ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
fantastiko
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
10
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
30 Ocak 2018 00:03
Son Ziyaret:
21 Ocak 2023 23:10
Toplam Mesaj:
50 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Kadir Sezeroğlu
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Kadir
SON 10 MESAJI
Yavrulu Akvaryumda Beyaz Benek. Napmalıyım?
[QUOTE=sertaca]Çok az tuz ekleyerek ve sıcaklığı 3-4 derece arttırarak çözüm sağlanabilir.[/QUOTE][QUOTE=sertaca]Çok az tuz ekleyerek ve sıcaklığı 3-4 derece arttırarak çözüm sağlanabilir.[/QUOTE]
Cüce vatoz var. Tuz ekleyemiyorum. 10 litreliği yarıya kesip içine metilen mavisi ile koydum balığı, ısıtıcı da buldum, sıcaklığı arttırdım, evdekilere her gün suyunu değiştir talimatını verip ayrıldım, umarım sıkıntı çıkmaz.
[QUOTE=sertaca]Çok az tuz ekleyerek ve sıcaklığı 3-4 derece arttırarak çözüm sağlanabilir.[/QUOTE][QUOTE=sertaca]Çok az tuz ekleyerek ve sıcaklığı 3-4 derece arttırarak çözüm sağlanabilir.[/QUOTE]
Cüce vatoz var. Tuz ekleyemiyorum. 10 litreliği yarıya kesip içine metilen mavisi ile koydum balığı, ısıtıcı da buldum, sıcaklığı arttırdım, evdekilere her gün suyunu değiştir talimatını verip ayrıldım, umarım sıkıntı çıkmaz.
Yavrulu Akvaryumda Beyaz Benek. Napmalıyım?
[QUOTE=caspr]Bence hasta balığı ayırın, diğerlerinide sık sık kontrol edin. Ana tankta contra ichyto kullanımı bakteri dengesini bozacağından pek tavsiye edilmez.
Suyun sıcaklığını artırmanında faydası kesinlikle var.[/QUOTE]
3-4 gün olmayacağım, kontrol etme şansım yok. Ayrıca yavru balıklarda beyaz benek var mı yok mu ayırt edilmiyor, ayırsam da ana tankta beyaz benek olabilir :(
[QUOTE=caspr]Bence hasta balığı ayırın, diğerlerinide sık sık kontrol edin. Ana tankta contra ichyto kullanımı bakteri dengesini bozacağından pek tavsiye edilmez.
Suyun sıcaklığını artırmanında faydası kesinlikle var.[/QUOTE]
3-4 gün olmayacağım, kontrol etme şansım yok. Ayrıca yavru balıklarda beyaz benek var mı yok mu ayırt edilmiyor, ayırsam da ana tankta beyaz benek olabilir :(
Yavrulu Akvaryumda Beyaz Benek. Napmalıyım?
Arkadaşlar merhaba, 32 litrelik içinde canlı bitkiler ve yavru molilerin olduğu akvaryumumda anne moli beyaz benek olmuş, daha önce de 2 kere olmuştu. Akvaryumda 2 haftalık yavrular var. Akvaryumu yazlığa taşıdığım için karantina akvaryumu ya da hava taşı ve hava motoru almadım yanıma, ayırırsam anca 10 litrelik pet şişeye ayırabilirim ona da hava veremem :( ana tanka tedavi uygulamak istiyorum ama contra ichyto bitkilere ya da yavrulara acaba zarar verir mi? Sıcaklığı arttırmasam da faydasını görür müyüm?
Yarın 3 günlüğüne İstanbul’a dönücem o sırada evdekiler su değişimi yapamaz ama zaten ilaç 3 gün suda değişim olmadan kalması gerektiği için herhalde sıkıntı olmaz.
Ama benim sorum sizce yavrulara ya da bitkilere zararı olur mu? Suyun sıcaklığı 26 derece, 27-28lere çıkartmasam da etkili olur mu tedavi?
Acil cevap verirseniz teşekkür ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203496/280620182121071.jpg[/IMG]
Arkadaşlar merhaba, 32 litrelik içinde canlı bitkiler ve yavru molilerin olduğu akvaryumumda anne moli beyaz benek olmuş, daha önce de 2 kere olmuştu. Akvaryumda 2 haftalık yavrular var. Akvaryumu yazlığa taşıdığım için karantina akvaryumu ya da hava taşı ve hava motoru almadım yanıma, ayırırsam anca 10 litrelik pet şişeye ayırabilirim ona da hava veremem :( ana tanka tedavi uygulamak istiyorum ama contra ichyto bitkilere ya da yavrulara acaba zarar verir mi? Sıcaklığı arttırmasam da faydasını görür müyüm?
