ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Mithrandirr
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
397
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
19 Aralık 2018 22:22
Son Ziyaret:
17 Saat 51 Dakika önce
Toplam Mesaj:
196 [0.07 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
22 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
1
BİLGİLER
Ad Soyad:
Emre
Doğum Tarihi:
12 Aralık 1995
Yaş:
30
İl:
Adana
Meslek:
Software Developer
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Emre
SON 10 MESAJI
Father Fish Yöntemiyle 50x30x30
[;)][;)][QUOTE=hounddog]Ölçüm yapılmasının faydalı olduğu konusunda zaten bir itirazım yok. pH, KH, GH, amonyak, nitrit ve nitrat ölçümleri elbette sistem hakkında bilgi verir.
Fakat burada dikkat edilmesi gereken başka bir konu var:
Bir sistemin çalışıp çalışmadığını yalnızca test kitleriyle de anlayamayız.
Çünkü akvaryumdaki canlılar ve bitkiler de aslında sürekli ölçüm yapan biyolojik sensörlerdir.
Örneğin elimde iki akvaryum olduğunu düşünelim.
Birinde test sonuçları mükemmel görünüyor ama canlılar sürekli stres altında, üremiyor ve popülasyon artmıyor.
Diğerinde ise iki buçuk yıldır devam eden bir karides kolonisi var, sayılar katlanmış, salyangozlar çoğalmış, ostrakodlar çoğalmış, bitkiler büyümüş ve sistem çökmeden devam etmiş.
Hangisinin daha başarılı olduğu konusunda yalnızca test sonuçlarına bakarak karar vermek zor.
Üstelik üreme, özellikle de karideslerde, düşündüğümüz kadar önemsiz bir gösterge değil. Birkaç ay değil, iki buçuk yıl boyunca devam eden ve nüfusu onlarca kat artıran bir koloniden bahsediyoruz.
Kabuk değişimi örneği de ilginç.
Eğer gerçekten kabuk değişimlerinde ciddi başarısızlık yaşansaydı, bunun bir noktada nüfus yapısına yansımasını beklerdik. Çünkü başarısız kabuk değişimi karides ölümlerinin en yaygın nedenlerinden biridir.
Yani yüzde 90 yerine yüzde 50 başarı oranı gibi bir durum uzun vadede görünmez kalamazdı.
Bununla birlikte pH konusunda da farklı bir bakış açısı olabilir.
Forumlarda bazen pH 7 sanki evrensel ideal değer gibi konuşuluyor. Oysa doğada böyle bir durum yok.
Amazon havzasındaki birçok bölgede pH 5-6 arasındadır.
Bazı göllerde 8'in üzerindedir.
Karides türlerinin bir kısmı hafif asidik sularda gayet başarılı yaşar.
Dolayısıyla tek başına "pH düştü" ifadesi sistemin başarısız olduğu anlamına gelmez.
Asıl soru şudur:
Düşen pH canlıların sağlığını bozuyor mu?
Benim ilgimi çeken nokta biraz da burada.
İki buçuk yıldır çalışan bir sistem var.
İki buçuk yılda yalnızca dört küçük su değişimi yapılmış.
Filtre fiilen kullanılmıyor.
Yosun patlaması yaşanmamış.
Karides nüfusu başlangıcın çok üzerine çıkmış.
Salyangozlar, ostrakodlar, hidralar ve diğer mikro canlılar yaşamaya devam ediyor.
Bitkiler büyüyor.
Bu durumda benim ilk refleksim "bu sistem neden hâlâ çalışıyor?" sorusunu sormak olur.
Çünkü bazen hobicilikte ölçemediğimiz şeyleri küçümsüyor, ölçebildiğimiz şeyleri ise fazla büyütüyoruz.
Termometre bize ateşi söyler.
Ama hastanın yürüyüp yürüyemediğini, iştahını, enerjisini ve genel durumunu söylemez.
Akvaryumlarda da test kitleri çok değerlidir; ancak iki buçuk yıllık biyolojik sonuçlar da en az onlar kadar değerlidir.
