ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
mericselcuk
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
13
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
17 Aralık 2015 11:41
Son Ziyaret:
25 Kasım 2017 13:47
Toplam Mesaj:
67 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Meriç Selçuk
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Meriç Selçuk
SON 10 MESAJI
Nano Akvaryum Maceram
Yorumlarınızı Önerilerinizi bekliyorum bu aşamadan sonra neler yapacam bana bunu söylerseniz..
Bakteri kültürü
diatom süreci
temizlikciler felan hakkındada bilgi verirseniz çok sevinirim.
Birde Prizime bu ışık için Timer almayı düşünüyorum onun ayarını nasıl yapmalıyım..[EDIT]mericselcuk,2017-11-12 12:29:38[/EDIT]
Yorumlarınızı Önerilerinizi bekliyorum bu aşamadan sonra neler yapacam bana bunu söylerseniz..
Bakteri kültürü
diatom süreci
temizlikciler felan hakkındada bilgi verirseniz çok sevinirim.
Birde Prizime bu ışık için Timer almayı düşünüyorum onun ayarını nasıl yapmalıyım..[EDIT]mericselcuk,2017-11-12 12:29:38[/EDIT]
Nano Akvaryum Maceram
Arkadaşlar MErhaba 10.11.2017 günü kurulumuna başladım akvaryumda son durum şöyle..
AKVARYUMUMUZ :
Dophin 32x30x36 boyutlarında LED armatörlü 2 beyaz 1 mavi ışık var..
İçerisinde Red Sea argonit KUm var 6-7 kg kadar 5 kg akvaryumdan alınmış canlı kaya var 30 litreye yakın hazır su ve 1 kg tuzla karıştırılış suyumuz var..
İlk suyu doldurdugumdaki rakı gibi olan görüntü bugün baya berraklaştı hatta cok berrak sadece içinde böyle hafiften toz gibi bişeler uçuşuyor..
askıtipi protein skimmer var 2 gündür baya toplama yapıodu şuan baktımda köpürtüo felan ama toplma kabı boş.belki canlı olmadındandır..
Tuzunu ölçtüm sabah 1.028 geldi dün 1.025 di sanırım zamanla oturucak bakteri kültürünü henüz koymadım bugün koymayı planlıyorum..sıcaklık ısıtıcı 26 da olmasına ragmen sıcaklık ölçer 28 derecelerde onuda resimlerde görebilirsiniz.Nİtrat ve amonyak testlerini yapmadım henüz erken diye düşünüyorum.
Dalga motoruda bugün eklemeyi düşünüyorm..
mercan beslemicem bir kaç anemon kolay beslenebilir olandan ve bir kaç percula palyalço balıgı olacak..
Aşagıda resimleri sizlerle paylaşıyorum sorumlarım illaki olcak cok profesyonel bilmiyorum..
[IMG]http://www.akvaryumportali.com/proxy.php?image=https%3A%2F%2Ffoto.akvaryum.com%2Ffotolar%2F180759%2F111120171149221.jpg&hash=17c45fb0e140de03589825e2618caa2d[/IMG]
[IMG]http://www.akvaryumportali.com/attachments/refractometer-jpg.48901/[/IMG]
[IMG]http://www.akvaryumportali.com/proxy.php?image=https%3A%2F%2Ffoto.akvaryum.com%2Ffotolar%2F180759%2F111120171149441.jpg&hash=93d0676e51092915a057eeefee6770ce[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/121120171217211.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/121120171224171.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/121120171224311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/121120171224421.jpg[/IMG][EDIT]mericselcuk,2017-11-12 12:30:51[/EDIT]
Arkadaşlar MErhaba 10.11.2017 günü kurulumuna başladım akvaryumda son durum şöyle..
AKVARYUMUMUZ :
Dophin 32x30x36 boyutlarında LED armatörlü 2 beyaz 1 mavi ışık var..
İçerisinde Red Sea argonit KUm var 6-7 kg kadar 5 kg akvaryumdan alınmış canlı kaya var 30 litreye yakın hazır su ve 1 kg tuzla karıştırılış suyumuz var..
