ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
asliaral
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
40
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Kasım 2016 15:17
Son Ziyaret:
12 Haziran 2026 17:52
Toplam Mesaj:
432 [0.12 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
10 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Aslı B.
Doğum Tarihi:
01 Mayıs 1980
Yaş:
46
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Su Kaplumbağası Yumurtlama Dönemi
Başka birşey ararken konuya denk geldim. Mesajı okudum ama çok uzun. Tane tane sorsanız daha iyi olacak.
Kaplumbağa alan bulamazsa suya veya kuru alanına yumurtlar.
Yumurtaları kırabilirler, yiyebilirler. (Boş olunca böyle yaptıkları bilgisi var ama kaynağından emin olmadığımdan kesindir diyemem.)
Yumurtlama genelde Mart'tan yaza doğru başlar var Eylül Ekim gibi biter.
Bizdeki durum yıllardır bu.
Neden bu kadar uğraştığınızı anlayamadım. Üretmek istemiyorsunuz ama aynı zamanda kuluçkaya yumurtlasın istiyorsunuz. Bir de çiftleşmesin istiyorsunuz.
Hayvanları doğal bıraksanız zaten uyum sağlayacaklar.
Özel bir alan yapmak elbette iyidir ama bu sizin yaptığınız gibi değil. Turgay Bora sitesinde örnek yumurtlama alanları vardı.
Velhasıl bizde uzun yıllardır bu şekilde yumurtlama oluyor. Çok eskiden ben de topraktan alan yaptım rağbet etmedi.
Tek sıkıntı, yumurtlama zamanı akvaryumdan kaçmaya çalışıyor. Önlemleri alıyoru ve sonunda ya suya ya kuru alana yumurtluyor.
Kur yapmak için ısırma ve rahatsız etme sürekli olan bir şey. Çok büyük yaralanma ve ciddi bir şey olmadıkça ayırmanıza gerek yok. Ayırmayın çünkü doğal normal halleri o.[EDIT]asliaral,2026-06-12 17:52:57[/EDIT]
Başka birşey ararken konuya denk geldim. Mesajı okudum ama çok uzun. Tane tane sorsanız daha iyi olacak.
Kaplumbağa alan bulamazsa suya veya kuru alanına yumurtlar.
Yumurtaları kırabilirler, yiyebilirler. (Boş olunca böyle yaptıkları bilgisi var ama kaynağından emin olmadığımdan kesindir diyemem.)
Yumurtlama genelde Mart'tan yaza doğru başlar var Eylül Ekim gibi biter.
Bizdeki durum yıllardır bu.
Neden bu kadar uğraştığınızı anlayamadım. Üretmek istemiyorsunuz ama aynı zamanda kuluçkaya yumurtlasın istiyorsunuz. Bir de çiftleşmesin istiyorsunuz.
Hayvanları doğal bıraksanız zaten uyum sağlayacaklar.
Özel bir alan yapmak elbette iyidir ama bu sizin yaptığınız gibi değil. Turgay Bora sitesinde örnek yumurtlama alanları vardı.
Velhasıl bizde uzun yıllardır bu şekilde yumurtlama oluyor. Çok eskiden ben de topraktan alan yaptım rağbet etmedi.
Tek sıkıntı, yumurtlama zamanı akvaryumdan kaçmaya çalışıyor. Önlemleri alıyoru ve sonunda ya suya ya kuru alana yumurtluyor.
Kur yapmak için ısırma ve rahatsız etme sürekli olan bir şey. Çok büyük yaralanma ve ciddi bir şey olmadıkça ayırmanıza gerek yok. Ayırmayın çünkü doğal normal halleri o.[EDIT]asliaral,2026-06-12 17:52:57[/EDIT]
Çok Uzun Süre Kullanılmayan Isıtıcı Bozulur Mu?
[QUOTE=enginhayta]
ısıtıcının camında çatlak kaçak yoksa sorun olmaz 10 yıldır kullanılmayan ısıtıcıyı yeni akvaryumumda kullanıyorum [/QUOTE]
Çok teşekkürler. Hiçbir sorunu yok. Sadece çok yüksek diye kullanmam zor oluyor. O yüzden diğerini öne aldım.
[QUOTE=enginhayta]
ısıtıcının camında çatlak kaçak yoksa sorun olmaz 10 yıldır kullanılmayan ısıtıcıyı yeni akvaryumumda kullanıyorum [/QUOTE]
Çok teşekkürler. Hiçbir sorunu yok. Sadece çok yüksek diye kullanmam zor oluyor. O yüzden diğerini öne aldım.
