya gerek yok koyacaksanizda max 1 parca daha koyun zaten onlar parcalanan yemleri dipten bulur yemler [/QUOTE]
Bu balıklar dipten yem yiyorlar ben ise dip çekimi çok fazla yapmıyorum. Kirli görüntüsü biraz hoşuma gidiyor. İç parazit benim dip çekmememden kaynaklanmış olabilir mi ? Aldığım yeni balıkları 12 litrelik karantina akvaryumuna alıp iç parazit tedavisi uygulamalı mıyım ?
Ölü olan balığımın fotoğrafını buraya bırakıyorum.[:(]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/090220212102431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/090220212102441.jpg[/IMG]
[QUOTE=Leof]Ic parazit belirtsidir genelde karin cokuklugu copxuler icin fazladan yem koymaya gerek yok koyacaksanizda max 1 parca daha koyun zaten onlar parcalanan yemleri dipten bulur yemler [/QUOTE]
Bu balıklar dipten yem yiyorlar ben ise dip çekimi çok fazla yapmıyorum. Kirli görüntüsü biraz hoşuma gidiyor. İç parazit benim dip çekmememden kaynaklanmış olabilir mi ? Aldığım yeni balıkları 12 litrelik karantina akvaryumuna alıp iç parazit tedavisi uygulamalı mıyım ?
Ölü olan balığımın fotoğrafını buraya bırakıyorum.[:(]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/090220212102431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/090220212102441.jpg[/IMG]
Çöpçüm Neden Ölmüş Olabilir?
Arkadaşlar size kısaca olayı anlatmak istiyorum. Fikirleriniz ve görüşleriniz benim için önemli.
5 gün önce 5 adet panda çöpçü almıştım. Düzgün bir şekilde alıştırma işlemini yaptım ve akvaryuma ekledim. Aslında daha alışma sürecindelerdi. Bu sabah uyandığımda bir tane panda çöpçümün ölmüş olduğunu ve üzerinde elma salyangozumun olduğunu fark ettim. Ölmüş olan yavrumu akvaryumdan çıkarttıktan sonra minik bir otopsi yaptım. Fark ettiğim tek şey karın kısmında (alt yüzgeçlerinin alt kısmına gelen bölge) çöküntü fark ettim. Sanki çok aç kalmış bir insanın miğdesini andırdı bana.
Yem yemediği veya yiyemediği için ölmüş olma ihtimali olabilir mi ?
Yemi çok fazla atmamaya çalışıyorum ve atacağım yem miktarını ayarlayamıyorum 5 panda çöpçü için ne kadar dibe yem bırakmam gerekir ?
Alışma süresinde balık ölümü normal bir şey mi?
Arkadaşlar size kısaca olayı anlatmak istiyorum. Fikirleriniz ve görüşleriniz benim için önemli.
5 gün önce 5 adet panda çöpçü almıştım. Düzgün bir şekilde alıştırma işlemini yaptım ve akvaryuma ekledim. Aslında daha alışma sürecindelerdi. Bu sabah uyandığımda bir tane panda çöpçümün ölmüş olduğunu ve üzerinde elma salyangozumun olduğunu fark ettim. Ölmüş olan yavrumu akvaryumdan çıkarttıktan sonra minik bir otopsi yaptım. Fark ettiğim tek şey karın kısmında (alt yüzgeçlerinin alt kısmına gelen bölge) çöküntü fark ettim. Sanki çok aç kalmış bir insanın miğdesini andırdı bana.
Yem yemediği veya yiyemediği için ölmüş olma ihtimali olabilir mi ?
Yemi çok fazla atmamaya çalışıyorum ve atacağım yem miktarını ayarlayamıyorum 5 panda çöpçü için ne kadar dibe yem bırakmam gerekir ?
Alışma süresinde balık ölümü normal bir şey mi?
Yaprak Erimesi
[QUOTE=Ömer t]
Estağfurullah umut bey ben direk fosfata bağlamayı uygun görmüyorum.
Eger bitkilerinizi yeni eklemiş iseniz adapte surecinde olabilirler. Besin degeri ile ilgili olduğunu düşünmüyorum elodea bitkisi dusuk besin gereksiminde de gayet iyi gelişen bir bir bitkidir. 25 derece üstündeki sicakliklarda tüm bitkilerde erime gözlemlenebilir bu sorunda sizde yok ben ışıklandırma ile ilgili olduğunu düşünüyorum litre başına en az 0.40 watt kullanmanızı öneririm ayriyeten co2 vermiyor iseniz ışık ve besin tek başına yeterli olmuyor verdiginiz besini bitkiler kullanıp fotosentez yapabilmeleri icin co2 ye ihtiyaç duyuyorlar.
