ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Anıl demir
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
39
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Kasım 2016 11:11
Son Ziyaret:
02 Şubat 2024 18:45
Toplam Mesaj:
116 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Anıl demir
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Anıl demir
SON 10 MESAJI
Emers Ve İn Vitro Bitki
[QUOTE=SaRCoPhiLiuS]Böyle uğraşacağınıza helena alın 2-3 tane, salyangoz falan kalmaz.[/QUOTE]
Onlar da vatoz yumurtalarına zarar vermez mi?
[QUOTE=SaRCoPhiLiuS]Böyle uğraşacağınıza helena alın 2-3 tane, salyangoz falan kalmaz.[/QUOTE]
Onlar da vatoz yumurtalarına zarar vermez mi?
Emers Ve İn Vitro Bitki
Herkese selamlar. Arkadaşlar adi salyangozdan dolayı akvaryumumu bozuk yeniden kurdum ancak yine çıktılar bitkileri ilaçta bekletsem de 2 hafta. Şimdi büyük tanka tekrar kurulum yapacağım ve emers bitki ile in vitro bitki önerdiler. Bendeki bitkiler pistia, zeytin bunlar gibi bulabilir miyim? Ya da siz ne önerirsiniz [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/180220231537171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/180220231537171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/131020222316241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/210720231330581.jpg[/IMG]
Herkese selamlar. Arkadaşlar adi salyangozdan dolayı akvaryumumu bozuk yeniden kurdum ancak yine çıktılar bitkileri ilaçta bekletsem de 2 hafta. Şimdi büyük tanka tekrar kurulum yapacağım ve emers bitki ile in vitro bitki önerdiler. Bendeki bitkiler pistia, zeytin bunlar gibi bulabilir miyim? Ya da siz ne önerirsiniz [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/180220231537171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/180220231537171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/131020222316241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/210720231330581.jpg[/IMG]
Dophin Cf1200 Debi Sorunu
Arkadaşlar filtremde debi düşmesi var ciddi anlamda. Filtre malzemeleri olsun pervane olsun hepsini temizledim ancak çözülmüyor sorun. Bu motorda böyle sorunla karşılaşan ya da çözüme dair fikri olan var mı?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/170220231240351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/170220231240471.jpg[/IMG]
Arkadaşlar filtremde debi düşmesi var ciddi anlamda. Filtre malzemeleri olsun pervane olsun hepsini temizledim ancak çözülmüyor sorun. Bu motorda böyle sorunla karşılaşan ya da çözüme dair fikri olan var mı?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/170220231240351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/170220231240471.jpg[/IMG]
Bitki Tohumu Bulma
Yanıtlarınız için teşekkürler söylediğiniz yöntemleri araştırdım kurulum yapacağım zaman önerdiğiniz şekilde yapacağım
Yanıtlarınız için teşekkürler söylediğiniz yöntemleri araştırdım kurulum yapacağım zaman önerdiğiniz şekilde yapacağım
Bitki Tohumu Bulma
Daha önceden 200 litrelik akvaryumumu adi salyangoz yüzünden bozdum 50 litrelik tankta devam ediyorum şimdilik. Bu tankı kurarken tüm malzemelerini 1 haftadan fazla güneşte bekletip kuruttum ayrıca bitkileri de salyangoz ilacında 2 haftaya yakın beklettim. Akvaryuma alırken de tek tek yıkadım. Ancak bu adi salyangozdan bi türlü kurtulamıyorum yine çıkmaya başladı yumurtaları. Büyük salyangoz yok ortalıkta ama her gün 3 4 yumurta alıyorum camdan. Sorum şu 200 litrelik tankı tekrar kurarken tohumdan bitki yapmak istiyorum. Kumu bile fırınlayıp kavurucam malum terminatör gibi bu salyangoz. Bitki tohumlarını nereden bulabilirim. Pistia, bacopa monnieri, zeytin gibi bitkiler
Daha önceden 200 litrelik akvaryumumu adi salyangoz yüzünden bozdum 50 litrelik tankta devam ediyorum şimdilik. Bu tankı kurarken tüm malzemelerini 1 haftadan fazla güneşte bekletip kuruttum ayrıca bitkileri de salyangoz ilacında 2 haftaya yakın beklettim. Akvaryuma alırken de tek tek yıkadım. Ancak bu adi salyangozdan bi türlü kurtulamıyorum yine çıkmaya başladı yumurtaları. Büyük salyangoz yok ortalıkta ama her gün 3 4 yumurta alıyorum camdan. Sorum şu 200 litrelik tankı tekrar kurarken tohumdan bitki yapmak istiyorum. Kumu bile fırınlayıp kavurucam malum terminatör gibi bu salyangoz. Bitki tohumlarını nereden bulabilirim. Pistia, bacopa monnieri, zeytin gibi bitkiler
Adi Salyangoz Belası
[QUOTE=MertSoyumert]
Ben karma canlı doğuran tankında bakıyorum. Bir sürü de yavru var, minik 4-5 cm vatozlar da var. 2-3 gün beslenmezlerse bazen balıkların kuyruk ve yüzgeclerinde eksiklikler oluyordu. Artık günlük besliyorum, uzun süredir kimseye bulaşmıyorlar. Phsya, Ramshorn ve minare salyangoz, dondurulmuş kan kurdu, canlı su piresi, artemia ve mikro kurt yiyorlar. Sorun şu ki üç tanesinin ortak yediği tek şey salyangoz. Biri Artemia yerken diğeri yemiyor, birisi dondurulmuş kan kurdu yemezken diğerleri kurutulmuş bile yiyor gibi dinamikler var.