Yarın 3 günlüğüne İstanbul’a dönücem o sırada evdekiler su değişimi yapamaz ama zaten ilaç 3 gün suda değişim olmadan kalması gerektiği için herhalde sıkıntı olmaz.
Ama benim sorum sizce yavrulara ya da bitkilere zararı olur mu? Suyun sıcaklığı 26 derece, 27-28lere çıkartmasam da etkili olur mu tedavi?
Acil cevap verirseniz teşekkür ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203496/280620182121071.jpg[/IMG]
Moli Doğurdu. Sizce Ayırmalı Mıyım? Yem Ne Almalı?
[QUOTE=Betaseven]Tamam öyle de konuyu açan arkadaş yazlıkta belki yeri yok.Ben ona dogal olanı söyledim.30 litre büyük değil ben de katılıyorum.Ama tekrar taşınırken iki akvaryumu birden yanına alamaz.Bence yavruluk koymasından daha iyi bir yöntem benim dediğim. Bu arada başka hangi balıklar var akvaryumunuzda konuyu açana sordum?[/QUOTE]
Cevaplar için herkese teşekkürler hepsini okudum, sonuçta biraz da rafya alıp saklanacak alanı arttırmaya karar verdim, rafyayı henüz koymadım içine çünkü hiç yavru kaybettiğimi düşünmüyorum ilk günde. Ev ahalisi ile beraber bol bol gözlemledik, hiçbiri saldırmıyor, hatta umurlarında değil. Açıkta dolaşıyor hepsi serbestçe, görüntü inanın şu anda gayet güzel.
Akvaryum hacmi küçük biliyorum, 10 litrelik karantina akvaryumum vardı buraya gelirken almadım ancak bayramdan sonra İstanbul’dan gelirken getirebilirim, belki oraya ayırabilirim ama strese sokmak istemiyorum ve su değerlerindeki farklılıkların zarar vereceğini düşünüyorum şu anda.
Eylül ayında taşınacağım ve yeni eve geçince zaten akvaryumu da büyüteceğim. Bol bitkili (co2 destekli) bir canlı doğuran kurmayı planlıyorum. Ancak o zamana kadar balıklar burda yazlıkta kalacak. Tabiki doğanın kanunu kayıplar olacak ama büyümelerini de göz önüne alarak aynı akvaryumda tutmayı düşünüyorum. Eğer hızlı büyürlerse o zaman alırım diye düşünüyordum.
Yem için de hepiniz sağolun şimdilik diğerlerinin yemlerini ezerek vereceğim, İstanbul’da zaten Artemia vardı buzdolabında, gelirken onları alırım haftaya onlarla başlarım(kabuksuz, çıkartmadan).
Akvaryumda 4 moli, 3 panda cory, 1 komando cory, 1 cüce vatoz ve 1 tane de mavi kadife karides var ( karideslerim maalesef taşıma sırasında ölmüş, 6 tane vardı 1 kalmış. )
İçerideki bitkiler: 2 dal zeytin, 6 tane ufak anubias, 1 tane büyük yapraklı anubias, 2 tane bol yapraklı Java fern ve 15x15 boyutlarında lav kayalarına sarılmış christmass moss. Akvaryum sıcaklığı 25 derece. PH ve amonyak ölçerleri İstanbul’da bırakmışım, şu anda ölçüm yapamıyorum.
[QUOTE=Betaseven]Tamam öyle de konuyu açan arkadaş yazlıkta belki yeri yok.Ben ona dogal olanı söyledim.30 litre büyük değil ben de katılıyorum.Ama tekrar taşınırken iki akvaryumu birden yanına alamaz.Bence yavruluk koymasından daha iyi bir yöntem benim dediğim. Bu arada başka hangi balıklar var akvaryumunuzda konuyu açana sordum?[/QUOTE]
Cevaplar için herkese teşekkürler hepsini okudum, sonuçta biraz da rafya alıp saklanacak alanı arttırmaya karar verdim, rafyayı henüz koymadım içine çünkü hiç yavru kaybettiğimi düşünmüyorum ilk günde. Ev ahalisi ile beraber bol bol gözlemledik, hiçbiri saldırmıyor, hatta umurlarında değil. Açıkta dolaşıyor hepsi serbestçe, görüntü inanın şu anda gayet güzel.
