ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Anlkrsn
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
57
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
08 Ağustos 2018 16:14
Son Ziyaret:
04 Mayıs 2026 09:40
Toplam Mesaj:
16 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
ANIL KURŞUN
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Kocaeli
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
ANIL KURŞUN
SON 10 MESAJI
Bloodymary Ölümleri
Merhaba dostlar. Bilgiye ve tecrübelerinize ihtiyacım var. Öncelikle tanki kurduğum konunun linkini atıyorum ordan ilerleyelim.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/40x40x30_yillar_sonra_high_tech_guncelleme_k977671_sn1.asp[/URL]
Linkteki konu ile birlikte hobiye geri dönüş yaptım. O tarih itibari ile akvaryum aktif olarak devam ediyor. Fakat bir türlü bloodymary yaşatamıyorum. Yaklaşık 6 ay akvaryum canlısız bitkili olarak yaşamına devam etti. En sonra yine bir düzen değişikliği yaparak en son fotodaki hale gelmiş bulunmakta. 2 hafta önce almis olduğum 20 karidesten yaklaşık 3 4 adet kaldı. Günlük ölüm görüyorum. Aslinda kabuk değişiyor ama olum sebebi nedir bir türlü anlamıyorum. Birkaç sorum olacak. Temudan ph ve tds ölçüm cihazı aldim sorun bu olabilir mi? Bu değerlerin kac olmasi gerekli? Karidesler geldiği zaman kabuk değişimi gözledim ama ölümlerin önüne geçemiyorum.
Güncel akvaryum hakkinda bilgi veriyim.
1 adet kelebek vatoz
1 nerite 3 adet Papua Orange Spotted Salyangoz
Kalan 4 5 karides
Dış filtre sunsun 603b filtre içeriği siporax-matrix-elyaf-purigen
Karbondioksit vermiyorum.
Işık günde 6 saat açık kalıyor. 11:00-17:00 arası
Yemleme 3 günde 1 2 cm karides yemi atıyorum ölüm olduğu için sürekli günü uzattım akvaryumda illaki yiyecek birsey vardır diye.
Sıcaklık sabit oda sıcaklığı 23 24
Salınım yapacak bir sey yok akvaryumda.
Sizce sorun ne neden ölüm oluyor?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/040120251652481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/040120251652521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/040120251652581.jpg[/IMG][EDIT]Anlkrsn,2025-01-04 17:15:39[/EDIT]
Merhaba dostlar. Bilgiye ve tecrübelerinize ihtiyacım var. Öncelikle tanki kurduğum konunun linkini atıyorum ordan ilerleyelim.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/40x40x30_yillar_sonra_high_tech_guncelleme_k977671_sn1.asp[/URL]
Linkteki konu ile birlikte hobiye geri dönüş yaptım. O tarih itibari ile akvaryum aktif olarak devam ediyor. Fakat bir türlü bloodymary yaşatamıyorum. Yaklaşık 6 ay akvaryum canlısız bitkili olarak yaşamına devam etti. En sonra yine bir düzen değişikliği yaparak en son fotodaki hale gelmiş bulunmakta. 2 hafta önce almis olduğum 20 karidesten yaklaşık 3 4 adet kaldı. Günlük ölüm görüyorum. Aslinda kabuk değişiyor ama olum sebebi nedir bir türlü anlamıyorum. Birkaç sorum olacak. Temudan ph ve tds ölçüm cihazı aldim sorun bu olabilir mi? Bu değerlerin kac olmasi gerekli? Karidesler geldiği zaman kabuk değişimi gözledim ama ölümlerin önüne geçemiyorum.
Güncel akvaryum hakkinda bilgi veriyim.
1 adet kelebek vatoz
1 nerite 3 adet Papua Orange Spotted Salyangoz
Kalan 4 5 karides
Dış filtre sunsun 603b filtre içeriği siporax-matrix-elyaf-purigen
Karbondioksit vermiyorum.
Işık günde 6 saat açık kalıyor. 11:00-17:00 arası
Yemleme 3 günde 1 2 cm karides yemi atıyorum ölüm olduğu için sürekli günü uzattım akvaryumda illaki yiyecek birsey vardır diye.
Sıcaklık sabit oda sıcaklığı 23 24
Salınım yapacak bir sey yok akvaryumda.