Tankımda bir sürü genç/yeni doğan canlı doğuran var. Birlikte yüzüyorlar. Vatoz yavrusunu denemedim, bilmiyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/261120221405101.jpg[/IMG][/QUOTE]
Yemek konusu biraz sıkıntı gibi :) çok merak ettim salyangozlar çoğalırsa deniycem kesin
[QUOTE=MertSoyumert]
Ben karma canlı doğuran tankında bakıyorum. Bir sürü de yavru var, minik 4-5 cm vatozlar da var. 2-3 gün beslenmezlerse bazen balıkların kuyruk ve yüzgeclerinde eksiklikler oluyordu. Artık günlük besliyorum, uzun süredir kimseye bulaşmıyorlar. Phsya, Ramshorn ve minare salyangoz, dondurulmuş kan kurdu, canlı su piresi, artemia ve mikro kurt yiyorlar. Sorun şu ki üç tanesinin ortak yediği tek şey salyangoz. Biri Artemia yerken diğeri yemiyor, birisi dondurulmuş kan kurdu yemezken diğerleri kurutulmuş bile yiyor gibi dinamikler var.
Tankımda bir sürü genç/yeni doğan canlı doğuran var. Birlikte yüzüyorlar. Vatoz yavrusunu denemedim, bilmiyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/261120221405101.jpg[/IMG][/QUOTE]
Yemek konusu biraz sıkıntı gibi :) çok merak ettim salyangozlar çoğalırsa deniycem kesin
Adi Salyangoz Belası
[QUOTE=MertSoyumert]Cüce Puffer bulabilirseniz kısa sürede kökünü kuruturlar. Yumurtadan çıkan yeni salyangozları da üremeye fırsat kalmadan hallederler. Sonra siz pufferları çok seveceğiniz için onları beslemek için salyangoz ararsınız. Çevreden yeterli ve sürekli salyangoz bulamadığınız için salyangoz üretimi için ayrı salyangoz ve su piresi tankı kurarsınız.
True story [:)]
[/QUOTE]
Çok tatlı canlılarmış cidden araştırdım şimdi. Dediğiniz gibi bu canlıya da alışırsam bırakmak istemem ayrıca vatoz yavrularına ve lepistes yavrularına zarar verirler mi acaba o da var
[QUOTE=Ahmetkngr]Puffer fena bir çözüm değil ama aldınız mı puffere devam etmek sonrada salyangoz üretmek gerek mert beyin de dediği gibi vazgecilmiyor.
Helena katil salyangoz öneriliyor bende yakın zamanda yaklaşık bi 10 tane koyacağım ne kadar etkili olur bilmiyorum.
Deneyenler memnun kaldığını söylüyor ama helenalar bitirecek gibi değil bence.
Makrakanta edinilenilir ama bitirecegini düşünmüyorum onun da. Yani sırf salyangoz yiyecegini düşünmüyorum tabiki beslemedim kesin yemez diyemem.
Ben bi dönem günlük 30-40 tane toplayıp atıyordum o gün bitmiş gibi görünüyor ama bitmiyor 2 hafta böyle devam ettim baktım yok olmuyor.[:lol:]
Katil salayngoz umarım işe yarar bende pek ısınamadım ramshornlara.[/QUOTE]
O kadar hızlı ürüyor ki normal olsa eyvallah diyeceğim. Mesela tablet. Yem atıyorum vatozlar yiyemiyor sarıyorlar etrafını salyangozlar. Tabi bu durum 200 litrelik bozduğum akvaryumda böyleydi şimdi yeni yeni yumurta görmeye başladım
[QUOTE=replacka]Merhabalar,
Adi salyangoz konusu görünce, aylar önce benzer bir konuya yazdığım yazımı kopyalayıp fikir vermesi için buraya yapıştırayım istedim hemen [:)]
[U]Deneyim yazım[/U]
Kendi deneyimlerim ile konuya katkıda bulunmak isterim. 3 yıl kadar önce yeniden döndüm bu hobiye ve bu sefer daha önce denemediğim birşeyler denemek istediğim için de bitkili akvaryumlara sardım diyebilirim. İlk kurulumu yaptım. Sonra bitkileri ekledim. İşte o zaman adi salyangoz denilen canlıların farkına vardım. Tabi bitkili akvaryum acemisi olduğum için, bu salyangozların neredeyse her zaman bitkiler ile akvaryuma geldiğini ve bitkilere de karantina/dezenfeksiyon işlemi uygulandığını bilmiyordum. Neyse karşılaştığım bu ilk adi salyangoz türü physa marmorata idi. Başlarda çok cazip gelmişti akvaryumda bu canlıların olması. Ama bitkili akvaryum acemiliği beni çok zorluyordu. Bazen ışık yetmiyordu, ışık eklemesi yapıyordum ama bu sefer de fazla geliyordu. Kullandığım bitkiler konusunda bilinçli değildim. CO2 konusunda çok acemi idim. Taban gübresi ve sıvı gübrelerin önemini kavrayamamıştım. Kısacası çok farklı bir dünyaya hazırlıksız yakalanmıştım. İlk bir yıl boyunca bitkili akvaryumların eko-biyolojisini okuyup öğrenmek ile geçirdim diyebilirim. Çünkü çok fazla sorun ile karşılaşıyordum. Çözmek için de sürekli araştırıyordum.