İlk suyu doldurdugumdaki rakı gibi olan görüntü bugün baya berraklaştı hatta cok berrak sadece içinde böyle hafiften toz gibi bişeler uçuşuyor..
askıtipi protein skimmer var 2 gündür baya toplama yapıodu şuan baktımda köpürtüo felan ama toplma kabı boş.belki canlı olmadındandır..
Tuzunu ölçtüm sabah 1.028 geldi dün 1.025 di sanırım zamanla oturucak bakteri kültürünü henüz koymadım bugün koymayı planlıyorum..sıcaklık ısıtıcı 26 da olmasına ragmen sıcaklık ölçer 28 derecelerde onuda resimlerde görebilirsiniz.Nİtrat ve amonyak testlerini yapmadım henüz erken diye düşünüyorum.
Dalga motoruda bugün eklemeyi düşünüyorm..
mercan beslemicem bir kaç anemon kolay beslenebilir olandan ve bir kaç percula palyalço balıgı olacak..
Aşagıda resimleri sizlerle paylaşıyorum sorumlarım illaki olcak cok profesyonel bilmiyorum..
[IMG]http://www.akvaryumportali.com/proxy.php?image=https%3A%2F%2Ffoto.akvaryum.com%2Ffotolar%2F180759%2F111120171149221.jpg&hash=17c45fb0e140de03589825e2618caa2d[/IMG]
[IMG]http://www.akvaryumportali.com/attachments/refractometer-jpg.48901/[/IMG]
[IMG]http://www.akvaryumportali.com/proxy.php?image=https%3A%2F%2Ffoto.akvaryum.com%2Ffotolar%2F180759%2F111120171149441.jpg&hash=93d0676e51092915a057eeefee6770ce[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/121120171217211.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/121120171224171.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/121120171224311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/121120171224421.jpg[/IMG][EDIT]mericselcuk,2017-11-12 12:30:51[/EDIT]
Akvaryum Kurulumu Hakkında
[QUOTE=onur_0606]Tuz iyi karıştıysa kumdan kaynaklanır. Zamanla düzelir kumu iyi yıkamadığınızdan olmuştur.[/QUOTE]
Teşekkür ederim aldıgım yerede sordum şimdi oda kumdan dedi ben suyu boşaltırken direk döktüm adam naylon serip döksen o kadar olmazdı düzelir dedi eşekkürler..
Peki Kayayı tuzluluk oranını ayarlayıncamı koymalıyım sizce
[QUOTE=onur_0606]Tuz iyi karıştıysa kumdan kaynaklanır. Zamanla düzelir kumu iyi yıkamadığınızdan olmuştur.[/QUOTE]
Teşekkür ederim aldıgım yerede sordum şimdi oda kumdan dedi ben suyu boşaltırken direk döktüm adam naylon serip döksen o kadar olmazdı düzelir dedi eşekkürler..
Peki Kayayı tuzluluk oranını ayarlayıncamı koymalıyım sizce
Sumplı Nano Akvaryum Kurmak İstiyorum
Arkadaştan özrü diliyorum konusunu baltalamak istemem ama bilen biri varsa benim konuma bi bakabilirmi acab ?
http://www.akvaryum.com/Forum/akvaryum_kurulumu_hakkinda_k911609.asp[EDIT]mericselcuk,2017-11-11 12:49:44[/EDIT]
Arkadaştan özrü diliyorum konusunu baltalamak istemem ama bilen biri varsa benim konuma bi bakabilirmi acab ?
http://www.akvaryum.com/Forum/akvaryum_kurulumu_hakkinda_k911609.asp[EDIT]mericselcuk,2017-11-11 12:49:44[/EDIT]
Akvaryum Kurulumu Hakkında
Merhaba arkadaşlar ben 35 litrelik hazır sistem olan dolphin marka bir set aldım dün hazır su ile 30 litre suyu doldurdum ve litre başı 34 gr gibi bir ölçüyle 1kg yakın tuz kullandım ve kumu koydum kumu öncesinde biraz yıkadım..
Sorun şurda dünden beri çalışan bir sistem var ve su hala rakı gibi bembeyaz bu nedendir sorun kumdanmı yksa bu acılacakmı ?
Cevap vercek kimse yokmu ya
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/111120171147251.jpg[/IMG]
bu sekilde
KUM
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/111120171149221.jpg[/IMG]
TUZ
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/111120171149441.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar ben 35 litrelik hazır sistem olan dolphin marka bir set aldım dün hazır su ile 30 litre suyu doldurdum ve litre başı 34 gr gibi bir ölçüyle 1kg yakın tuz kullandım ve kumu koydum kumu öncesinde biraz yıkadım..
