ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
gurkanakca
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
242
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
15 Aralık 2015 10:37
Son Ziyaret:
26 Şubat 2019 12:13
Toplam Mesaj:
229 [0.06 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
gurkan akca
Doğum Tarihi:
01 Ocak 1979
Yaş:
47
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
gurkan akca
SON 10 MESAJI
5630 Smd Led Bar Tecrubem
[QUOTE=İLKER ŞEN]Bu uygunmudur acaba
http://www.led-24h.com/urun-112-14-samsung-led-bar-5730.html
[/QUOTE]
Linkte verilen değerler doğru ise uygundur.
[QUOTE=İLKER ŞEN]Bu uygunmudur acaba
http://www.led-24h.com/urun-112-14-samsung-led-bar-5730.html
[/QUOTE]
Linkte verilen değerler doğru ise uygundur.
5630 Smd Led Bar Tecrubem
[QUOTE=okay]Gürkan Hocam, bu profile herhangi bir soğutma tertibatı gerekli mi? [/QUOTE]
gerekli değil. 5630 lar zaten yüksek sıcaklıkta çalışıyor. bar şeklinde satılmasının nedenide bu
ancak bir fan eklersen daha uzun ömürlü olur.
[QUOTE=gurkanakca]
gerekli değil. 5630 lar zaten yüksek sıcaklıkta çalışıyor. bar şeklinde satılmasının nedenide bu
ancak bir fan eklersen daha uzun ömürlü olur.
[/QUOTE][QUOTE=yxxl]Arkadaşlar Samsung 5630 bar led nereden alabiliriz. Biraz araştırdım ama samsung marka bulamadım ben. Bulabilirsem ömrü dolan flo yu led le değiştireceğim. [/QUOTE][QUOTE=yxxl]Arkadaşlar Samsung 5630 bar led nereden alabiliriz. Biraz araştırdım ama samsung marka bulamadım ben. Bulabilirsem ömrü dolan flo yu led le değiştireceğim. [/QUOTE]
iled te satışı var ancak 10 metre olarak satılıyor.
[QUOTE=okay]Gürkan Hocam, bu profile herhangi bir soğutma tertibatı gerekli mi? [/QUOTE]
gerekli değil. 5630 lar zaten yüksek sıcaklıkta çalışıyor. bar şeklinde satılmasının nedenide bu
ancak bir fan eklersen daha uzun ömürlü olur.
[QUOTE=gurkanakca]
gerekli değil. 5630 lar zaten yüksek sıcaklıkta çalışıyor. bar şeklinde satılmasının nedenide bu
ancak bir fan eklersen daha uzun ömürlü olur.
[/QUOTE][QUOTE=yxxl]Arkadaşlar Samsung 5630 bar led nereden alabiliriz. Biraz araştırdım ama samsung marka bulamadım ben. Bulabilirsem ömrü dolan flo yu led le değiştireceğim. [/QUOTE][QUOTE=yxxl]Arkadaşlar Samsung 5630 bar led nereden alabiliriz. Biraz araştırdım ama samsung marka bulamadım ben. Bulabilirsem ömrü dolan flo yu led le değiştireceğim. [/QUOTE]
iled te satışı var ancak 10 metre olarak satılıyor.
5630 Smd Led Bar Tecrubem
[QUOTE=azizbaris]
4 sıra derken 4 metre mi demek istediniz?
Taban bitkisi kullanacağım. Cuba veya monte carlo, parvula ve kaya önlerine helferi düşünmekteyim.
Bir de akvaryum uzunluğu 45 cm olduğu için bu ledleri 45 cm e göre ayarlayabilir miyim?
Linkteki led kasası işime yarar mı?
https://urun.gittigidiyor.com/ev-bahce/5630-bar-cubuk-led-kasasi-1mt-bos-kasa-330916302
[/QUOTE]
Gönderdiğin linkteki ürün açıklamaları üzerinden konuşuyorum.
