ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ZMelike
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
5
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
13 Nisan 2018 14:23
Son Ziyaret:
31 Ağustos 2022 22:22
Toplam Mesaj:
28 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
ZeynepM.Doğan
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
ZeynepM.Doğan
SON 10 MESAJI
Okyanusu Eve Getiriyorum
Geçen haftalarda diatoma girdi tank dişiyi kaybettik.Suan sistem toparlamaya çalışıyor kendini yeni balsamisken ilerlemeden biraz daha büyük bir sisteme giriş yapmak istedik elimizde fırsat geçti 75*75*50 ölçülerde 10 mm bir tank geldi.Ps ve Pro 3 led,alttan sump,su tamamlayıcı,dalga motoru kaya kum birisi hepsini elinden çıkarıyordu(4000 ayarladik).Toplu aldık sanırım tekrardan kuracağız.
Geçen haftalarda diatoma girdi tank dişiyi kaybettik.Suan sistem toparlamaya çalışıyor kendini yeni balsamisken ilerlemeden biraz daha büyük bir sisteme giriş yapmak istedik elimizde fırsat geçti 75*75*50 ölçülerde 10 mm bir tank geldi.Ps ve Pro 3 led,alttan sump,su tamamlayıcı,dalga motoru kaya kum birisi hepsini elinden çıkarıyordu(4000 ayarladik).Toplu aldık sanırım tekrardan kuracağız.
Okyanusu Eve Getiriyorum
[QUOTE=Ali~]
Açtığınız konuya cevap verdikten sonra aklıma depodaki sump düştü. Söküp kübik bir akvaryum olarak değerlendireyim dedim ama sağlam olsun diye yapıştırdığım 2cm lik alüminyum çerçeveleri sökemedim. Aşırı sağlam olmuş[:P]
Geri attım depoya ama akvaryum yapma dürtüm depreşti. [8)]
Yeni projem mevcut 1metrelik akvaryuma 40x40x60h lık bir akvaryum imal edip ikiz akvaryum olarak eklemek. Eskiden gecekondulara imkan ve ihtiyaç olduğunda yeni odalar eklerlermiş ya, ona benzer birşey olacak. akvaryum dolabı da yıpranmıştı zaten. Yeni bir sehpa, hatta TV ünitesinin de dahil olduğu bir mobilya yaptıracaktım zaten.Karar aşamasındayım.
Kurulumuzu ilgiyle takip ediyorum bu arada. Tuzlu su kurulumunu hayal bile edemiyorum ben. 80 litrede düzenli artemia üretmeyi denedim, onun bile altından kalkamadım. [:lol:][/QUOTE]
Yorucu bir iş bir okadar heyecan verici olduğunu söylemeliyim [QUOTE=Bvarisli]İç filtre sanırım ilk kurulum aşaması için, sonrasında çıkartırsınız. Zaten ps gerekli olan oksijeni' de sağlayacaktır. Aydınlatmayı nasıl yaptınız? 3 watt' lık power led mi? Ben kendi yaptığım tüm aydınlatmalarda 1 watt' lık olanları tercih ettim. 3 watt çok ısındığı için soğutma problemi çıkıyor ortaya. İyi soğutulamazsa da hem ömrü kısalıyor hem randımanı düşüyor. Hızlı bakteri çoğalması isterseniz prodibio' nun bakteri kültürleri var onlardan kullanabilirsiniz. Diatom oluşup da bitene kadar canlı yada mercan girmeyin. Hidrometrelere pek güven olmuyor, bulabilirseniz refraktometre edinmeye çalışın. Ya da tanıdık akvaryumcu varsa suyunuzdan bir miktar alıp tuzluluğu orada ölçtürebilirsiniz. [/QUOTE] bakteri kültürü sera marka girdim neredeyse 1 ay oldu hiç işe yaramadı geçen hafta biodigest 1 ampul kırdım yakın zamanda 2. El buble magus PS ve hopar 39w*4 armatür ekledim birkaç gün önce bir anda diatoma girdi.Sabah ve akşamki hâli aynı değil hızlı oluşuyor.Yanliz diatom hafif geçti herhalde diyip neredeyse 2 hafta önce 2 percula 5 conch eklemiştik sıkıntı olmadı ama onlar tanktayken diaotoma girmek risk oluşturdu beklemedeyiz şuan nitrit 10larda fırlamış durumda nitrat 175 perde suya hiç dokunmuyorum biyolojik denge oluşması açısından .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205621/230820220054451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205621/230820220054491.jpg[/IMG]
Bir palyaço geldiğinde yemek yemiyordu yerlerde geziniyordu bazen saliyordu kendini bir kaba alıp girdap yaparak yemesini sağladım her yemleme sonrası biraz canlanıyor üzerinde beyaz leke şeklinde solmalar oluştu sanırım parazit var.