Akvaryum hacmi küçük biliyorum, 10 litrelik karantina akvaryumum vardı buraya gelirken almadım ancak bayramdan sonra İstanbul’dan gelirken getirebilirim, belki oraya ayırabilirim ama strese sokmak istemiyorum ve su değerlerindeki farklılıkların zarar vereceğini düşünüyorum şu anda.
Eylül ayında taşınacağım ve yeni eve geçince zaten akvaryumu da büyüteceğim. Bol bitkili (co2 destekli) bir canlı doğuran kurmayı planlıyorum. Ancak o zamana kadar balıklar burda yazlıkta kalacak. Tabiki doğanın kanunu kayıplar olacak ama büyümelerini de göz önüne alarak aynı akvaryumda tutmayı düşünüyorum. Eğer hızlı büyürlerse o zaman alırım diye düşünüyordum.
Yem için de hepiniz sağolun şimdilik diğerlerinin yemlerini ezerek vereceğim, İstanbul’da zaten Artemia vardı buzdolabında, gelirken onları alırım haftaya onlarla başlarım(kabuksuz, çıkartmadan).
Akvaryumda 4 moli, 3 panda cory, 1 komando cory, 1 cüce vatoz ve 1 tane de mavi kadife karides var ( karideslerim maalesef taşıma sırasında ölmüş, 6 tane vardı 1 kalmış. )
İçerideki bitkiler: 2 dal zeytin, 6 tane ufak anubias, 1 tane büyük yapraklı anubias, 2 tane bol yapraklı Java fern ve 15x15 boyutlarında lav kayalarına sarılmış christmass moss. Akvaryum sıcaklığı 25 derece. PH ve amonyak ölçerleri İstanbul’da bırakmışım, şu anda ölçüm yapamıyorum.
Moli Doğurdu. Sizce Ayırmalı Mıyım? Yem Ne Almalı?
Merhabalar, 6 aylık 30 litrelik akvaryumumda sonunda molim doğurdu. Obez olarak gördüğüm, 4 aydır karnı şişik hayvan bu sabah 6 gibi doğum yaptı ve 50ye yakın yavru verdi.
Akvaryumu 3 gün önce yazlığa taşıdım, yaz boyunca seyahat edeceğim için, yazlıkta da sürekli insan olacağı için zorlu bi yolculukla 3 aylığına buraya taşıdım. Yalnız taşırken doğuracağını düşünmediğim için yavru yemlerini ya da yavrulukları almadım. Dün akşam karnındaki siyahları farkedince müdehale etmedim ve akvaryumda diğer balıkların yanında rahatça doğurmuş. Yalnız taşırken sallanmaktan bitkiler yerinden çıkmış ve yaprakları dökülmüştü, 5-6 dal olan zeytinlerin 1i haricinde hepsini attım.
Akvaryumda şu anda bitki olarak java fern, anubias ve christmas moss var. Anubiasların bi kısmını yukarı saldım, aralarına girdiler ama ne kadar sağlıklı ve koruyucu olur bilemedim. Sizce ayırmalı mıyım? Ya da yavruluk alıp yakalayabildiğimi içine mi atsam.
Bir de yanımda hiç yem yok. Bulunduğum yer küçük, akvaryumcu varsa bile çok çeşit yem bulabileceğimi sanmam. Küçük bir ev ve 1 tane de bebek bulunduğu İçin hava motoru ile artemia da çıkaramayacağım. Sizce yavru moliler için internetten ne sipariş etmeliyim? Kabuksuz artemia alıp direk onları mı versem?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203496/130620180901331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203496/130620180901381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203496/130620180901401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203496/130620180901441.jpg[/IMG]
Merhabalar, 6 aylık 30 litrelik akvaryumumda sonunda molim doğurdu. Obez olarak gördüğüm, 4 aydır karnı şişik hayvan bu sabah 6 gibi doğum yaptı ve 50ye yakın yavru verdi.