1 metrelik bar ledin üzerinde her 3 ledde bir kesim yeri var. + - kutupların arasında çizgi halinde
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180696/100520161756571.jpg[/IMG]
45 cm için ilgili uzunluğa denk gelen yerden kesebilirisin
1 metrede 72 led var 3 ledde bir kesebileceğin için 72/3=24 3 lü led var
her bir 3 lü ledin uzunluğu 4,17 (cm yaklaşık)
45/4,17 = 10.7 yani 30 led olabilir bir sıranda
sana 45 cm yeteceğine göre 4 sıra oluşturman için 2 metre alman yeterli olur.
toplamda 4 sıra X 30 led = 120 led kullanırsın
yine açıklamada bir ledin 40-50 lümen olduğu yazmış
40 lümen diyelim 120 led X 40 lümen =4800 lümen
akvaryum hacmin 45x35x35 5 cm toprak kullandığını varsayarsak 45X35X30 =47 litre
4800 lümen/47 litre = 102 lümen
Tahsin beyin yazısında samsung ledlerde dahi %50 civarında bir verim kaybından bahsediliyor
bu nedenle litre başına 50 lümen gibi bir değerle karşılaşıyoruz.
gösterdiğiniz ürünün veriminden emin olmadığım için
ışık miktarını ayarlayabileceğiniz bir sistem yapmanız daha uygun olur kapatıp açabilin
tropicanın advanced bitkileri için önerdiği litre başına 40 lümen ve fazlası
şuan ki 4 sıra lediniz hali hali yetiyor high tech için büyük ihtimal
2 sıra bile yeterli olacaktır. ama yapmışken 4 sıra yapın tekrar ışık mı yetmedi acaba gibi durumlarla karşılaşmasınız 3. sırayı ve 4. sırayı ihtiyacınıza göre aktif hale getirirsiniz.
bahsettiğiniz birkilerden
parvula ışık ihtiyacı düşük CO2 ihtiyacı düşük
cuba ışık ihtiyacı yüksek CO2 ihtiyacı yüksek
helferi ışık ihtiyacı orta CO2 ihtiyacı orta
ya cuba yada parvula ikisinden birini tercih edin
daha önce bitkili akvaryumda başarı sağlayamadıysanız
parvulayı tercih edin cuba seneye kalsın :)
CO2 gübre su düzenleyiciler bakteri kültürünüde unutmayın
led kasası hiç kullanmadım
aleminyum profil üzerine yapıştırdım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180696/190620161957451.jpg[/IMG]
yazım hataları için kusura bakmayın
iyi hobiler
[QUOTE=azizbaris]
4 sıra derken 4 metre mi demek istediniz?
Taban bitkisi kullanacağım. Cuba veya monte carlo, parvula ve kaya önlerine helferi düşünmekteyim.
Bir de akvaryum uzunluğu 45 cm olduğu için bu ledleri 45 cm e göre ayarlayabilir miyim?
Linkteki led kasası işime yarar mı?
https://urun.gittigidiyor.com/ev-bahce/5630-bar-cubuk-led-kasasi-1mt-bos-kasa-330916302
[/QUOTE]
Gönderdiğin linkteki ürün açıklamaları üzerinden konuşuyorum.
1 metrelik bar ledin üzerinde her 3 ledde bir kesim yeri var. + - kutupların arasında çizgi halinde
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180696/100520161756571.jpg[/IMG]
45 cm için ilgili uzunluğa denk gelen yerden kesebilirisin
1 metrede 72 led var 3 ledde bir kesebileceğin için 72/3=24 3 lü led var
her bir 3 lü ledin uzunluğu 4,17 (cm yaklaşık)
45/4,17 = 10.7 yani 30 led olabilir bir sıranda
sana 45 cm yeteceğine göre 4 sıra oluşturman için 2 metre alman yeterli olur.
toplamda 4 sıra X 30 led = 120 led kullanırsın
yine açıklamada bir ledin 40-50 lümen olduğu yazmış
40 lümen diyelim 120 led X 40 lümen =4800 lümen
akvaryum hacmin 45x35x35 5 cm toprak kullandığını varsayarsak 45X35X30 =47 litre
4800 lümen/47 litre = 102 lümen
Tahsin beyin yazısında samsung ledlerde dahi %50 civarında bir verim kaybından bahsediliyor
bu nedenle litre başına 50 lümen gibi bir değerle karşılaşıyoruz.
gösterdiğiniz ürünün veriminden emin olmadığım için
ışık miktarını ayarlayabileceğiniz bir sistem yapmanız daha uygun olur kapatıp açabilin
tropicanın advanced bitkileri için önerdiği litre başına 40 lümen ve fazlası
şuan ki 4 sıra lediniz hali hali yetiyor high tech için büyük ihtimal
2 sıra bile yeterli olacaktır. ama yapmışken 4 sıra yapın tekrar ışık mı yetmedi acaba gibi durumlarla karşılaşmasınız 3. sırayı ve 4. sırayı ihtiyacınıza göre aktif hale getirirsiniz.