Sorun şurda dünden beri çalışan bir sistem var ve su hala rakı gibi bembeyaz bu nedendir sorun kumdanmı yksa bu acılacakmı ?
Cevap vercek kimse yokmu ya
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/111120171147251.jpg[/IMG]
bu sekilde
KUM
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/111120171149221.jpg[/IMG]
TUZ
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/111120171149441.jpg[/IMG]
Nano Akvaryumum ( İlk Kurulum )
[QUOTE=popokio]Kolay gelsin, takipteyim.
Ayrıca süreci bir de fiyat bilgisi vererek aktarırsanız çok kişi istifade edecektir :)[/QUOTE]
kesinlikle
[QUOTE=popokio]Kolay gelsin, takipteyim.
Ayrıca süreci bir de fiyat bilgisi vererek aktarırsanız çok kişi istifade edecektir :)[/QUOTE]
kesinlikle
Nano Akvaryumum ( İlk Kurulum )
[QUOTE=ZodiJack]Selam tekrardan. Çağdaş arkadaşıma ilaveten, tuz ortalama 3 kilo gidecektir. Ancak kilo azaldıkça fiyat artacağından ne kadar çok kilo o kadar uygun fiyat diye bir olay var tuzlarda. Fazla tuz göz çıkarmaz. O yüzden 6 veya 8kg öneririm. Kilosu 5TLye de tuz var 50TLye de. Bu tuzların içeriği çok farklı. Kimi besin, vitamin açısından çok zenginken kimisi boş tuz. Seçim size kalmış. Pahalı tuz almanın avantajı ise ilerde katkı girmenize gerek kalmamasıdır.
Protein Skimmer askı tipli olacak. En uygun fiyatlı ve en iyi markalı derseniz Bubble magus new QQ modelidir. Bu ürünün sıfırı 200tl gibi bir fiyatken ikinci elleri genelde 100-150TL gibi fiyatlara satılıyor. İkinci el ürün kullanmak istediğiniz zaman PS ve diğer ürünlerde benimle iletişime geçebilirsiniz.
Tankınız küçük olduğu için en düşük wattlı dalga motorlarından seçiniz. Uygun fiyatlı olarak Sobo markasını önerebilirim. Dalga motoru akvaryum içine konulur ve yapay dalga yaratır.
Diğeri ise kafa motorudur. Sump içinden tekrar akvaryuma su basar. Kafa motoru olarak seçmeniz gereken ürün akvaryumun yüksekliği ve sump içinde kafa motorunun girecek olduğu alan hesaplanıp alınacaktır. Çağdaşın önerdiği ürünü kullanan arkadaş tavsiye ettiğinden dolayı direk alın diye tavsiye ederim. Sonuçta tecrübe edilmiş bir ürün. Ben eheim 1001 kullanıyorum. Kibrit kutusu kadar bir ürün ancak 1.5 metreye su basıyor. Bu kadar yüksek basınçlı bir kafa motoru sizi akvaryumda müthiş dalga yaratır. Bu yüzden almamalısınız. Ancak eheim markası genel olarak iyidir. Sessiz ve bozulmazlardır. Ortalama 50cm basan ve L/H oranı düşük olanlardan seçilmelidir. Ve ürünün en-boy ölçüsüne de alırken dikkat edin. Sump içindeki ölçünüze göre alın.
Aydınlatma olarak el yapımı bir aydınlatma işinizi görecektir. Bu konuda çağdaş arkadaşımın konusundan örnek alabilirsiniz. Ancak yüksek ışık isteyen mercan ve anemon beslemek isterseniz illa ki profesyonel bir hazır resif armatürü almanızı öneririm.
10 litreye 1.5-2kg kaya eklenir. Ona göre satın alın ve büyük kayalardan kaçının. Mümkün mertebe küçük parçalar olsun. Böylelikle balıklara saklanma alanı sağlarsınız.
Kum ve ısıtıcı konusunda çağdaşla aynı fikirdeyim.
