ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Brk26
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
118
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
01 Aralık 2017 21:30
Son Ziyaret:
11 Ekim 2023 10:22
Toplam Mesaj:
144 [0.05 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Burak Aycan
Doğum Tarihi:
01 Ocak 1987
Yaş:
39
İl:
Balikesir
Meslek:
Ziraat Müh.
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
* Tank : 60 x 35 x 40 (h) - High Tech
* Aydınlatma: 36 watt powerled, 10K Kelvin Beyaz+Fullspectrum (DIY)
*Co2: Tüplü Sistem + zaman ayarlı selenoid valf+ Seachem 27mm cam difüzör
*Filtre: Eheim Professional 4 350T + Eheim UV-500
SON 10 MESAJI
Substrat Yeniden Kullanılır Mı?
Arkadaşlar merhaba,
Eheim pro4 dış filtrem var. Dün akvaryumumu yeni dizayn yapmak için bozdum ve yeniden kurmaya karar verdim. Yeni kurulumu hemen yapmayacağım. Dış filtremde substrat ve sera siporax var. Bunları yeni kurulumda yıkayıp tekrar kullanabilir miyim? Yeniden kullanım için bir yöntem var mıdır? Filtrenin fişini çekeli 1 gün oluyor ekstra birşey yapmadım.
Arkadaşlar merhaba,
Eheim pro4 dış filtrem var. Dün akvaryumumu yeni dizayn yapmak için bozdum ve yeniden kurmaya karar verdim. Yeni kurulumu hemen yapmayacağım. Dış filtremde substrat ve sera siporax var. Bunları yeni kurulumda yıkayıp tekrar kullanabilir miyim? Yeniden kullanım için bir yöntem var mıdır? Filtrenin fişini çekeli 1 gün oluyor ekstra birşey yapmadım.
Hangi Uv Ampülü Seçmeliyim?
[QUOTE=kdrackgz]Merhaba ,ampulünüzün etkinliği yavaş yavaş azalmaz. Ömrü dolduğunda, birden çalışmamaya başlar.
Ayrıca ampül seçerken UV-C ampül almanız gerek. Sterilizasyon için UV-C dalga boyu kullanılır. Osramın 100 TL olan ampülü büyük ihtimalle UV-A dır.
UV-A ampuller, disko ampulü olarak bilinir. Beyaz kıyafetlerimizi, dişlerimizi mor gösteren ampüldür.
İngilizceniz var ise UV dalga boyları arasındaki farkı verdiğim linkte ki yazıdan öğrenebilirsiniz.
[URL]https://www.fda.gov/medical-devices/coronavirus-covid-19-and-medical-devices/uv-lights-and-lamps-ultraviolet-c-radiation-disinfection-and-coronavirus[/URL]
[/QUOTE]
Uyarınız üzerine tekrar baktım. Osramda da UVC yazıyor. Etkinlik konusunda tavsiyenize teşekkür ederim. Sağda solda genellikle patlamasa bile yıllık değiştirin diye öneride bulunuyorlar. Bu konu bana da saçma geliyor. Sonuçta dediğiniz gibi ömrü biterse hiç yanmaması lazım. [:?]
[QUOTE=kdrackgz]Merhaba ,ampulünüzün etkinliği yavaş yavaş azalmaz. Ömrü dolduğunda, birden çalışmamaya başlar.
Ayrıca ampül seçerken UV-C ampül almanız gerek. Sterilizasyon için UV-C dalga boyu kullanılır. Osramın 100 TL olan ampülü büyük ihtimalle UV-A dır.
UV-A ampuller, disko ampulü olarak bilinir. Beyaz kıyafetlerimizi, dişlerimizi mor gösteren ampüldür.
İngilizceniz var ise UV dalga boyları arasındaki farkı verdiğim linkte ki yazıdan öğrenebilirsiniz.
[URL]https://www.fda.gov/medical-devices/coronavirus-covid-19-and-medical-devices/uv-lights-and-lamps-ultraviolet-c-radiation-disinfection-and-coronavirus[/URL]
[/QUOTE]
Uyarınız üzerine tekrar baktım. Osramda da UVC yazıyor. Etkinlik konusunda tavsiyenize teşekkür ederim. Sağda solda genellikle patlamasa bile yıllık değiştirin diye öneride bulunuyorlar. Bu konu bana da saçma geliyor. Sonuçta dediğiniz gibi ömrü biterse hiç yanmaması lazım. [:?]