Şuan icin aklima gelenler bunlar daha tecrübeli arkadaslarda fikirlerini söyleyecektir keyifli hobiler dilerim[/QUOTE]
Yorumunuz için teşekkür ederim. Bitkilerim 2-3 aydır akvaryumda, eskiden o kadar fazla uzuyorlardı ki çöpe atmak zorunda kalıyordum. Bir anda uzamaları azaldı ve bu çürümeler, erimeler olmaya başladı. Akvaryumda co2 kullanmıyorum.
Bakmış olduğum yazıda lowtech akvaryumlarda led gücü 0,1 ile 0,15 arasında olmasının yeterli olduğu yazdığı için eskiden 15 watt kullanıyordum. Yaprak ekleyip suyu sararttığım için biraz led gücünü arttırdım.
Benim de aklıma gelen 2 sebep var;
[B]CO2 eksikliği:[/B] Bundan şüphelenmiyorum çünkü bitkilerimin gelişimi eskiden gayet iyi idi.
[B]Fosfat eksikliği:[/B] Bundan şüphelenmemin ana sebebi ise geçen günlerde anubias, su mercimeği yapraklarımın sararak çürümesi. Bunun üzerine azot içerikli "Seachem Flourish Nitrogen" kullandım. şu anda sararan bitkilerim hızlı şekilde toparladı ,düzeldi. Reeflowers All Inclusive'in içerisinde azot ve fosfor dışındaki çoğu element var. Azotu seachem ile sağladığım için, fosfor kaynağı olarak bir şey kullanmamış oluyorum. Bu yüzden fosforun üzerine düştüm biraz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/240120210116191.jpg[/IMG][EDIT]Umutt,2021-02-05 01:40:01[/EDIT]
[QUOTE=Ömer t]
Estağfurullah umut bey ben direk fosfata bağlamayı uygun görmüyorum.
Eger bitkilerinizi yeni eklemiş iseniz adapte surecinde olabilirler. Besin degeri ile ilgili olduğunu düşünmüyorum elodea bitkisi dusuk besin gereksiminde de gayet iyi gelişen bir bir bitkidir. 25 derece üstündeki sicakliklarda tüm bitkilerde erime gözlemlenebilir bu sorunda sizde yok ben ışıklandırma ile ilgili olduğunu düşünüyorum litre başına en az 0.40 watt kullanmanızı öneririm ayriyeten co2 vermiyor iseniz ışık ve besin tek başına yeterli olmuyor verdiginiz besini bitkiler kullanıp fotosentez yapabilmeleri icin co2 ye ihtiyaç duyuyorlar.
Şuan icin aklima gelenler bunlar daha tecrübeli arkadaslarda fikirlerini söyleyecektir keyifli hobiler dilerim[/QUOTE]
Yorumunuz için teşekkür ederim. Bitkilerim 2-3 aydır akvaryumda, eskiden o kadar fazla uzuyorlardı ki çöpe atmak zorunda kalıyordum. Bir anda uzamaları azaldı ve bu çürümeler, erimeler olmaya başladı. Akvaryumda co2 kullanmıyorum.
Bakmış olduğum yazıda lowtech akvaryumlarda led gücü 0,1 ile 0,15 arasında olmasının yeterli olduğu yazdığı için eskiden 15 watt kullanıyordum. Yaprak ekleyip suyu sararttığım için biraz led gücünü arttırdım.
Benim de aklıma gelen 2 sebep var;
[B]CO2 eksikliği:[/B] Bundan şüphelenmiyorum çünkü bitkilerimin gelişimi eskiden gayet iyi idi.
[B]Fosfat eksikliği:[/B] Bundan şüphelenmemin ana sebebi ise geçen günlerde anubias, su mercimeği yapraklarımın sararak çürümesi. Bunun üzerine azot içerikli "Seachem Flourish Nitrogen" kullandım. şu anda sararan bitkilerim hızlı şekilde toparladı ,düzeldi. Reeflowers All Inclusive'in içerisinde azot ve fosfor dışındaki çoğu element var. Azotu seachem ile sağladığım için, fosfor kaynağı olarak bir şey kullanmamış oluyorum. Bu yüzden fosforun üzerine düştüm biraz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/240120210116191.jpg[/IMG][EDIT]Umutt,2021-02-05 01:40:01[/EDIT]
Yaprak Erimesi
[QUOTE=Ömer t]Merhaba kullandığınız ışık hakkında biraz daha ayrinti verebilir misiniz birde günde 8 saat direkmi ışıklandirma yapıyorsunuz?
