ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Bssan
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
135
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
01 Mayıs 2019 11:55
Son Ziyaret:
25 Kasım 2019 16:51
Toplam Mesaj:
119 [0.05 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Süleyman Sandal
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Denizli
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Süleyman Sandal
Bitkili Akvaryum Hobicisi...
SON 10 MESAJI
Bıktım Su Değiştirmekten
[QUOTE=drsn]50*20*30 boyutlarında yaklasık 30 litre akvaryumum var. İçinde 1 çöpçü 2 japon ve 2 moli balığı var. İçinde siyah bitki kumu ve 4-5 dal bitki var.
Akvaryumun suyunu değiştirmekten yoruldum. Değiştirdiğim su bir veya iki gün sonra kararıyo. Kumu kullanmadan önce defalarca yıkadım hatta bir hafta başka bir yerde suyun içinde ubeklettim tekrar yıkadım.
Berraklasma ile ilgilş bir sürü video izledim yanlıs yapmıs olcam ki 1 vatos 1 moli öldü suanda japon balığı van çekişiyor. Tavsiyeniz nedir bu arada içinde sünger seramik halka ve elyaftam olusan benim yaptıgım bir dış filtre var Zerre faydası olmadı tavsiyelerinzi dinlemek isterim. [/QUOTE]
Merhaba, balıklarınızın öldüğünü görmek insanı hobiten soğutuyor ve bir o kadar da üzüyor. Öncelikle eğer japon balığı beslemek istiyorsanız suyu kirletmesine alışacaksınız çünkü diğer balıklara nazaran daha kirleticidirler. Ancak sizdeki sorun balıktan ziyade kumun yapısıyla alakalı. Galiba kalitesiz bir siyah kum verilmiş size. Kalitesiz siyah kumlarda demir oranı çok yüksek olur bu da özellikle vatozlarda çok ölümcüldür. Vatoz ölümlerini ben kuma bağlıyorum.
Bütçeniz yeterliyse akvaryumunuzu büyütün ve kumunuzu değiştirin. Kum olarak lavkırığı, dere kumu veya başka tür kumları kullanabilirsiniz. Filtre olarak bu ebatta bir akvaryum için kendi yaptığınız dış filtre yerine şelale filtreyi yada pipo filtreyi öneririm.
[QUOTE=drsn]50*20*30 boyutlarında yaklasık 30 litre akvaryumum var. İçinde 1 çöpçü 2 japon ve 2 moli balığı var. İçinde siyah bitki kumu ve 4-5 dal bitki var.
Akvaryumun suyunu değiştirmekten yoruldum. Değiştirdiğim su bir veya iki gün sonra kararıyo. Kumu kullanmadan önce defalarca yıkadım hatta bir hafta başka bir yerde suyun içinde ubeklettim tekrar yıkadım.
Berraklasma ile ilgilş bir sürü video izledim yanlıs yapmıs olcam ki 1 vatos 1 moli öldü suanda japon balığı van çekişiyor. Tavsiyeniz nedir bu arada içinde sünger seramik halka ve elyaftam olusan benim yaptıgım bir dış filtre var Zerre faydası olmadı tavsiyelerinzi dinlemek isterim. [/QUOTE]
Merhaba, balıklarınızın öldüğünü görmek insanı hobiten soğutuyor ve bir o kadar da üzüyor. Öncelikle eğer japon balığı beslemek istiyorsanız suyu kirletmesine alışacaksınız çünkü diğer balıklara nazaran daha kirleticidirler. Ancak sizdeki sorun balıktan ziyade kumun yapısıyla alakalı. Galiba kalitesiz bir siyah kum verilmiş size. Kalitesiz siyah kumlarda demir oranı çok yüksek olur bu da özellikle vatozlarda çok ölümcüldür. Vatoz ölümlerini ben kuma bağlıyorum.
Bütçeniz yeterliyse akvaryumunuzu büyütün ve kumunuzu değiştirin. Kum olarak lavkırığı, dere kumu veya başka tür kumları kullanabilirsiniz. Filtre olarak bu ebatta bir akvaryum için kendi yaptığınız dış filtre yerine şelale filtreyi yada pipo filtreyi öneririm.
