ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Omer0618
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
5
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
20 Ekim 2017 13:13
Son Ziyaret:
26 Haziran 2026 23:53
Toplam Mesaj:
7 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
4 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ömer yılmaz
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 6 MESAJI
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=darkaura]
Teşekkürler. Eski akaryumumdaki aydınlatma, şimdi kenarda duruyor. Nispeten ince soğutucu ile ledlerin çevresine 10mm pleksi sararak yapmıştım. 23mm lensin profili ince olduğundan pleksi kapatabiliyor, bütün güzel duruyor. Esp8266 kontrollü pwm sistemi vardı. Ldd nin muadili çin malı 8 adet buck driver vardı. 4 kanal beyaz, 2 kanal mavi/uv, 2 kanal derin kırmızı şeklinde. 20 damarlı diafon kablosu çekip driverları harici kutuya koydum. Power ledin akım düşük olduğu için ince uzun kablo kullanmak problem yaratmıyor.
Üstden fotolarınıda atıyım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/261020182215591.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/261020182216091.jpg[/IMG][/QUOTE]
Mantıklı bir tasarım. İlham verdi, aynı mantıkla tasarlıyorum bakalım. İnşallah güzel birşey çıkar.
[QUOTE=darkaura]
Teşekkürler. Eski akaryumumdaki aydınlatma, şimdi kenarda duruyor. Nispeten ince soğutucu ile ledlerin çevresine 10mm pleksi sararak yapmıştım. 23mm lensin profili ince olduğundan pleksi kapatabiliyor, bütün güzel duruyor. Esp8266 kontrollü pwm sistemi vardı. Ldd nin muadili çin malı 8 adet buck driver vardı. 4 kanal beyaz, 2 kanal mavi/uv, 2 kanal derin kırmızı şeklinde. 20 damarlı diafon kablosu çekip driverları harici kutuya koydum. Power ledin akım düşük olduğu için ince uzun kablo kullanmak problem yaratmıyor.
Üstden fotolarınıda atıyım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/261020182215591.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/261020182216091.jpg[/IMG][/QUOTE]
Mantıklı bir tasarım. İlham verdi, aynı mantıkla tasarlıyorum bakalım. İnşallah güzel birşey çıkar.
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=NightWist]
esp32nin kardeşi esp8266 ile benzer bir sistemi kurdum sadece röle ile. [/QUOTE]
Benim sistem çok geniş ya o yüzden s3 dev kit n8r8 le yapacağım. Dozaj olacak karıştırıcı ve su soğutma için fan olacak tds ve ph ölçecek deney gibi deyince hakikatten öyle oldu. Ama ömürlük birşeye doğru gidiyor dozaj karıştırıcı fan işi büyük ölçüde tamamlandı sadece armatür tarafında led seçimleri kaldı işte
[QUOTE=darkaura]
Amaç gösellikse cyanı denedim, hiç güzel olmuyor :). Beyaz ledlerin en düşük ışık verdiği nokta cyanın dalga boyu, bu yüzden özellikle tamamlayıcı olarak denemiştim. Yeşil işe yarıyor, bitkileri daha parlak canlı gösteriyor ama insan gözünün çok hassas olduğu bitkininde iyi yansıttığı bir renk, çok azı yetiyor, fazlası tankda suluboya etkisi yapıyor. Amber hiç denemedim. Deneyince sonucunu paylaşırsınız.
