ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
safakinan
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
158
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Aralık 2015 08:51
Son Ziyaret:
06 Ocak 2026 15:52
Toplam Mesaj:
205 [0.05 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
3 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
İMZA
M. Şafak İNAN - Haycan Akvaryum & Petshop İşletmesinin Kurucusu
SON 10 MESAJI
Ciklet Akvaryum Bakımı Nasıl Olmalı
Akvaryum ciklet için biraz küçük gibi görünüyor fotoğraflarda. Kaç litre akvaryum? Isı kaç derecede? Akvaryumu ne zaman kurdunuz ve balıklar ne kadar süredir sizde? Ve balıkların dişi erkek oranları nedir?
Sorulara cevap verebilirseniz, daha doğru şekilde yönlendirebiliriz sizi. Keyifli hobiler.
Akvaryum ciklet için biraz küçük gibi görünüyor fotoğraflarda. Kaç litre akvaryum? Isı kaç derecede? Akvaryumu ne zaman kurdunuz ve balıklar ne kadar süredir sizde? Ve balıkların dişi erkek oranları nedir?
Sorulara cevap verebilirseniz, daha doğru şekilde yönlendirebiliriz sizi. Keyifli hobiler.
Oranda Beslemek İçin Akvaryum Ve Ekipman Tavsiyesi
Merhaba, tekrar hobiye dönmenize sevindim. Zaten isteseniz de bırakamıyorsunuz. Bir şekilde tekrar başlıyorsunuz :) Oranda güzeldir, ama büyüdüklerinde suyu kirletir. O nedenle güzel bir filtre kıllanmanızı öneririm. Ya güzel bir dış filtre, ya da sumplu sistem. Ki tavsiyem sumplu bir akvaryum olması.
Tek tek, net cevaplayayım:
Akvaryum ölçüsü
100 × 80 taban çok iyi
Yükseklik için 50–55 cm idealdir.
Orandalar derinlikten çok taban alanı ister.
Daha yüksek yapmanın hiçbir faydası yok.
👉 100×80×50 = ~400 litre brüt → oranda için çok güzel bir hacim.
Mobilya (dolap) yüksekliği
80–85 cm idealdir
Hem sump rahat sığar.
Hem ayakta izlerken göz hizası iyi olur.
Sump sistemi (çok doğru düşünmüşsünüz)
Önerilen sump ölçüsü:
En az 80–90 cm uzunluk
35–40 cm en
35–40 cm yükseklik
[B]Bölme sırası (basit ama etkili):[/B]
Giriş – mekanik filtrasyon
200–300 mikron elyaf
Gerekirse üstüne ince sünger
[B]Biyolojik filtrasyon (en önemli bölüm)[/B]
Seramik halka
Substrat Pro / Matrix tarzı medya
Ne kadar çok, o kadar iyi
Opsiyonel boş bölüm
İleride gerekirse aktif karbon
Zeolit (geçici)
[B]Geri dönüş bölmesi[/B]
Geri dönüş motoru
Saatte 3000–4000 L/h yeterli
Yükseklik kaybıyla birlikte sana ~2500–3000 L/h döner
Fazlası gereksiz akıntı yapar
Sessiz, güvenilir bir motor seç. Ucuz motor burada pahalıya patlar.
[B]Zemin & dizayn[/B]
Orandalar dekor balığı değil, yüzme balığıdır.
[B]Kum:[/B]
İnce dere kumu (0,5–1 mm)
Ya da çıplak taban
Keskin, iri taşlardan UZAK dur
[B]Dekor:[/B]
Mümkünse hiç dekor koyma
Koyacaksan:
Yuvarlak hatlı büyük taş
Kesinlikle sivri kaya, kök vs. olmasın
Orandalar saklanmaz, yüzer
[B]Bitki olur mu?[/B]
%90 ihtimalle yerler
Anubias, java fern gibi sert yapraklılar denenebilir
[B]Ek ekipman[/B]
Isıtıcı: Şart değil (oda çok soğuk değilse)
Son uyarı (samimi söylüyorum)
Denizden gelenlerin en büyük hatası:
“Bunu da biraz estetik yapayım”
Orandada estetik balığın kendisi.