Hangi Uv Ampülü Seçmeliyim?
Arkadaşlar merhaba,
Elimde Eheim UV-500 ultraviyole filtre mevcut. Aldığımdan beri ampül değişimi yapmadım. Çalışma saati olarak 1 yılı doldurmuştur. Bu yüzden etkinliğinin azalacağını düşünüyorum ve ampülü değiştirmek istiyorum. Teknik olarak baktığımızda içindeki ampül G23 duylu 9W bir ürün. Şu an piyasadaki yedek olarak satılan orjinal eheim ampüller 300 tl civarı fiyatı var.
Aynı şekilde Osram veya Philips gibi markaların G23 duylu 9W ürünleri bulunuyor ve fiyatları çok daha uygun. Sizce ampülü bu tip bir ampül ile değiştirsem sıkıntı yaşar mıyım? Cam kısmının boyutları ve dip soket uyduktan sonra herhangi bir problem yaşar mıyım?
Orjinal ürün: 300 tl
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201807/151020211216381.jpg[/IMG]
Osram UV : 100 tl
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201807/151020211217291.jpg[/IMG]
Arkadaşlar merhaba,
Elimde Eheim UV-500 ultraviyole filtre mevcut. Aldığımdan beri ampül değişimi yapmadım. Çalışma saati olarak 1 yılı doldurmuştur. Bu yüzden etkinliğinin azalacağını düşünüyorum ve ampülü değiştirmek istiyorum. Teknik olarak baktığımızda içindeki ampül G23 duylu 9W bir ürün. Şu an piyasadaki yedek olarak satılan orjinal eheim ampüller 300 tl civarı fiyatı var.
Aynı şekilde Osram veya Philips gibi markaların G23 duylu 9W ürünleri bulunuyor ve fiyatları çok daha uygun. Sizce ampülü bu tip bir ampül ile değiştirsem sıkıntı yaşar mıyım? Cam kısmının boyutları ve dip soket uyduktan sonra herhangi bir problem yaşar mıyım?
Orjinal ürün: 300 tl
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201807/151020211216381.jpg[/IMG]
Osram UV : 100 tl
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201807/151020211217291.jpg[/IMG]
Power Led Armatür Projem
[QUOTE=MehmethanSofuolu]
Akvaryumunuz hayladaha çok güzel gözüküyor onca zaman sonra [:)] aydınlatmalara baktımda bir tık pahalıymışlar (20cm 400tl gördüm) baya pahalılar herzaman DIY Daha iyi.
ledler seri bağlandığı için birtanesi yanmıştır o yüzden 1 sıra komple gitti yani zararınız toplamda 2 led gibi geliyor bana [:)]
bende aynı şekilde soğutma yapmayı düşündüm fakat yosun olayı biraz kötü olmuş o yüzden küçük armatürlerden alıcağım yada düz profil (100tl dedi kapaklarla beraber)
Yeni Akvaryum Yaparsanız Bekliyoruz Fotoğraflarını [:)]
Keyifli Hobiler[:)]
[/QUOTE]
Aslında profildeki yosun olayı biraz da bakımla alakalı. Profilin içi ışık almadığı işin içten bir yosunlanma yaşamadım. Su giriş ve çıkış kısımları ışık alınca yosunlanma yaptı. Düzenli bakımlarda onları da temizleseydim problem yaratmayacağına emindim. DIY 'in sevdiğim tarafı aydınlatmadaki görselliği. Şimdiki armatür bitki gelişimi konusunda çok iyi fakat ilk taktığımda alışana kadar akvaryum gözüme loş gelmişti. Tamir olayı için aslında üşendim desem yeridir. Belki dediğiniz gibi tek led gitti. Hepsi gitse bana led değişim maliyeti 100 tl yi bulmayacaktı ama nedense uğraşmak istemedim. Bana sorarsanız fanlı sistem daha uzun ömürlü olabilir. Tamam suyu ısıtması vs güzel ama suyun devirdaim işleri ayrı bir özen istiyor.