[QUOTE=Ali~]
Açtığınız konuya cevap verdikten sonra aklıma depodaki sump düştü. Söküp kübik bir akvaryum olarak değerlendireyim dedim ama sağlam olsun diye yapıştırdığım 2cm lik alüminyum çerçeveleri sökemedim. Aşırı sağlam olmuş[:P]
Geri attım depoya ama akvaryum yapma dürtüm depreşti. [8)]
Yeni projem mevcut 1metrelik akvaryuma 40x40x60h lık bir akvaryum imal edip ikiz akvaryum olarak eklemek. Eskiden gecekondulara imkan ve ihtiyaç olduğunda yeni odalar eklerlermiş ya, ona benzer birşey olacak. akvaryum dolabı da yıpranmıştı zaten. Yeni bir sehpa, hatta TV ünitesinin de dahil olduğu bir mobilya yaptıracaktım zaten.Karar aşamasındayım.
Kurulumuzu ilgiyle takip ediyorum bu arada. Tuzlu su kurulumunu hayal bile edemiyorum ben. 80 litrede düzenli artemia üretmeyi denedim, onun bile altından kalkamadım. [:lol:][/QUOTE]
Yorucu bir iş bir okadar heyecan verici olduğunu söylemeliyim [QUOTE=Bvarisli]İç filtre sanırım ilk kurulum aşaması için, sonrasında çıkartırsınız. Zaten ps gerekli olan oksijeni' de sağlayacaktır. Aydınlatmayı nasıl yaptınız? 3 watt' lık power led mi? Ben kendi yaptığım tüm aydınlatmalarda 1 watt' lık olanları tercih ettim. 3 watt çok ısındığı için soğutma problemi çıkıyor ortaya. İyi soğutulamazsa da hem ömrü kısalıyor hem randımanı düşüyor. Hızlı bakteri çoğalması isterseniz prodibio' nun bakteri kültürleri var onlardan kullanabilirsiniz. Diatom oluşup da bitene kadar canlı yada mercan girmeyin. Hidrometrelere pek güven olmuyor, bulabilirseniz refraktometre edinmeye çalışın. Ya da tanıdık akvaryumcu varsa suyunuzdan bir miktar alıp tuzluluğu orada ölçtürebilirsiniz. [/QUOTE] bakteri kültürü sera marka girdim neredeyse 1 ay oldu hiç işe yaramadı geçen hafta biodigest 1 ampul kırdım yakın zamanda 2. El buble magus PS ve hopar 39w*4 armatür ekledim birkaç gün önce bir anda diatoma girdi.Sabah ve akşamki hâli aynı değil hızlı oluşuyor.Yanliz diatom hafif geçti herhalde diyip neredeyse 2 hafta önce 2 percula 5 conch eklemiştik sıkıntı olmadı ama onlar tanktayken diaotoma girmek risk oluşturdu beklemedeyiz şuan nitrit 10larda fırlamış durumda nitrat 175 perde suya hiç dokunmuyorum biyolojik denge oluşması açısından .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205621/230820220054451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205621/230820220054491.jpg[/IMG]
Bir palyaço geldiğinde yemek yemiyordu yerlerde geziniyordu bazen saliyordu kendini bir kaba alıp girdap yaparak yemesini sağladım her yemleme sonrası biraz canlanıyor üzerinde beyaz leke şeklinde solmalar oluştu sanırım parazit var.