Sistem sade, filtrasyon güçlü, bakım düzenli olursa bu tank seni yıllarca mutlu eder.
Hayırlı olsun hocam, her şey gönlünüzce olsun. Keyifli hobiler.
Merhaba, tekrar hobiye dönmenize sevindim. Zaten isteseniz de bırakamıyorsunuz. Bir şekilde tekrar başlıyorsunuz :) Oranda güzeldir, ama büyüdüklerinde suyu kirletir. O nedenle güzel bir filtre kıllanmanızı öneririm. Ya güzel bir dış filtre, ya da sumplu sistem. Ki tavsiyem sumplu bir akvaryum olması.
Tek tek, net cevaplayayım:
Akvaryum ölçüsü
100 × 80 taban çok iyi
Yükseklik için 50–55 cm idealdir.
Orandalar derinlikten çok taban alanı ister.
Daha yüksek yapmanın hiçbir faydası yok.
👉 100×80×50 = ~400 litre brüt → oranda için çok güzel bir hacim.
Mobilya (dolap) yüksekliği
80–85 cm idealdir
Hem sump rahat sığar.
Hem ayakta izlerken göz hizası iyi olur.
Sump sistemi (çok doğru düşünmüşsünüz)
Önerilen sump ölçüsü:
En az 80–90 cm uzunluk
35–40 cm en
35–40 cm yükseklik
[B]Bölme sırası (basit ama etkili):[/B]
Giriş – mekanik filtrasyon
200–300 mikron elyaf
Gerekirse üstüne ince sünger
[B]Biyolojik filtrasyon (en önemli bölüm)[/B]
Seramik halka
Substrat Pro / Matrix tarzı medya
Ne kadar çok, o kadar iyi
Opsiyonel boş bölüm
İleride gerekirse aktif karbon
Zeolit (geçici)
[B]Geri dönüş bölmesi[/B]
Geri dönüş motoru
Saatte 3000–4000 L/h yeterli
Yükseklik kaybıyla birlikte sana ~2500–3000 L/h döner
Fazlası gereksiz akıntı yapar
Sessiz, güvenilir bir motor seç. Ucuz motor burada pahalıya patlar.
[B]Zemin & dizayn[/B]
Orandalar dekor balığı değil, yüzme balığıdır.
[B]Kum:[/B]
İnce dere kumu (0,5–1 mm)
Ya da çıplak taban
Keskin, iri taşlardan UZAK dur
[B]Dekor:[/B]
Mümkünse hiç dekor koyma
Koyacaksan:
Yuvarlak hatlı büyük taş
Kesinlikle sivri kaya, kök vs. olmasın
Orandalar saklanmaz, yüzer
[B]Bitki olur mu?[/B]
%90 ihtimalle yerler
Anubias, java fern gibi sert yapraklılar denenebilir
[B]Ek ekipman[/B]
Isıtıcı: Şart değil (oda çok soğuk değilse)
Son uyarı (samimi söylüyorum)
Denizden gelenlerin en büyük hatası:
“Bunu da biraz estetik yapayım”
Orandada estetik balığın kendisi.
Sistem sade, filtrasyon güçlü, bakım düzenli olursa bu tank seni yıllarca mutlu eder.
Hayırlı olsun hocam, her şey gönlünüzce olsun. Keyifli hobiler.