Çok Uzun Süre Kullanılmayan Isıtıcı Bozulur Mu?
[QUOTE=Esra8181] benim 5 sene önce aldığım ısıtırım bozulmamıştı[/QUOTE]
[QUOTE=BEHSAT53]Bozulmaz.[/QUOTE]
Çok teşekkürler.
[QUOTE=Esra8181] benim 5 sene önce aldığım ısıtırım bozulmamıştı[/QUOTE]
[QUOTE=BEHSAT53]Bozulmaz.[/QUOTE]
Çok teşekkürler.
Çok Uzun Süre Kullanılmayan Isıtıcı Bozulur Mu?
Merhabalar.
Bir ara ısıtıcım bozulunca, acil başka bir ısıtıcı almıştım. Sonra garantide değiştirdiler ve 2 tane oldu. İlk sene sonradan aldığımı kullandım ama sonra esas ısıtıcım akvaryumda daha iyi duruyor diye onu kullandım. Epey yıl oldu. Daha da gerek olmadıkça kullanmayı düşünmüyorum.
Acaba çok uzun süre kullanılmayan ısıtıcı bozulur mu? Bir şekilde içindeki malzemenin bozulması vs bir durumla karşılaşan oldu mu?
Merhabalar.
Bir ara ısıtıcım bozulunca, acil başka bir ısıtıcı almıştım. Sonra garantide değiştirdiler ve 2 tane oldu. İlk sene sonradan aldığımı kullandım ama sonra esas ısıtıcım akvaryumda daha iyi duruyor diye onu kullandım. Epey yıl oldu. Daha da gerek olmadıkça kullanmayı düşünmüyorum.
Acaba çok uzun süre kullanılmayan ısıtıcı bozulur mu? Bir şekilde içindeki malzemenin bozulması vs bir durumla karşılaşan oldu mu?
Su Kaplumbağası Mantar Hastalığı
[QUOTE=Cyber_Scout]
Kışı yaza çevirmemek gerekir anlamında söylüyorum..
Kış uykusuna yatan canlıları uyutmama gayreti doğru değil .[/QUOTE]
Bu şekilde mantık kurarsanız; o zaman bu canlıların doğadan alınıp akvaryumda bakılması zaten doğru değil.
Veteriner; yatırmak isteyenler için yardımcı oluyor ancak onun ısısı vs çok önemli ve detaylı. Burada onu sağlayabilecek insan sayısı nadir olur.
Akvaryum şartlarında; ısıtma lambası, ısıtıcı vs olsa da onlar zaten kışın ağırlaşıp az yemek yeme, çok uyuma gibi belirtiler gösteriyorlar. Bu da bir nevi kış uykusu. Veteriner; ille de aylarca uyuyacak diye bir şey yok demişti.[EDIT]asliaral,2026-01-02 22:10:35[/EDIT]
[QUOTE=Cyber_Scout]
Kışı yaza çevirmemek gerekir anlamında söylüyorum..
Kış uykusuna yatan canlıları uyutmama gayreti doğru değil .[/QUOTE]
Bu şekilde mantık kurarsanız; o zaman bu canlıların doğadan alınıp akvaryumda bakılması zaten doğru değil.
Veteriner; yatırmak isteyenler için yardımcı oluyor ancak onun ısısı vs çok önemli ve detaylı. Burada onu sağlayabilecek insan sayısı nadir olur.
Akvaryum şartlarında; ısıtma lambası, ısıtıcı vs olsa da onlar zaten kışın ağırlaşıp az yemek yeme, çok uyuma gibi belirtiler gösteriyorlar. Bu da bir nevi kış uykusu. Veteriner; ille de aylarca uyuyacak diye bir şey yok demişti.[EDIT]asliaral,2026-01-02 22:10:35[/EDIT]
Su Kaplumbağası Mantar Hastalığı
[QUOTE=Cyber_Scout]Genele hitap ediyorum .
Şahsi algılamayın bazı yazdıklarımı..
Sürüngenler apayrı bir konudur...
Hidrojen Peroksit köpürme yaparsa mantar (dış)
Tedavisi kolay diyebilirim.
Köpürmüyorsa "kabuk çürümesi"
Bu yıl kış uykusu için kilosu nasıl?
