ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
firatinn
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
36
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
18 Eylül 2018 10:38
Son Ziyaret:
09 Mart 2024 11:27
Toplam Mesaj:
153 [0.05 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Fırat inan
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Fırat inan
SON 10 MESAJI
Bitkili Akvaryum İçin Kum Önerisi
[QUOTE=omerali06]
Kusura bakmayın ilgisiz biraz ama PVC boruları ne amaçla kullanıyorsunuz acaba ?[/QUOTE]
Hocam o borular overflow için. Ben sonradan sump yaptım akvaryuma. Altı deldirmeden su taşırma yöntemini kullandım. Baya işe yarıyor ama görüntü kirliliği oluşturuyor. Yeniden kurunca alttan delik açtırıcağım.
[QUOTE=Nursun]Merhaba,
Eğer bütçe sıkıntısı yoksa aktif toprak (ada amazonia ,tropica aquarium soil vb) en iyi seçeneklerden biri olur .
Yada daha ekonomik olması için en altta besin içeren bir kum (tropica growth substrate,dennerle nutribasis 6in1,jbl aquabasis vb) ,üstüne dere kumu,aquaclay,jbl manado , vitasand siyah kum vb kullanabilirsiniz .[/QUOTE]
Merhaba,
Ben bir konudan okudum. Arkadaş bunları almış. JBL Manado 25 Lt Bitki Kumu, JBL AQUABASIS PLUS 5L UZUN SÜRELİ ALT KUMU, Lavtas Akvaryum Lav Taşı Bitki Kumu. en alta aquabasis ve lav taşı üstüne sineklik onun üstüne de manado. Sizce nasıl ? sizin attıklarınıza da şimdi bakıyorum.
[QUOTE=Nursun]Merhaba,
Eğer bütçe sıkıntısı yoksa aktif toprak (ada amazonia ,tropica aquarium soil vb) en iyi seçeneklerden biri olur .
Yada daha ekonomik olması için en altta besin içeren bir kum (tropica growth substrate,dennerle nutribasis 6in1,jbl aquabasis vb) ,üstüne dere kumu,aquaclay,jbl manado , vitasand siyah kum vb kullanabilirsiniz .[/QUOTE]
Hocam baktım da mümkünse siyah kum tercih etmemek istiyorum. Şuan ki siyah kum sürekli yosun problemi ile uğraşıp duruyorum.
[QUOTE=Nursun]Merhaba,
Eğer bütçe sıkıntısı yoksa aktif toprak (ada amazonia ,tropica aquarium soil vb) en iyi seçeneklerden biri olur .
Yada daha ekonomik olması için en altta besin içeren bir kum (tropica growth substrate,dennerle nutribasis 6in1,jbl aquabasis vb) ,üstüne dere kumu,aquaclay,jbl manado , vitasand siyah kum vb kullanabilirsiniz .[/QUOTE]
Fiyatları da baya pahalıymış hocam. Benim akvaryumda büyük tek 9 lt yetmez :(
[QUOTE=omerali06]
Kusura bakmayın ilgisiz biraz ama PVC boruları ne amaçla kullanıyorsunuz acaba ?[/QUOTE]
Hocam o borular overflow için. Ben sonradan sump yaptım akvaryuma. Altı deldirmeden su taşırma yöntemini kullandım. Baya işe yarıyor ama görüntü kirliliği oluşturuyor. Yeniden kurunca alttan delik açtırıcağım.
[QUOTE=Nursun]Merhaba,
Eğer bütçe sıkıntısı yoksa aktif toprak (ada amazonia ,tropica aquarium soil vb) en iyi seçeneklerden biri olur .
Yada daha ekonomik olması için en altta besin içeren bir kum (tropica growth substrate,dennerle nutribasis 6in1,jbl aquabasis vb) ,üstüne dere kumu,aquaclay,jbl manado , vitasand siyah kum vb kullanabilirsiniz .[/QUOTE]
Merhaba,
Ben bir konudan okudum. Arkadaş bunları almış. JBL Manado 25 Lt Bitki Kumu, JBL AQUABASIS PLUS 5L UZUN SÜRELİ ALT KUMU, Lavtas Akvaryum Lav Taşı Bitki Kumu. en alta aquabasis ve lav taşı üstüne sineklik onun üstüne de manado. Sizce nasıl ? sizin attıklarınıza da şimdi bakıyorum.
