ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Fatesan
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
6
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Eylül 2019 15:48
Son Ziyaret:
16 Eylül 2024 02:25
Toplam Mesaj:
32 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Çevik
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
57 Lt Fluval Flex
SON 10 MESAJI
Salyangoz Sorunu
[QUOTE=Fatesan]Merhaba,
mayıs ayında kurduğum tankımda hayat bir şekilde güzel gidiyor. ilk önce 10 Ember Tetra, 5 pigme çöpçü ve 10 tane kiraz karides koyduğum akvaryuma sonra 2 trio lepistes ve 4 tane boynuzlu nerite ekledim. bir süre hayat devam etti, bir kaç ilave bitki eklemesi yaptım ve doğal olarak adi salyangoz da geldi, hikaye bundan sonra başladı.
normalde konunun adi salyangozdan nasıl kurtulurum olması gerekiyor ama öyle değil. bir süre sonra kiraz karidesler azalmaya başladı. bir kaç tanesi sump ın ilk bölümüne girdi çıktı öldüler falan. dedim heralde balıklar kovalıyor yiyor. sonra bir hafta talile gittim geldim, hiç karides kalmadı dahası hiç salyangoz kalmadı.
15 gün önce 3 tane elma salyangozu ekledim yok, onlar da öldü. sonra 3 tane siyah nerite aldım onlar da öldü. 7-8 tane farklı boylarda karides ekledim bakalım onlar yaşayabilecek mi?
akvaryumda şu anda ember tetra, pigme çöpçü, lepistes, 2 tane cüce vatoz ve karides var. emberler ve pigmeler maşallah iyiler, lepistesler her daim ölen kalan canlılar, illa ki ölümler oluyor hiç bi zaman yılllarca bakabildiğim lepistes olmadı. vatozları ve karidesleri yeni ekledim sayılır 3-5 günlükler göreceğiz durumu.
akvaryumda ph ve amonyak ölçen etiketler var normal seviyede. ph7,2 falan. 6'li testlerden yaptım 1 hafta arayla 2 sefer, onda da değerler sağlıklı aralıkta çıktı(nitrit-nitrat-clor-ph-gh-kh). sıcaklık 30 dereceye yakın seyrediyor.
salyangozları yaşatamıyor oluşumun sebebi nedir? tabi bunun sebebi belki de karidesleri de etkileyen bişey olabilir hatta vatozu da etkileyecektir.
akva
Biraz araştırma yapınca 1-2 hususa odaklanmam gerektiğini hissettim.
birincisi akvaryum kurulumda kullandığım kum ve taş-kaya parçaları. bunları istanbul kozyatağında arkadaş pethop tan aldım. siyah kum kullanıyorum. kum markasız olarak satılan 3-5 kiloluk bir poşetti, bir kısmı duruyor hala. taşlar da açık bir şekilde satılan seçmece taşlar. araştırma yaparken özellikle kum konusunda sahtelerin çok olduğu ve hatta Bakır Cüruf doğal Parlak Siyah Kum Bakır Grit taşlama Aşındırıcı gibi direkt bakır içerikli çok tehlikeli ürünlerin bulunduğunu gördüm. akvaryumcu bunları satıyor olamaz diye düşünmekten başka yapabileceğim bir şey yok sanırım.
diğer konu ise kullandığım kapsül akıllı gübreler. 57 lt lik akvaryum için sanırım 4 tane sağa sola gömdüm, hatta bi tanesi bitkilerle oynarken kum yüzeyine falan çıkmıştı. bu gübrenin içeriğinde olabilecek bakır ve ya diğer elementler de salyangoz ve karidesleri etkiliyor olabilir mi?
her iki durumda da kurulu akvaryumu bozmadan bu işin üstesinden gelme şansım var mı? haftalık su değişimleri ile kumdaki ya da gübredeki maddeleri kısa vadede akvaryumdan uzaklaştırabilir miyim? ya da bu kumun üzerine 1 cm kadar aktif toprak koysam alttan gelen salınımı emerek suya karışmasını engelleyebilir mi?[/QUOTE]
Bilgilendirme yapayım ihtiyacı olanlar çıkarsa yardımcı olur bekli.
Bir çok konuyu okudum ettim, su değerleri normalken tek sorun sıcaklık gibi düşünmüştüm ama sonra bazı konularda gübrelerle alakalı paylaşımları farkettim. Ben de akvaryumu kurarken kumun altına akıllı gübre koymuştum. Hemen toparladım oase aktif toprak aldım, akvaryumu boşaltıp kumu değiştirdim ve bitkileri dikip yarım eski su yarım yeni dinlenmiş su ile doldurdum. Bir hafta geçti, su değişimi sırasında hortuma takılan bir Lepistes dışında bir tane 3-4 cm lik l144 dışında canlı kaybım olmadı. Ve yeni salyangoz almamış olmama rağmen bugün akvaryumda 1-2 tane adi salyangoz 1-2 tane minare salyangozu gördüm. Değişimden 1-2 gün önce aldığım bitkilerdeki yumurtalardan sanırım. Şu an için hayat iyi gibi bakalım inşallah kum değişimi işe yaramıştır.