bahsettiğiniz birkilerden
parvula ışık ihtiyacı düşük CO2 ihtiyacı düşük
cuba ışık ihtiyacı yüksek CO2 ihtiyacı yüksek
helferi ışık ihtiyacı orta CO2 ihtiyacı orta
ya cuba yada parvula ikisinden birini tercih edin
daha önce bitkili akvaryumda başarı sağlayamadıysanız
parvulayı tercih edin cuba seneye kalsın :)
CO2 gübre su düzenleyiciler bakteri kültürünüde unutmayın
led kasası hiç kullanmadım
aleminyum profil üzerine yapıştırdım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/180696/190620161957451.jpg[/IMG]
yazım hataları için kusura bakmayın
iyi hobiler
5630 Smd Led Bar Tecrubem
[QUOTE=azizbaris]Herkese merhabalar. Uzun bir aradan sonra hobiye tekrar geri dönüş sağlayacağım. 45x35x35 ölçülerinde bir tank olacak. Işıklandırma detaylarına girdiğimde konuyu farkettim ama hobiye uzunca bir ara verince şu an beynim yandı. Ben de smd led armatür yapmak istiyorum fakat bu ölçülerde bir tank için kaç mt şerit led alınmalı? Adaptör nasıl olmalı? Yardımcı olursanız memnun olurum.
https://urun.n11.com/serit-led/5630-led-bar-aluminyum-pcb-72led-P102313766
Burada metre olarak değil de adet olarak yer verilmiş. 10 adet seçersek 1 metreye mi tekabül ediyor acaba?
[/QUOTE]
Merhaba
likteki ürün 1 metre ve en az 10 adet almanız gerekiyor. 10 metre led barınız olur.
tankta kullanacağınız bitkilerin ışık ihtiyacına bağlı olarak değişir led ihtiyacınız
Önerim 4 sıra led yapın bunların her birini açıp kapatabilme şansınız olsun.
ışık ihtiyacına göre ayarlayabilirsiniz. yada dimmer kullanın
[QUOTE=azizbaris]Herkese merhabalar. Uzun bir aradan sonra hobiye tekrar geri dönüş sağlayacağım. 45x35x35 ölçülerinde bir tank olacak. Işıklandırma detaylarına girdiğimde konuyu farkettim ama hobiye uzunca bir ara verince şu an beynim yandı. Ben de smd led armatür yapmak istiyorum fakat bu ölçülerde bir tank için kaç mt şerit led alınmalı? Adaptör nasıl olmalı? Yardımcı olursanız memnun olurum.
https://urun.n11.com/serit-led/5630-led-bar-aluminyum-pcb-72led-P102313766
Burada metre olarak değil de adet olarak yer verilmiş. 10 adet seçersek 1 metreye mi tekabül ediyor acaba?
[/QUOTE]
Merhaba
likteki ürün 1 metre ve en az 10 adet almanız gerekiyor. 10 metre led barınız olur.
tankta kullanacağınız bitkilerin ışık ihtiyacına bağlı olarak değişir led ihtiyacınız
Önerim 4 sıra led yapın bunların her birini açıp kapatabilme şansınız olsun.
ışık ihtiyacına göre ayarlayabilirsiniz. yada dimmer kullanın
5630 Smd Led Bar Tecrubem
[QUOTE=cufff]Merhabalar
60 cm 4 adet tank mevcet bende bunlari smd led bar yapmak istiyorumda bu barlari 60 cm nasıl kesebiliriz? Her tank icin 3 sira dusunuyorum kolay bitkiler olucak bunlari nasil bir trafoyla calistirabilirim ve nemden etkilenme oluyor mu? Tanklarin 10 cm uzerinde olucaklar etkilesim olur mu?[/QUOTE]
smd ledler üzerinde kesim yerleri var her üç ledde bir bar üzerinde görürsün.
uygun olan yerden kesersin tankına göre
az ışık isteyen bitkiler kullanacaksan üç sıra fazla gelir. Tahsin beyin konu içerisindeki mesajında ne kadar kullanılacağını görebilirsin
kullanacağın smd ledlerin kullandığı volt ve amper değerlerine göre trafo veya adaptör kullanabilirsin.