Belki de en doğrusu, test sonuçları ile biyolojik gözlemleri birbirine rakip görmek yerine birbirini tamamlayan iki veri kaynağı olarak değerlendirmektir.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/220620261002051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/220620261002091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/220620261002131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/220620261002161.jpg[/IMG][/QUOTE]
Yazılarınızı artık AI da yazmaktan vazgeçseniz çok kıymetli olacak. İtiraz edilecektir, arkadaşlar yazıyı kopyalayıp taratsınlar [:D][;)]
[;)][;)][QUOTE=hounddog]Ölçüm yapılmasının faydalı olduğu konusunda zaten bir itirazım yok. pH, KH, GH, amonyak, nitrit ve nitrat ölçümleri elbette sistem hakkında bilgi verir.
Fakat burada dikkat edilmesi gereken başka bir konu var:
Bir sistemin çalışıp çalışmadığını yalnızca test kitleriyle de anlayamayız.
Çünkü akvaryumdaki canlılar ve bitkiler de aslında sürekli ölçüm yapan biyolojik sensörlerdir.
Örneğin elimde iki akvaryum olduğunu düşünelim.
Birinde test sonuçları mükemmel görünüyor ama canlılar sürekli stres altında, üremiyor ve popülasyon artmıyor.
Diğerinde ise iki buçuk yıldır devam eden bir karides kolonisi var, sayılar katlanmış, salyangozlar çoğalmış, ostrakodlar çoğalmış, bitkiler büyümüş ve sistem çökmeden devam etmiş.
Hangisinin daha başarılı olduğu konusunda yalnızca test sonuçlarına bakarak karar vermek zor.
Üstelik üreme, özellikle de karideslerde, düşündüğümüz kadar önemsiz bir gösterge değil. Birkaç ay değil, iki buçuk yıl boyunca devam eden ve nüfusu onlarca kat artıran bir koloniden bahsediyoruz.
Kabuk değişimi örneği de ilginç.
Eğer gerçekten kabuk değişimlerinde ciddi başarısızlık yaşansaydı, bunun bir noktada nüfus yapısına yansımasını beklerdik. Çünkü başarısız kabuk değişimi karides ölümlerinin en yaygın nedenlerinden biridir.
Yani yüzde 90 yerine yüzde 50 başarı oranı gibi bir durum uzun vadede görünmez kalamazdı.
Bununla birlikte pH konusunda da farklı bir bakış açısı olabilir.
Forumlarda bazen pH 7 sanki evrensel ideal değer gibi konuşuluyor. Oysa doğada böyle bir durum yok.
Amazon havzasındaki birçok bölgede pH 5-6 arasındadır.
Bazı göllerde 8'in üzerindedir.
Karides türlerinin bir kısmı hafif asidik sularda gayet başarılı yaşar.
Dolayısıyla tek başına "pH düştü" ifadesi sistemin başarısız olduğu anlamına gelmez.
Asıl soru şudur:
Düşen pH canlıların sağlığını bozuyor mu?
Benim ilgimi çeken nokta biraz da burada.
İki buçuk yıldır çalışan bir sistem var.
İki buçuk yılda yalnızca dört küçük su değişimi yapılmış.
Filtre fiilen kullanılmıyor.
Yosun patlaması yaşanmamış.
Karides nüfusu başlangıcın çok üzerine çıkmış.
Salyangozlar, ostrakodlar, hidralar ve diğer mikro canlılar yaşamaya devam ediyor.
Bitkiler büyüyor.
Bu durumda benim ilk refleksim "bu sistem neden hâlâ çalışıyor?" sorusunu sormak olur.
Çünkü bazen hobicilikte ölçemediğimiz şeyleri küçümsüyor, ölçebildiğimiz şeyleri ise fazla büyütüyoruz.
Termometre bize ateşi söyler.
Ama hastanın yürüyüp yürüyemediğini, iştahını, enerjisini ve genel durumunu söylemez.
Akvaryumlarda da test kitleri çok değerlidir; ancak iki buçuk yıllık biyolojik sonuçlar da en az onlar kadar değerlidir.
Belki de en doğrusu, test sonuçları ile biyolojik gözlemleri birbirine rakip görmek yerine birbirini tamamlayan iki veri kaynağı olarak değerlendirmektir.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/220620261002051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/220620261002091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/220620261002131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/220620261002161.jpg[/IMG][/QUOTE]
Yazılarınızı artık AI da yazmaktan vazgeçseniz çok kıymetli olacak. İtiraz edilecektir, arkadaşlar yazıyı kopyalayıp taratsınlar [:D][;)]
200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu?
