ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
tunasoylemis
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
33
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
16 Mart 2019 02:30
Son Ziyaret:
31 Ağustos 2023 19:25
Toplam Mesaj:
63 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Tuna Soylemis
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Manisa
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Tuni
SON 10 MESAJI
Yeni Akvaryum Kurdum Desteklerinizi Ve Yorumlarını
[QUOTE=Murat0035][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220131/060120202336041.jpg[/IMG]
Akvaryumu yeni kurdum ilk akvaryumum. İçinde 4 adet elma salyangoz
9 adet karışık melek
2 adet siyah tetra
2 adet beyaz tetra
3 adet tetrazon
4 adet vatoz
4-5 adet çöpcu var
Canlı bitkiler için söylemek istediğiniz yönlendirmelere açığım
Akvaryum ile ilgili olumlu olumsuz görüşlerinizi bekliyorum[/QUOTE]
Görsellik şahane olmuş hocam elinize sağlık [:iyi:] En alt sol köşedekiler siyah melek mi ? O nasıl güzel bir renk, nasıl bi asalet maşallah maşallah bayıldım [:nazar:] Nazar değmesin sağlıklı günlere
[QUOTE=Murat0035][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220131/060120202336041.jpg[/IMG]
Akvaryumu yeni kurdum ilk akvaryumum. İçinde 4 adet elma salyangoz
9 adet karışık melek
2 adet siyah tetra
2 adet beyaz tetra
3 adet tetrazon
4 adet vatoz
4-5 adet çöpcu var
Canlı bitkiler için söylemek istediğiniz yönlendirmelere açığım
Akvaryum ile ilgili olumlu olumsuz görüşlerinizi bekliyorum[/QUOTE]
Görsellik şahane olmuş hocam elinize sağlık [:iyi:] En alt sol köşedekiler siyah melek mi ? O nasıl güzel bir renk, nasıl bi asalet maşallah maşallah bayıldım [:nazar:] Nazar değmesin sağlıklı günlere
Seramik Halka Yerine
Şimdiden kolay gelsin size[:iyi:]
Şimdiden kolay gelsin size[:iyi:]
Seramik Halka Yerine
[QUOTE=FFatihhh]
Gerçekten beni çok mutlu ettiniz. Bu derece detaylı ve düşünceli bir cevap verdiğiniz için çok teşekkürler. Son olarak şu şekil dizilim uygun mudur?
En alt normalde seramik olan bölüm
4. Kat (En alt) sera siporax
3. Kat sünger
2. Kat tekrar sera siporax
1. Kat elyaf
Ya da
4. Kat sera siporax
3. Kat sera siporax
2. Kat sünger
1. Kat elyaf
Sizce hangisi daha verimli olur? Tekrar çokca teşekkür ederim.[/QUOTE]
Rica ederim hocam yardımım dokunursa ne mutlu bana :)
Suyun ilk çarptığı kısma siporaxları koyarsanız çok çabuk renk değişimi oluyor pislikten ötürü. Fazla siporax varsa artan koyun ama elinizde farklı cam gibi olan seramiklerden varsa siporaxı ziyan etmeyin orda derim, en dibe kovanın da altına zemine biraz koyun sonra üste doğru sünger, elyaf, biyolojik içinde siporaxları koyarsınız. O videodaki dizilimi harfiyen kullandım memnundum açıkcası :)
Hatta videodaki yumurtalı gibi kabartmalı süngerleren n11 de filan var yalıtım süngeri diye geçiyor 8-10 tl 50x50cm 3cm kalınlığında yanmayanını ve standartını alıp denemiştim fiyatına göre süper performansı var standart biyolojik sünger diye satılanlar aşırı pahalı. Alırsanız filtreye uygun keserken önce büyük kesip yıkayın sonra kenarlardan kesin çünkü yıkayınca hafif çekme yapıyor.
[QUOTE=FFatihhh]
Gerçekten beni çok mutlu ettiniz. Bu derece detaylı ve düşünceli bir cevap verdiğiniz için çok teşekkürler. Son olarak şu şekil dizilim uygun mudur?
En alt normalde seramik olan bölüm
4. Kat (En alt) sera siporax
3. Kat sünger
2. Kat tekrar sera siporax
1. Kat elyaf
Ya da
4. Kat sera siporax
3. Kat sera siporax
2. Kat sünger
1. Kat elyaf
Sizce hangisi daha verimli olur? Tekrar çokca teşekkür ederim.[/QUOTE]
Rica ederim hocam yardımım dokunursa ne mutlu bana :)
Suyun ilk çarptığı kısma siporaxları koyarsanız çok çabuk renk değişimi oluyor pislikten ötürü. Fazla siporax varsa artan koyun ama elinizde farklı cam gibi olan seramiklerden varsa siporaxı ziyan etmeyin orda derim, en dibe kovanın da altına zemine biraz koyun sonra üste doğru sünger, elyaf, biyolojik içinde siporaxları koyarsınız. O videodaki dizilimi harfiyen kullandım memnundum açıkcası :)
Hatta videodaki yumurtalı gibi kabartmalı süngerleren n11 de filan var yalıtım süngeri diye geçiyor 8-10 tl 50x50cm 3cm kalınlığında yanmayanını ve standartını alıp denemiştim fiyatına göre süper performansı var standart biyolojik sünger diye satılanlar aşırı pahalı. Alırsanız filtreye uygun keserken önce büyük kesip yıkayın sonra kenarlardan kesin çünkü yıkayınca hafif çekme yapıyor.
