ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ErenYlmzz
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
4
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
23 Aralık 2018 23:39
Son Ziyaret:
22 Aralık 2022 16:04
Toplam Mesaj:
20 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Eren
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Eren
SON 10 MESAJI
Akvaryum İçinde Kurtçuk Gibi Canlılar
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/211693/231120221855191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/211693/231120221855241.jpg[/IMG]
Merhabalar,yeni akvaryumun suyu oturması için akvaryuma suyu doldurdum yaklaşık bir ay önce,bir ay beklememin sebebide dış filtrem için bi yedek parça bekliyordum.Ama suyun içinde böyle kurtçuk gibi yüzen bir sürü canlı var.Suda da yüzüyorlar ama genelde suyun üstüne çıkıyolar.Bunlar nedir nasıl kurtuluruz bunlardan bi el atın.Daha öncede 2 3 sene farklı akvaryumlarım oldu ama böyle bişey ilk defa görüyorum.Bu arada akvaryumun içinde sadece driftwood,kayalar ve zeminde de kum var.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/211693/231120221855191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/211693/231120221855241.jpg[/IMG]
Merhabalar,yeni akvaryumun suyu oturması için akvaryuma suyu doldurdum yaklaşık bir ay önce,bir ay beklememin sebebide dış filtrem için bi yedek parça bekliyordum.Ama suyun içinde böyle kurtçuk gibi yüzen bir sürü canlı var.Suda da yüzüyorlar ama genelde suyun üstüne çıkıyolar.Bunlar nedir nasıl kurtuluruz bunlardan bi el atın.Daha öncede 2 3 sene farklı akvaryumlarım oldu ama böyle bişey ilk defa görüyorum.Bu arada akvaryumun içinde sadece driftwood,kayalar ve zeminde de kum var.
Sunsun Hw 603b
[QUOTE=Rhyno]Dış filtrelerde litre hesabı olarak hacminizin en az dört katını bir saatte çevirecek şekilde olmalıdır.
Akvaryum hacminize göre filtre yetersiz kalır saatte en az 600 litre çevirebilecek bir filtre olması gerekir. Canlı yükü artarsa sunsun üstesinden gelemeyecek. Kendim bizzat bu ürünü kendi akvaryumumda kullandım yetersiz geldiği için fluval 206 ya geçtim. Fluval bile sınırda kalıyor.
Sunsun he603b 100 litre hacimli akvaryumlar için yeterli oluyor. Ürün tam bir fiyat performans ürünü kötü bir ürün değil fakat dediğim gibi yetersiz kalıyor. Ben iki filtreyi de ikinci el olarak aldım bir damla sızıntı problemi yaşamadım.
Birde filtre içine koyduğunuz malzemeler nelerdir. Zamanla ister istemez debi düşümü olacak buda filtrasyonu etkileyecek.
Amacım yazınızı kötülemek değil yanlış anlamayın. Bunu okuyup yanlış değerlendiren arkadaşlar için. Filtreleri sıfır olarak almak zorunda değiliz. Biraz sabırla temiz ikinci el akvaryumun hacmine göre filtre alınabilir.
[/QUOTE]
Estağfurullah ne demek yanlışım varsa tabi ki düzeltin söyleyin.
Dediklerinize katılıyorum debi düşümü olacağınıda biliyorum,genel olarak zaten fiyatına göre beklenti karşılayan,bütçe yoksa alınabilicek bir ürün izlenimi vermek istedim.
Filtre malzemesi olarak sera siporax,elyaf,biyolojik sünger ve aktif karbon kullanıyorum.Sıralamasıda suyun girdiği yerden ilk geniş gözenekli sünger ardından elyaf,siporax,elyaf,aktif karbon en son sünger şeklinde.[EDIT]ErenYlmzz,2022-03-25 13:31:32[/EDIT]
[QUOTE=Rhyno]Dış filtrelerde litre hesabı olarak hacminizin en az dört katını bir saatte çevirecek şekilde olmalıdır.
Akvaryum hacminize göre filtre yetersiz kalır saatte en az 600 litre çevirebilecek bir filtre olması gerekir. Canlı yükü artarsa sunsun üstesinden gelemeyecek. Kendim bizzat bu ürünü kendi akvaryumumda kullandım yetersiz geldiği için fluval 206 ya geçtim. Fluval bile sınırda kalıyor.
