ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Ümitp
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
35
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Eylül 2017 12:26
Son Ziyaret:
13 Kasım 2017 12:06
Toplam Mesaj:
85 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ümit parlak
Doğum Tarihi:
20 Nisan 1988
Yaş:
38
İl:
Istanbul
Meslek:
Güvenlik amiri
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ümit parlak 150*50*60 Canlılar Lepistes Moli yılan balığı çöpçü vatos salyangoz melek Terra kılıç kuyruk karides Bitki Pagostemon stellata Robelia cardinalisRotala macrandra
Alternan there lilacina Bıyxa japonica
Cabomba caroliniana Rotalarotundif
SON 10 MESAJI
Hightech Bitkili Akvaryum Tavsiyesi
Öncelikle hayırlı olsun florasan yerine neden power LED kullanmıyorsunuz ?
Öncelikle hayırlı olsun florasan yerine neden power LED kullanmıyorsunuz ?
Power Ledden Anlayan Bırı Acıl Yazabılırmı
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200240/101020172358251.jpg[/IMG]
Gereken bilgiyi yarın gün içinde bu arkadaşa sorabilirsin
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200240/101020172358251.jpg[/IMG]
Gereken bilgiyi yarın gün içinde bu arkadaşa sorabilirsin
Balıklarım Ölüyor
Olabilir Salih bey aşırı CO2 yuklendyseniz muhtemel sonuç oksijen vericek biseyde göremedim akvaryumda ama ölümler dışında mükemmel gozukuyor[:nazar:]
Olabilir Salih bey aşırı CO2 yuklendyseniz muhtemel sonuç oksijen vericek biseyde göremedim akvaryumda ama ölümler dışında mükemmel gozukuyor[:nazar:]
dış filtre deneyimleri(Dış filtre almadan bir göz atın)
[:?][:?][:?][:?]Arkadaşlar size bişey sorucam dış filtreden vazgeçip durso düşünüyorum akvaryum bitkili olucak 450.500 lt civarı
[:?] Fayda yada zarar ? Yorumlarınızı bekliyorum[EDIT]Ümitp,2017-10-10 23:02:55[/EDIT]
[:?][:?][:?][:?]Arkadaşlar size bişey sorucam dış filtreden vazgeçip durso düşünüyorum akvaryum bitkili olucak 450.500 lt civarı
[:?] Fayda yada zarar ? Yorumlarınızı bekliyorum[EDIT]Ümitp,2017-10-10 23:02:55[/EDIT]
Bitkili Akvaryum Aydınlatma
[QUOTE=Seiko]Hocam rakamlar çok yüksek gibi geldi banada 450 tl 700 tl nedir allah aşkına..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200345/061020172153551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200345/061020172153571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200345/061020172153581.jpg[/IMG
Benim 260 litre için aldığım ürünler acelem yok beklerim gelmezse paramı iade alırım yeni sipariş verir tekrar beklerim ama 50 adet 1w power led 3 dolar türkiye fiyatlarının yanında şaka gibi kalıyo.
Bende esnaflık yapıyorum tabiiki önce bizim insanımız kazansın ama 50 tanesi 10 lira olan ürünü tanesi 2-3 liradan almakta biraz enayilik gibi geliyo bana o yüzden artık bir çok ihtiyacımı hatta hemen hemen bütün eksiklerimi çinden sipariş ediyorum, Haftasonu haber bulamayıp yurtdışı alışverişleri baltalamaya çalışan çin malı ürünler KANSEROJEN asparagas haberlerine rağmen [:)))][:)))][:)))]
Saygılar.
[/QUOTE]
Aynen öyle haklısın 😁
[QUOTE=Seiko]Hocam rakamlar çok yüksek gibi geldi banada 450 tl 700 tl nedir allah aşkına..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200345/061020172153551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200345/061020172153571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200345/061020172153581.jpg[/IMG
Benim 260 litre için aldığım ürünler acelem yok beklerim gelmezse paramı iade alırım yeni sipariş verir tekrar beklerim ama 50 adet 1w power led 3 dolar türkiye fiyatlarının yanında şaka gibi kalıyo.