Seramik Halka Yerine
[QUOTE=FFatihhh]
Ürünü kullanmış biri olarak bilgi verdiğiniz için ayrıca teşekkür ederim.
Ben bu ürünü hiç yoktan seramikten daha faydalı olur ve ucuz diye almayı düşündüm. Sera siporaxı da son kısımda yani seramik konulan bölümde kullanıp verimliliğinin azalmasını istemedim. Siz seramik halka yerine ne önerirsiniz. Lav kırığı da uygun gibi. Son olarak 1lt sera siporax dış filtrenin bir sepetini doldurur mu? ( dış filtre dophin c 1300) [/QUOTE]
Filtre malzemeleri ve filtre çeşitlerini (dış, tepe,iç vb.) çok denedim hocam. Akvaryumum 50x50x60 ölçülerindeydi 1 yılda denemediğim şey kalmadı. Araştırarak ve tecrübe sahibi olarak deneye yanıla filtre sorunumu sonunda çözmüştüm.
Aquacly maddi sıkıntı varsa yada sepette boş alan varsa doldurmak için aman dolu olsun diye alınabilir fakat performansını ben beğenmedim.
Lav taşı deneyimim de ise sorun şuydu kaliteli lav taşı bulmak zor oluyor. Aldığınız lav taşının bazısı çok güzel milyonlarca delikli yapıya sahipken bazıları dümdüz taş gibi oluyor ayıklamak gerekiyor. Ben çekiç ile kırarak 1-3cm boylarına getirip kullanmıştım.
Seramik halkalar pek etkili değil diye duymuşsunuz aslında evet standart cam gibi olan düz yüzeyli seramik halkalar sadece oksijenli ortam isteyen bakteriler için uygun ortam sağlıyor ve yüzeyleri pürüzsüz olduğu için onlarda orda tutunmakta zorlanıyor. Seranın ürünleri fakat toz-tuğla gibi olduğu için nitrat ve nitrit tüketen tüm bakterilere ev sahipliği yapıyor. Standart düz yüzeyli seramik halkaları genelde filtrede suyun ilk çarptığı-filtreye giril yaptığı alana kaba pislikleri tutması için koyuyorlar.
Eğer filtrenizde boş yer yoksa yada biyolojik sistem oturduktan sonra dahi nitrat-nitrit artışı vb. sorunlar yaşamıyorsanız bence kullandığınız ürünler güzel ürünler.
Aquaclay seramikten ucuz fakat bir bardağa irili ufaklı bilyeleri doldurduğunuzu düşünün hepsi yuvarlak olduğu için su geçişi zor olacaktır nerdeyse puzzle gibi hepsi cuk oturur üst üste fakat seramiklerde ise bol bol boşluk olacağı için suyun kaçacağı bol yer var akıntı çok daha iyi olur. Üşenmezseniz hepsini dikey yan yana üst üste aynı hizayla dizerseniz hele su büyük delikli bir elekten geçer gibi en ufak debi düşüşü yaşanmaz. Sizin klasik düz seramiğiniz yok onun yerine çok daha iyisi sera siporax var yeni bir malzeme almanıza gerek yok bence debi düşüşü yaşayacağınızı sanmıyorum. Debi düşüşleri genelde ince gözenekli sünger ve elyaftan dolayı oluyor. Bu malzemeler pislik ve bol bakteri tuttuğu için debi düşürebiliyor fakat endişe etmenize gerek yok belli aralıklarla kaba bir temizlik bile işinizi görrür. Sadece elyaf ve süngeri şöyle bir sıkıp sıkıp bıraksanız tertemiz olur tekrar [:iyi:]
Size ek masraf yaptırmamaya çalışan cimri insan gibi oldum ama :)
Aşağıda linkini verdiğim kişinin çok güzel fikir veren filtre dizimleri var tavsiye ederim hocam [:iyi:]
https://www.youtube.com/watch?v=TQG0TIR3FZo
Filtre debileri hakkında son eklemek istediğim şey ise hocam kaliteli dış filtreler hariç hepsi inanın sıfır dahi olsa üzerinde yazan debinin yarısını veriyor. Eğer biyolojik sistemde sorun varsa dış filtre malzemesindense dış filtre kendisi sorun olabilir.
[QUOTE=FFatihhh]
Ürünü kullanmış biri olarak bilgi verdiğiniz için ayrıca teşekkür ederim.
Ben bu ürünü hiç yoktan seramikten daha faydalı olur ve ucuz diye almayı düşündüm. Sera siporaxı da son kısımda yani seramik konulan bölümde kullanıp verimliliğinin azalmasını istemedim. Siz seramik halka yerine ne önerirsiniz. Lav kırığı da uygun gibi. Son olarak 1lt sera siporax dış filtrenin bir sepetini doldurur mu? ( dış filtre dophin c 1300) [/QUOTE]
Filtre malzemeleri ve filtre çeşitlerini (dış, tepe,iç vb.) çok denedim hocam. Akvaryumum 50x50x60 ölçülerindeydi 1 yılda denemediğim şey kalmadı. Araştırarak ve tecrübe sahibi olarak deneye yanıla filtre sorunumu sonunda çözmüştüm.
Aquacly maddi sıkıntı varsa yada sepette boş alan varsa doldurmak için aman dolu olsun diye alınabilir fakat performansını ben beğenmedim.
Lav taşı deneyimim de ise sorun şuydu kaliteli lav taşı bulmak zor oluyor. Aldığınız lav taşının bazısı çok güzel milyonlarca delikli yapıya sahipken bazıları dümdüz taş gibi oluyor ayıklamak gerekiyor. Ben çekiç ile kırarak 1-3cm boylarına getirip kullanmıştım.