Haycan Akvaryum Ve Petshop Kuruluyor (fotoğraflı)
[QUOTE=Tallha]Birkaç kere alışveriş yapmıştım, petshop sahibi abinin forum üyesi olduğunu bilmiyordum, akış kısmında karşıma çıkınca şaşırdım. Akvaryum konusunda bilgili, samimi bir abi. Allah işini gücünü rast getirsin. Ben yaptığım her alışverişten memnun ayrıldım.[/QUOTE]
Bir sonraki gelişinizde mutlaka kendinizi tanıtın [:)] Sizinle tanışalım, sohbet edelim. Size yem hediye edelim [:)]
[QUOTE=emreksk]Hayırlı olsun,allah utandırmasın[/QUOTE][QUOTE=OmerFaruk]Hayırlı uğurlu olsun hocam allah utandırmasın
güncelleme yapabilir misiniz rica etsem[/QUOTE]
[QUOTE=1Balikci ]Hayırlı uğurlu olsun 🧿[/QUOTE]
[QUOTE=Buraktek.]Hocam avcılardayım yardıma ihtiyacınız olursa seve seve gelir bir işin ucundan tutarım. Allah utandırmasın hayırlı işler [/QUOTE]
[QUOTE=sedatyagci]Hayırlı uğurlu olsun , nedir son durum acaba [/QUOTE]
Çok teşekkür ederiz, bekleriz sizleri de [:)]
Kurulalı yaklaşık 2 sene oldu. Çok da güzel oldu. Toplamda 96 göz akvaryum ile hizmet veriyoruz. Balık malzemesi ve yem çeşitliliğimizi her geçen gün artırıyoruz. Web sitemizde kuruldu, içerisine ürünler yüklenmeye başlandı. Yakında web sitemiz aracılığı ile de malzeme ve yem satışına başlayacağız.
Türkiye'nin dört bir yanına balık gönderimi yapıyoruz. İşlerin yoğunluğundan buraya ve youtube'a eskisi kadar zaman ayıramadım. Ama her iki tarafa da tekrar zaman ayırmaya, aktif olmaya devam etmeye çalışacağım. Hobiyi konuşmak, tartışmak, yeni başlayanlara yardımcı olmak oldukça değerli ve keyifli. Müsait olan dostlarımızı mağazamıza da sohbet etmeye bekleriz.
[QUOTE=Tallha]Birkaç kere alışveriş yapmıştım, petshop sahibi abinin forum üyesi olduğunu bilmiyordum, akış kısmında karşıma çıkınca şaşırdım. Akvaryum konusunda bilgili, samimi bir abi. Allah işini gücünü rast getirsin. Ben yaptığım her alışverişten memnun ayrıldım.[/QUOTE]
Bir sonraki gelişinizde mutlaka kendinizi tanıtın [:)] Sizinle tanışalım, sohbet edelim. Size yem hediye edelim [:)]
[QUOTE=emreksk]Hayırlı olsun,allah utandırmasın[/QUOTE][QUOTE=OmerFaruk]Hayırlı uğurlu olsun hocam allah utandırmasın
güncelleme yapabilir misiniz rica etsem[/QUOTE]
[QUOTE=1Balikci ]Hayırlı uğurlu olsun 🧿[/QUOTE]
[QUOTE=Buraktek.]Hocam avcılardayım yardıma ihtiyacınız olursa seve seve gelir bir işin ucundan tutarım. Allah utandırmasın hayırlı işler [/QUOTE]
[QUOTE=sedatyagci]Hayırlı uğurlu olsun , nedir son durum acaba [/QUOTE]
Çok teşekkür ederiz, bekleriz sizleri de [:)]
Kurulalı yaklaşık 2 sene oldu. Çok da güzel oldu. Toplamda 96 göz akvaryum ile hizmet veriyoruz. Balık malzemesi ve yem çeşitliliğimizi her geçen gün artırıyoruz. Web sitemizde kuruldu, içerisine ürünler yüklenmeye başlandı. Yakında web sitemiz aracılığı ile de malzeme ve yem satışına başlayacağız.
