ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
hakancez
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1147
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
17 Eylül 2019 11:38
Son Ziyaret:
11 Haziran 2023 11:54
Toplam Mesaj:
393 [0.16 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Hakan Cezayirli
Doğum Tarihi:
25 Ocak 1975
Yaş:
51
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Hakan Cezayirli
kişisel bloğum [URL]http://hakancezhifi.stereomecmuasi.com[/URL]
SON 10 MESAJI
Ali Ve Hakan'ın Karanlık Suları
[QUOTE=GokKurt]Hakan bey, yazdıklarınızı belki 4-5.kez okudum. Cidden keyif alarak okuduğum bir yazarsınız. Hiç ilgim olmamasına rağmen anlatıcı dilinizi sevdiğim için hi-fi makalelerinizi bile okudum bugün. :) Ve hatta yazdıklarınızdan ve hanımın gazına gelerek durduk yere dünya kadar masrafa girdim gece gece. Çok kızgınım size. :) Gaza gelmeye meyilli bünyelere iyi gelmiyor böyle durumlar. :)[/QUOTE]
Hifi olayi sikintili. Birkac bin ile başlayıp birkac onbin arkasindan birkac yuzbin derken acayip yerlere gidebililir. Aman diyeyim gaza gelmeyin. Selamlar
[QUOTE=GokKurt]Hakan bey, yazdıklarınızı belki 4-5.kez okudum. Cidden keyif alarak okuduğum bir yazarsınız. Hiç ilgim olmamasına rağmen anlatıcı dilinizi sevdiğim için hi-fi makalelerinizi bile okudum bugün. :) Ve hatta yazdıklarınızdan ve hanımın gazına gelerek durduk yere dünya kadar masrafa girdim gece gece. Çok kızgınım size. :) Gaza gelmeye meyilli bünyelere iyi gelmiyor böyle durumlar. :)[/QUOTE]
Hifi olayi sikintili. Birkac bin ile başlayıp birkac onbin arkasindan birkac yuzbin derken acayip yerlere gidebililir. Aman diyeyim gaza gelmeyin. Selamlar
Ali Ve Hakan'ın Karanlık Suları
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Bir hayli zamandır yoktunuz Hakan Bey; iyi oldu dönüşünüz 😊.[/QUOTE]
Valla zaman hızlı geçiyor Arif Hocam. Vakit buldukca eski konulari da okuyacağım. Merak ediyorum insanlar neler yaptılar
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Bir hayli zamandır yoktunuz Hakan Bey; iyi oldu dönüşünüz 😊.[/QUOTE]
Valla zaman hızlı geçiyor Arif Hocam. Vakit buldukca eski konulari da okuyacağım. Merak ediyorum insanlar neler yaptılar
Oğlum İçin Basit Akvaryum Ve Otomasyon Sistemi
[QUOTE=krmbzkurt]
3d derken 3d baskılardan mı bahsediyorsunuz? Ben de 3d yazıcım ile arduino araçlar üretmeye başlayacağım. Ve akvaryumlar için çeşitli ürünler.[/QUOTE]
Evet 3D tasarim ve uygulamadan bahsediyorum. Yazicilar, yazilimlar vs.
[QUOTE=krmbzkurt]
3d derken 3d baskılardan mı bahsediyorsunuz? Ben de 3d yazıcım ile arduino araçlar üretmeye başlayacağım. Ve akvaryumlar için çeşitli ürünler.[/QUOTE]
Evet 3D tasarim ve uygulamadan bahsediyorum. Yazicilar, yazilimlar vs.
Oğlum İçin Basit Akvaryum Ve Otomasyon Sistemi
[QUOTE=muratdeg]Elinize sağlık. Çok değerli buluyorum hobiye yaklaşımınızı ve paylaşımlarınızı. Lütfen daha detaylı açıklamalar getirin, yeni ufuklar açacaktır.[/QUOTE]
Murat Bey, yaz tatili bitip sehre donunce kapsamli bir yazi yazarim. Bu arada vakit buldukca videolariniza bakiyoruz oglum ile.
Yalniz sunu soylemem mumkun 3D teknolojisi bence akvaryum hobisinin geleceginde ciddi bir yer kaplayacak. Benim tasarim vesaire anlaminda -tipki bu otomasyon olayina girerken oldugu gibi- herhangi bir yetkinligim veya bilgim olmamasina ragmen kisa surede kendimiz acisindan inanilmaz noktalara geldik. İnsanlarin yaptiklarini gorunce daha da heyecanlaniyorum.
Selamlar
[QUOTE=muratdeg]Elinize sağlık. Çok değerli buluyorum hobiye yaklaşımınızı ve paylaşımlarınızı. Lütfen daha detaylı açıklamalar getirin, yeni ufuklar açacaktır.[/QUOTE]
Murat Bey, yaz tatili bitip sehre donunce kapsamli bir yazi yazarim. Bu arada vakit buldukca videolariniza bakiyoruz oglum ile.