Seramik halkalar pek etkili değil diye duymuşsunuz aslında evet standart cam gibi olan düz yüzeyli seramik halkalar sadece oksijenli ortam isteyen bakteriler için uygun ortam sağlıyor ve yüzeyleri pürüzsüz olduğu için onlarda orda tutunmakta zorlanıyor. Seranın ürünleri fakat toz-tuğla gibi olduğu için nitrat ve nitrit tüketen tüm bakterilere ev sahipliği yapıyor. Standart düz yüzeyli seramik halkaları genelde filtrede suyun ilk çarptığı-filtreye giril yaptığı alana kaba pislikleri tutması için koyuyorlar.
Eğer filtrenizde boş yer yoksa yada biyolojik sistem oturduktan sonra dahi nitrat-nitrit artışı vb. sorunlar yaşamıyorsanız bence kullandığınız ürünler güzel ürünler.
Aquaclay seramikten ucuz fakat bir bardağa irili ufaklı bilyeleri doldurduğunuzu düşünün hepsi yuvarlak olduğu için su geçişi zor olacaktır nerdeyse puzzle gibi hepsi cuk oturur üst üste fakat seramiklerde ise bol bol boşluk olacağı için suyun kaçacağı bol yer var akıntı çok daha iyi olur. Üşenmezseniz hepsini dikey yan yana üst üste aynı hizayla dizerseniz hele su büyük delikli bir elekten geçer gibi en ufak debi düşüşü yaşanmaz. Sizin klasik düz seramiğiniz yok onun yerine çok daha iyisi sera siporax var yeni bir malzeme almanıza gerek yok bence debi düşüşü yaşayacağınızı sanmıyorum. Debi düşüşleri genelde ince gözenekli sünger ve elyaftan dolayı oluyor. Bu malzemeler pislik ve bol bakteri tuttuğu için debi düşürebiliyor fakat endişe etmenize gerek yok belli aralıklarla kaba bir temizlik bile işinizi görrür. Sadece elyaf ve süngeri şöyle bir sıkıp sıkıp bıraksanız tertemiz olur tekrar [:iyi:]
Size ek masraf yaptırmamaya çalışan cimri insan gibi oldum ama :)
Aşağıda linkini verdiğim kişinin çok güzel fikir veren filtre dizimleri var tavsiye ederim hocam [:iyi:]
https://www.youtube.com/watch?v=TQG0TIR3FZo
Filtre debileri hakkında son eklemek istediğim şey ise hocam kaliteli dış filtreler hariç hepsi inanın sıfır dahi olsa üzerinde yazan debinin yarısını veriyor. Eğer biyolojik sistemde sorun varsa dış filtre malzemesindense dış filtre kendisi sorun olabilir.
Seramik Halka Yerine
[QUOTE=FFatihhh]
Pazar günü insaAllah sipariş vereceğim. Sera siporaxın çok iyi bir ürün olduğu forumda da belirtilmiş. Lav kırığı dediğiniz eheimin falan mı yoksa normal lav kırığı mı ? Bir de dizilim hakkında görüşünüz nedir? [/QUOTE]
Merhaba,
Bahsettiğiniz aquaclay ürünü kullandım açıkcası pek memnun kalmadım. Suyun o bilyelerin içine işlemesi uzun sürüyor yani geçirgenliği içine oldukça yavaş. Başta suya atarsanız su yüzeyinde yüzüyor saatler sonra basınç uygulanırsa içeriye su geçirip dibe batıyor. Bu ürün topraksız tarımda bitkilerde çok kullanılıyor. Açıkcası pek memnun kalmadım ve sonrasında Sera Siporax Prof. satın aldım halka ve mini versiyonu ayrı ayrı akvaryumlarda denedim ve çok memnun kaldım. Sera siporax professional videolarını izlemenizi tavsiye ederim su geçirgenliği, su tutması ve hem oksijen isteyen hemde oksijensiz ortam isteyen bakteriler için uygun ortam oluşturması çok kullanışlı ürün.
Halka versiyonu hatta sepete boşaltmak yerine üşenmeyip akıntıy yönünde hepsini tek tek dizmiştim akıntıyı yavaşlatmaması için :) Mini versiyonu hap gibi az yer kaplıyor çok işe yarıyor sadece aşırı doldurursanız hafif debi düşüşü olabilir zamanla.
[QUOTE=FFatihhh]
Pazar günü insaAllah sipariş vereceğim. Sera siporaxın çok iyi bir ürün olduğu forumda da belirtilmiş. Lav kırığı dediğiniz eheimin falan mı yoksa normal lav kırığı mı ? Bir de dizilim hakkında görüşünüz nedir? [/QUOTE]
Merhaba,
Bahsettiğiniz aquaclay ürünü kullandım açıkcası pek memnun kalmadım. Suyun o bilyelerin içine işlemesi uzun sürüyor yani geçirgenliği içine oldukça yavaş. Başta suya atarsanız su yüzeyinde yüzüyor saatler sonra basınç uygulanırsa içeriye su geçirip dibe batıyor. Bu ürün topraksız tarımda bitkilerde çok kullanılıyor. Açıkcası pek memnun kalmadım ve sonrasında Sera Siporax Prof. satın aldım halka ve mini versiyonu ayrı ayrı akvaryumlarda denedim ve çok memnun kaldım. Sera siporax professional videolarını izlemenizi tavsiye ederim su geçirgenliği, su tutması ve hem oksijen isteyen hemde oksijensiz ortam isteyen bakteriler için uygun ortam oluşturması çok kullanışlı ürün.