Türkiye'nin dört bir yanına balık gönderimi yapıyoruz. İşlerin yoğunluğundan buraya ve youtube'a eskisi kadar zaman ayıramadım. Ama her iki tarafa da tekrar zaman ayırmaya, aktif olmaya devam etmeye çalışacağım. Hobiyi konuşmak, tartışmak, yeni başlayanlara yardımcı olmak oldukça değerli ve keyifli. Müsait olan dostlarımızı mağazamıza da sohbet etmeye bekleriz.
Kahverengi Yosunlanma
Taşlar daha çabuk yosunlanır. Işığı günde kaç saat açıyorsunuz bilmiyorum. Çok uzun süre açık kalıyorsa o da yosunlanmayı artırır. [EDIT]safakinan,2025-01-29 20:15:00[/EDIT]
Taşlar daha çabuk yosunlanır. Işığı günde kaç saat açıyorsunuz bilmiyorum. Çok uzun süre açık kalıyorsa o da yosunlanmayı artırır. [EDIT]safakinan,2025-01-29 20:15:00[/EDIT]
Haycan Akvaryum Ve Petshop Kuruluyor (fotoğraflı)
[K]Geçtiğimiz hafta Malzemeler gelmeye başladı. Tabelamız geldi. Kafeslerimiz geldi.
Bugün akvaryum bölümü tamamlanıyor. Onun da fotoğraflarını atacağım. Cam giydirmeleri de gelecek.[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725101.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725221.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725301.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725331.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725411.jpg[/IMG]
[K]Geçtiğimiz hafta Malzemeler gelmeye başladı. Tabelamız geldi. Kafeslerimiz geldi.
Bugün akvaryum bölümü tamamlanıyor. Onun da fotoğraflarını atacağım. Cam giydirmeleri de gelecek.[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725101.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725221.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725301.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725331.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725411.jpg[/IMG]
Haycan Akvaryum Ve Petshop Kuruluyor (fotoğraflı)
[QUOTE=sefailgaz]
Hocam Merhaba.
Ne durumdayız bizimde lafımız havada kalmasın bugün açılıyor ise inşallah gelmek istiyorum [:)][/QUOTE]
Açılışımız 04 Mayıs Cumartesi’ye ertelendi hocam. 15:00-17:00 arası. Kurdele kesimi 15:30’da olacak.
[QUOTE=sefailgaz]
Hocam Merhaba.
Ne durumdayız bizimde lafımız havada kalmasın bugün açılıyor ise inşallah gelmek istiyorum [:)][/QUOTE]
Açılışımız 04 Mayıs Cumartesi’ye ertelendi hocam. 15:00-17:00 arası. Kurdele kesimi 15:30’da olacak.
Haycan Akvaryum Ve Petshop Kuruluyor (fotoğraflı)
[QUOTE=Megatron(betam)]
Hocam öncelikle hayırlı olsun Allah bereket versin utandırmasın [:)]
28 Nisan'da eğer gelme şansım olursa gelip mutlaka ziyaret edeceğim fakat zor gibi duruyor kusuruma bakmayın [:((] bahsetmek istediğim konu daha önceden bir abimiz petshop açmıştı ve balık dağıtmıştı ve bu balıkları insanlar bu balıkların ihtiyaçlarını abimizden almıştı hem müşterisinin gönlünü kazanmış hemde finansal olarak ciddi bir para kazanmıştı bakımı kolay ve sizin içinde uygun balıklar dağıtabilirsiniz insanlara artanıda satarsınız [:)))] birde kampanyalar yapabilirsiniz örneğin 200 lira alışveriş yapana japon balığı hediye 500 lira alışveriş yapana beta hediye 1000 lira alışveriş yapana vatoz hediye gibi şimdiden teşekkür ederim hayırlı işler ve hayırlı kazançlar dilerim[:)][/QUOTE]
Dedikleriniz olabilir, neden olmasın. Var bir kaç düşüncemiz [:)]
Açılışımızı bir hafta ertelemek zorunda kalacağız gibi görünüyor. Haber vereceğim.
