ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
AlpGun
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
22
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
12 Ekim 2019 23:37
Son Ziyaret:
17 Aralık 2020 03:58
Toplam Mesaj:
52 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Alp Gun
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Mugla
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Alp Gün
SON 10 MESAJI
Ista Co2 Mi Excel Mi?
İki ürünü de kullandım.İkisini birlikte doz aşımı yapmadan kullabilirsiniz.Bitkiler coşuyor.Tek başına ista co2 bitkilerin co2 ihtiyacını kesinlikle karşılar.Kullandıktan sonra gelişimi görebilirsiniz.İsta yerine excel yani sıvı co2 kullanırsanız bitkilerin c02 ihtiyacını yine karşılarsınız ama bitkilerdeki gelişim daha yavaş olur.Aradaki farkı görebiliyorsunuz.
İstanın dezavantajı şu , bir tüp nano tanklar için 30-40 gün yetiyor.Bunun da bir maliyeti var.
İki ürünü de kullandım.İkisini birlikte doz aşımı yapmadan kullabilirsiniz.Bitkiler coşuyor.Tek başına ista co2 bitkilerin co2 ihtiyacını kesinlikle karşılar.Kullandıktan sonra gelişimi görebilirsiniz.İsta yerine excel yani sıvı co2 kullanırsanız bitkilerin c02 ihtiyacını yine karşılarsınız ama bitkilerdeki gelişim daha yavaş olur.Aradaki farkı görebiliyorsunuz.
İstanın dezavantajı şu , bir tüp nano tanklar için 30-40 gün yetiyor.Bunun da bir maliyeti var.
Seachem Phosguard .diatomu Yenmek Üzereyim
[QUOTE=lazarusv20]Geçmiş olsun, eger silis gibi bir kum kullanmıyorsanız açıkçası bir süre sonra bitkilerin de yardımıyla tankın kendisini dengelemesi gerekirdi o nedenle sormuştum. Bitkili tankta uzun süre Phosguard kullanmamanızı oneririm. Bir süre sonra filtreden çıkartıp durumu gözlemlemeniz iyi olur. Bol şans.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim☺
Evet uzun süre kullanmayacağım.Sorun geçince bırakacağım.
Tabanda Oliver Knott gibi bir toprak var aslında.
Bitkiler sağlıklı .Lakin kullandığıma pişman olduğum o led armatürün çok payı var bunda.
Saygılar.☺
[QUOTE=lazarusv20]Geçmiş olsun, eger silis gibi bir kum kullanmıyorsanız açıkçası bir süre sonra bitkilerin de yardımıyla tankın kendisini dengelemesi gerekirdi o nedenle sormuştum. Bitkili tankta uzun süre Phosguard kullanmamanızı oneririm. Bir süre sonra filtreden çıkartıp durumu gözlemlemeniz iyi olur. Bol şans.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim☺
Evet uzun süre kullanmayacağım.Sorun geçince bırakacağım.
Tabanda Oliver Knott gibi bir toprak var aslında.
Bitkiler sağlıklı .Lakin kullandığıma pişman olduğum o led armatürün çok payı var bunda.
Saygılar.☺
Aydınlatma Ve Bitki Önerisi
[QUOTE=mertcan1]Aslında biraz araştırma yaptım aydınlatma konusunda power led armatür için iyi diyorlar aydınlatma için ayırdığım 100tl bütçe buna yeter mi ?[/QUOTE]
Kullanıp iyi sonuç alanlar muhakkak vardır.
Creaqua markasının led armatürünü çok öneriyorlar mesela.Aslında ben de üst segment bir led aydınlatma alacaktım.Lakin 300-400 TL vermek istemedim.
Sizin gibi sınırlı bir bütçe alt segment bir led armatür aldım.İnanın ikisi de elimde kaldı.Diatomlar coştu.
Şuan philips kullanıyorum.Aydınlatmasından memnunum.
Benim deneyimlerim bu şekilde.
[EDIT]AlpGun,2020-05-05 12:53:28[/EDIT]
[QUOTE=mertcan1]Aslında biraz araştırma yaptım aydınlatma konusunda power led armatür için iyi diyorlar aydınlatma için ayırdığım 100tl bütçe buna yeter mi ?[/QUOTE]
Kullanıp iyi sonuç alanlar muhakkak vardır.
Creaqua markasının led armatürünü çok öneriyorlar mesela.Aslında ben de üst segment bir led aydınlatma alacaktım.Lakin 300-400 TL vermek istemedim.