Bende esnaflık yapıyorum tabiiki önce bizim insanımız kazansın ama 50 tanesi 10 lira olan ürünü tanesi 2-3 liradan almakta biraz enayilik gibi geliyo bana o yüzden artık bir çok ihtiyacımı hatta hemen hemen bütün eksiklerimi çinden sipariş ediyorum, Haftasonu haber bulamayıp yurtdışı alışverişleri baltalamaya çalışan çin malı ürünler KANSEROJEN asparagas haberlerine rağmen [:)))][:)))][:)))]
Saygılar.
[/QUOTE]
Aynen öyle haklısın 😁
Power Led (dıy) Sorular Sorular...
[URL]http://www.akvaryum.com/Forum/bitkili_akvaryum_aydinlatma_k909542_sn1.asp[/URL]
[URL]http://www.akvaryum.com/Forum/bitkili_akvaryum_aydinlatma_k909542_sn1.asp[/URL]
Bitkili Akvaryum Aydınlatma
[QUOTE=mrah]
Bu konu biraz goreceli, ben tankimda bacopa gormek istemem mesela ama bir baskasi hastasi cikiyor. Oncelikle karsisina gectiginizde zevk alacaginiz bir tank ornegi bulun, ornek aldiginiz tanklarda kullanilan bitkiler icin gerekli kosullari biraz arastirin ornegin anubias`i gun isiginda bile neredeyse idame ettirebilirken cuba gibi zemin bitkilerine daha fazla isik vermeniz gerekebiliyor. Hayal ettiginiz tasarimi ve tasarima uygun bitkileri belirledikten sonra ise koyulmaya calisin. Zemindeki bitkileri dikine degilde gerektigi gibi yatay uzayarak buyutmeyi basaracak gucteki her aydinlatma diger tum stem bitkilere otomatikman yeterlidir. Bu konuda tereddutunuz olmasin.
Varsa bi hakkimiz helal olsun. [:)][/QUOTE][QUOTE=mrah]
Bu konu biraz goreceli, ben tankimda bacopa gormek istemem mesela ama bir baskasi hastasi cikiyor. Oncelikle karsisina gectiginizde zevk alacaginiz bir tank ornegi bulun, ornek aldiginiz tanklarda kullanilan bitkiler icin gerekli kosullari biraz arastirin ornegin anubias`i gun isiginda bile neredeyse idame ettirebilirken cuba gibi zemin bitkilerine daha fazla isik vermeniz gerekebiliyor. Hayal ettiginiz tasarimi ve tasarima uygun bitkileri belirledikten sonra ise koyulmaya calisin. Zemindeki bitkileri dikine degilde gerektigi gibi yatay uzayarak buyutmeyi basaracak gucteki her aydinlatma diger tum stem bitkilere otomatikman yeterlidir. Bu konuda tereddutunuz olmasin.
Varsa bi hakkimiz helal olsun. [:)][/QUOTE][QUOTE=mrah]
Bu konu biraz goreceli, ben tankimda bacopa gormek istemem mesela ama bir baskasi hastasi cikiyor. Oncelikle karsisina gectiginizde zevk alacaginiz bir tank ornegi bulun, ornek aldiginiz tanklarda kullanilan bitkiler icin gerekli kosullari biraz arastirin ornegin anubias`i gun isiginda bile neredeyse idame ettirebilirken cuba gibi zemin bitkilerine daha fazla isik vermeniz gerekebiliyor. Hayal ettiginiz tasarimi ve tasarima uygun bitkileri belirledikten sonra ise koyulmaya calisin. Zemindeki bitkileri dikine degilde gerektigi gibi yatay uzayarak buyutmeyi basaracak gucteki her aydinlatma diger tum stem bitkilere otomatikman yeterlidir. Bu konuda tereddutunuz olmasin.