[QUOTE=Fatesan]Merhaba,
mayıs ayında kurduğum tankımda hayat bir şekilde güzel gidiyor. ilk önce 10 Ember Tetra, 5 pigme çöpçü ve 10 tane kiraz karides koyduğum akvaryuma sonra 2 trio lepistes ve 4 tane boynuzlu nerite ekledim. bir süre hayat devam etti, bir kaç ilave bitki eklemesi yaptım ve doğal olarak adi salyangoz da geldi, hikaye bundan sonra başladı.
normalde konunun adi salyangozdan nasıl kurtulurum olması gerekiyor ama öyle değil. bir süre sonra kiraz karidesler azalmaya başladı. bir kaç tanesi sump ın ilk bölümüne girdi çıktı öldüler falan. dedim heralde balıklar kovalıyor yiyor. sonra bir hafta talile gittim geldim, hiç karides kalmadı dahası hiç salyangoz kalmadı.
15 gün önce 3 tane elma salyangozu ekledim yok, onlar da öldü. sonra 3 tane siyah nerite aldım onlar da öldü. 7-8 tane farklı boylarda karides ekledim bakalım onlar yaşayabilecek mi?
akvaryumda şu anda ember tetra, pigme çöpçü, lepistes, 2 tane cüce vatoz ve karides var. emberler ve pigmeler maşallah iyiler, lepistesler her daim ölen kalan canlılar, illa ki ölümler oluyor hiç bi zaman yılllarca bakabildiğim lepistes olmadı. vatozları ve karidesleri yeni ekledim sayılır 3-5 günlükler göreceğiz durumu.
akvaryumda ph ve amonyak ölçen etiketler var normal seviyede. ph7,2 falan. 6'li testlerden yaptım 1 hafta arayla 2 sefer, onda da değerler sağlıklı aralıkta çıktı(nitrit-nitrat-clor-ph-gh-kh). sıcaklık 30 dereceye yakın seyrediyor.
salyangozları yaşatamıyor oluşumun sebebi nedir? tabi bunun sebebi belki de karidesleri de etkileyen bişey olabilir hatta vatozu da etkileyecektir.
akva
Biraz araştırma yapınca 1-2 hususa odaklanmam gerektiğini hissettim.
birincisi akvaryum kurulumda kullandığım kum ve taş-kaya parçaları. bunları istanbul kozyatağında arkadaş pethop tan aldım. siyah kum kullanıyorum. kum markasız olarak satılan 3-5 kiloluk bir poşetti, bir kısmı duruyor hala. taşlar da açık bir şekilde satılan seçmece taşlar. araştırma yaparken özellikle kum konusunda sahtelerin çok olduğu ve hatta Bakır Cüruf doğal Parlak Siyah Kum Bakır Grit taşlama Aşındırıcı gibi direkt bakır içerikli çok tehlikeli ürünlerin bulunduğunu gördüm. akvaryumcu bunları satıyor olamaz diye düşünmekten başka yapabileceğim bir şey yok sanırım.
diğer konu ise kullandığım kapsül akıllı gübreler. 57 lt lik akvaryum için sanırım 4 tane sağa sola gömdüm, hatta bi tanesi bitkilerle oynarken kum yüzeyine falan çıkmıştı. bu gübrenin içeriğinde olabilecek bakır ve ya diğer elementler de salyangoz ve karidesleri etkiliyor olabilir mi?
her iki durumda da kurulu akvaryumu bozmadan bu işin üstesinden gelme şansım var mı? haftalık su değişimleri ile kumdaki ya da gübredeki maddeleri kısa vadede akvaryumdan uzaklaştırabilir miyim? ya da bu kumun üzerine 1 cm kadar aktif toprak koysam alttan gelen salınımı emerek suya karışmasını engelleyebilir mi?[/QUOTE]
Bilgilendirme yapayım ihtiyacı olanlar çıkarsa yardımcı olur bekli.
Bir çok konuyu okudum ettim, su değerleri normalken tek sorun sıcaklık gibi düşünmüştüm ama sonra bazı konularda gübrelerle alakalı paylaşımları farkettim. Ben de akvaryumu kurarken kumun altına akıllı gübre koymuştum. Hemen toparladım oase aktif toprak aldım, akvaryumu boşaltıp kumu değiştirdim ve bitkileri dikip yarım eski su yarım yeni dinlenmiş su ile doldurdum. Bir hafta geçti, su değişimi sırasında hortuma takılan bir Lepistes dışında bir tane 3-4 cm lik l144 dışında canlı kaybım olmadı. Ve yeni salyangoz almamış olmama rağmen bugün akvaryumda 1-2 tane adi salyangoz 1-2 tane minare salyangozu gördüm. Değişimden 1-2 gün önce aldığım bitkilerdeki yumurtalardan sanırım. Şu an için hayat iyi gibi bakalım inşallah kum değişimi işe yaramıştır.