20mm star pcb kullanacaksanız 23mm lens üzerine olur, altında lehim ve kablo yeri için boşlukları var. 22mm den farklı değil. Sadece çapı geniş. Ledler arasındaki mesafeyyi ona göre ayarlamanız gerek. Karaköyde bulunabiliyor. Bulursanız kesinlikle 23mm tavsiye ederim. Çok daha düzgün ışık dağılımı alırsınız. Az sayıda olacak ledlere daha iyi yayılması için 90 takılabilir yada hiç lens konmayabilirde. Bir uyarı, ledi yukarı yerleştirdiğinizde lens yada önünde korucu siper olmadan çok fena göz alır, yanında oturamazsınız bile.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/261020182216041.jpg[/IMG]
23mm nin görüntüsüde hoş oluyor. Mercekler inci gibi parlıyor. [/QUOTE]
Harika dıruyor bu armatür. Esp desteklimi pwm kontrol edebiliyorumusunuz düz sürücülümü yaptınız. Eğer öyleyse benim total kalınlık sizinkinden bir miktar kalın. Lensli yapacağım ışık yansımasını kırar dediğiniz gibi, armatür yüksekte bir miktar. Belki soğutucu etrafına kaplıcağım materyal paslanmaz çelik olarak değiştirisem kanatlı bir tasarım yaparsam olur gibi ama sabit olur ilerde difüzör takmam bu görüntüyü yakalarsam harika duruyor gerçekten
[QUOTE=NightWist]
esp32nin kardeşi esp8266 ile benzer bir sistemi kurdum sadece röle ile. [/QUOTE]
Benim sistem çok geniş ya o yüzden s3 dev kit n8r8 le yapacağım. Dozaj olacak karıştırıcı ve su soğutma için fan olacak tds ve ph ölçecek deney gibi deyince hakikatten öyle oldu. Ama ömürlük birşeye doğru gidiyor dozaj karıştırıcı fan işi büyük ölçüde tamamlandı sadece armatür tarafında led seçimleri kaldı işte
[QUOTE=darkaura]
Amaç gösellikse cyanı denedim, hiç güzel olmuyor :). Beyaz ledlerin en düşük ışık verdiği nokta cyanın dalga boyu, bu yüzden özellikle tamamlayıcı olarak denemiştim. Yeşil işe yarıyor, bitkileri daha parlak canlı gösteriyor ama insan gözünün çok hassas olduğu bitkininde iyi yansıttığı bir renk, çok azı yetiyor, fazlası tankda suluboya etkisi yapıyor. Amber hiç denemedim. Deneyince sonucunu paylaşırsınız.
20mm star pcb kullanacaksanız 23mm lens üzerine olur, altında lehim ve kablo yeri için boşlukları var. 22mm den farklı değil. Sadece çapı geniş. Ledler arasındaki mesafeyyi ona göre ayarlamanız gerek. Karaköyde bulunabiliyor. Bulursanız kesinlikle 23mm tavsiye ederim. Çok daha düzgün ışık dağılımı alırsınız. Az sayıda olacak ledlere daha iyi yayılması için 90 takılabilir yada hiç lens konmayabilirde. Bir uyarı, ledi yukarı yerleştirdiğinizde lens yada önünde korucu siper olmadan çok fena göz alır, yanında oturamazsınız bile.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/261020182216041.jpg[/IMG]
23mm nin görüntüsüde hoş oluyor. Mercekler inci gibi parlıyor. [/QUOTE]
Harika dıruyor bu armatür. Esp desteklimi pwm kontrol edebiliyorumusunuz düz sürücülümü yaptınız. Eğer öyleyse benim total kalınlık sizinkinden bir miktar kalın. Lensli yapacağım ışık yansımasını kırar dediğiniz gibi, armatür yüksekte bir miktar. Belki soğutucu etrafına kaplıcağım materyal paslanmaz çelik olarak değiştirisem kanatlı bir tasarım yaparsam olur gibi ama sabit olur ilerde difüzör takmam bu görüntüyü yakalarsam harika duruyor gerçekten
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=darkaura]
Deney yapmıyacaksanız bu kadar çok renk dağıtmanıza gerek yok. Yeşil amber cyan bunlar fotosentezde çok az etkili olan renkler. Bir miktar olmaları gerekiyor, bunuda beyaz fazla fazla veriyor. Sıcak ve naturel beyaza gelirsek, ışık spektrumlarına dağılımına bakın, hepsinin birbirinin aynısı olduğunu, hepsinin aynı mavi dalga boyunda peak yaptığını, farkın kelvin düştükçe sarı renklerin oransal olarak daha fazla artması olduğunu görürsünüz. Sarı ve yeşil renkler çok az oranda lazım olduğu için sıcak beyazda gereksiz yük, enerji israfı. 400nm uvde bitkide fotosenteze çok fazla katkı sağlamaz ama yosun ihtimalini çok artırır. 420uv kullandığınızda zaten o tek dalga boyu olmuyor, +-10 nm dağılımı oluyor, 400nm bandını beslemeye yeter. 420nm uv ninde fazlası yosun riski taşır ama fotosentezin güçlü olduğu dalga boylarından biri, beslenmesinde fayda var, özellikle bitki kızartmada etkili oluyor. En iyisi siz konunun en başında yazdığım led dağılımını kullanın. Senelerdir kullandığımız dağılım. Çok iyi sonuç veriyor, kullanan herkes memnun.
