ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
umutgercek
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Kasım 2006 16:20
Son Ziyaret:
03 Şubat 2016 11:46
Toplam Mesaj:
158 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Umut Gerçek
Doğum Tarihi:
28 Temmuz 1978
Yaş:
47
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Salyangoz Yumurtalarını Çıkartma Aparatı
[QUOTE=Torik] Eski kürdanlar küflendiği için ve yerine koyacak plastik çubuklar için pratik bir çözüm bulamadığım için kürdanları yenileri ile değiştirdim. Kürdanları değiştirdikten sonra aklıma pamuklu kulak temizleme çubuklarının plastik kısımları geldi.
Ancak kürdanları yeni değiştirdiğim için bir sonraki sefere bıraktım bu işi. Size salyangoz yumurtası çıkarma aparatının epey işe yaradığını söyleyebilirim... Yavrularım akvaryumu istila etmeye başladılar...
Bu da yeni mahsül yumurtalar bakalım inşallah bunlar da kazasız belasız çıkarlar...
[/QUOTE]
Kürdan yerine, küçükken sayı saymaya yarıyan fasulyelerin çubuk versiyonları vardır, bilirsiniz, onlardan kullanabilirsiiz sanırım. Kırtasiyelerde bulabileceğinizi tahmin ediyorum. Bir ara ben de uğraşmıştım salyangoz yumurtaları ile ama her seferinde yumurtalar ya çürüyor ya başına bir iş geliyordu. Güzel çalışma, tebrikler...
[QUOTE=Torik] Eski kürdanlar küflendiği için ve yerine koyacak plastik çubuklar için pratik bir çözüm bulamadığım için kürdanları yenileri ile değiştirdim. Kürdanları değiştirdikten sonra aklıma pamuklu kulak temizleme çubuklarının plastik kısımları geldi.
Ancak kürdanları yeni değiştirdiğim için bir sonraki sefere bıraktım bu işi. Size salyangoz yumurtası çıkarma aparatının epey işe yaradığını söyleyebilirim... Yavrularım akvaryumu istila etmeye başladılar...
Bu da yeni mahsül yumurtalar bakalım inşallah bunlar da kazasız belasız çıkarlar...
[/QUOTE]
Kürdan yerine, küçükken sayı saymaya yarıyan fasulyelerin çubuk versiyonları vardır, bilirsiniz, onlardan kullanabilirsiiz sanırım. Kırtasiyelerde bulabileceğinizi tahmin ediyorum. Bir ara ben de uğraşmıştım salyangoz yumurtaları ile ama her seferinde yumurtalar ya çürüyor ya başına bir iş geliyordu. Güzel çalışma, tebrikler...
Çift Yönlü Bitkili Akvaryum Kurulumu
Hakan Bey merhabalar. Teknik donanım ve bilgi anlamında oldukça iyi bir şekilde bitkli akvaryum hobisine başlamışsınız. Oldukça iyi bir giriş olmuş tebrik ederim. Bence tek kusurunuz biraz aceleci davranmak olmuş sanırım. Gerçi insanın elinde böyle büyük ve güzel bir tank olunca sabretmek de eminim çok olacaktır
Müsadenizle nacizane fikir ve tavsiyelerimi aktarmak isterim. Bazen üslubumun sert/ters gibi algılandığını düşünüyorum aman yanlış anlaşılma olmasın... Bitkileri azar azar ekledikten sonra balıkları da azar azar
ekleyip bir müddet bekledikten sonra gübrelemeye normalin yarısı
oranında başlayarak devam etmiş olsaydınız sanırım enfes bir tank
olacaktı. Ama kendinizi üzmeyin bu noktadan sonra da herşey yoluna
girebilir. Gübrelemede NPK ilavelerini ayrı ayrı mı yapıyorsunuz yoksa
NPK karışık bir sıvı mı kullanıyor sunuz? NPK yı ihtiyaç doğrultusunda
-ki bunu testlerle anlayabiliriz- ayrı ayrı vermeniz daha iyi olabilir.