Sunsun he603b 100 litre hacimli akvaryumlar için yeterli oluyor. Ürün tam bir fiyat performans ürünü kötü bir ürün değil fakat dediğim gibi yetersiz kalıyor. Ben iki filtreyi de ikinci el olarak aldım bir damla sızıntı problemi yaşamadım.
Birde filtre içine koyduğunuz malzemeler nelerdir. Zamanla ister istemez debi düşümü olacak buda filtrasyonu etkileyecek.
Amacım yazınızı kötülemek değil yanlış anlamayın. Bunu okuyup yanlış değerlendiren arkadaşlar için. Filtreleri sıfır olarak almak zorunda değiliz. Biraz sabırla temiz ikinci el akvaryumun hacmine göre filtre alınabilir.
[/QUOTE]
Estağfurullah ne demek yanlışım varsa tabi ki düzeltin söyleyin.
Dediklerinize katılıyorum debi düşümü olacağınıda biliyorum,genel olarak zaten fiyatına göre beklenti karşılayan,bütçe yoksa alınabilicek bir ürün izlenimi vermek istedim.
Filtre malzemesi olarak sera siporax,elyaf,biyolojik sünger ve aktif karbon kullanıyorum.Sıralamasıda suyun girdiği yerden ilk geniş gözenekli sünger ardından elyaf,siporax,elyaf,aktif karbon en son sünger şeklinde.[EDIT]ErenYlmzz,2022-03-25 13:31:32[/EDIT]
Sunsun Hw 603b
Merhabalar belirttiğim filtrede ki birçok yazıya kendi deneyimimi eklemek ve kafasında soru işareti olanlar için birkaç cümle yazacağım.Öncelikle akvaryumum 150 litre,canlı yükü 10-15 lepistes,çokça yavru balık ve biraz bitki.Gelelim filtreye.Arkadaşlar ben filtreyi 500 tlye aldım.Elimde fazla nakit olmadığı için fazla beklentim yoktu.Muadili eheim,fluval gibi filtreler 1000 den aşağı yok.Buna rağmen ben filtrasyonundan çok memnun kaldım.Akvaryumu cam gibi yaptımı bilmem ama gayet net ve güzel bir görüntü var.Debiyle ilgili ben akvaryum seviyesinin 15 20 cm altında kullanıyorum.Debiyle ilgili çok sorun okudum,arkadaşlar şu kadar su çeviriyor debi düşüyor çıkıyor vs bana biraz boş geliyor.Benim için akvaryumumu temizlemesi yetiyor.Temizlemesinden de gayet memnunum,dolayısıyla ne kadar su çeviriyor ne ediyor pek dikkat etmiyorum.Ama şunu söylemeliyim ki bu filtre,muadillerinin yarısı fiyatında,elbette bilindik markalarda ki kadar uzun ömürlü veya ömürlük olmayacaktır.Özet olarak filtrasyonu özellikle fiyatına göre beni son derece tatmin etti.Şimdiii işin kötü yanına gelirsek,filtreyi alalı daha 4 gün oldu ama geldiği günden beri damla damla su sızdırıyor.Ne kadar sızdırdığını ölçmek için 5 litrelik bir kabın içinde tutuyorum 4 gündür.Şuan kabın 5 te biri bile dolmamış vaziyette.Yani 4 günde sızdırdığı su miktarı 1 litreden daha az.Tabi ki sızdırması can sıkıcı ancak ben verdiğim parayı düşününce bu olaya çok üzülmedim.Haftada bir altına koyduğum kabı değiştirerek bunu çözmeyi düşünüyorum.Veya contasını filan değişirim vs.
Kısaca;Eğer bütçeniz eheim fluval vs gibi ömürlük diyebileceğimiz cihazlara paranız yetmiyorsa HW 603B bence beklentileri karşılıyor.Dediklerim tamamen kişisel görüşlerim ve deneyimlerimdir.Elbet hiçbir sıkıntısı olamdan yıllarca kullanan da olmuştur,binbir problem yaşayıp çöpe atanda.Orası artık sizin şansınıza kalmış.Kendimde almadan önce çok arada kaldığım için böyle bir yazı yazma ihtiyacı duydum umarım karar vermenizde bir fikir oluşturmuştur.Saygılar efenim.