ldd driver ışığın dağılımı üzerinde hassas kontrol sağlıyacak ama dediğiniz gibi baya kablo işciliği olacak. Yazdıklarınızdan anladığım oldukca detaylı bir iş olacak. Bitince paylaşırsanız sevinirim.
Suyun hemen 5-10cm üzerinde olmayacaksa ışığın ciddi bir kısmı tanka inmeden çevreye saçılıyor. Dediğiniz yükseklikde lens şart. Lensden çıkan ışığın yayılma çapını R=2.h.tan(a/2) formülüyle hesaplıyabilirsiniz. 90 derece için R=2.h.tan(90/2) oluyor. tan45 1 oldugu için R=2.h olur, 25cm yükseklikden 50cm çapa yayılır, tam tankın eni. Daha yüksek için 60 derece öneririm. Ama 22mm normal lensler ışığı tam eşit dağıtmadığından dağılımını net göremiyebilirsiniz. Detaylı iş yapmışken 23mm lens kullanın derim. 23mm tam mercek şeklinde ışığı eşit koni halinde mükemmel dağıtıyor. Türkiyede 60 derece dışında 23mm lens bulmanız biraz zor, 60 dereceye göre yüksekliği ayrlarsanız olur. Dağılma çapı h*1,15 olur. Aslında en sağlıklı aydınlatmada bu şekilde oluyor. Dar açılı eşit dağıtan bir lensle ışığı yukardan aşağı hüzme halinde indirerek. Hem renkler daha iyi karışıyor hemde ışık dağılmadan hedefine suyun derinine iniyor. Son uyarı ölçüsündende anlaşılacağı üzere 23nm lens daha geniş. Ledleri birbirine çok yakın lehimlerseniz sıkıntı olur. [/QUOTE][QUOTE=darkaura]
Deney yapmıyacaksanız bu kadar çok renk dağıtmanıza gerek yok. Yeşil amber cyan bunlar fotosentezde çok az etkili olan renkler. Bir miktar olmaları gerekiyor, bunuda beyaz fazla fazla veriyor. Sıcak ve naturel beyaza gelirsek, ışık spektrumlarına dağılımına bakın, hepsinin birbirinin aynısı olduğunu, hepsinin aynı mavi dalga boyunda peak yaptığını, farkın kelvin düştükçe sarı renklerin oransal olarak daha fazla artması olduğunu görürsünüz. Sarı ve yeşil renkler çok az oranda lazım olduğu için sıcak beyazda gereksiz yük, enerji israfı. 400nm uvde bitkide fotosenteze çok fazla katkı sağlamaz ama yosun ihtimalini çok artırır. 420uv kullandığınızda zaten o tek dalga boyu olmuyor, +-10 nm dağılımı oluyor, 400nm bandını beslemeye yeter. 420nm uv ninde fazlası yosun riski taşır ama fotosentezin güçlü olduğu dalga boylarından biri, beslenmesinde fayda var, özellikle bitki kızartmada etkili oluyor. En iyisi siz konunun en başında yazdığım led dağılımını kullanın. Senelerdir kullandığımız dağılım. Çok iyi sonuç veriyor, kullanan herkes memnun.
ldd driver ışığın dağılımı üzerinde hassas kontrol sağlıyacak ama dediğiniz gibi baya kablo işciliği olacak. Yazdıklarınızdan anladığım oldukca detaylı bir iş olacak. Bitince paylaşırsanız sevinirim.