Sizce sorun ne neden ölüm oluyor?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/040120251652481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/040120251652521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/040120251652581.jpg[/IMG][EDIT]Anlkrsn,2025-01-04 17:15:39[/EDIT]
Çalışkan Sae Yosun Bükücü
Merhaba, daha önce otocat balığı tecrübelerim oldu fakat hepsi hüsran ile sonuçlandı cok hassas bir balık yada ben bir hata yapıyorum. Neyse akvaryumumda olusan yosun problemi için 1 adet sae aldim. Başta forumdaki yazilari okuduğum zaman kafamda cok olumsuz fikirler oluşmuştu çünkü; genelde sadece yem yiyor, hic yosun yediğini görmedim gibi yazılar çoğunluktaydi. Fakat balığı akvaryuma koyali 24 saat bile olmadan bu sekilde bir yosun yemesi beni şaşırttı gerçekten. Bazi kisiler sahte sae balığı olabileceğinden bahsetmiş. Kontrol ettiğim kadarı ile bendeki sae orijinal, ondan dolayımi bilmiyorum ama, boynuzlu neritelerin olduğu akvaryumda bu hizla yaprağı temizlemesi beni benden aldi resmen. Video ve foto ekliyorum. Yosun problemi var ise sae almayı ihmal etmeyin derim[:D] Bu yazıyı yazarken bile temizliğe devam ediyor [:)))]
[URL]https://youtube.com/shorts/uNnenAjyg7Q?feature=share[/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/220320231457531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/220320231500101.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/220320231545501.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/220320231929361.jpg[/IMG][EDIT]Anlkrsn,2023-03-22 19:29:40[/EDIT]
Merhaba, daha önce otocat balığı tecrübelerim oldu fakat hepsi hüsran ile sonuçlandı cok hassas bir balık yada ben bir hata yapıyorum. Neyse akvaryumumda olusan yosun problemi için 1 adet sae aldim. Başta forumdaki yazilari okuduğum zaman kafamda cok olumsuz fikirler oluşmuştu çünkü; genelde sadece yem yiyor, hic yosun yediğini görmedim gibi yazılar çoğunluktaydi. Fakat balığı akvaryuma koyali 24 saat bile olmadan bu sekilde bir yosun yemesi beni şaşırttı gerçekten. Bazi kisiler sahte sae balığı olabileceğinden bahsetmiş. Kontrol ettiğim kadarı ile bendeki sae orijinal, ondan dolayımi bilmiyorum ama, boynuzlu neritelerin olduğu akvaryumda bu hizla yaprağı temizlemesi beni benden aldi resmen. Video ve foto ekliyorum. Yosun problemi var ise sae almayı ihmal etmeyin derim[:D] Bu yazıyı yazarken bile temizliğe devam ediyor [:)))]
[URL]https://youtube.com/shorts/uNnenAjyg7Q?feature=share[/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/220320231457531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/220320231500101.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/220320231545501.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/220320231929361.jpg[/IMG][EDIT]Anlkrsn,2023-03-22 19:29:40[/EDIT]
Basit Yüzey Emici Yapımı
[B]Merhabalar, bitkili high tech 40*40*30 akvaryumumda yüzeyde yaglanma sorunu oluyordu. Akvaryum 50 litre ve bitkili olduğu için yüzey temizleyici alip takmak istemedim ki zaten akvaryum içerisinde çokta güzel gözükmüyor bu parçalar.
Neyse birden aklima, filtrenin cekis borusundan bir ek ile yüzeyi temizleme fikri geldi.
Eheim selale filtre kullanıyorum. Cekis borusuna tel süzgeç almıştım küçük geldiği için hortum ile ek yapip onu monte ettim bir şekilde.
Fotoğrafta görüldüğü üzere hortumdan bir delik acarak oraya hava hortumunu taktım ve ucuna evdeki bir parçayı keserek yerleştirdim.
Sonuç suan sistem güzel çalışıyor, suyun üzeri pırıl pırıl ve en önemlisi parça kargasasi yok.
Yaparken direk suyun içinde olur ise çekim sağlamıyor, hafif eğimli koyarak hava gecisi sağlıyorum fakat hava tam anlamıyla girmiyor, cok hava alir ise filtrede hava sesi oluyor. Ayarlamasi basit zaten.