[QUOTE=MehmethanSofuolu]
Akvaryumunuz hayladaha çok güzel gözüküyor onca zaman sonra [:)] aydınlatmalara baktımda bir tık pahalıymışlar (20cm 400tl gördüm) baya pahalılar herzaman DIY Daha iyi.
ledler seri bağlandığı için birtanesi yanmıştır o yüzden 1 sıra komple gitti yani zararınız toplamda 2 led gibi geliyor bana [:)]
bende aynı şekilde soğutma yapmayı düşündüm fakat yosun olayı biraz kötü olmuş o yüzden küçük armatürlerden alıcağım yada düz profil (100tl dedi kapaklarla beraber)
Yeni Akvaryum Yaparsanız Bekliyoruz Fotoğraflarını [:)]
Keyifli Hobiler[:)]
[/QUOTE]
Aslında profildeki yosun olayı biraz da bakımla alakalı. Profilin içi ışık almadığı işin içten bir yosunlanma yaşamadım. Su giriş ve çıkış kısımları ışık alınca yosunlanma yaptı. Düzenli bakımlarda onları da temizleseydim problem yaratmayacağına emindim. DIY 'in sevdiğim tarafı aydınlatmadaki görselliği. Şimdiki armatür bitki gelişimi konusunda çok iyi fakat ilk taktığımda alışana kadar akvaryum gözüme loş gelmişti. Tamir olayı için aslında üşendim desem yeridir. Belki dediğiniz gibi tek led gitti. Hepsi gitse bana led değişim maliyeti 100 tl yi bulmayacaktı ama nedense uğraşmak istemedim. Bana sorarsanız fanlı sistem daha uzun ömürlü olabilir. Tamam suyu ısıtması vs güzel ama suyun devirdaim işleri ayrı bir özen istiyor.
Power Led Armatür Projem
[QUOTE=MehmethanSofuolu]Son Durum Nedir Acaba?[/QUOTE]
Uzun süredir başlığa uğramıyordum. Merak edenler olmuş :)
Projenin performansından gayet memnundum. Fakat bitkili akvaryum öyle bir denge ki biraz ilgi olmadığında işler kötüye sarabiliyor. Herşey yolunda giderken işlerimden dolayı biraz ilgilenemedim akvaryumumla. Dengeler bozulunca ilk önce micralarım bozuldu ve kök kısımları çok zayıfladı. Uçan halı misali su üstünde yüzmeye başlamışlardı. Gübreyi falan da kesmiştim. Sadece yem vermek için akvaryumun yanına gidiyordum desem yeridir.
Armatüre gelince oldukça memnundum. İçinden geçen su zaman zaman tıkanma yapıyordu yosun parçalarından ama ufak bir tel ile kolayca açılıyordu. Fakat bir gün bir sıra led yanmadı. Muhtemelen patlamıştı. Tamir ederiz derken diğer sıralarda bozuldu. Şimdi hiçbiri yanmıyor. Hal böyle olunca tekrar uğraşmak istemedim. Daha ince kibar bir armatür olmasını istiyordum. Soğutma işini fana çevirmem gerekebilirdi. Fan demek ses demekti. Par değerleri vs kafamı kurcaladıkça profesyonel bişeye dönmek istedim. Firefly serisi vardı gönlümde yatan ama fiyatlar çok uçuktu. Zeminim ömrünü tamamlamak üzereyken aydınlatmaya o paraları vermek anlamsızdı. Daha makul olan Mygos powerplant serisini aldım.
Şimdi yeni bir kurulum yapmak istiyorum ama zemine karar verme ve buna finans ayırma işlerinden dolayı biraz beklemedeyim. Bu süreçte sırf yeşillik olsun diye birşeyler ekip diktim. Yeni armatürden bu zemine rağmen oldukça memnunum. Eski projemi de makul bir fiyata sahiplendirmeyi düşünüyorum. Ledleri onarıldığında iş görür hale gelecektir.
Şimdiki düzenim bu şekilde
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201807/050520210111001.jpg[/IMG]
[QUOTE=MehmethanSofuolu]Son Durum Nedir Acaba?[/QUOTE]
Uzun süredir başlığa uğramıyordum. Merak edenler olmuş :)
Projenin performansından gayet memnundum. Fakat bitkili akvaryum öyle bir denge ki biraz ilgi olmadığında işler kötüye sarabiliyor. Herşey yolunda giderken işlerimden dolayı biraz ilgilenemedim akvaryumumla. Dengeler bozulunca ilk önce micralarım bozuldu ve kök kısımları çok zayıfladı. Uçan halı misali su üstünde yüzmeye başlamışlardı. Gübreyi falan da kesmiştim. Sadece yem vermek için akvaryumun yanına gidiyordum desem yeridir.