Tavsiyeleriniz Ve Görüşleriniz Nedir?
[QUOTE=dejavoo]Ölçüler:40x40x40 (Net:50 lt.)
Canlı Türleri:5 raspora, 5 neon 4 ember, 2 cüce vatoz, 3 helena, 6 karides, 4 çöpçü
Bitki Türleri: Tilki kuyruğu, çınar, micra, aromatica, zeytin, rotala macranda, Ludwigia Peruensis,
Tankın Yaşı: 18 günlük
Filtrasyon ve Işıklandırma: sunsun 603b dış filtre, 18 w power led 3 açık 3 kapalı 4 açık
Tasarım ve Dekorasyon:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/46213/151020192215071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/46213/151020192216171.jpg[/IMG]
Arkadaşlar yaklaşık 18 gün önce tamamen arıtma suyu ile kurduğum tankım.Co2 ışıktan 2 saat önce açılıyor ve ışıkla kapanıyor, saniyede 1 kabarcıktı 3-4 gün önce indicator ölçümüne göre saniyede 2 kabarcık vermeye başladım.
Gübreleme programım;
Pazartesi, Çarşamba, Cuma : Fosfat 2 ml., Nitrat 3 ml., Potasyum 5 ml.
Salı, Perşembe, Cumartesi : Demir 3 ml., Mikro 4 ml., Excel 1 ml.
Pazar : %40 su değişimi, gübreleme yok
Her gün elimdeki imkanlarla tds, ph filan ölçüyorum, ph 6,8 civarında, tds 150-200 arasında değişiyor.
Bugüne kadar bir ara diatom göründü, nitratı 2 gün azaltıp, vatoz ekleyince kayboldu.
Bitkilerde gelişme sıkıntısız gibi görünüyor fakat son bir kaç gündür fotoğrafta da işaretledim, bazı yapraklarda fosforumsu renklenme, rotalanın yapraklarında kırılma benzeri oluşumlar görünmeye başladı.
Sizlerden ricam, görüşlerinizi almak istiyorum, yanlış yada eksik yaptığım noktalar var mı?Şimdiden teşekkürler.
[/QUOTE]
Merhaba, güzel bir tank oluşturmuşsunuz. Öncelikle tankınız çok yeni o yüzden bu süreçte bazı beklenmedik durumların olması çok doğal. Bitkilerde sonuçta bir canlı ve adaptasyon süreleri var.
Değerleriniz iyi durumda görünmekte. Ancak ben su değişimi konusunda 1 günde %40 değişim yapmak yerine haftada 2 gün %20 yapmanızı tavsiye ederim. Böylece balıklar bir anda ciddi su değişimine maruz kalmamış olurlar. Bu da strese girme durumlarını minimize eder.
[QUOTE=dejavoo]Ölçüler:40x40x40 (Net:50 lt.)
Canlı Türleri:5 raspora, 5 neon 4 ember, 2 cüce vatoz, 3 helena, 6 karides, 4 çöpçü
Bitki Türleri: Tilki kuyruğu, çınar, micra, aromatica, zeytin, rotala macranda, Ludwigia Peruensis,
Tankın Yaşı: 18 günlük
Filtrasyon ve Işıklandırma: sunsun 603b dış filtre, 18 w power led 3 açık 3 kapalı 4 açık
Tasarım ve Dekorasyon:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/46213/151020192215071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/46213/151020192216171.jpg[/IMG]
Arkadaşlar yaklaşık 18 gün önce tamamen arıtma suyu ile kurduğum tankım.Co2 ışıktan 2 saat önce açılıyor ve ışıkla kapanıyor, saniyede 1 kabarcıktı 3-4 gün önce indicator ölçümüne göre saniyede 2 kabarcık vermeye başladım.
Gübreleme programım;
Pazartesi, Çarşamba, Cuma : Fosfat 2 ml., Nitrat 3 ml., Potasyum 5 ml.