[/B]
Foto ve video ekliyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/280320220239431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/280320220239531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/280320220240051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/280320220240151.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/280320220243271.jpg[/IMG]
[VID]https://youtu.be/og2NBzgY2_0[/VID]
[EDIT]Anlkrsn,2022-03-28 02:53:35[/EDIT]
[B]Merhabalar, bitkili high tech 40*40*30 akvaryumumda yüzeyde yaglanma sorunu oluyordu. Akvaryum 50 litre ve bitkili olduğu için yüzey temizleyici alip takmak istemedim ki zaten akvaryum içerisinde çokta güzel gözükmüyor bu parçalar.
Neyse birden aklima, filtrenin cekis borusundan bir ek ile yüzeyi temizleme fikri geldi.
Eheim selale filtre kullanıyorum. Cekis borusuna tel süzgeç almıştım küçük geldiği için hortum ile ek yapip onu monte ettim bir şekilde.
Fotoğrafta görüldüğü üzere hortumdan bir delik acarak oraya hava hortumunu taktım ve ucuna evdeki bir parçayı keserek yerleştirdim.
Sonuç suan sistem güzel çalışıyor, suyun üzeri pırıl pırıl ve en önemlisi parça kargasasi yok.
Yaparken direk suyun içinde olur ise çekim sağlamıyor, hafif eğimli koyarak hava gecisi sağlıyorum fakat hava tam anlamıyla girmiyor, cok hava alir ise filtrede hava sesi oluyor. Ayarlamasi basit zaten.
[/B]
Foto ve video ekliyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/280320220239431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/280320220239531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/280320220240051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/280320220240151.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/280320220243271.jpg[/IMG]
[VID]https://youtu.be/og2NBzgY2_0[/VID]
[EDIT]Anlkrsn,2022-03-28 02:53:35[/EDIT]
40*40*30 Yıllar Sonra High Tech (güncelleme)
Güncelllendi.
Güncelllendi.
Yurtdışı Regülatör Ve Bks Tüp İle Uygun Co2 Sistem
Ürün ile ilgili güncelleme yapıyım.
Siparişimden tam 5 gün sonra elime ulaştı. Bu süreç beni şaşırttı, baya hızlı geldi.
Gelir gelmez hemen kurdum. Zaten tüp diğer ekipmanlar hazırdı.
Regülatör icerisinden anahtar çıkmıyor ama bu kuruluma engel değil. El ile kolaylikla kuruluyor.
Aquario Neo difüzor kullanıyorum. Çok güzel çözüyor. Ürün ile ilgili görselleri ekliyorum. Alacak kisilere fikir amaçli.
https://www.atakanpetshop.com/aquario-neo-co2-diffuser-normal-tiny.html
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/200120221527331.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/200120221527561.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/200120221528251.jpg[/IMG][EDIT]Anlkrsn,2022-01-20 15:29:01[/EDIT]
Ürün ile ilgili güncelleme yapıyım.
Siparişimden tam 5 gün sonra elime ulaştı. Bu süreç beni şaşırttı, baya hızlı geldi.
Gelir gelmez hemen kurdum. Zaten tüp diğer ekipmanlar hazırdı.
Regülatör icerisinden anahtar çıkmıyor ama bu kuruluma engel değil. El ile kolaylikla kuruluyor.
Aquario Neo difüzor kullanıyorum. Çok güzel çözüyor. Ürün ile ilgili görselleri ekliyorum. Alacak kisilere fikir amaçli.
https://www.atakanpetshop.com/aquario-neo-co2-diffuser-normal-tiny.html
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/200120221527331.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/200120221527561.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/208450/200120221528251.jpg[/IMG][EDIT]Anlkrsn,2022-01-20 15:29:01[/EDIT]
Yurtdışı Regülatör Ve Bks Tüp İle Uygun Co2 Sistem
[QUOTE=replacka]
Anıl Bey, öncelikle siparişiniz hayırlı uğurlu olsun diyorum[:iyi:] Çift göstergeli sisteme gelirsek, daha önceden hiç kullanmadığımı belirtmem gerekir. Sadece ikinci göstergenin, çalışma basıncı denilen bir anlama geldiğini okumuştum bir yerlerde. Haliyle pnömatik hortumun içindeki basınçtan bahsediliyor gibi anladım ama sonradan bunun da mantıklı olmadığını düşünmeye başladım. Yani pnömatik hortumların içindeki basıncı en son belirleyen şey, ince ayar vanası ile verilen gaz miktarı oluyor. İnce ayar vanasını çok açarsanız hortumun içindeki gazın basıncı yükselip, difüzörden daha fazla gaz çıkışı sağlıyor. Böyle düşününce de o ikinci göstergenin hortum içi basıncı göstermediğini düşünüyorum artık. Ama dediğim gibi; hiç kullanmadım ve nedir ne değildir, bilen birisi yazarsa daha iyi olacak.