Varsa bi hakkimiz helal olsun. [:)][/QUOTE][QUOTE=mrah]
Bu konu biraz goreceli, ben tankimda bacopa gormek istemem mesela ama bir baskasi hastasi cikiyor. Oncelikle karsisina gectiginizde zevk alacaginiz bir tank ornegi bulun, ornek aldiginiz tanklarda kullanilan bitkiler icin gerekli kosullari biraz arastirin ornegin anubias`i gun isiginda bile neredeyse idame ettirebilirken cuba gibi zemin bitkilerine daha fazla isik vermeniz gerekebiliyor. Hayal ettiginiz tasarimi ve tasarima uygun bitkileri belirledikten sonra ise koyulmaya calisin. Zemindeki bitkileri dikine degilde gerektigi gibi yatay uzayarak buyutmeyi basaracak gucteki her aydinlatma diger tum stem bitkilere otomatikman yeterlidir. Bu konuda tereddutunuz olmasin.
Varsa bi hakkimiz helal olsun. [:)][/QUOTE]
Çok ama çok saol emrahim diyer arkadasida bilgilendirmisiniz keşke herkes sizin gibi olsa bu formda ozaman akvaryum lvl atlar valla
[QUOTE=mrah]
Bu konu biraz goreceli, ben tankimda bacopa gormek istemem mesela ama bir baskasi hastasi cikiyor. Oncelikle karsisina gectiginizde zevk alacaginiz bir tank ornegi bulun, ornek aldiginiz tanklarda kullanilan bitkiler icin gerekli kosullari biraz arastirin ornegin anubias`i gun isiginda bile neredeyse idame ettirebilirken cuba gibi zemin bitkilerine daha fazla isik vermeniz gerekebiliyor. Hayal ettiginiz tasarimi ve tasarima uygun bitkileri belirledikten sonra ise koyulmaya calisin. Zemindeki bitkileri dikine degilde gerektigi gibi yatay uzayarak buyutmeyi basaracak gucteki her aydinlatma diger tum stem bitkilere otomatikman yeterlidir. Bu konuda tereddutunuz olmasin.
Varsa bi hakkimiz helal olsun. [:)][/QUOTE][QUOTE=mrah]
Bu konu biraz goreceli, ben tankimda bacopa gormek istemem mesela ama bir baskasi hastasi cikiyor. Oncelikle karsisina gectiginizde zevk alacaginiz bir tank ornegi bulun, ornek aldiginiz tanklarda kullanilan bitkiler icin gerekli kosullari biraz arastirin ornegin anubias`i gun isiginda bile neredeyse idame ettirebilirken cuba gibi zemin bitkilerine daha fazla isik vermeniz gerekebiliyor. Hayal ettiginiz tasarimi ve tasarima uygun bitkileri belirledikten sonra ise koyulmaya calisin. Zemindeki bitkileri dikine degilde gerektigi gibi yatay uzayarak buyutmeyi basaracak gucteki her aydinlatma diger tum stem bitkilere otomatikman yeterlidir. Bu konuda tereddutunuz olmasin.
Varsa bi hakkimiz helal olsun. [:)][/QUOTE][QUOTE=mrah]
Bu konu biraz goreceli, ben tankimda bacopa gormek istemem mesela ama bir baskasi hastasi cikiyor. Oncelikle karsisina gectiginizde zevk alacaginiz bir tank ornegi bulun, ornek aldiginiz tanklarda kullanilan bitkiler icin gerekli kosullari biraz arastirin ornegin anubias`i gun isiginda bile neredeyse idame ettirebilirken cuba gibi zemin bitkilerine daha fazla isik vermeniz gerekebiliyor. Hayal ettiginiz tasarimi ve tasarima uygun bitkileri belirledikten sonra ise koyulmaya calisin. Zemindeki bitkileri dikine degilde gerektigi gibi yatay uzayarak buyutmeyi basaracak gucteki her aydinlatma diger tum stem bitkilere otomatikman yeterlidir. Bu konuda tereddutunuz olmasin.