Salı, Perşembe, Cumartesi : Demir 3 ml., Mikro 4 ml., Excel 1 ml.
Pazar : %40 su değişimi, gübreleme yok
Her gün elimdeki imkanlarla tds, ph filan ölçüyorum, ph 6,8 civarında, tds 150-200 arasında değişiyor.
Bugüne kadar bir ara diatom göründü, nitratı 2 gün azaltıp, vatoz ekleyince kayboldu.
Bitkilerde gelişme sıkıntısız gibi görünüyor fakat son bir kaç gündür fotoğrafta da işaretledim, bazı yapraklarda fosforumsu renklenme, rotalanın yapraklarında kırılma benzeri oluşumlar görünmeye başladı.
Sizlerden ricam, görüşlerinizi almak istiyorum, yanlış yada eksik yaptığım noktalar var mı?Şimdiden teşekkürler.
[/QUOTE]
Merhaba, güzel bir tank oluşturmuşsunuz. Öncelikle tankınız çok yeni o yüzden bu süreçte bazı beklenmedik durumların olması çok doğal. Bitkilerde sonuçta bir canlı ve adaptasyon süreleri var.
Değerleriniz iyi durumda görünmekte. Ancak ben su değişimi konusunda 1 günde %40 değişim yapmak yerine haftada 2 gün %20 yapmanızı tavsiye ederim. Böylece balıklar bir anda ciddi su değişimine maruz kalmamış olurlar. Bu da strese girme durumlarını minimize eder.
Bitkili Nano Ofis Akvaryumum
[QUOTE=oguza]Akvaryumun balık nüfusu arttı :)
6 adet Ember tetra,
5 adet pigme cory,
6 adet neon,
2 adet otocat,
1 adet sparkling gourami
1 adet panda çöpçü
Sparkling gourami yavru karideslere risk olusturuyor biliyorum.
Fakat bol bitkili olması nedeni ile çok büyük sıkıntı olacagını sanmıyorum.
Fotoları ekledim arkadaşlar. Umarım begenirsiniz [8)]
ekozgur]
Galaxy çok güzel ve şık bir tür, bulması da zor ama bence çok güzel olur. Bildiğim kadarı ile mikro predatör ve avcı bir tür, yetişkinlere olmasa da yavru karideslere musallat olabilir.
[URL]https://www.akvaryum.com/danio_margaritatus_gok_incisi_danio_-_galaxy_rasbora_tatlisur_7_5635.asp[/URL]
Parlayan Gurami 4cm'e kadar büyüyor çok tavsiye etmem, görsel olarak çok güzel bir tür gerçekten ancak karideslere rahat vermeyeceklerdir.
[URL]https://www.akvaryum.com/trichopsis_pumila_parlayan_gurami_tatlisur_6_1067.asp[/URL]
Bu arada cüce corydoras da düşünebilirsiniz ama görsel olacak galaxy rasbora kadar güzel durmayacaktır.
[URL]https://www.akvaryum.com/corydoras_pygmaeus_(pigme_cory)_tatlisur_58_4822.asp[/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217515/101020191619301.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217515/101020191617461.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217515/101020191617471.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217515/101020191617481.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217515/101020191617491.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba, çok güzel bir ofis ortamı oluşturmuşsunuz kendinize öncelikle tebrik ederim. İlk gönderdiğiniz fotoğraflarda bazı bitkilerinizin yapraklarında sakal yosununa rastladım. otocat akvaryumunuzda mevcut ama sae de ilave olarak akvaryumunuza koymanızı öneririm. Kontrol edemezseniz hızla çoğalacaktır. Acizane tavsiyemdir. İyi hobiler.
[QUOTE=oguza]Akvaryumun balık nüfusu arttı :)
6 adet Ember tetra,
5 adet pigme cory,
6 adet neon,
2 adet otocat,
1 adet sparkling gourami
1 adet panda çöpçü
Sparkling gourami yavru karideslere risk olusturuyor biliyorum.