örneğin smd ledlerin 12 volt 1,8 amperse 1 metresi sen 60 cm X 3 sıra=1,8 metre yaklaşık 2 diyelim
seri bağlayacaksan smd leri 2 X 1,8 amper=3,6 amper
12 volt 5 amperlik bir adaptör hayli hayli işini görecektir.
etkileşimden kastın nedir?
[EDIT]gurkanakca,2018-02-27 09:58:31[/EDIT]
[QUOTE=cufff]Merhabalar
60 cm 4 adet tank mevcet bende bunlari smd led bar yapmak istiyorumda bu barlari 60 cm nasıl kesebiliriz? Her tank icin 3 sira dusunuyorum kolay bitkiler olucak bunlari nasil bir trafoyla calistirabilirim ve nemden etkilenme oluyor mu? Tanklarin 10 cm uzerinde olucaklar etkilesim olur mu?[/QUOTE]
smd ledler üzerinde kesim yerleri var her üç ledde bir bar üzerinde görürsün.
uygun olan yerden kesersin tankına göre
az ışık isteyen bitkiler kullanacaksan üç sıra fazla gelir. Tahsin beyin konu içerisindeki mesajında ne kadar kullanılacağını görebilirsin
kullanacağın smd ledlerin kullandığı volt ve amper değerlerine göre trafo veya adaptör kullanabilirsin.
örneğin smd ledlerin 12 volt 1,8 amperse 1 metresi sen 60 cm X 3 sıra=1,8 metre yaklaşık 2 diyelim
seri bağlayacaksan smd leri 2 X 1,8 amper=3,6 amper
12 volt 5 amperlik bir adaptör hayli hayli işini görecektir.
etkileşimden kastın nedir?
[EDIT]gurkanakca,2018-02-27 09:58:31[/EDIT]
5630 Smd Led Bar Tecrubem
[QUOTE=Sercan10]
SMD LED ile Monte carlo veya cuba gibi zor zemin bitkilerini başarılı şekilde yetiştirebilirsiniz. Örnek olsun diye linki paylaşıyorum.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/ic_sumplu_bitkili_k901142_sn5.asp[/URL]
Bu fotoğraf da benim akvaryumdan(100lt) 3m Samsung SMD LED ile yetiştirilmiş cubalar. Akşam daha iyi foto yüklerim unutmazsam.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/189653/200220181419221.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Tebrikler. İfade ettiğim gibi ben başaramadım.
[QUOTE=Sercan10]
SMD LED ile Monte carlo veya cuba gibi zor zemin bitkilerini başarılı şekilde yetiştirebilirsiniz. Örnek olsun diye linki paylaşıyorum.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/ic_sumplu_bitkili_k901142_sn5.asp[/URL]
Bu fotoğraf da benim akvaryumdan(100lt) 3m Samsung SMD LED ile yetiştirilmiş cubalar. Akşam daha iyi foto yüklerim unutmazsam.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/189653/200220181419221.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Tebrikler. İfade ettiğim gibi ben başaramadım.
5630 Smd Led Bar Tecrubem
[QUOTE=Veyselal]
Monte carlo, Hemianthus micra, köke sarili moss ve biraz renk olsun diye kirmizi renkli bitkilerden olucak( renkli bitkilere oneriniz varsa lutfen buyurun)
Acaba hesaplamadakiler gbi bir armaturmu yapayim yoksa birazdahami dusureyim?
Ciftk kanalli yapabilirim yada cift anahtarli ister 1 sira ister 2 sira yakarim.
Co2 destekli olacak ayrica.
Biyolojik donguyu su anki kullandigim 60 litrelik low tech tanktan ve filtreden alicagim su ile kurmayi dusunuyorum.
Onerinizi bekliyorum.[/QUOTE]
Monte carloda smd ledde başarı sağlayamadım. iki üç kez denedim :( Ekipmanım tam Co2 ultraviole vs.)
Geniş yapraklı yüksek bitkiler tercih etmediğin sürece bi sorun olmaz. Çınar gül vs
Çınar gül gibi bitkiler yetiştireceksen yüksek ışık isteyen bitkileri bulundurmamanı öneririm yada tam tersi.
