ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
FatihBezirgan
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
27
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Ekim 2016 20:47
Son Ziyaret:
25 Nisan 2026 21:15
Toplam Mesaj:
48 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
2 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Fatih
Doğum Tarihi:
21 Kasım 1995
Yaş:
30
İl:
Ankara
Meslek:
3d karakter animatörü
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
45 lt bitkili akvaryum
Zebra,moli,çöpçü,lepistes,kılıç kuyruk,cüce vatoz
SON 10 MESAJI
60x40x40 Bitkili Akvaryum
[QUOTE=EmreOZDEMIR]Başarılı bir akvaryum olmuş, bu aralar benimde aklımdan bu tarz bir akvaryum geçiyor. [/QUOTE]
Çok teşekkür ederim[:)]
[QUOTE=EmreOZDEMIR]Başarılı bir akvaryum olmuş, bu aralar benimde aklımdan bu tarz bir akvaryum geçiyor. [/QUOTE]
Çok teşekkür ederim[:)]
60x40x40 Bitkili Akvaryum
Ölçüler:60x40x40
Canlı Türleri:Moscow blue lepistes,Otocinclus,Cherry barb,Komando ve albino çöpçü,Green neon tetra,Sae,Cüce vatoz,Nerite salyangoz,Çeşitli tür karides
Bitki Türleri:Monte carlo,Mini parvula,Weeping moss,Anubias petite,Anubias nana bonsai,Anubias nana
Tankın Yaşı: 1.5
Akvaryum camı : Creaqua ultra clear 45'' kesim
Filtrasyon ve Işıklandırma:Sunsun 603b dış filtre,Creaqua e-line 60 (günde 6 saat),ekstra olarak filtre içinde Eurostar Bio Glass Ring ve Substrat kullanıyorum.
Tasarım ve Dekorasyon:Ada amazonia v2 ve sıvı gübre (N-P-K-Me-FE)
Ağaç yapımında kullandığım ağaç Creaqua Twigy Mix Mini Ribbed ürünü.
5 Saniyede 1 damla olacak şekilde tüm gün co2 veriyorum.
1.5 Yıl önce kurmuş olduğum akvaryumun tasarımını azıcık değiştirdim[:)))] Kalite düşük olduğu için youtube videosunu ekliyorum,adım adım görseller aşağıda..
[U]4k olarak videoyu izlerseniz sevinirim,kalite düşüklüğü olmaması açısından,[/U]
[B][U][URL]https://www.youtube.com/watch?v=aQISBdjSKqI[/URL]
[/U][/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262246491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262249421.jpg[/IMG]
Başlangıçta iwagumi yapacağım diye yola çıkmıştım,tabi sonra durumlar değişti ve bitkili akvaryuma döndü,aradan 1 yıl geçti ve yosun problemi de olunca tasarımı komple değiştirdim.Aşağıda eski hali ve değişimin fotoğraflarını ekliyorum fikir açısından..
İlk kurduğumda böyleydi,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262257141.jpg[/IMG]
Dedim ki çok boş oldu,ağaç ekleyim,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262257381.jpg[/IMG]
ee ağaçlarda yapraksız olmaz diyip üzerine moss ekledim,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262258171.jpg[/IMG]
e tabi aradan 1 yıl geçince mosslar büyüyüp yosunlaştı ,ne exel ne karides ne otocat hiçbiri fayda etmedi böyle oldu
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262259051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262259061.jpg[/IMG]
dedim ki ben bunu bozayım,baştan yapayım ama komple de kaldırmayım..malzemeleri aldım ve ağaç yapmaya başladım,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262259511.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262304351.jpg[/IMG]
sonra akvaryumu sıfırdan yerleştirdim,ağacın üzerine weeping moss da ekledim,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262306411.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262308321.jpg[/IMG]
Tasarımı değiştirdikten sonra da üzerinden 2 ay kadar geçti,ağaç salkım söğüt formuna gelsin istiyorum,devamında güncelleme yapacağım [:)))][EDIT]FatihBezirgan,2026-02-16 12:17:22[/EDIT]
Ölçüler:60x40x40
Canlı Türleri:Moscow blue lepistes,Otocinclus,Cherry barb,Komando ve albino çöpçü,Green neon tetra,Sae,Cüce vatoz,Nerite salyangoz,Çeşitli tür karides
Bitki Türleri:Monte carlo,Mini parvula,Weeping moss,Anubias petite,Anubias nana bonsai,Anubias nana
Tankın Yaşı: 1.5
Akvaryum camı : Creaqua ultra clear 45'' kesim
Filtrasyon ve Işıklandırma:Sunsun 603b dış filtre,Creaqua e-line 60 (günde 6 saat),ekstra olarak filtre içinde Eurostar Bio Glass Ring ve Substrat kullanıyorum.
