ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Chemical41
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
6
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
10 Mart 2017 20:26
Son Ziyaret:
21 Aralık 2018 08:51
Toplam Mesaj:
28 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Nihat kaya
Doğum Tarihi:
10 Şubat 1987
Yaş:
39
İl:
Kocaeli
Meslek:
Yüksek kimya mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
120*50*60 bitkili kurmaya çalışıyor Yüksek kimya müh
SON 10 MESAJI
200 Litre İlk Bitkili Akvaryum Denemem (90x45x50)
O zaman ilk başlarken lens kullanıp 6 saat kullanmak yosun açısından daha iyi sanırım çünkü bitkiler yeni dikilmiş olacağından ışığın yayılıp camlarda yosun yapar bilir. Bende montecarlo düşünüyorum zemin için o yüzden lens iyi olur.
O zaman ilk başlarken lens kullanıp 6 saat kullanmak yosun açısından daha iyi sanırım çünkü bitkiler yeni dikilmiş olacağından ışığın yayılıp camlarda yosun yapar bilir. Bende montecarlo düşünüyorum zemin için o yüzden lens iyi olur.
200 Litre İlk Bitkili Akvaryum Denemem (90x45x50)
İlk kurulumda nasıl başladınız hocam aydınlatmaya bende aynı hacim ve w ta kuracağım için aynı hataları yapmayayım yosun için. Artırarak mı ilerlediniz önce 4 saat sonra 6 vs. Yoksa ışığın gücünü kısıp sonra arttırarak mı
İlk kurulumda nasıl başladınız hocam aydınlatmaya bende aynı hacim ve w ta kuracağım için aynı hataları yapmayayım yosun için. Artırarak mı ilerlediniz önce 4 saat sonra 6 vs. Yoksa ışığın gücünü kısıp sonra arttırarak mı
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Merhaba 90-45-45 high tech bitkili kurmayı düşünüyorum. Aydınlatma olarak 182 litre yapıyor *0,3 diyince yaklaşık 55w yapıyor. Bunu nasıl akvaryuma yaymalıyım. Mesela 3 sıra 20w mı yapsam yoksa 2 sıra 30w mı yapmak daha iyidir? Toplamda 60w çok mu gelir yosun problemi yaşarmıyım? Bir de 45h yükseklikte lens kullanmam gerekli mi? Teşekkür ederim.
Merhaba 90-45-45 high tech bitkili kurmayı düşünüyorum. Aydınlatma olarak 182 litre yapıyor *0,3 diyince yaklaşık 55w yapıyor. Bunu nasıl akvaryuma yaymalıyım. Mesela 3 sıra 20w mı yapsam yoksa 2 sıra 30w mı yapmak daha iyidir? Toplamda 60w çok mu gelir yosun problemi yaşarmıyım? Bir de 45h yükseklikte lens kullanmam gerekli mi? Teşekkür ederim.
200 Litre İlk Bitkili Akvaryum Denemem (90x45x50)
Son durum nedir hocam bende 90-45-45 kurmayı düşünüyorum. Özellikle aydınlatma konusunda durum nedir? 2*30 w iyi mi lenssiz kullanıyorsunuz sanırım. Ya da 3*18w yapanlarda var acaba hangisi daha iyi olur.
Son durum nedir hocam bende 90-45-45 kurmayı düşünüyorum. Özellikle aydınlatma konusunda durum nedir? 2*30 w iyi mi lenssiz kullanıyorsunuz sanırım. Ya da 3*18w yapanlarda var acaba hangisi daha iyi olur.
High Tech - Iwagumi (90*45*45(h))
Merhaba aydınlatmayı 3 sıra 18w şeklinde yaptınız sanırım? Kendiniz mi yaptınız renk dizilimi nasıldır? Teşekkürler.
Merhaba aydınlatmayı 3 sıra 18w şeklinde yaptınız sanırım? Kendiniz mi yaptınız renk dizilimi nasıldır? Teşekkürler.
Bitkili Akvaryuma Bu Tankımla Başlamalımıyım?
[QUOTE=Hmzdmrc]Bu aydınlatma ile çok zor t8 o yükseklikten hele yandığı bile belli olmaz :)[/QUOTE]
T8 kullanacağım diye bir iddiam yok aydınlatma en önemli parametreler den biri. T5 ya da power led yapabilirim. Aklımda olan 6 adet T5 54w şuan için. Ama enerji sarfiyatı çok olacağından led de düşünüyorum ama araştırmam lazım. Taban inçin kararım zaten strafor lav kırığı hagen ile birlikte yüksekliği 45-50 cm civarına çekmek.