Varsa bi hakkimiz helal olsun. [:)][/QUOTE][QUOTE=mrah]
Bu konu biraz goreceli, ben tankimda bacopa gormek istemem mesela ama bir baskasi hastasi cikiyor. Oncelikle karsisina gectiginizde zevk alacaginiz bir tank ornegi bulun, ornek aldiginiz tanklarda kullanilan bitkiler icin gerekli kosullari biraz arastirin ornegin anubias`i gun isiginda bile neredeyse idame ettirebilirken cuba gibi zemin bitkilerine daha fazla isik vermeniz gerekebiliyor. Hayal ettiginiz tasarimi ve tasarima uygun bitkileri belirledikten sonra ise koyulmaya calisin. Zemindeki bitkileri dikine degilde gerektigi gibi yatay uzayarak buyutmeyi basaracak gucteki her aydinlatma diger tum stem bitkilere otomatikman yeterlidir. Bu konuda tereddutunuz olmasin.
Varsa bi hakkimiz helal olsun. [:)][/QUOTE]
Çok ama çok saol emrahim diyer arkadasida bilgilendirmisiniz keşke herkes sizin gibi olsa bu formda ozaman akvaryum lvl atlar valla
Bitkili Akvaryum Aydınlatma
[QUOTE=mrah]
Powerledlerin gucunu ayarlamak icin, isigi kisip acma olayi (pwm ile). Urunleri satin alacaginiz yer bu konuda destek saglar daha once kurulumunu yapmadim aski tipi armatur kullandigim icin tanklarimda.[/QUOTE]
Saol emrahim Allah razı olsun senden secreteriat çok teşekkür ederim ugrasdiniz benimle hakkınızı helal edin [EDIT]Ümitp,2017-10-04 23:42:19[/EDIT]
Aydınlatma ozman 3 wattan 20 tane aliyom soguk beyaz 4 mavi 4 kırmızı bu iş tamam dibe bide bazalt onun altına lav kirigi düşünüyorum olur dimi boyle zemin komple cuba diyerlerinide bu ışığa göre artık siz ustatlar soyluyceksiniz bakımı kolay hızlı büyüyen türlerden [:)))]
[QUOTE=mrah]
Powerledlerin gucunu ayarlamak icin, isigi kisip acma olayi (pwm ile). Urunleri satin alacaginiz yer bu konuda destek saglar daha once kurulumunu yapmadim aski tipi armatur kullandigim icin tanklarimda.[/QUOTE]
Saol emrahim Allah razı olsun senden secreteriat çok teşekkür ederim ugrasdiniz benimle hakkınızı helal edin [EDIT]Ümitp,2017-10-04 23:42:19[/EDIT]
Aydınlatma ozman 3 wattan 20 tane aliyom soguk beyaz 4 mavi 4 kırmızı bu iş tamam dibe bide bazalt onun altına lav kirigi düşünüyorum olur dimi boyle zemin komple cuba diyerlerinide bu ışığa göre artık siz ustatlar soyluyceksiniz bakımı kolay hızlı büyüyen türlerden [:)))]
Bitkili Akvaryum Aydınlatma
[QUOTE=mrah]
Ledlerin gucu ustunde yazar, bize gerekli olan ledin gucu degil gucune oranla sagladigi PAR degeri. Piyasada powerled yapan arkadaslarin hic birinde quantum metre yok. Tahmini rakamlar ile ilerleniyor cogu zaman tankin isteginden fazla gucte armatur uretiliyor, kullanici bunu alcaklik/yukseklik ayarlayarak yada dimleyerek tanki icin yeterli guce dusuruyor. Gene tankinizin yuksekligi, bakacaginiz bitki turleri (zemin bitkileri yada stem bitkiler vs.) aydinlatma gucunde rol oynayan faktorler. Yani bu durumda bu gun o akvaryumda bakacaginiz bitki turleri atiyorum stem bitkilerdir par metre ile olculup ideal bir aydinlatma yapildigini varsayin yarin ayni aydinlatma ile zemin bitkisi ekseniz isik yetersiz gelecegi icin bitkiler dikine sacma sapan uzayacak yada fotosentez yapmasi icin yeterli isigi alamayip olecekler. Yani bu isin tek standardi olcumlemek, markali armaturler var avrupada uretilen hangi yukseklikten ne sartlarda ne kadar alana kac umol isik dustugunu yaptiklari olcumlerle belirleyip satin alacak olan musterileri bilgilendiriyorlar ve ona gore aydinlatma secme olanagi sunuyorlar. Biz de boyle bir girisim var mi bilmiyorum.[/QUOTE]
Valla ben ne gördüm ne duydum benim akvaryum taç kapaklı yükseltme alcatma yapamam ama dimer dediniz şey uyacak bana diye dusunuyorum o nasıl bişey size zahmet herhangi bir link atarsanız o konudada bilgilenicem sayenizde bakkal valla daha bişey sormuycam bu son [:D][:D]
Akvaryum bu
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200240/011020172333191.jpg[/IMG]
[QUOTE=secreteriat]Umit arkadaş 450 lira fiyat gayet iyi bence al şerit led powerled yerini bence tutmaz ayriyetten üstte emrah arkadaşın yazdıklarınıda bir düşün karar ver. Şerit alacağına yapabiliyorsan kendin yap [:iyi:] daha iyi
Ebayden alma sansin yokmu ?yada Daha ucuz satan sutelerde mevcut turkiyede ?