Tasarım ve Dekorasyon:Ada amazonia v2 ve sıvı gübre (N-P-K-Me-FE)
Ağaç yapımında kullandığım ağaç Creaqua Twigy Mix Mini Ribbed ürünü.
5 Saniyede 1 damla olacak şekilde tüm gün co2 veriyorum.
1.5 Yıl önce kurmuş olduğum akvaryumun tasarımını azıcık değiştirdim[:)))] Kalite düşük olduğu için youtube videosunu ekliyorum,adım adım görseller aşağıda..
[U]4k olarak videoyu izlerseniz sevinirim,kalite düşüklüğü olmaması açısından,[/U]
[B][U][URL]https://www.youtube.com/watch?v=aQISBdjSKqI[/URL]
[/U][/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262246491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262249421.jpg[/IMG]
Başlangıçta iwagumi yapacağım diye yola çıkmıştım,tabi sonra durumlar değişti ve bitkili akvaryuma döndü,aradan 1 yıl geçti ve yosun problemi de olunca tasarımı komple değiştirdim.Aşağıda eski hali ve değişimin fotoğraflarını ekliyorum fikir açısından..
İlk kurduğumda böyleydi,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262257141.jpg[/IMG]
Dedim ki çok boş oldu,ağaç ekleyim,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262257381.jpg[/IMG]
ee ağaçlarda yapraksız olmaz diyip üzerine moss ekledim,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262258171.jpg[/IMG]
e tabi aradan 1 yıl geçince mosslar büyüyüp yosunlaştı ,ne exel ne karides ne otocat hiçbiri fayda etmedi böyle oldu
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262259051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262259061.jpg[/IMG]
dedim ki ben bunu bozayım,baştan yapayım ama komple de kaldırmayım..malzemeleri aldım ve ağaç yapmaya başladım,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262259511.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262304351.jpg[/IMG]
sonra akvaryumu sıfırdan yerleştirdim,ağacın üzerine weeping moss da ekledim,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262306411.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262308321.jpg[/IMG]
Tasarımı değiştirdikten sonra da üzerinden 2 ay kadar geçti,ağaç salkım söğüt formuna gelsin istiyorum,devamında güncelleme yapacağım [:)))][EDIT]FatihBezirgan,2026-02-16 12:17:22[/EDIT]
60x40x40 Bitkili Akvaryum
[QUOTE=osmandbnl]Maşallah hocam. Çok güzel bir tasarım yapmışsınız. Nazar değmesin.
Birkaç sorum olacaktı.
Taban olarak bir substrat kullandınız mı yoksa direk amazonia v2 mi kullandınız?
Bir de kullandığını kayaların adı nedir tam olarak nereden temin ettiniz acaba?[/QUOTE]
Yorumunuz için teşekkür ederim,hocam amazonianın içinden bir paket substrat çıkıyor zemine onları ekledim,kayaların adı gnays dedi akvaryumcu ama gnays tam olarak bu değil.Taşları da ankarada melikşah akvaryum var mamakta ordan temin ettim.
[QUOTE=osmandbnl]Maşallah hocam. Çok güzel bir tasarım yapmışsınız. Nazar değmesin.
Birkaç sorum olacaktı.
Taban olarak bir substrat kullandınız mı yoksa direk amazonia v2 mi kullandınız?
Bir de kullandığını kayaların adı nedir tam olarak nereden temin ettiniz acaba?[/QUOTE]
Yorumunuz için teşekkür ederim,hocam amazonianın içinden bir paket substrat çıkıyor zemine onları ekledim,kayaların adı gnays dedi akvaryumcu ama gnays tam olarak bu değil.Taşları da ankarada melikşah akvaryum var mamakta ordan temin ettim.