Bu tek göstergeli regülatörde ise, gösterge eksik olduğu için hortum içindeki basınçta düşme ve haliyle de ince ayarın bozulması gibi bir durum olmuyor. İkinci göstergenin hortum içi basıncı gösterme veya stabil tutma gibi bir işlevi olduğunu da düşünmüyorum artık demiştim. Yani çalışma basıncı denilen olayın, bu olmadığını düşünüyorum. Çünkü ince ayar vanası ile boruların içindeki gaz miktarı ayarlanıyor ve sonrasında hiç değişiklik olmadan akış devam ediyor. En azından benim için durum bu şekilde ve hiç böyle bir "güç kaybı" sorunum olmadı. Benim şuan gösterge 750-800 psi gösteriyor ve hala daha böyle bir ayar tutmama gibi bir durumum olmadı. İleride olur mu? Bence olmaz ama kesin olmaz da diyemiyorum. Çünkü hiç tüp bitirme gibi bir durumum da olmadı. Belki tüp içindeki basınç 50-100 psi ye düşünce böyle bir sorun olur mu ileride bilemem ama olursa da buradan belirtirim merak etmeyin. Yine de BKS firması tarafından dolu gönderilen bu tüpün, çok bereketli olduğunu düşünüyorum. Belki normal dolum şirketleri 1500 psi yerine 500 veya 1000 psi lik dolum yapıyordur bilmiyorum ama ben kaç aydır toplamda saniyede 1 damla çıkış alacak şekilde gaz veriyorum ve hala bitmiş değil[:)] zaten bu regülatörün ve tüplü sistemin verimini gördükten sonra, hele bir de şeker fiyatlarına yapılan zamlardan sonra, iyi ki de böyle bir yatırım yapmışım diyorum. Neredeyse tek dolum bir yıl yetecek bana ve sonuçta bu hobinin donanımı olduğu için, ileride satmak da mümkün. Neyse, her zamanki gibi çok uzun yazdım ama eğer ki benim memnuniyetimi de sormak niyetiniz vardıysa, her zamanki gibi tekrardan yazıyorum. Ben baya bir memnunum ve bir sıkıntısını da görmedim. Damla sayaçlarının check valve özelliği olması olsun, selenoid valfin sessiz ve çok az ısınıyor olması olsun, memnunum yani[:)][/QUOTE]
[B]Uzun uzun açıklayıcı yazı için öncelikle teşekkür ederim. Aklımdaki soruların cevaplarını almış oldum. Bu basınç düşüklüğünde ayar bozulacak diye canım sıkılmıştı. Tüpü bitirene kadar sistem stabil şekilde çalışacak gibi inş bir aksilik çıkmaz ise. İkinci gösterge olayına gelirsek şimdi sizin yazınızı okuyunca bende düşündüm pnömatik hortumun içindeki basıncı ayarlamak saçma, çünkü hortumun ucunda basıncı sınırlayacak bir vana yok. Direk difüzöre gidiyor ve sınırlanmadan akvaryum içine geçiyor hava.
