ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ezzalisi
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
51
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Eylül 2015 13:17
Son Ziyaret:
2 Saat 30 Dakika önce
Toplam Mesaj:
51 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Cihan Yıldırım
Doğum Tarihi:
07 Şubat 1989
Yaş:
37
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Cihan Yıldırım
SON 10 MESAJI
Ugf ( Under Gravel Filter ) Dıy - Kutu Filtre
Selamlar,
Öncelikle hayırlı olsun [:)]
Ben karides akvaryumlarımda bu sistemi kullandım. Malum aktif toprak fiyatları ortada, bu şekilde toprağı daha az kullanarak tek akvaryum kurulumuna harcayacağınız toprağı başka akvaryum kurmak için de kullanabilirsiniz.
Ben ölçülere göre pleksi malzeme ile yaptırmıştım. Taban filtrelerini de malzemeler geldikten sonra sizdeki gibi yerleştirmiştim. En alta seramik ustune sineklik en üste de toprak sermistim.
Bu sistemin hem avantaj hem de dez avantajı var. Avantajlarından ilki yukarıda bahsettiğim konu, maliyet. İkinci avantaj ise toprak değişiminin akvaryumu bulandirmadan ya da zahmetli olmadan kolayca degistirilmesi.
Dezavantajj ise, tanka normal olarak kullanılan toprağa göre daha az toprak koyulduğudan daha kısa sürede toprak ömrünün bitmesi. Örneğin 2 sene gidecek bir toprağın 1 sene gitmesi gibi.. fakat siz lav kırığı kullanacağınız için böyle bir derdiniz olmayacak.
Taban filtresi kullanarak daha hızlı döngü elde edebiliyoruz. Ben tankima ek olarak pipo filtre de eklemiştim, tek başına ugf kullanmanızi cok tavsiye etmem, yanına 1 pipo filtre ile süreci daha da hızlandırabilirsiniz ek olarak süngerli pipo nun döngüye katkısı fazla olacaktır.
Kurulum sonrası fotoğraflarınızı merakla bekleyeceğim.
Selamlar,
Öncelikle hayırlı olsun [:)]
Ben karides akvaryumlarımda bu sistemi kullandım. Malum aktif toprak fiyatları ortada, bu şekilde toprağı daha az kullanarak tek akvaryum kurulumuna harcayacağınız toprağı başka akvaryum kurmak için de kullanabilirsiniz.
Ben ölçülere göre pleksi malzeme ile yaptırmıştım. Taban filtrelerini de malzemeler geldikten sonra sizdeki gibi yerleştirmiştim. En alta seramik ustune sineklik en üste de toprak sermistim.
Bu sistemin hem avantaj hem de dez avantajı var. Avantajlarından ilki yukarıda bahsettiğim konu, maliyet. İkinci avantaj ise toprak değişiminin akvaryumu bulandirmadan ya da zahmetli olmadan kolayca degistirilmesi.
Dezavantajj ise, tanka normal olarak kullanılan toprağa göre daha az toprak koyulduğudan daha kısa sürede toprak ömrünün bitmesi. Örneğin 2 sene gidecek bir toprağın 1 sene gitmesi gibi.. fakat siz lav kırığı kullanacağınız için böyle bir derdiniz olmayacak.
Taban filtresi kullanarak daha hızlı döngü elde edebiliyoruz. Ben tankima ek olarak pipo filtre de eklemiştim, tek başına ugf kullanmanızi cok tavsiye etmem, yanına 1 pipo filtre ile süreci daha da hızlandırabilirsiniz ek olarak süngerli pipo nun döngüye katkısı fazla olacaktır.
Kurulum sonrası fotoğraflarınızı merakla bekleyeceğim.