Gördüğüm kadarıyla N (nitrat) seviyeniz üst sınırda. Fosfat testi ile
fostat değerini de tespit edebilirsiniz. Tunç Bey' in makalesinde
Fosfat-Nirat dengesi ile ilgili bir tablo vardı. Fosfat değerine göre
bu tabloya bir göz atmanızı tavsiye edebilirim. Şu aşamada bence
ışıklandırmayı 3 defaya çıkarıp toplam aydınlatma süresini kısaltarak
aydınlatmayı biraz değiştirebilirsiniz. Gübrelemeye bi süre ara verin. Nitrat seviyeniz daha fazla artmamalı. Hatta nitrat seviyenizi biraz daha düşürmek için su değişimi yapabilirsiniz. Co2 ile ilgili olarak saniyede 3
kabarcığa pH seviyesinin biraz daha düşük olması gerekebilirdi. Bence
hem hava motorunu hem de CO2 yi aynı anda vermeyin. Bu durum CO2
konsantrasyonunun düşmesine sebep oluyor. CO2 yi selonoid vana ile
ışıklandırmaya bağlayabilir bu sırada hava motorunu kapatabilir ya da
gündüz CO2 gece hava motoru çalışacak şekilde bir sistem de
kullanabilirsiniz. Hatta hava motorunu hiç açmasanız da olur. Ben kendi tankımda hiç hava motoru kullanmıyorum mesela. Bunun dışındaki test sonuçlarınız normal değerlerde.
Sadece dediğim gibi nirat seviyesine dikkat edin daha fazla yükselmesin. Mikofish isimli ilacı hiç kullanmadım ama bitkili akvaryumlara zararı olmadığı söylenen kimyasalları bile kullanma fikrine karşıyım. Aklıma ilk gelenler bunlar. Ancak eminim ki üstadlar çok daha iyi fikirler vereceklerdir.(Hatta ben bu yazıyı yazana kadar yazmış bile bi tanesi
) Çok iyi bir başlangıç yapmışsınız tek ihtiyacınız olan biraz sabır ve zaman sanırım. Sevgiler saygılar...
umutgercek 2008-05-23 09:56:54
Hakan Bey merhabalar. Teknik donanım ve bilgi anlamında oldukça iyi bir şekilde bitkli akvaryum hobisine başlamışsınız. Oldukça iyi bir giriş olmuş tebrik ederim. Bence tek kusurunuz biraz aceleci davranmak olmuş sanırım. Gerçi insanın elinde böyle büyük ve güzel bir tank olunca sabretmek de eminim çok olacaktır
Müsadenizle nacizane fikir ve tavsiyelerimi aktarmak isterim. Bazen üslubumun sert/ters gibi algılandığını düşünüyorum aman yanlış anlaşılma olmasın... Bitkileri azar azar ekledikten sonra balıkları da azar azar
ekleyip bir müddet bekledikten sonra gübrelemeye normalin yarısı
oranında başlayarak devam etmiş olsaydınız sanırım enfes bir tank
olacaktı. Ama kendinizi üzmeyin bu noktadan sonra da herşey yoluna
girebilir. Gübrelemede NPK ilavelerini ayrı ayrı mı yapıyorsunuz yoksa
NPK karışık bir sıvı mı kullanıyor sunuz? NPK yı ihtiyaç doğrultusunda
-ki bunu testlerle anlayabiliriz- ayrı ayrı vermeniz daha iyi olabilir.