[QUOTE=Nursun]Merhaba,
Eğer bütçe sıkıntısı yoksa aktif toprak (ada amazonia ,tropica aquarium soil vb) en iyi seçeneklerden biri olur .
Yada daha ekonomik olması için en altta besin içeren bir kum (tropica growth substrate,dennerle nutribasis 6in1,jbl aquabasis vb) ,üstüne dere kumu,aquaclay,jbl manado , vitasand siyah kum vb kullanabilirsiniz .[/QUOTE]
Hocam baktım da mümkünse siyah kum tercih etmemek istiyorum. Şuan ki siyah kum sürekli yosun problemi ile uğraşıp duruyorum.
[QUOTE=Nursun]Merhaba,
Eğer bütçe sıkıntısı yoksa aktif toprak (ada amazonia ,tropica aquarium soil vb) en iyi seçeneklerden biri olur .
Yada daha ekonomik olması için en altta besin içeren bir kum (tropica growth substrate,dennerle nutribasis 6in1,jbl aquabasis vb) ,üstüne dere kumu,aquaclay,jbl manado , vitasand siyah kum vb kullanabilirsiniz .[/QUOTE]
Fiyatları da baya pahalıymış hocam. Benim akvaryumda büyük tek 9 lt yetmez :(
Bitkili Akvaryum İçin Kum Önerisi
Merhaba arkadaşlar. 120x60x60 akvaryumuma yeni kum alacağım. Co2 sistemi kuracağım. Bitkilerin en iyi şekilde yetişeceği kum önerebilir misiniz ? [IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209246/150120211337191.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar. 120x60x60 akvaryumuma yeni kum alacağım. Co2 sistemi kuracağım. Bitkilerin en iyi şekilde yetişeceği kum önerebilir misiniz ? [IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209246/150120211337191.jpg[/IMG]
Balıklarımı Nasıl Güvende Tutarım ?
[QUOTE=serhat480]
Tercih sizin tabi ama bana göre zemini 10 cm yapmaya gerek yok.Niye torf kullanmak istediğinizi bilmiyorum ama torf + 6 cm siyah kum 8 cm ediyo bitkiler için yeterli bi yukseklık fazlası gereksiz gibi geliyo bana.Ayrıca benim şahsi görüşüm toprakları karıstırmaktansa zeminde tek cins kum kullanılması daha güzel görunuyo[/QUOTE]
Bitkilerin daha iyi gelişmesi için torf kullanmak istiyorum. Satında aldım akvaryum büyük olduğu için çok göze batmaz.
[QUOTE=serhat480]
Tercih sizin tabi ama bana göre zemini 10 cm yapmaya gerek yok.Niye torf kullanmak istediğinizi bilmiyorum ama torf + 6 cm siyah kum 8 cm ediyo bitkiler için yeterli bi yukseklık fazlası gereksiz gibi geliyo bana.Ayrıca benim şahsi görüşüm toprakları karıstırmaktansa zeminde tek cins kum kullanılması daha güzel görunuyo[/QUOTE]
Bitkilerin daha iyi gelişmesi için torf kullanmak istiyorum. Satında aldım akvaryum büyük olduğu için çok göze batmaz.
Balıklarımı Nasıl Güvende Tutarım ?
[QUOTE=serhat480]
Hali hazırdaki filtrenizin sungerini yeni akvaryuma sıkarsanız 2 hafta beklemenize gerek kalmaz en fazla 1 hafta içinde size yeticek kültür olusacaktır ama dikkat etmeniz konular yeni ekliyeceğiniz suyun klorsuz olması ve akvaryumu boşalttıktan sonra filtreyi su dolu bi kovaya koyup çalışır durumda bırakmanız gerekir.(bunun amacı filtre içindeki bakterilerin ölmemesi)
Tohumlama işlemini tavsiye etmem.Bi ara bende niyetlenmiştim ama forumda bununla ilgili konuları incelediğimde tohum olarak satılan bitkilerin su altı bitkisi olmadığını öğrendim.Deneyimleyen kişilerin genel gözlemi ortalama 6 ay sonra bitkilerin çürümeye başlaması.uzun vadeli birşey istiyorsanız parvula kullanabilirsiniz.İStediğiniz görseli yakalayacağınızı duşunuyorum.
