ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
BurakYILMAZ
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
54
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
02 Aralık 2006 20:01
Son Ziyaret:
30 Mayıs 2020 10:55
Toplam Mesaj:
273 [0.04 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
İMZA
[b]BurakYILMAZ[/b]
SON 10 MESAJI
Bu Nedir?
Guncel fotolarini paylasabilir misiniz?
Guncel fotolarini paylasabilir misiniz?
15 Yil Aradan Sonra Araniza Geri Döndüm :)
[QUOTE=MaliSglk ]İnsan böyle tankları görünce bir iç çekmiyor değil. Yurt dışında deniz akvaryumu kurmak Türkiye de tatlı su akvaryumu kurmaktan daha kolay resmen.
Bir ara yabancı bir forumda tatlı su akvaryumu teknolojisi deniz akvaryumu teknolojisine göre 7-8 yıl geriden geliyor resmen diye bir yorum okumuştum.
Biz hem tatlı sudan çıkamıyoruz hem de yurt dışına göre geriden geliyoruz. [:/] Her geçen gün imkanlarda daha zorlaşıyor bu hobide. Bakalım ne olacağız artık. [/QUOTE]
Burda hersey kolay insanlar stres yapmiyor hic birseyi, olmazsa olmaz deyip duzeltmek yerine yenisini yapiyorlar. Ama akvaryum bakimi vs isleri genelde firmalar ustleniyor, akvaryumunu belli surelerde temizlemeye geliyorlar vs inanilmaz paralar donuyo 😂😂😂
Onun haricinde burda insanlarin bu hobide bizim kadar kastigini gormedim, cesmeden su ekleyeninden tut gerisini nasil hayal etmek istersen artik. Canlilar baya toleransliymis. Coral fiyatlari covid 19 olana kadar ucuzdu, 10$ a aldigim fraglari dun 20-50$ arasi degistigini gordum, o biraz sasirtti.
Balik bu ara yok zaten, geldigi anda bitiyor her yerde 40$ a aldigimiz sari tangi 70-90$ arasi fiyatla gormek, hatta sadece camda fiyatini gorup akvaryum icinde baligin bile olmamasi😂
10$ bile etmeyen blenny goby e dun 55$ denmesi ve benim adama Turkce “OHA” demem 😂
Ama genel olarak, Su ana kadar incitmeyen fiyatlar oldugundan(sadece akvaryum setlerini cok pahali gordum, 1metrelik akvaryuma 499$ falan isteyen firmalar var) Tecrube yapma ihtimaliniz artiyor.
Surekli su degisimi imkanim oldugundan protein skimmer yerine yuksek miktar aktif karbon kullanacaktim, protein skimmerlarin fiyatlari 200-300$ arasi degisirken amazonda cin mali 40$ a protein skimmer bulup onu denedim bir iki modifiye ile sistemi hala guzel calisiyor cok iyi topluyor.
Burda bi akvaryumcu da nano tankinda protein skimmer yerine sadece aktif karbonla mukemmel stabil bir sistem kurdugunu gordum, yakinda gidersem fotografini cekip yeni bir post atabilirim.
Bazen oyle durumlar oldu ki bir yaz boyunca evde yoktum(mayistan ekime kadar) arkadaslarim eve gelip akvaryuma baktilar haftada bir, o da bir tek buharlasan su icin tatli su ilavesi yaparak oldu. Bi problem yasamadik. Dondugumde yaptigim testlerde hersey normaldi. O gunden sonra anladim ki bu sistem dusundugumuz kadar zayif kirilgan degil. 😂 Ama bir tek o kuru kafanin kafasindaki mor algler sari olmustu, zaten ustte bir onceki yorumumdaki fotografta belli oluyor.
Eveli gunlerde bir problem oldu henuz yeni cozdum, akvaryumun suyu ciddi anlamda bulandi aniden. Hic birsey yapmadan. Akvaryumun icinde 2 tane engineer goby var 20-25cm civari. Ilk basta kayalarin dizaynini degistirince onlarin yeni yuva yaptiklarini dusundum fakat ki 2 gun gecmeyince durum anladim ki sand storm degil olay direk bakteri cogalmasi olarak dusundum %60 su degisimi yaptim hemen ama durum degismedi. Faydali bakterilerin katliamini yapmamak icin UV kullanmiyordum ama tam baska sansim yok gibi derken bir yol denedim sabahina akvaryum yine berrakligina ulasti. Bunun icin yeni bir konu acmayi planliyorum guncel fotograflarla zaten yeni bir kac mercan daha ekledim fotolarini da atarim.