Okyanusu Eve Getiriyorum
Bugün ledlerimizi monteledik su tuz yoğunluğu ilk ölçümde yoğundu sonra aşılama yaparken dengesizdi sanırım hidrometre sebebiyle geçici olarak almıştım kesin sonuç vermiyor fakat.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205621/290720220024401.jpg[/IMG]
Su değerleri norm seviyelere gelince bakteri kültürünü vereceğim.Herkese sağlıklı hobiler...
[QUOTE=littlefish]Kayalar kullanılmış sanırım, kürlemenizi öneririm. 1. adım lavabo açıcı 2. adım tuzruhu 3. adım karbonat
NaHC03+HCI = NaCI + Co2 + Nacl olur yani tuz ve karbondioksit çıkar durulayınca bişey kalmaz.
yada çamaşır suyu yöntemi kullanabilirsiniz. 1 adım çamaşır suyu 2 adım sodyum tiyosülfat ile prepere edebilirsiniz.
arıtmada amaç sudaki zararlı şeyleri çıkarmak. mesela bursanın çeşme suyunda aluminyum var, sürekli sudan doldursak aluminyum birikmesi olur.
buda uzun vadede akvaryumu patlatır. bakır aluminyum gibi zararlı elementlerin yanı sıra, cyano gibi bakteri türleride girebiliyor çeşme suyundan
ayrıca da bazı çeşme sularında kh 11 filan olabiliyor, o yüzden arıtma kullanıyoruz. 0 tds su ile saf suya yakın su elde etmek amaç. zaten tuzun içinde gerekli olan her mineral oluyor.
o yüzden ph da yükselicek doğal olarak.
[/QUOTE]
Kurleme yaptık teşekkürler
[QUOTE=ukilavuz]Akvaryum 80 cm mi sanki daha büyük duruyor [/QUOTE] 85 cm kamera açısından öyle görünüyor[:)]
[QUOTE=Ali~]Mevcut koşullarda sump iyi bir tercih değil. Hacim az, mobilya sump yerleştirmeye uygun değil ve akvaryumda tahliye için delik yok, kule yok. Overflow ile çözüm bulunur ama o da çok kullanışlı değil yüksek debilerde. İç sump da zaten az olan hacmi daha da azaltacağı için uygun olmaz. Bu koşullar altında uygun bir dış filtre edinmeniz daha mantıklı bence.
Ben de 250 litrelik akvaryumum için sump kurmayı denedim zamanında. Mobilya ortadan direkliydi. Yarisina sigacak 40×40×40 kubik bir sump yaptım camcidan cam kestirerek. Tasirmayi da geniş pvc borudan ürettiğim overflow ile sağlamaya çalıştım. Ancak sump motorunu kapattığımda bir süre daha su taşmaya devam edeceğini hesap edememişim. Anlayacağınız o akvaryumdan devam eden taşma yüzünden sumptan su taşacagini farkedince canım sıkıldı ve sumpla ilgili herşeyi kucaklayip depoya attım.
[/QUOTE]
Kötü olmuş şuan neyle mesgulsunuz
[QUOTE=CNDRAqua]
bubble magus ps’leri tavsiye ederim fiyat performans olarak[/QUOTE]
320 ye aldım bunu sıfır.
Bugün ledlerimizi monteledik su tuz yoğunluğu ilk ölçümde yoğundu sonra aşılama yaparken dengesizdi sanırım hidrometre sebebiyle geçici olarak almıştım kesin sonuç vermiyor fakat.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205621/290720220024401.jpg[/IMG]
Su değerleri norm seviyelere gelince bakteri kültürünü vereceğim.Herkese sağlıklı hobiler...