Sizin gibi sınırlı bir bütçe alt segment bir led armatür aldım.İnanın ikisi de elimde kaldı.Diatomlar coştu.
Şuan philips kullanıyorum.Aydınlatmasından memnunum.
Benim deneyimlerim bu şekilde.
[EDIT]AlpGun,2020-05-05 12:53:28[/EDIT]
Seachem Phosguard .diatomu Yenmek Üzereyim
Selamlar
Neredeyse 1 sene olacak.
Fazla canlı yok , fazla yemleme yapmıyorum.Seachem purigenine kadar herşey var.
Lakin kurulum aşamasında ve bir dönem musluk suyu kullanmıştım.Silikat fazlalığı diye düşünüyorum.Kalitesiz led kullanımı da etkili oldu sanırım bu soruna.
Selamlar
Neredeyse 1 sene olacak.
Fazla canlı yok , fazla yemleme yapmıyorum.Seachem purigenine kadar herşey var.
Lakin kurulum aşamasında ve bir dönem musluk suyu kullanmıştım.Silikat fazlalığı diye düşünüyorum.Kalitesiz led kullanımı da etkili oldu sanırım bu soruna.
Seachem Phosguard .diatomu Yenmek Üzereyim
Seachem phosguard isimli ürünü kahverengi yosun sorununundan kurtulmak amacıyla 8 gündür kullanıyorum.
Tankı ilk kurduğumda çeşme suyu kullandığım için tanktaki silikat miktarı sanırım fazlaydı.
Bunun üzerine bir de kalitesiz led kullanımı eklenince nihâi sonuç olarak tankta diatom sorunu yaşamaya başladım.
Seachem phosguardı , firmanın önerdiği miktarda filtreye ekledim.4 günde bir yeniliyorum.
İşe yaramayacak gibiydi.Lakin bu sabah diatomların neredeyse yüzde 70 'inin azaldığını gözlemledim.
Led aydınlatmayı çıkardım.Philips tasarruflu ampul kullanıyorum.
Gelişmelere göre konuyu güncelleyeceğim.
Seachem phosguard isimli ürünü kahverengi yosun sorununundan kurtulmak amacıyla 8 gündür kullanıyorum.
Tankı ilk kurduğumda çeşme suyu kullandığım için tanktaki silikat miktarı sanırım fazlaydı.
Bunun üzerine bir de kalitesiz led kullanımı eklenince nihâi sonuç olarak tankta diatom sorunu yaşamaya başladım.
Seachem phosguardı , firmanın önerdiği miktarda filtreye ekledim.4 günde bir yeniliyorum.
İşe yaramayacak gibiydi.Lakin bu sabah diatomların neredeyse yüzde 70 'inin azaldığını gözlemledim.
Led aydınlatmayı çıkardım.Philips tasarruflu ampul kullanıyorum.
Gelişmelere göre konuyu güncelleyeceğim.
Aydınlatma Ve Bitki Önerisi
Arkadaşın da yazdığı gibi taban 5-6 cm yüksekliğinde olsa daha iyi olurdu.
Size tavsiyem kalitesiz led aydınlatma kullanmayın.5-6 ay boyunca yerli üretim led aydınlatma kullandım , diatom bitkileri esir aldı.
Uzun araştırmalar sonunda bir adet tasarruflu ampül ve bir adet aydınlatma armatürü aldım.
Dün kurdum ve memnunum.
Philips ya da Osram gibi markaların tasarruflu ampülleri işinizi görür.
20 litre akvaryum için Philips genie kullanıyorum.11 watt 590 lümen 6500 K , beyaz ışık.
20-30 TL lik akvaryum camına monte edilebilen mandallı armatür ALMAMANIZI öneririm.Riskli ve kullanımı pratik değil.Işığın suya olan uzaklığını ayarlama şansınız pek yok.
Kesnlikle ikea tertial.Çok kaliteli.Ben n11 den 160 TL ' ye aldım.Lakin kendi sitelerinde 109,00 TL imiş.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218179/050520201203011.jpg[/IMG][EDIT]AlpGun,2020-05-05 12:04:34[/EDIT]
Arkadaşın da yazdığı gibi taban 5-6 cm yüksekliğinde olsa daha iyi olurdu.
Size tavsiyem kalitesiz led aydınlatma kullanmayın.5-6 ay boyunca yerli üretim led aydınlatma kullandım , diatom bitkileri esir aldı.
Uzun araştırmalar sonunda bir adet tasarruflu ampül ve bir adet aydınlatma armatürü aldım.
Dün kurdum ve memnunum.