Fakat bol bitkili olması nedeni ile çok büyük sıkıntı olacagını sanmıyorum.
Fotoları ekledim arkadaşlar. Umarım begenirsiniz [8)]
ekozgur]
Galaxy çok güzel ve şık bir tür, bulması da zor ama bence çok güzel olur. Bildiğim kadarı ile mikro predatör ve avcı bir tür, yetişkinlere olmasa da yavru karideslere musallat olabilir.
[URL]https://www.akvaryum.com/danio_margaritatus_gok_incisi_danio_-_galaxy_rasbora_tatlisur_7_5635.asp[/URL]
Parlayan Gurami 4cm'e kadar büyüyor çok tavsiye etmem, görsel olarak çok güzel bir tür gerçekten ancak karideslere rahat vermeyeceklerdir.
[URL]https://www.akvaryum.com/trichopsis_pumila_parlayan_gurami_tatlisur_6_1067.asp[/URL]
Bu arada cüce corydoras da düşünebilirsiniz ama görsel olacak galaxy rasbora kadar güzel durmayacaktır.
[URL]https://www.akvaryum.com/corydoras_pygmaeus_(pigme_cory)_tatlisur_58_4822.asp[/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217515/101020191619301.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217515/101020191617461.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217515/101020191617471.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217515/101020191617481.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217515/101020191617491.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba, çok güzel bir ofis ortamı oluşturmuşsunuz kendinize öncelikle tebrik ederim. İlk gönderdiğiniz fotoğraflarda bazı bitkilerinizin yapraklarında sakal yosununa rastladım. otocat akvaryumunuzda mevcut ama sae de ilave olarak akvaryumunuza koymanızı öneririm. Kontrol edemezseniz hızla çoğalacaktır. Acizane tavsiyemdir. İyi hobiler.
Baıklıklara 1 Günde Sadece Akşam Yem Vermek!
[QUOTE=AtalayCagatay]Normalde 2 öğün veriyordum bugün sabah vermedim akşam verecem sizce balıklar için sağlıklımı ölüm filan olur mu acaba ?[/QUOTE]
Doğrusu 'günde 2 veya 3 öğün ama az az yem vermektir' diye düşünüyorum. Tabi bazı durumlarda sabah veya akşam yem veremediğiniz durumlarda çok sıkıntı yaşayacağınızı düşünmüyorum. Ama bu bence devamlı hale gelmemeli.
[QUOTE=AtalayCagatay]Normalde 2 öğün veriyordum bugün sabah vermedim akşam verecem sizce balıklar için sağlıklımı ölüm filan olur mu acaba ?[/QUOTE]
Doğrusu 'günde 2 veya 3 öğün ama az az yem vermektir' diye düşünüyorum. Tabi bazı durumlarda sabah veya akşam yem veremediğiniz durumlarda çok sıkıntı yaşayacağınızı düşünmüyorum. Ama bu bence devamlı hale gelmemeli.
Astronot Balığım Hasta Mı?
Açıkçası astronot balıkları hakkında diğer arkadaşlar kadar tecrübem yok. Ama ilk mesajınızın son cümlesinde bir balığın yemi aldıktan sonra tükürdüğü yazmışsınız. Bu ya yeni ortama geçiş yaptığı için iştahsızlıktan oluşuyor olabilir, ya da yemi beğenmemesinden de olabilir. Diğer bir sebep de iç parazit olabilir. Sizi korkutmak istemem ama o balığı düzenli takip etmenizi öneriyorum. Eğer iç parazit olduğuna emin olabilirseniz tedaviye bir an önce başlanmasında fayda var.
Açıkçası astronot balıkları hakkında diğer arkadaşlar kadar tecrübem yok. Ama ilk mesajınızın son cümlesinde bir balığın yemi aldıktan sonra tükürdüğü yazmışsınız. Bu ya yeni ortama geçiş yaptığı için iştahsızlıktan oluşuyor olabilir, ya da yemi beğenmemesinden de olabilir. Diğer bir sebep de iç parazit olabilir. Sizi korkutmak istemem ama o balığı düzenli takip etmenizi öneriyorum. Eğer iç parazit olduğuna emin olabilirseniz tedaviye bir an önce başlanmasında fayda var.