İşin özü memnum olmanız içimi rahatlattı, ürün geldiği zaman kurulumu yapıp bende buraya yorumumu bırakırım, alacak arkadaşlar için ne kadar çok tecrübe o kadar iyidir[/B].[:D]
[EDIT]Anlkrsn,2022-01-15 20:20:03[/EDIT]
[QUOTE=replacka]
Anıl Bey, öncelikle siparişiniz hayırlı uğurlu olsun diyorum[:iyi:] Çift göstergeli sisteme gelirsek, daha önceden hiç kullanmadığımı belirtmem gerekir. Sadece ikinci göstergenin, çalışma basıncı denilen bir anlama geldiğini okumuştum bir yerlerde. Haliyle pnömatik hortumun içindeki basınçtan bahsediliyor gibi anladım ama sonradan bunun da mantıklı olmadığını düşünmeye başladım. Yani pnömatik hortumların içindeki basıncı en son belirleyen şey, ince ayar vanası ile verilen gaz miktarı oluyor. İnce ayar vanasını çok açarsanız hortumun içindeki gazın basıncı yükselip, difüzörden daha fazla gaz çıkışı sağlıyor. Böyle düşününce de o ikinci göstergenin hortum içi basıncı göstermediğini düşünüyorum artık. Ama dediğim gibi; hiç kullanmadım ve nedir ne değildir, bilen birisi yazarsa daha iyi olacak.
Bu tek göstergeli regülatörde ise, gösterge eksik olduğu için hortum içindeki basınçta düşme ve haliyle de ince ayarın bozulması gibi bir durum olmuyor. İkinci göstergenin hortum içi basıncı gösterme veya stabil tutma gibi bir işlevi olduğunu da düşünmüyorum artık demiştim. Yani çalışma basıncı denilen olayın, bu olmadığını düşünüyorum. Çünkü ince ayar vanası ile boruların içindeki gaz miktarı ayarlanıyor ve sonrasında hiç değişiklik olmadan akış devam ediyor. En azından benim için durum bu şekilde ve hiç böyle bir "güç kaybı" sorunum olmadı. Benim şuan gösterge 750-800 psi gösteriyor ve hala daha böyle bir ayar tutmama gibi bir durumum olmadı. İleride olur mu? Bence olmaz ama kesin olmaz da diyemiyorum. Çünkü hiç tüp bitirme gibi bir durumum da olmadı. Belki tüp içindeki basınç 50-100 psi ye düşünce böyle bir sorun olur mu ileride bilemem ama olursa da buradan belirtirim merak etmeyin. Yine de BKS firması tarafından dolu gönderilen bu tüpün, çok bereketli olduğunu düşünüyorum. Belki normal dolum şirketleri 1500 psi yerine 500 veya 1000 psi lik dolum yapıyordur bilmiyorum ama ben kaç aydır toplamda saniyede 1 damla çıkış alacak şekilde gaz veriyorum ve hala bitmiş değil[:)] zaten bu regülatörün ve tüplü sistemin verimini gördükten sonra, hele bir de şeker fiyatlarına yapılan zamlardan sonra, iyi ki de böyle bir yatırım yapmışım diyorum. Neredeyse tek dolum bir yıl yetecek bana ve sonuçta bu hobinin donanımı olduğu için, ileride satmak da mümkün. Neyse, her zamanki gibi çok uzun yazdım ama eğer ki benim memnuniyetimi de sormak niyetiniz vardıysa, her zamanki gibi tekrardan yazıyorum. Ben baya bir memnunum ve bir sıkıntısını da görmedim. Damla sayaçlarının check valve özelliği olması olsun, selenoid valfin sessiz ve çok az ısınıyor olması olsun, memnunum yani[:)][/QUOTE]
[B]Uzun uzun açıklayıcı yazı için öncelikle teşekkür ederim. Aklımdaki soruların cevaplarını almış oldum. Bu basınç düşüklüğünde ayar bozulacak diye canım sıkılmıştı. Tüpü bitirene kadar sistem stabil şekilde çalışacak gibi inş bir aksilik çıkmaz ise. İkinci gösterge olayına gelirsek şimdi sizin yazınızı okuyunca bende düşündüm pnömatik hortumun içindeki basıncı ayarlamak saçma, çünkü hortumun ucunda basıncı sınırlayacak bir vana yok. Direk difüzöre gidiyor ve sınırlanmadan akvaryum içine geçiyor hava.