5-6 cm siyak kum, 2 cm torf ve lav kırıgı zemin aşırı yuksek olucak 5-6 cm siyah kum kullanıcaksanız lav kırıgı kullanmanıza gerek yok bence.
elinizdeki filtreyle kucuk akvaryum daha iyi olucaktır.
[/QUOTE]
O zaman küçük akvaryumda bakacağım. Ben ektiğim su yoncaları 1 seneyi geçti çürüme yapmadı ama saç yosunu oluştu belkide ondandır. Eve geçince dediğiniz bitkiye bakacağım. 3 cm lav 2 cm torf 5 cm de kum koysam çok yüksek olmaz şuan bile zemin baya yüksek.
[QUOTE=drgeckoo]
dediğiniz filtreye internetten baktım yanlış filtreye bakmadıysam saatte 400 lire çevirebiliyormuş ama benim bildiğim bir filtrenin, bir saatte akvaryum hacminin 3 katını çevirmesi gerekiyor. Yani 300 litrelik bir akvaryum için saatte 900 litre çeviren(filtre edebilen) bir filtre gerekli. Bu filtre yeterli değil. Benden daha bilgili arkadaşlar sizi daha iyi bilgilendirecektir.Tekrardan iyi günler[:)][/QUOTE]
Yardımınız için teşekkür ederim. Küçük Akvaryum da bakmaya karar verdim.
[QUOTE=serhat480]
Hali hazırdaki filtrenizin sungerini yeni akvaryuma sıkarsanız 2 hafta beklemenize gerek kalmaz en fazla 1 hafta içinde size yeticek kültür olusacaktır ama dikkat etmeniz konular yeni ekliyeceğiniz suyun klorsuz olması ve akvaryumu boşalttıktan sonra filtreyi su dolu bi kovaya koyup çalışır durumda bırakmanız gerekir.(bunun amacı filtre içindeki bakterilerin ölmemesi)
Tohumlama işlemini tavsiye etmem.Bi ara bende niyetlenmiştim ama forumda bununla ilgili konuları incelediğimde tohum olarak satılan bitkilerin su altı bitkisi olmadığını öğrendim.Deneyimleyen kişilerin genel gözlemi ortalama 6 ay sonra bitkilerin çürümeye başlaması.uzun vadeli birşey istiyorsanız parvula kullanabilirsiniz.İStediğiniz görseli yakalayacağınızı duşunuyorum.
5-6 cm siyak kum, 2 cm torf ve lav kırıgı zemin aşırı yuksek olucak 5-6 cm siyah kum kullanıcaksanız lav kırıgı kullanmanıza gerek yok bence.
elinizdeki filtreyle kucuk akvaryum daha iyi olucaktır.
[/QUOTE]
O zaman küçük akvaryumda bakacağım. Ben ektiğim su yoncaları 1 seneyi geçti çürüme yapmadı ama saç yosunu oluştu belkide ondandır. Eve geçince dediğiniz bitkiye bakacağım. 3 cm lav 2 cm torf 5 cm de kum koysam çok yüksek olmaz şuan bile zemin baya yüksek.
[QUOTE=drgeckoo]
dediğiniz filtreye internetten baktım yanlış filtreye bakmadıysam saatte 400 lire çevirebiliyormuş ama benim bildiğim bir filtrenin, bir saatte akvaryum hacminin 3 katını çevirmesi gerekiyor. Yani 300 litrelik bir akvaryum için saatte 900 litre çeviren(filtre edebilen) bir filtre gerekli. Bu filtre yeterli değil. Benden daha bilgili arkadaşlar sizi daha iyi bilgilendirecektir.Tekrardan iyi günler[:)][/QUOTE]
Yardımınız için teşekkür ederim. Küçük Akvaryum da bakmaya karar verdim.
Balıklarımı Nasıl Güvende Tutarım ?
[QUOTE=serhat480]
Hocam sadece 15 gun kalıcaksa bı sıkıntı olmaz.Pet shoplarda 60 litrelik sularda 100 lerce lepistes bakıolar bişey olmuyoda sizinkinemi olucak.Uzun vadede sıkıntı yasayabilirsiniz ama kısa vadede bişey olucagını dusunmuyorum.