Peki burada adi salyangozların işi ne diyecek olursanız. Bu öğrenme süreci boyunca hiçbir zaman adi salyangozların popülasyonunu kontrol edilebilir seviyeye çekemedim diyebilirim. Bir insan her sabah ışıkların açılması ile birlikte akvaryumunun camlarını physa ile kaplı bulabilir mi derseniz. Evet bulur, ben buldum. Her sabah ışıklar açılınca camda yakaladıklarımı, aşağı inemeden eze eze bitirmeye çalışıyor ama neredeyse her sabah aynı manzara ile uyanıyordum. Keza dış filtre içinde de ürediklerinden su debisini bile etkiliyorlardı. Yemlemeyi de azalttım ama nafile, çünkü yaptığım yanlış uygulamalardan dolayı çürüyen bitkiler oluyordu. Haliyle onları tüketerek yine çoğalmaya devam ediyorlardı. Ayrıca bir bitkinin çürümesinin, bir balık ölümü kadar akvaryumu kirletmeyeceği düşüncesi olabilir ama bitkilerin ölümü veya yapraklarının çürümesi, tıpkı akvaryum içindeki bir balık çürümesi gibi su değerlerini bozabiliyor. Bozuk değerler yosunlara yol açıyor, hiçbir yem vermeseniz bile salyangozlar bu yosunları tüketerek hayatta kalıyor hatta çoğalıyorlar. Hele ki mavi yeşil alg yosunu gibi türler de ortaya çıktı ise o akvaryumun dengesi oturmadan adi salyangozların sayısının azaldığını görmedim diyebilirim.
Sonra okuduklarımı ve öğrendiklerimi uygulamaya başladım. Akvaryumda herhangi bir sorun varlığından bile şüphe edildiğinde, su değiştirmenin çözüm niteliğinde önemli bir adım olduğunu o kadar iyi gözlemledim ki... Kısacası bir akvaryum denge yoluna girdikçe physa sayısının da dengeye ulaştığını gördüm. Tamam hiçbir zaman sıfır olmadı ama eskisi gibi her gün camda onlarcası ile uyanma durumu da bitti diyebilirim.
Ama yine de bu physa beni büyük bir travmaya uğrattığı için, adi salyangozların olmadığı bir akvaryum kurmak istedim ve yeni bir kurulum yaptım. Ama nasıl kurulum, herşeyi özenle seçiyorum. Tüm objeler dezenfekte ediliyor. Bitkiler in vitro bulunursa öyle alınıyor. Yoksa bitkilere de karantina ve dezenfeksiyon yapılıyor vs vs. Peki sonuç? Evet sonuç tertemiz bir akvaryum oluyor. Hiç adi salyangoz olmayan bir akvaryum ve düşmanınızı yenmenin verdiği haklı gurur
Böylece adi salyangoz konusunda steril akvaryumlar kurarak devam ettim yola. Tabi nerite ve minyatür neriteler vardı yine akvaryumlarımda. Ama sonra bir sorunun farkına vardım. Eninde sonunda akvaryumlarda canlılar ölüyor. Bitki veya balık fark etmeksizin, çok iyi de bakılsa bu oluyor ve olacak. Böyle bir durumda ise bu çürüyen şeylerin hemen ayrıştırılması, sonra da ayrışan yapı taşlarının tekrardan akvaryum içindeki döngüye sokulması en doğrusu oluyor. Benim için de aynı durum oldu. Zamanla balık öldü. Akvaryumda bir anda yosun sorunu çıktı. Bir bitki çürüdü, yosun sorunu çıktı. Kısacası salyangoz sorunu bitti, yosun sorunu başladı. Sonra yine araştırıp öğrendim ve bu durumun akvaryumda çürükçül eksikliğinden kaynaklandığını düşünüp çürükçül eklemeye karar verdim.
Ama adi salyangozların oluşturduğu travma ve korkudan dolayı başka bir çürükçül canlı arayışına girdim. Sonuç olarak ise neocaridina türünden karidesleri ekledim akvaryumlarıma. Keza işe yaradı da. Artık çürüyen ölen birşeyler var mı diye akvaryumlarda uzun uzun asayiş taraması yapmıyordum. Çünkü karidesler yetiyor idi. Ama yine bir sorun vardı. Karidesler neredeyse her balığın tüketebileceği bir canlı idi ve bu yüzden de zamanla akvaryumdaki sayıları azalıyordu. Başka bir gözlemim ise şu oldu; zemin bitkilerini bilen bilir. Budama atlanırsa zamanla alt katmanları hafiften çürür. İşte çürüyen bu alt katmanlara karideslerin çok ulaşamadığını gördüm. Yani ancak yavruları girebiliyor idi ama onlar da çok etkili olamıyordu. Haliyle bana yine yeniden çürükçül canlı arayışı gözüktü diyebilirim.
Bu aşamada ise durum biraz daha farklı idi diyebilirim. Çünkü artık kendime güveniyordum ve adi salyangozları en baştan elemek istemiyordum. Ama yine de physa denilen türü hiç düşünmedim. Çünkü beni zamanında çok yordu, zorladı ve üzdü O yüzden ramshornlara yöneldim (Ki physa ile birlikte adi salyangoz olarak değerlendirilirler) Ama öyle kahverengi ramshorn da değil. Bulabildiğim en güzel albino, yani kırmızı ramshornu temin edip, adi salyangoz açısından steril olan akvaryumlarıma kendi elimle bizzat ekledim Sonra ise merak ve korku ile karışık bir sürece girdim. Acaba ne olacak diye?