Buraya bak mesela http://www.marketdijital.com/1W-Powerled-Emiter-350mA,LA_182-2.html[/QUOTE]
Ya ben zaten kendim yapma taraftariyim tabiki 2.5 lira değildir ben İstanbul'da olduğum için fazlasıyla var burada Karaköy de bütün mağazalar da var Şişhane de gene aynı perpada gene aynı benim size saydım bu yerler İstanbul'da elektronik çarşısı diye geçiyor ben sadece ledlerin rengine ve gücüne takilmisdim okadar onuda çözdüm armatür zaten kapının önünde o basit tek sorun ışık gücünü azaltıp çoğaltma işini nasıl yapicam o kafama takıldı
Ozaman ben şu şekilde yapicam ledleri 1 watt değilde 3 watt alsam hani 20 on 20 arka dedim ya onu 10 dusursem 10 da arkaya 2 mavi 2 kırmızı öne aynı şekilde bide arkaya eğer güç yüksek gelirse gücü dusururum eğer güç yetersiz gelirse de dimer dediniz seylede yukseltirim ama sorun şu ki gücün çok yada az geldini nasıl anliycam örnek veriyom 1 tane cuba dikdim zemine o fotosentez yaparsa güç okey yapmazsa çok yada az oldunu nasıl bilcem buda ayrı bir soru ya nekadar sıkıcı bişey bu offff beee 😅[:((]
Valla şu işi bı cozim yeminle boş zamanlarında bende yapıp saticam al bakın bı buna [URL]https://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/akvaryum-power-led-armatur-150-cm-2-sira-298691376?pkw=&pmt=&sc_gcsp=gg&ggmktg=PaidSearch*PLA*232251087*22324008687*58375859127*%7btype%7d*298691376*aud-338833715659:pla-78999281127&gclid=EAIaIQobChMIsp7_5OXX1gIVYSjTCh14xQMOEAkYASABEgIz0_D_BwE&mpch=ads&scxid=14489-145818-2357-0[/URL]
[QUOTE=mrah]
Ledlerin gucu ustunde yazar, bize gerekli olan ledin gucu degil gucune oranla sagladigi PAR degeri. Piyasada powerled yapan arkadaslarin hic birinde quantum metre yok. Tahmini rakamlar ile ilerleniyor cogu zaman tankin isteginden fazla gucte armatur uretiliyor, kullanici bunu alcaklik/yukseklik ayarlayarak yada dimleyerek tanki icin yeterli guce dusuruyor. Gene tankinizin yuksekligi, bakacaginiz bitki turleri (zemin bitkileri yada stem bitkiler vs.) aydinlatma gucunde rol oynayan faktorler. Yani bu durumda bu gun o akvaryumda bakacaginiz bitki turleri atiyorum stem bitkilerdir par metre ile olculup ideal bir aydinlatma yapildigini varsayin yarin ayni aydinlatma ile zemin bitkisi ekseniz isik yetersiz gelecegi icin bitkiler dikine sacma sapan uzayacak yada fotosentez yapmasi icin yeterli isigi alamayip olecekler. Yani bu isin tek standardi olcumlemek, markali armaturler var avrupada uretilen hangi yukseklikten ne sartlarda ne kadar alana kac umol isik dustugunu yaptiklari olcumlerle belirleyip satin alacak olan musterileri bilgilendiriyorlar ve ona gore aydinlatma secme olanagi sunuyorlar. Biz de boyle bir girisim var mi bilmiyorum.[/QUOTE]
