ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
19 Şubat 2019 14:26
Son Ziyaret:
25 Mayıs 2026 11:00
Toplam Mesaj:
8 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
neslihan
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Antares
SON 5 MESAJI
Suyu Düzenlemek İçin
Bende bilmiyorum.. çok teşekkür ederim cevaplarınız için.
Bende bilmiyorum.. çok teşekkür ederim cevaplarınız için.
Suyu Düzenlemek İçin
Hazır suların plastik içinde durmasından kaynaklı balıklarda yüzgeç zehirlenmesi olduğunu söylemişlerdi daha önce balık beslediğim zaman. Sülüklere herhangi bir zararı olmaz mı?
Hazır suların plastik içinde durmasından kaynaklı balıklarda yüzgeç zehirlenmesi olduğunu söylemişlerdi daha önce balık beslediğim zaman. Sülüklere herhangi bir zararı olmaz mı?
Suyu Düzenlemek İçin
Selamun aleyküm,
Forumda başlıklara baktım ama en uygun burayı buldum, yanlış yer ise kusura bakmayın..
Benim sülüklerim var, klordan etkilenmesinler diye sera aquatan kullanıyorum iki senedir ama sülüklerin sularını beklettiğim şişenin içi kireç gibi birşeyle kaplı.. sanırım aquatan bir işe yaramıyor..
Sülüklerim sadece büyük cam bir damacanada duruyorlar herhangi bir ekipman yok. Bana önerebileceğiniz su düzenleyici varmı acaba yaşadıkları ortama yakın suyu düzenleyecek? Şimdiden teşekkür ederim yardımlarınız için.
Selamun aleyküm,
Forumda başlıklara baktım ama en uygun burayı buldum, yanlış yer ise kusura bakmayın..
Benim sülüklerim var, klordan etkilenmesinler diye sera aquatan kullanıyorum iki senedir ama sülüklerin sularını beklettiğim şişenin içi kireç gibi birşeyle kaplı.. sanırım aquatan bir işe yaramıyor..
Sülüklerim sadece büyük cam bir damacanada duruyorlar herhangi bir ekipman yok. Bana önerebileceğiniz su düzenleyici varmı acaba yaşadıkları ortama yakın suyu düzenleyecek? Şimdiden teşekkür ederim yardımlarınız için.
Evde Sülük Bakımı
Evet bildiğimiz sülük. Nette araştırdığım kadarıyla akvaryuma kayalar koymuşlar ve 20 derecede olması gerekiyormuş suyunun. Bende bakmışken güzel bakılsınlar istediğimden bidonda beslemeyeyim dedim :)[EDIT]anta,2019-02-19 16:37:04[/EDIT]
[QUOTE=ers1905]
Aleyküm Selam
Bildiğimiz sülük değil mi bu? Pet shoplarda normal turşu bidonlarında duruyorlar valla. Isıtıcı ve hava motoru lazım olacağını pek sanmıyorum.[/QUOTE]
Evet bildiğimiz sülük. Nette araştırdığım kadarıyla akvaryuma kayalar koymuşlar ve 20 derecede olması gerekiyormuş suyunun. Bende bakmışken güzel bakılsınlar istediğimden bidonda beslemeyeyim dedim :)
Çok teşekkür ederim bilgilendirme için. Benimki biraz amatör kalıyor sizin anlattıklarınızın yanında, üretim vs düşünmüyorum kendileri ürerlerse üresinler, tedavi amaçlı besleyeceğim. dereden killi kum ve küçük kayalar almayı düşünüyorum. Aslında bende 60 litrelik bir akvaryum var ama 10-15 sülük için fazla gelir diye düşündüğümden daha küçük bir tane alayım dedim.evet dinlenmiş su kullanıyorum şuan kavanozda duruyorlar :S.. internette araştırdığım kadarıyla üretim çiftlikleri var, yabancı kaynaklar içinde yeterli lisana sahip değilim.