[QUOTE=Umutoty]Merhabalar,200 litrede geophagus ve eba olurmu bir çift şeklinde. Birde geophagus lara 2,5mm kum olurmu ama akvaryumun orta kısmındaki beyaz kısm siyah olan 1,5mm bir sorun çıkarmı acaba [:)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/273869/180620261019391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/273869/180620261019391.jpg[/IMG][/QUOTE]
Hangi Geophagus olduğuna bağlı 200 litrede olup olmayacağı. Kumunda 01/05 mm olmalı. Eba çifti için akvaryum hacmi yeterli gibi ama kum kalın gelebilir.
[QUOTE=Umutoty]Merhabalar,200 litrede geophagus ve eba olurmu bir çift şeklinde. Birde geophagus lara 2,5mm kum olurmu ama akvaryumun orta kısmındaki beyaz kısm siyah olan 1,5mm bir sorun çıkarmı acaba [:)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/273869/180620261019391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/273869/180620261019391.jpg[/IMG][/QUOTE]
Hangi Geophagus olduğuna bağlı 200 litrede olup olmayacağı. Kumunda 01/05 mm olmalı. Eba çifti için akvaryum hacmi yeterli gibi ama kum kalın gelebilir.
Sunsun 603b Ve Sobo Sf-550f Karşılaştırma
[QUOTE=userhamit]
Önermediklerini gördüm, debisi özellikle 70-80 litreyi geçen akvaryumlara önerilmiyor. sebebi ise nominal debisinin 400l/h olmasına rağmen gerçek debisinin filtre tam doluyken 250l/h geçmemesi.[/QUOTE]
:) Diğer filtrelerin debisinin düşüp düşmediğini sordunuz mu ? Her filtrenin düşer, bahsi geçen üç filtrede ucuzun kaliteli hali gibi düşünün mutlaka debi düşecektir. Bizim için bu gerçek ortadan kalkınca geriye kullanılabilirlikte hangisi iyidir sorusu kalıyor. Filtre içine dizile bilen mediaların dizilimini istediğimiz gibi yapabildiğimiz en geniş hacme sahip ilaveten sizin akvaryumunuzun 84 litre olduğunu söylemişsiniz. 7/8 kg kum kullanacağınızı göz önünde bulundurunca 76/77 litre gibi rahakamlara düşecektir bu da filtrenin debisinin akvaryuma yetmeme ihtimalini ortadan kaldırıyor. Yine de son karar sizin. Ben uzun süre kullanim debisi hiç düşmesin diye bir beklentiniz varsa eğer bütçenizi daha fazla artırıp eheim 250 ya da fluval 107 alabilirsiniz. İyi hobiler
[QUOTE=userhamit]
Önermediklerini gördüm, debisi özellikle 70-80 litreyi geçen akvaryumlara önerilmiyor. sebebi ise nominal debisinin 400l/h olmasına rağmen gerçek debisinin filtre tam doluyken 250l/h geçmemesi.[/QUOTE]
:) Diğer filtrelerin debisinin düşüp düşmediğini sordunuz mu ? Her filtrenin düşer, bahsi geçen üç filtrede ucuzun kaliteli hali gibi düşünün mutlaka debi düşecektir. Bizim için bu gerçek ortadan kalkınca geriye kullanılabilirlikte hangisi iyidir sorusu kalıyor. Filtre içine dizile bilen mediaların dizilimini istediğimiz gibi yapabildiğimiz en geniş hacme sahip ilaveten sizin akvaryumunuzun 84 litre olduğunu söylemişsiniz. 7/8 kg kum kullanacağınızı göz önünde bulundurunca 76/77 litre gibi rahakamlara düşecektir bu da filtrenin debisinin akvaryuma yetmeme ihtimalini ortadan kaldırıyor. Yine de son karar sizin. Ben uzun süre kullanim debisi hiç düşmesin diye bir beklentiniz varsa eğer bütçenizi daha fazla artırıp eheim 250 ya da fluval 107 alabilirsiniz. İyi hobiler
170 Litre 5 Adet Oranda Yanına Balık Tavsiyesi
Gerek ısı değerleri, gerek akvaryumun litresi uygun değil. orandalar büyük bir portakal boyutuna rahatlıkla geleceklerdir. Şu an bile akvaryum hacmi sadece orandaları ucu ucuna kurtarırken daha fazla balık eklemeniz bence doğru bir karar olmaz. Orandalardan birini, ve diğer canlıları akvaryumunuzdan çıkartmanızı tavsiye ederim. En azından orandalar hariç tüm balıkları akvaryumdan çıkarın. İyi hobiler
