ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Akyar
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
22
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
01 Mayıs 2018 02:43
Son Ziyaret:
23 Temmuz 2023 07:14
Toplam Mesaj:
93 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ömer lütfi hatipoğlu
Doğum Tarihi:
06 Temmuz 1998
Yaş:
27
İl:
Istanbul
Meslek:
Havalimanı memuru
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ömer lütfi hatipoğlu
Saygılarımla,
SON 10 MESAJI
Işık.
[QUOTE=Utku kuvancı]Akvaryumum için osram 8,5 w tasarruflu LED ampul aldım bu ışık betamı rahatsız eder mi? Işığı yakınca deli gibi kabarıyor camlara eski balığımda böyleydi[:/]Sizce Java ferni ve o kayaları kaldırsam Java fernin köklerinden 5 tane alsam küçük bir kayaya bağlasam ve ortaya konumlardırsam daha iyi olmazmı yanlarada eloeda ve tilki kuyruğu eklemesi yapacağım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238291/180420231344271.jpg[/IMG][/QUOTE]
Bence ışık düzeyi beta için gayet yeterli. Rahatsız edeceğini sanmıyorum. Isıtıcı göremedim ısıtıcı kullanıyor musunuz ?
[QUOTE=Utku kuvancı]Akvaryumum için osram 8,5 w tasarruflu LED ampul aldım bu ışık betamı rahatsız eder mi? Işığı yakınca deli gibi kabarıyor camlara eski balığımda böyleydi[:/]Sizce Java ferni ve o kayaları kaldırsam Java fernin köklerinden 5 tane alsam küçük bir kayaya bağlasam ve ortaya konumlardırsam daha iyi olmazmı yanlarada eloeda ve tilki kuyruğu eklemesi yapacağım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238291/180420231344271.jpg[/IMG][/QUOTE]
Bence ışık düzeyi beta için gayet yeterli. Rahatsız edeceğini sanmıyorum. Isıtıcı göremedim ısıtıcı kullanıyor musunuz ?
Bitkili Akvaryum (wallstad)
[QUOTE=alidagli06][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239298/120420230412211.jpg[/IMG]
06.02 tarihinde Gaziantep ilinde satın almacı olarak çalisiyordum ailem istanbuldaydi o pazar gecesi deprem beni hic bir komsumu tanimadigim 5 katli dairenin 3. Katinda yalniz yakalamisdi konu bu degil ama neyse tatsiz olaydan sonra isimi birakip istanbula dondum o gunden beride is bulamiyorum evde bunalirken ve iyice daralirken youtubede izledigim videolarda CANLİ BİTKİLİ AKVARYUM lari gorup ozeniyordum bu kadar zormu? Derken o geceyi bitirip sabah ilk isim akvaryum almak oldu ardindan torfu koydum ustune akvaryum kumu 5 gun disimi sıktım bu gunde Atakan akvaryumdan bitkileri alip ektim inanin hicbir bilgim yok bitkiler hakkinda yada akvaryum hakkinda 2 ay bu sekilde kalmasi gerekiyormus isisini ve isigini surekli kontrol ediyorum 2 ay sonra karides ve lepistes ekleyecegim okudugunuz icin tesekkurederim. Sizde bu acemilikle nasil bir is cikartmisim gozunuze batan hatalarim varmi?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239298/120420230427151.jpg[/IMG][/QUOTE]
Akvaryum ölçüsü güzel. Yerinizde olsam bu şekilde daha fazla bitkilendirip birkaç ay böyle tutardım. Daha sonra yosun problemi için karides eklerdim en sonda bitki toprağının ağırlığı sudan uzaklaşınca 10 lu bir sürü olacak şekilde ember tetra eklerdim. Filtre ve ısıtıcı koşuluyla. Tabandan bitkiler çok güzel beslenmiş olur bitki toprağı ile. Zeytin bitkisi özellikle düşük gereksinimleri ile güzel olacaktır.