Bu arada bir kac gun once basima gelen suyun bulanmasi ile ilgili bir foto:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/18245/130520201306111.jpg[/IMG][EDIT]BurakYILMAZ,2020-05-13 22:38:46[/EDIT]
[QUOTE=MaliSglk ]İnsan böyle tankları görünce bir iç çekmiyor değil. Yurt dışında deniz akvaryumu kurmak Türkiye de tatlı su akvaryumu kurmaktan daha kolay resmen.
Bir ara yabancı bir forumda tatlı su akvaryumu teknolojisi deniz akvaryumu teknolojisine göre 7-8 yıl geriden geliyor resmen diye bir yorum okumuştum.
Biz hem tatlı sudan çıkamıyoruz hem de yurt dışına göre geriden geliyoruz. [:/] Her geçen gün imkanlarda daha zorlaşıyor bu hobide. Bakalım ne olacağız artık. [/QUOTE]
Burda hersey kolay insanlar stres yapmiyor hic birseyi, olmazsa olmaz deyip duzeltmek yerine yenisini yapiyorlar. Ama akvaryum bakimi vs isleri genelde firmalar ustleniyor, akvaryumunu belli surelerde temizlemeye geliyorlar vs inanilmaz paralar donuyo 😂😂😂
Onun haricinde burda insanlarin bu hobide bizim kadar kastigini gormedim, cesmeden su ekleyeninden tut gerisini nasil hayal etmek istersen artik. Canlilar baya toleransliymis. Coral fiyatlari covid 19 olana kadar ucuzdu, 10$ a aldigim fraglari dun 20-50$ arasi degistigini gordum, o biraz sasirtti.
Balik bu ara yok zaten, geldigi anda bitiyor her yerde 40$ a aldigimiz sari tangi 70-90$ arasi fiyatla gormek, hatta sadece camda fiyatini gorup akvaryum icinde baligin bile olmamasi😂
10$ bile etmeyen blenny goby e dun 55$ denmesi ve benim adama Turkce “OHA” demem 😂
Ama genel olarak, Su ana kadar incitmeyen fiyatlar oldugundan(sadece akvaryum setlerini cok pahali gordum, 1metrelik akvaryuma 499$ falan isteyen firmalar var) Tecrube yapma ihtimaliniz artiyor.
Surekli su degisimi imkanim oldugundan protein skimmer yerine yuksek miktar aktif karbon kullanacaktim, protein skimmerlarin fiyatlari 200-300$ arasi degisirken amazonda cin mali 40$ a protein skimmer bulup onu denedim bir iki modifiye ile sistemi hala guzel calisiyor cok iyi topluyor.
Burda bi akvaryumcu da nano tankinda protein skimmer yerine sadece aktif karbonla mukemmel stabil bir sistem kurdugunu gordum, yakinda gidersem fotografini cekip yeni bir post atabilirim.
Bazen oyle durumlar oldu ki bir yaz boyunca evde yoktum(mayistan ekime kadar) arkadaslarim eve gelip akvaryuma baktilar haftada bir, o da bir tek buharlasan su icin tatli su ilavesi yaparak oldu. Bi problem yasamadik. Dondugumde yaptigim testlerde hersey normaldi. O gunden sonra anladim ki bu sistem dusundugumuz kadar zayif kirilgan degil. 😂 Ama bir tek o kuru kafanin kafasindaki mor algler sari olmustu, zaten ustte bir onceki yorumumdaki fotografta belli oluyor.
Eveli gunlerde bir problem oldu henuz yeni cozdum, akvaryumun suyu ciddi anlamda bulandi aniden. Hic birsey yapmadan. Akvaryumun icinde 2 tane engineer goby var 20-25cm civari. Ilk basta kayalarin dizaynini degistirince onlarin yeni yuva yaptiklarini dusundum fakat ki 2 gun gecmeyince durum anladim ki sand storm degil olay direk bakteri cogalmasi olarak dusundum %60 su degisimi yaptim hemen ama durum degismedi. Faydali bakterilerin katliamini yapmamak icin UV kullanmiyordum ama tam baska sansim yok gibi derken bir yol denedim sabahina akvaryum yine berrakligina ulasti. Bunun icin yeni bir konu acmayi planliyorum guncel fotograflarla zaten yeni bir kac mercan daha ekledim fotolarini da atarim.
