ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
JujuSeri
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
70
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
01 Temmuz 2018 12:03
Son Ziyaret:
42 dakika önce
Toplam Mesaj:
120 [0.04 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
56 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
ali ilturk kutkut
Doğum Tarihi:
04 Haziran 2003
Yaş:
23
İl:
Adana
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

.

SON 10 MESAJI

Father Fish Yöntemiyle 50x30x30
Merhaba. Sistemin iki buçuk yıldır ayakta kalması ve canlıların üremesi güzel, ancak bu sistemin aynı bu şekilde devam edeceği anlamına gelmez. Ayrıca bu kuruluma 'Father Fish' yöntemi demek de pek doğru değil.

Father Fish sisteminin temeli suyu kendi haline bırakmak değildir. O yöntemin asıl sırrı, kalın kum yatağının altında oluşan anaerobik döngü ve o tabakayı kökleriyle işleyecek güçlü zemin bitkileridir. Sizin akvaryumunuzda ise zemin topraktan ibaret ve döngü tamamen su üstü bitkilerine bağlanmış. Sadece yüzey bitkileri kullanarak dipte yıllarca biriken atık tabakasını (mulm) yönetmek zordur; bu durum uzun vadede zemini riskli hale getirir.

İşin bir de su ekleme boyutu var. Buharlaşan suyun yerine çeşme suyu ekliyorsanız; su buharlaşırken içindeki mineraller akvaryumda kalır. Üzerine sürekli yeni çeşme suyu ekledikçe suyun iletkenliği (TDS) zamanla canlıların tolere edemeyeceği seviyelere çıkar. Yok eğer çeşme suyu yerine RO (saf) su kullanıyorsanız, bu kez de sudaki KH sıfırlanacak ve pH tehlikeli seviyelere düşecektir. Ayrıca karideslerin kabuk değişimi için ihtiyaç duyduğu kalsiyum da yavaş yavaş tükenecektir.

Father Fish bu dengeyi sağlamak için buharlaşan suyun yerine RO suyu ekler ama tabana kireç taşı gibi kalsiyum kaynakları koyar. Su asidik hale gelmeye başladığında bu taşlar yavaşça çözünerek suya tekrar KH ve mineral kazandırır, böylece sistem kendini dengelemiş olur. Ayrıca çok az yemleme yapar ve ormana dönen bitkileri sürekli budayıp akvaryumdan çıkararak, aslında sudaki fazla mineralleri fiziksel olarak uzaklaştırmış ,bir nevi su değişimi yapmış olur.

Özetle, sistemin şu an çalışıyor olması ileride sorun yaşanmayacağı anlamına gelmiyor. Bu tarz yöntemleri uygularken arkasındaki biyolojik ve kimyasal denge mekanizmalarını da eksiksiz kurmak çok önemli. Aksi takdirde yöntem eksik kalmış oluyor.

Sağlıklı hobiler dilerim.
Japonum Hasta
Hava kesesi problemi var, 3-4 gün yem vermemeyi deneyin. Düzelmezse 1 litre akvaryum suyuna 1 silme tatlı kaşığı Epsom tuzu katıp iyice çözün, her gün 10-15 dk bu suda balığı bekletin.

Japon balıkları küçük akvaryumlarda uzun süre bakıldığında vücutları büyüyemiyor, ama iç organları büyümeye devam ediyor. Bunun sonucunda iç organları çok sıkışıyor ve biraz fazla yem attığınızda hemen sorun oluşuyor.
Betta Karında Şişlik
[QUOTE=Tatar10]

Merhaba. Yutabileceği salyangoz yok, genel durumunda bozulma yok, sanırım dediğiniz gibi tm olabilir[/QUOTE]