[QUOTE=alidagli06][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239298/120420230412211.jpg[/IMG]
06.02 tarihinde Gaziantep ilinde satın almacı olarak çalisiyordum ailem istanbuldaydi o pazar gecesi deprem beni hic bir komsumu tanimadigim 5 katli dairenin 3. Katinda yalniz yakalamisdi konu bu degil ama neyse tatsiz olaydan sonra isimi birakip istanbula dondum o gunden beride is bulamiyorum evde bunalirken ve iyice daralirken youtubede izledigim videolarda CANLİ BİTKİLİ AKVARYUM lari gorup ozeniyordum bu kadar zormu? Derken o geceyi bitirip sabah ilk isim akvaryum almak oldu ardindan torfu koydum ustune akvaryum kumu 5 gun disimi sıktım bu gunde Atakan akvaryumdan bitkileri alip ektim inanin hicbir bilgim yok bitkiler hakkinda yada akvaryum hakkinda 2 ay bu sekilde kalmasi gerekiyormus isisini ve isigini surekli kontrol ediyorum 2 ay sonra karides ve lepistes ekleyecegim okudugunuz icin tesekkurederim. Sizde bu acemilikle nasil bir is cikartmisim gozunuze batan hatalarim varmi?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239298/120420230427151.jpg[/IMG][/QUOTE]
Akvaryum ölçüsü güzel. Yerinizde olsam bu şekilde daha fazla bitkilendirip birkaç ay böyle tutardım. Daha sonra yosun problemi için karides eklerdim en sonda bitki toprağının ağırlığı sudan uzaklaşınca 10 lu bir sürü olacak şekilde ember tetra eklerdim. Filtre ve ısıtıcı koşuluyla. Tabandan bitkiler çok güzel beslenmiş olur bitki toprağı ile. Zeytin bitkisi özellikle düşük gereksinimleri ile güzel olacaktır.
Walstad Akvaryumu Kuracağım
[QUOTE=OSCAR_ADAM]Merhaba arkadaşlar bu bayramda güzel bir 20 litre akvaryum alacağım ucuza bulursam küp alacağım.
Fakat aklımda birtakım sorular oluştu ben bahçeden v.s almak istemiyorum çünkü bizim topraklar verimsiz ve kahverengi.
Herhangi bir yerden siyah bitki toprağı
Alsam (torf değil) sizce olurmu?
Akvaryumu kurdum diyelim bitkiler konusunda kararsizim şu bitkiler walstada yetermi?
Zeytin
Java moss
Tilki kuyruğu
Subulata
Salvinia natans
Su mercimegi
Pistia
İsmini bilmediğim bir bitki
Anubias
java fern
Gül
Lepistes otu
Moss ball
limnophille sessiflora
Bunlar yetermi eğer co2 olmadan oluyorsa parvula ve dev parvula bitkisini ekmek istiyorum aydınlatmam gün ışığı 220 v bir elektrikçi ışığı olacak ana akvaryumda kullanıyorum bitkilerde fotosentez sağlıyor.
Bir diğer sorum bu akvaryuma mangrove kökü ve yuvarlar dere tasida ekleyeceğim.
Diğer soru betta ile karides olurmu?
Eğer olursa erkek halfmoon betta ile sivrisinek rasborada olabilirmi
[/QUOTE]
Merhaba. Böyle bir kurulum benimde aklımdan geçti 30 cm küp olarak. Bence alta ince bir tabaka normal çiçek toprağı koyup üstüne bir katman hagen yada benzeri bir kum ile kapatabilirsiniz. Bitki olarak zeytin bitkisi daha güzel olur diye düşünüyorum. İlk kurulumda su çok bulanacaktır ara sıra su değişimiyle oturacaktır. Filtresiz ısıtıcısız bir kurulumda gün gün gelişimi izlemek keyifli olacaktır. Ayrıca yosun problemide olacagından karides ve su piresi önerebilirim. İzlemesi keyifli olacaktır. Sadece canlı eklemesini hemen yapmamanızı öneririm. Keyifli hobiler.
[QUOTE=OSCAR_ADAM]Merhaba arkadaşlar bu bayramda güzel bir 20 litre akvaryum alacağım ucuza bulursam küp alacağım.