Gördüğüm kadarıyla N (nitrat) seviyeniz üst sınırda. Fosfat testi ile
fostat değerini de tespit edebilirsiniz. Tunç Bey' in makalesinde
Fosfat-Nirat dengesi ile ilgili bir tablo vardı. Fosfat değerine göre
bu tabloya bir göz atmanızı tavsiye edebilirim. Şu aşamada bence
ışıklandırmayı 3 defaya çıkarıp toplam aydınlatma süresini kısaltarak
aydınlatmayı biraz değiştirebilirsiniz. Gübrelemeye bi süre ara verin. Nitrat seviyeniz daha fazla artmamalı. Hatta nitrat seviyenizi biraz daha düşürmek için su değişimi yapabilirsiniz. Co2 ile ilgili olarak saniyede 3
kabarcığa pH seviyesinin biraz daha düşük olması gerekebilirdi. Bence
hem hava motorunu hem de CO2 yi aynı anda vermeyin. Bu durum CO2
konsantrasyonunun düşmesine sebep oluyor. CO2 yi selonoid vana ile
ışıklandırmaya bağlayabilir bu sırada hava motorunu kapatabilir ya da
gündüz CO2 gece hava motoru çalışacak şekilde bir sistem de
kullanabilirsiniz. Hatta hava motorunu hiç açmasanız da olur. Ben kendi tankımda hiç hava motoru kullanmıyorum mesela. Bunun dışındaki test sonuçlarınız normal değerlerde.
Sadece dediğim gibi nirat seviyesine dikkat edin daha fazla yükselmesin. Mikofish isimli ilacı hiç kullanmadım ama bitkili akvaryumlara zararı olmadığı söylenen kimyasalları bile kullanma fikrine karşıyım. Aklıma ilk gelenler bunlar. Ancak eminim ki üstadlar çok daha iyi fikirler vereceklerdir.(Hatta ben bu yazıyı yazana kadar yazmış bile bi tanesi
) Çok iyi bir başlangıç yapmışsınız tek ihtiyacınız olan biraz sabır ve zaman sanırım. Sevgiler saygılar...
1 Haftalık bitkili akvaryumum
Murat Bey büyük geçmiş olsun. Kontrolümüz dışında oluşan bu tip kazalar malesef çok can sıkıyor. Hem çevreye hem de maddi/manevi olarak bize çok zarar verebiliyor. En kısa zamanda zararınızı telafi ederek kaldığınız yerden devam etmenizi görmek isterim. Saygı ve sevgilerimle...
Murat Bey büyük geçmiş olsun. Kontrolümüz dışında oluşan bu tip kazalar malesef çok can sıkıyor. Hem çevreye hem de maddi/manevi olarak bize çok zarar verebiliyor. En kısa zamanda zararınızı telafi ederek kaldığınız yerden devam etmenizi görmek isterim. Saygı ve sevgilerimle...
Yansıtıcı (reflektör)
Sanırım fotoğraf stüdyolarında bu tarz ayna gibi ışık yansımasındansa daha tatlı, doğal bir yansıma tercih ediliyor olabilir. Işığı tek bir noktaya yansıtıp bir noktayı aydınlatmaktansa genel olarak ortamı aydınlatmak için kullanıyor olabilirler. Tabi bu tamamen benim tahminim. Saygılar...
Sanırım fotoğraf stüdyolarında bu tarz ayna gibi ışık yansımasındansa daha tatlı, doğal bir yansıma tercih ediliyor olabilir. Işığı tek bir noktaya yansıtıp bir noktayı aydınlatmaktansa genel olarak ortamı aydınlatmak için kullanıyor olabilirler. Tabi bu tamamen benim tahminim. Saygılar...
Yansıtıcı (reflektör)
Mustafa Bey merhaba, iyiyim teşekkür ederim. Isı yansıtımı konusunda haklı olabilirsiniz ama inanın ışığı mükemmel yansıtıyorlar. Gerçi benim kullandığım yansıtıcıda arka taraf da sıcak yani ısıyı tam anlamıyla yansıtmıyor (kalitesiz olabilir:) ) Dilerseniz benim kapağı canlı olarak inceleyebilirsiniz. Sevgiler saygılar.