15 gün bekleme amacınız bakteri kültürü oluşmasımı?[/QUOTE]
Hem bakteri hemde tohum ekicem bu çim tohumları oluyor karideslerim için güzel yavrulama alanı oluşturuyor.
[QUOTE=drgeckoo] Ben çok bilgili veya tecrübeli birisi değilim.Fakat her ne kadar boyutları küçük balıklardan bahsediyor olsakta [B]bence[/B] 35 adet balığı 36 litrelik bir tankta bir hafta tutmak size sıkıntı çıkartabilir.Nitrit,nitrat,amonyak vesaireyi dengede tutmanız çok zor olur. Diyelimki bunu başardınız;akvaryum yüzeyinde iyi bir dalgalanma yaratarak sudaki oksijen seviyesini de iyi tuttunuz,yinede karşınıza sorunlar çıkabilir.Mesela yüzme alanı dar olduğundan bu balıklar her ne kadar normalde barışçıl olsalar da birbirleriyle (çok sert olasa bile) kavga edebilirler. Bu dar yüzme alanı onları strese sokabilir ve stres sebebiyle hastalanabilirler.Bunlar benim naçizane görüşlerimdir ama dediğim gibi tecrübeyle sabit bilgiler değil,mantığım çerçevesinde yaptığım tahminlerdir. Daha bilgili kişilerden daha doğru bilgiler edinebilirsiniz. Balıkları güvende tutmak için hacmi geniş bir plastik kap alıp içerisini su doldurduktan sonra bakteri kültürü eklersiniz su hazır hale gelince ısıtıcı, bir de filtre koyar geçici bir tank yaparsınız örnek olarak https://www.hepsiburada.com/hobby-life-plastik-80-lt-tekerlekli-multi-box-saklama-kabi-pm-mtnesa21160 bu link teki gibi hacmi geniş bir plastik kap uygun olacaktır diye düşünüyorum. serhat arkadaşımızın dediği doğrudur ancak petshopların amacı balığı beslemek değil satmak o yüzden (maalesef) pek çok petshop balıkların sağlığını düşünmeden hareket edebiliyor.O balıkların ölmemesi sağlıklı,mutlu yaşadığı anlamına gelmez unutmayın.İyi günler,keyifli hobiler. Umarım balıklarınıza bir şey olmadan bu durumu kolayca atlatırsınız.[/QUOTE]
Tavsiyeniz için teşekkür ederim. 1 tane de 300 litrelik akvaryumum var. Onun içinde bakabilirim ama onu çevirecek filtrem yok euro starın ege 400 lük iç filtresi var. Bu yeter derseniz onun içinde de bakabilirim.
[QUOTE=Ytalha_bayer]15 gün balıklarınız dayanır ancak hassas olmalısınız. 3 günde 1 %20 su değişmi ve balıkların kavga etmesini engellemek amacıyla da çok fazla ışık açmadan bu süreci kayıpsız tamamlarsınız. Torfa gelince hiç tavsiye etmem ancak 1-2cm yüksekliğinde torf koyup üzerine başka kum koyacaksanız öyle kullabilirsiniz. Aksi takdirde suyun renginde bulanma, çay rengi gibi bir renge dönüşme söz konusu olur.[/QUOTE]
Torfu çok az kullanacağım dediğiniz gibi 2 cm falan. onun üstüne 5-6 cm kalınlığında siyah bitki kumum var onu sereceğim. Dediğiniz gibi yoksa çok fazla salınım yapar suya.
[QUOTE=serhat480]
Yukarıdada açıkladığım gibi kısa vadede sıkıntı olmaz.Dediğiniz gibi plastik kap alınabilir ama alınsa bile alınan plastik kap en fazla 50 l olucaktır 2 hafta için böyle birşey yapmaya gerek yok.
Su söylediğinizde haklısınız balık olumleri olabilir ama bu ölümler kavga nedeniyle değil hassas olan balıkların strese girmesi nedeniyle olur.Lepistes türü balıklarda kavgalar genelde kuyruk zedelenmesiyle sonuçlanır.Yeni akvaryuma geçtikten sonrada bu sorun zamanla ortadan kalkıcaktır...[/QUOTE]
300 litrelik akvaryuma da koyabilirim. Eurostar ege 400 iç filtre yeter mi ?