Armatüre gelince oldukça memnundum. İçinden geçen su zaman zaman tıkanma yapıyordu yosun parçalarından ama ufak bir tel ile kolayca açılıyordu. Fakat bir gün bir sıra led yanmadı. Muhtemelen patlamıştı. Tamir ederiz derken diğer sıralarda bozuldu. Şimdi hiçbiri yanmıyor. Hal böyle olunca tekrar uğraşmak istemedim. Daha ince kibar bir armatür olmasını istiyordum. Soğutma işini fana çevirmem gerekebilirdi. Fan demek ses demekti. Par değerleri vs kafamı kurcaladıkça profesyonel bişeye dönmek istedim. Firefly serisi vardı gönlümde yatan ama fiyatlar çok uçuktu. Zeminim ömrünü tamamlamak üzereyken aydınlatmaya o paraları vermek anlamsızdı. Daha makul olan Mygos powerplant serisini aldım.
Şimdi yeni bir kurulum yapmak istiyorum ama zemine karar verme ve buna finans ayırma işlerinden dolayı biraz beklemedeyim. Bu süreçte sırf yeşillik olsun diye birşeyler ekip diktim. Yeni armatürden bu zemine rağmen oldukça memnunum. Eski projemi de makul bir fiyata sahiplendirmeyi düşünüyorum. Ledleri onarıldığında iş görür hale gelecektir.
Şimdiki düzenim bu şekilde
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201807/050520210111001.jpg[/IMG]
Yeni Kurulumda Taban Tavsiyesi
Arkadaşlar herkese merhaba,
Uzun zaman oldu sizlerden ayrı kaldım. En son DIY led armatür projemi sizlerle paylaşmıştım. Güzel sonuçlar aldım. Fakat pandemi vs. derken akvaryumuma yeterli ilgiyi gösteremedim ve önce montecarlolarımı sonra diğer bitkilerimi bir bir kaybettim. Sadece içerisindeki birkaç balığa yem atmak için akvaryumun yanına uğradığımı söylesem yeridir. Sonra DIY projem olan armatürümdeki ledler patlamaya başladı. Galiba buraya kadarmış derken yine bir kaşıntı tuttu beni.[:)]
İşyerinde daha ufak bir kurulum yapmıştım ve evdeki co2 sistemini oraya taşıdım. Hagen kumu burada deneyimleme şansım oldu. Açıkçası pek memnun kalmadığımı söylemeliyim. Evdeki armatür tamamen gümleyince profesyonel birşey alayım dedim ve Mygos plant plus aldım. Bu armatürü alıp da akvaryumu boş bırakmayı kendime yediremedim ve yeni kurulum fikirleri kafamı kurcalamaya başladı [:devil:]
Daha önceki kurulumumda zeminde lav kırığı + iri taneli vitasand kum + ista substrat kullandım. Zaman içinde substrat en alt katmana indi. İri taneli kum üstte kaldı. Bu durum dikim sökümde zorluk çıkardı. Kugeln misket gübre takviyesine rağmen bitkilerimde gövdeden köklenme problemini çok gördüm. Söktüğüm bitkilerde de aman aman bir köklenme görmüyordum. Son dönemde bakımsızlığın da etkisiyle zemini halı gibi kaplayan montecarloların hepsi havalandı.
Şimdi yeni tur yeni şans diyorum ve yapacağım yeni kurulumda zemini düzgün yapmak istiyorum. 60x35x40 ölçülerinde olan akvaryumumun zeminini yine engebeli bir tasarım yapacağım. Perspektif etkiyi yakalamak için arkaya doğru yükselen bir form olacak. Hal böyle olunca zemin maliyetleri kabarıyor. Bu yüzden kafamda şöyle bir sıralama var.
En altta lav kırığı: Ana şekillendirmeyi bununla yapacağım. Yükseklik değişebilir. Çoğunlukla dolgu malzemesi olacak. Gözenekli yapısı sayesinde bakteri yatağı olacağını düşünüyorum.
Onun üzerinde JBL Aquabasis: kalınlık olarak 1 cm yeterli olur diyorlar emin değilim. 2.5 veya en fazla 5 lt işimi görür diye düşünüyorum.
Onun üzerine sineklik koyup sinekliğin üzerine JBL Manado kum 5-7 cm olacak şekilde serip ekim işlemine geçebilirim.