Gerek ısı değerleri, gerek akvaryumun litresi uygun değil. orandalar büyük bir portakal boyutuna rahatlıkla geleceklerdir. Şu an bile akvaryum hacmi sadece orandaları ucu ucuna kurtarırken daha fazla balık eklemeniz bence doğru bir karar olmaz. Orandalardan birini, ve diğer canlıları akvaryumunuzdan çıkartmanızı tavsiye ederim. En azından orandalar hariç tüm balıkları akvaryumdan çıkarın. İyi hobiler
Sessiz Motor Önerisi
Ben Tetra’nın hava motorlarını kullanıyorum, fiyatları yüksek olsada sessiz motorlar. Elimde Rs marka çift çıkışlı bir tane daha hava motoru var genel anlamda sessiz sayılır. Hiç ses istemiyorum diyorsanız kendinden motorlu pipo filtrelere yönelmenizi tavsiye ederim
Ben Tetra’nın hava motorlarını kullanıyorum, fiyatları yüksek olsada sessiz motorlar. Elimde Rs marka çift çıkışlı bir tane daha hava motoru var genel anlamda sessiz sayılır. Hiç ses istemiyorum diyorsanız kendinden motorlu pipo filtrelere yönelmenizi tavsiye ederim
Dünden Bugüne..
[QUOTE=MCY4][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237041/150620262211311.jpg[/IMG]
Sanırım haddinden fazla bol bitkili bir tank oldu[:)] Ne yapmamı önerirsiniz?[/QUOTE]
Biraz budama yapar, mutlaka mat siyah veya siyah arka fon eklemesi yapar keyifli şekilde izlemeye devam ederdim
[QUOTE=MCY4][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237041/150620262211311.jpg[/IMG]
Sanırım haddinden fazla bol bitkili bir tank oldu[:)] Ne yapmamı önerirsiniz?[/QUOTE]
Biraz budama yapar, mutlaka mat siyah veya siyah arka fon eklemesi yapar keyifli şekilde izlemeye devam ederdim
80x40x40 Nature Aquarium Tetra
[QUOTE=EthernalFlow]Zeminde otocatlerin yanında L144 hakkında ne düşünüyorsunuz?[/QUOTE]
Tabanda montecarlo gibi bitkiler kullanmayacaksanız eğer olabilir. Köklenmesine izin vermezler çünkü, bu tür bitkilerin kökleri tabana dikey tutunmuyorlar, yatay şekilde tutunuyorlar ve çok ince kökler. Vatozlar mutlaka sökeceklerdir
[QUOTE=EthernalFlow]Zeminde otocatlerin yanında L144 hakkında ne düşünüyorsunuz?[/QUOTE]
Tabanda montecarlo gibi bitkiler kullanmayacaksanız eğer olabilir. Köklenmesine izin vermezler çünkü, bu tür bitkilerin kökleri tabana dikey tutunmuyorlar, yatay şekilde tutunuyorlar ve çok ince kökler. Vatozlar mutlaka sökeceklerdir
80x40x40 Nature Aquarium Tetra
[QUOTE=EthernalFlow]Kafamda zaten AR mini ve Ludwigia Blood Red leri sadece sağ tarafta kökün başladığı kısmın arka planına yerleştirip, önünü nana petit ve bucelerle tamamlayacağım. Asıl vurgu uzanan balack flame kemerde olacak. Öne açılı olacak şekilde kemerin içerisinde sürünün süzülmesini hedefliyorum. [/QUOTE]
Hedefiniz o zaman kırmızı burunlar olmalı :)
[QUOTE=EthernalFlow]Kafamda zaten AR mini ve Ludwigia Blood Red leri sadece sağ tarafta kökün başladığı kısmın arka planına yerleştirip, önünü nana petit ve bucelerle tamamlayacağım. Asıl vurgu uzanan balack flame kemerde olacak. Öne açılı olacak şekilde kemerin içerisinde sürünün süzülmesini hedefliyorum. [/QUOTE]
Hedefiniz o zaman kırmızı burunlar olmalı :)
Sunsun 603b Ve Sobo Sf-550f Karşılaştırma
[QUOTE=userhamit]
Peki Haqos expro 500 ile SF 550F arasında hangisini seçerdiniz efendim?[/QUOTE]
Aralarında en kullanım dostu 603B, Haqos ve sobo askı filtreler eğer hiç alanınız yoksa tercihi ucuz olandan yana kullanırdım. Ama dış filtre koymak için küçük bir alanınız varsa eğer tercihiniz 603B den yana kullanın deri. Diğer iki filtrede ki gibi çekmece kalabalığı ortada yok. Tüm kovayı istediğiniz gibi kullanmanızda bir sakınca yok. 603B nin motorunun yerini değiştirme seçeneğiniz var. Fazladan bir tane musluk ekleyerek daha kullanışlı bir hale getirebilirsiniz diye düşünüyorum.