Yalniz sunu soylemem mumkun 3D teknolojisi bence akvaryum hobisinin geleceginde ciddi bir yer kaplayacak. Benim tasarim vesaire anlaminda -tipki bu otomasyon olayina girerken oldugu gibi- herhangi bir yetkinligim veya bilgim olmamasina ragmen kisa surede kendimiz acisindan inanilmaz noktalara geldik. İnsanlarin yaptiklarini gorunce daha da heyecanlaniyorum.
Selamlar
Ali Ve Hakan'ın Karanlık Suları
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217661/140620220946271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217661/140620220946361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217661/140620220946451.jpg[/IMG]
Bir guncelleme de Betta akvaryumundan gelsin. İlk once kotu haber maalesef yabani Bettalarimizdan yavru almamıza ragmen gecen yaz otomasyon sistemimizdeki bir arizadan dolayi tüm baliklarimizi kaybettik. Son derece dayanıklı olan baliklarimizi yem sisteminde ortaya cikan bir arizadan dolayi kaybedince yemleme sistemi dahil tüm sistemi yeniden tasarladık oğlum ile.
İyi olan taraf ise akvaryumu ilk kurduğumdan beri hic dokunmadim. Arada sirada yaptigim bitki budamasi haric yeni bir bir bitki vesaire eklemedim. Klasik su degisimi haric hicbir sey yapmiyorum neredeyse. Yazin o da otomatik olarak yapiliyor tabii ki. Su siralar akvaryumumuzda mavi bir Betta mutlu mesut yaşıyor.
Kışın sehre dönünce insallah tekrar yabani Betta olayina geri donecegim.
Herkese selamlar
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217661/140620220946271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217661/140620220946361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217661/140620220946451.jpg[/IMG]
Bir guncelleme de Betta akvaryumundan gelsin. İlk once kotu haber maalesef yabani Bettalarimizdan yavru almamıza ragmen gecen yaz otomasyon sistemimizdeki bir arizadan dolayi tüm baliklarimizi kaybettik. Son derece dayanıklı olan baliklarimizi yem sisteminde ortaya cikan bir arizadan dolayi kaybedince yemleme sistemi dahil tüm sistemi yeniden tasarladık oğlum ile.
İyi olan taraf ise akvaryumu ilk kurduğumdan beri hic dokunmadim. Arada sirada yaptigim bitki budamasi haric yeni bir bir bitki vesaire eklemedim. Klasik su degisimi haric hicbir sey yapmiyorum neredeyse. Yazin o da otomatik olarak yapiliyor tabii ki. Su siralar akvaryumumuzda mavi bir Betta mutlu mesut yaşıyor.
Kışın sehre dönünce insallah tekrar yabani Betta olayina geri donecegim.
Herkese selamlar
Oğlum İçin Basit Akvaryum Ve Otomasyon Sistemi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217661/130620222024241.jpg[/IMG]
Bir süredir güncelleme yapmamışım aklima geldi bir kaç ekleme yapayım dedim. İlk onemli güncelleme akvaryumumuzu birazcık küçülttük. Eski akvaryumumuzdaki hersey yenisinin içerisine girdi. Son yazımdan bu yana ki sanırım sene geçmiş herhangi bir bitki almadım örneğin, akvaryum artık kendisini çeviriyor.
Akvaryumu küçültmek çok avantajlı oldu benim açımdan, idame oldukca kolaylasti. Yaz aylarinda akvaryumu kendi haline bıraktığım icin daha az angarya yaşıyorum.
Aradan geçen zaman içerisinde hem yazılımlar çok gelişti hemde makine parkimiza yeni teknoloji cihazlar ekleme şansımız oldu. Ogluma yeni teknolojileri tanıştırmak amaci ile 3D tasarim ve baski olayina girince önümüzde yeni ufuklar açıldı. Pet-safe filament ve resinler sayesinde otomasyon sistemini gelistirme konusunda bayağı adim attik.
Onlari da bilahare anlatirim. Herkese selamlar. [EDIT]hakancez,2022-06-13 20:33:33[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217661/130620222024241.jpg[/IMG]
Bir süredir güncelleme yapmamışım aklima geldi bir kaç ekleme yapayım dedim. İlk onemli güncelleme akvaryumumuzu birazcık küçülttük. Eski akvaryumumuzdaki hersey yenisinin içerisine girdi. Son yazımdan bu yana ki sanırım sene geçmiş herhangi bir bitki almadım örneğin, akvaryum artık kendisini çeviriyor.
Akvaryumu küçültmek çok avantajlı oldu benim açımdan, idame oldukca kolaylasti. Yaz aylarinda akvaryumu kendi haline bıraktığım icin daha az angarya yaşıyorum.