Planım bu şekilde. Tavsiyelerinize açığım[:iyi:]
Herkese keyifli hobiler[:nazar:]
Arkadaşlar herkese merhaba,
Uzun zaman oldu sizlerden ayrı kaldım. En son DIY led armatür projemi sizlerle paylaşmıştım. Güzel sonuçlar aldım. Fakat pandemi vs. derken akvaryumuma yeterli ilgiyi gösteremedim ve önce montecarlolarımı sonra diğer bitkilerimi bir bir kaybettim. Sadece içerisindeki birkaç balığa yem atmak için akvaryumun yanına uğradığımı söylesem yeridir. Sonra DIY projem olan armatürümdeki ledler patlamaya başladı. Galiba buraya kadarmış derken yine bir kaşıntı tuttu beni.[:)]
İşyerinde daha ufak bir kurulum yapmıştım ve evdeki co2 sistemini oraya taşıdım. Hagen kumu burada deneyimleme şansım oldu. Açıkçası pek memnun kalmadığımı söylemeliyim. Evdeki armatür tamamen gümleyince profesyonel birşey alayım dedim ve Mygos plant plus aldım. Bu armatürü alıp da akvaryumu boş bırakmayı kendime yediremedim ve yeni kurulum fikirleri kafamı kurcalamaya başladı [:devil:]
Daha önceki kurulumumda zeminde lav kırığı + iri taneli vitasand kum + ista substrat kullandım. Zaman içinde substrat en alt katmana indi. İri taneli kum üstte kaldı. Bu durum dikim sökümde zorluk çıkardı. Kugeln misket gübre takviyesine rağmen bitkilerimde gövdeden köklenme problemini çok gördüm. Söktüğüm bitkilerde de aman aman bir köklenme görmüyordum. Son dönemde bakımsızlığın da etkisiyle zemini halı gibi kaplayan montecarloların hepsi havalandı.
Şimdi yeni tur yeni şans diyorum ve yapacağım yeni kurulumda zemini düzgün yapmak istiyorum. 60x35x40 ölçülerinde olan akvaryumumun zeminini yine engebeli bir tasarım yapacağım. Perspektif etkiyi yakalamak için arkaya doğru yükselen bir form olacak. Hal böyle olunca zemin maliyetleri kabarıyor. Bu yüzden kafamda şöyle bir sıralama var.
En altta lav kırığı: Ana şekillendirmeyi bununla yapacağım. Yükseklik değişebilir. Çoğunlukla dolgu malzemesi olacak. Gözenekli yapısı sayesinde bakteri yatağı olacağını düşünüyorum.
Onun üzerinde JBL Aquabasis: kalınlık olarak 1 cm yeterli olur diyorlar emin değilim. 2.5 veya en fazla 5 lt işimi görür diye düşünüyorum.
Onun üzerine sineklik koyup sinekliğin üzerine JBL Manado kum 5-7 cm olacak şekilde serip ekim işlemine geçebilirim.
Planım bu şekilde. Tavsiyelerinize açığım[:iyi:]
Herkese keyifli hobiler[:nazar:]
Hangi Yedek Uv Ampülünü Tercih Etmeliyim
Tam almaya karar verdim piyasadaki ampülleri de kurutmuşlar. Lambasıydı kolonyasıydı herşeyi çekirge sürüsü gibi tüketiyoruz ama enfekte vaka sayısı fişek gibi yükseliyor. Komik ülkeyiz vesselam
Tam almaya karar verdim piyasadaki ampülleri de kurutmuşlar. Lambasıydı kolonyasıydı herşeyi çekirge sürüsü gibi tüketiyoruz ama enfekte vaka sayısı fişek gibi yükseliyor. Komik ülkeyiz vesselam
2 Haftalık Dıy Gübre Deneyimlerim
[QUOTE=Sheyda27]Çok başarılı olmuş sonuç gerçekten tebrik ederim, bu uygulamadan sonra yosun problemi yaşadınız mı?[/QUOTE]
Yosun problemim çok şükür yok. En azından yeni sürgünler temiz. Sadece ilk resimde de dikkatli bakarsanız eski yapraklarda nokta yosunundan dolayı kararmalar var. Onu çözemedim. [EDIT]Brk26,2020-03-19 10:51:12[/EDIT]
[QUOTE=Sheyda27]Çok başarılı olmuş sonuç gerçekten tebrik ederim, bu uygulamadan sonra yosun problemi yaşadınız mı?[/QUOTE]
Yosun problemim çok şükür yok. En azından yeni sürgünler temiz. Sadece ilk resimde de dikkatli bakarsanız eski yapraklarda nokta yosunundan dolayı kararmalar var. Onu çözemedim. [EDIT]Brk26,2020-03-19 10:51:12[/EDIT]
2 Haftalık Dıy Gübre Deneyimlerim
[QUOTE=zekigonlum]Demir ve mikro icon ne kullaniyorsunuz acaba?[/QUOTE]
Reeflowers kullanıyordum. Bitince Seachem e geçiş yaptım.