Suyun hemen 5-10cm üzerinde olmayacaksa ışığın ciddi bir kısmı tanka inmeden çevreye saçılıyor. Dediğiniz yükseklikde lens şart. Lensden çıkan ışığın yayılma çapını R=2.h.tan(a/2) formülüyle hesaplıyabilirsiniz. 90 derece için R=2.h.tan(90/2) oluyor. tan45 1 oldugu için R=2.h olur, 25cm yükseklikden 50cm çapa yayılır, tam tankın eni. Daha yüksek için 60 derece öneririm. Ama 22mm normal lensler ışığı tam eşit dağıtmadığından dağılımını net göremiyebilirsiniz. Detaylı iş yapmışken 23mm lens kullanın derim. 23mm tam mercek şeklinde ışığı eşit koni halinde mükemmel dağıtıyor. Türkiyede 60 derece dışında 23mm lens bulmanız biraz zor, 60 dereceye göre yüksekliği ayrlarsanız olur. Dağılma çapı h*1,15 olur. Aslında en sağlıklı aydınlatmada bu şekilde oluyor. Dar açılı eşit dağıtan bir lensle ışığı yukardan aşağı hüzme halinde indirerek. Hem renkler daha iyi karışıyor hemde ışık dağılmadan hedefine suyun derinine iniyor. Son uyarı ölçüsündende anlaşılacağı üzere 23nm lens daha geniş. Ledleri birbirine çok yakın lehimlerseniz sıkıntı olur. [/QUOTE]
Teşekkür ederim yorumunuz için. Deney gibi oldu haklısınız. Birbirini tamamlayıcı hem birki hem görsel olsun dedim. Fazla zaten asla kullanmam burada en çok açacağım 6500 deep red royal blue kanalları diğerleri dahaha çok etki tepki duruma göre kısabileceğim kanallar. Beyaz konusunda haklısınız 4000+3000 az kullandım onun için 6 şar ad yoksa fazlası gereksiz olurdu bu ledlerde 24ad 6500k yeterli görmedim birazda. Uvyi tavsiyeniz üzerine 420 değiştiricem. Diğer amber vs gibi renkleride çok etkilemedim gerek gördüğüm şey farklı renklerde bitkide görsel oluşturabilmek yani amaç bu zaten pwm ile istediğim şekilde bu karma kanalı artırıp azaltabilirim ama handikap çok karma bu kanal her bir renge ayrı nldd kullanamayacağıma göre 2 led için israf olurdu ama amacıma ulaşırım diye tahmin ediyorum. Deney gibi olacak yapmadan görsel nasıl olacak bilemem. Lensi su yüksekliğine göre 60 derece yada 90 olacak şekilde ayarlayım ama 23mm lens işi zorlaştırabilir bulmak ayrı sıkıntı olur standart 20mm pcblerede olmaz o bakalım bulabilirsem güzel olur bulamazsam 20mm ile devam ederim. Kablo karmaşasını delme işlemiyle güzel çözüm elde ettim kaplama işinide bugün yarın halledicem sadece led lens pcb tedariği kaldı
[QUOTE=darkaura]
Deney yapmıyacaksanız bu kadar çok renk dağıtmanıza gerek yok. Yeşil amber cyan bunlar fotosentezde çok az etkili olan renkler. Bir miktar olmaları gerekiyor, bunuda beyaz fazla fazla veriyor. Sıcak ve naturel beyaza gelirsek, ışık spektrumlarına dağılımına bakın, hepsinin birbirinin aynısı olduğunu, hepsinin aynı mavi dalga boyunda peak yaptığını, farkın kelvin düştükçe sarı renklerin oransal olarak daha fazla artması olduğunu görürsünüz. Sarı ve yeşil renkler çok az oranda lazım olduğu için sıcak beyazda gereksiz yük, enerji israfı. 400nm uvde bitkide fotosenteze çok fazla katkı sağlamaz ama yosun ihtimalini çok artırır. 420uv kullandığınızda zaten o tek dalga boyu olmuyor, +-10 nm dağılımı oluyor, 400nm bandını beslemeye yeter. 420nm uv ninde fazlası yosun riski taşır ama fotosentezin güçlü olduğu dalga boylarından biri, beslenmesinde fayda var, özellikle bitki kızartmada etkili oluyor. En iyisi siz konunun en başında yazdığım led dağılımını kullanın. Senelerdir kullandığımız dağılım. Çok iyi sonuç veriyor, kullanan herkes memnun.
ldd driver ışığın dağılımı üzerinde hassas kontrol sağlıyacak ama dediğiniz gibi baya kablo işciliği olacak. Yazdıklarınızdan anladığım oldukca detaylı bir iş olacak. Bitince paylaşırsanız sevinirim.