Bu arada bir kac gun once basima gelen suyun bulanmasi ile ilgili bir foto:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/18245/130520201306111.jpg[/IMG][EDIT]BurakYILMAZ,2020-05-13 22:38:46[/EDIT]
15 Yil Aradan Sonra Araniza Geri Döndüm :)
[QUOTE=FurkanKöse59]
Kuru kafa dekoru hariç geri kalan herşey çok güzel [:)][/QUOTE]
😂😂😂
Tesekkur ederim.
Kurukafaya gelince,
Tatli su akvaryumu icin uretilmis mika epoxy karisimi basit birseydi bu, cok ucuz bi rakama alip akvaryumun icine attim, uzerinde algler gelismeye basladikca paha bicilmez bir guzellik olustu, akvaryumda uzun sure en dikkat ceken sey o oluyordu. Su an yeniden canlandiracagim bakalim o zaman nasil gorunecek yine :)
Eski fotolardan iki tane daha koyuyorum su an bunlarda senin icin gelsin :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/18245/130520200346461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/18245/130520200346541.jpg[/IMG]
[QUOTE=FurkanKöse59]
Kuru kafa dekoru hariç geri kalan herşey çok güzel [:)][/QUOTE]
😂😂😂
Tesekkur ederim.
Kurukafaya gelince,
Tatli su akvaryumu icin uretilmis mika epoxy karisimi basit birseydi bu, cok ucuz bi rakama alip akvaryumun icine attim, uzerinde algler gelismeye basladikca paha bicilmez bir guzellik olustu, akvaryumda uzun sure en dikkat ceken sey o oluyordu. Su an yeniden canlandiracagim bakalim o zaman nasil gorunecek yine :)
Eski fotolardan iki tane daha koyuyorum su an bunlarda senin icin gelsin :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/18245/130520200346461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/18245/130520200346541.jpg[/IMG]
15 Yil Aradan Sonra Araniza Geri Döndüm :)
[QUOTE=PetitPrince]Hep bi deniz akvaryumu kurmak istiyorum ama bir türlü cesaret edemiyorum. [/QUOTE]
Uygun sartlariniz varsa baslayin derim, ama bu uygun sartlar arasinda mutlaka evinizden ayrilma sureciniz max 1-2 gun olmali.
Tuzlu su konusunda burda hersey hazir, galonunu 1.50$ a satin aliyorum o yuzden pek fazla is kalmiyor en ufak birseyde hemen su degisimine gidebiliyorsunuz.
Turkiyedeyken cikabildigim en nirvana ciklet akvaryumu oldu, ama su an bu renkleri derinligi gordukten hissettikten sonra tum
fikirlerim degisti. Ozellikle deniz akvaryumlarinda dogru isik ve filtrasyon secimi yaparsaniz akvaryumunuzda gelisen cesitli canlilari izlemenin keyfi bildiginiz gizemli bir adada hazine arayip bulmak gibi. 😂
[QUOTE=PetitPrince]Hep bi deniz akvaryumu kurmak istiyorum ama bir türlü cesaret edemiyorum. [/QUOTE]
Uygun sartlariniz varsa baslayin derim, ama bu uygun sartlar arasinda mutlaka evinizden ayrilma sureciniz max 1-2 gun olmali.
Tuzlu su konusunda burda hersey hazir, galonunu 1.50$ a satin aliyorum o yuzden pek fazla is kalmiyor en ufak birseyde hemen su degisimine gidebiliyorsunuz.
Turkiyedeyken cikabildigim en nirvana ciklet akvaryumu oldu, ama su an bu renkleri derinligi gordukten hissettikten sonra tum
fikirlerim degisti. Ozellikle deniz akvaryumlarinda dogru isik ve filtrasyon secimi yaparsaniz akvaryumunuzda gelisen cesitli canlilari izlemenin keyfi bildiginiz gizemli bir adada hazine arayip bulmak gibi. 😂
15 Yil Aradan Sonra Araniza Geri Döndüm :)
Arkadaslar Merhabalar;
Yillar once ciklet ve overflow deneyimlerimi paylasirdim, sonrasinda yurtdisina tasininca iletisim kopmustu. Bu gunlerde icimde tekrardan alevlenen hobimden kaynakli deniz akvaryumu bazinda kullandigim canli kaya tankimi yeniden dizayn etmeye basladim. Deniz akvaryumu icin Sadece canli kaya uzerinde alg yetistirmeyi seviyordum bu ara soft agirlikli mercanlar eklemeye basladim
Sizlerle paylasmak istedim.
Saygilar.