Merhabalar belirttiğim filtrede ki birçok yazıya kendi deneyimimi eklemek ve kafasında soru işareti olanlar için birkaç cümle yazacağım.Öncelikle akvaryumum 150 litre,canlı yükü 10-15 lepistes,çokça yavru balık ve biraz bitki.Gelelim filtreye.Arkadaşlar ben filtreyi 500 tlye aldım.Elimde fazla nakit olmadığı için fazla beklentim yoktu.Muadili eheim,fluval gibi filtreler 1000 den aşağı yok.Buna rağmen ben filtrasyonundan çok memnun kaldım.Akvaryumu cam gibi yaptımı bilmem ama gayet net ve güzel bir görüntü var.Debiyle ilgili ben akvaryum seviyesinin 15 20 cm altında kullanıyorum.Debiyle ilgili çok sorun okudum,arkadaşlar şu kadar su çeviriyor debi düşüyor çıkıyor vs bana biraz boş geliyor.Benim için akvaryumumu temizlemesi yetiyor.Temizlemesinden de gayet memnunum,dolayısıyla ne kadar su çeviriyor ne ediyor pek dikkat etmiyorum.Ama şunu söylemeliyim ki bu filtre,muadillerinin yarısı fiyatında,elbette bilindik markalarda ki kadar uzun ömürlü veya ömürlük olmayacaktır.Özet olarak filtrasyonu özellikle fiyatına göre beni son derece tatmin etti.Şimdiii işin kötü yanına gelirsek,filtreyi alalı daha 4 gün oldu ama geldiği günden beri damla damla su sızdırıyor.Ne kadar sızdırdığını ölçmek için 5 litrelik bir kabın içinde tutuyorum 4 gündür.Şuan kabın 5 te biri bile dolmamış vaziyette.Yani 4 günde sızdırdığı su miktarı 1 litreden daha az.Tabi ki sızdırması can sıkıcı ancak ben verdiğim parayı düşününce bu olaya çok üzülmedim.Haftada bir altına koyduğum kabı değiştirerek bunu çözmeyi düşünüyorum.Veya contasını filan değişirim vs.
Kısaca;Eğer bütçeniz eheim fluval vs gibi ömürlük diyebileceğimiz cihazlara paranız yetmiyorsa HW 603B bence beklentileri karşılıyor.Dediklerim tamamen kişisel görüşlerim ve deneyimlerimdir.Elbet hiçbir sıkıntısı olamdan yıllarca kullanan da olmuştur,binbir problem yaşayıp çöpe atanda.Orası artık sizin şansınıza kalmış.Kendimde almadan önce çok arada kaldığım için böyle bir yazı yazma ihtiyacı duydum umarım karar vermenizde bir fikir oluşturmuştur.Saygılar efenim.
Lepistes Hobisi
[QUOTE=Lepistesimmmmm]Merhaba arkadaşlar ben lepistes besliyorum.
1. Sorum lepistes yavrularım 36 günlük oldular boyları 1cm civarı bu yavrularımı nezaman ana tanka koyabilirim.
2.sorum yavru tankımda yeni doğanlarda var ve akvaryum 40litre iç motor var iç motor yavruları çekiyor diye kilotlu çorap taktım suanda çekmiyorlar ama pislik kilotlu çorabım etrafına dolunca hava vermeyi kesiyor üstten bunun için ne önerebilirsiniz şimdiden çok teşekkür ederim…[;)][;)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233548/050120222133111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233548/050120222133191.jpg[/IMG][/QUOTE]
2.sorunuzla başlayayım,pipo filtre veya askı filtre işinizi görecektir ben ikisinide tavsiye ederim.Ama pipo daha yaygın kullanılıyor fiyat olarakta çok uygun küçük bir pipo filtre sorununuzu çözer.
Yavru konusunda her ne kadar uzun süredir yavru beslesem ve büyütsemde siz yine bu konuda profesyonellere danışın.Ama 35-40 günlük yavruları isteselerde yiyebileceklerini zannetmiyorum.Daha önemlisi yavruların kaçabileceği yerler yapın akvaryumda.Birkaç bitki olabilir, çeşitli kayalar vs eklemeniz yavruların kaçması için iyi olacaktır.Ama dediğim gibi 40 günlük yavruları isteselerde yiyemezler bence sadece kovalayıp yorabilirler bu da büyümelerini yavaşlatacaktır,bunun içinde yavrular için birkaç dekor,bitki iyi olacaktır.
[QUOTE=Lepistesimmmmm]Merhaba arkadaşlar ben lepistes besliyorum.