Kaç kilo?
Tartım ve not alma bir sürüngen bakıcısının rutini olmalı..
Yıllardır yatmadığı kış uykusu bedensel hasara sebebiyet verir. Şuanda yaşadığınız gibi.
Doğanın rutinine suni müdahaleler yapmamak daha doğru olur. (Isıtıcı lamba gibi)
Doğa dışarıda nasıl ise evdeki canlıya aynını yansıtmak gayreti iyi olur.
Yüksek yağ içerikli proteinli ve keratin içerikli yemler yada hamsi karides gibi donuktan satın alma gerçek gıdalar destekleyici olacaktır .
(Kış için yağ stoğunun oluşması için)[/QUOTE]
Doğal rutinine ısıtıcı lamba gibi suni müdahale yapmamak gerek yazmışsınız. Bu hayvanların doğasına uygun bir ülkede yaşamadığımız için ısıtma lambası kullanıyoruz. Keza akvaryum ısıtıcısı vb.
[QUOTE=Bubbles]Yakında açık eczane varmış erkek arkadaşım eve dönmesini bekliyorum onunla beraber gidip alacağız bu %3lük Hidrojen Peroksit ve
Potasyum permanganat çözeltisini bunları aldığımda ne yapmam lazım peki nasıl uygulayacağım [:((][:?]
Kış uykusu ve uyandırması hayvan için oldukça stresli olacağı için hiç yapmadım kaynak yetersizliğinden ortaya çıkan bir olgu olduğu için evde yaşayan hayvanlarda şart olan bir şey değildir diye biliyorum. Deneyimlerime dayanarak da şart olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim şimdiye kadar 10 yıldır sadece 1 kez hastalandı o da akvaryumundaki taşların arasına sıkışıp oksijensiz kalması şeklindeydi. O günden sonra da komple taşları mağaraları çıkartıp silis kuma geçtim Allaha şükürler olsun bugüne kadar herhangi bir hastalık veya düşük enerjiyle karşılaşmadık[/QUOTE]
Silis kum en ideali, doğru yapmışsınız. (ince silis) Veteriner tavsiyesi ile biz de o kumu aldık. Akvaryum şartlarında baktığımız için biz de veterinerimizin yönlendirmesi doğrultusunda kış uykusuna yatırmıyoruz.
[QUOTE=Bubbles]Ahdkkdmslskxjs bana niye trip atıldığını anlamış değilim şuan sizden bilgi aldığım gibi başka kaynaklardan da bilgi alıyorum sizin deneyimli biri olduğunuzu düşünerek gelip size soruyorum nasıl bir yol izleyelim diye ısıtıcı lamba kış uykusuna yatırmayışım falan hep veterinerimizin tavsiyesi ile ilerlenmiş durumlar ilk mesajda yazdığım gibi ankaradan taşındığım için veteriner bulamadım o yüzden buraya danışıyorum ama sanırım haftasonu ankaraya gideceğim bu şekilde kulaktan dolma ilerleyemem yani [/QUOTE]
Hangi şehre taşındınız? İstanbul'daysanız işin ehli veteriner tavsiye edebilirim.
[QUOTE=Cyber_Scout]Genele hitap ediyorum .
Şahsi algılamayın bazı yazdıklarımı..
Sürüngenler apayrı bir konudur...
Hidrojen Peroksit köpürme yaparsa mantar (dış)
Tedavisi kolay diyebilirim.
Köpürmüyorsa "kabuk çürümesi"
Bu yıl kış uykusu için kilosu nasıl?
Kaç kilo?
Tartım ve not alma bir sürüngen bakıcısının rutini olmalı..
Yıllardır yatmadığı kış uykusu bedensel hasara sebebiyet verir. Şuanda yaşadığınız gibi.
Doğanın rutinine suni müdahaleler yapmamak daha doğru olur. (Isıtıcı lamba gibi)
Doğa dışarıda nasıl ise evdeki canlıya aynını yansıtmak gayreti iyi olur.
Yüksek yağ içerikli proteinli ve keratin içerikli yemler yada hamsi karides gibi donuktan satın alma gerçek gıdalar destekleyici olacaktır .
(Kış için yağ stoğunun oluşması için)[/QUOTE]
Doğal rutinine ısıtıcı lamba gibi suni müdahale yapmamak gerek yazmışsınız. Bu hayvanların doğasına uygun bir ülkede yaşamadığımız için ısıtma lambası kullanıyoruz. Keza akvaryum ısıtıcısı vb.