İşin özü memnum olmanız içimi rahatlattı, ürün geldiği zaman kurulumu yapıp bende buraya yorumumu bırakırım, alacak arkadaşlar için ne kadar çok tecrübe o kadar iyidir[/B].[:D]
[EDIT]Anlkrsn,2022-01-15 20:20:03[/EDIT]
Yurtdışı Regülatör Ve Bks Tüp İle Uygun Co2 Sistem
[QUOTE=replacka]Bu konuda da ufak bir güncelleme yapayım dedim. Çünkü mesajlar geliyor. Hem de gidişatı görmüş oluruz[:)]
Öncelikle temmuz başı gibi alıp çalıştırdığım bu sistem, hiçbir gün atlamadan günde 8-9 saatlik aktif çalışma ile hâlâ devam etmektedir. Hatta ilk zamanlar pnömatik hortum yerine normal hortum kullanmanın bedeli olarak birkaç günlük kaçaklar da oldu. Neyse bu sistem ile 50'şer litrelik iki akvaryuma saniyede ve toplamda beş damla (akvaryum başı 2-2,5 damla) olacak şekilde CO2 veriyorum ve herşeyden gayet memnun olduğumu söylemeliyim. Sadece arada damla sayaçlarının biten suyunu doldurmak gerekiyor ama birkaç hafta önce sularının bittiğini de fark etmemişim. Haliyle o şekilde çalışmışlar ve susuz da hiçbir sıkıntı olmadan çalışabiliyor. Zaten içinde su olması veya olmamasını, çalışmasına engel bir durum olarak düşünmemek lazım ama bunu da deneyimlemiş oldum. Yani damla sayacının içindeki su, size CO2 çıkışı hakkında bilgi veriyor. Onun dışında herhangi bir işlevi yok gibi diyebilirim. Bir kere uygun CO2 dozunu ayarladıktan sonra herşey tıkır tıkır çalışıyor. Ha tabi damla sayaçlarına su yerine yağ içerikli, gliserin içerikli malzemeler de konulabiliyor neredeyse buharlaşmayan ama ben kullanmıyorum. Çünkü olurda dökülürse veya akvaryuma kaçarsa diye ihtiyatlı davranıyorum[:)] Su her zaman en doğal olanı sanırım[:iyi:]
Gelelim dayanıma; 2,67 litrelik bu tüp bana 1500 psi ile geldi ve yukarıda yazdığım CO2 çıkışı ile 3,5-4 aydır kullanıyorum. Artık 1000 psi altına düşüş oldu ve şuan 900 psi'dayım. Yani 600 psi'lık CO2 harcaması söz konusu bu süreçte. Açıkçası bu durum bana çok ideal geldi ve sistemde herhangi bir kaçak olmadığı konusunda artık eminim. Bu gidişle de tüp tamamen bitene kadar bir 4-5 ay geçecek gibi geliyor. Kısacası toplam dayanımın çok rahat 6-8 ay olacağını düşünüyor ve herkese keyifli hobiler diliyorum[:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223933/191020211049191.jpg[/IMG]
Not: Eğer regülatörü almayı düşünen varsa 11.11 etkinliği ve Black Friday indirimleri yakında başlar AliExpress'te. Genelde güzel indirimler oluyor. Ayrıca yeni yıl ile birlikte doların iyice artma ihtimali de mevcut. Haliyle iyi düşünüp taşınıp, bir an önce karar vermek gerekebilir[:geek:][:x][/QUOTE]
Hocam tüm yorumları dikkatle okuyup tekli olan R103 modelini 400 TL'ye aldım şuan bekleme aşamasındayım. Sormak istediğim bir soru var.
Çift göstergeli sistemlerde hortumdaki basıncı ayarlama imkani oluyormuş sanırım. Şimdi bu sistemde tüp azaldıkça sürekli gaz ayarı yapmak zorunda mıyız ? Veya ne zaman bu güç kaybı olur, yani kaç basınca kadar stabil gider sonra ayar yapmak gerekir ? Siz 1500 psi den 900 psi ye düşene kadar ince ayarlarınızda bir sorun oldu mu ?