Emrah arkadaşım bana bu ışıkla bakabilcegim ama zemini cuba istiyom başka çeşit bitki ne önerirsiniz ben bitkileri kafama göre secmisdim ama orda da yanlış yapmışım yazılani okudumda ama böyle basit bitkiler olsun lepisteslerle rahat yasiycagi birşeyler
[QUOTE=mrah]
Ledlerin gucu ustunde yazar, bize gerekli olan ledin gucu degil gucune oranla sagladigi PAR degeri. Piyasada powerled yapan arkadaslarin hic birinde quantum metre yok. Tahmini rakamlar ile ilerleniyor cogu zaman tankin isteginden fazla gucte armatur uretiliyor, kullanici bunu alcaklik/yukseklik ayarlayarak yada dimleyerek tanki icin yeterli guce dusuruyor. Gene tankinizin yuksekligi, bakacaginiz bitki turleri (zemin bitkileri yada stem bitkiler vs.) aydinlatma gucunde rol oynayan faktorler. Yani bu durumda bu gun o akvaryumda bakacaginiz bitki turleri atiyorum stem bitkilerdir par metre ile olculup ideal bir aydinlatma yapildigini varsayin yarin ayni aydinlatma ile zemin bitkisi ekseniz isik yetersiz gelecegi icin bitkiler dikine sacma sapan uzayacak yada fotosentez yapmasi icin yeterli isigi alamayip olecekler. Yani bu isin tek standardi olcumlemek, markali armaturler var avrupada uretilen hangi yukseklikten ne sartlarda ne kadar alana kac umol isik dustugunu yaptiklari olcumlerle belirleyip satin alacak olan musterileri bilgilendiriyorlar ve ona gore aydinlatma secme olanagi sunuyorlar. Biz de boyle bir girisim var mi bilmiyorum.[/QUOTE]
Valla ben ne gördüm ne duydum benim akvaryum taç kapaklı yükseltme alcatma yapamam ama dimer dediniz şey uyacak bana diye dusunuyorum o nasıl bişey size zahmet herhangi bir link atarsanız o konudada bilgilenicem sayenizde bakkal valla daha bişey sormuycam bu son [:D][:D]
Akvaryum bu
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200240/011020172333191.jpg[/IMG]
[QUOTE=secreteriat]Umit arkadaş 450 lira fiyat gayet iyi bence al şerit led powerled yerini bence tutmaz ayriyetten üstte emrah arkadaşın yazdıklarınıda bir düşün karar ver. Şerit alacağına yapabiliyorsan kendin yap [:iyi:] daha iyi
Ebayden alma sansin yokmu ?yada Daha ucuz satan sutelerde mevcut turkiyede ?