[QUOTE=sobetta]Adete, boyuta göre değişir. 30-100L koloni ve boyuta göre yeterli olur ama tank geniş, mümkünse Petshop’dan almak yerine özel olarak yaptırmak en sağlıklısı olacaktır. Youtube’da bi’ kaç video var yerli ve yabancı ama detayını bilemiyorum. Taş ve kayalarla bol bol donatmak gerekiyor. Yanlış biliyorsam düzeltin ama aynı salyangoz ve karidesler gibi alg, mikro organizma ve belki boyutundan ötürü Infusoria ile besliyor olabilir. PH olarak yine bilgim yok siz Google’dan okuyup araştırabilirsiniz sanırım saf ve bazik sularda yaşıyorlar. Gh için de dediğim geçerli. PH ve Gh dengelemek için kaynak ya da varsa RO arıtılmış su (varsa daha kolay olur çünkü saf olan bir suyu istediğiniz ayara getirebilmenize yarıyor) kullanın. PH ve gh azaltıcı, arttırıcılar ile ve gh, pH ölçerle suyu test edebilirsiniz ona göre de ihtiyaç duyulan miktara getirirsiniz. Su değişimi haftalık %30 tabii suyun kirliliğine bağlı. Acil kurulum için start up’dı sanırım, bu tür kapsül canlı bakteriler kullanabilirsiniz ki beklemek yerine almak çok daha kısa. Beklemek için en az 2 hafta, önerilen 1-2 ay, tamamı ise 3-4 aya tamamlanır diyebiliriz. Çeşitli kaynaklar çeşitli rakamlar verdiğinden net değerler mümkün değil fakat net değeri de vardır elbet. Klorsuz vs suda olması gerektiğini demeye gerek yok sanırım. Zeminde 8cm Vitasand Dere Kumu 3mm, dekor olaraksa belki biraz masraflı olabilir ama en azından salınım ihtimali yok diye bildiğim landscape kayalarından bir çok kiloda alıp güzel bir Show yapılabilir. Aydınlatma olarak basit bir SMD yeterli, gece gündüzü ayırt etmeleri amacıyla. Bitki beslemek istiyorsanız en fazla moss’lar olur, onlarıysa sanırım yerler. Büyük canlılar olduklarından çok da kirleteceğini düşünerek hacim ve miktarı belirlemekte fayda var.
Filtre kullanın, hiç bir canlıya zararını görmedim filtrenin ama olabilir mi, evet. Net konuşmak doğru olmaz benim için. Eğer sorun olmayacağı doğrulanırsa (filtre sorun değil de içindeki malzemeler, yani örneğin sünger ve elyaf bence hiç bir canlıya zararı yok ama karbon ya da seramik vs) dış filtre kullanın. Pipo yenilebilir, alanı çok daraltabilir ve yetersiz gelebilir. Mini dış filtreler iş görür.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim bilgilendirme için. Benimki biraz amatör kalıyor sizin anlattıklarınızın yanında, üretim vs düşünmüyorum kendileri ürerlerse üresinler, tedavi amaçlı besleyeceğim. dereden killi kum ve küçük kayalar almayı düşünüyorum. Aslında bende 60 litrelik bir akvaryum var ama 10-15 sülük için fazla gelir diye düşündüğümden daha küçük bir tane alayım dedim.evet dinlenmiş su kullanıyorum şuan kavanozda duruyorlar :S.. internette araştırdığım kadarıyla üretim çiftlikleri var, yabancı kaynaklar içinde yeterli lisana sahip değilim
Evet bildiğimiz sülük. Nette araştırdığım kadarıyla akvaryuma kayalar koymuşlar ve 20 derecede olması gerekiyormuş suyunun. Bende bakmışken güzel bakılsınlar istediğimden bidonda beslemeyeyim dedim :)[EDIT]anta,2019-02-19 16:37:04[/EDIT]
[QUOTE=ers1905]
Aleyküm Selam
Bildiğimiz sülük değil mi bu? Pet shoplarda normal turşu bidonlarında duruyorlar valla. Isıtıcı ve hava motoru lazım olacağını pek sanmıyorum.[/QUOTE]
Evet bildiğimiz sülük. Nette araştırdığım kadarıyla akvaryuma kayalar koymuşlar ve 20 derecede olması gerekiyormuş suyunun. Bende bakmışken güzel bakılsınlar istediğimden bidonda beslemeyeyim dedim :)
Çok teşekkür ederim bilgilendirme için. Benimki biraz amatör kalıyor sizin anlattıklarınızın yanında, üretim vs düşünmüyorum kendileri ürerlerse üresinler, tedavi amaçlı besleyeceğim. dereden killi kum ve küçük kayalar almayı düşünüyorum. Aslında bende 60 litrelik bir akvaryum var ama 10-15 sülük için fazla gelir diye düşündüğümden daha küçük bir tane alayım dedim.evet dinlenmiş su kullanıyorum şuan kavanozda duruyorlar :S.. internette araştırdığım kadarıyla üretim çiftlikleri var, yabancı kaynaklar içinde yeterli lisana sahip değilim.