Salyangoz Sorunu
Merhaba,
mayıs ayında kurduğum tankımda hayat bir şekilde güzel gidiyor. ilk önce 10 Ember Tetra, 5 pigme çöpçü ve 10 tane kiraz karides koyduğum akvaryuma sonra 2 trio lepistes ve 4 tane boynuzlu nerite ekledim. bir süre hayat devam etti, bir kaç ilave bitki eklemesi yaptım ve doğal olarak adi salyangoz da geldi, hikaye bundan sonra başladı.
normalde konunun adi salyangozdan nasıl kurtulurum olması gerekiyor ama öyle değil. bir süre sonra kiraz karidesler azalmaya başladı. bir kaç tanesi sump ın ilk bölümüne girdi çıktı öldüler falan. dedim heralde balıklar kovalıyor yiyor. sonra bir hafta talile gittim geldim, hiç karides kalmadı dahası hiç salyangoz kalmadı.
15 gün önce 3 tane elma salyangozu ekledim yok, onlar da öldü. sonra 3 tane siyah nerite aldım onlar da öldü. 7-8 tane farklı boylarda karides ekledim bakalım onlar yaşayabilecek mi?
akvaryumda şu anda ember tetra, pigme çöpçü, lepistes, 2 tane cüce vatoz ve karides var. emberler ve pigmeler maşallah iyiler, lepistesler her daim ölen kalan canlılar, illa ki ölümler oluyor hiç bi zaman yılllarca bakabildiğim lepistes olmadı. vatozları ve karidesleri yeni ekledim sayılır 3-5 günlükler göreceğiz durumu.
akvaryumda ph ve amonyak ölçen etiketler var normal seviyede. ph7,2 falan. 6'li testlerden yaptım 1 hafta arayla 2 sefer, onda da değerler sağlıklı aralıkta çıktı(nitrit-nitrat-clor-ph-gh-kh). sıcaklık 30 dereceye yakın seyrediyor.
salyangozları yaşatamıyor oluşumun sebebi nedir? tabi bunun sebebi belki de karidesleri de etkileyen bişey olabilir hatta vatozu da etkileyecektir.
akva
Biraz araştırma yapınca 1-2 hususa odaklanmam gerektiğini hissettim.
birincisi akvaryum kurulumda kullandığım kum ve taş-kaya parçaları. bunları istanbul kozyatağında arkadaş pethop tan aldım. siyah kum kullanıyorum. kum markasız olarak satılan 3-5 kiloluk bir poşetti, bir kısmı duruyor hala. taşlar da açık bir şekilde satılan seçmece taşlar. araştırma yaparken özellikle kum konusunda sahtelerin çok olduğu ve hatta Bakır Cüruf doğal Parlak Siyah Kum Bakır Grit taşlama Aşındırıcı gibi direkt bakır içerikli çok tehlikeli ürünlerin bulunduğunu gördüm. akvaryumcu bunları satıyor olamaz diye düşünmekten başka yapabileceğim bir şey yok sanırım.
diğer konu ise kullandığım kapsül akıllı gübreler. 57 lt lik akvaryum için sanırım 4 tane sağa sola gömdüm, hatta bi tanesi bitkilerle oynarken kum yüzeyine falan çıkmıştı. bu gübrenin içeriğinde olabilecek bakır ve ya diğer elementler de salyangoz ve karidesleri etkiliyor olabilir mi?
her iki durumda da kurulu akvaryumu bozmadan bu işin üstesinden gelme şansım var mı? haftalık su değişimleri ile kumdaki ya da gübredeki maddeleri kısa vadede akvaryumdan uzaklaştırabilir miyim? ya da bu kumun üzerine 1 cm kadar aktif toprak koysam alttan gelen salınımı emerek suya karışmasını engelleyebilir mi?
Merhaba,
mayıs ayında kurduğum tankımda hayat bir şekilde güzel gidiyor. ilk önce 10 Ember Tetra, 5 pigme çöpçü ve 10 tane kiraz karides koyduğum akvaryuma sonra 2 trio lepistes ve 4 tane boynuzlu nerite ekledim. bir süre hayat devam etti, bir kaç ilave bitki eklemesi yaptım ve doğal olarak adi salyangoz da geldi, hikaye bundan sonra başladı.
normalde konunun adi salyangozdan nasıl kurtulurum olması gerekiyor ama öyle değil. bir süre sonra kiraz karidesler azalmaya başladı. bir kaç tanesi sump ın ilk bölümüne girdi çıktı öldüler falan. dedim heralde balıklar kovalıyor yiyor. sonra bir hafta talile gittim geldim, hiç karides kalmadı dahası hiç salyangoz kalmadı.