Hesabını litre watt değil litre lümen üzerinden yapmalısın tropicanın yüksek ışık isteyen bitkiler için önerdiği 40 lümen ve üzeri idi yanlış hatırlamıyorsam
İki sıra yapman hatta üç ve bunları bitkilerin gelişimine göre açıp kapatabilme hatta dimmer li bir sistem yapıp ışık şiddetini düşürebilmen güzel olur.
Takın durumuna göre hareket edebilirsin.
CO2 muhakkak tüplü olmalı
bakteri kültürü ile ilgili her su değişiminde takviye yapmanı öneririm.
Benim önerilerim bunlar
[QUOTE=xtrimelife]Merhaba Arkadaşlar,
Benim de bir sorum olacaktı, özellikle zemin bitkisinde tecrübe etmiş arkadaşlardan ricamdır :)
70x30x35h akvaryuma sahibim 6cm kum cıkınca ortalama 60lt gibi bir su hacmi oluyor. 24 w powerled sistemi kurdum, sanki zemin bitkisine yetersiz gibi geldi. 14 adet cooldayligt, 5 adet dep red, 5 adet royal blue. Araştırmalarıma göre zemin bitkisi için lt başına 1 w öneriyorlar sizce doğrumu ? Önerilerinizi bekliyorum arkadaşlar :) Teşekkürler[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203290/180220182353551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203290/180220182353291.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba litre watt yerine lümen hesabı yapmanız daha uygun olacak.
Yetiştireceğiniz bitkilerin lümen olarak ihtiyacını belirledikten sora bu hesabı yapabilirsiniz.
Zemin bitkileri için önerim 90 derecelik lenslerden alıp takabilirsiniz powerledlerinize
[QUOTE=Veyselal]
Monte carlo, Hemianthus micra, köke sarili moss ve biraz renk olsun diye kirmizi renkli bitkilerden olucak( renkli bitkilere oneriniz varsa lutfen buyurun)
Acaba hesaplamadakiler gbi bir armaturmu yapayim yoksa birazdahami dusureyim?
Ciftk kanalli yapabilirim yada cift anahtarli ister 1 sira ister 2 sira yakarim.
Co2 destekli olacak ayrica.
Biyolojik donguyu su anki kullandigim 60 litrelik low tech tanktan ve filtreden alicagim su ile kurmayi dusunuyorum.
Onerinizi bekliyorum.[/QUOTE]
Monte carloda smd ledde başarı sağlayamadım. iki üç kez denedim :( Ekipmanım tam Co2 ultraviole vs.)
Geniş yapraklı yüksek bitkiler tercih etmediğin sürece bi sorun olmaz. Çınar gül vs
Çınar gül gibi bitkiler yetiştireceksen yüksek ışık isteyen bitkileri bulundurmamanı öneririm yada tam tersi.
Hesabını litre watt değil litre lümen üzerinden yapmalısın tropicanın yüksek ışık isteyen bitkiler için önerdiği 40 lümen ve üzeri idi yanlış hatırlamıyorsam
İki sıra yapman hatta üç ve bunları bitkilerin gelişimine göre açıp kapatabilme hatta dimmer li bir sistem yapıp ışık şiddetini düşürebilmen güzel olur.
Takın durumuna göre hareket edebilirsin.
CO2 muhakkak tüplü olmalı
bakteri kültürü ile ilgili her su değişiminde takviye yapmanı öneririm.
Benim önerilerim bunlar
[QUOTE=xtrimelife]Merhaba Arkadaşlar,
Benim de bir sorum olacaktı, özellikle zemin bitkisinde tecrübe etmiş arkadaşlardan ricamdır :)
70x30x35h akvaryuma sahibim 6cm kum cıkınca ortalama 60lt gibi bir su hacmi oluyor. 24 w powerled sistemi kurdum, sanki zemin bitkisine yetersiz gibi geldi. 14 adet cooldayligt, 5 adet dep red, 5 adet royal blue. Araştırmalarıma göre zemin bitkisi için lt başına 1 w öneriyorlar sizce doğrumu ? Önerilerinizi bekliyorum arkadaşlar :) Teşekkürler[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203290/180220182353551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203290/180220182353291.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba litre watt yerine lümen hesabı yapmanız daha uygun olacak.
Yetiştireceğiniz bitkilerin lümen olarak ihtiyacını belirledikten sora bu hesabı yapabilirsiniz.
Zemin bitkileri için önerim 90 derecelik lenslerden alıp takabilirsiniz powerledlerinize
5630 Smd Led Bar Tecrubem
[QUOTE=Veyselal]Merhaba herkese iyi geceler.