[QUOTE=sobetta]Adete, boyuta göre değişir. 30-100L koloni ve boyuta göre yeterli olur ama tank geniş, mümkünse Petshop’dan almak yerine özel olarak yaptırmak en sağlıklısı olacaktır. Youtube’da bi’ kaç video var yerli ve yabancı ama detayını bilemiyorum. Taş ve kayalarla bol bol donatmak gerekiyor. Yanlış biliyorsam düzeltin ama aynı salyangoz ve karidesler gibi alg, mikro organizma ve belki boyutundan ötürü Infusoria ile besliyor olabilir. PH olarak yine bilgim yok siz Google’dan okuyup araştırabilirsiniz sanırım saf ve bazik sularda yaşıyorlar. Gh için de dediğim geçerli. PH ve Gh dengelemek için kaynak ya da varsa RO arıtılmış su (varsa daha kolay olur çünkü saf olan bir suyu istediğiniz ayara getirebilmenize yarıyor) kullanın. PH ve gh azaltıcı, arttırıcılar ile ve gh, pH ölçerle suyu test edebilirsiniz ona göre de ihtiyaç duyulan miktara getirirsiniz. Su değişimi haftalık %30 tabii suyun kirliliğine bağlı. Acil kurulum için start up’dı sanırım, bu tür kapsül canlı bakteriler kullanabilirsiniz ki beklemek yerine almak çok daha kısa. Beklemek için en az 2 hafta, önerilen 1-2 ay, tamamı ise 3-4 aya tamamlanır diyebiliriz. Çeşitli kaynaklar çeşitli rakamlar verdiğinden net değerler mümkün değil fakat net değeri de vardır elbet. Klorsuz vs suda olması gerektiğini demeye gerek yok sanırım. Zeminde 8cm Vitasand Dere Kumu 3mm, dekor olaraksa belki biraz masraflı olabilir ama en azından salınım ihtimali yok diye bildiğim landscape kayalarından bir çok kiloda alıp güzel bir Show yapılabilir. Aydınlatma olarak basit bir SMD yeterli, gece gündüzü ayırt etmeleri amacıyla. Bitki beslemek istiyorsanız en fazla moss’lar olur, onlarıysa sanırım yerler. Büyük canlılar olduklarından çok da kirleteceğini düşünerek hacim ve miktarı belirlemekte fayda var.