Halka versiyonu hatta sepete boşaltmak yerine üşenmeyip akıntıy yönünde hepsini tek tek dizmiştim akıntıyı yavaşlatmaması için :) Mini versiyonu hap gibi az yer kaplıyor çok işe yarıyor sadece aşırı doldurursanız hafif debi düşüşü olabilir zamanla.
Akvaryumcu Sömürüsüne Dur Demeliyiz
[QUOTE=gattar5050]
Ben çok nadir petshoplardan alışveriş yapıyorum. Gerek gezip dolaşıcak vaktim olmuyor gerekse fiyat konusunda internet hep daha uygun oluyor benim için. Sizin söylediklerinize bakınca, uzaktan bakıp, kendine göre yorumlamak ne kadar kolay bunu gördüm. Şu anda ülkemizdeki petshop sektörü sizin söylediğiniz, eczaneler gibi değil ne yazık ki... Bugün bir petshop aldığı 10₺ lik bi ürünü 11₺ ye satışa sunsun diyelim ki. Sizce bu üründen kaç tane satar ? Kaç kişi sizin dediğiniz gibi kulaktan kulaka yayar bu haberi. Kaç kişi memleketinin bir ucundan diğer ucuna 1₺ daha ucuza almak için gider? Bir semtte kaç evde akvaryum var artık? Talep yok. Özellikle esnafa talep yok. Empati yapın. 10₺ ye aldığınız bir ürünü 11₺ ye satıp, kulaktan kulağa yayılmasını mı beklersiniz, yoksa ilk gelen kişiye 20₺ ye satmayımı? Artık eskisi gibi satılmıyor hobimizin ürünleri. Ucuza satayım herkes bilsinde gelsin benden alsın devri kapanalı çok oldu. Petshoplar bu fikri ne kadar uygulamak istesede içinde bulunduğumuz tüketim çağında insanlar mutlaka 1-2₺ fazlasını öder internetten satın alır. Ki yukarıdaki mesajımda yazdığım nedenlerden dolayı esnaf hiçbir zaman internetten ucuza satamaz. Bu böyle bir kısır döngü. Sizin dediğiniz eczane benzetmesiyle bu durumun hiç bir ilgisi yok. Hiç veteriner tanıdığınız varmı bilmiyorum, ama imkanınız varsa bi sorun, sizin gibi sokak hayvanlarını getirip ücretsiz tedavi ettirmek isteğen kaçıncı kişisiniz acaba? Bende elimde sokak hayvanıyla veteriner kapısından çok döndüm. Ne demek istediğinizi anlıyorum ama sizin onları anladığınızı zannetmiyorum. Sizi geri çevirmeyip yardımcı olsa arkanızdan kaç kişi gelir o kliniğe kaçına hayvan severlik için yardım edebilirsiniz? Sizin eve götürmeniz gereken bi para yok mu? [/QUOTE]
Bu ne hiddet ne celal...Hocam neden cımbızla seçip direk saldırma-savunma moduna geçtiğinizi anlamadım. Cümlelerimde taraf tutmadığımı, satıcının toptancıdan aldığı ürüne göre iskonto değişebileceğini fakat çok alan satıcı ile aynı iskontoyu alıyorsa fazlaya satıyorsa art niyet olduğunu belirttim. Niyetin önemine değindim.
Toptancılık ve perakende olarak farklı firmalarda ve sektörlerde çalıştım. Hiç bir sektör 10 tlye alıp 1 tl kar ile satış yapmıyor biliyorsunuzdur belki.
Veteriner konusuna gelecek olursak ben veterinere gidip ücretsiz bakım istediğimi mi söyledim ? Tedavinin cepte para bitene kadar olduğunu bitince tedavi bitti bu son iğne benden diyen yok dedim. Kedilere bedava tedavi istiyorum demedim.
Siz hiç fip hastalığı olan, kalça kırığı olan bir kediyi veterinere götürdünüz mü ? Size 2-3 bin fiyat çekip elinizden geldiğince karşılayıp cebinizde paranız kalmadığında tedavi bitti bu kadar güle güle dendi mi ? Bahçeli evdeyim bir çok kediye kapımı açıyorum karşılık beklemeden her ay 30 kg den fazla mama alıyorum ve evet hala eve ekmek götürebiliyorum. Veterinere yapılan bu kadar anlık harcamanın ardından cebiniz boşaldığında boşverin ya buda benim insani görevim olsun demesi çok geliyorsa siz bunu savunuyorsanız fazla yoruma gerek yok.
Herkes istediğini savunabilir, ortaya fikrini atabilir konu hakkında bilgisi olsa da olmasa da fakat gözü kapalı fanatizm-düşmanca tavırlar yerine açık fikirli olup, cevap verilecek yazıyı sinir stressle değil empati yaparak içten okursa en azından neye ne cevap verdiğini bilir belki.