[QUOTE=Bubbles]Yakında açık eczane varmış erkek arkadaşım eve dönmesini bekliyorum onunla beraber gidip alacağız bu %3lük Hidrojen Peroksit ve
Potasyum permanganat çözeltisini bunları aldığımda ne yapmam lazım peki nasıl uygulayacağım [:((][:?]
Kış uykusu ve uyandırması hayvan için oldukça stresli olacağı için hiç yapmadım kaynak yetersizliğinden ortaya çıkan bir olgu olduğu için evde yaşayan hayvanlarda şart olan bir şey değildir diye biliyorum. Deneyimlerime dayanarak da şart olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim şimdiye kadar 10 yıldır sadece 1 kez hastalandı o da akvaryumundaki taşların arasına sıkışıp oksijensiz kalması şeklindeydi. O günden sonra da komple taşları mağaraları çıkartıp silis kuma geçtim Allaha şükürler olsun bugüne kadar herhangi bir hastalık veya düşük enerjiyle karşılaşmadık[/QUOTE]
Silis kum en ideali, doğru yapmışsınız. (ince silis) Veteriner tavsiyesi ile biz de o kumu aldık. Akvaryum şartlarında baktığımız için biz de veterinerimizin yönlendirmesi doğrultusunda kış uykusuna yatırmıyoruz.
[QUOTE=Bubbles]Ahdkkdmslskxjs bana niye trip atıldığını anlamış değilim şuan sizden bilgi aldığım gibi başka kaynaklardan da bilgi alıyorum sizin deneyimli biri olduğunuzu düşünerek gelip size soruyorum nasıl bir yol izleyelim diye ısıtıcı lamba kış uykusuna yatırmayışım falan hep veterinerimizin tavsiyesi ile ilerlenmiş durumlar ilk mesajda yazdığım gibi ankaradan taşındığım için veteriner bulamadım o yüzden buraya danışıyorum ama sanırım haftasonu ankaraya gideceğim bu şekilde kulaktan dolma ilerleyemem yani [/QUOTE]
Hangi şehre taşındınız? İstanbul'daysanız işin ehli veteriner tavsiye edebilirim.
Kırmızı Yanaklı Su Kaplumbağası
[QUOTE=Begumtar]Teşekkür ederim. Ele çok almayı tercih etmemekteyim zaten. Bu aralar ele almamın sebebi antibiyotik içirmek için. Bazen dışarı çıkmak için duvara tırmanmaya çalılıyorlar güneşlenme bahanesi ile çıkartıyorum ve genellikle biraz uzaklarına uzanıyorum o zaman gelip göğsüme tırmanıyorlar onun dışında teması çok tercih etmiyorum[/QUOTE]
Isıtıcı, filtre, ısıtma lambası elzemdir. Aşağıdaki linki incelemenizi tavsiye ederim.
https://sukaplumbagasi.com/threads/slider-turu-su-kaplumbagasi-bakim-kilavuzu.9602/
[QUOTE=Begumtar]Teşekkür ederim. Ele çok almayı tercih etmemekteyim zaten. Bu aralar ele almamın sebebi antibiyotik içirmek için. Bazen dışarı çıkmak için duvara tırmanmaya çalılıyorlar güneşlenme bahanesi ile çıkartıyorum ve genellikle biraz uzaklarına uzanıyorum o zaman gelip göğsüme tırmanıyorlar onun dışında teması çok tercih etmiyorum[/QUOTE]
Isıtıcı, filtre, ısıtma lambası elzemdir. Aşağıdaki linki incelemenizi tavsiye ederim.
https://sukaplumbagasi.com/threads/slider-turu-su-kaplumbagasi-bakim-kilavuzu.9602/
Su Kaplumbağası İçin Kuru Alan Nasıl Yapmalıyım
[QUOTE=Boncukk12]Ben bir su kaplumbağası alcağım her şeyim tam akvaryum hazır tek eksiğim kuru alan bunu satıyorlarmı yoksa ben mi yapmalıyım nasıl yapmalıyım[:?] [/QUOTE]
Satılan da var, kendiniz de yapabilirsiniz.
Google'a ve Youtube'a yazsanız orada yapılış örnekleri vardır.
Akvaryum üzeri kuru alanlar var. Yani bu şekilde akvaryum yaptırabilirsiniz. Kaplumbağa akvaryumu.