Akvaryumum Çatladı Ama Sadece İçten
[QUOTE=svkthayma]Arkadaşlar merhaba. Acil yardımınıza ihtiyacım var. Arkadaşımdan 50cm bir akvaryum aldım ve altı çatlak ama sadece iç tarafı çatlak yani tek taraflı. Nasıl bir çözüm önerirsiniz bana şimdiden teşekkürler. (Pislikten dolayı heryer çatlak gibi gözüküyor ama öyle değiş sadece şerit halinde bir çatlak var. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217853/270920190200381.jpg[/IMG][/QUOTE]
Şevket Bey, akvaryum ölçülerinizi yazabilir misiniz? Bir akvaryumda çatlak sonraki dönemler için ciddi risk teşkil eder. Su ile dolu olacak akvaryumunuz bir sallantı veya herhangi bir sebepten darbe alması halinde çatlak derinleşebilir ve sizin evde olmadığınız bir anda evinizde ciddi sorunlara sebebiyet verebilir. Bütçe durumunuz yerindeyse yeni sıfır bir akvaryum almanızı öneririm. Ama bütçeniz kısıtlıysa bir camcıya götürüp komple alt tabanı kaplayacak şekilde cam kestirip yapıştırabilirsiniz.
[QUOTE=svkthayma]Arkadaşlar merhaba. Acil yardımınıza ihtiyacım var. Arkadaşımdan 50cm bir akvaryum aldım ve altı çatlak ama sadece iç tarafı çatlak yani tek taraflı. Nasıl bir çözüm önerirsiniz bana şimdiden teşekkürler. (Pislikten dolayı heryer çatlak gibi gözüküyor ama öyle değiş sadece şerit halinde bir çatlak var. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217853/270920190200381.jpg[/IMG][/QUOTE]
Şevket Bey, akvaryum ölçülerinizi yazabilir misiniz? Bir akvaryumda çatlak sonraki dönemler için ciddi risk teşkil eder. Su ile dolu olacak akvaryumunuz bir sallantı veya herhangi bir sebepten darbe alması halinde çatlak derinleşebilir ve sizin evde olmadığınız bir anda evinizde ciddi sorunlara sebebiyet verebilir. Bütçe durumunuz yerindeyse yeni sıfır bir akvaryum almanızı öneririm. Ama bütçeniz kısıtlıysa bir camcıya götürüp komple alt tabanı kaplayacak şekilde cam kestirip yapıştırabilirsiniz.
Betam Ölüyor
[QUOTE=RaspberryChoco][rkun Krc]Moral bozmak gibi olmasın ama hava kesesi problemi olupta normale dönen yetişkin betta hiç görmedim. Geçici olsaydı ilk gün açlıktan sonra düzelirdi. Bir süre böyle yaşayıp ölür muhtemelen.
Haklısınız taşı çıkarmam da hiçbir etki yaratmadı.Demek ki sorun taş değil.Balığı fanusta aldığım için hava kesesi problemi olduğunu fark edemedim bu yüzden iade edicem bu şekilde görmek beni üzüyor.
[/QUOTE]
Hava kesesi problemlerinde balık ya diplerde dolanır ya da yüzeyde. Çünkü balığın aşağı yukarı hareketini sağlayan temel yapılardan biridir kese. Kumdan salınım yapmış olabilir mi olabilir. Ama bazı balıklarda genetik olarak da sonradan hiçbir sebep yokken kese patlayabiliyor. Siz yine de siyah kumdan uzak durun çünkü piyasada gerçek hagen kum bulmak gerçekten çok zor. Geçmiş olsun.
[QUOTE=RaspberryChoco][rkun Krc]Moral bozmak gibi olmasın ama hava kesesi problemi olupta normale dönen yetişkin betta hiç görmedim. Geçici olsaydı ilk gün açlıktan sonra düzelirdi. Bir süre böyle yaşayıp ölür muhtemelen.