[QUOTE=gattar5050]
Ben çok nadir petshoplardan alışveriş yapıyorum. Gerek gezip dolaşıcak vaktim olmuyor gerekse fiyat konusunda internet hep daha uygun oluyor benim için. Sizin söylediklerinize bakınca, uzaktan bakıp, kendine göre yorumlamak ne kadar kolay bunu gördüm. Şu anda ülkemizdeki petshop sektörü sizin söylediğiniz, eczaneler gibi değil ne yazık ki... Bugün bir petshop aldığı 10₺ lik bi ürünü 11₺ ye satışa sunsun diyelim ki. Sizce bu üründen kaç tane satar ? Kaç kişi sizin dediğiniz gibi kulaktan kulaka yayar bu haberi. Kaç kişi memleketinin bir ucundan diğer ucuna 1₺ daha ucuza almak için gider? Bir semtte kaç evde akvaryum var artık? Talep yok. Özellikle esnafa talep yok. Empati yapın. 10₺ ye aldığınız bir ürünü 11₺ ye satıp, kulaktan kulağa yayılmasını mı beklersiniz, yoksa ilk gelen kişiye 20₺ ye satmayımı? Artık eskisi gibi satılmıyor hobimizin ürünleri. Ucuza satayım herkes bilsinde gelsin benden alsın devri kapanalı çok oldu. Petshoplar bu fikri ne kadar uygulamak istesede içinde bulunduğumuz tüketim çağında insanlar mutlaka 1-2₺ fazlasını öder internetten satın alır. Ki yukarıdaki mesajımda yazdığım nedenlerden dolayı esnaf hiçbir zaman internetten ucuza satamaz. Bu böyle bir kısır döngü. Sizin dediğiniz eczane benzetmesiyle bu durumun hiç bir ilgisi yok. Hiç veteriner tanıdığınız varmı bilmiyorum, ama imkanınız varsa bi sorun, sizin gibi sokak hayvanlarını getirip ücretsiz tedavi ettirmek isteğen kaçıncı kişisiniz acaba? Bende elimde sokak hayvanıyla veteriner kapısından çok döndüm. Ne demek istediğinizi anlıyorum ama sizin onları anladığınızı zannetmiyorum. Sizi geri çevirmeyip yardımcı olsa arkanızdan kaç kişi gelir o kliniğe kaçına hayvan severlik için yardım edebilirsiniz? Sizin eve götürmeniz gereken bi para yok mu? [/QUOTE]
Bu ne hiddet ne celal...Hocam neden cımbızla seçip direk saldırma-savunma moduna geçtiğinizi anlamadım. Cümlelerimde taraf tutmadığımı, satıcının toptancıdan aldığı ürüne göre iskonto değişebileceğini fakat çok alan satıcı ile aynı iskontoyu alıyorsa fazlaya satıyorsa art niyet olduğunu belirttim. Niyetin önemine değindim.
Toptancılık ve perakende olarak farklı firmalarda ve sektörlerde çalıştım. Hiç bir sektör 10 tlye alıp 1 tl kar ile satış yapmıyor biliyorsunuzdur belki.
Veteriner konusuna gelecek olursak ben veterinere gidip ücretsiz bakım istediğimi mi söyledim ? Tedavinin cepte para bitene kadar olduğunu bitince tedavi bitti bu son iğne benden diyen yok dedim. Kedilere bedava tedavi istiyorum demedim.
Siz hiç fip hastalığı olan, kalça kırığı olan bir kediyi veterinere götürdünüz mü ? Size 2-3 bin fiyat çekip elinizden geldiğince karşılayıp cebinizde paranız kalmadığında tedavi bitti bu kadar güle güle dendi mi ? Bahçeli evdeyim bir çok kediye kapımı açıyorum karşılık beklemeden her ay 30 kg den fazla mama alıyorum ve evet hala eve ekmek götürebiliyorum. Veterinere yapılan bu kadar anlık harcamanın ardından cebiniz boşaldığında boşverin ya buda benim insani görevim olsun demesi çok geliyorsa siz bunu savunuyorsanız fazla yoruma gerek yok.
Herkes istediğini savunabilir, ortaya fikrini atabilir konu hakkında bilgisi olsa da olmasa da fakat gözü kapalı fanatizm-düşmanca tavırlar yerine açık fikirli olup, cevap verilecek yazıyı sinir stressle değil empati yaparak içten okursa en azından neye ne cevap verdiğini bilir belki.
Led Ampul Ve Low Tech Destek
[QUOTE=Jujlak]
Degerli bilgileriniz icin cok tesekkur ederim, açıkcası böyle bilgilerin gelmesi beni heycanlandırıyor zira yeni başlayacak arkadaşlarada (benim gibi) klavuz görevi üstleniyoruz.
Peki yanlış anlamadıysam 100 lt bir tank icin 1 adet 3W 6500K Osram, 2 adet 9W 6500K Philips mi kullanmalıyım?[/QUOTE]
Bilgi, deneyimler paylaştıkça çoğalır hocam :)
Gübre hiç kullanmamış ve karides tankı olarak bitkiler üzerinde denemler yapmıştım. Şuan bu akvaryumu Electric blue acara lara ayırdım. Gün içinde 3w devamlı açık oluyor ama nadiren fotoğraf için filan 2li 9W açıyorum. Ampüllerin ucundaki buzlu beyaz plastiği söküyorum nasılsa ampül yerleştirdiğim yerde onları nemden, sudan koruyan bir cam var o ucundaki yuvarlak buzlu plastik ışığı 360 dereceye yayıyor fakat benim buna ihtiyacım yok sadece spot ışığı gibi direk aşağı ışık vuruyor. Dediğim gibi dikey akvaryum olduğu için 1 adet 3w dahi akvaryumu göz önüne seriyor. Dediğim gibi maddi durum varsa 2şer tane denemek istediğiniz ampüllerden alın gerekirse değiştirir 2x3w , 1x9w gibi çeşitlendirip deneyerek kullanırsınız. Bu ampüller çöpe gitmez ihtiyaç fazlasını evinizde de kullanabilirsiniz. Fikir vermesi için odanın ışığını kapatarak resim çektim.