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=Shoden03]Bende son durum bu halde. Benibachi toprak ile kurduğum akvaryumdaki seleksiyon fazlası tüm galaxy fishbone canlıları soil türk ile kurduğum akvaryuma geçirdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232063/310820211702131.jpg[/IMG]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=x8TcpBvUho4[/VID]
[/QUOTE]
Hayırlı olsun, canlılar yeni toprakta keyifli gözüküyorlar, zaman zaman gelişmeler için de paylaşım yaparsanız çok mutlu olurum :)
[QUOTE=Shoden03]Bende son durum bu halde. Benibachi toprak ile kurduğum akvaryumdaki seleksiyon fazlası tüm galaxy fishbone canlıları soil türk ile kurduğum akvaryuma geçirdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232063/310820211702131.jpg[/IMG]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=x8TcpBvUho4[/VID]
[/QUOTE]
Hayırlı olsun, canlılar yeni toprakta keyifli gözüküyorlar, zaman zaman gelişmeler için de paylaşım yaparsanız çok mutlu olurum :)
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=kor65]Uygun maliyetli bu yerli toprağı bizzat denedim. Sonuçlarından da memnun kaldım. Paylaşımlarım ile sonucunu bildirdim. Ahmet beyin çalışmalarını ve gayretini biliyorum. Kendisini bize bu imkanı sunduğu için kutluyorum ve çok teşekkür ediyorum. Güvenle karideslerimiz için kullanabileceğimiz bir toprak. Başarılarının ve bize sunduğu toprağın üretiminin devamını diliyorum.[/QUOTE]
Koray hocam, bu seriye paylaşımlarınızı yazmanız beni çok mutlu etti, uygun olduğunuzda diğer hobicilerin de toprak hakkında bilgilenmesi ve faydalanması için fotoğraflı paylaşım yapmanızı da rica ederim.
Şimdiden emeğinize sağlık 🙏
[QUOTE=kor65]Uygun maliyetli bu yerli toprağı bizzat denedim. Sonuçlarından da memnun kaldım. Paylaşımlarım ile sonucunu bildirdim. Ahmet beyin çalışmalarını ve gayretini biliyorum. Kendisini bize bu imkanı sunduğu için kutluyorum ve çok teşekkür ediyorum. Güvenle karideslerimiz için kullanabileceğimiz bir toprak. Başarılarının ve bize sunduğu toprağın üretiminin devamını diliyorum.[/QUOTE]
Koray hocam, bu seriye paylaşımlarınızı yazmanız beni çok mutlu etti, uygun olduğunuzda diğer hobicilerin de toprak hakkında bilgilenmesi ve faydalanması için fotoğraflı paylaşım yapmanızı da rica ederim.
Şimdiden emeğinize sağlık 🙏
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=Gvn35]Merhaba ..Ahmet beyin bizlerin kullanımına sunmuş olduğu kum ile ilgili bir kullanıcı olarak birkac cümlede ben söylemek istiyorum izin verirseniz..
basit türler besledikten sonra Prl tankı kurmaya karar verdim araştırdıkca farkli kuruluşlar farkli malzemeler benim kafamı acikcasi bayağı karıştırdı ve taban malzemesi kullanmadan kurulum yapmaya karara verdim 15 gun kadar karidesler bu sekilde yaşadılar..canlilari almış olduğum Samet bey in tavsiyesi üzerine Ahmet hezer beyden yardım alırsan çok daha kolay olacağını söylemesi üzerine irtibata gectim saolsun inanılmaz ilgili ve üretiminin arkasında durarak kurulumuna kadar sabırla her konuda yardımcı oldu. Suan 1.5 aylik bir tankım var 0.5 cm boyunda almış olduğum karidesler yumurta tuttu ve bıraktılar sayı olarak az olduğundan adet olarak rahatlıkla gördüğüm için takipte etmek kolay oldu hiç ölüm olmadi su değerleri sabitlendikten sonra anormal bir artış olmadı açıkçası beni çok korkutmuş tu taban kurulumu fakat 4. Gün canlıların akvaryumda olması ve seyretmesi keyif verdi en güzel yanida bu diger aktif topraklar gibi uzun süreli gerekli ortamın oluşmasını bekleniyorsunuz döngü kendi kendini hızla oluşturuyor..
Ben kullanıcı olarak tavsiye ediyorum kafanızda soru işareti kalmasın rahat edeceğiniz bir toprak 1 gününüzü kurulumda Ahmet beye ayırın sonrasında sınırsız keyif ..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232074/300720210935241.jpg[/IMG][/QUOTE]
Kurulumunuz hayırlı olsun Güven Bey, umarım bol ve sağlıklı yavrular alırsınız. Toprağı kullanan bir hobici olarak bu başlığı açmamdaki sebep bu güzel bilgileri paylaşabilmek daha çok hobiciyi kazanmaktı. Görüyorum ki zaten toprağa ulaşmış ve güzel tecrübelerini aktaran hobiciler oluyor ne mutlu biz hobiciler için [:)]
[QUOTE=Gvn35]Merhaba ..Ahmet beyin bizlerin kullanımına sunmuş olduğu kum ile ilgili bir kullanıcı olarak birkac cümlede ben söylemek istiyorum izin verirseniz..