Filtre kullanın, hiç bir canlıya zararını görmedim filtrenin ama olabilir mi, evet. Net konuşmak doğru olmaz benim için. Eğer sorun olmayacağı doğrulanırsa (filtre sorun değil de içindeki malzemeler, yani örneğin sünger ve elyaf bence hiç bir canlıya zararı yok ama karbon ya da seramik vs) dış filtre kullanın. Pipo yenilebilir, alanı çok daraltabilir ve yetersiz gelebilir. Mini dış filtreler iş görür.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim bilgilendirme için. Benimki biraz amatör kalıyor sizin anlattıklarınızın yanında, üretim vs düşünmüyorum kendileri ürerlerse üresinler, tedavi amaçlı besleyeceğim. dereden killi kum ve küçük kayalar almayı düşünüyorum. Aslında bende 60 litrelik bir akvaryum var ama 10-15 sülük için fazla gelir diye düşündüğümden daha küçük bir tane alayım dedim.evet dinlenmiş su kullanıyorum şuan kavanozda duruyorlar :S.. internette araştırdığım kadarıyla üretim çiftlikleri var, yabancı kaynaklar içinde yeterli lisana sahip değilim
Evde Sülük Bakımı
Selamun aleyküm,
5 adet sülüğüm var ve akvaryumda bakmak istiyorum. kaç litrelik bir akvaryum uygun olur, su ısıtıcı ve hava motoru yada filtre sanırım (içinde sünger ve kömür gibi şeyler olan) alsam zararı olur mu hayvanlara? şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim
Selamun aleyküm,
5 adet sülüğüm var ve akvaryumda bakmak istiyorum. kaç litrelik bir akvaryum uygun olur, su ısıtıcı ve hava motoru yada filtre sanırım (içinde sünger ve kömür gibi şeyler olan) alsam zararı olur mu hayvanlara? şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim
SON MESAJLAR
- Su Yosunu Cyber_Scout, 14:08
Yosun - 400 Litre Havuz Conix, 14:03
Kendin Yap Sistemler (DIY) - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci CoryCory, 13:18
Akvaryum Tanıtımı - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 13:06
Filtre ve Sump Yapımı - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi Cyber_Scout, 12:47
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl Hidro Dinamik, 11:25
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 10:38
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 03:32
Canlı Doğuranlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
- Üretilebilir Tubifex ( İzya Kurdu) Ve Diğer Yemler Lotus88 13:02
- California Black Worm ( Aranıyor) Lotus88 13:02
- Satılık Endler Varyeteleri.. Lotus88 13:02
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:00
- Özel Moss Türleri. smithiseek 12:59
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 12:59
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 12:59
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 12:56
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 12:56
- Cüce Kerevit Umt61 12:32
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 12:32
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:18
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 12:16
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 12:16
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:30
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:30
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:30
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:24
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 11:00
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 10:59
- Akvaryum 30*30 metsi 10:59
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 10:34
- Geophagus Arıyorum MurathanM 10:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:57
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 09:54
- Apistogramma Ortegai Pepas F1 Mithrandirr 09:49
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 09:48
- Eheim Loop Pro 6000 Pond Filtresi Aguamentist 09:47
- Sobo Sf 350 F Motor - Yedek Parça Aguamentist 09:47
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 09:39
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 09:28
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 08:34
- Armatür Boş Kasa Mehmet Yavuz 08:16
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 07:55
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 07:55
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 07:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 07:47
KULLANICILAR
- 100 Online Kullanıcı, 57 Üye
Online Kullanıcılar
sinor,
MiSoSiKiaN,
Conix,
ciways,
Aguamentist,
scorpion26,
a.gumrah,
yigidoumit,
zen666,
twinsoul,
Denizinc,
Eldurmaz,
ezzalisi,
sina cen,
pitsem,
0rnn,
Jeveux,
Cyber_Scout,
ssener,
osmandbnl,
sirhill,
HarunYILDIRIM,
erdalakçay,
DigitalPen,
ErayDemirel,
JujuSeri,
altuntasseref,
Omer0618,
fikret43,
EKAR,
Pandkoal,
aquaticathearmi,
Ömer yılmaz,
tukabu,
Thunderbird,
Betuşka,
fffurkan9,
ternapi,
Fatihsm,
Suprabranchial,
CoryCory,
AquaShirmp,
nurtensultan,
Kaya ankara,
macagil,
umitlee,
yeekim,
egedin,
Flytheshrimp,
FaSTAaa,
Ozzgur,
Rainos,
Efeayd,
portre,
zimdaldil,
Tata,
kaos402,
SuperSport,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