[QUOTE=Hmzdmrc]Bu aydınlatma ile çok zor t8 o yükseklikten hele yandığı bile belli olmaz :)[/QUOTE]
T8 kullanacağım diye bir iddiam yok aydınlatma en önemli parametreler den biri. T5 ya da power led yapabilirim. Aklımda olan 6 adet T5 54w şuan için. Ama enerji sarfiyatı çok olacağından led de düşünüyorum ama araştırmam lazım. Taban inçin kararım zaten strafor lav kırığı hagen ile birlikte yüksekliği 45-50 cm civarına çekmek.
Bitkili Akvaryuma Bu Tankımla Başlamalımıyım?
Ben şu şekilde düşündüm 5cm strafor ( olur derseniz) üzerine 25-30kg civarı lav kırığı(2-3 cm yapar) onun üzerine 50kg hagen (5cm) düşünüyorum maliyet olarak bu tercih beni çok yormaz. Aydınlatma olarak şuan akvaryumda 4 adet 89cm boyunda t8 var ve 43 adet led var 3 led li olanlardan. Gübre olarak mesleğim gereği dıy gübre yapabilirim ( daha araştıramadım) Co2 olarak uygun ikinci el bir sistem bulursam alacağım. Başta low tech olarak başlamayı düşünüyorum sonra belki işi anladıkça daha zor bitkilere geçebilirim. Ya da bir arkadaşın dediği gibi aynı mobilyaya 120*50*50 ya da 40 mı yapsam o kadar yükseklik çok fark yaratır mı? Teşekkürler. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195261/280520181549561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195261/280520181550051.jpg[/IMG]
Ben şu şekilde düşündüm 5cm strafor ( olur derseniz) üzerine 25-30kg civarı lav kırığı(2-3 cm yapar) onun üzerine 50kg hagen (5cm) düşünüyorum maliyet olarak bu tercih beni çok yormaz. Aydınlatma olarak şuan akvaryumda 4 adet 89cm boyunda t8 var ve 43 adet led var 3 led li olanlardan. Gübre olarak mesleğim gereği dıy gübre yapabilirim ( daha araştıramadım) Co2 olarak uygun ikinci el bir sistem bulursam alacağım. Başta low tech olarak başlamayı düşünüyorum sonra belki işi anladıkça daha zor bitkilere geçebilirim. Ya da bir arkadaşın dediği gibi aynı mobilyaya 120*50*50 ya da 40 mı yapsam o kadar yükseklik çok fark yaratır mı? Teşekkürler. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195261/280520181549561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195261/280520181550051.jpg[/IMG]
Bitkili Akvaryuma Bu Tankımla Başlamalımıyım?
Merhaba arkadaşlar bitkili bir tank kurmayı çok istiyorum ve forum aracılığıyla bir çok şey öğrendim. Öncelikle daha önce chiclid ve discus türleri besledim ancak hiç bitkili tankım olmadı. Kullanmakta olduğum 125*50*60h ölçülerinde tankım var ancak okuduğum kadarıyla aydınlatma olarak 60h biraz sorun olacağını yüksek olduğunu gördüm strafor ile biraz yükseltip kumu da fazla koyarsam acaba bu işi halletmiş olurmuyum?bir de yeni başlayan biri olarak bu hacim de bir tank büyük gelir mi? Tankımın mobilyasını özel olarak yaptırdığımdan çok hoşuma gidiyor ve satmayı çok düşünmüyorum ama eşim de ikinci tanka hayatta izin vermez [:)] açıkçası çok arada kaldım kafam iyice karıştı çare olarak buraya yazmayı düşündüm.
Yardımcı olursanız hep birlikte güzel bir tank kuralım [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195261/280520180900491.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar bitkili bir tank kurmayı çok istiyorum ve forum aracılığıyla bir çok şey öğrendim. Öncelikle daha önce chiclid ve discus türleri besledim ancak hiç bitkili tankım olmadı. Kullanmakta olduğum 125*50*60h ölçülerinde tankım var ancak okuduğum kadarıyla aydınlatma olarak 60h biraz sorun olacağını yüksek olduğunu gördüm strafor ile biraz yükseltip kumu da fazla koyarsam acaba bu işi halletmiş olurmuyum?bir de yeni başlayan biri olarak bu hacim de bir tank büyük gelir mi? Tankımın mobilyasını özel olarak yaptırdığımdan çok hoşuma gidiyor ve satmayı çok düşünmüyorum ama eşim de ikinci tanka hayatta izin vermez [:)] açıkçası çok arada kaldım kafam iyice karıştı çare olarak buraya yazmayı düşündüm.
Yardımcı olursanız hep birlikte güzel bir tank kuralım [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195261/280520180900491.jpg[/IMG]
Yeni Hobici-taban Sorunu
[QUOTE=Kınayu]Kendi kurulumum Fondo Vivo ve Hagen siyah kum la ben taban oluşumunu sağlamıştım.