[QUOTE=littlefish]Kayalar kullanılmış sanırım, kürlemenizi öneririm. 1. adım lavabo açıcı 2. adım tuzruhu 3. adım karbonat
NaHC03+HCI = NaCI + Co2 + Nacl olur yani tuz ve karbondioksit çıkar durulayınca bişey kalmaz.
yada çamaşır suyu yöntemi kullanabilirsiniz. 1 adım çamaşır suyu 2 adım sodyum tiyosülfat ile prepere edebilirsiniz.
arıtmada amaç sudaki zararlı şeyleri çıkarmak. mesela bursanın çeşme suyunda aluminyum var, sürekli sudan doldursak aluminyum birikmesi olur.
buda uzun vadede akvaryumu patlatır. bakır aluminyum gibi zararlı elementlerin yanı sıra, cyano gibi bakteri türleride girebiliyor çeşme suyundan
ayrıca da bazı çeşme sularında kh 11 filan olabiliyor, o yüzden arıtma kullanıyoruz. 0 tds su ile saf suya yakın su elde etmek amaç. zaten tuzun içinde gerekli olan her mineral oluyor.
o yüzden ph da yükselicek doğal olarak.
[/QUOTE]
Kurleme yaptık teşekkürler
[QUOTE=ukilavuz]Akvaryum 80 cm mi sanki daha büyük duruyor [/QUOTE] 85 cm kamera açısından öyle görünüyor[:)]
[QUOTE=Ali~]Mevcut koşullarda sump iyi bir tercih değil. Hacim az, mobilya sump yerleştirmeye uygun değil ve akvaryumda tahliye için delik yok, kule yok. Overflow ile çözüm bulunur ama o da çok kullanışlı değil yüksek debilerde. İç sump da zaten az olan hacmi daha da azaltacağı için uygun olmaz. Bu koşullar altında uygun bir dış filtre edinmeniz daha mantıklı bence.
Ben de 250 litrelik akvaryumum için sump kurmayı denedim zamanında. Mobilya ortadan direkliydi. Yarisina sigacak 40×40×40 kubik bir sump yaptım camcidan cam kestirerek. Tasirmayi da geniş pvc borudan ürettiğim overflow ile sağlamaya çalıştım. Ancak sump motorunu kapattığımda bir süre daha su taşmaya devam edeceğini hesap edememişim. Anlayacağınız o akvaryumdan devam eden taşma yüzünden sumptan su taşacagini farkedince canım sıkıldı ve sumpla ilgili herşeyi kucaklayip depoya attım.
[/QUOTE]
Kötü olmuş şuan neyle mesgulsunuz
[QUOTE=CNDRAqua]
bubble magus ps’leri tavsiye ederim fiyat performans olarak[/QUOTE]
320 ye aldım bunu sıfır.
Okyanusu Eve Getiriyorum
[QUOTE=littlefish]Kayalar kullanılmış sanırım, kürlemenizi öneririm. 1. adım lavabo açıcı 2. adım tuzruhu 3. adım karbonat
NaHC03+HCI=NaCI + Co2 + Nacl olur yani tuz ve karbondioksit çıkar durulayınca bişey kalmaz.
yada çamaşır suyu yöntemi kullanabilirsiniz. 1 adım çamaşır suyu 2 adım sodyum tiyosülfat ile prepere edebilirsiniz.
arıtmada amaç sudaki zararlı şeyleri çıkarmak. mesela bursanın çeşme suyunda aluminyum var, sürekli sudan doldursak aluminyum birikmesi olur.
buda uzun vadede akvaryumu patlatır. bakır aluminyum gibi zararlı elementlerin yanı sıra, cyano gibi bakteri türleride girebiliyor çeşme suyundan
ayrıca da bazı çeşme sularında kh 11 filan olabiliyor, o yüzden arıtma kullanıyoruz. 0 tds su ile saf suya yakın su elde etmek amaç. zaten tuzun içinde gerekli olan her mineral oluyor.
o yüzden ph da yükselicek doğal olarak.
[/QUOTE]
Arıtmaya ters ozmoz taktirmazsam sorun olur mu yani.Yosun oluşumunda suyun dengesinde.