Aradan geçen zaman içerisinde hem yazılımlar çok gelişti hemde makine parkimiza yeni teknoloji cihazlar ekleme şansımız oldu. Ogluma yeni teknolojileri tanıştırmak amaci ile 3D tasarim ve baski olayina girince önümüzde yeni ufuklar açıldı. Pet-safe filament ve resinler sayesinde otomasyon sistemini gelistirme konusunda bayağı adim attik.
Onlari da bilahare anlatirim. Herkese selamlar. [EDIT]hakancez,2022-06-13 20:33:33[/EDIT]
Bettarmy: Bir Beta Üretimi Girişimi
Vallahi kolay gelsin. Aslında yapmayı çok isteyebileceğim türden bir şey yapıyorsunuz. Ben Splendens türü betta balıklarını pek sevemedim ama benzer bir çalışmayı yabani arkadaşlar icin yapabilmeyi çok isterdim.
İmbellisler ile maceralarımız harika gidiyor. Büyük keyif alıyorum çalışmak odamdaki varlıklarından. Aslında kafamda birkaç tur var beslemek için ama maalesef zaman sorunum var.
Hep öyledir ya, bazısının maddi imkanı olmaz, bazısının yeri olmaz, bazısının zamanı olmaz. Yer ve maddi sıkıntı yok ancak zaman sıkıntısı var.
Bir süre daha ic geçirerek bakacağım bu guzel projeye. Yabani akvaryumunu merakla bekliyorum.
Vallahi kolay gelsin. Aslında yapmayı çok isteyebileceğim türden bir şey yapıyorsunuz. Ben Splendens türü betta balıklarını pek sevemedim ama benzer bir çalışmayı yabani arkadaşlar icin yapabilmeyi çok isterdim.
İmbellisler ile maceralarımız harika gidiyor. Büyük keyif alıyorum çalışmak odamdaki varlıklarından. Aslında kafamda birkaç tur var beslemek için ama maalesef zaman sorunum var.
Hep öyledir ya, bazısının maddi imkanı olmaz, bazısının yeri olmaz, bazısının zamanı olmaz. Yer ve maddi sıkıntı yok ancak zaman sıkıntısı var.
Bir süre daha ic geçirerek bakacağım bu guzel projeye. Yabani akvaryumunu merakla bekliyorum.
40x30x30 Blackwater Nano
[QUOTE=hakancez]Masallah çok güzel olmuş, cok beğendim.
Şahsım icin yapmak istediğim tek akvaryum tarzi bu tarz yani blackwater olabilir. Tamam hobide yeni olsam da, çok az şey bilsem de, çevremde çok fazla akvaryum sahibi insan var. Egzotik balıklar, çok absurd ekipmanlar bir sürü şey gördüm. Tabii gorecek daha cok sey vardir ama darkwater konusu beni ciddi sekilde cezbediyor. Su an oğlan icin farklı türler ile uğraşıyoruz. Ama kişisel bir tank yapmayı planlıyorum, calışma odama ve kesinlikle darkwater olacak. Bu tarz konuları arti yabanci yayinlari da mumkun olduğunca okuyorum.
Hobide biraz daha yol katedeyim mutlaka gideceğim yol bu olacak. [/QUOTE]
Konu sans eseri denk geldi. Bunu yazdiktan 1 sene sonra bende kavusmusum black water tankima.
[QUOTE=hakancez]Masallah çok güzel olmuş, cok beğendim.
Şahsım icin yapmak istediğim tek akvaryum tarzi bu tarz yani blackwater olabilir. Tamam hobide yeni olsam da, çok az şey bilsem de, çevremde çok fazla akvaryum sahibi insan var. Egzotik balıklar, çok absurd ekipmanlar bir sürü şey gördüm. Tabii gorecek daha cok sey vardir ama darkwater konusu beni ciddi sekilde cezbediyor. Su an oğlan icin farklı türler ile uğraşıyoruz. Ama kişisel bir tank yapmayı planlıyorum, calışma odama ve kesinlikle darkwater olacak. Bu tarz konuları arti yabanci yayinlari da mumkun olduğunca okuyorum.
Hobide biraz daha yol katedeyim mutlaka gideceğim yol bu olacak. [/QUOTE]
Konu sans eseri denk geldi. Bunu yazdiktan 1 sene sonra bende kavusmusum black water tankima.
Ali Ve Hakan'ın Karanlık Suları
[IMG]https://1.bp.blogspot.com/-yb2HmJuAOQk/X7iwm0AJn2I/AAAAAAAAzJ4/difnM5-a2a0IMzgmrAIgrTqakC_sQ-MoQCLcBGAsYHQ/s16000/2020-11-103.jpg[/IMG]
Betta'larım ile birlikte yaşamayı öğreniyorum ve keyif alıyorum. Betta Imbellis veya yabani Betta'lar bir arada yaşayabiliyorlar, akrabalarının aksine. Bu yüzden balıkları çiftleştirmek için özel olarak uğraşmanıza gerek yok. Ha tabii uğraşsanız daha sağlıklı olur ama ben akvaryumuma çok dokunmayı sevmiyorum. Doğal ortamlarında gibi yaşamalarını istiyorum.. Yabani Betta'lar canları isteyince çiftleşiyorlar. Eh işte Yabani Betta bunlar...