Ne mi oldu, öncelikle çürükçül olarak yaptığı şeyleri karidesler kadar iyi, hatta bazen daha iyi yaptıklarını gördüm Ayrıca karidesler gibi balıklara kolayca yem olma sorunları da olmuyor. Üstelik aldığım ramshornlar değişik bir tür imiş sanırım. Hep kırmızı/pembe renkte ürüyorlar ve boyut olarak en fazla mercimek kadar büyüyorlar. Biraz da yassı bir formları mevcut diyebilirim. Yani physa dan daha çok göze hitap ettikleri kesin. Peki çoğalma durumu nasıl derseniz, bir yıldır akvaryumlarımdalar ve hiçbir zaman kontrolsüzce çoğalma, camlarda onlarcasını görme gibi bir durumum olmadı diyebilirim. Yani bu zamana kadar deneyim ve araştırma ile elde ettiğim tüm bilgiler işe yaramış. Dengeli bir akvaryumun ne olduğunu kavramış oldum diyebilirim. Dengede olan bir akvaryumda ise canlıların popülasyonu onları destekleyebilecek besin miktarı kadar çoğalabiliyor. Üstelik akvaryumlara ramshorn ekledikten sonra, salyangoz tüketen hiçbir canlı da eklemedim popülasyonu kontrol altında tutması için. Çünkü aynı tanklarda nerite ve minyatür neriteler de mevcut. Katil salyangoz falan koysam neritelerin halleri ne olur kim bilir. Yani av-avcı baskısı ile popülasyonu kontrol altında tutmak tek bir yöntem değildir. Kaynak kısıtlaması da canlı popülasyonlarını sınırlayabilir.
Yazı uzun oldu biliyorum ama kendi yaşadıklarımdan gördüğüm; adi salyangoz sorunundan ziyade akvaryumun kendi içinde çözülemeyen bir sorunu, dengesizliği oluyor. Akvaryum dengede/sorunsuz olunca salyangoz popülasyonu da dengede oluyor. Bunun tam tersini kullanarak, yani salyangoz popülasyonunun arttığını fark ettikten sonra akvaryumda birşeylerin ters gittiğini düşünmek, bunu gösterge olarak kullanmak da hiç yanlış bir uygulama değildir. Belki birkaç hafta önce bir balık öldü veya bitkilerin yaprakları çürüdü ve bunları tükettikleri için sayıları çoğaldı. Sonuçta herkesin, her akvaryumunu, her gün, balık ölümü var mı diye kontrol etme durumu olmayabilir. Ki benim onca emek verip salyangoz açısından steril kurduğum akvaryumlarıma, sonradan adi salyangoz ekleme sebebim de budur. Ölen, çürüyen şeyleri sürekli takip etmek insanı çok zorlar. Böyle durumlarda ise salyangozlar çürüyen şeyleri tüketip çoğaldıklarından sayıları artar ve bu artış size bir sorun olduğu konusunda fikir verebilir. Hemen sorun tespit edilip çözülerek, bir de üstüne su değişimi yapıp, popülasyon kontrolü amaçlı birkaç salyangozu da canlı yeme dönüştürdük mü, bu aşırı çoğalma durumunu kontrol altına almış olursunuz. Bir taşla iki kuş
Benim deneyimlerimden aktarabileceğim şeyler bunlardır. Bunlar kesin doğrulardır demiyorum. Çünkü her akvaryum farklıdır, birbirine tıpa tıp benzemez. Ayrıca aynı sonuca farklı yollardan ulaşmak da mümkündür. O yüzden benim yolum tek doğru yoldur gibi büyük iddialarım yoktur. Yapılması gereken ise internette yazılan bu tarz deneyim ve bilgilerin özünü kavrayıp kendi akvaryumlarımızda uygulanabilir olup olmadığını görmek diye düşünüyorum. Adi salyangozlar konusunda bu yazdıklarım birden fazla tank üzerinden elde edilmiş deneyim ve bilgilerdir. Akvaryumda denge kavramı mühimdir ve salyangozların da bu dengeye katkıları mevcuttur. Yani akvaryum dengede olduğu sürece, salyangoz olsun yosun olsun bunların popülasyonları da dengede oluyor diyebilirim.
[U]Bitiş[/U]
Bu yazıyı yazdığım orijinal konunun linki:
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/adi_salyangozdan_kurtulma_yontemi_k766081_sn4.asp[/URL]
Umarım yardımcı olur bu yazı sizin için, keyifli hobiler dilerim[:)][/QUOTE]
Evet akvaryuma yararları olduklarını düşünüyorum ancak görsel olarak da hoş durmuyor ve üremesi çok fazla, camlara yapışıyorlar akvaryuma bakınca zevk alamıyodum
[QUOTE=oguzsel]
İkinci el aldığım bir akvaryumumda satıcı akvaryumu 2ay önce bozduğunu ihtiyacım olursa içindeki kumları da verebileceğini söylemişti. Bir kova içinde yaklaşık 20-25kg bazalt kum. Ben de aldım ve hazırlığı kurulumu derken 10-15 gün de öyle geçti. Kurulumu tamamladıktan 1-2 hafta sonra akvaryumda 2tane ramshorn yavrusu görmüştüm. Kum dolu kovanın içinde sadece kumun nemiyle 3aya yakın nasıl canlı kaldı hayret etmiştim. Şuan hala da yaşıyorlar çok dayanıklı canlılar gerçekten.[/QUOTE]
Nemli olmasını geçtim ben güneşte günlerce beklettim kumları :D küpleri de güneşte kavurdum neredeyse. Sadece bitkilerimden şüpheleniyordum onları da günlerce ilaçta beklettim yıkadım ettim ama yok yani terminatör gibi bu salyangoz
[QUOTE=MertSoyumert]Cüce Puffer bulabilirseniz kısa sürede kökünü kuruturlar. Yumurtadan çıkan yeni salyangozları da üremeye fırsat kalmadan hallederler. Sonra siz pufferları çok seveceğiniz için onları beslemek için salyangoz ararsınız. Çevreden yeterli ve sürekli salyangoz bulamadığınız için salyangoz üretimi için ayrı salyangoz ve su piresi tankı kurarsınız.