basit türler besledikten sonra Prl tankı kurmaya karar verdim araştırdıkca farkli kuruluşlar farkli malzemeler benim kafamı acikcasi bayağı karıştırdı ve taban malzemesi kullanmadan kurulum yapmaya karara verdim 15 gun kadar karidesler bu sekilde yaşadılar..canlilari almış olduğum Samet bey in tavsiyesi üzerine Ahmet hezer beyden yardım alırsan çok daha kolay olacağını söylemesi üzerine irtibata gectim saolsun inanılmaz ilgili ve üretiminin arkasında durarak kurulumuna kadar sabırla her konuda yardımcı oldu. Suan 1.5 aylik bir tankım var 0.5 cm boyunda almış olduğum karidesler yumurta tuttu ve bıraktılar sayı olarak az olduğundan adet olarak rahatlıkla gördüğüm için takipte etmek kolay oldu hiç ölüm olmadi su değerleri sabitlendikten sonra anormal bir artış olmadı açıkçası beni çok korkutmuş tu taban kurulumu fakat 4. Gün canlıların akvaryumda olması ve seyretmesi keyif verdi en güzel yanida bu diger aktif topraklar gibi uzun süreli gerekli ortamın oluşmasını bekleniyorsunuz döngü kendi kendini hızla oluşturuyor..
Ben kullanıcı olarak tavsiye ediyorum kafanızda soru işareti kalmasın rahat edeceğiniz bir toprak 1 gününüzü kurulumda Ahmet beye ayırın sonrasında sınırsız keyif ..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232074/300720210935241.jpg[/IMG][/QUOTE]
Kurulumunuz hayırlı olsun Güven Bey, umarım bol ve sağlıklı yavrular alırsınız. Toprağı kullanan bir hobici olarak bu başlığı açmamdaki sebep bu güzel bilgileri paylaşabilmek daha çok hobiciyi kazanmaktı. Görüyorum ki zaten toprağa ulaşmış ve güzel tecrübelerini aktaran hobiciler oluyor ne mutlu biz hobiciler için [:)]
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=aliemre07]Yerli ışık, yerli gübre vs. Derken sonunda yerli aktif toprağımız da üretildi sonunda.
Yerli aktif toprağımızı alıp ilk deneyenlerden biri de sanırım benim. Ürünü 60cm sığ tankımda kullandım ve çok memnunum.
Kumda herhangi bir dağılma ya da tozlanma olmadı yaklaşık 3 aydır kullanıyorum. Bitki gelişimi de altına substrat eklememe rağmen oldukça tatmin edici. Aşırı amonyak salınımı da olmadığından dolayı ; aktif topraklı ilk kurulumdaki aşırı su değişimi yükünden de kurtuldum.
Kumu denedim memnun kaldım. Kullanmak isteyenlere tavsiye ederim .
Yakın zamanda bu kumla yeni kurulumlardan da fotoğrafları instagram hesabımdan paylaşmaya başlayacağım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/115874/290720211731101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/115874/290720211731141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/115874/290720211731161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/115874/290720211733031.jpg[/IMG][/QUOTE]
Bitkili akvaryumda denemelerini ve olumlu sonuçlarını görmek beni de konu sahibi olarak mutlu etti.
Keyifli hobiler diliyorum 🙏
[QUOTE=aliemre07]Yerli ışık, yerli gübre vs. Derken sonunda yerli aktif toprağımız da üretildi sonunda.
Yerli aktif toprağımızı alıp ilk deneyenlerden biri de sanırım benim. Ürünü 60cm sığ tankımda kullandım ve çok memnunum.
Kumda herhangi bir dağılma ya da tozlanma olmadı yaklaşık 3 aydır kullanıyorum. Bitki gelişimi de altına substrat eklememe rağmen oldukça tatmin edici. Aşırı amonyak salınımı da olmadığından dolayı ; aktif topraklı ilk kurulumdaki aşırı su değişimi yükünden de kurtuldum.
Kumu denedim memnun kaldım. Kullanmak isteyenlere tavsiye ederim .
Yakın zamanda bu kumla yeni kurulumlardan da fotoğrafları instagram hesabımdan paylaşmaya başlayacağım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/115874/290720211731101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/115874/290720211731141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/115874/290720211731161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/115874/290720211733031.jpg[/IMG][/QUOTE]
Bitkili akvaryumda denemelerini ve olumlu sonuçlarını görmek beni de konu sahibi olarak mutlu etti.