[QUOTE=serhat480]
Hocam sadece 15 gun kalıcaksa bı sıkıntı olmaz.Pet shoplarda 60 litrelik sularda 100 lerce lepistes bakıolar bişey olmuyoda sizinkinemi olucak.Uzun vadede sıkıntı yasayabilirsiniz ama kısa vadede bişey olucagını dusunmuyorum.
15 gün bekleme amacınız bakteri kültürü oluşmasımı?[/QUOTE]
Hem bakteri hemde tohum ekicem bu çim tohumları oluyor karideslerim için güzel yavrulama alanı oluşturuyor.
[QUOTE=drgeckoo] Ben çok bilgili veya tecrübeli birisi değilim.Fakat her ne kadar boyutları küçük balıklardan bahsediyor olsakta [B]bence[/B] 35 adet balığı 36 litrelik bir tankta bir hafta tutmak size sıkıntı çıkartabilir.Nitrit,nitrat,amonyak vesaireyi dengede tutmanız çok zor olur. Diyelimki bunu başardınız;akvaryum yüzeyinde iyi bir dalgalanma yaratarak sudaki oksijen seviyesini de iyi tuttunuz,yinede karşınıza sorunlar çıkabilir.Mesela yüzme alanı dar olduğundan bu balıklar her ne kadar normalde barışçıl olsalar da birbirleriyle (çok sert olasa bile) kavga edebilirler. Bu dar yüzme alanı onları strese sokabilir ve stres sebebiyle hastalanabilirler.Bunlar benim naçizane görüşlerimdir ama dediğim gibi tecrübeyle sabit bilgiler değil,mantığım çerçevesinde yaptığım tahminlerdir. Daha bilgili kişilerden daha doğru bilgiler edinebilirsiniz. Balıkları güvende tutmak için hacmi geniş bir plastik kap alıp içerisini su doldurduktan sonra bakteri kültürü eklersiniz su hazır hale gelince ısıtıcı, bir de filtre koyar geçici bir tank yaparsınız örnek olarak https://www.hepsiburada.com/hobby-life-plastik-80-lt-tekerlekli-multi-box-saklama-kabi-pm-mtnesa21160 bu link teki gibi hacmi geniş bir plastik kap uygun olacaktır diye düşünüyorum. serhat arkadaşımızın dediği doğrudur ancak petshopların amacı balığı beslemek değil satmak o yüzden (maalesef) pek çok petshop balıkların sağlığını düşünmeden hareket edebiliyor.O balıkların ölmemesi sağlıklı,mutlu yaşadığı anlamına gelmez unutmayın.İyi günler,keyifli hobiler. Umarım balıklarınıza bir şey olmadan bu durumu kolayca atlatırsınız.[/QUOTE]
Tavsiyeniz için teşekkür ederim. 1 tane de 300 litrelik akvaryumum var. Onun içinde bakabilirim ama onu çevirecek filtrem yok euro starın ege 400 lük iç filtresi var. Bu yeter derseniz onun içinde de bakabilirim.
[QUOTE=Ytalha_bayer]15 gün balıklarınız dayanır ancak hassas olmalısınız. 3 günde 1 %20 su değişmi ve balıkların kavga etmesini engellemek amacıyla da çok fazla ışık açmadan bu süreci kayıpsız tamamlarsınız. Torfa gelince hiç tavsiye etmem ancak 1-2cm yüksekliğinde torf koyup üzerine başka kum koyacaksanız öyle kullabilirsiniz. Aksi takdirde suyun renginde bulanma, çay rengi gibi bir renge dönüşme söz konusu olur.[/QUOTE]
Torfu çok az kullanacağım dediğiniz gibi 2 cm falan. onun üstüne 5-6 cm kalınlığında siyah bitki kumum var onu sereceğim. Dediğiniz gibi yoksa çok fazla salınım yapar suya.
[QUOTE=serhat480]
Yukarıdada açıkladığım gibi kısa vadede sıkıntı olmaz.Dediğiniz gibi plastik kap alınabilir ama alınsa bile alınan plastik kap en fazla 50 l olucaktır 2 hafta için böyle birşey yapmaya gerek yok.