Tümör iki günde oluşmaz, uzun bir süre içinde yavaş yavaş büyür. Eğer dediğiniz gibi kısa sürede olduysa, bölge su toplamış olabilir. Bir litre suya, silme bir tatlı kaşığı epsom tuzu atıp iyice çözün, sonra balığı da 10 dk bu suyun içinde bekletin.
Sessiz Motor Önerisi
Eğer görüntüsü rahatsız etmeyecekse, hmf filtre kurabilirsiniz köşeye. Ucuz ve en iyi filtrasyon yöntemlerinden biridir.
İlaç Satışı Neden Yok?
Balıkların sorunu ya tüberkülöz ya da iç parazit, ama bu ilaçlar dış parazitlere karşı etkili gibi duruyor. Neden bunları istiyorsunuz?
Neon Tetrada Bı Hastalık Var
[QUOTE=Sufisu]
Ama beyaz benek yok sadece karnı şiş ve rengi soldu dün karını yarısı kadar şişti çok yedi diye sandım ama herhalde buda ölecek benim anlamadığım bu hastalık nereden geliyor düzenli su değişimi yapıyorum sıcaklıgida aynı derecede ekliyorum filtrem falanda akvaryuma göre güzel sebebi ne acaba [/QUOTE]
Balığın karın kısmı bembeyaz, eskiden de böyle miydi rengi? Yüzmesinde falan bir sıkıntı var mı?
Neon Tetrada Bı Hastalık Var
[QUOTE=Sufisu][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/278447/150620261652121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/278447/150620261652161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/278447/150620261652161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/278447/150620261652161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/278447/150620261652531.jpg[/IMG]
Neonum böyle ne yapmalıyım geçen ayda oldu bu hamile sandım ama 1 hafta sonra öldü ne yapmalıyım ayrı bir fanusum var ayiriyimmi[/QUOTE]
Neon tetra hastalığı gibi duruyor, tedavisi yok ve bulaşıcı bir hastalık. Ayrı akvaryuma almanız lazım balığı.
Akvaryum Ölçülerim Channa İçin Yeterli Mi
[QUOTE=Can78]

Andrao aklıma geldi ama yazılanları okuduğumda kağıt üstünde 13-16 cm deniyor çoğu kişi 12-13 cm de tıkandığını söylüyor. Bilemiyorum seyir zevki biraz az olabilir gibi geliyor. Biri az büyüyor biri çok keşke bi ortası olsa...[/QUOTE]
Balığın kendi doğal ortamına yakın, yüzey bitkileri, dallar, kuru yapraklar bulunan bir akvaryumda küçük bir balığı izlemek, dar tanka sıkışmış büyük bir balığı izlemekten çok daha keyifli olur bana kalırsa.
Akvaryum Ölçülerim Channa İçin Yeterli Mi
[QUOTE=Can78]Herkese selam. Geçen parkede eğimle alakalı bir konu açtım sağolun yardımcı oldunuz. Şimdi aklımda yeni bir soru işareti var. Yaklaşık 10 akvaryumcu gezdim fakat Channa Gachua bulamadım. Her yerde Pulchara var. Araştırdığım kadarıyla maks boyu Gachuadan büyükmüş. Pek umudum yok ama sorayum. Bu tür benim akvaryumuma uygun mu yoksa ölçüler küçük mü?

Boy - 80 Cm
En - 35 Cm
Yükseklik - 40 Cm

112 Litreye geliyor. Uygun sorun olmaz derseniz alacağım Pulcharanın şuanki boyu 7-10 cm aralığında olacak [/QUOTE]
Merhaba
Maalesef Pulcharaya uygun değil o ölçüler, Channa andrao bakabilirsiniz, daha çok bulunan bir tür.
L144 Şeffaf Dışkı
[QUOTE=akvarist10UR]İç parazit olmadığına emin misiniz çünkü karnı şiş. Kontil tablet almayı düşünüyorum

Belirtiler şu şekilde :

1- Uzun beyaz jelimsi yapıda dışkı
2- Karın şişmesi
3- Saklanma ve yem yememe

İç parazit için kontil tablet veya flagly 'ye başlamamı mı önerirsiniz yoksa iç parazit değil bekle mi dersiniz ??[/QUOTE]
Balığın karnı parazit sebebiyle şişmişse böbrekleri iflas etmiş demektir; bu durumda ne yaparsanız yapın kurtaramazsınız zaten. Ama ben durumun öyle olduğunu düşünmüyorum. Dediğim gibi, balığa bir hafta boyunca hiçbir müdahalede bulunmayın.

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.