[QUOTE=replacka]Bu konuda da ufak bir güncelleme yapayım dedim. Çünkü mesajlar geliyor. Hem de gidişatı görmüş oluruz[:)]
Öncelikle temmuz başı gibi alıp çalıştırdığım bu sistem, hiçbir gün atlamadan günde 8-9 saatlik aktif çalışma ile hâlâ devam etmektedir. Hatta ilk zamanlar pnömatik hortum yerine normal hortum kullanmanın bedeli olarak birkaç günlük kaçaklar da oldu. Neyse bu sistem ile 50'şer litrelik iki akvaryuma saniyede ve toplamda beş damla (akvaryum başı 2-2,5 damla) olacak şekilde CO2 veriyorum ve herşeyden gayet memnun olduğumu söylemeliyim. Sadece arada damla sayaçlarının biten suyunu doldurmak gerekiyor ama birkaç hafta önce sularının bittiğini de fark etmemişim. Haliyle o şekilde çalışmışlar ve susuz da hiçbir sıkıntı olmadan çalışabiliyor. Zaten içinde su olması veya olmamasını, çalışmasına engel bir durum olarak düşünmemek lazım ama bunu da deneyimlemiş oldum. Yani damla sayacının içindeki su, size CO2 çıkışı hakkında bilgi veriyor. Onun dışında herhangi bir işlevi yok gibi diyebilirim. Bir kere uygun CO2 dozunu ayarladıktan sonra herşey tıkır tıkır çalışıyor. Ha tabi damla sayaçlarına su yerine yağ içerikli, gliserin içerikli malzemeler de konulabiliyor neredeyse buharlaşmayan ama ben kullanmıyorum. Çünkü olurda dökülürse veya akvaryuma kaçarsa diye ihtiyatlı davranıyorum[:)] Su her zaman en doğal olanı sanırım[:iyi:]
Gelelim dayanıma; 2,67 litrelik bu tüp bana 1500 psi ile geldi ve yukarıda yazdığım CO2 çıkışı ile 3,5-4 aydır kullanıyorum. Artık 1000 psi altına düşüş oldu ve şuan 900 psi'dayım. Yani 600 psi'lık CO2 harcaması söz konusu bu süreçte. Açıkçası bu durum bana çok ideal geldi ve sistemde herhangi bir kaçak olmadığı konusunda artık eminim. Bu gidişle de tüp tamamen bitene kadar bir 4-5 ay geçecek gibi geliyor. Kısacası toplam dayanımın çok rahat 6-8 ay olacağını düşünüyor ve herkese keyifli hobiler diliyorum[:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223933/191020211049191.jpg[/IMG]
Not: Eğer regülatörü almayı düşünen varsa 11.11 etkinliği ve Black Friday indirimleri yakında başlar AliExpress'te. Genelde güzel indirimler oluyor. Ayrıca yeni yıl ile birlikte doların iyice artma ihtimali de mevcut. Haliyle iyi düşünüp taşınıp, bir an önce karar vermek gerekebilir[:geek:][:x][/QUOTE]
Hocam tüm yorumları dikkatle okuyup tekli olan R103 modelini 400 TL'ye aldım şuan bekleme aşamasındayım. Sormak istediğim bir soru var.
Çift göstergeli sistemlerde hortumdaki basıncı ayarlama imkani oluyormuş sanırım. Şimdi bu sistemde tüp azaldıkça sürekli gaz ayarı yapmak zorunda mıyız ? Veya ne zaman bu güç kaybı olur, yani kaç basınca kadar stabil gider sonra ayar yapmak gerekir ? Siz 1500 psi den 900 psi ye düşene kadar ince ayarlarınızda bir sorun oldu mu ?