Philips ya da Osram gibi markaların tasarruflu ampülleri işinizi görür.
20 litre akvaryum için Philips genie kullanıyorum.11 watt 590 lümen 6500 K , beyaz ışık.
20-30 TL lik akvaryum camına monte edilebilen mandallı armatür ALMAMANIZI öneririm.Riskli ve kullanımı pratik değil.Işığın suya olan uzaklığını ayarlama şansınız pek yok.
Kesnlikle ikea tertial.Çok kaliteli.Ben n11 den 160 TL ' ye aldım.Lakin kendi sitelerinde 109,00 TL imiş.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218179/050520201203011.jpg[/IMG][EDIT]AlpGun,2020-05-05 12:04:34[/EDIT]
Balıklarım Sürekli Ölüyor
Merhaba
100 litre akvaryuma 40 tane balık koyarsanız başka ne sonuç bekleyebilirsiniz ki ?
Kaçınılmaz son , toplu ölümler.
Akvaryuma çok fazla balık stoklamak yapılan en büyük hatalardan.
Arada açılan konu başlıklarına göz gezdiriyorum , bazen dehşete kapılıyorum.
30 litre tanka 15-20 tane balık koyan bile var.
Merhaba
100 litre akvaryuma 40 tane balık koyarsanız başka ne sonuç bekleyebilirsiniz ki ?
Kaçınılmaz son , toplu ölümler.
Akvaryuma çok fazla balık stoklamak yapılan en büyük hatalardan.
Arada açılan konu başlıklarına göz gezdiriyorum , bazen dehşete kapılıyorum.
30 litre tanka 15-20 tane balık koyan bile var.
Saklama Kabından Akvaryum Olurmu
[QUOTE=Faruk demir]Ölçüler: 28 Cm / 18 Cm
Canlı Türleri: Japon (7 Adet)
Ben bu yavruları yeni aldımda Bu saklama kabı yaşayabilirlermi - Yoksa 1 Ay sonra falan Akvaryum Şart Mı ? [/QUOTE]
Bırakın 7 adet japonu bir tanesi bile yaşamaz.Yaşamamalı.
[QUOTE=Faruk demir]Ölçüler: 28 Cm / 18 Cm
Canlı Türleri: Japon (7 Adet)
Ben bu yavruları yeni aldımda Bu saklama kabı yaşayabilirlermi - Yoksa 1 Ay sonra falan Akvaryum Şart Mı ? [/QUOTE]
Bırakın 7 adet japonu bir tanesi bile yaşamaz.Yaşamamalı.
Su Piresi Ve İç Parazit İlişkisi?
Kendi yaptığınız yemlerden bulaşmış gibi geldi bana da.
Sadece markalı ürünleri kullanın bakalım.
Bir de dondurulmuş tubifex ! Bundan da kaynaklanıyor olabilir.
Kan kurdu ve tubifex en riskli canlı yemler bence.Bazı üreticilerden duymuştum.Onlar da tam tersine su piresi önerdiler.Hem daha besleyici olduğu hem de risk taşımadığı için.
Dana yüreğini ve tubifexi vermeyi bırakın bakalım.[EDIT]AlpGun,2020-05-01 19:45:49[/EDIT]
Kendi yaptığınız yemlerden bulaşmış gibi geldi bana da.
Sadece markalı ürünleri kullanın bakalım.
Bir de dondurulmuş tubifex ! Bundan da kaynaklanıyor olabilir.
Kan kurdu ve tubifex en riskli canlı yemler bence.Bazı üreticilerden duymuştum.Onlar da tam tersine su piresi önerdiler.Hem daha besleyici olduğu hem de risk taşımadığı için.
Dana yüreğini ve tubifexi vermeyi bırakın bakalım.[EDIT]AlpGun,2020-05-01 19:45:49[/EDIT]
Low Tech Șekerleme Kavanozu
Tebrikler.
ADA toprak seçimi çok iyi.
Tecrübem yok ama biraz araştırmıştım.
Bitki toprağının üzerine 2-3 mm çakıl kullanabilirsiniz.
Şu videoyu ve diğerlerini inceleyin derim,
https://youtu.be/ZvmGJuquuLE
Tebrikler.
ADA toprak seçimi çok iyi.
Tecrübem yok ama biraz araştırmıştım.
Bitki toprağının üzerine 2-3 mm çakıl kullanabilirsiniz.
Şu videoyu ve diğerlerini inceleyin derim,
https://youtu.be/ZvmGJuquuLE
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
KULLANICILAR
- 38 Online Kullanıcı, 21 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