[URL]http://www.akvaryum.com/Forum/72-30-45_h_bitkili_akvaryum_baslangic_k899216.asp[/URL][/QUOTE]
Konunuzu okumaya başladım hocam aynı şeyleri şuan ben yaşıyorum gübre ışıklandırma bitki seçimi gibi konularda yardımlarınızı bekliyorum 😁
[QUOTE=Kınayu]Kendi kurulumum Fondo Vivo ve Hagen siyah kum la ben taban oluşumunu sağlamıştım.
[URL]http://www.akvaryum.com/Forum/72-30-45_h_bitkili_akvaryum_baslangic_k899216.asp[/URL][/QUOTE]
Konunuzu okumaya başladım hocam aynı şeyleri şuan ben yaşıyorum gübre ışıklandırma bitki seçimi gibi konularda yardımlarınızı bekliyorum 😁
Yeni Hobici-taban Sorunu
[QUOTE=Kınayu]2 cm ye 5 cm olabilir veya sizin dediğiniz elinizde yetecek kadar varsa 3 cm ye 5 cm olabilir. Misket gübre faydası olur zararı olmaz neticede
Elinizde o dediğinizi yapacak kadar Aquabasis Plus varsa neden olmasın onunda etkisi olacaktır. Veya bakımı daha zor bitki veya bitkilere yakın bitkilerin köklerinde bu dediğinizi yapabilirsiniz [:iyi:][/QUOTE]
Daha malzemeleri almadım hocam hagen ve kav kırığı fiyat olarak bana uyuyor biraz da o zaman bitki durumuna göre fondo vivo ya da aquabasis alacağım. Aydınlatma için led var akvaryumum da ama 4 tane de florasanım var bu 4 ne T5 taksam yeterli olur mu acaba?
[QUOTE=Kınayu]2 cm ye 5 cm olabilir veya sizin dediğiniz elinizde yetecek kadar varsa 3 cm ye 5 cm olabilir. Misket gübre faydası olur zararı olmaz neticede
Elinizde o dediğinizi yapacak kadar Aquabasis Plus varsa neden olmasın onunda etkisi olacaktır. Veya bakımı daha zor bitki veya bitkilere yakın bitkilerin köklerinde bu dediğinizi yapabilirsiniz [:iyi:][/QUOTE]
Daha malzemeleri almadım hocam hagen ve kav kırığı fiyat olarak bana uyuyor biraz da o zaman bitki durumuna göre fondo vivo ya da aquabasis alacağım. Aydınlatma için led var akvaryumum da ama 4 tane de florasanım var bu 4 ne T5 taksam yeterli olur mu acaba?
SON MESAJLAR
- Geophagus Tapajos MurathanM, 00:40
Güney Amerikan Cichlidleri Tanıtımı - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Zaid, 23:42
Akvaryum Bilimi - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi Zaid, 23:35
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi yyiImaz, 23:33
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvarymun Camlarında Garip Canlılar Var alp3r, 23:17
Omurgasızlar - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Ehtiyar, 22:50
Omurgasızlar - Yeni Akvaryumda Taban Çatlağı nurtensultan, 22:33
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Kuyruk / Yüzgeç Erimesi Var Mı? Altonn, 22:11
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 21:45
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 21:34
Yeni Üye Forumu - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi egemenc, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin hakanmorcicek, 21:24
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:30
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:30
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:30
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:30
- Hobiciden Kaliteli Bitkiler( Takasa Açık) sakal34 00:05
- Cryptocoryne Wendtii Flamingo sakal34 00:05
- Anubias emregungor 23:49
- Christmass Moss emregungor 23:49
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 23:19
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 23:19
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 22:52
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 22:49
- Bitki Armatürü SeaWorld 22:49
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 22:49
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 22:44
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 22:23
- Tayvan Bee M510 21:24
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 21:04
- Akvaryum 30*30 metsi 21:04
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
KULLANICILAR
- 75 Online Kullanıcı, 42 Üye
Online Kullanıcılar
Enestr,
SeaWorld,
Malawi market,
0rnn,
Cyber_Scout,
Maverickse,
Kuduoglu,
Sungurr,
osmandbnl,
poysub,
sina cen,
Emraharas,
Ehtiyar,
MiSoSiKiaN,
Umutoty,
Mirt,
yeekim,
pusathan01,
Tata,
EmiirKaan,
Joec,
Mustafa Uzlu,
Altonn,
TuRKeR,
Goldfish2000,
gattar5050,
Tustwis,
AtaDemircii,
omerkaya40,
ternapi,
Hüseyin Saka,
Levent balık,
Mehmet yunus,
MurathanM,
hkahraman,
Osmand,
Jotunheim,
√olkaπ,
sakal34,
onur228,
Shortbuff,
nurtensultan,
eackgzz,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