1. Sorum lepistes yavrularım 36 günlük oldular boyları 1cm civarı bu yavrularımı nezaman ana tanka koyabilirim.
2.sorum yavru tankımda yeni doğanlarda var ve akvaryum 40litre iç motor var iç motor yavruları çekiyor diye kilotlu çorap taktım suanda çekmiyorlar ama pislik kilotlu çorabım etrafına dolunca hava vermeyi kesiyor üstten bunun için ne önerebilirsiniz şimdiden çok teşekkür ederim…[;)][;)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233548/050120222133111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233548/050120222133191.jpg[/IMG][/QUOTE]
2.sorunuzla başlayayım,pipo filtre veya askı filtre işinizi görecektir ben ikisinide tavsiye ederim.Ama pipo daha yaygın kullanılıyor fiyat olarakta çok uygun küçük bir pipo filtre sorununuzu çözer.
Yavru konusunda her ne kadar uzun süredir yavru beslesem ve büyütsemde siz yine bu konuda profesyonellere danışın.Ama 35-40 günlük yavruları isteselerde yiyebileceklerini zannetmiyorum.Daha önemlisi yavruların kaçabileceği yerler yapın akvaryumda.Birkaç bitki olabilir, çeşitli kayalar vs eklemeniz yavruların kaçması için iyi olacaktır.Ama dediğim gibi 40 günlük yavruları isteselerde yiyemezler bence sadece kovalayıp yorabilirler bu da büyümelerini yavaşlatacaktır,bunun içinde yavrular için birkaç dekor,bitki iyi olacaktır.
Dış Filtre Öneri 2022
[QUOTE=rouvax]Ben 200lt de Pro3 2075 (1250LT/Saat) kullanıyorum hiç fazla gelmiyor tam. Filtre çıkışını nasıl yaparsanız akış etkisi öyle olur. Debi az gelirse yapacağınız hiç birşey yoktur artırmak için ama daha güçlü filtrenin spray aparatını çıkarırsanız akış hızı düşecektir, toplam çevirim miktarı azalmaz. Bitkili akvaryumlarda suyun sirkülasyonu önemlidir. Bütçenize uyuyorsa daha büyük filtre tavsiyemi dinleyin ileride teşekkür edersiniz. Önemli olan çıkışı nasıl yaptığınız ve konumlandırdığınız. [/QUOTE]
Anladım dikkate alacağım şimdiden teşekkürler.
[QUOTE=rouvax]Ben 200lt de Pro3 2075 (1250LT/Saat) kullanıyorum hiç fazla gelmiyor tam. Filtre çıkışını nasıl yaparsanız akış etkisi öyle olur. Debi az gelirse yapacağınız hiç birşey yoktur artırmak için ama daha güçlü filtrenin spray aparatını çıkarırsanız akış hızı düşecektir, toplam çevirim miktarı azalmaz. Bitkili akvaryumlarda suyun sirkülasyonu önemlidir. Bütçenize uyuyorsa daha büyük filtre tavsiyemi dinleyin ileride teşekkür edersiniz. Önemli olan çıkışı nasıl yaptığınız ve konumlandırdığınız. [/QUOTE]
Anladım dikkate alacağım şimdiden teşekkürler.
Dış Filtre Öneri 2022
[QUOTE=Alpb9]Şu devirde sump yapsan daha verim alırsın yada kendin kafa motoruyla güzel bi sistem yapıp bütcenin tamamıyla filtre malzemesi alırsan daha verimli olur[/QUOTE]
Kendi yaptığım sump içinde fenada değil aslında ama çok uğraştırıyor temizliği çok zor oluyor,bütçemde varken dış filtreye geçmeyi düşünüyor o nedenle
[QUOTE=rouvax]Eheim 2217 veya fluval 307 tavsiye ederim o boyutta, bitkili olunca akvaryum akış daha önemli hale geliyor. Kalite olarak bu ikisi arasında çok fark olduğunu sanmıyorum ama sepetli olduğu için 307 nin temizliği daha kolay olacaktır diye düşünüyorum. [/QUOTE]
Dediğiniz modeller bir tık fazla gelmez mi,içinde 10 lepistesim birçok yavrumda var fazla akış yormasın hayvanları?