Suyun hemen 5-10cm üzerinde olmayacaksa ışığın ciddi bir kısmı tanka inmeden çevreye saçılıyor. Dediğiniz yükseklikde lens şart. Lensden çıkan ışığın yayılma çapını R=2.h.tan(a/2) formülüyle hesaplıyabilirsiniz. 90 derece için R=2.h.tan(90/2) oluyor. tan45 1 oldugu için R=2.h olur, 25cm yükseklikden 50cm çapa yayılır, tam tankın eni. Daha yüksek için 60 derece öneririm. Ama 22mm normal lensler ışığı tam eşit dağıtmadığından dağılımını net göremiyebilirsiniz. Detaylı iş yapmışken 23mm lens kullanın derim. 23mm tam mercek şeklinde ışığı eşit koni halinde mükemmel dağıtıyor. Türkiyede 60 derece dışında 23mm lens bulmanız biraz zor, 60 dereceye göre yüksekliği ayrlarsanız olur. Dağılma çapı h*1,15 olur. Aslında en sağlıklı aydınlatmada bu şekilde oluyor. Dar açılı eşit dağıtan bir lensle ışığı yukardan aşağı hüzme halinde indirerek. Hem renkler daha iyi karışıyor hemde ışık dağılmadan hedefine suyun derinine iniyor. Son uyarı ölçüsündende anlaşılacağı üzere 23nm lens daha geniş. Ledleri birbirine çok yakın lehimlerseniz sıkıntı olur. [/QUOTE][QUOTE=darkaura]
Deney yapmıyacaksanız bu kadar çok renk dağıtmanıza gerek yok. Yeşil amber cyan bunlar fotosentezde çok az etkili olan renkler. Bir miktar olmaları gerekiyor, bunuda beyaz fazla fazla veriyor. Sıcak ve naturel beyaza gelirsek, ışık spektrumlarına dağılımına bakın, hepsinin birbirinin aynısı olduğunu, hepsinin aynı mavi dalga boyunda peak yaptığını, farkın kelvin düştükçe sarı renklerin oransal olarak daha fazla artması olduğunu görürsünüz. Sarı ve yeşil renkler çok az oranda lazım olduğu için sıcak beyazda gereksiz yük, enerji israfı. 400nm uvde bitkide fotosenteze çok fazla katkı sağlamaz ama yosun ihtimalini çok artırır. 420uv kullandığınızda zaten o tek dalga boyu olmuyor, +-10 nm dağılımı oluyor, 400nm bandını beslemeye yeter. 420nm uv ninde fazlası yosun riski taşır ama fotosentezin güçlü olduğu dalga boylarından biri, beslenmesinde fayda var, özellikle bitki kızartmada etkili oluyor. En iyisi siz konunun en başında yazdığım led dağılımını kullanın. Senelerdir kullandığımız dağılım. Çok iyi sonuç veriyor, kullanan herkes memnun.
ldd driver ışığın dağılımı üzerinde hassas kontrol sağlıyacak ama dediğiniz gibi baya kablo işciliği olacak. Yazdıklarınızdan anladığım oldukca detaylı bir iş olacak. Bitince paylaşırsanız sevinirim.