Mustafa Bey merhaba, iyiyim teşekkür ederim. Isı yansıtımı konusunda haklı olabilirsiniz ama inanın ışığı mükemmel yansıtıyorlar. Gerçi benim kullandığım yansıtıcıda arka taraf da sıcak yani ısıyı tam anlamıyla yansıtmıyor (kalitesiz olabilir:) ) Dilerseniz benim kapağı canlı olarak inceleyebilirsiniz. Sevgiler saygılar.
Yansıtıcı (reflektör)
Mustafa Bey aradığınız yansıtıcıyı ben kullanıyorum.(ısıtıcı için olan) Gayet verimli çalışıyor. Kendin yap kısmında yaptığım kapakta kullanmıştım.Temini konusunda yardımcı olabilirim. Sevgiler saygılar.
Mustafa Bey aradığınız yansıtıcıyı ben kullanıyorum.(ısıtıcı için olan) Gayet verimli çalışıyor. Kendin yap kısmında yaptığım kapakta kullanmıştım.Temini konusunda yardımcı olabilirim. Sevgiler saygılar.
Lobelia Cardınalisin Sorunu Ne?
Olması gerektiği gibi bir başlangıç yapmışsınız. Farklı bir başlangıç yapmana ihtimal vermemiştim zaten. Enteresan olmuş. Üzüldüm vallahi.
Olması gerektiği gibi bir başlangıç yapmışsınız. Farklı bir başlangıç yapmana ihtimal vermemiştim zaten. Enteresan olmuş. Üzüldüm vallahi.
Bitki Akvaryumum
Mustafacım öm ile sordum ama buraya sorsam sanki daha faydalı olur gibi geldi:) Bu strateji ile gübrelemeyi oturmuş tanklara mı uyguluyoruz sadece? Yani kurulumdan sonraki ilk gübreleme yönteminde direkt olması gereken miktarlarda mı ilave yapmak sence daha doğru olur yoksa yarı doz ile başlamak mı? Senin buradaki yönteminde su içerisinde az da olsa N-P-K var çünkü.
Mustafacım öm ile sordum ama buraya sorsam sanki daha faydalı olur gibi geldi:) Bu strateji ile gübrelemeyi oturmuş tanklara mı uyguluyoruz sadece? Yani kurulumdan sonraki ilk gübreleme yönteminde direkt olması gereken miktarlarda mı ilave yapmak sence daha doğru olur yoksa yarı doz ile başlamak mı? Senin buradaki yönteminde su içerisinde az da olsa N-P-K var çünkü.
Lobelia Cardınalisin Sorunu Ne?
Burakcım NPK ilavesini ilk kez mi yaptın? Yoksa rutine girmiş miydi? Bir de ilk gübreleme ise; normal dozda mo yaptın gübrelemeyi yoksa tedbir olsun diye yarı doz ya da düşük dozda mı yaptın? Ani bir değer artışı olduysa buna adapte olamamış olabilirler gibi düz bir mantık oluştu bende.
Burakcım NPK ilavesini ilk kez mi yaptın? Yoksa rutine girmiş miydi? Bir de ilk gübreleme ise; normal dozda mo yaptın gübrelemeyi yoksa tedbir olsun diye yarı doz ya da düşük dozda mı yaptın? Ani bir değer artışı olduysa buna adapte olamamış olabilirler gibi düz bir mantık oluştu bende.
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 56 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
gokhanay268,
portre,
HaydarGul,
ibrahim43,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
osmandbnl,
Kınayu,
sina cen,
Sungurr,
nniiaa,
Cyber_Scout,
Ehtiyar,
yeekim,
Kuduoglu,
SaviaSora,
Alibicimcilci,
ÇaĞRı,
yokte,
EmiirKaan,
Hsrt,
Ancalagon,
ternapi,
barskels,
discus_amazon,
nomercy,
oguzsel,
omerkaya40,
sorbiek,
SunkenShrimps,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