Buraya bak mesela http://www.marketdijital.com/1W-Powerled-Emiter-350mA,LA_182-2.html[/QUOTE]
Ya ben zaten kendim yapma taraftariyim tabiki 2.5 lira değildir ben İstanbul'da olduğum için fazlasıyla var burada Karaköy de bütün mağazalar da var Şişhane de gene aynı perpada gene aynı benim size saydım bu yerler İstanbul'da elektronik çarşısı diye geçiyor ben sadece ledlerin rengine ve gücüne takilmisdim okadar onuda çözdüm armatür zaten kapının önünde o basit tek sorun ışık gücünü azaltıp çoğaltma işini nasıl yapicam o kafama takıldı
Ozaman ben şu şekilde yapicam ledleri 1 watt değilde 3 watt alsam hani 20 on 20 arka dedim ya onu 10 dusursem 10 da arkaya 2 mavi 2 kırmızı öne aynı şekilde bide arkaya eğer güç yüksek gelirse gücü dusururum eğer güç yetersiz gelirse de dimer dediniz seylede yukseltirim ama sorun şu ki gücün çok yada az geldini nasıl anliycam örnek veriyom 1 tane cuba dikdim zemine o fotosentez yaparsa güç okey yapmazsa çok yada az oldunu nasıl bilcem buda ayrı bir soru ya nekadar sıkıcı bişey bu offff beee 😅[:((]
Valla şu işi bı cozim yeminle boş zamanlarında bende yapıp saticam al bakın bı buna [URL]https://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/akvaryum-power-led-armatur-150-cm-2-sira-298691376?pkw=&pmt=&sc_gcsp=gg&ggmktg=PaidSearch*PLA*232251087*22324008687*58375859127*%7btype%7d*298691376*aud-338833715659:pla-78999281127&gclid=EAIaIQobChMIsp7_5OXX1gIVYSjTCh14xQMOEAkYASABEgIz0_D_BwE&mpch=ads&scxid=14489-145818-2357-0[/URL]
[QUOTE=mrah]
Ledlerin gucu ustunde yazar, bize gerekli olan ledin gucu degil gucune oranla sagladigi PAR degeri. Piyasada powerled yapan arkadaslarin hic birinde quantum metre yok. Tahmini rakamlar ile ilerleniyor cogu zaman tankin isteginden fazla gucte armatur uretiliyor, kullanici bunu alcaklik/yukseklik ayarlayarak yada dimleyerek tanki icin yeterli guce dusuruyor. Gene tankinizin yuksekligi, bakacaginiz bitki turleri (zemin bitkileri yada stem bitkiler vs.) aydinlatma gucunde rol oynayan faktorler. Yani bu durumda bu gun o akvaryumda bakacaginiz bitki turleri atiyorum stem bitkilerdir par metre ile olculup ideal bir aydinlatma yapildigini varsayin yarin ayni aydinlatma ile zemin bitkisi ekseniz isik yetersiz gelecegi icin bitkiler dikine sacma sapan uzayacak yada fotosentez yapmasi icin yeterli isigi alamayip olecekler. Yani bu isin tek standardi olcumlemek, markali armaturler var avrupada uretilen hangi yukseklikten ne sartlarda ne kadar alana kac umol isik dustugunu yaptiklari olcumlerle belirleyip satin alacak olan musterileri bilgilendiriyorlar ve ona gore aydinlatma secme olanagi sunuyorlar. Biz de boyle bir girisim var mi bilmiyorum.[/QUOTE]
Emrah arkadaşım bana bu ışıkla bakabilcegim ama zemini cuba istiyom başka çeşit bitki ne önerirsiniz ben bitkileri kafama göre secmisdim ama orda da yanlış yapmışım yazılani okudumda ama böyle basit bitkiler olsun lepisteslerle rahat yasiycagi birşeyler
Bitkili Akvaryum Aydınlatma
[:)))][:?][QUOTE=mrah]Renklerin size gozle gorulur bir faydasi yok bu yuzden bosuna kafa yormayin ve butcenizden olmayin. 