Fakat aklımda birtakım sorular oluştu ben bahçeden v.s almak istemiyorum çünkü bizim topraklar verimsiz ve kahverengi.
Herhangi bir yerden siyah bitki toprağı
Alsam (torf değil) sizce olurmu?
Akvaryumu kurdum diyelim bitkiler konusunda kararsizim şu bitkiler walstada yetermi?
Zeytin
Java moss
Tilki kuyruğu
Subulata
Salvinia natans
Su mercimegi
Pistia
İsmini bilmediğim bir bitki
Anubias
java fern
Gül
Lepistes otu
Moss ball
limnophille sessiflora
Bunlar yetermi eğer co2 olmadan oluyorsa parvula ve dev parvula bitkisini ekmek istiyorum aydınlatmam gün ışığı 220 v bir elektrikçi ışığı olacak ana akvaryumda kullanıyorum bitkilerde fotosentez sağlıyor.
Bir diğer sorum bu akvaryuma mangrove kökü ve yuvarlar dere tasida ekleyeceğim.
Diğer soru betta ile karides olurmu?
Eğer olursa erkek halfmoon betta ile sivrisinek rasborada olabilirmi
[/QUOTE]
Merhaba. Böyle bir kurulum benimde aklımdan geçti 30 cm küp olarak. Bence alta ince bir tabaka normal çiçek toprağı koyup üstüne bir katman hagen yada benzeri bir kum ile kapatabilirsiniz. Bitki olarak zeytin bitkisi daha güzel olur diye düşünüyorum. İlk kurulumda su çok bulanacaktır ara sıra su değişimiyle oturacaktır. Filtresiz ısıtıcısız bir kurulumda gün gün gelişimi izlemek keyifli olacaktır. Ayrıca yosun problemide olacagından karides ve su piresi önerebilirim. İzlemesi keyifli olacaktır. Sadece canlı eklemesini hemen yapmamanızı öneririm. Keyifli hobiler.
Beyaz Benek
Merhabalar. 60 litrelik 40 cm küp akvaryumumda 6 aya yakındır neon tetra besliyordum 15 adet. Üç gün önce biraz daha neon tetra eklemesi yaptım ve malesef balıklarım beyaz benek oldu. Akvaryumcudan aldıgımdamı öylelerdi bilmiyorum. Suyu ve sıcaklığı eşitleyerek aşılama yaparak balıkları akvaryuma saldım. Akvaryum sıcaklığım sabit 27 dereceydi. Sıcaklığı kademeli olarak 30 a çıkardım. Akvaryumda balık harici elma salyangozu ve zeytin bitkisi var. Balıklarımın hemen hemen hepsi beyaz benek olmuş durumda. Ayrı bir tankım malesef yok. Tuz kullanmayı düşündüm ama salyangoza zararlı oldugunu okudum. Saatlerdir araştırma yapıyorum. Deep fix ıcthyo diye bir ilaç buldum. Acaba bu ilaç bitkilere veya salyangoza zarar verir mi? Bu konu hakkında bir cevap bulamadım. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Deep fix ıcthyo kullanan varmı daha önce.