Co2 Seti Toplayanlar İçin
[QUOTE=Rnaxx]
[B]Tek basınç göstergeli pek etkili olmaz çift alırsan çok daha iyi olurdu aslında idare edersin ama bununlada mantık şöyle tüpü açtın ilk gösterge 50 bar oldu regülatör vanasını açtın 2. göstergeyi ayarladın sonra ince ayar vanası ile sabit hızda co2 verebilirsin 2. gösterge olmadığı için regülatördeki basıncı sabit tutamıyorsun ve sabit bir şekilde co2 veremiyorsun zamanla azalıyor gücü vs.[/B]
Bu videodan izlersen daha iyi anlarsın demek istediğimi
[VID]https://youtu.be/qv-CCS7KuoU[/VID][/QUOTE]
Bu duruma üzüldüm, cünkü siparişi verdim. Aslında forumdaki bir konuyu okuyup bu karara varmıştım. Link eklerim aşağıya. Umarım dıy sistem gibi dengesiz olmaz yoksa baya üzülürüm :)
https://www.akvaryum.com/Forum/yurtdisi_regulator_ve_bks_tup_ile_uygun_co2_sistem_k976731.asp[EDIT]Anlkrsn,2022-01-15 15:01:39[/EDIT]
[QUOTE=Rnaxx]
[B]Tek basınç göstergeli pek etkili olmaz çift alırsan çok daha iyi olurdu aslında idare edersin ama bununlada mantık şöyle tüpü açtın ilk gösterge 50 bar oldu regülatör vanasını açtın 2. göstergeyi ayarladın sonra ince ayar vanası ile sabit hızda co2 verebilirsin 2. gösterge olmadığı için regülatördeki basıncı sabit tutamıyorsun ve sabit bir şekilde co2 veremiyorsun zamanla azalıyor gücü vs.[/B]
Bu videodan izlersen daha iyi anlarsın demek istediğimi
[VID]https://youtu.be/qv-CCS7KuoU[/VID][/QUOTE]
Bu duruma üzüldüm, cünkü siparişi verdim. Aslında forumdaki bir konuyu okuyup bu karara varmıştım. Link eklerim aşağıya. Umarım dıy sistem gibi dengesiz olmaz yoksa baya üzülürüm :)
https://www.akvaryum.com/Forum/yurtdisi_regulator_ve_bks_tup_ile_uygun_co2_sistem_k976731.asp[EDIT]Anlkrsn,2022-01-15 15:01:39[/EDIT]
Co2 Seti Toplayanlar İçin
[QUOTE=Rnaxx]
[B]Mayalı sistemler etkili olmuyor pek zaten tüplü sisteme geçersen hem rahat edersin hem verim alırsın bu ürünü alınca eksiğin tüp,co2 hortumu,co2 indikatörü ve difüzör kalıyor. Bu ürün regülatör yani basıncı hızını ayarlıyacağın kısım üstünde selenoid valf var ayrıca yani zaman ayarlı fişe takıp tüm sistemi otomatik hala getirebilirsin.[/B][/QUOTE]
Eyw hocam. Regülatör işini hallettim. Tek basınç göstergeli r103 modelini indirimle beraber, vergiler ve kargo dahil 415 TL'ye aldim. Gelsin bakalım akvaryuma eklemesini yapalım. Ürünün linkini ekliyorum.
TRY 251.81 40%OFF | ZRDRDIY akvaryum CO2 regülatörü döner ince ayar valfi Solenoid valf kabarcık sayacı kontrol sistemi CO2 basınç düşürücü vana
https://a.aliexpress.com/_mKaSkYg
[QUOTE=Rnaxx]
[B]Mayalı sistemler etkili olmuyor pek zaten tüplü sisteme geçersen hem rahat edersin hem verim alırsın bu ürünü alınca eksiğin tüp,co2 hortumu,co2 indikatörü ve difüzör kalıyor. Bu ürün regülatör yani basıncı hızını ayarlıyacağın kısım üstünde selenoid valf var ayrıca yani zaman ayarlı fişe takıp tüm sistemi otomatik hala getirebilirsin.[/B][/QUOTE]
Eyw hocam. Regülatör işini hallettim. Tek basınç göstergeli r103 modelini indirimle beraber, vergiler ve kargo dahil 415 TL'ye aldim. Gelsin bakalım akvaryuma eklemesini yapalım. Ürünün linkini ekliyorum.
TRY 251.81 40%OFF | ZRDRDIY akvaryum CO2 regülatörü döner ince ayar valfi Solenoid valf kabarcık sayacı kontrol sistemi CO2 basınç düşürücü vana
https://a.aliexpress.com/_mKaSkYg
Co2 Seti Toplayanlar İçin
Bende limontuzu + karbonat ikilisini kullanıyorum ama tam bir sistemi oturtamadım. Tüplü sisteme geçmem gerek. Bu sistemi aldığımız zaman eksiğimiz tüp ve difüzör mü kalıyor acaba ?
Bende limontuzu + karbonat ikilisini kullanıyorum ama tam bir sistemi oturtamadım. Tüplü sisteme geçmem gerek. Bu sistemi aldığımız zaman eksiğimiz tüp ve difüzör mü kalıyor acaba ?
SON MESAJLAR
- 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Üçgen Şekilli Yosun Fatihsm, 19:39
Yosun - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