Akvaryumu 3 gün önce yazlığa taşıdım, yaz boyunca seyahat edeceğim için, yazlıkta da sürekli insan olacağı için zorlu bi yolculukla 3 aylığına buraya taşıdım. Yalnız taşırken doğuracağını düşünmediğim için yavru yemlerini ya da yavrulukları almadım. Dün akşam karnındaki siyahları farkedince müdehale etmedim ve akvaryumda diğer balıkların yanında rahatça doğurmuş. Yalnız taşırken sallanmaktan bitkiler yerinden çıkmış ve yaprakları dökülmüştü, 5-6 dal olan zeytinlerin 1i haricinde hepsini attım.
Akvaryumda şu anda bitki olarak java fern, anubias ve christmas moss var. Anubiasların bi kısmını yukarı saldım, aralarına girdiler ama ne kadar sağlıklı ve koruyucu olur bilemedim. Sizce ayırmalı mıyım? Ya da yavruluk alıp yakalayabildiğimi içine mi atsam.
Bir de yanımda hiç yem yok. Bulunduğum yer küçük, akvaryumcu varsa bile çok çeşit yem bulabileceğimi sanmam. Küçük bir ev ve 1 tane de bebek bulunduğu İçin hava motoru ile artemia da çıkaramayacağım. Sizce yavru moliler için internetten ne sipariş etmeliyim? Kabuksuz artemia alıp direk onları mı versem?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203496/130620180901331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203496/130620180901381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203496/130620180901401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203496/130620180901441.jpg[/IMG]
Bu Moli Beyaz Benek Mi?
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: Beyaz benek
Akvaryum Kapasitesi (litre): 30
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 4 moli, 3 panda 1 komando cory, 1 cüce vatoz, 6 kiraz karides
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 24.5 derece
Filitrasyon: Askı aparatlı iç filtre
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.):9 günde bir %20 su değişimi , 15 günde bir filtre temizliği.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203496/130520181317441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203496/130520181318061.jpg[/IMG]
Molide bu sabah iki tane beyazlık gördüm, kuyrukta ve yüzgeçde. Akvaryum 3 aylık, daha önce ilk aldığımda beyaz benek vardı ve tedavi etmiştim. Ancak bunun tam olarak beyaz benek mi yoksa pamukçuk mu olduğunu anlayamadım. Akvaryuma yakın zamanda herhangi bir şey eklemedim. Hatta içerisi sağlıklı olacak ki corryler yumurtladı. Beyazlıkları gördüğüm balık ayrıca hamile, o nedenle elime alıp pamukçuk mu yoksa benek mi diye kontrol edemedim strese girmesin diye. Sizce bu beyaz benek mi? Hemen karantinaya ayırmalı mıyım yoksa önce elime alıp kontrol mü edeyim?
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: Beyaz benek
Akvaryum Kapasitesi (litre): 30
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 4 moli, 3 panda 1 komando cory, 1 cüce vatoz, 6 kiraz karides
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 24.5 derece
Filitrasyon: Askı aparatlı iç filtre
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.):9 günde bir %20 su değişimi , 15 günde bir filtre temizliği.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203496/130520181317441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203496/130520181318061.jpg[/IMG]
Molide bu sabah iki tane beyazlık gördüm, kuyrukta ve yüzgeçde. Akvaryum 3 aylık, daha önce ilk aldığımda beyaz benek vardı ve tedavi etmiştim. Ancak bunun tam olarak beyaz benek mi yoksa pamukçuk mu olduğunu anlayamadım. Akvaryuma yakın zamanda herhangi bir şey eklemedim. Hatta içerisi sağlıklı olacak ki corryler yumurtladı. Beyazlıkları gördüğüm balık ayrıca hamile, o nedenle elime alıp pamukçuk mu yoksa benek mi diye kontrol edemedim strese girmesin diye. Sizce bu beyaz benek mi? Hemen karantinaya ayırmalı mıyım yoksa önce elime alıp kontrol mü edeyim?
Corydoras Yumurtladı. Ne Yapmalıyım?
[QUOTE=Magma]3 güne kalmaz 1mm civarı belli belirsiz görürsünüz çıkanları.akvaryumun kendi suyundan da ekleyin,azot döngüsü suyun bakteri barındırması yavrulara da gerekecek.yaklaşık bir aya 1,5-2 cm olunca birer birer eklersiniz ana tanka.hemen değil tabii,önce birkaç saat su özelliklerini birbirine yaklaştırarak...