[K]Mama, Yem ve Aksesuar satış alanı için raflarımız geldi. Toplamda 24 adet 1 metrelik raf var. İhtiyaç halinde orta alana da ilave raflar koyabileceğiz.[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/230420241328041.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/230420241328141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/230420241328211.jpg[/IMG][EDIT]safakinan,2024-04-23 13:31:44[/EDIT]
[QUOTE=Megatron(betam)]
Hocam öncelikle hayırlı olsun Allah bereket versin utandırmasın [:)]
28 Nisan'da eğer gelme şansım olursa gelip mutlaka ziyaret edeceğim fakat zor gibi duruyor kusuruma bakmayın [:((] bahsetmek istediğim konu daha önceden bir abimiz petshop açmıştı ve balık dağıtmıştı ve bu balıkları insanlar bu balıkların ihtiyaçlarını abimizden almıştı hem müşterisinin gönlünü kazanmış hemde finansal olarak ciddi bir para kazanmıştı bakımı kolay ve sizin içinde uygun balıklar dağıtabilirsiniz insanlara artanıda satarsınız [:)))] birde kampanyalar yapabilirsiniz örneğin 200 lira alışveriş yapana japon balığı hediye 500 lira alışveriş yapana beta hediye 1000 lira alışveriş yapana vatoz hediye gibi şimdiden teşekkür ederim hayırlı işler ve hayırlı kazançlar dilerim[:)][/QUOTE]
Dedikleriniz olabilir, neden olmasın. Var bir kaç düşüncemiz [:)]
Açılışımızı bir hafta ertelemek zorunda kalacağız gibi görünüyor. Haber vereceğim.
[K]Mama, Yem ve Aksesuar satış alanı için raflarımız geldi. Toplamda 24 adet 1 metrelik raf var. İhtiyaç halinde orta alana da ilave raflar koyabileceğiz.[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/230420241328041.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/230420241328141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/230420241328211.jpg[/IMG][EDIT]safakinan,2024-04-23 13:31:44[/EDIT]
Haycan Akvaryum Ve Petshop Kuruluyor (fotoğraflı)
[QUOTE=HakanYILDIZ]Bu tempo size göbek erittirir. [:)]
Allah utandırmasın.
Ağzınızın tadı hiç kaçmasın.[/QUOTE]
Erisin hocam, göbek çok bende :)
[QUOTE=HakanYILDIZ]Bu tempo size göbek erittirir. [:)]
Allah utandırmasın.
Ağzınızın tadı hiç kaçmasın.[/QUOTE]
Erisin hocam, göbek çok bende :)
Haycan Akvaryum Ve Petshop Kuruluyor (fotoğraflı)
[K]Akvaryumlarımızın ahşap setleri geldi. Hava tesisatı, temiz su tesisatı ve elektrik tesisatlarının yapımı devam ediyor.[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241533501.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241533541.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241533561.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241533591.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241534021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241534051.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241534081.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241534091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241534111.jpg[/IMG]
[QUOTE=Orhan76]Hayırlı olsun, Allah bol kazanç versin, şimdiden başarılar dilerim [:iyi:][/QUOTE]
Çok teşekkürler [:)]
[QUOTE=sefailgaz][B]Allah bol kazanç ve bakteriler versin hocam (: Yakınız inşallah ziyarete alışverişe geliriz oturunca tüm düzen [/B][:iyi:][/QUOTE]
Mutlaka Beklerim. Denizköşkler Caddesi ile, talimhane sokağın kesiştiği binadayız. Talimhane sokak, No:1/c.
28 Nisan'da da açılışımız olacak. Beklerim.
[QUOTE=Atlash]Youtube dan da takip ediyorum abi allah bol kazan ve başarı sağlar inşallah .[/QUOTE]
Youtube'dan takip eden birine denk gelmek ne güzel [:)] Çok teşekkür ederim.