[QUOTE=Alpb9]Şu devirde sump yapsan daha verim alırsın yada kendin kafa motoruyla güzel bi sistem yapıp bütcenin tamamıyla filtre malzemesi alırsan daha verimli olur[/QUOTE]
Kendi yaptığım sump içinde fenada değil aslında ama çok uğraştırıyor temizliği çok zor oluyor,bütçemde varken dış filtreye geçmeyi düşünüyor o nedenle
[QUOTE=rouvax]Eheim 2217 veya fluval 307 tavsiye ederim o boyutta, bitkili olunca akvaryum akış daha önemli hale geliyor. Kalite olarak bu ikisi arasında çok fark olduğunu sanmıyorum ama sepetli olduğu için 307 nin temizliği daha kolay olacaktır diye düşünüyorum. [/QUOTE]
Dediğiniz modeller bir tık fazla gelmez mi,içinde 10 lepistesim birçok yavrumda var fazla akış yormasın hayvanları?
Dış Filtre Öneri 2022
Konuyu yeniden hortlatayım.2000 tl bütçem var.150 litre bitkili canlı doğuran akvaryumum için dış filtre bakıyorum bir sürü farklı model dönmüş forumda.Önerileriniz nelerdir ?
Not:Eheim veya fluval marka tercih etmek istiyorum.Fluval 207 ve eheim classic 2215 arasında kaldım.[EDIT]ErenYlmzz,2022-01-02 17:30:20[/EDIT]
Konuyu yeniden hortlatayım.2000 tl bütçem var.150 litre bitkili canlı doğuran akvaryumum için dış filtre bakıyorum bir sürü farklı model dönmüş forumda.Önerileriniz nelerdir ?
Not:Eheim veya fluval marka tercih etmek istiyorum.Fluval 207 ve eheim classic 2215 arasında kaldım.[EDIT]ErenYlmzz,2022-01-02 17:30:20[/EDIT]
Lepistes Hobisi
Öncelikle merhabalar,bu hobiye yeni başlayanlar ve lepistes beslemek isteyenler için faydalı olabileceğini düşündüğüm,balık ölümlerini en aza indirecek birkaç bilgi paylaşacağım umarım faydalı olur.
Suyu oturmamış akvaryuma balık atmayın.Oturmuş akvaryum; biyolojik dengesi oluşmuş,canlılar için hayati önemi olan bakteri oluşum döngüsünü tamamlamış akvaryumdur.Bu döngü bizim için oksijen neyse canlılar içinde odur.Suyun oturma süresi hakkında akvaryumdan akvaryuma değişiklik gösterdiğini gördüm.Ancak başka bir akvaryumdan sünger sıkma vs gibi bakteri oluşumunu hızlandıracak şeyler yapmayacaksanız enazından bir 10-15 gün bekleyin.Bırakın döngü kendi kendine oluşsun.
Suyunuz oturdu ve canlı ekleyeceksiniz diyelim.Balıklarınız geldiği gibi direk akvaryuma boşaltmayın.Bu noktada öncelikle boşalttığınız akvaryumun suyunun dengesini bozulabilir.Ayrıca balıklarınızı sipariş ettiğiniz veya aldığınız yerdeki su ile akvaryumunuzda ki su değerleri birebir aynı değil.Lepistesler hassas canlılar birden akvaryuma aldığınız takdirde çok ufak su değişikliklerinden bile etkilenip hastalanabilirler.Yapacağınız işlem,aldığınız balıkları bir kovaya boşaltın,bir bardak veya herhangi bir şişe vs ne bulursanız akvaryumunuzdan azar azar su alarak canlıları koyduğunuz kovaya boşaltın.Bunu 5 dakika arayla 4 5 defa olacak şekilde yapabilirsiniz.Böylece hem balıklarınız akvaryum suyunuza alışır hemde sıcaklığıda aşağı yukarı akvaryum suyunun sıcaklığına gelecektir.
Bir diğer konu balık aldığınız tek bir yer olsun.Farklı farklı yerlerden balık alıp eklemeyin.Bu hata bana nerdeyse ilk başlarda tüm balıkların ölümüne neden oldu.Bakteri çatışması denen olayı yaşamamak için bu dediğimin çok önemli olduğunu düşünüyorum.
Isıtıcı kullanın.Isıtıcıyı sadece suyu ısıtmak olarak düşünmeyin.Isıtıcı suyunuzun sıcaklığının sabit kalmasını sağlar.Size önerim yazında olsa ısıtıcı kullanın işiniz garanti olsun.