Eş olarak tutulan erkeği belirlediyseniz kur vs hareketlerinde aktarırsınız küçük tanka.[/QUOTE]
Cevap için teşekkürler, şu anda ekstra bişey yapmama gerek var mı yaptıklarımın dışında? Eve dönünce akvaryumdan su takviyesi yaparım. Yalnız izlediğim videolarda 15-20 tane birden yumurtluyorlar coryler, benimki tek tek bıraktı hep. Yaklaşık 8 tane görebildim Zaten 5ini aldım, acaba yumurtlamaya devam eder mi?
Akvaryumda bir adet komando var zaten o da dişi, pandaların da biri hariç hepsinin boyutları ufak, büyük olan da erkek demek ki, kur hareketlerini öğrenip bir dahaki sefere ayırmaya çalışacağım.
[QUOTE=Magma]3 güne kalmaz 1mm civarı belli belirsiz görürsünüz çıkanları.akvaryumun kendi suyundan da ekleyin,azot döngüsü suyun bakteri barındırması yavrulara da gerekecek.yaklaşık bir aya 1,5-2 cm olunca birer birer eklersiniz ana tanka.hemen değil tabii,önce birkaç saat su özelliklerini birbirine yaklaştırarak...
Eş olarak tutulan erkeği belirlediyseniz kur vs hareketlerinde aktarırsınız küçük tanka.[/QUOTE]
Cevap için teşekkürler, şu anda ekstra bişey yapmama gerek var mı yaptıklarımın dışında? Eve dönünce akvaryumdan su takviyesi yaparım. Yalnız izlediğim videolarda 15-20 tane birden yumurtluyorlar coryler, benimki tek tek bıraktı hep. Yaklaşık 8 tane görebildim Zaten 5ini aldım, acaba yumurtlamaya devam eder mi?
Akvaryumda bir adet komando var zaten o da dişi, pandaların da biri hariç hepsinin boyutları ufak, büyük olan da erkek demek ki, kur hareketlerini öğrenip bir dahaki sefere ayırmaya çalışacağım.
Corydoras Yumurtladı. Ne Yapmalıyım?
Arkadaşlar merhaba, bitkili canlı doğuran akvaryumumda panda corydoras ve komando cory vardı. Daha önce de akvaryumda yumurta görmüştüm ama ne yapmam gerektiği hakkında hiçbir fikrim olmadığı için ayırmamıştım. Mollyler güzelce yemişlerdi.
Bugün akvaryumda tek olan komando corydorasın mossların üstüne tek tek yumurta koyduğunu gördüm. Mollyler yine atladı ve bi kaç tanesini yedi. Hasta balıklar için kullandığım 10 litrelik bi akvaryum vardı hemen onu temizledim ancak mollyler yemesin diy biraz acele ettim umarım sıkıntı olmaz.
Ardından su değişimi için beklettiğim su ile akvaryumu doldrdum, ısıyı 26 dereceye çektim ve ufak bir hava taşı koydum.
Yumurtaları almadan önce 4 damla da metilen mavisi damlattım. Ardından mollylerin yemediği 4 yumurtayı alıp hava taşının üstüne cama yapıştırdım. Daha sonra bi tane daha bıraktığını gördüm ve onu da aldım ancak sanırım onu alırken çatlattım. Son olarak da akvaryumun üstünü havlu ile kapadım ki fazla ışık almasın.
Sizce başka ne yapmam gerekir ve yaptıklarım doğru muydu? Yardımlarınızı bekliyorum...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203496/070520181735481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203496/070520181735571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203496/070520181736071.jpg[/IMG]
Arkadaşlar merhaba, bitkili canlı doğuran akvaryumumda panda corydoras ve komando cory vardı. Daha önce de akvaryumda yumurta görmüştüm ama ne yapmam gerektiği hakkında hiçbir fikrim olmadığı için ayırmamıştım. Mollyler güzelce yemişlerdi.
Bugün akvaryumda tek olan komando corydorasın mossların üstüne tek tek yumurta koyduğunu gördüm. Mollyler yine atladı ve bi kaç tanesini yedi. Hasta balıklar için kullandığım 10 litrelik bi akvaryum vardı hemen onu temizledim ancak mollyler yemesin diy biraz acele ettim umarım sıkıntı olmaz.