15 gün önce 3 tane elma salyangozu ekledim yok, onlar da öldü. sonra 3 tane siyah nerite aldım onlar da öldü. 7-8 tane farklı boylarda karides ekledim bakalım onlar yaşayabilecek mi?
akvaryumda şu anda ember tetra, pigme çöpçü, lepistes, 2 tane cüce vatoz ve karides var. emberler ve pigmeler maşallah iyiler, lepistesler her daim ölen kalan canlılar, illa ki ölümler oluyor hiç bi zaman yılllarca bakabildiğim lepistes olmadı. vatozları ve karidesleri yeni ekledim sayılır 3-5 günlükler göreceğiz durumu.
akvaryumda ph ve amonyak ölçen etiketler var normal seviyede. ph7,2 falan. 6'li testlerden yaptım 1 hafta arayla 2 sefer, onda da değerler sağlıklı aralıkta çıktı(nitrit-nitrat-clor-ph-gh-kh). sıcaklık 30 dereceye yakın seyrediyor.
salyangozları yaşatamıyor oluşumun sebebi nedir? tabi bunun sebebi belki de karidesleri de etkileyen bişey olabilir hatta vatozu da etkileyecektir.
akva
Biraz araştırma yapınca 1-2 hususa odaklanmam gerektiğini hissettim.
birincisi akvaryum kurulumda kullandığım kum ve taş-kaya parçaları. bunları istanbul kozyatağında arkadaş pethop tan aldım. siyah kum kullanıyorum. kum markasız olarak satılan 3-5 kiloluk bir poşetti, bir kısmı duruyor hala. taşlar da açık bir şekilde satılan seçmece taşlar. araştırma yaparken özellikle kum konusunda sahtelerin çok olduğu ve hatta Bakır Cüruf doğal Parlak Siyah Kum Bakır Grit taşlama Aşındırıcı gibi direkt bakır içerikli çok tehlikeli ürünlerin bulunduğunu gördüm. akvaryumcu bunları satıyor olamaz diye düşünmekten başka yapabileceğim bir şey yok sanırım.
diğer konu ise kullandığım kapsül akıllı gübreler. 57 lt lik akvaryum için sanırım 4 tane sağa sola gömdüm, hatta bi tanesi bitkilerle oynarken kum yüzeyine falan çıkmıştı. bu gübrenin içeriğinde olabilecek bakır ve ya diğer elementler de salyangoz ve karidesleri etkiliyor olabilir mi?
her iki durumda da kurulu akvaryumu bozmadan bu işin üstesinden gelme şansım var mı? haftalık su değişimleri ile kumdaki ya da gübredeki maddeleri kısa vadede akvaryumdan uzaklaştırabilir miyim? ya da bu kumun üzerine 1 cm kadar aktif toprak koysam alttan gelen salınımı emerek suya karışmasını engelleyebilir mi?
Yeni Kurulum İçin Tavsiye İstiyorum
Kurulum 1 ayı geçti oturmuş olduğunu düşünmekle birlikte yanlış giden bir şeyler var gibi.
4 tane nerite vardı öldüler
10 tane kiraz karidesten 2 tane kaldı
Lepisteslerde 2-3 kayıp oldu kalanlarda da keyifsizlik var.
Ember tetralarım ve pigme çöpçülerim kayıpsız hayattalar şükür.
Bitkilerde de tilki kuyruklarının ince yaprakları dökülüp çürüdü diğerleri iyi gibi.
Malum ortalık sıcak, akvaryum da 29-31 derece aralığında. Sorun sadece sıcaklık olabilir mi yoksa biyolojik döngüyle alakalı bi problem mi var? Ne olduğunu nasıl tespit edip çözebilirim acaba?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/070720241532311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/070720241532351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/070720241532401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/070720241532451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/070720241532491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/070720241532531.jpg[/IMG]
Kurulum 1 ayı geçti oturmuş olduğunu düşünmekle birlikte yanlış giden bir şeyler var gibi.
4 tane nerite vardı öldüler
10 tane kiraz karidesten 2 tane kaldı
Lepisteslerde 2-3 kayıp oldu kalanlarda da keyifsizlik var.
Ember tetralarım ve pigme çöpçülerim kayıpsız hayattalar şükür.
Bitkilerde de tilki kuyruklarının ince yaprakları dökülüp çürüdü diğerleri iyi gibi.
Malum ortalık sıcak, akvaryum da 29-31 derece aralığında. Sorun sadece sıcaklık olabilir mi yoksa biyolojik döngüyle alakalı bi problem mi var? Ne olduğunu nasıl tespit edip çözebilirim acaba?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/070720241532311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/070720241532351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/070720241532401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/070720241532451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/070720241532491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/070720241532531.jpg[/IMG]
Yeni Kurulum İçin Tavsiye İstiyorum
Canlılar için tavsiyeniz ne olur?