Suyun hemen 5-10cm üzerinde olmayacaksa ışığın ciddi bir kısmı tanka inmeden çevreye saçılıyor. Dediğiniz yükseklikde lens şart. Lensden çıkan ışığın yayılma çapını R=2.h.tan(a/2) formülüyle hesaplıyabilirsiniz. 90 derece için R=2.h.tan(90/2) oluyor. tan45 1 oldugu için R=2.h olur, 25cm yükseklikden 50cm çapa yayılır, tam tankın eni. Daha yüksek için 60 derece öneririm. Ama 22mm normal lensler ışığı tam eşit dağıtmadığından dağılımını net göremiyebilirsiniz. Detaylı iş yapmışken 23mm lens kullanın derim. 23mm tam mercek şeklinde ışığı eşit koni halinde mükemmel dağıtıyor. Türkiyede 60 derece dışında 23mm lens bulmanız biraz zor, 60 dereceye göre yüksekliği ayrlarsanız olur. Dağılma çapı h*1,15 olur. Aslında en sağlıklı aydınlatmada bu şekilde oluyor. Dar açılı eşit dağıtan bir lensle ışığı yukardan aşağı hüzme halinde indirerek. Hem renkler daha iyi karışıyor hemde ışık dağılmadan hedefine suyun derinine iniyor. Son uyarı ölçüsündende anlaşılacağı üzere 23nm lens daha geniş. Ledleri birbirine çok yakın lehimlerseniz sıkıntı olur. [/QUOTE]
Teşekkür ederim yorumunuz için. Deney gibi oldu haklısınız. Birbirini tamamlayıcı hem birki hem görsel olsun dedim. Fazla zaten asla kullanmam burada en çok açacağım 6500 deep red royal blue kanalları diğerleri dahaha çok etki tepki duruma göre kısabileceğim kanallar. Beyaz konusunda haklısınız 4000+3000 az kullandım onun için 6 şar ad yoksa fazlası gereksiz olurdu bu ledlerde 24ad 6500k yeterli görmedim birazda. Uvyi tavsiyeniz üzerine 420 değiştiricem. Diğer amber vs gibi renkleride çok etkilemedim gerek gördüğüm şey farklı renklerde bitkide görsel oluşturabilmek yani amaç bu zaten pwm ile istediğim şekilde bu karma kanalı artırıp azaltabilirim ama handikap çok karma bu kanal her bir renge ayrı nldd kullanamayacağıma göre 2 led için israf olurdu ama amacıma ulaşırım diye tahmin ediyorum. Deney gibi olacak yapmadan görsel nasıl olacak bilemem. Lensi su yüksekliğine göre 60 derece yada 90 olacak şekilde ayarlayım ama 23mm lens işi zorlaştırabilir bulmak ayrı sıkıntı olur standart 20mm pcblerede olmaz o bakalım bulabilirsem güzel olur bulamazsam 20mm ile devam ederim. Kablo karmaşasını delme işlemiyle güzel çözüm elde ettim kaplama işinide bugün yarın halledicem sadece led lens pcb tedariği kaldı
Bitkili Tankda Led Kullanımı
1kanal Soğuk Beyaz 12ad 6500K
2kanal Soğuk Beyaz 12ad 6500K
3kanal Sıcak Beyaz 6ad 3000K
3kanal Doğal Beyaz 6ad 4000K
4kanal Deep Red 12ad 660nm
5kanal Royal Blue 12ad 450-455nm
6kanal Violet 8ad 420-430nm
6kanal UV 4ad 395-405nm
7kanal Red 2ad 620-630nm
7kanal Blue 2ad 470nm
7kanal Green 2ad 520-530nm
7kanal Amber 3ad 590-595nm
7kanal Cyan 3ad 495-505nm
120x50x45 Toplamda 84 ad led olacak esp32 ile pwm sürücüler nldd-700h 7 ad. 20cm en 119cm uzunluk alüminyum soğutucuya dizeceğim biraz işçilik gerekecek sadece kabloları delerek üste çıkaracağım kablolama kolaylığı açısından altta sadece ledler gözükecek sonra soğutucuyu alüminyum yada paslanmaz çelikle cnc ile kaplayacağım. Çelik kablo ile tavandan sarkıtacağım. Sistem güzel oldu lakin sormak istediğim kullanıp menmun kaldığınız led markaları satıcılar vs paylaşma şansınız varsa memnun olurum. Birde suya biraz yüksek planladım 25 30cm civarı bu yüzden opal difüzörmü kullanmak mantıklı 90derece mercekmi tecrübelerinizden faydalanmak isterim.