Not: daha fazla fotograf icin instagram hesabim : burakwashere
Ölçüler: 40 galon
Tankın Yaşı: 3
Filtrasyon ve Işıklandırma:
DIY Sump
396gph Head pump
2x240gph wave pump
1x420gph wave pump
Mini Protein Skimmer
Current Marine Pro 36” Auto
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/18245/120520201027101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/18245/120520201026351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/18245/120520201026511.jpg[/IMG]
Arkadaslar Merhabalar;
Yillar once ciklet ve overflow deneyimlerimi paylasirdim, sonrasinda yurtdisina tasininca iletisim kopmustu. Bu gunlerde icimde tekrardan alevlenen hobimden kaynakli deniz akvaryumu bazinda kullandigim canli kaya tankimi yeniden dizayn etmeye basladim. Deniz akvaryumu icin Sadece canli kaya uzerinde alg yetistirmeyi seviyordum bu ara soft agirlikli mercanlar eklemeye basladim
Sizlerle paylasmak istedim.
Saygilar.
Not: daha fazla fotograf icin instagram hesabim : burakwashere
Ölçüler: 40 galon
Tankın Yaşı: 3
Filtrasyon ve Işıklandırma:
DIY Sump
396gph Head pump
2x240gph wave pump
1x420gph wave pump
Mini Protein Skimmer
Current Marine Pro 36” Auto
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/18245/120520201027101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/18245/120520201026351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/18245/120520201026511.jpg[/IMG]
Dıy Filtre
Tahacım ilk yorumunda bende sana destek verdim, ama durum ilk söylediğin gibi çalışmaz, hemde kesinlikle. Debisi düşük işe yaramaz demişsin ama, oradaki durum debi değil, motordan gelen mekanik enerji H2O dipollerini harekete geçirdikten sonra motordan gelen mekanik enerjinin kesilmesi ile dipollere geçen enerji suyun akışkan olması nedeniyle dipollerin limit bir hız ile ve bu limit hızın sıfıra yakınsaması ile kinetik enerji de basitçe hızın karesine bağıntılı olarak sıfıra yaklaşır. Bu yaklaşımın süresi motorla verdiğin mekanik enerjinin -taa ki limit hıza çıkıldığında sabitlenir(!)- suyu hareketlendirmesi ve su dipollerinin birbirine sürtünerek akışmasından dolayı değişim gösterir,(suyun içindeki katkı maddeleri bile bu süreyi değiştirebilir(!) ama konumuzla çok ta önemli değildir.) Eğer ki sen bu "debisi o kadar küçük ki çalışmıyor sanıyorsunuz" derken böyle birşeyin olabileceğini ispat edersen zaten; bu sonsuzluk durumu olur o zaman bilim adamlarının yıllardır bulmaya çalıştığı şeyi sen bularak tarihe geçersin. Şu durum vardır ki, su dipolleri gerçekten akıl mantık ermeyen yapılardır ama şu dünyada sürtünme ve yerçekimi olduğu sürece sonsuzluk yoktur, enerjisiz hareket sağlanamaz. Yani yıllardır bunu bize böyle okutturlar
Tahacım ilk yorumunda bende sana destek verdim, ama durum ilk söylediğin gibi çalışmaz, hemde kesinlikle. Debisi düşük işe yaramaz demişsin ama, oradaki durum debi değil, motordan gelen mekanik enerji H2O dipollerini harekete geçirdikten sonra motordan gelen mekanik enerjinin kesilmesi ile dipollere geçen enerji suyun akışkan olması nedeniyle dipollerin limit bir hız ile ve bu limit hızın sıfıra yakınsaması ile kinetik enerji de basitçe hızın karesine bağıntılı olarak sıfıra yaklaşır. Bu yaklaşımın süresi motorla verdiğin mekanik enerjinin -taa ki limit hıza çıkıldığında sabitlenir(!)- suyu hareketlendirmesi ve su dipollerinin birbirine sürtünerek akışmasından dolayı değişim gösterir,(suyun içindeki katkı maddeleri bile bu süreyi değiştirebilir(!) ama konumuzla çok ta önemli değildir.) Eğer ki sen bu "debisi o kadar küçük ki çalışmıyor sanıyorsunuz" derken böyle birşeyin olabileceğini ispat edersen zaten; bu sonsuzluk durumu olur o zaman bilim adamlarının yıllardır bulmaya çalıştığı şeyi sen bularak tarihe geçersin. Şu durum vardır ki, su dipolleri gerçekten akıl mantık ermeyen yapılardır ama şu dünyada sürtünme ve yerçekimi olduğu sürece sonsuzluk yoktur, enerjisiz hareket sağlanamaz. Yani yıllardır bunu bize böyle okutturlar
DIY Protein Skimmer İçin Fikir ve Görüşleriniz
Oğuz Bey yardımınız için çok teşekkür ederim, açılan konuyu baştan sona okudum İlker Bey de alternatifler yaratmaya çalışmış, galiba ya verimli bir sonuca varılamadı yada o da birşeyler tasarlıyor. Burada artık hepimizin de birliği ile şu protein skimmerlar hakkında amatörden profesyonele doğru yol alalım artık diyorum, bazı şeyleri sonuca vardıralım deneyelim görelim verimine bakalım, bu yüzden başlangıcı ben yapacağım bu konuda herhalde. Bir kaç tane skimmer tasarlıyorum ne kadar amatör olsa da düzgün verimli çalışabilmesi için bu sefer uzun araştırmalar sonucu ve sağlamlık verimlilik ve yapılabilirlik açısından profesyonele yakın birşeyler yapabilmemizi istiyorum. Bunun içinde hepimizin, bilhassa tecrübeli resifçilerin de bu konuya desteğini araştırmalarını ve tecrübelerini bekliyorum.