8 karides
4 pigme çöpçü
1 cüce vatoz
2 nerite
3 tane de özel bi tür lepistes düşündüm .
İlave bi canlı doğuran olarak balon moli ya da 5-6 tane ember tetra çok mu gelir
Canlılar için tavsiyeniz ne olur?
8 karides
4 pigme çöpçü
1 cüce vatoz
2 nerite
3 tane de özel bi tür lepistes düşündüm .
İlave bi canlı doğuran olarak balon moli ya da 5-6 tane ember tetra çok mu gelir
Yeni Kurulum İçin Tavsiye İstiyorum
[QUOTE=Orhan76]Merhabalar,
Fluval'ın bu hazır sistemi gerçekten güzel duruyor güle güle kullanın. Sumpa ek malzeme koymuşsunuz motoru yorar mı diye sormuşsunuz. Ben de aksine su olacak bölüme ekstra malzeme koyduğunuz için acaba motor fazla kuvvetli gelip en alt hazne susuz kalır mı diye endişe ettim. O bölümü takip etmenizde fayda olabilir belki susuz kalmayabilir ama siz yine de kontrol edin bence. Dolap ayaklarınız sağlam duruyor ama yine de onu da kontrol altında tutsanız iyi olur [:)] Başlangıç kimyasallarınız da oldukça uygun [:iyi:] Fluval'in bu sistemi hakkında merak ettiğim bir şey vardı. Arkadaki ısıtıcı Fluval olmak zorunda mı yerine oturması için yoksa imalatçı başka ısıtıcıların da konmasına olanak sağlamış mı? Tekrardan iyi günlerde kullanın, keyifli hobiler dilerim [:)][/QUOTE]
Teşekkürler bilgilendirme için. Ben eihem 100 wat aldım motorun olduğu bölüme koydum yer olarak sorun yok.
Fakat gece içim hiç rahat etmedi, ayaklara kafayı takmışken düşüne düşüne dolap malzemesine ve kurulumuna da takıldım. Suntalem malzeme arkası kontraplak dolap nerdeyse 65 cm lik iki sunta plaka üstünde duruyor bunun sağa sola eşleyebileceğinden korkup suyunu yarıya düşürdüm öğlen gidip mobilyacıya vereceğim biraz güçlendirme yapması için, arkaya bi 10-12 mm lik bir plaka, köşelere de ve orta rafa da bi kayıt kuşak bişeyler isteyeceğim.
Motor hakkında söylediğiniz hiç aklıma gelmemişti çok haklısınız. Su girişleri aşağıda ve üstte sıfıra sıfır doldurmak gerekli akış olsun yoksa altta birazını kum kapatır üstte biraz boşluk kalınca su akış düşebilir gibi geldi.
[QUOTE=alemadam]Hocam bitkiliden çok kaya akvaryumu görünümü kazanmış.
Size nacizane önerim bu kadar büyük kayalar koymayın.
Bitkiler ön plana çıksın. [/QUOTE]
Epey bitki var aslında 2 parça büyükçe kaya koydum ama arkası ve yanları silme bitki, 34 kök bitki var bunun yanında ön sağ ve solda zeminde parluva ve monte carlo var. Öndeki beyaz kumun üstüne de bi moss ağacı yapmak istiyorum.
Kayayı çıkarınca da çok boş kalacak gibi geldi
[QUOTE=Orhan76]Merhabalar,
Fluval'ın bu hazır sistemi gerçekten güzel duruyor güle güle kullanın. Sumpa ek malzeme koymuşsunuz motoru yorar mı diye sormuşsunuz. Ben de aksine su olacak bölüme ekstra malzeme koyduğunuz için acaba motor fazla kuvvetli gelip en alt hazne susuz kalır mı diye endişe ettim. O bölümü takip etmenizde fayda olabilir belki susuz kalmayabilir ama siz yine de kontrol edin bence. Dolap ayaklarınız sağlam duruyor ama yine de onu da kontrol altında tutsanız iyi olur [:)] Başlangıç kimyasallarınız da oldukça uygun [:iyi:] Fluval'in bu sistemi hakkında merak ettiğim bir şey vardı. Arkadaki ısıtıcı Fluval olmak zorunda mı yerine oturması için yoksa imalatçı başka ısıtıcıların da konmasına olanak sağlamış mı? Tekrardan iyi günlerde kullanın, keyifli hobiler dilerim [:)][/QUOTE]
Teşekkürler bilgilendirme için. Ben eihem 100 wat aldım motorun olduğu bölüme koydum yer olarak sorun yok.
Fakat gece içim hiç rahat etmedi, ayaklara kafayı takmışken düşüne düşüne dolap malzemesine ve kurulumuna da takıldım. Suntalem malzeme arkası kontraplak dolap nerdeyse 65 cm lik iki sunta plaka üstünde duruyor bunun sağa sola eşleyebileceğinden korkup suyunu yarıya düşürdüm öğlen gidip mobilyacıya vereceğim biraz güçlendirme yapması için, arkaya bi 10-12 mm lik bir plaka, köşelere de ve orta rafa da bi kayıt kuşak bişeyler isteyeceğim.