True story [:)]
[/QUOTE]
Çok tatlı canlılarmış cidden araştırdım şimdi. Dediğiniz gibi bu canlıya da alışırsam bırakmak istemem ayrıca vatoz yavrularına ve lepistes yavrularına zarar verirler mi acaba o da var
[QUOTE=Ahmetkngr]Puffer fena bir çözüm değil ama aldınız mı puffere devam etmek sonrada salyangoz üretmek gerek mert beyin de dediği gibi vazgecilmiyor.
Helena katil salyangoz öneriliyor bende yakın zamanda yaklaşık bi 10 tane koyacağım ne kadar etkili olur bilmiyorum.
Deneyenler memnun kaldığını söylüyor ama helenalar bitirecek gibi değil bence.
Makrakanta edinilenilir ama bitirecegini düşünmüyorum onun da. Yani sırf salyangoz yiyecegini düşünmüyorum tabiki beslemedim kesin yemez diyemem.
Ben bi dönem günlük 30-40 tane toplayıp atıyordum o gün bitmiş gibi görünüyor ama bitmiyor 2 hafta böyle devam ettim baktım yok olmuyor.[:lol:]
Katil salayngoz umarım işe yarar bende pek ısınamadım ramshornlara.[/QUOTE]
O kadar hızlı ürüyor ki normal olsa eyvallah diyeceğim. Mesela tablet. Yem atıyorum vatozlar yiyemiyor sarıyorlar etrafını salyangozlar. Tabi bu durum 200 litrelik bozduğum akvaryumda böyleydi şimdi yeni yeni yumurta görmeye başladım
[QUOTE=replacka]Merhabalar,
Adi salyangoz konusu görünce, aylar önce benzer bir konuya yazdığım yazımı kopyalayıp fikir vermesi için buraya yapıştırayım istedim hemen [:)]
[U]Deneyim yazım[/U]
Kendi deneyimlerim ile konuya katkıda bulunmak isterim. 3 yıl kadar önce yeniden döndüm bu hobiye ve bu sefer daha önce denemediğim birşeyler denemek istediğim için de bitkili akvaryumlara sardım diyebilirim. İlk kurulumu yaptım. Sonra bitkileri ekledim. İşte o zaman adi salyangoz denilen canlıların farkına vardım. Tabi bitkili akvaryum acemisi olduğum için, bu salyangozların neredeyse her zaman bitkiler ile akvaryuma geldiğini ve bitkilere de karantina/dezenfeksiyon işlemi uygulandığını bilmiyordum. Neyse karşılaştığım bu ilk adi salyangoz türü physa marmorata idi. Başlarda çok cazip gelmişti akvaryumda bu canlıların olması. Ama bitkili akvaryum acemiliği beni çok zorluyordu. Bazen ışık yetmiyordu, ışık eklemesi yapıyordum ama bu sefer de fazla geliyordu. Kullandığım bitkiler konusunda bilinçli değildim. CO2 konusunda çok acemi idim. Taban gübresi ve sıvı gübrelerin önemini kavrayamamıştım. Kısacası çok farklı bir dünyaya hazırlıksız yakalanmıştım. İlk bir yıl boyunca bitkili akvaryumların eko-biyolojisini okuyup öğrenmek ile geçirdim diyebilirim. Çünkü çok fazla sorun ile karşılaşıyordum. Çözmek için de sürekli araştırıyordum.
Peki burada adi salyangozların işi ne diyecek olursanız. Bu öğrenme süreci boyunca hiçbir zaman adi salyangozların popülasyonunu kontrol edilebilir seviyeye çekemedim diyebilirim. Bir insan her sabah ışıkların açılması ile birlikte akvaryumunun camlarını physa ile kaplı bulabilir mi derseniz. Evet bulur, ben buldum. Her sabah ışıklar açılınca camda yakaladıklarımı, aşağı inemeden eze eze bitirmeye çalışıyor ama neredeyse her sabah aynı manzara ile uyanıyordum. Keza dış filtre içinde de ürediklerinden su debisini bile etkiliyorlardı. Yemlemeyi de azalttım ama nafile, çünkü yaptığım yanlış uygulamalardan dolayı çürüyen bitkiler oluyordu. Haliyle onları tüketerek yine çoğalmaya devam ediyorlardı. Ayrıca bir bitkinin çürümesinin, bir balık ölümü kadar akvaryumu kirletmeyeceği düşüncesi olabilir ama bitkilerin ölümü veya yapraklarının çürümesi, tıpkı akvaryum içindeki bir balık çürümesi gibi su değerlerini bozabiliyor. Bozuk değerler yosunlara yol açıyor, hiçbir yem vermeseniz bile salyangozlar bu yosunları tüketerek hayatta kalıyor hatta çoğalıyorlar. Hele ki mavi yeşil alg yosunu gibi türler de ortaya çıktı ise o akvaryumun dengesi oturmadan adi salyangozların sayısının azaldığını görmedim diyebilirim.
Sonra okuduklarımı ve öğrendiklerimi uygulamaya başladım. Akvaryumda herhangi bir sorun varlığından bile şüphe edildiğinde, su değiştirmenin çözüm niteliğinde önemli bir adım olduğunu o kadar iyi gözlemledim ki... Kısacası bir akvaryum denge yoluna girdikçe physa sayısının da dengeye ulaştığını gördüm. Tamam hiçbir zaman sıfır olmadı ama eskisi gibi her gün camda onlarcası ile uyanma durumu da bitti diyebilirim.