Haklısınız taşı çıkarmam da hiçbir etki yaratmadı.Demek ki sorun taş değil.Balığı fanusta aldığım için hava kesesi problemi olduğunu fark edemedim bu yüzden iade edicem bu şekilde görmek beni üzüyor.
[/QUOTE]
Hava kesesi problemlerinde balık ya diplerde dolanır ya da yüzeyde. Çünkü balığın aşağı yukarı hareketini sağlayan temel yapılardan biridir kese. Kumdan salınım yapmış olabilir mi olabilir. Ama bazı balıklarda genetik olarak da sonradan hiçbir sebep yokken kese patlayabiliyor. Siz yine de siyah kumdan uzak durun çünkü piyasada gerçek hagen kum bulmak gerçekten çok zor. Geçmiş olsun.
Yavru Baliklar
[QUOTE=bilal1709]Arkadaslar nolursunuz acil cevap verin 2 tane moli baligim hamile ve benim yavrulugum yok petshopta kalmamisti bende o baliklari kucuk bir akvaryuma koydum ama akvaryumda motor filitre flan yokyavrular dogana kadar orada kalsalar olurmu acil cevap
[/QUOTE]
Yavruluk kullanmanızı tavsiye etmiyorum. Balıklarınızı filtresiz motorsuz bir tanka taşımayın. Onun yerine mevcut akvaryumunuza pratik bir çözüm olarak rafya ile tankın bir kısmını doldurun. Yavrular rafyaların arasında kolaylıkla saklanabilir. Böylece annelerde yavruluğa girmeyecekleri için strestsiz bir doğum yapabilirler.[EDIT]Bssan,2019-09-27 13:53:23[/EDIT]
[QUOTE=bilal1709]Arkadaslar nolursunuz acil cevap verin 2 tane moli baligim hamile ve benim yavrulugum yok petshopta kalmamisti bende o baliklari kucuk bir akvaryuma koydum ama akvaryumda motor filitre flan yokyavrular dogana kadar orada kalsalar olurmu acil cevap
[/QUOTE]
Yavruluk kullanmanızı tavsiye etmiyorum. Balıklarınızı filtresiz motorsuz bir tanka taşımayın. Onun yerine mevcut akvaryumunuza pratik bir çözüm olarak rafya ile tankın bir kısmını doldurun. Yavrular rafyaların arasında kolaylıkla saklanabilir. Böylece annelerde yavruluğa girmeyecekleri için strestsiz bir doğum yapabilirler.[EDIT]Bssan,2019-09-27 13:53:23[/EDIT]
Akvaryumumda Ppm Bir Türlü Düşmüyor.
[QUOTE=isbat]eyvallah hocam. şebeke suyumu aletle olcuyorum 450 ppm çıkıyor. akvaryuma ekliyorum belli bir süre sonra 800lere cikiyor şuan 850ppm akavaryum. Zaten çok para harcadım bir de 30tl ekstradan o zımbırtıya ücret ödemek istemiyorum. onu almadanda akvaryum oturmaz mı?[/QUOTE]
450 ppmlerden çok hızlı bir şekilde 800 lere çıkması da gerçekten ilginç. Bu durumda sık sık su değişimi yapmanızı öneririm. Ancak dikkat edin dinlenmiş su olsun. Yoksa şebekedeki klor akvaryumdaki balıklarınıza zarar verir.
Bakteri kültürü konusunda almayabilirsiniz. Ama akvaryumda denge oturuncaya kadar balık kayıplarınız devam edebilir. O yüzden hızlı olması bakımından almanızı öneririm. Tabi bu hobi gerçekten pahalı bir hobi. İlla alacaksınız diye birşey yok. Filtre kesinlikle olması lazım ama.