Keyifli hobiler diliyorum 🙏
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=Shoden03]Merhabalar ;
Bende karides hobisine yaklaşık 5 ay önce başladım ve ilk akvaryumumu benibachi marka toprak ile kurdum. Daha sonrasında kurduğum iki akvaryumu SOIL TURK AKTİF BİTKİ VE KARİDES TOPRAĞI ile kurdum ve gayet memnunum. Kurulumdan yaklaşık 3 gün sonra karides eklemesi yaptım (galaxy fishbone) aşılamayı maksimum 10 dakika tuttum fakat hiç kayıp yaşamadım. Tabi kurulumda akvaryum başına olması gerekenin iki katı olarak 1'er tüp biodigest kullanmıştım. Resimleri kısa sürede ekleyeceğim. Ph metrem olmadığı için henüz ölçemiyorum.[/QUOTE]
Hayırlı olsun, bu tarz başarılı ve memnun kurulumları duymak hobi adına beni mutlu ediyor. Bol yavru almanız dileğiyle, resimlerinizi de bekliyorum 🙏🤗
[QUOTE=Shoden03]Merhabalar ;
Bende karides hobisine yaklaşık 5 ay önce başladım ve ilk akvaryumumu benibachi marka toprak ile kurdum. Daha sonrasında kurduğum iki akvaryumu SOIL TURK AKTİF BİTKİ VE KARİDES TOPRAĞI ile kurdum ve gayet memnunum. Kurulumdan yaklaşık 3 gün sonra karides eklemesi yaptım (galaxy fishbone) aşılamayı maksimum 10 dakika tuttum fakat hiç kayıp yaşamadım. Tabi kurulumda akvaryum başına olması gerekenin iki katı olarak 1'er tüp biodigest kullanmıştım. Resimleri kısa sürede ekleyeceğim. Ph metrem olmadığı için henüz ölçemiyorum.[/QUOTE]
Hayırlı olsun, bu tarz başarılı ve memnun kurulumları duymak hobi adına beni mutlu ediyor. Bol yavru almanız dileğiyle, resimlerinizi de bekliyorum 🙏🤗
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=kdrackgz]
Planarya karideslerinizle de gelmiş olabilir. Boş bir akvaryuma istediğiniz kadar yem atın planarya oluşmaz.
Ama neyse bunun bir önemi yok.
Başka bir konuda da denk geldim üreticinin ilginç iddiaları var. Hobi de bir nevi ilk olan şeyler.
Yolları açık olsun.
[/QUOTE]
Kesinlikle, sonuçta daha uygun maliyetlere benzer işlevdeki bir toprağı denemek ve sonuçlarını almak güzel. Özellikle de hayat bu kadar pahalanmisken. Dediğim gibi zamanla tanklardaki gelişmeleri aktarmaya devam edeceğim.
[QUOTE=kdrackgz]
Planarya karideslerinizle de gelmiş olabilir. Boş bir akvaryuma istediğiniz kadar yem atın planarya oluşmaz.
Ama neyse bunun bir önemi yok.
Başka bir konuda da denk geldim üreticinin ilginç iddiaları var. Hobi de bir nevi ilk olan şeyler.
Yolları açık olsun.
[/QUOTE]
Kesinlikle, sonuçta daha uygun maliyetlere benzer işlevdeki bir toprağı denemek ve sonuçlarını almak güzel. Özellikle de hayat bu kadar pahalanmisken. Dediğim gibi zamanla tanklardaki gelişmeleri aktarmaya devam edeceğim.
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=kdrackgz]
Toprak nasıl planarya oluşmasını engelliyormuş cidden merak ettim.
Planarya havadan gelmez bir şekilde akvaryuma tanıştırılması lazım. Bu demek oluyor ki gelen planaryalar öldürülüyor, toprağın için de ne varda böyle bir etkisi var? [/QUOTE]
Benim karideslerle olan tecrübemde, dışarıdan herhangi bir bitki ya da başka etken madde olmaksızın, yemin fazla atılması ile planarya oluşan tanklarım olmuştu. Dediğiniz gibi içerisinde planaria öldüren etken bir madde var mıdır o detaya sahip değilim, zamanla, kullanıldıkça tecrübe edeceğim bende😊
[QUOTE=kdrackgz]
Toprak nasıl planarya oluşmasını engelliyormuş cidden merak ettim.