Ama yine de bu physa beni büyük bir travmaya uğrattığı için, adi salyangozların olmadığı bir akvaryum kurmak istedim ve yeni bir kurulum yaptım. Ama nasıl kurulum, herşeyi özenle seçiyorum. Tüm objeler dezenfekte ediliyor. Bitkiler in vitro bulunursa öyle alınıyor. Yoksa bitkilere de karantina ve dezenfeksiyon yapılıyor vs vs. Peki sonuç? Evet sonuç tertemiz bir akvaryum oluyor. Hiç adi salyangoz olmayan bir akvaryum ve düşmanınızı yenmenin verdiği haklı gurur
Böylece adi salyangoz konusunda steril akvaryumlar kurarak devam ettim yola. Tabi nerite ve minyatür neriteler vardı yine akvaryumlarımda. Ama sonra bir sorunun farkına vardım. Eninde sonunda akvaryumlarda canlılar ölüyor. Bitki veya balık fark etmeksizin, çok iyi de bakılsa bu oluyor ve olacak. Böyle bir durumda ise bu çürüyen şeylerin hemen ayrıştırılması, sonra da ayrışan yapı taşlarının tekrardan akvaryum içindeki döngüye sokulması en doğrusu oluyor. Benim için de aynı durum oldu. Zamanla balık öldü. Akvaryumda bir anda yosun sorunu çıktı. Bir bitki çürüdü, yosun sorunu çıktı. Kısacası salyangoz sorunu bitti, yosun sorunu başladı. Sonra yine araştırıp öğrendim ve bu durumun akvaryumda çürükçül eksikliğinden kaynaklandığını düşünüp çürükçül eklemeye karar verdim.
Ama adi salyangozların oluşturduğu travma ve korkudan dolayı başka bir çürükçül canlı arayışına girdim. Sonuç olarak ise neocaridina türünden karidesleri ekledim akvaryumlarıma. Keza işe yaradı da. Artık çürüyen ölen birşeyler var mı diye akvaryumlarda uzun uzun asayiş taraması yapmıyordum. Çünkü karidesler yetiyor idi. Ama yine bir sorun vardı. Karidesler neredeyse her balığın tüketebileceği bir canlı idi ve bu yüzden de zamanla akvaryumdaki sayıları azalıyordu. Başka bir gözlemim ise şu oldu; zemin bitkilerini bilen bilir. Budama atlanırsa zamanla alt katmanları hafiften çürür. İşte çürüyen bu alt katmanlara karideslerin çok ulaşamadığını gördüm. Yani ancak yavruları girebiliyor idi ama onlar da çok etkili olamıyordu. Haliyle bana yine yeniden çürükçül canlı arayışı gözüktü diyebilirim.
Bu aşamada ise durum biraz daha farklı idi diyebilirim. Çünkü artık kendime güveniyordum ve adi salyangozları en baştan elemek istemiyordum. Ama yine de physa denilen türü hiç düşünmedim. Çünkü beni zamanında çok yordu, zorladı ve üzdü O yüzden ramshornlara yöneldim (Ki physa ile birlikte adi salyangoz olarak değerlendirilirler) Ama öyle kahverengi ramshorn da değil. Bulabildiğim en güzel albino, yani kırmızı ramshornu temin edip, adi salyangoz açısından steril olan akvaryumlarıma kendi elimle bizzat ekledim Sonra ise merak ve korku ile karışık bir sürece girdim. Acaba ne olacak diye?
Ne mi oldu, öncelikle çürükçül olarak yaptığı şeyleri karidesler kadar iyi, hatta bazen daha iyi yaptıklarını gördüm Ayrıca karidesler gibi balıklara kolayca yem olma sorunları da olmuyor. Üstelik aldığım ramshornlar değişik bir tür imiş sanırım. Hep kırmızı/pembe renkte ürüyorlar ve boyut olarak en fazla mercimek kadar büyüyorlar. Biraz da yassı bir formları mevcut diyebilirim. Yani physa dan daha çok göze hitap ettikleri kesin. Peki çoğalma durumu nasıl derseniz, bir yıldır akvaryumlarımdalar ve hiçbir zaman kontrolsüzce çoğalma, camlarda onlarcasını görme gibi bir durumum olmadı diyebilirim. Yani bu zamana kadar deneyim ve araştırma ile elde ettiğim tüm bilgiler işe yaramış. Dengeli bir akvaryumun ne olduğunu kavramış oldum diyebilirim. Dengede olan bir akvaryumda ise canlıların popülasyonu onları destekleyebilecek besin miktarı kadar çoğalabiliyor. Üstelik akvaryumlara ramshorn ekledikten sonra, salyangoz tüketen hiçbir canlı da eklemedim popülasyonu kontrol altında tutması için. Çünkü aynı tanklarda nerite ve minyatür neriteler de mevcut. Katil salyangoz falan koysam neritelerin halleri ne olur kim bilir. Yani av-avcı baskısı ile popülasyonu kontrol altında tutmak tek bir yöntem değildir. Kaynak kısıtlaması da canlı popülasyonlarını sınırlayabilir.