Su söylediğinizde haklısınız balık olumleri olabilir ama bu ölümler kavga nedeniyle değil hassas olan balıkların strese girmesi nedeniyle olur.Lepistes türü balıklarda kavgalar genelde kuyruk zedelenmesiyle sonuçlanır.Yeni akvaryuma geçtikten sonrada bu sorun zamanla ortadan kalkıcaktır...[/QUOTE]
300 litrelik akvaryuma da koyabilirim. Eurostar ege 400 iç filtre yeter mi ?
Balıklarımı Nasıl Güvende Tutarım ?
[QUOTE=Lepistes bilgile]Balık sayın çokkkkk fazla lepisteslwr en fazla 2 çift olmalı aşırı şwkilde balıkların fazla forumda kaç litre akvaryuma kaç balık düşer konusu var diye hatırlıyorum bi göz at[/QUOTE]
420 litre için mi fazla ? kimse benim sorumu anlamadı ki. Benim sorum balıklara sadece 15 gün 36 litrelik akvaryumda bakmam gerekiyor. Problem olur mu diyorum.
[QUOTE=serhat480]
Hocam zemine lav kırıgı koyup ustune daha ince taneli kum koyucaksan sineklik kullanmanı tavsiye ederim.yoksa zamanla en alttaki iri taneli lav kırıkları yukarı cıkıcak ve istediğin görseli bozucaktır.
[/QUOTE]
Aynen hocam sineklik aldım kumun altına koyacağım ki alta kaçmasınlar diye. ilk izinli günümde akvaryumu boşaltacağım.
[QUOTE=Lepistes bilgile]Balık sayın çokkkkk fazla lepisteslwr en fazla 2 çift olmalı aşırı şwkilde balıkların fazla forumda kaç litre akvaryuma kaç balık düşer konusu var diye hatırlıyorum bi göz at[/QUOTE]
420 litre için mi fazla ? kimse benim sorumu anlamadı ki. Benim sorum balıklara sadece 15 gün 36 litrelik akvaryumda bakmam gerekiyor. Problem olur mu diyorum.
[QUOTE=serhat480]
Hocam zemine lav kırıgı koyup ustune daha ince taneli kum koyucaksan sineklik kullanmanı tavsiye ederim.yoksa zamanla en alttaki iri taneli lav kırıkları yukarı cıkıcak ve istediğin görseli bozucaktır.
[/QUOTE]
Aynen hocam sineklik aldım kumun altına koyacağım ki alta kaçmasınlar diye. ilk izinli günümde akvaryumu boşaltacağım.
Balıklarımı Nasıl Güvende Tutarım ?
[QUOTE=Beta_balik]Emin değilim. Her gün %20 su değişimi yapmanızı öneririm. Işığı açmayın, fazla rahatsız etmeyin. Dayanırlar diye düşünüyorum ben. [/QUOTE]
su değişimini yaparım aslında 300 litrelik akvaryumda var ama iç filtre ona yeter mi bilemedim ? birde yeni su mu dinlendireyim yoksa eski suyu o akvaryumda tutup tekrardan kullanmalı mıyım ? akvaryumda saç yosunu problemim var.
[QUOTE=Beta_balik]Emin değilim. Her gün %20 su değişimi yapmanızı öneririm. Işığı açmayın, fazla rahatsız etmeyin. Dayanırlar diye düşünüyorum ben. [/QUOTE]
su değişimini yaparım aslında 300 litrelik akvaryumda var ama iç filtre ona yeter mi bilemedim ? birde yeni su mu dinlendireyim yoksa eski suyu o akvaryumda tutup tekrardan kullanmalı mıyım ? akvaryumda saç yosunu problemim var.
Balıklarımı Nasıl Güvende Tutarım ?
[QUOTE=Beta_balik]Torf kullanılan akvaryuma balık eklemeden önce en az iki ay geçmeli. Balıkların hepsini kaybedebilirsiniz yoksa. Tavsiyem torf kullanmayın. Diğer üç taban malzemesi zaten bitkiler için yeterli olur. [/QUOTE]
hocam peki benim asıl sorumu cevap verebilir misiniz ? kumu yıkamam lazım ve balıkları 15 gün 36 litrelik akvaryumda iç filtre ile besleyebilir miyim ?