60x40x40 Bitkili Akvaryum
[:D][QUOTE=ercane]Çok güzel olmuş elinize sağlık, bir sonraki kurulumda arkaya doğru biraz daha yükseklik verebilirseniz görselliği çok daha yüksek olur ve derinlik verir. Aslında ilk kurulumda en büyük kayada çok güzel gölge var, önüne doğru küçük bir kaya koysaydınız ve sol öndeki kayayı biraz sola eğimli olarak koysaydınız harika olurdu.[/QUOTE]
Yorumunuz için öncelikle teşekkür ederim,haklısınız ben kayaları seçerken akvaryumcuda 4 saat falan harcayınca dedim toplayıp evde birşeyler deneyeyim, e tabi böyle olunca pek istediğim ortaya çıkmadı.Dediğim gibi iwagumi diye yola çıktım ama sonra olay çayır çimene döndü [:D]
[:D][QUOTE=ercane]Çok güzel olmuş elinize sağlık, bir sonraki kurulumda arkaya doğru biraz daha yükseklik verebilirseniz görselliği çok daha yüksek olur ve derinlik verir. Aslında ilk kurulumda en büyük kayada çok güzel gölge var, önüne doğru küçük bir kaya koysaydınız ve sol öndeki kayayı biraz sola eğimli olarak koysaydınız harika olurdu.[/QUOTE]
Yorumunuz için öncelikle teşekkür ederim,haklısınız ben kayaları seçerken akvaryumcuda 4 saat falan harcayınca dedim toplayıp evde birşeyler deneyeyim, e tabi böyle olunca pek istediğim ortaya çıkmadı.Dediğim gibi iwagumi diye yola çıktım ama sonra olay çayır çimene döndü [:D]
60x40x40 Bitkili Akvaryum
[B]Akvaryum ve ölçüler[/B]: Creaqua ultra clear 45 derece kesim 60x40x40 (96 LT)
[B]Canlı Türler[/B]i: Green neon tetra,Endler,Mavi melek karides,Otocat (Otocinclus),Nerite salyangoz
[B]Bitki Türleri[/B]: Monte carlo,Eleocharis Parvula,Christmas Moss
[B]Tankın Yaşı[/B]: 1.5 ay
[B]Filtrasyon ve Işıklandırma[/B]: Sunsun 603b dış filtre,Creaqua e-line 60 (günde 7 saat),ekstra olarak filte içinde Eurostar Bio Glass Ring ve Substrat kullanıyorum.
[B]Gübre ve toprak[/B]: Ada amazonia v2 ve sıvı gübre (N-P-K-Me)
[B]Co2[/B]: 5 LT co2 tüp,regülatör,ısta 3'in1 difüzör (4 saniyede 1 damla) ve ısta indicator
Herkese iyi forumlar,uzun bir aranın ardından başta iwagumi olarak düşündüğüm sonradan işin renginin çok değiştiği bir kurulum yaptım,sonucu içime sindi ve burda paylaşmak istedim.
Uzun zamandır zemin bitkisi yetiştirmek istiyordum,haliyle bunun maaliyeti biraz fazla oluyor.Co2 olarak 5lt tüp kullanıyorum, difüzör olarak istanın 3 in 1 difüzörünü kullanıyorum,4 saniyede 1 damla olacak şekilde.Selenoid valf kullanmıyorum o yüzden biraz daha az co2 veriyorum,yine aynı şekilde istanın indicatörünü kullanıyorum,co2 dengesini o şekilde koruyorum.Su değişimini başta haftalık olarak yapıyordum şuan 2 haftada 1 yapıyorum,bitkileri gözlemleyip ona göre değişimleri yapıyorum.Bitkileri in vitro olarak satın almıştım 1.5 ayda zemini kapladı,bitki gelişimlerini aralıklı olarak fotoğraf olarak ekliyorum.Herkese iyi forumlar [^_^]
ilk deneme olarak böyle birşey yapmıştım,tabi içime sinmedi..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/311220241422511.jpg[/IMG]
sonra biraz değişiklik yaptım,tabi yine içime sinmedi..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/311220241423341.jpg[/IMG]
Sonra iwagumiden olay çıktı tabi,dedim moss ağacı yapayım..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/311220241424061.jpg[/IMG]
En sonda final hali bu şekilde,tabi ileride değişebilir sağım solum belli olmaz [:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/311220241425581.jpg[/IMG]
Bu da genel video..