1kanal Soğuk Beyaz 12ad 6500K
2kanal Soğuk Beyaz 12ad 6500K
3kanal Sıcak Beyaz 6ad 3000K
3kanal Doğal Beyaz 6ad 4000K
4kanal Deep Red 12ad 660nm
5kanal Royal Blue 12ad 450-455nm
6kanal Violet 8ad 420-430nm
6kanal UV 4ad 395-405nm
7kanal Red 2ad 620-630nm
7kanal Blue 2ad 470nm
7kanal Green 2ad 520-530nm
7kanal Amber 3ad 590-595nm
7kanal Cyan 3ad 495-505nm
120x50x45 Toplamda 84 ad led olacak esp32 ile pwm sürücüler nldd-700h 7 ad. 20cm en 119cm uzunluk alüminyum soğutucuya dizeceğim biraz işçilik gerekecek sadece kabloları delerek üste çıkaracağım kablolama kolaylığı açısından altta sadece ledler gözükecek sonra soğutucuyu alüminyum yada paslanmaz çelikle cnc ile kaplayacağım. Çelik kablo ile tavandan sarkıtacağım. Sistem güzel oldu lakin sormak istediğim kullanıp menmun kaldığınız led markaları satıcılar vs paylaşma şansınız varsa memnun olurum. Birde suya biraz yüksek planladım 25 30cm civarı bu yüzden opal difüzörmü kullanmak mantıklı 90derece mercekmi tecrübelerinizden faydalanmak isterim.
Jbl Ph Controller Hakkında
Müsadenizle konuyu hortlatıyorum.[:)] Bu cihazı almayı düşünüyorum da acaba hala kullanıyormusunuz? konu üzerinden baya zaman geçmiş. V002 selenoid valf harici başka bir marka 12v soketli valf ile çalışır mı? birde ph probu farklı markalar ile çalıştığı belirtilmiş üstte gerçi ama öneride bulunabileceğiniz prop varmı. Başka bir markada ph ölçer önerisindede bulunabilirsiniz. Teşekkürler yanıtlar için.
Müsadenizle konuyu hortlatıyorum.[:)] Bu cihazı almayı düşünüyorum da acaba hala kullanıyormusunuz? konu üzerinden baya zaman geçmiş. V002 selenoid valf harici başka bir marka 12v soketli valf ile çalışır mı? birde ph probu farklı markalar ile çalıştığı belirtilmiş üstte gerçi ama öneride bulunabileceğiniz prop varmı. Başka bir markada ph ölçer önerisindede bulunabilirsiniz. Teşekkürler yanıtlar için.
60*40*40 Hightech Bitkili Akvaryum Kurulumu
Merhaba. Akvaryumunuz çok güzel, bitkiler baya gelişimini tamamlamış ilk güne göre. Bende yeni kurma aşamasındayım. Co2 tüp arayışındayım ama dolabım 54cm kurtarıyor acaba szin tüp kaç cm tabandan yüksekliği, hiç dolum yaptınızmı ne kadar sürede tükendi, bilgilendirirseniz sevinirim. Keyifli hobiler.
Merhaba. Akvaryumunuz çok güzel, bitkiler baya gelişimini tamamlamış ilk güne göre. Bende yeni kurma aşamasındayım. Co2 tüp arayışındayım ama dolabım 54cm kurtarıyor acaba szin tüp kaç cm tabandan yüksekliği, hiç dolum yaptınızmı ne kadar sürede tükendi, bilgilendirirseniz sevinirim. Keyifli hobiler.
SON MESAJLAR
- 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum NightWist, 16:42
Omurgasızlar - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
KULLANICILAR
- 80 Online Kullanıcı, 44 Üye
Online Kullanıcılar
omerkaya40,
nazemert,
sinor,
0rnn,
nniiaa,
Pandkoal,
Koksal Gurkan,
DABARAKATO,
Mitralyöz34,
Ertug22,
Olcayyy,
yokte,
Denizinc,
Manguday,
pusathan01,
altuntasseref,
efesutcu44,
yeekim,
Kuduoglu,
Sungurr,
zen666,
osmandbnl,
Meryemmm,
sina cen,
Kınayu,
MiSoSiKiaN,
sedatkaryurek,
Umutoty,
tanerberkgulec,
tuncanius,
Hoppala,
Maverickse,
Tata,
berat76,
Joec,
Rafayel,
JujuSeri,
exCaLiSTa,
altum123,
omurcelik,
Ciyus,
Thunderbird,
√olkaπ,
BalikAdam3099,
ALTEMUR,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