Hidrometre veya refraktometre almayı unutmayın. Tankınıza zor mercanlar ekleyecekseniz canlıyı eklemeden önce tüm testleri temin edin ve kontrol edin.[/QUOTE]
Tşk. ederim her ikinizede ikinizin cevaplarını dikkate alarak malzemeleri tamamlayıp tekrar yazıcam sizlere biraz zaman alabilir :)
[QUOTE=ZodiJack]Selam tekrardan. Çağdaş arkadaşıma ilaveten, tuz ortalama 3 kilo gidecektir. Ancak kilo azaldıkça fiyat artacağından ne kadar çok kilo o kadar uygun fiyat diye bir olay var tuzlarda. Fazla tuz göz çıkarmaz. O yüzden 6 veya 8kg öneririm. Kilosu 5TLye de tuz var 50TLye de. Bu tuzların içeriği çok farklı. Kimi besin, vitamin açısından çok zenginken kimisi boş tuz. Seçim size kalmış. Pahalı tuz almanın avantajı ise ilerde katkı girmenize gerek kalmamasıdır.
Protein Skimmer askı tipli olacak. En uygun fiyatlı ve en iyi markalı derseniz Bubble magus new QQ modelidir. Bu ürünün sıfırı 200tl gibi bir fiyatken ikinci elleri genelde 100-150TL gibi fiyatlara satılıyor. İkinci el ürün kullanmak istediğiniz zaman PS ve diğer ürünlerde benimle iletişime geçebilirsiniz.
Tankınız küçük olduğu için en düşük wattlı dalga motorlarından seçiniz. Uygun fiyatlı olarak Sobo markasını önerebilirim. Dalga motoru akvaryum içine konulur ve yapay dalga yaratır.
Diğeri ise kafa motorudur. Sump içinden tekrar akvaryuma su basar. Kafa motoru olarak seçmeniz gereken ürün akvaryumun yüksekliği ve sump içinde kafa motorunun girecek olduğu alan hesaplanıp alınacaktır. Çağdaşın önerdiği ürünü kullanan arkadaş tavsiye ettiğinden dolayı direk alın diye tavsiye ederim. Sonuçta tecrübe edilmiş bir ürün. Ben eheim 1001 kullanıyorum. Kibrit kutusu kadar bir ürün ancak 1.5 metreye su basıyor. Bu kadar yüksek basınçlı bir kafa motoru sizi akvaryumda müthiş dalga yaratır. Bu yüzden almamalısınız. Ancak eheim markası genel olarak iyidir. Sessiz ve bozulmazlardır. Ortalama 50cm basan ve L/H oranı düşük olanlardan seçilmelidir. Ve ürünün en-boy ölçüsüne de alırken dikkat edin. Sump içindeki ölçünüze göre alın.
Aydınlatma olarak el yapımı bir aydınlatma işinizi görecektir. Bu konuda çağdaş arkadaşımın konusundan örnek alabilirsiniz. Ancak yüksek ışık isteyen mercan ve anemon beslemek isterseniz illa ki profesyonel bir hazır resif armatürü almanızı öneririm.
10 litreye 1.5-2kg kaya eklenir. Ona göre satın alın ve büyük kayalardan kaçının. Mümkün mertebe küçük parçalar olsun. Böylelikle balıklara saklanma alanı sağlarsınız.
Kum ve ısıtıcı konusunda çağdaşla aynı fikirdeyim.