[QUOTE=Beta_balik]Torf kullanılan akvaryuma balık eklemeden önce en az iki ay geçmeli. Balıkların hepsini kaybedebilirsiniz yoksa. Tavsiyem torf kullanmayın. Diğer üç taban malzemesi zaten bitkiler için yeterli olur. [/QUOTE]
hocam peki benim asıl sorumu cevap verebilir misiniz ? kumu yıkamam lazım ve balıkları 15 gün 36 litrelik akvaryumda iç filtre ile besleyebilir miyim ?
Balıklarımı Nasıl Güvende Tutarım ?
[QUOTE=Alpercicek35]Merhaba dostum. Bence litre hacmin az olduğu için lav kırığını terci etmeni önermem. Hem zeminin keskin ve kesici olmasından dolayı. Hemde dipteki yem artıklarının suyu daha dengesini hızlı bozmasından dolayı. Kaliteli bir marka kum al zaten çok da ihtiyacın olmuyacak 3 4 cm yükseltsen yeterli olur. Güzel bir ışık ve kolay bitkiler tercih edersen misket gübreye ihtiyaç duymazsın 32 litre için misket gübre kullanma gereğinde kalmazsın. Biraz sıvı gübre takviyesi ile bence sistemin daha başarılı olur. Sağlıklı hobiler dilerim :)[/QUOTE]
Yok hocam beni yanlış anlamışsınız. Benim normal akvaryumum 420 litre. 420 litrelik akvaryumun tabanına lav kırığı üstüne torf üstüne misket gübre onun üstünede siyah kum koyacağım. Bu süreç 15 gün falan sürecek. 15 gün boyunca balıklarıma 36 litrelik akvaryumda bakabilir miyim diye soruyorum.
[QUOTE=Alpercicek35]Merhaba dostum. Bence litre hacmin az olduğu için lav kırığını terci etmeni önermem. Hem zeminin keskin ve kesici olmasından dolayı. Hemde dipteki yem artıklarının suyu daha dengesini hızlı bozmasından dolayı. Kaliteli bir marka kum al zaten çok da ihtiyacın olmuyacak 3 4 cm yükseltsen yeterli olur. Güzel bir ışık ve kolay bitkiler tercih edersen misket gübreye ihtiyaç duymazsın 32 litre için misket gübre kullanma gereğinde kalmazsın. Biraz sıvı gübre takviyesi ile bence sistemin daha başarılı olur. Sağlıklı hobiler dilerim :)[/QUOTE]
Yok hocam beni yanlış anlamışsınız. Benim normal akvaryumum 420 litre. 420 litrelik akvaryumun tabanına lav kırığı üstüne torf üstüne misket gübre onun üstünede siyah kum koyacağım. Bu süreç 15 gün falan sürecek. 15 gün boyunca balıklarıma 36 litrelik akvaryumda bakabilir miyim diye soruyorum.
Balıklarımı Nasıl Güvende Tutarım ?
Merhabalar. Akvaryumun tabanına lav kırığı misket gübre ekleyeceğim. Dizayn değişikliği yapacağım. Sorum ise benim 36 litre akvaryumum var. 35 civarı balığım var. Neon tetra lepistes plati moly. Bunları 1 hafta gibi o akvaryumda tutsam sorun olur mu ? iç filtre kullanacağım ?
Merhabalar. Akvaryumun tabanına lav kırığı misket gübre ekleyeceğim. Dizayn değişikliği yapacağım. Sorum ise benim 36 litre akvaryumum var. 35 civarı balığım var. Neon tetra lepistes plati moly. Bunları 1 hafta gibi o akvaryumda tutsam sorun olur mu ? iç filtre kullanacağım ?
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 56 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
gokhanay268,
portre,
HaydarGul,
ibrahim43,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
osmandbnl,
Kınayu,
sina cen,
Sungurr,
nniiaa,
Cyber_Scout,
Ehtiyar,
yeekim,
Kuduoglu,
SaviaSora,
Alibicimcilci,
ÇaĞRı,
yokte,
EmiirKaan,
Hsrt,
Ancalagon,
ternapi,
barskels,
discus_amazon,
nomercy,
oguzsel,
omerkaya40,
sorbiek,
SunkenShrimps,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