[QUOTE=Akyar]Merhabalar. 60 litrelik 40 cm küp akvaryumumda 6 aya yakındır neon tetra besliyordum 15 adet. Üç gün önce biraz daha neon tetra eklemesi yaptım ve malesef balıklarım beyaz benek oldu. Akvaryumcudan aldıgımdamı öylelerdi bilmiyorum. Suyu ve sıcaklığı eşitleyerek aşılama yaparak balıkları akvaryuma saldım. Akvaryum sıcaklığım sabit 27 dereceydi. Sıcaklığı kademeli olarak 30 a çıkardım. Akvaryumda balık harici elma salyangozu ve zeytin bitkisi var. Balıklarımın hemen hemen hepsi beyaz benek olmuş durumda. Ayrı bir tankım malesef yok. Tuz kullanmayı düşündüm ama salyangoza zararlı oldugunu okudum. Saatlerdir araştırma yapıyorum. Deep fix ıcthyo diye bir ilaç buldum. Acaba bu ilaç bitkilere veya salyangoza zarar verir mi? Bu konu hakkında bir cevap bulamadım. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Deep fix ıcthyo kullanan varmı daha önce.[/QUOTE][QUOTE=Akyar]Merhabalar. 60 litrelik 40 cm küp akvaryumumda 6 aya yakındır neon tetra besliyordum 15 adet. Üç gün önce biraz daha neon tetra eklemesi yaptım ve malesef balıklarım beyaz benek oldu. Akvaryumcudan aldıgımdamı öylelerdi bilmiyorum. Suyu ve sıcaklığı eşitleyerek aşılama yaparak balıkları akvaryuma saldım. Akvaryum sıcaklığım sabit 27 dereceydi. Sıcaklığı kademeli olarak 30 a çıkardım. Akvaryumda balık harici elma salyangozu ve zeytin bitkisi var. Balıklarımın hemen hemen hepsi beyaz benek olmuş durumda. Ayrı bir tankım malesef yok. Tuz kullanmayı düşündüm ama salyangoza zararlı oldugunu okudum. Saatlerdir araştırma yapıyorum. Deep fix ıcthyo diye bir ilaç buldum. Acaba bu ilaç bitkilere veya salyangoza zarar verir mi? Bu konu hakkında bir cevap bulamadım. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Deep fix ıcthyo kullanan varmı daha önce.[/QUOTE]
Konu ile ilgili bilgisi olan yokmu acaba
Merhabalar. 60 litrelik 40 cm küp akvaryumumda 6 aya yakındır neon tetra besliyordum 15 adet. Üç gün önce biraz daha neon tetra eklemesi yaptım ve malesef balıklarım beyaz benek oldu. Akvaryumcudan aldıgımdamı öylelerdi bilmiyorum. Suyu ve sıcaklığı eşitleyerek aşılama yaparak balıkları akvaryuma saldım. Akvaryum sıcaklığım sabit 27 dereceydi. Sıcaklığı kademeli olarak 30 a çıkardım. Akvaryumda balık harici elma salyangozu ve zeytin bitkisi var. Balıklarımın hemen hemen hepsi beyaz benek olmuş durumda. Ayrı bir tankım malesef yok. Tuz kullanmayı düşündüm ama salyangoza zararlı oldugunu okudum. Saatlerdir araştırma yapıyorum. Deep fix ıcthyo diye bir ilaç buldum. Acaba bu ilaç bitkilere veya salyangoza zarar verir mi? Bu konu hakkında bir cevap bulamadım. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Deep fix ıcthyo kullanan varmı daha önce.
[QUOTE=Akyar]Merhabalar. 60 litrelik 40 cm küp akvaryumumda 6 aya yakındır neon tetra besliyordum 15 adet. Üç gün önce biraz daha neon tetra eklemesi yaptım ve malesef balıklarım beyaz benek oldu. Akvaryumcudan aldıgımdamı öylelerdi bilmiyorum. Suyu ve sıcaklığı eşitleyerek aşılama yaparak balıkları akvaryuma saldım. Akvaryum sıcaklığım sabit 27 dereceydi. Sıcaklığı kademeli olarak 30 a çıkardım. Akvaryumda balık harici elma salyangozu ve zeytin bitkisi var. Balıklarımın hemen hemen hepsi beyaz benek olmuş durumda. Ayrı bir tankım malesef yok. Tuz kullanmayı düşündüm ama salyangoza zararlı oldugunu okudum. Saatlerdir araştırma yapıyorum. Deep fix ıcthyo diye bir ilaç buldum. Acaba bu ilaç bitkilere veya salyangoza zarar verir mi? Bu konu hakkında bir cevap bulamadım. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Deep fix ıcthyo kullanan varmı daha önce.[/QUOTE][QUOTE=Akyar]Merhabalar. 60 litrelik 40 cm küp akvaryumumda 6 aya yakındır neon tetra besliyordum 15 adet. Üç gün önce biraz daha neon tetra eklemesi yaptım ve malesef balıklarım beyaz benek oldu. Akvaryumcudan aldıgımdamı öylelerdi bilmiyorum. Suyu ve sıcaklığı eşitleyerek aşılama yaparak balıkları akvaryuma saldım. Akvaryum sıcaklığım sabit 27 dereceydi. Sıcaklığı kademeli olarak 30 a çıkardım. Akvaryumda balık harici elma salyangozu ve zeytin bitkisi var. Balıklarımın hemen hemen hepsi beyaz benek olmuş durumda. Ayrı bir tankım malesef yok. Tuz kullanmayı düşündüm ama salyangoza zararlı oldugunu okudum. Saatlerdir araştırma yapıyorum. Deep fix ıcthyo diye bir ilaç buldum. Acaba bu ilaç bitkilere veya salyangoza zarar verir mi? Bu konu hakkında bir cevap bulamadım. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Deep fix ıcthyo kullanan varmı daha önce.[/QUOTE]
Konu ile ilgili bilgisi olan yokmu acaba
Akvaryum Koruyucusu
[QUOTE=alp]Selam arkdaşlar bu tarz akvaryumların altındaki sarı şey çıkabiliyor mu çıkarmayı denemeli miyim bir şey olur mu ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238664/290320231754451.jpg[/IMG][/QUOTE]
Çıkarabilirsin , benim karantina tanklarımda da var küçük 5 litre olanlardan. Silikonla yapıştırılmamışsa çek çıkar problem yok
[QUOTE=alp]Selam arkdaşlar bu tarz akvaryumların altındaki sarı şey çıkabiliyor mu çıkarmayı denemeli miyim bir şey olur mu ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238664/290320231754451.jpg[/IMG][/QUOTE]
Çıkarabilirsin , benim karantina tanklarımda da var küçük 5 litre olanlardan. Silikonla yapıştırılmamışsa çek çıkar problem yok
Hava Motoru Gerekli Mi ?
[QUOTE=Charlie][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/142265/040420230022351.jpg[/IMG]
Bu akvaryuma hava motoru gerekli mi sizce ?[/QUOTE]
Arkadaki askı filtre su yüzeyini hareketlendiriyordur o yüzden gerek yok. Benzer biz kuruluma sahibim. Akvaryum ölçüleriniz nedir , aydınlatma olarak ne kullanıyorsunuz? Çok güzel görünüyorlar
[QUOTE=Charlie][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/142265/040420230022351.jpg[/IMG]
Bu akvaryuma hava motoru gerekli mi sizce ?[/QUOTE]
Arkadaki askı filtre su yüzeyini hareketlendiriyordur o yüzden gerek yok. Benzer biz kuruluma sahibim. Akvaryum ölçüleriniz nedir , aydınlatma olarak ne kullanıyorsunuz? Çok güzel görünüyorlar
Tetra Türleri
[QUOTE=MCY4]
Benim akvaryumda durumlar tam tersi[:)] Neonlar cesur, transgenetikler biraz panik.
Öyle aman aman bir kaçmaları olmuyor neonların, transgenetikler kaçıyor bende de. Yavaş yavaş geçip oturuyorum karşılarına artık, yapacak birşey yok[:)] Ember tetra tecrübem olmadı ama hacim yeterli olsaydı alırdım.
Yukarıda yazdığım transgenetik ve neon karması yerine ember ve neon da yapabilirsiniz. 8-10 adet birinden 8-10 adet birinden. Bence çok güzel olur.
[/QUOTE]
Teşekkür ederim , sanırım ember tetra ekleyecegim 10 adet kadar. Oturduğum yerdeki akvaryumcularda malesef transgenetik harici tetra bulamıyorum. Sanırım renkleri yüzünden çok satıyorlar. İstanbul arnavutköy tarafında tanıdıgınız bildiğiniz bir yer var mı ?
[QUOTE=MCY4]
Benim akvaryumda durumlar tam tersi[:)] Neonlar cesur, transgenetikler biraz panik.
Öyle aman aman bir kaçmaları olmuyor neonların, transgenetikler kaçıyor bende de. Yavaş yavaş geçip oturuyorum karşılarına artık, yapacak birşey yok[:)] Ember tetra tecrübem olmadı ama hacim yeterli olsaydı alırdım.