Hidrometre veya refraktometre almayı unutmayın. Tankınıza zor mercanlar ekleyecekseniz canlıyı eklemeden önce tüm testleri temin edin ve kontrol edin.[/QUOTE]
Tşk. ederim her ikinizede ikinizin cevaplarını dikkate alarak malzemeleri tamamlayıp tekrar yazıcam sizlere biraz zaman alabilir :)
Nano Akvaryumum ( İlk Kurulum )
[QUOTE=cagdaskelekli]
Meric Bey oncelikle hayirlisi olsun diyelim. Bende sizin gibi henuz yeniyim deniz akvaryumu konusunda. Deniz akvaryumuna gecmeden once size abartisiz soyluyorum en az 2 ay boyunca surekli forumlarda gezdim sadece okudum baska birsey yapmadim. Cunku tamamen bilgi ve tecrubeye dayali bir konu. Tecrubeli arkadaslarda sagolsunlar ellerinden geldiklerince yardim ettiler. Ben kendi bilgilerim dogrultusunda sizin sorulariniza cevap vermeye calisacagim. Umarim yardimci olabilirim;
[B]Kendi tank olculerim hemen hemen sizinkine benzer oldugu icin kendimdende ornekler verecegim[/B]
1- Protein Skimmer Marka model - [B][K]10cm sump demissiniz bu yuzden sanirim olculerini dogru hatirliyorsam Aqua Macro NS-16 (27x8x8cm) isinize yarayabilir. Internettende bakabilirsiniz. Bu urunu kullanan arkadaslar varsa daha detayli bilgi verebilirler. (Ben hava tasli PS kullaniyorum)[/K][/B]
2- Dalga motoru - [K][B]Tankin icerisinde kaos etkisi yaratmayacak bir dalga motoru tavsiye ederim. Ilk baslarda elimde mevcut olan 7500lt/h kapasiteli dalga motorunu tanka koydugumda goz gozu gormemisti. Daha sonra 3000 debili bir dalga motoru almak zorunda kaldim.[/B][/K]
3- Sürkülasyon pompasımı dalga motorumu adını bilmiyorum hani şu protein skimmerdan geçen temiz suyu akvaryuma aktaran pompa :))) - [K][B]Kafa motorunu kastediyosunuz sanirim. Atman AT-302 tavsiye ederim. Hem sessiz hemde sizin tank olculeri icin uygundur. Su an bende ayni modeli kullanmaktayim[/B][/K]
4- Aydınlatma - [K][B]Bu konuda kesin bir bilgiye sahip olmamakla beraber su anda tamamen kendi yaptigim led armaturu kullaniyorum. Fazla isik gerektirmeyecek canlilar beslenecekse sizde elinizden geldigince power ledlerden yada modul ledlerden kendinize ufak bir armatur yapabilirsiniz[/B][/K]
5- Kaya Kaç kilo - [K][B]6 - 8 kilo arasinda yeterli olacaktir. Tabi yapacaginiz dizayna gore degisir[/B][/K]
6- litre başı tuz oranı - [K][B]litre basina dusen tuz orani hemen hemen her forumda yazdigi uzere 33gr olarak belirlenmistir. Fakat tuzlulugu kac oraninda ayarlamak isterseniz o orandada tuz eklemeniz gerekebilir.(1022-25 arasi idealdir)[/B][/K]
7- Kum - [K][B]Kalsiyum karbonatli kum yada mercan kiriklarindan olusan ince kum kullanilabilir. Canli kum, aragonit hakkinda pek bi bilgi ve tecrubem yok[/B][/K]
8- Isıtıcı - [K][B]Cok genis bir konu. Watt olarak sorcaksaniz eger 100W yeterli olacaktir. Marka model icin genis bir yelpaze var. (Eheim Thermocontrol 75W kullaniyorum)[/B][/K]
Son olarak sump bolumunde sadece PS - Isitici ve Kafa motoru bulunsun. Herhangi bir filtre medyasi olmasin. Elyaf koycaksanizda gun asiri degistirmeniz gerekir Nitrat sorunu olmasin diye
Umarim yardimci olabilirim. Tekrardan hayirli olsun
Iyi hobiler dilerim[/QUOTE]
bilgilerin için çok sağol bende yaklaşık bi 6 ay forumlarda okudum az çok bilgi sahibiyim ama işte oku oku nereye kadar derler :) marka model okumadımda daha cok ne nasıl yapılır onları okudum o yüzden böyle bir konu açtım on bilsende bir bilene sor demişler :) bilgi için teşekkürler diğer arkadaşların da fikrini aldıktan sonra yavaştan malzeme alımına başlıcan tüm ayrıntılarıda buradan paylaşıcam[EDIT]BeZGiN,2016-11-09 01:09:07[/EDIT]