https://imgyukle.com/i/CDypfP
[EDIT]FatihBezirgan,2024-12-31 15:34:56[/EDIT]
[B]Akvaryum ve ölçüler[/B]: Creaqua ultra clear 45 derece kesim 60x40x40 (96 LT)
[B]Canlı Türler[/B]i: Green neon tetra,Endler,Mavi melek karides,Otocat (Otocinclus),Nerite salyangoz
[B]Bitki Türleri[/B]: Monte carlo,Eleocharis Parvula,Christmas Moss
[B]Tankın Yaşı[/B]: 1.5 ay
[B]Filtrasyon ve Işıklandırma[/B]: Sunsun 603b dış filtre,Creaqua e-line 60 (günde 7 saat),ekstra olarak filte içinde Eurostar Bio Glass Ring ve Substrat kullanıyorum.
[B]Gübre ve toprak[/B]: Ada amazonia v2 ve sıvı gübre (N-P-K-Me)
[B]Co2[/B]: 5 LT co2 tüp,regülatör,ısta 3'in1 difüzör (4 saniyede 1 damla) ve ısta indicator
Herkese iyi forumlar,uzun bir aranın ardından başta iwagumi olarak düşündüğüm sonradan işin renginin çok değiştiği bir kurulum yaptım,sonucu içime sindi ve burda paylaşmak istedim.
Uzun zamandır zemin bitkisi yetiştirmek istiyordum,haliyle bunun maaliyeti biraz fazla oluyor.Co2 olarak 5lt tüp kullanıyorum, difüzör olarak istanın 3 in 1 difüzörünü kullanıyorum,4 saniyede 1 damla olacak şekilde.Selenoid valf kullanmıyorum o yüzden biraz daha az co2 veriyorum,yine aynı şekilde istanın indicatörünü kullanıyorum,co2 dengesini o şekilde koruyorum.Su değişimini başta haftalık olarak yapıyordum şuan 2 haftada 1 yapıyorum,bitkileri gözlemleyip ona göre değişimleri yapıyorum.Bitkileri in vitro olarak satın almıştım 1.5 ayda zemini kapladı,bitki gelişimlerini aralıklı olarak fotoğraf olarak ekliyorum.Herkese iyi forumlar [^_^]
ilk deneme olarak böyle birşey yapmıştım,tabi içime sinmedi..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/311220241422511.jpg[/IMG]
sonra biraz değişiklik yaptım,tabi yine içime sinmedi..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/311220241423341.jpg[/IMG]
Sonra iwagumiden olay çıktı tabi,dedim moss ağacı yapayım..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/311220241424061.jpg[/IMG]
En sonda final hali bu şekilde,tabi ileride değişebilir sağım solum belli olmaz [:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/311220241425581.jpg[/IMG]
Bu da genel video..
https://imgyukle.com/i/CDypfP
[EDIT]FatihBezirgan,2024-12-31 15:34:56[/EDIT]
Iwagumi Akvaryumu İçin Zemin Bitkisi Önerisi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/131120241547041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/131120241547111.jpg[/IMG]
low tech diye çıktığım bu yolda,olmuşken şu da olsun bu da olsun diye diye bi çuval para harcadım bakalım sonumuz ne olacak[:D] [:D]
5 LT CO2 tüp ,regülatör,ısta difüzör aldım.E tabi madem co2 var bunun yanına monte carlo ve parvula aldım.Konu devam ettikçe buralara girdi sağlarım.[EDIT]FatihBezirgan,2024-11-13 15:49:57[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/131120241547041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/131120241547111.jpg[/IMG]
low tech diye çıktığım bu yolda,olmuşken şu da olsun bu da olsun diye diye bi çuval para harcadım bakalım sonumuz ne olacak[:D] [:D]
5 LT CO2 tüp ,regülatör,ısta difüzör aldım.E tabi madem co2 var bunun yanına monte carlo ve parvula aldım.Konu devam ettikçe buralara girdi sağlarım.[EDIT]FatihBezirgan,2024-11-13 15:49:57[/EDIT]
Iwagumi Akvaryumu İçin Zemin Bitkisi Önerisi
Çok teşekkür ederim önerileriniz için,tüplü co2 sistemlere bakıyorum şuan.Bütçeyi üçe beşe katladım umarım sonucu iyi olur.