3Watt tek başına;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213974/181120191642441.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213974/181120191643061.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213974/181120191643261.jpg[/IMG]
9Watt 2 adet Açıkken;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213974/181120191644361.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213974/181120191644561.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213974/181120191645181.jpg[/IMG]
Buda ampüller göze pek hoş gelmeyebilir ama olsun :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213974/181120191645541.jpg[/IMG]
[QUOTE=Jujlak]
Degerli bilgileriniz icin cok tesekkur ederim, açıkcası böyle bilgilerin gelmesi beni heycanlandırıyor zira yeni başlayacak arkadaşlarada (benim gibi) klavuz görevi üstleniyoruz.
Peki yanlış anlamadıysam 100 lt bir tank icin 1 adet 3W 6500K Osram, 2 adet 9W 6500K Philips mi kullanmalıyım?[/QUOTE]
Bilgi, deneyimler paylaştıkça çoğalır hocam :)
Gübre hiç kullanmamış ve karides tankı olarak bitkiler üzerinde denemler yapmıştım. Şuan bu akvaryumu Electric blue acara lara ayırdım. Gün içinde 3w devamlı açık oluyor ama nadiren fotoğraf için filan 2li 9W açıyorum. Ampüllerin ucundaki buzlu beyaz plastiği söküyorum nasılsa ampül yerleştirdiğim yerde onları nemden, sudan koruyan bir cam var o ucundaki yuvarlak buzlu plastik ışığı 360 dereceye yayıyor fakat benim buna ihtiyacım yok sadece spot ışığı gibi direk aşağı ışık vuruyor. Dediğim gibi dikey akvaryum olduğu için 1 adet 3w dahi akvaryumu göz önüne seriyor. Dediğim gibi maddi durum varsa 2şer tane denemek istediğiniz ampüllerden alın gerekirse değiştirir 2x3w , 1x9w gibi çeşitlendirip deneyerek kullanırsınız. Bu ampüller çöpe gitmez ihtiyaç fazlasını evinizde de kullanabilirsiniz. Fikir vermesi için odanın ışığını kapatarak resim çektim.
3Watt tek başına;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213974/181120191642441.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213974/181120191643061.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213974/181120191643261.jpg[/IMG]
9Watt 2 adet Açıkken;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213974/181120191644361.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213974/181120191644561.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213974/181120191645181.jpg[/IMG]
Buda ampüller göze pek hoş gelmeyebilir ama olsun :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213974/181120191645541.jpg[/IMG]
Led Ampul Ve Low Tech Destek
[QUOTE=Jujlak]Öncelikle herkese merhaba,
Bu konuyu açmamda ki sebep power ve şerit ledlerle alakalı çok yararlı bilgiler olmasına rağmen led ampüller ile alakalı yeterli ve net bilgilere ulaşamamdır. Hazırda açılmış olan led ampül tartışmalarında fazla okuyan olup fakat yararlı bilgiye maalesef ulaşamadım. [K](açılan son 2 konu; biri 2019 ekim ayında cevap veren 1, okuyan 217 kişi, diğeri 2018 aralık ayı cevap veren 1, okuyan 544) [/K] Hal böyle olunca konuyu umarım yeniden ele alabileceğimizi düşünüp bir adım atmak istedim.
Hemen konuya gireyim, bitkiliye yeni geçecek olan arkadaşlar (benim gb) ilk deneyimlerini en basit derecen tutup oluşabilecek bir hayal kırıklığını en az maddi hasarla kapatmak isterler. Bir Low Tech akvaryum kurmak istemekteyim (90 - 100 lt arasında) içerisinde Java Fern, Hygrophila polysperma (Zeytin) , Gül, Java Moss, Marsilea Minuta (Su Yoncası), Riccia Fluitans gibi bitkiler ile canlı olarak, Macrotocinclus (cüce vatoz), Ramirezi, Neon, Kırmızı Ağızlı Tetra, Kelebek Vatoz ve Kiraz Karides besleme düşüncesindeyim.
Sizlere sormak istediğim aşağıdakı görselini paylaştığım Led Ampüller benim ışık ihtiyacımı karşılayabilirmi?
Değerli görüşlerinizi beklemekteyim.
Saygılarımla.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196241/171120191943581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196241/171120191943591.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba,
Led ampül deneyimim oldu hocam. Led bar, modül led gibi ürünlerden çok ama çok daha verimli. Modül led 10000k oluğu için zaten görseli hoş değil çok soğuk beyaz. Daha az enerji harcayarak çok daha fazla ışık veriyorlar. 120Lt dikey (50x50x60) karides akvaryumumda Moss çeşitleri yetiştiriyordum. 1 Adet 3W 6500 Osram, Sağına soluna da 1Er tane 9W 6500 Philips montaj yaptım.
3w tek başına zayıf geldi fakat bitkiler yavaş yavaş ta olsa büyümeye devam etti.
2 adet 9w günde 6 saat denememde ise sadece kırmızı lav kayası ile yaptığım mağaralarda yeşil uzun ince ince uzun uzun yosunla oluşmaya başladı.
Ayrıca 2x9w philips 2700 K denemem de ise kısa sürede su yeşilleşmeye başladı. Bu denemeyi direk iptal ettim.
Bu tip 2-4 haftalık denemeler yaptım yosunlanma için bir nevi test ettim.
6500k 3Wat günde ortalama 12 saat belki daha fazla açık kaldı. 9 wattları günde sadece 3 saat yaktım.
Tavsiyem philips, osram gibi CRİ değeri yüksek ampülleri almanız. Görsel açıdan renkleri gerçekten olduğu gibi güzel gösteriyorlar. Ayrıca zor bulunsa da 5000K ampül deneyebilirsiniz. Yabancı forumlarda 2700 ve 6500 arasında kalındığını, 6500 ve 2700 ortası olarak 5000k rahatlıkla kullanılabileceği yazıyor.