Oğuz Bey yardımınız için çok teşekkür ederim, açılan konuyu baştan sona okudum İlker Bey de alternatifler yaratmaya çalışmış, galiba ya verimli bir sonuca varılamadı yada o da birşeyler tasarlıyor. Burada artık hepimizin de birliği ile şu protein skimmerlar hakkında amatörden profesyonele doğru yol alalım artık diyorum, bazı şeyleri sonuca vardıralım deneyelim görelim verimine bakalım, bu yüzden başlangıcı ben yapacağım bu konuda herhalde. Bir kaç tane skimmer tasarlıyorum ne kadar amatör olsa da düzgün verimli çalışabilmesi için bu sefer uzun araştırmalar sonucu ve sağlamlık verimlilik ve yapılabilirlik açısından profesyonele yakın birşeyler yapabilmemizi istiyorum. Bunun içinde hepimizin, bilhassa tecrübeli resifçilerin de bu konuya desteğini araştırmalarını ve tecrübelerini bekliyorum.
Dıy Filtre
Tahacım o ilk motor hareketinden dolayı oluşan dalgalanma hareketi, bu yüzden yemi ilk koyduğun anda yem gidecek fakat aynı yemi, yani hortumun diğer ucundan çıkan yemi motor hareketi vermeksizin çıktığı anda ilk uca doğru getirirsen bu sefer çekmeyecektir sonuçta sen bir kuvvet verdiğinde kuvvet bir anda sıfırlanmaz, limitli bir şekilde sıfıra doğru ilerler, yani bir sirkülasyon söz konusu olmaz.
Tahacım o ilk motor hareketinden dolayı oluşan dalgalanma hareketi, bu yüzden yemi ilk koyduğun anda yem gidecek fakat aynı yemi, yani hortumun diğer ucundan çıkan yemi motor hareketi vermeksizin çıktığı anda ilk uca doğru getirirsen bu sefer çekmeyecektir sonuçta sen bir kuvvet verdiğinde kuvvet bir anda sıfırlanmaz, limitli bir şekilde sıfıra doğru ilerler, yani bir sirkülasyon söz konusu olmaz.
DIY Protein Skimmer İçin Fikir ve Görüşleriniz
Yorumunuz için teşekkür ederim Emre Bey, şu an kafamdaki proje ile mantıksal olarak akvaryum kabarcık gelmeyecek, motorda da düşüncem ortalama bütçe de en fazla hızı basıncı devri verebilecek piyasada da kolay bulunabilecek bir motor. Çünkü hava hortumlarının olduğu borudan ne kadar hızlı ve basınçlı su geçerse o kadar havayı içine çekecektir, sizce bu düşünce hatalı mıdır?
SAYGILAR..
Yorumunuz için teşekkür ederim Emre Bey, şu an kafamdaki proje ile mantıksal olarak akvaryum kabarcık gelmeyecek, motorda da düşüncem ortalama bütçe de en fazla hızı basıncı devri verebilecek piyasada da kolay bulunabilecek bir motor. Çünkü hava hortumlarının olduğu borudan ne kadar hızlı ve basınçlı su geçerse o kadar havayı içine çekecektir, sizce bu düşünce hatalı mıdır?
SAYGILAR..