[EDIT]ZMelike,2022-07-26 12:47:56[/EDIT]
Bugün dioton sürecine giriş yapıyoruz.Suan sadece aydınlatma kaldı dizilim nasil oluyor,birde 3 w power led olması gerekiyor dediler?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205621/260720221248291.jpg[/IMG]
[QUOTE=littlefish]Kayalar kullanılmış sanırım, kürlemenizi öneririm. 1. adım lavabo açıcı 2. adım tuzruhu 3. adım karbonat
NaHC03+HCI=NaCI + Co2 + Nacl olur yani tuz ve karbondioksit çıkar durulayınca bişey kalmaz.
yada çamaşır suyu yöntemi kullanabilirsiniz. 1 adım çamaşır suyu 2 adım sodyum tiyosülfat ile prepere edebilirsiniz.
arıtmada amaç sudaki zararlı şeyleri çıkarmak. mesela bursanın çeşme suyunda aluminyum var, sürekli sudan doldursak aluminyum birikmesi olur.
buda uzun vadede akvaryumu patlatır. bakır aluminyum gibi zararlı elementlerin yanı sıra, cyano gibi bakteri türleride girebiliyor çeşme suyundan
ayrıca da bazı çeşme sularında kh 11 filan olabiliyor, o yüzden arıtma kullanıyoruz. 0 tds su ile saf suya yakın su elde etmek amaç. zaten tuzun içinde gerekli olan her mineral oluyor.
o yüzden ph da yükselicek doğal olarak.
[/QUOTE]
Arıtmaya ters ozmoz taktirmazsam sorun olur mu yani.Yosun oluşumunda suyun dengesinde.
[EDIT]ZMelike,2022-07-26 12:47:56[/EDIT]
Bugün dioton sürecine giriş yapıyoruz.Suan sadece aydınlatma kaldı dizilim nasil oluyor,birde 3 w power led olması gerekiyor dediler?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205621/260720221248291.jpg[/IMG]
Okyanusu Eve Getiriyorum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205621/250720220031341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205621/250720220031401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205621/250720220031461.jpg[/IMG]
Bugün
mercan kırığı orta boy
13 kg kaya
Bakteri kültürü
Birde PS aldim şaşırtmali şelale sistem
Ps için akvaryumun üstünü kestik küçük bi filtre vardi elimde 3w sirkülasyon için idareten taktım.Bi refraktometre birde 7w dophin 650f alacağım hem filtre hem sirkülasyon için.
Arıtma suyumun ph 6 çıkıyor tuzla birlikte 8 e geliyor sıkıntı olur mu sizce ve ileride mercan için aydınlatma olarak ne yapmalıyım
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205621/250720220031341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205621/250720220031401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205621/250720220031461.jpg[/IMG]
Bugün
mercan kırığı orta boy
13 kg kaya
Bakteri kültürü
Birde PS aldim şaşırtmali şelale sistem
Ps için akvaryumun üstünü kestik küçük bi filtre vardi elimde 3w sirkülasyon için idareten taktım.Bi refraktometre birde 7w dophin 650f alacağım hem filtre hem sirkülasyon için.