[QUOTE=Boncukk12]Ben bir su kaplumbağası alcağım her şeyim tam akvaryum hazır tek eksiğim kuru alan bunu satıyorlarmı yoksa ben mi yapmalıyım nasıl yapmalıyım[:?] [/QUOTE]
Satılan da var, kendiniz de yapabilirsiniz.
Google'a ve Youtube'a yazsanız orada yapılış örnekleri vardır.
Akvaryum üzeri kuru alanlar var. Yani bu şekilde akvaryum yaptırabilirsiniz. Kaplumbağa akvaryumu.
Su Kaplumbağası Cinsiyeti Ve Bakım-beslenmesi
[QUOTE=Raizial]Kaplumbağaya asıl yemleri haricinde az miktarlarda granül şeklindeki balık yemlerinden veriyorum hoşuna gittiği için ama bir sıkıntı olur mu?[/QUOTE]
İçeriğe bakmak lazım. Mesela tuz vs zararlı. Riske etmeyin derim yani gerek yok. Çünkü siz zararlı bir şey de verseniz onlar yer. Yani oburlar.
[QUOTE=Raizial][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268193/191020251628171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268193/191020251629201.jpg[/IMG]
Birkaç gün önce sahiplendim normalde iki tanelermiş ama birisi ölmüş bunun cinsiyetini öğrenip yanına zıt cinsiyetli bir tane daha almayı planlıyorum.
İnternetten anladığım kadarıyla dişi ama bilen birilerine de danışmak istedim. Kabuk çapı 5cm
Şu an klasik bir kaplumbağa akvaryumunda duruyor su dışına çıkabileceği bir yer var ama hiç çıktığını görmedim. Yem vakti harici beni görünce kaçıyor.
Üzerine UVA/UVB 0.3 lambası aldım önemliymiş sürüngenler için.
Ortam sıcaklığı ve su sıcaklığı 20 derece civarlarında geziyor sadece lambayla ısınıyor suda ısıtıcı yok, 12 saat açık 12 saat kapalı tutuyorum.
Suyunu 3-4 günde bir dip çekimi mantığıyla pislikleri alacak kadar çekiyorum ve üstünü tekrar dinlenmiş suyla tamamlıyorum.
Yem olarak tetra markasının s şeklinde bir yemi var sabah bir akşam bir ufak ufak bölerek veriyorum yanında da kurutulmuş kan kurdu veya artemia veriyorum (artemiayı daha çok seviyor)
Ekstra olarak ileriki zamanda Sera raffy ı, raffy p, raffy mineral, reptil carnivore ve tetra reptomin stick almayı düşünüyorum. Büyüdüklerinde un kurdu yiyebiliyorlarmış sanırım kaç cm olması gerek yiyebilmesi için?
İlk defa kaplumbağa bakıyorum kabuğunu fırçalamam gerekir mi? Geldikten sonra kabuğunun üzerinden zar düştü bu normal mi? Al veya alma dediğiniz bir şey var mı? Yem tavsiyeleriniz var mı? Suyuna katkı maddesi eklemeli miyim vitamin mineral gibi bir şeyler?
Dikkat etmem gereken bir durum var mı?[/QUOTE]
Artemia konusunda zararlı olabilir. Aslında kaplumbağa forumuna baksanız; orada başlı başına hastalık, yem, akvaryum gereksinimleri vs konuları var.
Suda üşümemesi için ısıtıcı lazım ama tabi sizin alanınız buna uygun değil. Bu konuda da ilgili foruma bakabilirsiniz.
[QUOTE=Raizial][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268193/191020251628171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268193/191020251629201.jpg[/IMG]
Birkaç gün önce sahiplendim normalde iki tanelermiş ama birisi ölmüş bunun cinsiyetini öğrenip yanına zıt cinsiyetli bir tane daha almayı planlıyorum.
İnternetten anladığım kadarıyla dişi ama bilen birilerine de danışmak istedim. Kabuk çapı 5cm
Şu an klasik bir kaplumbağa akvaryumunda duruyor su dışına çıkabileceği bir yer var ama hiç çıktığını görmedim. Yem vakti harici beni görünce kaçıyor.
Üzerine UVA/UVB 0.3 lambası aldım önemliymiş sürüngenler için.