Konuyu cilginlar gibi gece gece okudum=)
Ve size okuma metinli 3 sorum olacak=)
Soru 1)
Tam hacmi yani bos hali 108 litre alan tankim var. Icerisine 10cm taban malzemesi, dekor kaya, kök vs ekledikten sonra net 85 litre su aliyor.
2 metre (72*2 adet led olarak) 5630 led
4 adet royal blue ve 6 adet deep red ledim mevcut.
Sadece 5630 lari hesapladigimizda ;
72x25=1800( smd nin lumenini max seviyeden hesapladim ki diger renkleri hesaba katmis gibi olmak icin)
1800x2=3600 (2metre smd ledin toplam lumeni)
3600/85=42 Yani litre basina 42 lumenlik bir isik gucu dusuyor.
Bu durumda her bitkiyi uygun co2 ve gubreleme saglanirsa normal sartlar altinda besleyebilir ve bu isiklandirma bu tank icin uygunmudur? ( 60x40x35 suyun bulundugu alan. 60x40x45akvaryumun icten koseden koseye olcusu.)
Soru 2)
42 lumenlik bir isik gucu var iken,ortalama 20-25 lumen yeterli olan bir bitkiyi besledigimde bitkinin biyolojik yapisi ve fiziksel goruntusu yani yaprakta kuculme, asiri buyume gibi baskalasim gosterir mi?
Soru 3)
Bu tank sifirdan kurulacagi icin biyolojik dengenin oturmasi icin yaklasik 2 ay bir sure var.
Bu sure zarfinda isik yosun problemi yaparmi?
Cevaplar icin herkese tesekkur ederim simdiden.
Iyi geceler[:)]
[/QUOTE]
Merhaba
1. sorunuza cevaben bitkilerinizin türüne bağlı. yüksek ışık isteyen bitkiler için uygun olur.
2. sorunuza cevaben eğer çınar gibi geniş yapraklı orta ve düşük ışık isteyen bitki bakarsanız. Yeni sürgünlerin cılız ince yapraklı olarak çıktığını göreceksiniz. Tecrube ettim.
3. ışık tek balına yosunun etkeni değildir. Biyolojik denge oturuncaya kadar ışıklandırma sürenizi artırarak uygulamanız yerinde olacaktır. Ancak iki ay uzun bir süre.
kaliteli bakteri kültürlerinden kullanmanızı her su değişiminde de tanka ilave etmeniz faydalı olacaktır. Sera falan değilde iyi bir bakteri kültürü ile başlamanız gerekli şuan ismini hatırlayamadım kullandığım kültürün.
[QUOTE=Veyselal]Merhaba herkese iyi geceler.
Konuyu cilginlar gibi gece gece okudum=)
Ve size okuma metinli 3 sorum olacak=)
Soru 1)
Tam hacmi yani bos hali 108 litre alan tankim var. Icerisine 10cm taban malzemesi, dekor kaya, kök vs ekledikten sonra net 85 litre su aliyor.
2 metre (72*2 adet led olarak) 5630 led
4 adet royal blue ve 6 adet deep red ledim mevcut.
Sadece 5630 lari hesapladigimizda ;
72x25=1800( smd nin lumenini max seviyeden hesapladim ki diger renkleri hesaba katmis gibi olmak icin)
1800x2=3600 (2metre smd ledin toplam lumeni)
3600/85=42 Yani litre basina 42 lumenlik bir isik gucu dusuyor.
Bu durumda her bitkiyi uygun co2 ve gubreleme saglanirsa normal sartlar altinda besleyebilir ve bu isiklandirma bu tank icin uygunmudur? ( 60x40x35 suyun bulundugu alan. 60x40x45akvaryumun icten koseden koseye olcusu.)
Soru 2)
42 lumenlik bir isik gucu var iken,ortalama 20-25 lumen yeterli olan bir bitkiyi besledigimde bitkinin biyolojik yapisi ve fiziksel goruntusu yani yaprakta kuculme, asiri buyume gibi baskalasim gosterir mi?
Soru 3)
Bu tank sifirdan kurulacagi icin biyolojik dengenin oturmasi icin yaklasik 2 ay bir sure var.
Bu sure zarfinda isik yosun problemi yaparmi?
Cevaplar icin herkese tesekkur ederim simdiden.