Arıtma suyumun ph 6 çıkıyor tuzla birlikte 8 e geliyor sıkıntı olur mu sizce ve ileride mercan için aydınlatma olarak ne yapmalıyım
Okyanusu Eve Getiriyorum
Bugün cihazlara baktık dophin ps ( https://www.hepsiburada.com/dophin-ps2012-protein-skimmer-pm-HB000002R2ZN )buldum fiyatı da zam öncesi olarak kararlaştırdık.Ozel ölçü sump ile kuculecegi için mantıklı geldi.Yarin PS yi ve kum ile tuzu almayı düşünüyorum.Sonrasinda 11,12 kilo canlı kaya , iç filtre(su döngüsü için ) ile tuz ölçer alacağım.Baliklar için anlastigimiz bir yer var fakat 1 ay kadar diaton süreci için öneri var.En son balıkları alacağız yem için evde küçük bir akvaryumum var 30,40 lt civarı canlı yem için uygun mu sizce neler besleyebilirim ya da? [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205621/240720220013051.jpg[/IMG][EDIT]ZMelike,2022-07-24 00:15:39[/EDIT]
Bugün cihazlara baktık dophin ps ( https://www.hepsiburada.com/dophin-ps2012-protein-skimmer-pm-HB000002R2ZN )buldum fiyatı da zam öncesi olarak kararlaştırdık.Ozel ölçü sump ile kuculecegi için mantıklı geldi.Yarin PS yi ve kum ile tuzu almayı düşünüyorum.Sonrasinda 11,12 kilo canlı kaya , iç filtre(su döngüsü için ) ile tuz ölçer alacağım.Baliklar için anlastigimiz bir yer var fakat 1 ay kadar diaton süreci için öneri var.En son balıkları alacağız yem için evde küçük bir akvaryumum var 30,40 lt civarı canlı yem için uygun mu sizce neler besleyebilirim ya da? [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205621/240720220013051.jpg[/IMG][EDIT]ZMelike,2022-07-24 00:15:39[/EDIT]
Okyanusu Eve Getiriyorum
Merhaba yaklaşık 10-15 yil önce 500 lt tank ile japon üretimi yapmıştım hobi olarak taşınma ve ufak çocuk kazaları yüzünden akvaryumu bozmuştum ve 1 haftadır hesaplamalarimi,araştırmalarımı yaptım hem fikirlerinizi almak hemde bildiklerimi tartışarak doğrusuna karar vermek istiyorum.Akvaryumum 30x40x85 brüt 100 lt.ikinci el isitici sump sistemi ve protein skimmer
ile kafa motoru arıyorum. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205621/180720221554331.jpg[/IMG][EDIT]ZMelike,2022-07-26 15:12:04[/EDIT]
Merhaba yaklaşık 10-15 yil önce 500 lt tank ile japon üretimi yapmıştım hobi olarak taşınma ve ufak çocuk kazaları yüzünden akvaryumu bozmuştum ve 1 haftadır hesaplamalarimi,araştırmalarımı yaptım hem fikirlerinizi almak hemde bildiklerimi tartışarak doğrusuna karar vermek istiyorum.Akvaryumum 30x40x85 brüt 100 lt.ikinci el isitici sump sistemi ve protein skimmer
ile kafa motoru arıyorum. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205621/180720221554331.jpg[/IMG][EDIT]ZMelike,2022-07-26 15:12:04[/EDIT]
(dişi)gergin Beyaz Japon Balığım:((
Genelleme yapmışsınız yani 90 lt akvaryumda 2 tane rhukine az geldiği mi??
Genelleme yapmışsınız yani 90 lt akvaryumda 2 tane rhukine az geldiği mi??
(dişi)gergin Beyaz Japon Balığım:((
Akvaryuma geçiş yaparken 2 yaşlarındaki iki japonumdan biri hassas olduğundan öldü.Uzun süre suyun dengesinden emin olmak için başka almadım 4,5 ay oldu 3 tane 2,3 aylık olduğunu tahmin ettiğim Japon aldım bir tane çöpçü balığı aldım.İkisi karışık renkli (Shubunkin sanıyorum )Beyaz büyük japonum onlara rahat vermiyor karınlarına vurup kenara köşeye sıkıştırıyor.Onları ayırdım diğer yavruya birşey yapmıyor,sorun nedir sizce??[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205621/200220192247381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205621/200220192256191.jpg[/IMG][EDIT]ZMelike,2019-02-20 22:56:24[/EDIT]
Akvaryuma geçiş yaparken 2 yaşlarındaki iki japonumdan biri hassas olduğundan öldü.Uzun süre suyun dengesinden emin olmak için başka almadım 4,5 ay oldu 3 tane 2,3 aylık olduğunu tahmin ettiğim Japon aldım bir tane çöpçü balığı aldım.İkisi karışık renkli (Shubunkin sanıyorum )Beyaz büyük japonum onlara rahat vermiyor karınlarına vurup kenara köşeye sıkıştırıyor.Onları ayırdım diğer yavruya birşey yapmıyor,sorun nedir sizce??[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205621/200220192247381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205621/200220192256191.jpg[/IMG][EDIT]ZMelike,2019-02-20 22:56:24[/EDIT]
Japon Balığımdaki Beyaz Şişik:((
[QUOTE=Emre Zaim]
Zeynep Hanım,
Kısa bir süre, fanusta dayanırlar. Yalnızca hafta sonu için ya da akvaryum gelene kadar birkaç gün daha dayanırlar. Sorun uzun süreli ya da sürekli fanusta tutulmaları durumunda olur. Günlük 1/4 oranında, bir gün dinlendirilmiş su ile su değişimi yaparsanız fanusta, akvaryum gelene kadar yaşarlar.