Özellikle dişilerin karnı dolgun hale geliyor renkleri farklılaşıyor. Akvaryumda normal koşullarda birbirlerini kovalama şeklinde aksiyon olurken işler yavaş yavaş değişmeye başlıyor. Erkek ile dişi Betta ile kurlaşma başlıyor. Bu emareleri görürseniz bilin ki bir aksiyon olacak. Bende de tam anlamı ile böyle oldu.
Erkek balık suyun yüzeyinde köpüklerden yuva yapmış oluyor önceden. Dişi eğer çiftleşmeye hazır ise yuvanın altına gidecek ve çiftleşmek için yuvanın altında ters dönecektir. Erkek balık dişiyi saracak ve sıkacak. Bu işlem sırasında yumurtalar dişinin karnından dökülüyor. Bu sırada erkek eş zamanlı spermlerini bırakarak çıkan yumurtaları döllüyor ve düşen yumurtaları yakalayıp teker teker köpük yuvaya yerleştiriyor
Şans eseri bu enstantaneleri videoya çekmeyi başardım;
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=eurnjUzc3c8[/VID]
Doğanın mucizesi işte. Ama mucizeler burada kalmıyor. Yumurtalar 48 saat içinde çatlıyor ve her yumurtadan gözle zor görünen minicik yavrular çıkıyor. Tüm bu süreç boyunca erkek balık bir saniyeliğine bile olsa yuva bölgesini terk etmiyor. Dişi ise bir yerlerde saklanıp dinleniyor. Erkek, köpük yuvadan düşen yavruları tekrar yuvaya geri koyuyor. Bunun da videosunu çekmeyi başardım.
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=z2sZfxDWgUg[/VID]
Tam artık yavruları büyütmeye başlayacağız diye sevinirken canımızı yakan İzmir depremi oldu maalesef. Birkaç gün farklı bir evde kalmak istedik. Özellikle eşim bu depremde oldukça tedirgin oldu. Maalesef yavrularımızı göremedik döndüğümüzde. Umarım bir sonraki sefer her şey yolunda gider.... [EDIT]hakancez,2020-11-21 09:43:52[/EDIT]
[IMG]https://1.bp.blogspot.com/-yb2HmJuAOQk/X7iwm0AJn2I/AAAAAAAAzJ4/difnM5-a2a0IMzgmrAIgrTqakC_sQ-MoQCLcBGAsYHQ/s16000/2020-11-103.jpg[/IMG]
Betta'larım ile birlikte yaşamayı öğreniyorum ve keyif alıyorum. Betta Imbellis veya yabani Betta'lar bir arada yaşayabiliyorlar, akrabalarının aksine. Bu yüzden balıkları çiftleştirmek için özel olarak uğraşmanıza gerek yok. Ha tabii uğraşsanız daha sağlıklı olur ama ben akvaryumuma çok dokunmayı sevmiyorum. Doğal ortamlarında gibi yaşamalarını istiyorum.. Yabani Betta'lar canları isteyince çiftleşiyorlar. Eh işte Yabani Betta bunlar...
Özellikle dişilerin karnı dolgun hale geliyor renkleri farklılaşıyor. Akvaryumda normal koşullarda birbirlerini kovalama şeklinde aksiyon olurken işler yavaş yavaş değişmeye başlıyor. Erkek ile dişi Betta ile kurlaşma başlıyor. Bu emareleri görürseniz bilin ki bir aksiyon olacak. Bende de tam anlamı ile böyle oldu.
Erkek balık suyun yüzeyinde köpüklerden yuva yapmış oluyor önceden. Dişi eğer çiftleşmeye hazır ise yuvanın altına gidecek ve çiftleşmek için yuvanın altında ters dönecektir. Erkek balık dişiyi saracak ve sıkacak. Bu işlem sırasında yumurtalar dişinin karnından dökülüyor. Bu sırada erkek eş zamanlı spermlerini bırakarak çıkan yumurtaları döllüyor ve düşen yumurtaları yakalayıp teker teker köpük yuvaya yerleştiriyor
Şans eseri bu enstantaneleri videoya çekmeyi başardım;
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=eurnjUzc3c8[/VID]
Doğanın mucizesi işte. Ama mucizeler burada kalmıyor. Yumurtalar 48 saat içinde çatlıyor ve her yumurtadan gözle zor görünen minicik yavrular çıkıyor. Tüm bu süreç boyunca erkek balık bir saniyeliğine bile olsa yuva bölgesini terk etmiyor. Dişi ise bir yerlerde saklanıp dinleniyor. Erkek, köpük yuvadan düşen yavruları tekrar yuvaya geri koyuyor. Bunun da videosunu çekmeyi başardım.