Motor hakkında söylediğiniz hiç aklıma gelmemişti çok haklısınız. Su girişleri aşağıda ve üstte sıfıra sıfır doldurmak gerekli akış olsun yoksa altta birazını kum kapatır üstte biraz boşluk kalınca su akış düşebilir gibi geldi.
[QUOTE=alemadam]Hocam bitkiliden çok kaya akvaryumu görünümü kazanmış.
Size nacizane önerim bu kadar büyük kayalar koymayın.
Bitkiler ön plana çıksın. [/QUOTE]
Epey bitki var aslında 2 parça büyükçe kaya koydum ama arkası ve yanları silme bitki, 34 kök bitki var bunun yanında ön sağ ve solda zeminde parluva ve monte carlo var. Öndeki beyaz kumun üstüne de bi moss ağacı yapmak istiyorum.
Kayayı çıkarınca da çok boş kalacak gibi geldi
Yeni Kurulum İçin Tavsiye İstiyorum
Herkese merhaba,
Bir kaç yıl önce 120 lt tankımı bozup satıp uzaklaşmıştım. Şimdi tekrar ufak çaplı daha nano bir tank ile ortamlara giriş yapmak istiyorum. Bu konuda hem kullanılacak katkılar hem de filtre sistemi hakkında bilgi ve görüşlerinize ihtiyacım var.
Tankım 57 lt fluval flex, bitkili olacak. Bildiğiniz gibi bu tank arkadan sump sistemine sahip. Sump üç bölümden oluşuyor. Default gelen sistemde su giriş kısmı boş oradan su orta bölmeye geçiyor orada standart bir süngeri ve süngerde iki bölmede aktif karbon ve seramik halka var o bölmenin alt tarafı yaklaşık 3/1 kısmı da boş oradan da kafa motorunun olduğu yere geçiyor su ve motor tanka aktarıyor.
Ben kurarken biraz ilave yapmak istedim kafa motoru kaldırır mı acaba.
Giriş kısmının alt tarafına 15 adet civarı bioball koydum, o kısımdan ortaya geçen kısma 4 cm kalınlık, 10x20 kalın gözenekli sünger koydum ki iri parçalı partiküller bu kısımda kalsın ortaya geçmesin.
Orta kısımdaki sünger setindeki aktif karbonu çıkarıp küçük bi alan zaten, 20-30 tane oraya ve süngerin altındaki boşluğa da yaklaşık yarım litre civarı fluval bio fx koyuyorum. Bu malzemenin üzerine de suyun motor kısmına geçiş yapacağı kısma ufak bi torba içinde 2 adet sera crystalclear elyaf topu ile 6-7 gr pürigen koymayı düşündüm. Motor kısmına en temiz haliyle geçsin su.
Bu diziliş iyi midir? Motoru yorar mı?
Filtre dışında da bazı katkı malzemeleri aldım bunların kullanımı birlikte kullanılması ve kullanım sıklığı ile ilgili fikirlerinizi rica ediyorum.
Elimde şu an, sera su düzenliyici, markasını hatırlamadığım bir bakteri kültürü, cryralpro aqua clear, amguard ve stability ile bitkiler için akıllı gübre (kuma gömülecek) clearaqua exalg sıvı karbon ve low tech vitamin komplexi var.
Tüm bunları talimatlarına uygun olarak birlikte kullanmakta sıkıntı olur mu? Kurulum anında ve hayat başladıktan sonra kullanımları nasıl olmalı desteklerinizi bekliyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/300520241127581.jpg[/IMG]
Akvaryumu kurdum suyunu doldurdum katkıları falan ekleyip elektriğe bağlayıp filtreyi ve ısıtıcıyı çalıştırayım dedim ama duvara biraz yakın koymuşum fişi takamadım prize kaldı öyle. Yarın bir çözüm bulmaya çalışacağım ama sonra içime bir kurt düştü. Dolabı ayrı alıp kendim kurdum, ayakları takarken 2 vidayı çok sıkınca plastik içine girer gibi oldu.
Bu dolap ve ayaklar bu akvaryumu sağlıklı taşır mı ilerde bir gün bi çatırtıyla uyanıp başımıza bir bela gelir mi? [IMG][/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/310520240212081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/310520240212121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/310520240212161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/310520240212201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/310520240212241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/310520240212271.jpg[/IMG]
Herkese merhaba,
Bir kaç yıl önce 120 lt tankımı bozup satıp uzaklaşmıştım. Şimdi tekrar ufak çaplı daha nano bir tank ile ortamlara giriş yapmak istiyorum. Bu konuda hem kullanılacak katkılar hem de filtre sistemi hakkında bilgi ve görüşlerinize ihtiyacım var.