Çok teşekkür ederim önerileriniz için,tüplü co2 sistemlere bakıyorum şuan.Bütçeyi üçe beşe katladım umarım sonucu iyi olur.
Iwagumi Akvaryumu İçin Zemin Bitkisi Önerisi
[QUOTE=bendeniztayfun]
Merhaba Co2 kullanmıyacaksanız zemin bitkisi oluşturmanız neredeyse imkansız. Yosunlarla zemin oluşturmaya kalkışmanızı hiç tavsiye etmem olur ya tavsiye eden olursa. Özellikle Bitki olucaksa kayaları gölgede bırakmıcak oranda ön plan bilkilerinden az sayıda ekleyebilirsiniz.
Ayrıca aktif toprak kullanılan tanklarda Co2 verilmediği zaman ve yeterince bitkide olmadığı için salınımdaki organikler su değerlerinizi bozucak yosun ve alg sorunları ,Yeşil su gibi durumlarla karşılaşaşıcaksınız. Bence tabanda kullandığınız aktif toprak Co2 de kullanmayacağınız için iwagumi tankı kurmanıza engel. bence co2 kullanmayacaksanız. bolca bitkiler ekip Forest style bir lowtech tank kurmanız en iyi seçim olucaktır. Keşke size daha olumlu bir mesaj yazabilseydim ama malesef olmucak işe amin dememek gerekir. İyi hobiler dilerim [/QUOTE]
Yanıt için teşekkür ederim,bu karbonat ve limon tuzundan yapılan DIY CO2 sistemlere baktım,hazır sistem ve difüzor setlerine.Bu şekilde bir co2 sağlasam sonrasında da monte carlo ekimi yapsam nasıl olur sizce ? Daha önce mayalı sistem co2 denemiştim ama difüzör vs kullanmamıştım,haliyle pek verim alamamıştım.DIY co2 ile tahminen kaç gün co2 verebilirim ?
[QUOTE=bendeniztayfun]
Merhaba Co2 kullanmıyacaksanız zemin bitkisi oluşturmanız neredeyse imkansız. Yosunlarla zemin oluşturmaya kalkışmanızı hiç tavsiye etmem olur ya tavsiye eden olursa. Özellikle Bitki olucaksa kayaları gölgede bırakmıcak oranda ön plan bilkilerinden az sayıda ekleyebilirsiniz.
Ayrıca aktif toprak kullanılan tanklarda Co2 verilmediği zaman ve yeterince bitkide olmadığı için salınımdaki organikler su değerlerinizi bozucak yosun ve alg sorunları ,Yeşil su gibi durumlarla karşılaşaşıcaksınız. Bence tabanda kullandığınız aktif toprak Co2 de kullanmayacağınız için iwagumi tankı kurmanıza engel. bence co2 kullanmayacaksanız. bolca bitkiler ekip Forest style bir lowtech tank kurmanız en iyi seçim olucaktır. Keşke size daha olumlu bir mesaj yazabilseydim ama malesef olmucak işe amin dememek gerekir. İyi hobiler dilerim [/QUOTE]
Yanıt için teşekkür ederim,bu karbonat ve limon tuzundan yapılan DIY CO2 sistemlere baktım,hazır sistem ve difüzor setlerine.Bu şekilde bir co2 sağlasam sonrasında da monte carlo ekimi yapsam nasıl olur sizce ? Daha önce mayalı sistem co2 denemiştim ama difüzör vs kullanmamıştım,haliyle pek verim alamamıştım.DIY co2 ile tahminen kaç gün co2 verebilirim ?