Zemin malzemeniz hakkindada bilgi paylaşırsanız konu hakkinda bilgisi olan arkadaşlar daha kesin ve sonuca ulaşacağınız bilgiler ve cevaplar vereceklerdir iyi aksamlar[/QUOTE]
Hemen güncelliyorum. Kusura bakmayın. [:)]
[QUOTE=Ömer t]Merhaba kullandığınız ışık hakkında biraz daha ayrinti verebilir misiniz birde günde 8 saat direkmi ışıklandirma yapıyorsunuz?
Zemin malzemeniz hakkindada bilgi paylaşırsanız konu hakkinda bilgisi olan arkadaşlar daha kesin ve sonuca ulaşacağınız bilgiler ve cevaplar vereceklerdir iyi aksamlar[/QUOTE]
Hemen güncelliyorum. Kusura bakmayın. [:)]
Yaprak Erimesi
Elodealarımda olan erimeyi & çürümeyi bir türlü çözemedim fosfat eksikliğinden kaynaklanıyor olma şansı var mı acaba?
100 litre akvaryumum var. Sıcaklık sabit 25 derecede. "Reeflowers Aquaplants All Inclusive" ve "Seachem Flourish Nitrogen " kullanıyorum. Akvaryumumda 8 Rasbora + 3 küçük elma salyangozu var.
8 saat ışıklandırıyorum. Işıklandırma için kendi yapımım ( darkaura'nın yazdığı makaleye bakarak hazırladım) olan 20 watt powerled kullanmaktayım. Akvaryumum suyu kullandığım yapraklardan kaynaklı biraz sarımtırak olduğu için 14 watt olan powerled gücümü 20 watt olarak güncelledim.
Taban malzemesi olarak Vitasand Bitki kumu + Lav kırığı + JBL AquaBasis Plus 5 Lt kullanıyorum.
Bu konu hakkında hiç bir fikrim yok internet üzerinde buna benzer bir şey bulamadım, bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar yardım ederse sevinirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/050220210030011.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/050220210030031.jpg[/IMG][EDIT]Umutt,2021-02-05 00:54:42[/EDIT]
Elodealarımda olan erimeyi & çürümeyi bir türlü çözemedim fosfat eksikliğinden kaynaklanıyor olma şansı var mı acaba?
100 litre akvaryumum var. Sıcaklık sabit 25 derecede. "Reeflowers Aquaplants All Inclusive" ve "Seachem Flourish Nitrogen " kullanıyorum. Akvaryumumda 8 Rasbora + 3 küçük elma salyangozu var.
8 saat ışıklandırıyorum. Işıklandırma için kendi yapımım ( darkaura'nın yazdığı makaleye bakarak hazırladım) olan 20 watt powerled kullanmaktayım. Akvaryumum suyu kullandığım yapraklardan kaynaklı biraz sarımtırak olduğu için 14 watt olan powerled gücümü 20 watt olarak güncelledim.
Taban malzemesi olarak Vitasand Bitki kumu + Lav kırığı + JBL AquaBasis Plus 5 Lt kullanıyorum.
Bu konu hakkında hiç bir fikrim yok internet üzerinde buna benzer bir şey bulamadım, bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar yardım ederse sevinirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/050220210030011.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220834/050220210030031.jpg[/IMG][EDIT]Umutt,2021-02-05 00:54:42[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Sessiz Şelale Filtre Önerisi Sufisu, 23:18
Filtreleme Seçenekleri - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
KULLANICILAR
- 83 Online Kullanıcı, 45 Üye
Online Kullanıcılar
omerkaya40,
sorbiek,
HaydarGul,
Malawi market,
Urar,
Azizdurdenn,
yeekim,
lojistisyen,
NightWist,
osmandbnl,
BilalM.,
sina cen,
Kınayu,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
Sungurr,
mesut alak,
Kuduoglu,
Arch.Hüseyin,
Pandkoal,
0rnn,
Cyber_Scout,
MuratOzdemir,
Ciyus,
Mirt,
by__cg,
Sekizo,
EMRECAN12,
TheDS,
zen666,
Zombie2626,
Tortuga7,
darknessmania,
nniiaa,
HüseyinUysal,
Fin World,
NautilusLordu,
propecia,
Aquarist101,
oguzkanmaz,
mightymurat,
Akyol hobi,
Taha⚡,
şansal,
platinium,
LeventYorganci,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