Yukarıda yazdığım transgenetik ve neon karması yerine ember ve neon da yapabilirsiniz. 8-10 adet birinden 8-10 adet birinden. Bence çok güzel olur.
[/QUOTE]
Teşekkür ederim , sanırım ember tetra ekleyecegim 10 adet kadar. Oturduğum yerdeki akvaryumcularda malesef transgenetik harici tetra bulamıyorum. Sanırım renkleri yüzünden çok satıyorlar. İstanbul arnavutköy tarafında tanıdıgınız bildiğiniz bir yer var mı ?
Tetra Türleri
[QUOTE=Tesseract]Akvaryum hacminiz ilave balıkları kaldırabilecek durumda değil maalesef.[/QUOTE]
Sizce hiç balık eklemesi yapamaz mıyım ?
[QUOTE=bLind]Bendeki neonlarda pek ortalarda dolaşmıyorlar hep arkadalar, ama ben büyük transgenetik tetralardan korktuklarına yoruyordum. Sizde sırf neon varmış ama yinede ortalıkta dolaşmıyorlar 😅 Benim akvaryumu gören arkadaşım jest olsun diye black neon tetra almış bana kıramadım akvaryuma koydum en hareketli ve ortalarda gezen balıklarım onlar. Neonlar bol bitkili ve loş akvaryum seviyorlarmış sanırım istedikleri ortamı sağlayamıyoruz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229773/020420230440061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229773/020420230440091.jpg[/IMG][/QUOTE]
Maşallah transgenetikler çok güzel görünüyorlar. Akvaryumunuz capcanlı.Siyah neon tetra fikrini araştıracağım. Kıymetli yorumunuz için teşekkür ederim.
[QUOTE=MCY4]
Merhabalar,
Akvaryumu ilk kurduğumda sadece transgenetik tetralarım vardı, daha sonra neon tetra ekledim. Neonlar gündüzleri hep orta-üst seviyelerde yüzüyorlar sürü şeklinde sadece ortam kararınca diplere bitkilerin altlarına gizleniyorlar.
Bir kaç yerde okumuştum; neonlar tek tür olduklarında sürü özelliklerini bırakıp tek başlarına takılıyorlar ve hareketsiz oluyorlar diye. 7-8 neon tetra, 5-6 adet transgenetik tetra olacak şekilde karma bir kurulum yaparsanız sorun çözülür diye düşünüyorum.
Birde tankın içindeki akıntı da hareketliliği etkileyebilir bence. Akıntı çoksa hareketlilik azalabilir.
Arkadaşımın yazdığı durumun aksine benim akvaryum baya haraketli. Zamanla düzelir belki.[/QUOTE]
Söylediğiniz gibi gündüzleri biraz daha serbest geziyorlar yüzeye yakın ve ortalarda. Ember tetra tecrübeniz oldu mu ? Birde sizin neonlarınız da yaklaştığınız zaman toz oluyorlar mı ?[:)))] benimkiler çok ürkekler. Akvaryumum karşısına izlemek için oturuyorum ama balık göremiyorum. Hepsi zeytinlerin arkasına geçiyor.
[QUOTE=Tesseract]Akvaryum hacminiz ilave balıkları kaldırabilecek durumda değil maalesef.[/QUOTE]
Sizce hiç balık eklemesi yapamaz mıyım ?
[QUOTE=bLind]Bendeki neonlarda pek ortalarda dolaşmıyorlar hep arkadalar, ama ben büyük transgenetik tetralardan korktuklarına yoruyordum. Sizde sırf neon varmış ama yinede ortalıkta dolaşmıyorlar 😅 Benim akvaryumu gören arkadaşım jest olsun diye black neon tetra almış bana kıramadım akvaryuma koydum en hareketli ve ortalarda gezen balıklarım onlar. Neonlar bol bitkili ve loş akvaryum seviyorlarmış sanırım istedikleri ortamı sağlayamıyoruz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229773/020420230440061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229773/020420230440091.jpg[/IMG][/QUOTE]
Maşallah transgenetikler çok güzel görünüyorlar. Akvaryumunuz capcanlı.Siyah neon tetra fikrini araştıracağım. Kıymetli yorumunuz için teşekkür ederim.