Iwagumi Akvaryumu İçin Zemin Bitkisi Önerisi
[QUOTE=sinor]Subuluta tavsiye etmem. Hem akvaryum ölçünüz ve iwagumi stili için büyük kalacak hemde arsız yapısı sebebiyle tüm akvaryumu istila edecektir. Onun yerine kaya diplerine parvula, ön tarafa hemianthus cuba en arka tarafa opsiyonel olarak eleocharis vivipara ekleyerek tam bir iwagumi stili sağlayabilirsiniz. Ayrıca moss'ta iwgumi için pek uygun olmayacaktır. Bir başka alternatif olarak ön tarafa parvula ''mini'', kaya diplerine parvula, en arkaya vivipara kullanarak sadece eleoacharis türlerinden bir akvaryum kurabilirsiniz. Her halükarda hem aydınlatma hem de tabana yatırım yapmışken Co2 kullanmanızı tavsiye ederim.[/QUOTE]
Yanıt için teşekkür derim,genel çim görüntüsü vermek istiyorum,dediğiniz gibi mini parvula üzerinden gideceğim gibi duruyor.Arka plan bitkisi düşünmüyorum kayaların önüne geçmemesi adına,bir de co2 konusunda haklısınız o kadar masraftan sonra gerekli bence de fakat bütçemi oldukça aştım gaza gelip [:D] Bir de co2 ye para verirsem işin içinden çıkamam diye girmek istemiyorum esasında.
[QUOTE=sinor]Subuluta tavsiye etmem. Hem akvaryum ölçünüz ve iwagumi stili için büyük kalacak hemde arsız yapısı sebebiyle tüm akvaryumu istila edecektir. Onun yerine kaya diplerine parvula, ön tarafa hemianthus cuba en arka tarafa opsiyonel olarak eleocharis vivipara ekleyerek tam bir iwagumi stili sağlayabilirsiniz. Ayrıca moss'ta iwgumi için pek uygun olmayacaktır. Bir başka alternatif olarak ön tarafa parvula ''mini'', kaya diplerine parvula, en arkaya vivipara kullanarak sadece eleoacharis türlerinden bir akvaryum kurabilirsiniz. Her halükarda hem aydınlatma hem de tabana yatırım yapmışken Co2 kullanmanızı tavsiye ederim.[/QUOTE]
Yanıt için teşekkür derim,genel çim görüntüsü vermek istiyorum,dediğiniz gibi mini parvula üzerinden gideceğim gibi duruyor.Arka plan bitkisi düşünmüyorum kayaların önüne geçmemesi adına,bir de co2 konusunda haklısınız o kadar masraftan sonra gerekli bence de fakat bütçemi oldukça aştım gaza gelip [:D] Bir de co2 ye para verirsem işin içinden çıkamam diye girmek istemiyorum esasında.
Iwagumi Akvaryumu İçin Zemin Bitkisi Önerisi
[QUOTE=Orhan76]
Hocam elinize sağlık güzel bir tank olacağa benziyor. Zeminden önce dikkatimi çeken bir şey var. Oyaishi ve Fukuishi ters yönlere baksa sanki daha iyi olacak gibi. Belki de anakayayı o şekilde destekleyebildiniz. Seçtiğiniz bitkiler low tech için uygun gibi duruyor. Bunun haricinde pellia moss veya marimo moss gibi Japon (Asya) kökenli moss türleri de zemine düşünülebilir. İyi hobiler dilerim.[/QUOTE]
Öncelikle teşekkür ederim yorumunuz için,taşların konumunu dediğiniz şekilde değiştirip tekrar bir deneme yapacağım.Moss türlerini kaya diplerine koymayı düşünüyorum dediğiniz gibi.İmkanım olsa tüm bitkileri alıp büyüyor mu diye deneme yapardım [:D] .Tekrardan teşekkür ederim..
[QUOTE=Orhan76]
Hocam elinize sağlık güzel bir tank olacağa benziyor. Zeminden önce dikkatimi çeken bir şey var. Oyaishi ve Fukuishi ters yönlere baksa sanki daha iyi olacak gibi. Belki de anakayayı o şekilde destekleyebildiniz. Seçtiğiniz bitkiler low tech için uygun gibi duruyor. Bunun haricinde pellia moss veya marimo moss gibi Japon (Asya) kökenli moss türleri de zemine düşünülebilir. İyi hobiler dilerim.[/QUOTE]
Öncelikle teşekkür ederim yorumunuz için,taşların konumunu dediğiniz şekilde değiştirip tekrar bir deneme yapacağım.Moss türlerini kaya diplerine koymayı düşünüyorum dediğiniz gibi.İmkanım olsa tüm bitkileri alıp büyüyor mu diye deneme yapardım [:D] .Tekrardan teşekkür ederim..
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