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=z2sZfxDWgUg[/VID]
Tam artık yavruları büyütmeye başlayacağız diye sevinirken canımızı yakan İzmir depremi oldu maalesef. Birkaç gün farklı bir evde kalmak istedik. Özellikle eşim bu depremde oldukça tedirgin oldu. Maalesef yavrularımızı göremedik döndüğümüzde. Umarım bir sonraki sefer her şey yolunda gider.... [EDIT]hakancez,2020-11-21 09:43:52[/EDIT]
Ali Ve Hakan'ın Karanlık Suları
[IMG]https://1.bp.blogspot.com/-xS9-e5LIfsc/X7ODfR56AVI/AAAAAAAAzBo/nrsbJQ5zGNo8VgfvxIiwkDsPTPsyxnd2ACLcBGAsYHQ/s16000/2020-11-11.jpg[/IMG]
Geçen yazımda, sonunda balıklarımı akvaryuma eklemiştim. Ekleyiş o ekleyiş, arada sırada canları istediğinde kendilerini gösteren Betta Imbellis'lerim ile yaşamayı öğrendim haftalar içinde. Ancak ufak bir sorun vardı. Arkadaş bu deliler yem yemiyorlar. Daha önce yazdığım üzere bu arkadaşların sevebilme potansiyeli olan hemen her türden her markadan yemi stoklamıştım. Yok arkadaş yemiyor balıklarım hiçbirisini.
Hadi ilk günler stres altındalar bunu anlıyorum da, artık akvaryuma alıştılar keyifleri yerinde. Yemlerde bir problem olsa oğlumun Betta'sı yemez. Nam-ı diğer "Gek Gek Yele" ne bulsa havada kapıyor. Bizimkiler yüzüne bakmıyorlar hiçbir yemin. Başladım araştırmaya. Üreticileri ile konuşuyorum, her yeme alışkın diyorlar, senin görmediğin zamanlarda yiyor olabilirler diyorlar. Bir yandan da keyifleri yerinde. Sn. Sadettin Kesergen "abi kafaya takma" başlarlar yakında yemeye dedi ama gel bana anlat işte...
[IMG]https://1.bp.blogspot.com/-zdiFPvouc8A/X7ODwz-k41I/AAAAAAAAzBw/bTq0DHqqxfk_ks94SnqWL253N48PTDYYACLcBGAsYHQ/s16000/2020-11-12.jpg[/IMG]
Dedim bu iş böyle olmayacak, bir de canlı yem deneyelim. İlker Akvaryum'dan biraz tubifex aldım, bizimkiler havada kaptılar.. Bu böyle olmayacak canlı yem lazım bizimkilere diye karar verdim. Aslında bir çok seçenek var, canlı yeme alternatif. Dondurulmuş yemler var, jel şeklinde satılan ve kendi hazırladığınız yemler var. Var da, buradaki kilit nokta bunların buzdolabında saklanması gerekiyor. Seçil Hanıma tüm şirinliğimle diyorum ki, buzdolabına yem koysam sıkıntı olur mu? Aslında cevabını biliyorum da, deneyeyim dedim.
Hayır!!!
Hani normal bir hane olsak, küçük bir buzdolabımız olsa, yer yok tamam diyeceğim de, buzdolabı, derin dondurucu aklınıza gelen her türlü şey var evde. Ama kız haklı valla, yapacak bir şey yok. Dur onu da yazının sonuna ekleyeyim unutmazsam...
Seçenekler tabii ki bitmiş değil. Çeşitli kurtlar var, su piresi var. Geçtiğimiz senelerde su piresi üretimini denedim. Elime yüzüme bulaştırdım vallahi hiç yalan söylemeyeyim. Her defasında nasıl becerdiysem kültürleri çökerttim, su piresi hayalleri yalan oldu.
Bir kere daha deneyelim bakalım. Şöyle bir araştırma yaptım. Bütün oklar Sn. Murat Tansel diye bir beyi işaret ediyor. Kendisi ile irtibata geçtim hemen, sağolsun son derece detaylı anlattı herşeyi. Dedim ki, yahu Murat Bey ben anlattıklarınızı anladım da, fazla detay ile uğraşmayalım, siz bana ne lazımsa gönderin. Bir yandan da nasıl olsa olmayacak diye düşünüyorum.