[QUOTE=MCY4]
Merhabalar,
Akvaryumu ilk kurduğumda sadece transgenetik tetralarım vardı, daha sonra neon tetra ekledim. Neonlar gündüzleri hep orta-üst seviyelerde yüzüyorlar sürü şeklinde sadece ortam kararınca diplere bitkilerin altlarına gizleniyorlar.
Bir kaç yerde okumuştum; neonlar tek tür olduklarında sürü özelliklerini bırakıp tek başlarına takılıyorlar ve hareketsiz oluyorlar diye. 7-8 neon tetra, 5-6 adet transgenetik tetra olacak şekilde karma bir kurulum yaparsanız sorun çözülür diye düşünüyorum.
Birde tankın içindeki akıntı da hareketliliği etkileyebilir bence. Akıntı çoksa hareketlilik azalabilir.
Arkadaşımın yazdığı durumun aksine benim akvaryum baya haraketli. Zamanla düzelir belki.[/QUOTE]
Söylediğiniz gibi gündüzleri biraz daha serbest geziyorlar yüzeye yakın ve ortalarda. Ember tetra tecrübeniz oldu mu ? Birde sizin neonlarınız da yaklaştığınız zaman toz oluyorlar mı ?[:)))] benimkiler çok ürkekler. Akvaryumum karşısına izlemek için oturuyorum ama balık göremiyorum. Hepsi zeytinlerin arkasına geçiyor.
Tetra Türleri
Merhaba benim 40cm küp akvaryumum var içerisinde zeytin bitkisi elma salyangozu ve 15 adet neon tetram var. Akvaryumdan görüntü olarak memnunum herşey yolunda fakat balıklarım hep gizleniyor sadece yemlenecekleri zaman su üstüne çıkıyorlar. Tankın yaşı 5 ay civarı. Işıkalandırmam çok kuvvetli değil akvaryumum arka kısmında duruyor. Yani uzaktan bakıldığında bitkiler harici balıklar hiç görünmüyor ve hep dipte dolanıyorlar. Yüzme seviyesi orta ve dip yazıyor internette ama benimkiler hep dipte. Onun için akvaryumda yüzeye yakın yada orta seviyelerde yüzen tetra türlerinden almak istiyorum sürü halinde , onlu bir sürü mesela. Lepistes harici önerebileceginiz bir tür olur mu? Ember tetralarında çok ürkek olduğunu duydum. Akvaryumun önünden ne zaman geçsem balıklarımın hepsi kaçışıyor. Açıkcası daha az ürkek olan ve üst seviyelerde yüzen balık tavsiyelerinizi bekliyorum. Akvaryumda askı filtre var su akıntılı değil. Tetra akvaryumumu bozup iki adet küçük japon beslemeyi bile düşündüm [:)))] neon sayısını 15 adet daha alıp 30 a çıkarsam ürkek halleri sizce geçer mi ? Yardımlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkür ederim
Merhaba benim 40cm küp akvaryumum var içerisinde zeytin bitkisi elma salyangozu ve 15 adet neon tetram var. Akvaryumdan görüntü olarak memnunum herşey yolunda fakat balıklarım hep gizleniyor sadece yemlenecekleri zaman su üstüne çıkıyorlar. Tankın yaşı 5 ay civarı. Işıkalandırmam çok kuvvetli değil akvaryumum arka kısmında duruyor. Yani uzaktan bakıldığında bitkiler harici balıklar hiç görünmüyor ve hep dipte dolanıyorlar. Yüzme seviyesi orta ve dip yazıyor internette ama benimkiler hep dipte. Onun için akvaryumda yüzeye yakın yada orta seviyelerde yüzen tetra türlerinden almak istiyorum sürü halinde , onlu bir sürü mesela. Lepistes harici önerebileceginiz bir tür olur mu? Ember tetralarında çok ürkek olduğunu duydum. Akvaryumun önünden ne zaman geçsem balıklarımın hepsi kaçışıyor. Açıkcası daha az ürkek olan ve üst seviyelerde yüzen balık tavsiyelerinizi bekliyorum. Akvaryumda askı filtre var su akıntılı değil. Tetra akvaryumumu bozup iki adet küçük japon beslemeyi bile düşündüm [:)))] neon sayısını 15 adet daha alıp 30 a çıkarsam ürkek halleri sizce geçer mi ? Yardımlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkür ederim
Yine Yeniden Betta
[QUOTE=scorpion2884]Ölçüler:20x20x20
Canlı Türleri:Fil Kulak Halfmoon Erkek
Bitki Türleri:Eledoa , parvula , java fern , bucephalandra mini coin , pistia , ludwigia diamond
Tankın Yaşı:15 gün
Filtrasyon ve Işıklandırma:Filtre yok , Sobo mini clip lamp