Ortam sıcaklığı ve su sıcaklığı 20 derece civarlarında geziyor sadece lambayla ısınıyor suda ısıtıcı yok, 12 saat açık 12 saat kapalı tutuyorum.
Suyunu 3-4 günde bir dip çekimi mantığıyla pislikleri alacak kadar çekiyorum ve üstünü tekrar dinlenmiş suyla tamamlıyorum.
Yem olarak tetra markasının s şeklinde bir yemi var sabah bir akşam bir ufak ufak bölerek veriyorum yanında da kurutulmuş kan kurdu veya artemia veriyorum (artemiayı daha çok seviyor)
Ekstra olarak ileriki zamanda Sera raffy ı, raffy p, raffy mineral, reptil carnivore ve tetra reptomin stick almayı düşünüyorum. Büyüdüklerinde un kurdu yiyebiliyorlarmış sanırım kaç cm olması gerek yiyebilmesi için?
İlk defa kaplumbağa bakıyorum kabuğunu fırçalamam gerekir mi? Geldikten sonra kabuğunun üzerinden zar düştü bu normal mi? Al veya alma dediğiniz bir şey var mı? Yem tavsiyeleriniz var mı? Suyuna katkı maddesi eklemeli miyim vitamin mineral gibi bir şeyler?
Dikkat etmem gereken bir durum var mı?[/QUOTE]
Cinsiyet anlaşılması için küçük. Daha da büyüdüğünde resmini gönderirseniz kesin fikir yürütülebilir.
[QUOTE=Raizial]Kaplumbağaya asıl yemleri haricinde az miktarlarda granül şeklindeki balık yemlerinden veriyorum hoşuna gittiği için ama bir sıkıntı olur mu?[/QUOTE]
İçeriğe bakmak lazım. Mesela tuz vs zararlı. Riske etmeyin derim yani gerek yok. Çünkü siz zararlı bir şey de verseniz onlar yer. Yani oburlar.
[QUOTE=Raizial][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268193/191020251628171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268193/191020251629201.jpg[/IMG]
Birkaç gün önce sahiplendim normalde iki tanelermiş ama birisi ölmüş bunun cinsiyetini öğrenip yanına zıt cinsiyetli bir tane daha almayı planlıyorum.
İnternetten anladığım kadarıyla dişi ama bilen birilerine de danışmak istedim. Kabuk çapı 5cm
Şu an klasik bir kaplumbağa akvaryumunda duruyor su dışına çıkabileceği bir yer var ama hiç çıktığını görmedim. Yem vakti harici beni görünce kaçıyor.
Üzerine UVA/UVB 0.3 lambası aldım önemliymiş sürüngenler için.
Ortam sıcaklığı ve su sıcaklığı 20 derece civarlarında geziyor sadece lambayla ısınıyor suda ısıtıcı yok, 12 saat açık 12 saat kapalı tutuyorum.
Suyunu 3-4 günde bir dip çekimi mantığıyla pislikleri alacak kadar çekiyorum ve üstünü tekrar dinlenmiş suyla tamamlıyorum.
Yem olarak tetra markasının s şeklinde bir yemi var sabah bir akşam bir ufak ufak bölerek veriyorum yanında da kurutulmuş kan kurdu veya artemia veriyorum (artemiayı daha çok seviyor)
Ekstra olarak ileriki zamanda Sera raffy ı, raffy p, raffy mineral, reptil carnivore ve tetra reptomin stick almayı düşünüyorum. Büyüdüklerinde un kurdu yiyebiliyorlarmış sanırım kaç cm olması gerek yiyebilmesi için?
İlk defa kaplumbağa bakıyorum kabuğunu fırçalamam gerekir mi? Geldikten sonra kabuğunun üzerinden zar düştü bu normal mi? Al veya alma dediğiniz bir şey var mı? Yem tavsiyeleriniz var mı? Suyuna katkı maddesi eklemeli miyim vitamin mineral gibi bir şeyler?
Dikkat etmem gereken bir durum var mı?[/QUOTE]
Artemia konusunda zararlı olabilir. Aslında kaplumbağa forumuna baksanız; orada başlı başına hastalık, yem, akvaryum gereksinimleri vs konuları var.
Suda üşümemesi için ısıtıcı lazım ama tabi sizin alanınız buna uygun değil. Bu konuda da ilgili foruma bakabilirsiniz.