[QUOTE=cagdaskelekli]
Meric Bey oncelikle hayirlisi olsun diyelim. Bende sizin gibi henuz yeniyim deniz akvaryumu konusunda. Deniz akvaryumuna gecmeden once size abartisiz soyluyorum en az 2 ay boyunca surekli forumlarda gezdim sadece okudum baska birsey yapmadim. Cunku tamamen bilgi ve tecrubeye dayali bir konu. Tecrubeli arkadaslarda sagolsunlar ellerinden geldiklerince yardim ettiler. Ben kendi bilgilerim dogrultusunda sizin sorulariniza cevap vermeye calisacagim. Umarim yardimci olabilirim;
[B]Kendi tank olculerim hemen hemen sizinkine benzer oldugu icin kendimdende ornekler verecegim[/B]
1- Protein Skimmer Marka model - [B][K]10cm sump demissiniz bu yuzden sanirim olculerini dogru hatirliyorsam Aqua Macro NS-16 (27x8x8cm) isinize yarayabilir. Internettende bakabilirsiniz. Bu urunu kullanan arkadaslar varsa daha detayli bilgi verebilirler. (Ben hava tasli PS kullaniyorum)[/K][/B]
2- Dalga motoru - [K][B]Tankin icerisinde kaos etkisi yaratmayacak bir dalga motoru tavsiye ederim. Ilk baslarda elimde mevcut olan 7500lt/h kapasiteli dalga motorunu tanka koydugumda goz gozu gormemisti. Daha sonra 3000 debili bir dalga motoru almak zorunda kaldim.[/B][/K]
3- Sürkülasyon pompasımı dalga motorumu adını bilmiyorum hani şu protein skimmerdan geçen temiz suyu akvaryuma aktaran pompa :))) - [K][B]Kafa motorunu kastediyosunuz sanirim. Atman AT-302 tavsiye ederim. Hem sessiz hemde sizin tank olculeri icin uygundur. Su an bende ayni modeli kullanmaktayim[/B][/K]
4- Aydınlatma - [K][B]Bu konuda kesin bir bilgiye sahip olmamakla beraber su anda tamamen kendi yaptigim led armaturu kullaniyorum. Fazla isik gerektirmeyecek canlilar beslenecekse sizde elinizden geldigince power ledlerden yada modul ledlerden kendinize ufak bir armatur yapabilirsiniz[/B][/K]
5- Kaya Kaç kilo - [K][B]6 - 8 kilo arasinda yeterli olacaktir. Tabi yapacaginiz dizayna gore degisir[/B][/K]
6- litre başı tuz oranı - [K][B]litre basina dusen tuz orani hemen hemen her forumda yazdigi uzere 33gr olarak belirlenmistir. Fakat tuzlulugu kac oraninda ayarlamak isterseniz o orandada tuz eklemeniz gerekebilir.(1022-25 arasi idealdir)[/B][/K]
7- Kum - [K][B]Kalsiyum karbonatli kum yada mercan kiriklarindan olusan ince kum kullanilabilir. Canli kum, aragonit hakkinda pek bi bilgi ve tecrubem yok[/B][/K]
8- Isıtıcı - [K][B]Cok genis bir konu. Watt olarak sorcaksaniz eger 100W yeterli olacaktir. Marka model icin genis bir yelpaze var. (Eheim Thermocontrol 75W kullaniyorum)[/B][/K]
Son olarak sump bolumunde sadece PS - Isitici ve Kafa motoru bulunsun. Herhangi bir filtre medyasi olmasin. Elyaf koycaksanizda gun asiri degistirmeniz gerekir Nitrat sorunu olmasin diye
Umarim yardimci olabilirim. Tekrardan hayirli olsun
Iyi hobiler dilerim[/QUOTE]
bilgilerin için çok sağol bende yaklaşık bi 6 ay forumlarda okudum az çok bilgi sahibiyim ama işte oku oku nereye kadar derler :) marka model okumadımda daha cok ne nasıl yapılır onları okudum o yüzden böyle bir konu açtım on bilsende bir bilene sor demişler :) bilgi için teşekkürler diğer arkadaşların da fikrini aldıktan sonra yavaştan malzeme alımına başlıcan tüm ayrıntılarıda buradan paylaşıcam[EDIT]BeZGiN,2016-11-09 01:09:07[/EDIT]
Nano Akvaryumum ( İlk Kurulum )