Tankım 57 lt fluval flex, bitkili olacak. Bildiğiniz gibi bu tank arkadan sump sistemine sahip. Sump üç bölümden oluşuyor. Default gelen sistemde su giriş kısmı boş oradan su orta bölmeye geçiyor orada standart bir süngeri ve süngerde iki bölmede aktif karbon ve seramik halka var o bölmenin alt tarafı yaklaşık 3/1 kısmı da boş oradan da kafa motorunun olduğu yere geçiyor su ve motor tanka aktarıyor.
Ben kurarken biraz ilave yapmak istedim kafa motoru kaldırır mı acaba.
Giriş kısmının alt tarafına 15 adet civarı bioball koydum, o kısımdan ortaya geçen kısma 4 cm kalınlık, 10x20 kalın gözenekli sünger koydum ki iri parçalı partiküller bu kısımda kalsın ortaya geçmesin.
Orta kısımdaki sünger setindeki aktif karbonu çıkarıp küçük bi alan zaten, 20-30 tane oraya ve süngerin altındaki boşluğa da yaklaşık yarım litre civarı fluval bio fx koyuyorum. Bu malzemenin üzerine de suyun motor kısmına geçiş yapacağı kısma ufak bi torba içinde 2 adet sera crystalclear elyaf topu ile 6-7 gr pürigen koymayı düşündüm. Motor kısmına en temiz haliyle geçsin su.
Bu diziliş iyi midir? Motoru yorar mı?
Filtre dışında da bazı katkı malzemeleri aldım bunların kullanımı birlikte kullanılması ve kullanım sıklığı ile ilgili fikirlerinizi rica ediyorum.
Elimde şu an, sera su düzenliyici, markasını hatırlamadığım bir bakteri kültürü, cryralpro aqua clear, amguard ve stability ile bitkiler için akıllı gübre (kuma gömülecek) clearaqua exalg sıvı karbon ve low tech vitamin komplexi var.
Tüm bunları talimatlarına uygun olarak birlikte kullanmakta sıkıntı olur mu? Kurulum anında ve hayat başladıktan sonra kullanımları nasıl olmalı desteklerinizi bekliyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/300520241127581.jpg[/IMG]
Akvaryumu kurdum suyunu doldurdum katkıları falan ekleyip elektriğe bağlayıp filtreyi ve ısıtıcıyı çalıştırayım dedim ama duvara biraz yakın koymuşum fişi takamadım prize kaldı öyle. Yarın bir çözüm bulmaya çalışacağım ama sonra içime bir kurt düştü. Dolabı ayrı alıp kendim kurdum, ayakları takarken 2 vidayı çok sıkınca plastik içine girer gibi oldu.
Bu dolap ve ayaklar bu akvaryumu sağlıklı taşır mı ilerde bir gün bi çatırtıyla uyanıp başımıza bir bela gelir mi? [IMG][/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/310520240212081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/310520240212121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/310520240212161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/310520240212201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/310520240212241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217757/310520240212271.jpg[/IMG]
dış filtre deneyimleri(Dış filtre almadan bir göz atın)
Sunsun alayım derken dalgınlıkla daha ucuz gördüm diye aquaticlife almışım, aynı motor aynı kasa diye problem olmaz dedim ama iki üç gündür deli ediyor bu kadar ses olması normal mi bi problem mi var sizce. Ne yapmam lazım nasıl çözerim.
Açtım kapattım söktüm tekrar taktım yok aynı tıkırtı ses devam.
https://youtu.be/R_HWIXH1dos
https://youtu.be/1eSscSm8yiQ
Direk üstünden çektiğim video ve dolabın içinden gelen ses. Ortam çok sessiz olduğu için baya kulak tırmalıyor
Sunsun alayım derken dalgınlıkla daha ucuz gördüm diye aquaticlife almışım, aynı motor aynı kasa diye problem olmaz dedim ama iki üç gündür deli ediyor bu kadar ses olması normal mi bi problem mi var sizce. Ne yapmam lazım nasıl çözerim.
Açtım kapattım söktüm tekrar taktım yok aynı tıkırtı ses devam.
https://youtu.be/R_HWIXH1dos
https://youtu.be/1eSscSm8yiQ
Direk üstünden çektiğim video ve dolabın içinden gelen ses. Ortam çok sessiz olduğu için baya kulak tırmalıyor
Filtrede yeni meteryal karsinizda Diatomit resim9
Ben de akvaryumu kurarken bu konu denkgelmişti, bunun üzerine çoraba doldurup taban malzemesi yaptım. Üzerine de farklı kum karışımları. Biraz da filtreye koydum.