Yazı uzun oldu biliyorum ama kendi yaşadıklarımdan gördüğüm; adi salyangoz sorunundan ziyade akvaryumun kendi içinde çözülemeyen bir sorunu, dengesizliği oluyor. Akvaryum dengede/sorunsuz olunca salyangoz popülasyonu da dengede oluyor. Bunun tam tersini kullanarak, yani salyangoz popülasyonunun arttığını fark ettikten sonra akvaryumda birşeylerin ters gittiğini düşünmek, bunu gösterge olarak kullanmak da hiç yanlış bir uygulama değildir. Belki birkaç hafta önce bir balık öldü veya bitkilerin yaprakları çürüdü ve bunları tükettikleri için sayıları çoğaldı. Sonuçta herkesin, her akvaryumunu, her gün, balık ölümü var mı diye kontrol etme durumu olmayabilir. Ki benim onca emek verip salyangoz açısından steril kurduğum akvaryumlarıma, sonradan adi salyangoz ekleme sebebim de budur. Ölen, çürüyen şeyleri sürekli takip etmek insanı çok zorlar. Böyle durumlarda ise salyangozlar çürüyen şeyleri tüketip çoğaldıklarından sayıları artar ve bu artış size bir sorun olduğu konusunda fikir verebilir. Hemen sorun tespit edilip çözülerek, bir de üstüne su değişimi yapıp, popülasyon kontrolü amaçlı birkaç salyangozu da canlı yeme dönüştürdük mü, bu aşırı çoğalma durumunu kontrol altına almış olursunuz. Bir taşla iki kuş
Benim deneyimlerimden aktarabileceğim şeyler bunlardır. Bunlar kesin doğrulardır demiyorum. Çünkü her akvaryum farklıdır, birbirine tıpa tıp benzemez. Ayrıca aynı sonuca farklı yollardan ulaşmak da mümkündür. O yüzden benim yolum tek doğru yoldur gibi büyük iddialarım yoktur. Yapılması gereken ise internette yazılan bu tarz deneyim ve bilgilerin özünü kavrayıp kendi akvaryumlarımızda uygulanabilir olup olmadığını görmek diye düşünüyorum. Adi salyangozlar konusunda bu yazdıklarım birden fazla tank üzerinden elde edilmiş deneyim ve bilgilerdir. Akvaryumda denge kavramı mühimdir ve salyangozların da bu dengeye katkıları mevcuttur. Yani akvaryum dengede olduğu sürece, salyangoz olsun yosun olsun bunların popülasyonları da dengede oluyor diyebilirim.
[U]Bitiş[/U]
Bu yazıyı yazdığım orijinal konunun linki:
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/adi_salyangozdan_kurtulma_yontemi_k766081_sn4.asp[/URL]
Umarım yardımcı olur bu yazı sizin için, keyifli hobiler dilerim[:)][/QUOTE]
Evet akvaryuma yararları olduklarını düşünüyorum ancak görsel olarak da hoş durmuyor ve üremesi çok fazla, camlara yapışıyorlar akvaryuma bakınca zevk alamıyodum
[QUOTE=oguzsel]
İkinci el aldığım bir akvaryumumda satıcı akvaryumu 2ay önce bozduğunu ihtiyacım olursa içindeki kumları da verebileceğini söylemişti. Bir kova içinde yaklaşık 20-25kg bazalt kum. Ben de aldım ve hazırlığı kurulumu derken 10-15 gün de öyle geçti. Kurulumu tamamladıktan 1-2 hafta sonra akvaryumda 2tane ramshorn yavrusu görmüştüm. Kum dolu kovanın içinde sadece kumun nemiyle 3aya yakın nasıl canlı kaldı hayret etmiştim. Şuan hala da yaşıyorlar çok dayanıklı canlılar gerçekten.[/QUOTE]
Nemli olmasını geçtim ben güneşte günlerce beklettim kumları :D küpleri de güneşte kavurdum neredeyse. Sadece bitkilerimden şüpheleniyordum onları da günlerce ilaçta beklettim yıkadım ettim ama yok yani terminatör gibi bu salyangoz
Adi Salyangoz Belası
Yaklaşık 3 senedir kurulu duran akvaryumumu salyangoz belası yüzünden bozdum küçültmeye gittim. Akvaryum içindekileri günlerce güneşte beklettim kuruttum. Bitkilerimden 5 6 tane aldım sadece ve 2 hafta salyangoz ilacında beklettim yeni kurulumdan önce de tek tek temizledim kontrol ettim. Şimdi yeni kurduğum akvaryumda da varlar dışarıdan bir şey gelmemesine rağmen. Bu lanet salyangozu istemiyorum iğrendim bela oldu resmen. Terminatör gibi kurtuluş yok ne yaptıysam bitiremedim yine çıkmaya başladılar akvaryumumda. 2 ay sonra nasıl çıkıyorlar noluyor bir şey anlamadım. Kısacası kafayı yedirtir bunlar hobiciye
Yaklaşık 3 senedir kurulu duran akvaryumumu salyangoz belası yüzünden bozdum küçültmeye gittim. Akvaryum içindekileri günlerce güneşte beklettim kuruttum. Bitkilerimden 5 6 tane aldım sadece ve 2 hafta salyangoz ilacında beklettim yeni kurulumdan önce de tek tek temizledim kontrol ettim. Şimdi yeni kurduğum akvaryumda da varlar dışarıdan bir şey gelmemesine rağmen. Bu lanet salyangozu istemiyorum iğrendim bela oldu resmen. Terminatör gibi kurtuluş yok ne yaptıysam bitiremedim yine çıkmaya başladılar akvaryumumda. 2 ay sonra nasıl çıkıyorlar noluyor bir şey anlamadım. Kısacası kafayı yedirtir bunlar hobiciye
Koi İçin Bahçe Havuzu Yapımı
Bahçeyi ayrıca sulama imkanımız var. Havuzu temizleme amaçlı olacak aslında tahliye vanası daha çok, su tazeleme yani. Hayvanlardan geçecek bakterileri 3lü filtre malzemesi dolu kovalardan geçirerek engelleyebilir miyim acaba? Ağaç ceviz bu arada.