Birkaç gün sonra koca bir koli geldi. İçerisinde su pireleri, yeşil su kültürleri, pireler için çeşitli yemler var. Bende göndermiş olduğu yönergelere göre ön hazırlık yapmıştım. Ha bir de pistia'lar almıştım. Şimdiye kadar bu güzel yüzey bitkilerini yaşatmayı başaramadım. Sn. Murat Beyden gelenler de, pek hayal ettiğim gibi değildi açıkçası. Ama büyüklerinden kalmadı 1TL boyutlarında olanlardan var şimdilik onlardan gönderiyorum demişti. Bu arada haftalar sonra bir koli daha geldi, sağ olsun unutmamış. Bir sürü pistia göndermiş, bilabedel olarak hem de tam hayal ettiğim gibi. Bu tarz insanlar ile alışveriş yapmak gerçekten çok keyifli!
Neyse su piresi demiştik. Geçtiğimiz senelerde su piresi üreteceğim diye bir sürü özel plastik kaplar vesaireler almıştım. Üretim tesislerimiz görsel manada çok düzgün idi. Hiçbir masraftan kaçınmamıştım. Ama sonuç hep hüsran oldu...
[IMG]https://1.bp.blogspot.com/-aZc8-RygxGs/X7N6UV1NmiI/AAAAAAAAzBA/MAoLDwRQ8UMej2IJTrID0Yx8Ux05feLiwCLcBGAsYHQ/s16000/2020-11-6.jpg[/IMG]
Bu defa nasıl olsa olmayacak diye hiç özenmedim vallahi. Hayatımda ilk kez 5LT'lik su kaplarını kesip içerisine su koyup beklettim. Hepsi leş gibi oldular yaz güneşi altında. Aşağıdaki manzarayı, çok utanarak ekliyorum,
[IMG]https://1.bp.blogspot.com/-dmt9kGdvm6I/X7N6tiUgfgI/AAAAAAAAzBI/ZcI3eG7N9vokBVNUE5783mqOnUEDMgzmgCLcBGAsYHQ/s16000/2020-11-7.jpg[/IMG]
Siz bu yazıyı okurken yukarıdaki gibi 5 tane daha, üstünkörü kesilmiş plastik su damacanası dolusu su piresi var. Üredikçe ürüyorlar maşallah! Ulan bir sürü para harca, özel kaplar al, su piresi üretmek nasip olmasın, "gecekondu styla" berbat bir şekilde üret. Şans mıdır, kaderin cilvesi midir, Murat Tansel'in alameti midir bilmem... Sonuç, başarı! Bizim Betta'lar su pirelerini havada kapıyorlar artık... Onlar mutlu, bende mutluyum.
Şimdi unutmadan gelelim buzdolabı meselesine. Beni daha önceden tanıyanlar, özellikle hifi vesaire sayesinde tanıyanlar, karakterimi üç aşağı beş yukarı anlamışlardır. Akvaryum alanında yazılarımı takip eden arkadaşlarda ipuçlarından yavaş yavaş anlamaya başlamışlardır beni.
Ben ciddi bir işgalciyim bunu itiraf etmem lazım. Bana bir alanı verirseniz veya kaptırırsanız, kendime göre dönüştürmek ve dönüşümün akabinde stoklamak konusuna ciddi bir takıntım olabilir. Eşim seneler önce bir yazısında (1) yazmıştı bunu. Salonda işlerin nasıl çığrından çıktığını anlatmıştı.
[IMG]https://1.bp.blogspot.com/-bAgvRtOGrZw/X7OBYh-C_2I/AAAAAAAAzBU/lLQ1UAnzXgcW5P_D_K0WGRyT0zS4FKTowCLcBGAsYHQ/s16000/2020-11-9.jpg[/IMG]
Sadece salon değil tabii ki. Geçmişte buzdolabında da, özellikle içecek bölümünde bazı işgal olayları yaşadık. Mesela meşrubat bölümünde mahalledeki çoğu marketten daha fazla stok vardır. Aşağıda gözüken buzdağının sadece görünen yüzü. Bunun birkaç katı kilerimizde vardır herhalde. Seçil bu yazıyı okursa, ilk söyleyeceği şey, "birkaç katı mı" olur? Bayağı bir katı diyelim....
[IMG]https://1.bp.blogspot.com/-clbq7bfjwlU/X7OBjzUZxKI/AAAAAAAAzBY/_tZS6vCW1mgAzkZ-Gk5a5SpwqDtjD3ilACLcBGAsYHQ/s16000/2020-11-8.jpg[/IMG]
Yani siz bakmayın atıp tuttuğuma kız haklı. Eh peki Hakan Bey, bu su pirelerini nasıl kabul ettirdiniz derseniz, laf aramızda apartmanda gizli bir nokta buldum. Oraya doğru yayılmaya başladım :)
(1) [URL]http://stereomecmuasi.com/2012/03/woman-acceptance-factor-sayi-2.html[/URL]
[IMG]https://1.bp.blogspot.com/-xS9-e5LIfsc/X7ODfR56AVI/AAAAAAAAzBo/nrsbJQ5zGNo8VgfvxIiwkDsPTPsyxnd2ACLcBGAsYHQ/s16000/2020-11-11.jpg[/IMG]
Geçen yazımda, sonunda balıklarımı akvaryuma eklemiştim. Ekleyiş o ekleyiş, arada sırada canları istediğinde kendilerini gösteren Betta Imbellis'lerim ile yaşamayı öğrendim haftalar içinde. Ancak ufak bir sorun vardı. Arkadaş bu deliler yem yemiyorlar. Daha önce yazdığım üzere bu arkadaşların sevebilme potansiyeli olan hemen her türden her markadan yemi stoklamıştım. Yok arkadaş yemiyor balıklarım hiçbirisini.