Yeni akvaryum kuruyorsanız, öncelikle aşağıda linkini verdiğim makale ve sonrasında sitenin Ansiklopedi sekmesindeki Makaleler bölümündeki diğer makaleleri okumanızı öneririm:
https://www.akvaryum.com/yeni_tank_sendromu_ve_azot_dongusu_makaler_21_5823.asp
Keyifli hobiler.
[/QUOTE]
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim geçmişimde başarılı japon üretimi yapmış biriyim ev ortamında bu hafta ilk kez çocuğum için tekrar döndüm hobime sorumluluk ve hayvan sevgisi için gerekli gördüm bu gün sularını %100 değiştirdim genelde %25-50 değiştiriyordum dün bezelye günleriydi ve akşama doğru diğer balığımın başında ismini bilmediğim birşey gördüm iki taraflı 6 adet parazit veya beyaz benek gibi fakat minicik uzunlar hafif sallanıyor gibi gördüm ne olduğunu bilmiyorum.Eski yıllarımda hiçbir hastalıkla karşılaşmadım.Bir bilginiz varsa tecrübe paylaşımı iyi olacaktır.
[QUOTE=Emre Zaim]
Zeynep Hanım,
Kısa bir süre, fanusta dayanırlar. Yalnızca hafta sonu için ya da akvaryum gelene kadar birkaç gün daha dayanırlar. Sorun uzun süreli ya da sürekli fanusta tutulmaları durumunda olur. Günlük 1/4 oranında, bir gün dinlendirilmiş su ile su değişimi yaparsanız fanusta, akvaryum gelene kadar yaşarlar.
Yeni akvaryum kuruyorsanız, öncelikle aşağıda linkini verdiğim makale ve sonrasında sitenin Ansiklopedi sekmesindeki Makaleler bölümündeki diğer makaleleri okumanızı öneririm:
https://www.akvaryum.com/yeni_tank_sendromu_ve_azot_dongusu_makaler_21_5823.asp
Keyifli hobiler.
[/QUOTE]
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim geçmişimde başarılı japon üretimi yapmış biriyim ev ortamında bu hafta ilk kez çocuğum için tekrar döndüm hobime sorumluluk ve hayvan sevgisi için gerekli gördüm bu gün sularını %100 değiştirdim genelde %25-50 değiştiriyordum dün bezelye günleriydi ve akşama doğru diğer balığımın başında ismini bilmediğim birşey gördüm iki taraflı 6 adet parazit veya beyaz benek gibi fakat minicik uzunlar hafif sallanıyor gibi gördüm ne olduğunu bilmiyorum.Eski yıllarımda hiçbir hastalıkla karşılaşmadım.Bir bilginiz varsa tecrübe paylaşımı iyi olacaktır.
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 11:59
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Khatrom, 10:55
Bitki Türleri ve Bakımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 33 Üye
Online Kullanıcılar
oguzsel,
Birtek,
ilterisdoğukan,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
sina cen,
0rnn,
omerkaya40,
MiSoSiKiaN,
ibas34,
Oğul Hüseyin,
DABARAKATO,
DigitalPen,
Kınayu,
oktay42,
altuntasseref,
Khatrom,
hazalca,
ilkerkrsln,
Sekizo,
kilic88,
Akrattin,
livadi,
Yücel BOZDEMİR,
mustafatelli,
Deathgrip,
Brdk64,
√olkaπ,
berat76,
abunil,
1win_ghsa,
zen666,
oguzozt,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