[QUOTE=zekigonlum]Demir ve mikro icon ne kullaniyorsunuz acaba?[/QUOTE]
Reeflowers kullanıyordum. Bitince Seachem e geçiş yaptım.
2 Haftalık Dıy Gübre Deneyimlerim
Arkadaşlar merhaba,
NPK Gübrelerimi kendim yapmaya karar vermiştim. Azot kaynağı olarak magnezyum nitrat, fosfor kaynağı olarak mono potasyum fosfat ve potasyum kaynağı olarak potasyum sülfat kullandım. Yaklaşık 100 lt tankıma estimative index yöntemi ile haftanın 3 günü 10 ml şeklinde uygulamaya başladım.
Gördüğüm sonuçlar;
- Monte carlolarda ciddi bir gelişme kaydettim. Yeni sürgünler hızla uzamaya başladı.
- Erectusların renkleri koyulaştı ve uzamaları hızlandı.
- Bacopa monnieri leri geçen hafta budamıştım. Bu hafta üstten yeni sürgünler verdiler.
- Bozulmaya yüz tutmuş repensim toplamaya başladı. Önümüzdeki haftalarda kesip çoğaltacağım.
- Eski yapraklardaki yeşil-kahverengi nokta yosunlarından henüz kurtulamadım.
- Onun dışında yosunlanma ile ilgili bir problemim yok.
Gübreleri hazırlarken kullandığım modül. Sorunsuz kullanabilirsiniz.
https://rotalabutterfly.com/nutrient-calculator.php
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201807/190320201009001.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201807/190320201009011.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201807/190320201009021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201807/190320201009041.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201807/190320201009051.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201807/190320201009061.jpg[/IMG]
Arkadaşlar merhaba,
NPK Gübrelerimi kendim yapmaya karar vermiştim. Azot kaynağı olarak magnezyum nitrat, fosfor kaynağı olarak mono potasyum fosfat ve potasyum kaynağı olarak potasyum sülfat kullandım. Yaklaşık 100 lt tankıma estimative index yöntemi ile haftanın 3 günü 10 ml şeklinde uygulamaya başladım.
Gördüğüm sonuçlar;
- Monte carlolarda ciddi bir gelişme kaydettim. Yeni sürgünler hızla uzamaya başladı.
- Erectusların renkleri koyulaştı ve uzamaları hızlandı.
- Bacopa monnieri leri geçen hafta budamıştım. Bu hafta üstten yeni sürgünler verdiler.
- Bozulmaya yüz tutmuş repensim toplamaya başladı. Önümüzdeki haftalarda kesip çoğaltacağım.
- Eski yapraklardaki yeşil-kahverengi nokta yosunlarından henüz kurtulamadım.
- Onun dışında yosunlanma ile ilgili bir problemim yok.
Gübreleri hazırlarken kullandığım modül. Sorunsuz kullanabilirsiniz.
https://rotalabutterfly.com/nutrient-calculator.php
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201807/190320201009001.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201807/190320201009011.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201807/190320201009021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201807/190320201009041.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201807/190320201009051.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/201807/190320201009061.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
KULLANICILAR
- 100 Online Kullanıcı, 54 Üye
Online Kullanıcılar
Hoppala,
nakkas__45,
Koksal Gurkan,
Tatar10,
MiSoSiKiaN,
erimgorgulu,
Kuduoglu,
DABARAKATO,
Ertug22,
pusathan01,
0rnn,
Rime,
EmiirKaan,
Ehtiyar,
Justbe,
Hidro Dinamik,
BurakSemihAslan,
altuntasseref,
yeekim,
Sungurr,
osmandbnl,
sina cen,
Ozzgurr,
Kınayu,
dimbeleth,
seljoy,
HarunYILDIRIM,
Tortuga7,
emreemin,
Goldfish2000,
capodicapii,
serverous1,
Pandkoal,
EfeC,
mlh06,
DigitalPen,
omerkaya40,
sinor,
Denizinc,
speed944,
jangofet,
Conix,
√olkaπ,
TolgahanA,
sariefe,
ternapi,
darkaura,
bettatrend,
Samoo,
hazalca,
Oporchin,
Burak PEKDEMİR,
Umutoty,
eflatunaxoy,
Urar,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