[QUOTE=ZodiJack]Merhaba. Saydiginiz ekipmanlara ne kadar bütçe ayırmayı düşünüyorsunuz? Ve bakmayı düşündüğünüz canlılar nelerdir? Ona gore ekipman tavsiyesi verelim [:iyi:][/QUOTE]
hocam bir bütçem yok aslında ayırdıgım ama kötü bişe olmasın canlıları 2 günde öldürmeyelim benim bakmak istediğim balık olarak palyalço 2 tane mercan olarakta yumuşak mercan diyolar sanırım domates anemonu ve o tarz 1-2 renkli bakımı kolay çok tecizat istemeyen anemonlar mercanlar çok agır bir akvaryum olmicak içi
[QUOTE=ZodiJack]Merhaba. Saydiginiz ekipmanlara ne kadar bütçe ayırmayı düşünüyorsunuz? Ve bakmayı düşündüğünüz canlılar nelerdir? Ona gore ekipman tavsiyesi verelim [:iyi:][/QUOTE]
hocam bir bütçem yok aslında ayırdıgım ama kötü bişe olmasın canlıları 2 günde öldürmeyelim benim bakmak istediğim balık olarak palyalço 2 tane mercan olarakta yumuşak mercan diyolar sanırım domates anemonu ve o tarz 1-2 renkli bakımı kolay çok tecizat istemeyen anemonlar mercanlar çok agır bir akvaryum olmicak içi
Nano Akvaryumum ( İlk Kurulum )
Arkadaşlar uzun süredir araştırma yaptım ve aşağıdaki nano akvaryumu almaya karar verdim amacım birkaç yumuşak mercan ve 2 tane palyalço beslemek olayı fazla abartmadan şimdi akvaryum özellkleri ?
Nano-40 40x40x35 6 mm, Cnc Rodajlı, Arkadan Sumplu Sump bölümü 10cm , Cama Cam Nano Akvaryum 56 Litre
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/061120160126131.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/061120160126301.jpg[/IMG]
Akvaryum bu arkadaşlar şimdi gelelim sorularıma bu akvaryuma
1- Protein Skimmer Marka model
2- Dalga motoru
3- Sürkülasyon pompasımı dalga motorumu adını bilmiyorum hani şu protein skimmerdan geçen temiz suyu akvaryuma aktaran pompa :)))
4- Aydınlatma
5- Kaya Kaç kilo
6- litre başı tuz oranı
7- Kum
8- Isıtıcı
Bana bu bilgileri verebilecek arkadaşlar olursa alıp yavaş yavaş kuruluma başlamak istiyorum eksik bişe kaldımı bilmiyorum varsa yazın..Sizin yazdıklarınız doğrultusunda ürünleri alıcam ve burda her adımını fotoğraflarla paylaşarak ilerlicem..Birde resimlerde görünen sump bölümünde şaşırtmalı bölüme birşeyler koymalıyımıyım elyaf,sünger gibi felan bişeler ?[EDIT]mericselcuk,2016-11-06 13:30:05[/EDIT]
Arkadaşlar uzun süredir araştırma yaptım ve aşağıdaki nano akvaryumu almaya karar verdim amacım birkaç yumuşak mercan ve 2 tane palyalço beslemek olayı fazla abartmadan şimdi akvaryum özellkleri ?
Nano-40 40x40x35 6 mm, Cnc Rodajlı, Arkadan Sumplu Sump bölümü 10cm , Cama Cam Nano Akvaryum 56 Litre
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/061120160126131.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180759/061120160126301.jpg[/IMG]
Akvaryum bu arkadaşlar şimdi gelelim sorularıma bu akvaryuma
1- Protein Skimmer Marka model
2- Dalga motoru
3- Sürkülasyon pompasımı dalga motorumu adını bilmiyorum hani şu protein skimmerdan geçen temiz suyu akvaryuma aktaran pompa :)))
4- Aydınlatma
5- Kaya Kaç kilo
6- litre başı tuz oranı
7- Kum
8- Isıtıcı
Bana bu bilgileri verebilecek arkadaşlar olursa alıp yavaş yavaş kuruluma başlamak istiyorum eksik bişe kaldımı bilmiyorum varsa yazın..Sizin yazdıklarınız doğrultusunda ürünleri alıcam ve burda her adımını fotoğraflarla paylaşarak ilerlicem..Birde resimlerde görünen sump bölümünde şaşırtmalı bölüme birşeyler koymalıyımıyım elyaf,sünger gibi felan bişeler ?[EDIT]mericselcuk,2016-11-06 13:30:05[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi NightWist, 21:18
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