[QUOTE=Raizial][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268193/191020251628171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268193/191020251629201.jpg[/IMG]
Birkaç gün önce sahiplendim normalde iki tanelermiş ama birisi ölmüş bunun cinsiyetini öğrenip yanına zıt cinsiyetli bir tane daha almayı planlıyorum.
İnternetten anladığım kadarıyla dişi ama bilen birilerine de danışmak istedim. Kabuk çapı 5cm
Şu an klasik bir kaplumbağa akvaryumunda duruyor su dışına çıkabileceği bir yer var ama hiç çıktığını görmedim. Yem vakti harici beni görünce kaçıyor.
Üzerine UVA/UVB 0.3 lambası aldım önemliymiş sürüngenler için.
Ortam sıcaklığı ve su sıcaklığı 20 derece civarlarında geziyor sadece lambayla ısınıyor suda ısıtıcı yok, 12 saat açık 12 saat kapalı tutuyorum.
Suyunu 3-4 günde bir dip çekimi mantığıyla pislikleri alacak kadar çekiyorum ve üstünü tekrar dinlenmiş suyla tamamlıyorum.
Yem olarak tetra markasının s şeklinde bir yemi var sabah bir akşam bir ufak ufak bölerek veriyorum yanında da kurutulmuş kan kurdu veya artemia veriyorum (artemiayı daha çok seviyor)
Ekstra olarak ileriki zamanda Sera raffy ı, raffy p, raffy mineral, reptil carnivore ve tetra reptomin stick almayı düşünüyorum. Büyüdüklerinde un kurdu yiyebiliyorlarmış sanırım kaç cm olması gerek yiyebilmesi için?
İlk defa kaplumbağa bakıyorum kabuğunu fırçalamam gerekir mi? Geldikten sonra kabuğunun üzerinden zar düştü bu normal mi? Al veya alma dediğiniz bir şey var mı? Yem tavsiyeleriniz var mı? Suyuna katkı maddesi eklemeli miyim vitamin mineral gibi bir şeyler?
Dikkat etmem gereken bir durum var mı?[/QUOTE]
Cinsiyet anlaşılması için küçük. Daha da büyüdüğünde resmini gönderirseniz kesin fikir yürütülebilir.
Dış Filtremden Gelmeye Başlayan Ses.
Dün de başka bir ses gelmeye başladı. Ama vınlama değil. Çok hafif bir tıkırtımsı ama tıkırtı bile diyemem.
Gece boruyu suyun içine soktuğumdan en ufak sesi farkediyorum. Yine fişi çıkartıp taktım ve düzeldi..
Bugün bunu araştırırken bir yerde "Pervaneden gelen ses sorunu için bazen fişini çıkartıp geri takmak sorunu çözebilir bunu kesinlikle birkaç sefer deneyin. " şeklinde bir yazı gördüm. Demek ki başkalarının da başına gelmiş.
Ama teknik açıklaması nedir buna dair bir bilgi bulamadım.
Dün de başka bir ses gelmeye başladı. Ama vınlama değil. Çok hafif bir tıkırtımsı ama tıkırtı bile diyemem.
Gece boruyu suyun içine soktuğumdan en ufak sesi farkediyorum. Yine fişi çıkartıp taktım ve düzeldi..
Bugün bunu araştırırken bir yerde "Pervaneden gelen ses sorunu için bazen fişini çıkartıp geri takmak sorunu çözebilir bunu kesinlikle birkaç sefer deneyin. " şeklinde bir yazı gördüm. Demek ki başkalarının da başına gelmiş.
Ama teknik açıklaması nedir buna dair bir bilgi bulamadım.
SON MESAJLAR
- Üçgen Şekilli Yosun Fatihsm, 19:39
Yosun - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
KULLANICILAR
- 67 Online Kullanıcı, 37 Üye
Online Kullanıcılar
Makkaya,
Kuduoglu,
omerkaya40,
Urar,
35mehmet35,
0rnn,
altuntasseref,
Hoppala,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
Cyber_Scout,
sina cen,
hakanmorcicek,
Koksal Gurkan,
osmandbnl,
zebra93042,
mightymurat,
yeekim,
TheDS,
HaydarGul,
zekigonlum,
Kınayu,
Ahmet Said,
avok,
brk-krnc,
XAli,
Laetacara,
mrmustang,
mcakir17,
Akyol hobi,
Ehtiyar,
Sadık akvarst,
Tata,
poyrxz,
Goldfish2000,
NightWist,
orfettah,
OsmanEnes,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