Fırsatınız olursa montaj yapmadan önce ampül, duy gibi malzemeleri alıp delip kesmeden önce ışık şiddetine göre nereye nasıl koyacağınızı belirlemenizi tavsiye ederim. 2 adet 9w dikey olduğu için akvaryumum aşırı ışık oluyordu yada görsel olarak bana öyle geliyordu :)
Kolay gelsin şimdiden
[QUOTE=Jujlak]Öncelikle herkese merhaba,
Bu konuyu açmamda ki sebep power ve şerit ledlerle alakalı çok yararlı bilgiler olmasına rağmen led ampüller ile alakalı yeterli ve net bilgilere ulaşamamdır. Hazırda açılmış olan led ampül tartışmalarında fazla okuyan olup fakat yararlı bilgiye maalesef ulaşamadım. [K](açılan son 2 konu; biri 2019 ekim ayında cevap veren 1, okuyan 217 kişi, diğeri 2018 aralık ayı cevap veren 1, okuyan 544) [/K] Hal böyle olunca konuyu umarım yeniden ele alabileceğimizi düşünüp bir adım atmak istedim.
Hemen konuya gireyim, bitkiliye yeni geçecek olan arkadaşlar (benim gb) ilk deneyimlerini en basit derecen tutup oluşabilecek bir hayal kırıklığını en az maddi hasarla kapatmak isterler. Bir Low Tech akvaryum kurmak istemekteyim (90 - 100 lt arasında) içerisinde Java Fern, Hygrophila polysperma (Zeytin) , Gül, Java Moss, Marsilea Minuta (Su Yoncası), Riccia Fluitans gibi bitkiler ile canlı olarak, Macrotocinclus (cüce vatoz), Ramirezi, Neon, Kırmızı Ağızlı Tetra, Kelebek Vatoz ve Kiraz Karides besleme düşüncesindeyim.
Sizlere sormak istediğim aşağıdakı görselini paylaştığım Led Ampüller benim ışık ihtiyacımı karşılayabilirmi?
Değerli görüşlerinizi beklemekteyim.
Saygılarımla.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196241/171120191943581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196241/171120191943591.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba,
Led ampül deneyimim oldu hocam. Led bar, modül led gibi ürünlerden çok ama çok daha verimli. Modül led 10000k oluğu için zaten görseli hoş değil çok soğuk beyaz. Daha az enerji harcayarak çok daha fazla ışık veriyorlar. 120Lt dikey (50x50x60) karides akvaryumumda Moss çeşitleri yetiştiriyordum. 1 Adet 3W 6500 Osram, Sağına soluna da 1Er tane 9W 6500 Philips montaj yaptım.
3w tek başına zayıf geldi fakat bitkiler yavaş yavaş ta olsa büyümeye devam etti.
2 adet 9w günde 6 saat denememde ise sadece kırmızı lav kayası ile yaptığım mağaralarda yeşil uzun ince ince uzun uzun yosunla oluşmaya başladı.
Ayrıca 2x9w philips 2700 K denemem de ise kısa sürede su yeşilleşmeye başladı. Bu denemeyi direk iptal ettim.
Bu tip 2-4 haftalık denemeler yaptım yosunlanma için bir nevi test ettim.
6500k 3Wat günde ortalama 12 saat belki daha fazla açık kaldı. 9 wattları günde sadece 3 saat yaktım.
Tavsiyem philips, osram gibi CRİ değeri yüksek ampülleri almanız. Görsel açıdan renkleri gerçekten olduğu gibi güzel gösteriyorlar. Ayrıca zor bulunsa da 5000K ampül deneyebilirsiniz. Yabancı forumlarda 2700 ve 6500 arasında kalındığını, 6500 ve 2700 ortası olarak 5000k rahatlıkla kullanılabileceği yazıyor.
Fırsatınız olursa montaj yapmadan önce ampül, duy gibi malzemeleri alıp delip kesmeden önce ışık şiddetine göre nereye nasıl koyacağınızı belirlemenizi tavsiye ederim. 2 adet 9w dikey olduğu için akvaryumum aşırı ışık oluyordu yada görsel olarak bana öyle geliyordu :)
Kolay gelsin şimdiden
Akvaryumcu Sömürüsüne Dur Demeliyiz
Merhaba,
Kötü ekonomik koşulları, her gün zam, zam, zam gibi kötü gidişhatı düşünmezsek bunun dışında genel olarak Türkiye'de perakende sektörü gezerek sokaklarda yaptığınız tüm mağaza alışverişlerinde aşırı kâr oranı var. Her meslek dalından farklı üyeler mevcuttur eminim bu makaleyi gören her X meslek dalı bizde de kar oranı aslında %x aslında bayağı çok fakat bilen yok diye düşünüyordur.
İnternette tek tık ile herşey tüm mağazalar önümüzde ve tatlı bir rekabet var böylece uygun fiyata alabiliyoruz. Mağaza ve internet arasında bazen ürünü %kaç iskonto ile aldığı, nekadar fazla aldığı, nekadara satabileceği gibi şeyler önemli oluyor fakat internet satıcısı ve mağaza aynı fiyata aldığı ürünü mağaza 2-3 katına satıyorsa işte orda art niyet söz konsu.