[QUOTE=JotaReis007]Allah hayırlara vesile kılsın. Helalinden bol kazanç versin.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim [:iyi:]
[QUOTE=Kena]H[:nazar:]ayırlı olsun düzen olunca gelip görmek isterim[/QUOTE]
Mutlaka Beklerim. Denizköşkler Caddesi ile, talimhane sokağın kesiştiği binadayız. Talimhane sokak, No:1/c.
28 Nisan'da da açılışımız olacak. Beklerim.
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Hayırlı olsun, gönlünüzce ve güzel bir mekan olur umarım 🙏🏻.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim [:iyi:]
[EDIT]safakinan,2024-04-18 15:37:37[/EDIT]
[K]Akvaryumlarımızın ahşap setleri geldi. Hava tesisatı, temiz su tesisatı ve elektrik tesisatlarının yapımı devam ediyor.[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241533501.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241533541.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241533561.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241533591.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241534021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241534051.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241534081.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241534091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241534111.jpg[/IMG]
[QUOTE=Orhan76]Hayırlı olsun, Allah bol kazanç versin, şimdiden başarılar dilerim [:iyi:][/QUOTE]
Çok teşekkürler [:)]
[QUOTE=sefailgaz][B]Allah bol kazanç ve bakteriler versin hocam (: Yakınız inşallah ziyarete alışverişe geliriz oturunca tüm düzen [/B][:iyi:][/QUOTE]
Mutlaka Beklerim. Denizköşkler Caddesi ile, talimhane sokağın kesiştiği binadayız. Talimhane sokak, No:1/c.
28 Nisan'da da açılışımız olacak. Beklerim.
[QUOTE=Atlash]Youtube dan da takip ediyorum abi allah bol kazan ve başarı sağlar inşallah .[/QUOTE]
Youtube'dan takip eden birine denk gelmek ne güzel [:)] Çok teşekkür ederim.
[QUOTE=JotaReis007]Allah hayırlara vesile kılsın. Helalinden bol kazanç versin.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim [:iyi:]
[QUOTE=Kena]H[:nazar:]ayırlı olsun düzen olunca gelip görmek isterim[/QUOTE]
Mutlaka Beklerim. Denizköşkler Caddesi ile, talimhane sokağın kesiştiği binadayız. Talimhane sokak, No:1/c.
28 Nisan'da da açılışımız olacak. Beklerim.
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Hayırlı olsun, gönlünüzce ve güzel bir mekan olur umarım 🙏🏻.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim [:iyi:]
[EDIT]safakinan,2024-04-18 15:37:37[/EDIT]
Sump Neden Su Eksiltir Ne Yapmak Lazim
Bunun bir kaç sebebi olabilir.
1) Sump malzemeleri çok doldurulduğunda. Özellikle sünger sayısı fazla olduğunda oluyor.
2) Motorun olduğu haznenin küçük olması ve motorun çok güçlü kalması.
3) Sump malzemeleri uzun süre kullanıma bağlı olarak pislik toplaması, tıkanması vs gibi sebepler. Temizlikle çözülür.
Ama fotoğrafta gördüğüm gibiyse, bu şekilde bir azaltma normal. Yan sumplarda genelde su bu şekilde yarıya kadar çekilir. Sorun yok. Önemli olan yarının altına inmemesi. Motorun susuz kalmaması vs.
Bunun bir kaç sebebi olabilir.
1) Sump malzemeleri çok doldurulduğunda. Özellikle sünger sayısı fazla olduğunda oluyor.
2) Motorun olduğu haznenin küçük olması ve motorun çok güçlü kalması.
3) Sump malzemeleri uzun süre kullanıma bağlı olarak pislik toplaması, tıkanması vs gibi sebepler. Temizlikle çözülür.
Ama fotoğrafta gördüğüm gibiyse, bu şekilde bir azaltma normal. Yan sumplarda genelde su bu şekilde yarıya kadar çekilir. Sorun yok. Önemli olan yarının altına inmemesi. Motorun susuz kalmaması vs.
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
KULLANICILAR
- 44 Online Kullanıcı, 25 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