Planarya havadan gelmez bir şekilde akvaryuma tanıştırılması lazım. Bu demek oluyor ki gelen planaryalar öldürülüyor, toprağın için de ne varda böyle bir etkisi var? [/QUOTE]
Benim karideslerle olan tecrübemde, dışarıdan herhangi bir bitki ya da başka etken madde olmaksızın, yemin fazla atılması ile planarya oluşan tanklarım olmuştu. Dediğiniz gibi içerisinde planaria öldüren etken bir madde var mıdır o detaya sahip değilim, zamanla, kullanıldıkça tecrübe edeceğim bende😊
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=replacka]
Ürünün üreticisinden ziyade kullanıcılarının yorumunu/deneyimini merak ediyorum ben açıkçası. Hatta salt yorumdan da öte gelişim fotosu/videosu görmek kafamdaki soru işaretlerine daha çok cevap oluşturacaktır. Tıpkı sizin böyle bir konu açıp fotolarla sunmanız gibi. O yüzden şimdilik gözlerimi ve kulaklarımı açıp bitki odaklı akvaryumlarda kullananlardan gelecek paylaşımları bekliyorum diyebilirim[:)]
Ama bakalım, belki gözümü karartıp ufak bir deneysel kurulum da yapabilirim. Çünkü insan merak ediyor [:geek:] [/QUOTE]
Eğer deneme imkanı bulursanız paylaşımlarınızı merakla bekliyor olacağım, bitkilide de tecrübe eden hobicilerin olması keyifli olur gerçekten 😊
[QUOTE=replacka]
Ürünün üreticisinden ziyade kullanıcılarının yorumunu/deneyimini merak ediyorum ben açıkçası. Hatta salt yorumdan da öte gelişim fotosu/videosu görmek kafamdaki soru işaretlerine daha çok cevap oluşturacaktır. Tıpkı sizin böyle bir konu açıp fotolarla sunmanız gibi. O yüzden şimdilik gözlerimi ve kulaklarımı açıp bitki odaklı akvaryumlarda kullananlardan gelecek paylaşımları bekliyorum diyebilirim[:)]
Ama bakalım, belki gözümü karartıp ufak bir deneysel kurulum da yapabilirim. Çünkü insan merak ediyor [:geek:] [/QUOTE]
Eğer deneme imkanı bulursanız paylaşımlarınızı merakla bekliyor olacağım, bitkilide de tecrübe eden hobicilerin olması keyifli olur gerçekten 😊
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=replacka]Ben de merak ediyorum bu soili, özellikle bitkili tank kurulumunu. Tabi böyle kurulumun içinde de neocaridina cinsi karidesler de olur muhakkak. Caridinalar ise şimdilik ilgi alanımın dışında. O yüzden high tech ve zor denilebilecek bitkiler ile yapılan bir kurulumun 1-3-6 ay şeklinde gelişim dönemini görmek isterim. Tabi bu tarz kurulumların en altında, yani soil in de altında substrate da denilen yoğun gübre içerikli taban malzemeleri de oluyor ama sanırım henüz böyle bir yerli ürün yok. Yani yerli sıvı gübre mevcut, yerli soil mevcut ama yerli katı gübre/substrate benzeri bir ürün henüz yok herhalde. Bu durumda da sadece soil ile yapılan bir kurulumun ömrünün de kısa olacağı yönünde bir görüş hakim oldu içimde nedense (bitkili kurulumlar özelinde konuşuyorum tabi). Yine de denemeden yorum yapmamak lazım.
Kesinlikle daha çok deneyim paylaşımı ve reklama ihtiyacı mevcut. Yoksa benim gibi kararsız kalabiliyor insanlar. Bitkili akvaryum konusunda performansını görmeyi gerçekten çok isterim bu soil in. Yapan bilen varsa, fotolu/videolu paylaşım özellikle çok makbule geçer. Soil gerçekten başarılı ise, sonraki aşama da tropica substrate gibi, seachem flourish tabs gibi, taban destekleyici yoğunlaştırılmış gübrelerin yerli üretimi olmalı. Neyse konuyu biraz yakından takip etmekte fayda var. Olmadı bir deneysel kurulum yapıp kendim de konuya katkıda bulunabilirim[:)][/QUOTE]
Bitkili tank için yorum yapmayı çok isterdim😁 fakat ben Moss ağırlıklı karides tanklarını seviyorum, bu sebeple gübre, substrat vb. konulari deneyimleyemedigim için yorum yapamayacağım. Belki toprak sahibi ile iletişime geçerek, bitkili akvaryumlar konusundaki toprağın tecrübelerini öğrenebilirsiniz.