Eczaneler örneğin basit bir vitamin ilacını internet fiyatının 2 katına satıyor ve satış miktarı umrunda bile değil. 10 adet satmak, ismini duyurmak, dilden dile '' ben bu ürünü şurdan aldım uygundu ve çok ilgililerdi'' denmesi yerine alan alsın almayan almasın banane taktiğini uyguluyor. İnternet alışverişini bilmeyen çok ama çok kişi hala bu tip sokak mağazalarına aşırı fiyat ödeyerek alışveriş yapıyor.
Dediğim gibi çoğu mağaza gibi ülkemizde mağaza gibi işletilen veterinerler de öyle... Sağlık kurumu gibi değilde ticaret hane gibi işletiliyorlar. Çok nadir çocukken hayvan aşkıyla dolu olup büyüyünce veteriner olucam deyip veteriner olup kendine klinik açabiliyor. Bu yüzden çok sokak kedisi kaybettim. Para olmadan en ufak müdahale yapmıyor, para bitince tedavi sonlandırılıyor, bu iğneyide siz yapın sokak kedisi denilince barınağa gidin deniyor.
Bazen bazı mağaza dükkan sahipleri iyi niyetli değil yada işlerini severek yapmıyor yada empati, vicdan gibi konusunda zayıf kalıyor. Akıllarındaki tek şey para, para, para olabiliyor. Tamam anlıyoruz herkes ekmeği peşinde kira, çalışan maaşları vb. fakat uygun satıp, dilden dile reklamı yayılan ( Bak bunları X'den aldım mahallemizin esnafı vb.) , işini severek yapan, güler yüzlü bir dükkan hayal edin. İnternet ile arasında hala ufak fiyat farkları var fakat siz bu durumda hala interneti mi tercih edersiniz yoksa bu mahallenizdeki dükkanı mı? ...
[QUOTE=EmreKircan]Yüksek fiyattan ürün satmaya çalışan bir satıcının aslında normal fiyattan bir ürünü satması için nasıl bir diyalog kurulması gerekiyor açıklar mısınız ? [/QUOTE]
Fiyatı diyalog değil katalog belirler. Ne diyalogu, muhabbeti :)
Merhaba,
Kötü ekonomik koşulları, her gün zam, zam, zam gibi kötü gidişhatı düşünmezsek bunun dışında genel olarak Türkiye'de perakende sektörü gezerek sokaklarda yaptığınız tüm mağaza alışverişlerinde aşırı kâr oranı var. Her meslek dalından farklı üyeler mevcuttur eminim bu makaleyi gören her X meslek dalı bizde de kar oranı aslında %x aslında bayağı çok fakat bilen yok diye düşünüyordur.
İnternette tek tık ile herşey tüm mağazalar önümüzde ve tatlı bir rekabet var böylece uygun fiyata alabiliyoruz. Mağaza ve internet arasında bazen ürünü %kaç iskonto ile aldığı, nekadar fazla aldığı, nekadara satabileceği gibi şeyler önemli oluyor fakat internet satıcısı ve mağaza aynı fiyata aldığı ürünü mağaza 2-3 katına satıyorsa işte orda art niyet söz konsu.
Eczaneler örneğin basit bir vitamin ilacını internet fiyatının 2 katına satıyor ve satış miktarı umrunda bile değil. 10 adet satmak, ismini duyurmak, dilden dile '' ben bu ürünü şurdan aldım uygundu ve çok ilgililerdi'' denmesi yerine alan alsın almayan almasın banane taktiğini uyguluyor. İnternet alışverişini bilmeyen çok ama çok kişi hala bu tip sokak mağazalarına aşırı fiyat ödeyerek alışveriş yapıyor.
Dediğim gibi çoğu mağaza gibi ülkemizde mağaza gibi işletilen veterinerler de öyle... Sağlık kurumu gibi değilde ticaret hane gibi işletiliyorlar. Çok nadir çocukken hayvan aşkıyla dolu olup büyüyünce veteriner olucam deyip veteriner olup kendine klinik açabiliyor. Bu yüzden çok sokak kedisi kaybettim. Para olmadan en ufak müdahale yapmıyor, para bitince tedavi sonlandırılıyor, bu iğneyide siz yapın sokak kedisi denilince barınağa gidin deniyor.
Bazen bazı mağaza dükkan sahipleri iyi niyetli değil yada işlerini severek yapmıyor yada empati, vicdan gibi konusunda zayıf kalıyor. Akıllarındaki tek şey para, para, para olabiliyor. Tamam anlıyoruz herkes ekmeği peşinde kira, çalışan maaşları vb. fakat uygun satıp, dilden dile reklamı yayılan ( Bak bunları X'den aldım mahallemizin esnafı vb.) , işini severek yapan, güler yüzlü bir dükkan hayal edin. İnternet ile arasında hala ufak fiyat farkları var fakat siz bu durumda hala interneti mi tercih edersiniz yoksa bu mahallenizdeki dükkanı mı? ...
[QUOTE=EmreKircan]Yüksek fiyattan ürün satmaya çalışan bir satıcının aslında normal fiyattan bir ürünü satması için nasıl bir diyalog kurulması gerekiyor açıklar mısınız ? [/QUOTE]
Fiyatı diyalog değil katalog belirler. Ne diyalogu, muhabbeti :)
Dış Filtre Seçimi Konusunda Yaşadığım Sorun
[QUOTE=keremyildirim]Önerim ya eheim ya da fluval başka markalara bulaşmayın derim[/QUOTE]
Aynen hocam birikim yapıyorum biraz uzun sürcek ama olsun :)
[QUOTE=keremyildirim]Önerim ya eheim ya da fluval başka markalara bulaşmayın derim[/QUOTE]
Aynen hocam birikim yapıyorum biraz uzun sürcek ama olsun :)
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