Son olarak su değişimi ve hastalıklar.
Lepistes hastalıkları ile ilgili birçok konu var forumda.Akvaryumunuzla canlılarınızla ilgilenin.Hasta olduğunu düşündüğünüz balığı başka bir akvaryuma veya karantina için elinizde her ne varsa ayırın.Bu da çok önemli çünkü durduk yere hastalanan bir balığınız olabilir herşey olması gerektiği gibi olsada.O balık bulaştıra bulaştıra tüm akvaryumu mahvedebiliyor.O yüzden erken müdahale önemli.Su değişimi konusunda da hergün su değişimi yapmak bana biraz abartı geliyor.Biraz büyük bir akvaryumunuz varsa birse insanı da canından bezdirebiliyor.Bu nedenle bence haftada 1 veya 2 yüzde 10-15 su değişimi ve 2 haftada birde dip çekimi yapmanız yeterli olacaktır diye düşünüyorum.
Daha anlatılacak bir ton konu olsada bu yazımda balık ölümleri üzerine durdum.
Şunu da belirtmek isterim ki bu hobiye başlayalı daha 6 7 ayım oldu.Profesyonelim diye bir iddiam yok.Yanlışım varsa bu işin ehli abilerim kardeşlerim düzeltsin.
Dediğim gibi bu yazımda bana hobiye başladığım ilk aylarda bana fazlasıyla canlı kaybettiren kendimce hatalarımı ve çözümlerini anlattım.Yaklaşık 3-4 aydırda tek bir canlı kaybetmedim bu dediklerime dikkat ederek.
Şuanlık aklıma gelenler bu kadar dostlar,güzel keyifli hobiler dilerim..
Öncelikle merhabalar,bu hobiye yeni başlayanlar ve lepistes beslemek isteyenler için faydalı olabileceğini düşündüğüm,balık ölümlerini en aza indirecek birkaç bilgi paylaşacağım umarım faydalı olur.
Suyu oturmamış akvaryuma balık atmayın.Oturmuş akvaryum; biyolojik dengesi oluşmuş,canlılar için hayati önemi olan bakteri oluşum döngüsünü tamamlamış akvaryumdur.Bu döngü bizim için oksijen neyse canlılar içinde odur.Suyun oturma süresi hakkında akvaryumdan akvaryuma değişiklik gösterdiğini gördüm.Ancak başka bir akvaryumdan sünger sıkma vs gibi bakteri oluşumunu hızlandıracak şeyler yapmayacaksanız enazından bir 10-15 gün bekleyin.Bırakın döngü kendi kendine oluşsun.
Suyunuz oturdu ve canlı ekleyeceksiniz diyelim.Balıklarınız geldiği gibi direk akvaryuma boşaltmayın.Bu noktada öncelikle boşalttığınız akvaryumun suyunun dengesini bozulabilir.Ayrıca balıklarınızı sipariş ettiğiniz veya aldığınız yerdeki su ile akvaryumunuzda ki su değerleri birebir aynı değil.Lepistesler hassas canlılar birden akvaryuma aldığınız takdirde çok ufak su değişikliklerinden bile etkilenip hastalanabilirler.Yapacağınız işlem,aldığınız balıkları bir kovaya boşaltın,bir bardak veya herhangi bir şişe vs ne bulursanız akvaryumunuzdan azar azar su alarak canlıları koyduğunuz kovaya boşaltın.Bunu 5 dakika arayla 4 5 defa olacak şekilde yapabilirsiniz.Böylece hem balıklarınız akvaryum suyunuza alışır hemde sıcaklığıda aşağı yukarı akvaryum suyunun sıcaklığına gelecektir.
Bir diğer konu balık aldığınız tek bir yer olsun.Farklı farklı yerlerden balık alıp eklemeyin.Bu hata bana nerdeyse ilk başlarda tüm balıkların ölümüne neden oldu.Bakteri çatışması denen olayı yaşamamak için bu dediğimin çok önemli olduğunu düşünüyorum.
Isıtıcı kullanın.Isıtıcıyı sadece suyu ısıtmak olarak düşünmeyin.Isıtıcı suyunuzun sıcaklığının sabit kalmasını sağlar.Size önerim yazında olsa ısıtıcı kullanın işiniz garanti olsun.
Son olarak su değişimi ve hastalıklar.