Akvaryumun 120 lt civarı bitkili. Onun ekstra faydası zararı var mı bilemiyorum tabi. Daha yeniyim 4 aylık bir tank. Neyse geçen gün filtreyi değiştirdim.malzemeleri dizerken eskileri de koyuyorum baktım diatomit yeşil olmuş. İçim rahat etmedi koymadım. Burada ömürlük olduğu üzerinden kaba pislik alınıp kullanmaya devam edilebileceği yazıyordu ama ben koymadım aklımda ama şimdilik karbon koydum karbon değiştirirken onu eklemeyi düşünüyorum.
Ayrıca zaten akvaryumun tabanında 4-5 lt diatomit var onları çıkarma şansım da yok, filtredekini çıkarsam ne olur :))
Ben de akvaryumu kurarken bu konu denkgelmişti, bunun üzerine çoraba doldurup taban malzemesi yaptım. Üzerine de farklı kum karışımları. Biraz da filtreye koydum.
Akvaryumun 120 lt civarı bitkili. Onun ekstra faydası zararı var mı bilemiyorum tabi. Daha yeniyim 4 aylık bir tank. Neyse geçen gün filtreyi değiştirdim.malzemeleri dizerken eskileri de koyuyorum baktım diatomit yeşil olmuş. İçim rahat etmedi koymadım. Burada ömürlük olduğu üzerinden kaba pislik alınıp kullanmaya devam edilebileceği yazıyordu ama ben koymadım aklımda ama şimdilik karbon koydum karbon değiştirirken onu eklemeyi düşünüyorum.
Ayrıca zaten akvaryumun tabanında 4-5 lt diatomit var onları çıkarma şansım da yok, filtredekini çıkarsam ne olur :))
dış filtre deneyimleri(Dış filtre almadan bir göz atın)
[QUOTE=serhat480]
Bugun forumda bi konuda ses yuzunden bu filtrede sorun yasandıgını hatta sesi gidermek için dolap içine yalıtım yapıldıgını gordum.
bu urune göre biraz pahalı ama tetra ex 600 alsaydınızda ıyı olmazmıydı?[/QUOTE]
Valla seçeneklerden birisi de oydu ama debi olarak düşük kalacak gibi geldi ve kullanan herkes çok memnun sunsundan, ben de 4 aydır 603 kullanıyorum kurulumdan itibaren üzmedi sorun çıkarmadı. Sesi falan gayet iyi ama küçük geldi işte.
İnşallah forumda yazan olay münferit bir şeydir bana sorunsuz kullanmak nasip olur.
[QUOTE=serhat480]
Bugun forumda bi konuda ses yuzunden bu filtrede sorun yasandıgını hatta sesi gidermek için dolap içine yalıtım yapıldıgını gordum.
bu urune göre biraz pahalı ama tetra ex 600 alsaydınızda ıyı olmazmıydı?[/QUOTE]
Valla seçeneklerden birisi de oydu ama debi olarak düşük kalacak gibi geldi ve kullanan herkes çok memnun sunsundan, ben de 4 aydır 603 kullanıyorum kurulumdan itibaren üzmedi sorun çıkarmadı. Sesi falan gayet iyi ama küçük geldi işte.
İnşallah forumda yazan olay münferit bir şeydir bana sorunsuz kullanmak nasip olur.
dış filtre deneyimleri(Dış filtre almadan bir göz atın)
Tavsiyeler üzerine sunsun 302 siparişimi verdim.
Diziliş için, en alt sepete seramik üzerine kalın gözenekli sünger, ikinci sepete ince sünger üzerine supstract ve diatomit, son sepete de karbon sporax ve elyaf koymayı planlıyorum.
120 lt tank için yeterli olur mu, 35 civari yetişkin canlı doğuran ve çöpçü vatoz var bitki var. Ayrica pipoyu çalıştırmasam olur mu
Tavsiyeler üzerine sunsun 302 siparişimi verdim.
Diziliş için, en alt sepete seramik üzerine kalın gözenekli sünger, ikinci sepete ince sünger üzerine supstract ve diatomit, son sepete de karbon sporax ve elyaf koymayı planlıyorum.
120 lt tank için yeterli olur mu, 35 civari yetişkin canlı doğuran ve çöpçü vatoz var bitki var. Ayrica pipoyu çalıştırmasam olur mu
SON MESAJLAR
- Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Khatrom, 10:55
Bitki Türleri ve Bakımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 33 Üye
Online Kullanıcılar
oguzsel,
Birtek,
ilterisdoğukan,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
sina cen,
0rnn,
omerkaya40,
MiSoSiKiaN,
ibas34,
Oğul Hüseyin,
DABARAKATO,
DigitalPen,
Kınayu,
oktay42,
altuntasseref,
Khatrom,
hazalca,
ilkerkrsln,
Sekizo,
kilic88,
Akrattin,
livadi,
Yücel BOZDEMİR,
mustafatelli,
Deathgrip,
Brdk64,
√olkaπ,
berat76,
abunil,
1win_ghsa,
zen666,
oguzozt,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