[QUOTE=isbat]eyvallah hocam. şebeke suyumu aletle olcuyorum 450 ppm çıkıyor. akvaryuma ekliyorum belli bir süre sonra 800lere cikiyor şuan 850ppm akavaryum. Zaten çok para harcadım bir de 30tl ekstradan o zımbırtıya ücret ödemek istemiyorum. onu almadanda akvaryum oturmaz mı?[/QUOTE]
450 ppmlerden çok hızlı bir şekilde 800 lere çıkması da gerçekten ilginç. Bu durumda sık sık su değişimi yapmanızı öneririm. Ancak dikkat edin dinlenmiş su olsun. Yoksa şebekedeki klor akvaryumdaki balıklarınıza zarar verir.
Bakteri kültürü konusunda almayabilirsiniz. Ama akvaryumda denge oturuncaya kadar balık kayıplarınız devam edebilir. O yüzden hızlı olması bakımından almanızı öneririm. Tabi bu hobi gerçekten pahalı bir hobi. İlla alacaksınız diye birşey yok. Filtre kesinlikle olması lazım ama.
30 Litrelik Yeni Akvaryuma Balık Tavsiyesi
[QUOTE=resitbirben]Merhabalar öncelikle. Akvaryuma balık almayı düşünüyorum Japonlar dan sıkıldım. 30 litrelik bir akvaryuma ne tür balık alabilirim. Hangi turler daha dayanıklıdır.
(Min. 3 balık bakabileğim bir tür olmalı.)
Ve akvaryum suyunu yeni doldurdum. Musluktan. İçerisine kaya tuzu atmalı mıyım.? Ve içerisine balık koymak için ne kadar beklemeliyim. Balık koymadan önce suyu hazırlamak için neler yapmalıyım. [/QUOTE]
Bu hacimde bir akvaryum için ben olsaydım Betta alırdım. Balık ne alırsanız alın önce 2-3 gün tankınızdaki suyu filtre ile sirküle etmenizi öneririm. Daha sonra balıklarınızı ekleyiniz. Haftada belli oranlarda dip çekimler yapıp taze su koyunuz. Taze suyu da mutlaka en az 1 gün dinlendirilmiş su olarak ilave etmeye çalışınız. Mümkün değilse su şartlandırıcılar kullanarak akvaryumunuza ekleyin.
[QUOTE=resitbirben]Merhabalar öncelikle. Akvaryuma balık almayı düşünüyorum Japonlar dan sıkıldım. 30 litrelik bir akvaryuma ne tür balık alabilirim. Hangi turler daha dayanıklıdır.
(Min. 3 balık bakabileğim bir tür olmalı.)
Ve akvaryum suyunu yeni doldurdum. Musluktan. İçerisine kaya tuzu atmalı mıyım.? Ve içerisine balık koymak için ne kadar beklemeliyim. Balık koymadan önce suyu hazırlamak için neler yapmalıyım. [/QUOTE]
Bu hacimde bir akvaryum için ben olsaydım Betta alırdım. Balık ne alırsanız alın önce 2-3 gün tankınızdaki suyu filtre ile sirküle etmenizi öneririm. Daha sonra balıklarınızı ekleyiniz. Haftada belli oranlarda dip çekimler yapıp taze su koyunuz. Taze suyu da mutlaka en az 1 gün dinlendirilmiş su olarak ilave etmeye çalışınız. Mümkün değilse su şartlandırıcılar kullanarak akvaryumunuza ekleyin.
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
KULLANICILAR
- 66 Online Kullanıcı, 36 Üye
Online Kullanıcılar
Kınayu,
Hoppala,
MiSoSiKiaN,
Hoper,
SuperSport,
TolgahanA,
0rnn,
ahmet22,
yildiztech,
sina cen,
Balikcidede,
smithiseek,
Kuduoglu,
osmandbnl,
forthehordex,
Osmand,
MuratOzdemir,
altuntasseref,
hakaya0107,
oktay42,
Kemalk41,
Mirt,
Ahmet55,
Chasitygailm,
Şahinöztürk,
LeafyAqua,
Kaangzkr,
Hidro Dinamik,
Tortuga7,
darkfreez,
yurist_fsMa,
Canberk18,
yeekim,
aupqua,
Lotus88,
Burak PEKDEMİR,
ilterisdoğukan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