Karides tankı için tekrar etmek gerekirse hep görünüm hem de performans açısından çok iyi.
Ha bir de yazarken aklıma geldi, Ahmet Bey tankta planaria görmeyeceğimi, toprağın bir özelliğinin de bu olduğunu söylemişti, şuana kadar şükür planaria belası tanklarıma musallat olmadı, zamanla tecrübe ettikçe paylaşacağım 😊🙏
[QUOTE=replacka]Ben de merak ediyorum bu soili, özellikle bitkili tank kurulumunu. Tabi böyle kurulumun içinde de neocaridina cinsi karidesler de olur muhakkak. Caridinalar ise şimdilik ilgi alanımın dışında. O yüzden high tech ve zor denilebilecek bitkiler ile yapılan bir kurulumun 1-3-6 ay şeklinde gelişim dönemini görmek isterim. Tabi bu tarz kurulumların en altında, yani soil in de altında substrate da denilen yoğun gübre içerikli taban malzemeleri de oluyor ama sanırım henüz böyle bir yerli ürün yok. Yani yerli sıvı gübre mevcut, yerli soil mevcut ama yerli katı gübre/substrate benzeri bir ürün henüz yok herhalde. Bu durumda da sadece soil ile yapılan bir kurulumun ömrünün de kısa olacağı yönünde bir görüş hakim oldu içimde nedense (bitkili kurulumlar özelinde konuşuyorum tabi). Yine de denemeden yorum yapmamak lazım.
Kesinlikle daha çok deneyim paylaşımı ve reklama ihtiyacı mevcut. Yoksa benim gibi kararsız kalabiliyor insanlar. Bitkili akvaryum konusunda performansını görmeyi gerçekten çok isterim bu soil in. Yapan bilen varsa, fotolu/videolu paylaşım özellikle çok makbule geçer. Soil gerçekten başarılı ise, sonraki aşama da tropica substrate gibi, seachem flourish tabs gibi, taban destekleyici yoğunlaştırılmış gübrelerin yerli üretimi olmalı. Neyse konuyu biraz yakından takip etmekte fayda var. Olmadı bir deneysel kurulum yapıp kendim de konuya katkıda bulunabilirim[:)][/QUOTE]
Bitkili tank için yorum yapmayı çok isterdim😁 fakat ben Moss ağırlıklı karides tanklarını seviyorum, bu sebeple gübre, substrat vb. konulari deneyimleyemedigim için yorum yapamayacağım. Belki toprak sahibi ile iletişime geçerek, bitkili akvaryumlar konusundaki toprağın tecrübelerini öğrenebilirsiniz.
Karides tankı için tekrar etmek gerekirse hep görünüm hem de performans açısından çok iyi.
Ha bir de yazarken aklıma geldi, Ahmet Bey tankta planaria görmeyeceğimi, toprağın bir özelliğinin de bu olduğunu söylemişti, şuana kadar şükür planaria belası tanklarıma musallat olmadı, zamanla tecrübe ettikçe paylaşacağım 😊🙏
SON MESAJLAR
- Ember Tetra joko29, 15:30
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
KULLANICILAR
- 77 Online Kullanıcı, 41 Üye
Online Kullanıcılar
MiSoSiKiaN,
oktay42,
yeekim,
0rnn,
altuntasseref,
Arch.Hüseyin,
yokte,
sina cen,
MuratOzdemir,
Kuduoglu,
osmandbnl,
nniiaa,
Kınayu,
EKAR,
jaloreef,
HaydarGul,
mertt1925,
frekaze,
888starz_pyol,
Burak çetin,
fffurkan9,
lojistisyen,
m170,
Tortuga7,
Ehtiyar,
Tata,
Ozzgurr,
AQUAGREEN,
ilterisdoğukan,
TheDS,
AlpayFerdiNAR,
WilliamMup,
smithiseek,
Redko,
MertSoyumert,
Cyber_Scout,
JujuSeri,
Koksal Gurkan,
jezey,
BilalM.,
Jotunheim,
Stoke,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