DIY Protein Skimmer İçin Fikir ve Görüşleriniz
Emre Bey bu konuda haklısınız, diy protein skimmer lar üzerinde yaklaşık 2 yıldır araştırma yapıyorum, yaptığım ve verim aldığım modeller oldu. Tabi denemelerimiz büyük akvaryumlarda değildi. Kullandığımız motorlar normal motorlardı, hatta bir ara normal motoru çırpıcılı motora dönüştürmeye çalışmıştık.
Lafı uzatmadan konuma geleyim, şimdi ki düşüncem aslında uzun zamandır süregelen bu konuyu bir başlık altına toplamak ve bu sefer amerikayı tekrar keşfetmek yerine bazı şeyleri başarmaya çalışmak, benim şu anki düşüncemde motor olarak kuvvetli bir kafa motorunun çıkış ağzını uzatıp farklı uzaklıklara hava hortumu için delikler açıp(deliklerin çapını bir şekilde küçük tutarak) daha küçük deliklerden daha çok havanın suyun pompalanma etkisiyle girmesini ve daha küçük hava delikleri oluşturmasını sağlayan bir tasarım, eğer ki çırpıcı motor imkanımız olursa zaten sistemde pek birşey kalmıyor, motorumuzu monte edeceğimiz hesabı düzgün yapılmış bir pimaş borusu bile olabilir. DIY Protein skimmerlarda şu ana kadar net bir verim alınamamasının veya bununla karşılaşmamamızın nedenini düzgün motorlar kullanılsa bile hesapsız yapılan sistemlerden olduğunu düşünüyorum.
Sizce Emre Bey Basınçlı normal su içinde çalışan motor olarak aklınıza gelen modeller nelerdir? ve onlara nasıl modifiyelerle su/hava ve hava kabarcığı boyutunu ayarlayabiliriz?
SAYGILAR
Emre Bey bu konuda haklısınız, diy protein skimmer lar üzerinde yaklaşık 2 yıldır araştırma yapıyorum, yaptığım ve verim aldığım modeller oldu. Tabi denemelerimiz büyük akvaryumlarda değildi. Kullandığımız motorlar normal motorlardı, hatta bir ara normal motoru çırpıcılı motora dönüştürmeye çalışmıştık.
Lafı uzatmadan konuma geleyim, şimdi ki düşüncem aslında uzun zamandır süregelen bu konuyu bir başlık altına toplamak ve bu sefer amerikayı tekrar keşfetmek yerine bazı şeyleri başarmaya çalışmak, benim şu anki düşüncemde motor olarak kuvvetli bir kafa motorunun çıkış ağzını uzatıp farklı uzaklıklara hava hortumu için delikler açıp(deliklerin çapını bir şekilde küçük tutarak) daha küçük deliklerden daha çok havanın suyun pompalanma etkisiyle girmesini ve daha küçük hava delikleri oluşturmasını sağlayan bir tasarım, eğer ki çırpıcı motor imkanımız olursa zaten sistemde pek birşey kalmıyor, motorumuzu monte edeceğimiz hesabı düzgün yapılmış bir pimaş borusu bile olabilir. DIY Protein skimmerlarda şu ana kadar net bir verim alınamamasının veya bununla karşılaşmamamızın nedenini düzgün motorlar kullanılsa bile hesapsız yapılan sistemlerden olduğunu düşünüyorum.
Sizce Emre Bey Basınçlı normal su içinde çalışan motor olarak aklınıza gelen modeller nelerdir? ve onlara nasıl modifiyelerle su/hava ve hava kabarcığı boyutunu ayarlayabiliriz?
SAYGILAR
SON MESAJLAR
- Üçgen Şekilli Yosun Fatihsm, 19:39
Yosun - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
KULLANICILAR
- 67 Online Kullanıcı, 37 Üye
Online Kullanıcılar
Makkaya,
Kuduoglu,
omerkaya40,
Urar,
35mehmet35,
0rnn,
altuntasseref,
Hoppala,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
Cyber_Scout,
sina cen,
hakanmorcicek,
Koksal Gurkan,
osmandbnl,
zebra93042,
mightymurat,
yeekim,
TheDS,
HaydarGul,
zekigonlum,
Kınayu,
Ahmet Said,
avok,
brk-krnc,
XAli,
Laetacara,
mrmustang,
mcakir17,
Akyol hobi,
Ehtiyar,
Sadık akvarst,
Tata,
poyrxz,
Goldfish2000,
NightWist,
orfettah,
OsmanEnes,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