Lepistes hastalıkları ile ilgili birçok konu var forumda.Akvaryumunuzla canlılarınızla ilgilenin.Hasta olduğunu düşündüğünüz balığı başka bir akvaryuma veya karantina için elinizde her ne varsa ayırın.Bu da çok önemli çünkü durduk yere hastalanan bir balığınız olabilir herşey olması gerektiği gibi olsada.O balık bulaştıra bulaştıra tüm akvaryumu mahvedebiliyor.O yüzden erken müdahale önemli.Su değişimi konusunda da hergün su değişimi yapmak bana biraz abartı geliyor.Biraz büyük bir akvaryumunuz varsa birse insanı da canından bezdirebiliyor.Bu nedenle bence haftada 1 veya 2 yüzde 10-15 su değişimi ve 2 haftada birde dip çekimi yapmanız yeterli olacaktır diye düşünüyorum.
Daha anlatılacak bir ton konu olsada bu yazımda balık ölümleri üzerine durdum.
Şunu da belirtmek isterim ki bu hobiye başlayalı daha 6 7 ayım oldu.Profesyonelim diye bir iddiam yok.Yanlışım varsa bu işin ehli abilerim kardeşlerim düzeltsin.
Dediğim gibi bu yazımda bana hobiye başladığım ilk aylarda bana fazlasıyla canlı kaybettiren kendimce hatalarımı ve çözümlerini anlattım.Yaklaşık 3-4 aydırda tek bir canlı kaybetmedim bu dediklerime dikkat ederek.
Şuanlık aklıma gelenler bu kadar dostlar,güzel keyifli hobiler dilerim..
Lepistes Akvaryumu Ve Moss
Arkadaşlar yaklaşık 150 litrelik suyu oturmuş,içinde 20 lepistesim olan bi akvaryumum var.Zeminde güzel bir görüntü için herhangi bir moss türünü yaymak istiyorum.İzlediğim birkaç videoda moss türlerini krom paslanmaz çelik tele sarıp zemina koyuyorlar ve çok düzenli güzel duruyor.Bende bu şekilde yapmak istiyorum sizce akvaryuma canlılara bir zararı olur mu ?
Arkadaşlar yaklaşık 150 litrelik suyu oturmuş,içinde 20 lepistesim olan bi akvaryumum var.Zeminde güzel bir görüntü için herhangi bir moss türünü yaymak istiyorum.İzlediğim birkaç videoda moss türlerini krom paslanmaz çelik tele sarıp zemina koyuyorlar ve çok düzenli güzel duruyor.Bende bu şekilde yapmak istiyorum sizce akvaryuma canlılara bir zararı olur mu ?
Hamile Lepistes
[:iyi:]Tamamdır [:iyi:]
[:iyi:]Tamamdır [:iyi:]
SON MESAJLAR
- Kuyruk / Yüzgeç Erimesi Var Mı? Altonn, 22:11
Yeni Üye Forumu - Akvarymun Camlarında Garip Canlılar Var alp3r, 22:02
Omurgasızlar - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 21:45
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 21:38
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 21:34
Yeni Üye Forumu - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi egemenc, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin hakanmorcicek, 21:24
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Ehtiyar, 21:09
Omurgasızlar - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Tayvan Bee M510 21:24
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 21:04
- Akvaryum 30*30 metsi 21:04
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
KULLANICILAR
- 97 Online Kullanıcı, 54 Üye
Online Kullanıcılar
cheavy,
DABARAKATO,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
Kuduoglu,
Hilmi22,
Altonn,
joko29,
3muratyucel8,
Ehtiyar,
nniiaa,
altuntasseref,
Thunderbird,
poysub,
pusathan01,
0rnn,
fetocan,
Ibrahimkahraman,
dzurel,
√olkaπ,
Ertug22,
gürkanbey,
TolgahanA,
Sungurr,
osmandbnl,
Umutoty,
Maydogan,
Fatihsm,
Andreasbeck,
ttolgaa,
omerkaya40,
ballantines,
ByOscar:),
prisonbreak,
Cyber_Scout,
35mehmet35,
Birtek,
ternapi,
hakanmorcicek,
Ozzgurr,
fffurkan9,
aranjman,
BalikAdam3099,
Sercan.,
HarunYILDIRIM,
syerli,
Tata,
ŞERiF35,
omerburak07,
Pandkoal,
yeekim,
İnci Kefali,
Bozajuniors,
hasancn,
kocoglu,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