Hadi ilk günler stres altındalar bunu anlıyorum da, artık akvaryuma alıştılar keyifleri yerinde. Yemlerde bir problem olsa oğlumun Betta'sı yemez. Nam-ı diğer "Gek Gek Yele" ne bulsa havada kapıyor. Bizimkiler yüzüne bakmıyorlar hiçbir yemin. Başladım araştırmaya. Üreticileri ile konuşuyorum, her yeme alışkın diyorlar, senin görmediğin zamanlarda yiyor olabilirler diyorlar. Bir yandan da keyifleri yerinde. Sn. Sadettin Kesergen "abi kafaya takma" başlarlar yakında yemeye dedi ama gel bana anlat işte...
[IMG]https://1.bp.blogspot.com/-zdiFPvouc8A/X7ODwz-k41I/AAAAAAAAzBw/bTq0DHqqxfk_ks94SnqWL253N48PTDYYACLcBGAsYHQ/s16000/2020-11-12.jpg[/IMG]
Dedim bu iş böyle olmayacak, bir de canlı yem deneyelim. İlker Akvaryum'dan biraz tubifex aldım, bizimkiler havada kaptılar.. Bu böyle olmayacak canlı yem lazım bizimkilere diye karar verdim. Aslında bir çok seçenek var, canlı yeme alternatif. Dondurulmuş yemler var, jel şeklinde satılan ve kendi hazırladığınız yemler var. Var da, buradaki kilit nokta bunların buzdolabında saklanması gerekiyor. Seçil Hanıma tüm şirinliğimle diyorum ki, buzdolabına yem koysam sıkıntı olur mu? Aslında cevabını biliyorum da, deneyeyim dedim.
Hayır!!!
Hani normal bir hane olsak, küçük bir buzdolabımız olsa, yer yok tamam diyeceğim de, buzdolabı, derin dondurucu aklınıza gelen her türlü şey var evde. Ama kız haklı valla, yapacak bir şey yok. Dur onu da yazının sonuna ekleyeyim unutmazsam...
Seçenekler tabii ki bitmiş değil. Çeşitli kurtlar var, su piresi var. Geçtiğimiz senelerde su piresi üretimini denedim. Elime yüzüme bulaştırdım vallahi hiç yalan söylemeyeyim. Her defasında nasıl becerdiysem kültürleri çökerttim, su piresi hayalleri yalan oldu.
Bir kere daha deneyelim bakalım. Şöyle bir araştırma yaptım. Bütün oklar Sn. Murat Tansel diye bir beyi işaret ediyor. Kendisi ile irtibata geçtim hemen, sağolsun son derece detaylı anlattı herşeyi. Dedim ki, yahu Murat Bey ben anlattıklarınızı anladım da, fazla detay ile uğraşmayalım, siz bana ne lazımsa gönderin. Bir yandan da nasıl olsa olmayacak diye düşünüyorum.
Birkaç gün sonra koca bir koli geldi. İçerisinde su pireleri, yeşil su kültürleri, pireler için çeşitli yemler var. Bende göndermiş olduğu yönergelere göre ön hazırlık yapmıştım. Ha bir de pistia'lar almıştım. Şimdiye kadar bu güzel yüzey bitkilerini yaşatmayı başaramadım. Sn. Murat Beyden gelenler de, pek hayal ettiğim gibi değildi açıkçası. Ama büyüklerinden kalmadı 1TL boyutlarında olanlardan var şimdilik onlardan gönderiyorum demişti. Bu arada haftalar sonra bir koli daha geldi, sağ olsun unutmamış. Bir sürü pistia göndermiş, bilabedel olarak hem de tam hayal ettiğim gibi. Bu tarz insanlar ile alışveriş yapmak gerçekten çok keyifli!
Neyse su piresi demiştik. Geçtiğimiz senelerde su piresi üreteceğim diye bir sürü özel plastik kaplar vesaireler almıştım. Üretim tesislerimiz görsel manada çok düzgün idi. Hiçbir masraftan kaçınmamıştım. Ama sonuç hep hüsran oldu...