Balık sayısı olarak 4 adet düşünüyorum çok abartmadan. Düzen oturacak mı onu da görmeliyim tabi
Bahçeyi ayrıca sulama imkanımız var. Havuzu temizleme amaçlı olacak aslında tahliye vanası daha çok, su tazeleme yani. Hayvanlardan geçecek bakterileri 3lü filtre malzemesi dolu kovalardan geçirerek engelleyebilir miyim acaba? Ağaç ceviz bu arada.
Balık sayısı olarak 4 adet düşünüyorum çok abartmadan. Düzen oturacak mı onu da görmeliyim tabi
Koi İçin Bahçe Havuzu Yapımı
Herkese merhabalar. Şimdi şöyle bir konu var ve fikirlerinize ihtiyaç var. Ailem yavaştan köy hayatına geçiyor ve bahçeye havuz yaptırma düşüncemiz var. Boyutları 1.5m yükseklik 3m uzunluk ve 2m genişlik. Köyde bi oluk var hayvanların su içtiği. Bu oluğun çıkışı bizim bahçeye akıyor ve ben bu suyla devir yapmayı düşünüyorum havuzu. Yazın hava sıcak olduğu için su biraz daha az akıyor(fotolarda az halini attım) hayvanlar su içince 2 saate falan oluk doluyor ve tekrar su akışı sağlanıyor. Yani filtre kısımları bu sürede akışsız kalacak. Bu gelen suyu filtre bölgelerinden havuza göndermeyi düşünüyorum. Havuzun üstten taşırma kısmı olacak fazla suyu. Ve bir de tabandan vana koymayı düşünüyorum arada tabandan su çekimi olur ve bahçeyi de sulamış olurum o suyla. Kışın kar yağacağı için havuzun belli kısmı toprak altında olacak su donmasın. Yüzeyi büyük ihtimalle donabilir. Bir kaç soru işareti var kafamda. Koi bu şartlar için uygun mudur. Bildiğim kadarıyla su yüzeyi donunca kış uykusuna yatıyormuş ve yemlemeyi kesiyormuşuz bu süreçte. Ailem kışın İstanbul’a bi kaç ay gelip kalabilir. Bu süreçte tamamen yemleme yapamayacak değiliz komşulardan yardım gelir. Yapamasak bile bu süreçte ne kadar dayanabilirler acaba? Havuzun için doğal olacak yosun vs beslenirler diye düşünüyorum. Ayrıca havuzun iç sıvasında ne önerirsiniz? Fotoğarafları koyuyorum. İnce su akışı yaz ayı kalın su akışı nisan ayı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/290820221255401.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/290820221301421.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/290820221302351.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/290820221304001.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/290820221306171.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/290820221306461.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/290820221308241.jpg[/IMG]
Herkese merhabalar. Şimdi şöyle bir konu var ve fikirlerinize ihtiyaç var. Ailem yavaştan köy hayatına geçiyor ve bahçeye havuz yaptırma düşüncemiz var. Boyutları 1.5m yükseklik 3m uzunluk ve 2m genişlik. Köyde bi oluk var hayvanların su içtiği. Bu oluğun çıkışı bizim bahçeye akıyor ve ben bu suyla devir yapmayı düşünüyorum havuzu. Yazın hava sıcak olduğu için su biraz daha az akıyor(fotolarda az halini attım) hayvanlar su içince 2 saate falan oluk doluyor ve tekrar su akışı sağlanıyor. Yani filtre kısımları bu sürede akışsız kalacak. Bu gelen suyu filtre bölgelerinden havuza göndermeyi düşünüyorum. Havuzun üstten taşırma kısmı olacak fazla suyu. Ve bir de tabandan vana koymayı düşünüyorum arada tabandan su çekimi olur ve bahçeyi de sulamış olurum o suyla. Kışın kar yağacağı için havuzun belli kısmı toprak altında olacak su donmasın. Yüzeyi büyük ihtimalle donabilir. Bir kaç soru işareti var kafamda. Koi bu şartlar için uygun mudur. Bildiğim kadarıyla su yüzeyi donunca kış uykusuna yatıyormuş ve yemlemeyi kesiyormuşuz bu süreçte. Ailem kışın İstanbul’a bi kaç ay gelip kalabilir. Bu süreçte tamamen yemleme yapamayacak değiliz komşulardan yardım gelir. Yapamasak bile bu süreçte ne kadar dayanabilirler acaba? Havuzun için doğal olacak yosun vs beslenirler diye düşünüyorum. Ayrıca havuzun iç sıvasında ne önerirsiniz? Fotoğarafları koyuyorum. İnce su akışı yaz ayı kalın su akışı nisan ayı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/290820221255401.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/290820221301421.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/290820221302351.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/290820221304001.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/290820221306171.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/290820221306461.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191449/290820221308241.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Sessiz Şelale Filtre Önerisi Sufisu, 23:18
Filtreleme Seçenekleri - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
KULLANICILAR
- 83 Online Kullanıcı, 45 Üye
Online Kullanıcılar
omerkaya40,
sorbiek,
HaydarGul,
Malawi market,
Urar,
Azizdurdenn,
yeekim,
lojistisyen,
NightWist,
osmandbnl,
BilalM.,
sina cen,
Kınayu,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
Sungurr,
mesut alak,
Kuduoglu,
Arch.Hüseyin,
Pandkoal,
0rnn,
Cyber_Scout,
MuratOzdemir,
Ciyus,
Mirt,
by__cg,
Sekizo,
EMRECAN12,
TheDS,
zen666,
Zombie2626,
Tortuga7,
darknessmania,
nniiaa,
HüseyinUysal,
Fin World,
NautilusLordu,
propecia,
Aquarist101,
oguzkanmaz,
mightymurat,
Akyol hobi,
Taha⚡,
şansal,
platinium,
LeventYorganci,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