[QUOTE=userhamit]
Peki Haqos expro 500 ile SF 550F arasında hangisini seçerdiniz efendim?[/QUOTE]
Aralarında en kullanım dostu 603B, Haqos ve sobo askı filtreler eğer hiç alanınız yoksa tercihi ucuz olandan yana kullanırdım. Ama dış filtre koymak için küçük bir alanınız varsa eğer tercihiniz 603B den yana kullanın deri. Diğer iki filtrede ki gibi çekmece kalabalığı ortada yok. Tüm kovayı istediğiniz gibi kullanmanızda bir sakınca yok. 603B nin motorunun yerini değiştirme seçeneğiniz var. Fazladan bir tane musluk ekleyerek daha kullanışlı bir hale getirebilirsiniz diye düşünüyorum.
80x40x40 Nature Aquarium Tetra
[QUOTE=EthernalFlow]Kırmızı burun tetra hep aklımda fakat black flame kök ve kırmızı ve bordo bitkilerin arasında geri planda kalır mı diye endişeleniyorum,
Zemin için ayrıca önerebileceğiniz canlı var mıdır?[/QUOTE]
Kırmızı ve bordo bitkileri tankın geneline yaymak yerine belirli odak noktalarında gruplamak daha iyi olur diye düşünüyorum. Kırmızı bitkilerin hemen yanına veya önüne yerleştireceğiniz canlı yeşil bitkiler, hem kırmızı bitkilerinizi patlatır hem de aradaki yeşil yapraklı bitkiler sayesinde kırmızı burun tetraların kafa rengini görünür kılar. Sayıları 10/15 tane olacağı için görsel anlamda sizi tatmin edeceğini düşünüyorum .Zeminde montecarlo vb bitkiler kullanacaksanız pigmeler harici tür önermem, zemin bitkilerinin topraktan ayrılmasına sebep olabiliyorlar.
[QUOTE=EthernalFlow]Kırmızı burun tetra hep aklımda fakat black flame kök ve kırmızı ve bordo bitkilerin arasında geri planda kalır mı diye endişeleniyorum,
Zemin için ayrıca önerebileceğiniz canlı var mıdır?[/QUOTE]
Kırmızı ve bordo bitkileri tankın geneline yaymak yerine belirli odak noktalarında gruplamak daha iyi olur diye düşünüyorum. Kırmızı bitkilerin hemen yanına veya önüne yerleştireceğiniz canlı yeşil bitkiler, hem kırmızı bitkilerinizi patlatır hem de aradaki yeşil yapraklı bitkiler sayesinde kırmızı burun tetraların kafa rengini görünür kılar. Sayıları 10/15 tane olacağı için görsel anlamda sizi tatmin edeceğini düşünüyorum .Zeminde montecarlo vb bitkiler kullanacaksanız pigmeler harici tür önermem, zemin bitkilerinin topraktan ayrılmasına sebep olabiliyorlar.
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
KULLANICILAR
- 38 Online Kullanıcı, 21 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