Tasarım ve Dekorasyon:Dere kumu yati kökü
20x20x20 ölçülerinde bitkilendirilmiş akrilik beta kabında fil kulak bir halfmoon beta beslemeye başladım.Hacim bazılarımıza küçük gelebilir ama fil kulaklar zaten yüzerken yüzgeç yapılarından dolayı çok yoruluyorlar dolayısı ile gayet yeterli olduğuna inanıyorum filtre kullanmayacağım sistem oturana kadar düzenli su değişimleri sonrasında sadece eksilen suyu eklemeyi düşünüyorum başarabilirsem.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/182999/200120232347541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/182999/260120232122221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/182999/260120232121521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/182999/260120232122021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/182999/260120232121001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/182999/260120232121091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/182999/260120232121211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/182999/260120232121311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/182999/260120232121411.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/182999/260120232122111.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Çok güzel görünüyor. Sadece 25w bir ısıtıcı edinmenizi tavsiye edebilirim. Isıyı sabit tutmak için.
[QUOTE=scorpion2884]Ölçüler:20x20x20
Canlı Türleri:Fil Kulak Halfmoon Erkek
Bitki Türleri:Eledoa , parvula , java fern , bucephalandra mini coin , pistia , ludwigia diamond
Tankın Yaşı:15 gün
Filtrasyon ve Işıklandırma:Filtre yok , Sobo mini clip lamp
Tasarım ve Dekorasyon:Dere kumu yati kökü
20x20x20 ölçülerinde bitkilendirilmiş akrilik beta kabında fil kulak bir halfmoon beta beslemeye başladım.Hacim bazılarımıza küçük gelebilir ama fil kulaklar zaten yüzerken yüzgeç yapılarından dolayı çok yoruluyorlar dolayısı ile gayet yeterli olduğuna inanıyorum filtre kullanmayacağım sistem oturana kadar düzenli su değişimleri sonrasında sadece eksilen suyu eklemeyi düşünüyorum başarabilirsem.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/182999/200120232347541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/182999/260120232122221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/182999/260120232121521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/182999/260120232122021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/182999/260120232121001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/182999/260120232121091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/182999/260120232121211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/182999/260120232121311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/182999/260120232121411.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/182999/260120232122111.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Çok güzel görünüyor. Sadece 25w bir ısıtıcı edinmenizi tavsiye edebilirim. Isıyı sabit tutmak için.
SON MESAJLAR
- Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
KULLANICILAR
- 74 Online Kullanıcı, 41 Üye
Online Kullanıcılar
Ozzgur,
omerkaya40,
DABARAKATO,
Ehtiyar,
0rnn,
MiSoSiKiaN,
Koksal Gurkan,
Kuduoglu,
NightWist,
Ertug22,
SunkenShrimps,
Oporchin,
pusathan01,
altuntasseref,
yeekim,
Sungurr,
BurakSemihAslan,
evrimdoğanlar,
osmandbnl,
mehaniches_ckKt,
Hoppala,
sina cen,
Lepistes175,
Kınayu,
EfeC,
mightymurat,
ilterisdoğukan,
Nrgz orange,
yurist_hrEn,
karidesrehberi,
Tatar10,
oguzhanns,
Hidro Dinamik,
şansal,
ternapi,
mehaniches_hlot,
DenizOlsam,
gürkanbey,
Rime,
swordfishhhh,
baozturk,
EmiirKaan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