[IMG]https://1.bp.blogspot.com/-aZc8-RygxGs/X7N6UV1NmiI/AAAAAAAAzBA/MAoLDwRQ8UMej2IJTrID0Yx8Ux05feLiwCLcBGAsYHQ/s16000/2020-11-6.jpg[/IMG]
Bu defa nasıl olsa olmayacak diye hiç özenmedim vallahi. Hayatımda ilk kez 5LT'lik su kaplarını kesip içerisine su koyup beklettim. Hepsi leş gibi oldular yaz güneşi altında. Aşağıdaki manzarayı, çok utanarak ekliyorum,
[IMG]https://1.bp.blogspot.com/-dmt9kGdvm6I/X7N6tiUgfgI/AAAAAAAAzBI/ZcI3eG7N9vokBVNUE5783mqOnUEDMgzmgCLcBGAsYHQ/s16000/2020-11-7.jpg[/IMG]
Siz bu yazıyı okurken yukarıdaki gibi 5 tane daha, üstünkörü kesilmiş plastik su damacanası dolusu su piresi var. Üredikçe ürüyorlar maşallah! Ulan bir sürü para harca, özel kaplar al, su piresi üretmek nasip olmasın, "gecekondu styla" berbat bir şekilde üret. Şans mıdır, kaderin cilvesi midir, Murat Tansel'in alameti midir bilmem... Sonuç, başarı! Bizim Betta'lar su pirelerini havada kapıyorlar artık... Onlar mutlu, bende mutluyum.
Şimdi unutmadan gelelim buzdolabı meselesine. Beni daha önceden tanıyanlar, özellikle hifi vesaire sayesinde tanıyanlar, karakterimi üç aşağı beş yukarı anlamışlardır. Akvaryum alanında yazılarımı takip eden arkadaşlarda ipuçlarından yavaş yavaş anlamaya başlamışlardır beni.
Ben ciddi bir işgalciyim bunu itiraf etmem lazım. Bana bir alanı verirseniz veya kaptırırsanız, kendime göre dönüştürmek ve dönüşümün akabinde stoklamak konusuna ciddi bir takıntım olabilir. Eşim seneler önce bir yazısında (1) yazmıştı bunu. Salonda işlerin nasıl çığrından çıktığını anlatmıştı.
[IMG]https://1.bp.blogspot.com/-bAgvRtOGrZw/X7OBYh-C_2I/AAAAAAAAzBU/lLQ1UAnzXgcW5P_D_K0WGRyT0zS4FKTowCLcBGAsYHQ/s16000/2020-11-9.jpg[/IMG]
Sadece salon değil tabii ki. Geçmişte buzdolabında da, özellikle içecek bölümünde bazı işgal olayları yaşadık. Mesela meşrubat bölümünde mahalledeki çoğu marketten daha fazla stok vardır. Aşağıda gözüken buzdağının sadece görünen yüzü. Bunun birkaç katı kilerimizde vardır herhalde. Seçil bu yazıyı okursa, ilk söyleyeceği şey, "birkaç katı mı" olur? Bayağı bir katı diyelim....
[IMG]https://1.bp.blogspot.com/-clbq7bfjwlU/X7OBjzUZxKI/AAAAAAAAzBY/_tZS6vCW1mgAzkZ-Gk5a5SpwqDtjD3ilACLcBGAsYHQ/s16000/2020-11-8.jpg[/IMG]
Yani siz bakmayın atıp tuttuğuma kız haklı. Eh peki Hakan Bey, bu su pirelerini nasıl kabul ettirdiniz derseniz, laf aramızda apartmanda gizli bir nokta buldum. Oraya doğru yayılmaya başladım :)
(1) [URL]http://stereomecmuasi.com/2012/03/woman-acceptance-factor-sayi-2.html[/URL]
SON MESAJLAR
- Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Sessiz Şelale Filtre Önerisi Sufisu, 23:18
Filtreleme Seçenekleri - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
KULLANICILAR
- 95 Online Kullanıcı, 54 Üye
Online Kullanıcılar
yigitksm,
0rnn,
Mirt,
GhostKoi,
Yusuf77777,
HaydarGul,
Urar,
Kınayu,
simsela,
aXarayli,
Sungurr,
sina cen,
Ramazan Güleç,
mightymurat,
oguzozt,
MiSoSiKiaN,
lojistisyen,
yeekim,
nniiaa,
DigitalPen,
omerali06,
JujuSeri,
Kuduoglu,
osmandbnl,
TheDS,
Goldfish2000,
LeafyAqua,
Tatar10,
merutay,
Redrainbow,
yyiImaz,
Ehtiyar,
Kaangzkr,
Mr. WingMan,
Arch.Hüseyin,
metekaan,
nazemert1,
Balikcidede,
cheavy,
zebra93042,
Burak PEKDEMİR,
Jotunheim,
Shortbuff,
Akrattin,
Denizinc,
Ozzgur,
Tayyareci,
Pandkoal,
DY1903,
CevdetSERBEST,
TolgahanA,
Hidro Dinamik,
Umutoty,
ali özer,
alecozan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