6500klik ledlerle yuksekligi ayarlanabilir (aski tipi) bir aydinlatma yapin. Akvaryum ortamindaki `tum bitkiler` icin yeterli isigi size saglayacaktir, bitki gelisimlerinde olumsuz bir durum goremezsiniz. Renkler eger cok soguk gelir derseniz araya atacaginiz bir miktar 3000k civari ledler bu goruntuyu rahatlikla dengeler. Butcem var diyorsaniz renkleri dogaclama atabilirsiniz, cunku piyasadaki tum oranlar tamamen dogaclama. Hic bir matematiksel veriye dayanan sonuclar degil, %x kirmizi %x mavi diye bir formul bu gune kadar hic olmadi, gercekligi gecerliligi olmayan `olsa daha iyi olur` mantigiyla grafiklere bakilarak cikilan yoldaki yonlendirmelerden ibaret. Evet aydinlatmada bir miktar kirmizi renkli led kirmizi bitkilerinizi daha kirmizi gosterebilir (bknz: domates tezgahlarindaki kirmizi brandalar, semsiyeler vs. gibi) Yada yesil bitkilerinizi yesil renkli ledler daha yesil gosterebilir vs. Onun haricinde ledlerdeki spektral degerler tamamen [URL=https://www.akvaryum.com/Forum/mesaja_git.asp?PID=5400517]su mantiga dayanir.[/URL]
Dikkat edeceginiz en onemli husus aydinlatmanin bir sekilde gucunun ayarlanabilmesi, bunu dimlenebilir bir driver ile mi yaparsiniz yoksa yukseklik alcaklik kontrollu bir armatur ilemi orasi size kalmis. Isik miktari CO2 optimize etme anlaminda en buyuk rolu oynar, bu yuzden yeterli CO2 vermek icin caniniz cikarken bir yandan aydinlatmayida en dusuk seviyelere getirmeye calismaniz gerekecegi durumlar olur. Bunlar icinde aydinlatma gucunu bir sekilde ayarlamak buyuk avantaj saglar.[/QUOTE]
Evettttt bu isde abi ya benim aklımdan geçen 20 biyere 20 diğer arka kisima 2 kırmızı öne iki kirmizida arkaya aynı şekilde iki mavi öne ikide arkaya oldu bitti ikide armatür malum tek dizim yapicam 25 lira tanesi tutar contalariyla birlikte ama bı sorun cikdi ledleri gücünü nasıl cozucem ya sanki biyerde okumuştum bunu ama nerde ya[:?][:?][:?][:?]
[:)))][:?][QUOTE=mrah]Renklerin size gozle gorulur bir faydasi yok bu yuzden bosuna kafa yormayin ve butcenizden olmayin. 6500klik ledlerle yuksekligi ayarlanabilir (aski tipi) bir aydinlatma yapin. Akvaryum ortamindaki `tum bitkiler` icin yeterli isigi size saglayacaktir, bitki gelisimlerinde olumsuz bir durum goremezsiniz. Renkler eger cok soguk gelir derseniz araya atacaginiz bir miktar 3000k civari ledler bu goruntuyu rahatlikla dengeler. Butcem var diyorsaniz renkleri dogaclama atabilirsiniz, cunku piyasadaki tum oranlar tamamen dogaclama. Hic bir matematiksel veriye dayanan sonuclar degil, %x kirmizi %x mavi diye bir formul bu gune kadar hic olmadi, gercekligi gecerliligi olmayan `olsa daha iyi olur` mantigiyla grafiklere bakilarak cikilan yoldaki yonlendirmelerden ibaret. Evet aydinlatmada bir miktar kirmizi renkli led kirmizi bitkilerinizi daha kirmizi gosterebilir (bknz: domates tezgahlarindaki kirmizi brandalar, semsiyeler vs. gibi) Yada yesil bitkilerinizi yesil renkli ledler daha yesil gosterebilir vs. Onun haricinde ledlerdeki spektral degerler tamamen [URL=https://www.akvaryum.com/Forum/mesaja_git.asp?PID=5400517]su mantiga dayanir.[/URL]
Dikkat edeceginiz en onemli husus aydinlatmanin bir sekilde gucunun ayarlanabilmesi, bunu dimlenebilir bir driver ile mi yaparsiniz yoksa yukseklik alcaklik kontrollu bir armatur ilemi orasi size kalmis. Isik miktari CO2 optimize etme anlaminda en buyuk rolu oynar, bu yuzden yeterli CO2 vermek icin caniniz cikarken bir yandan aydinlatmayida en dusuk seviyelere getirmeye calismaniz gerekecegi durumlar olur. Bunlar icinde aydinlatma gucunu bir sekilde ayarlamak buyuk avantaj saglar.[/QUOTE]
Evettttt bu isde abi ya benim aklımdan geçen 20 biyere 20 diğer arka kisima 2 kırmızı öne iki kirmizida arkaya aynı şekilde iki mavi öne ikide arkaya oldu bitti ikide armatür malum tek dizim yapicam 25 lira tanesi tutar contalariyla birlikte ama bı sorun cikdi ledleri gücünü nasıl cozucem ya sanki biyerde okumuştum bunu ama nerde ya[:?][:?][:?][:?]
SON MESAJLAR
- Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi NightWist, 21:18
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