Ardından su değişimi için beklettiğim su ile akvaryumu doldrdum, ısıyı 26 dereceye çektim ve ufak bir hava taşı koydum.
Yumurtaları almadan önce 4 damla da metilen mavisi damlattım. Ardından mollylerin yemediği 4 yumurtayı alıp hava taşının üstüne cama yapıştırdım. Daha sonra bi tane daha bıraktığını gördüm ve onu da aldım ancak sanırım onu alırken çatlattım. Son olarak da akvaryumun üstünü havlu ile kapadım ki fazla ışık almasın.
Sizce başka ne yapmam gerekir ve yaptıklarım doğru muydu? Yardımlarınızı bekliyorum...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203496/070520181735481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203496/070520181735571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203496/070520181736071.jpg[/IMG]
Helena, Kiraz Karides Yer Mi?
Merhabalar,
Az sayıda bitkili ancak karideslerin saklanabileceği kadar yeterli moss olan 30 litrelik bir canlı doğuran akvaryumum var. İçinde de fazla değil 7 tane mavi kadife karides var. Bitkilerden dolayı akvaryumda adi salyangoz sorunu baş gösterdi (zeytinlerden geldiğini düşünüyorum). Ben de sorunun çözümü için 1 yada 2 tane helena almayı düşünüyorum, bunun için de biraz araştırma yaptım ama farklı farklı yazılar var. Forumda hem helenalar omurgasızları avlar, karidesleri yer diye yazılar var hem de kiraz karidesler ile bu salyangozları aynı tankta besleyip hiç sorun yaşamadım diyenler var. Ben de hangisi doğru hangisi yanlış bilemediğim için bir konu açayım dedim. Yardımcı olursanız sevinirim.
Ha bir de sanırsam yapraklarını yediler zeytinlerin ufak ufak delikler oluştu üzerlerinde, bitkiler de başta çok güzel büyüyüp gelişirken şu anda yavaşladılar ve biraz daha cansız duruyorlar, ( akvaryumda co2, gübre ya da bitki kumu yok) acaba sıvı gübre eklesem faydası olur mu?
Akvaryumdaki canlılar: 4 molly, 4 panda corry, 1 cüce vatoz , 7 kiraz karides
Bitkiler: zeytin, christmas moss, Java fern, anubias
Merhabalar,
Az sayıda bitkili ancak karideslerin saklanabileceği kadar yeterli moss olan 30 litrelik bir canlı doğuran akvaryumum var. İçinde de fazla değil 7 tane mavi kadife karides var. Bitkilerden dolayı akvaryumda adi salyangoz sorunu baş gösterdi (zeytinlerden geldiğini düşünüyorum). Ben de sorunun çözümü için 1 yada 2 tane helena almayı düşünüyorum, bunun için de biraz araştırma yaptım ama farklı farklı yazılar var. Forumda hem helenalar omurgasızları avlar, karidesleri yer diye yazılar var hem de kiraz karidesler ile bu salyangozları aynı tankta besleyip hiç sorun yaşamadım diyenler var. Ben de hangisi doğru hangisi yanlış bilemediğim için bir konu açayım dedim. Yardımcı olursanız sevinirim.
Ha bir de sanırsam yapraklarını yediler zeytinlerin ufak ufak delikler oluştu üzerlerinde, bitkiler de başta çok güzel büyüyüp gelişirken şu anda yavaşladılar ve biraz daha cansız duruyorlar, ( akvaryumda co2, gübre ya da bitki kumu yok) acaba sıvı gübre eklesem faydası olur mu?
Akvaryumdaki canlılar: 4 molly, 4 panda corry, 1 cüce vatoz , 7 kiraz karides
Bitkiler: zeytin, christmas moss, Java fern, anubias
Tavsiye İstiyorum
Arkadaşların dediği gibi low tech bitkileri forumda aratıp bulabilirsiniz.
Bitki önerim; zeytin, saz, elodea, anubias, fern ve moss çeşitleri.
Balık olarak da plati, moli, çöpçü, cüce vatoz, neon ve büyük boyda kiraz karidesler.
Arkadaşların dediği gibi low tech bitkileri forumda aratıp bulabilirsiniz.
Bitki önerim; zeytin, saz, elodea, anubias, fern ve moss çeşitleri.
Balık olarak da plati, moli, çöpçü, cüce vatoz, neon ve büyük boyda kiraz karidesler.
SON MESAJLAR
- Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