Iyi geceler[:)]
[/QUOTE]
Merhaba
1. sorunuza cevaben bitkilerinizin türüne bağlı. yüksek ışık isteyen bitkiler için uygun olur.
2. sorunuza cevaben eğer çınar gibi geniş yapraklı orta ve düşük ışık isteyen bitki bakarsanız. Yeni sürgünlerin cılız ince yapraklı olarak çıktığını göreceksiniz. Tecrube ettim.
3. ışık tek balına yosunun etkeni değildir. Biyolojik denge oturuncaya kadar ışıklandırma sürenizi artırarak uygulamanız yerinde olacaktır. Ancak iki ay uzun bir süre.
kaliteli bakteri kültürlerinden kullanmanızı her su değişiminde de tanka ilave etmeniz faydalı olacaktır. Sera falan değilde iyi bir bakteri kültürü ile başlamanız gerekli şuan ismini hatırlayamadım kullandığım kültürün.
5630 Smd Led Bar Tecrubem
[QUOTE=iakkas]Selam arkadaşlar,
bu 5630 ledler iş görürmü ? 60x40x40 zemin bitkisi olacak şekilde bitkili bir akvaryum için ne kadar kullanmamız gerekiyor. ? Aynı zamanda kırmızı ve mavi de eklememiz işe yarar mı ? son olarak da gün ışığımı yoksa beyaz mı kullanalım bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursanız akvaryumu kurmaya başlayacağım şimdiden çok teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/9160/120220181409421.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba 6500K değerini veriyorsa bi sorun yok. Kırmızı Mavi eklemenize gerek yok. biraz sarımsı durur suyunuzun rengi. 6500 kelvin kullanmalısınız. gün ışığı 4000 kelvin. beyaz ise çeşit çeşil cool vs. gibi siz kelvin değerine bakın.
Ne kadar kullanmanız gerektiği ile ilgili konuda geniş bir açıklama mevcut.
saygılarımla
[QUOTE=iakkas]Selam arkadaşlar,
bu 5630 ledler iş görürmü ? 60x40x40 zemin bitkisi olacak şekilde bitkili bir akvaryum için ne kadar kullanmamız gerekiyor. ? Aynı zamanda kırmızı ve mavi de eklememiz işe yarar mı ? son olarak da gün ışığımı yoksa beyaz mı kullanalım bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursanız akvaryumu kurmaya başlayacağım şimdiden çok teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/9160/120220181409421.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba 6500K değerini veriyorsa bi sorun yok. Kırmızı Mavi eklemenize gerek yok. biraz sarımsı durur suyunuzun rengi. 6500 kelvin kullanmalısınız. gün ışığı 4000 kelvin. beyaz ise çeşit çeşil cool vs. gibi siz kelvin değerine bakın.
Ne kadar kullanmanız gerektiği ile ilgili konuda geniş bir açıklama mevcut.
saygılarımla
5630 Smd Led Bar Tecrubem
[QUOTE=greenwhite]Arkadaşlar samsung 5630 smd led bar satan bir site mevcut oradan alan oldu mu. Ayrıca o sitede 20 mt fiyatı yazıyor 5 mt almaya kalksak sipariş verebiliyor muyuz. [/QUOTE]
Ne yazık ki veremiyorsunuz.
[QUOTE=greenwhite]Arkadaşlar samsung 5630 smd led bar satan bir site mevcut oradan alan oldu mu. Ayrıca o sitede 20 mt fiyatı yazıyor 5 mt almaya kalksak sipariş verebiliyor muyuz. [/QUOTE]
Ne yazık ki veremiyorsunuz.
SON MESAJLAR
- Elyaf kocoglu, 12:54
Filtreleme Seçenekleri - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
KULLANICILAR
- 55 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
Levent balık,
Koksal Gurkan,
sina cen,
Hoppala,
efkango,
Kuduoglu,
osmandbnl,
Jaredped,
mehaniches_ksmt,
Akvaryumcu_Doru,
yyiImaz,
Kınayu,
nazemert1,
oktay42,
altuntasseref,
MiSoSiKiaN,
yeekim,
MuratOzdemir,
yokte,
0rnn,
aupqua,
Umutoty,
recebbilge,
bgavare,
Aporetti,
Hidro Dinamik,
LeafyAqua,
isssmailak,
ahmetfiratozkaya,
tarikyksl,
omarfako2,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
