ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
kayback
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
19
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
20 Mayıs 2015 14:27
Son Ziyaret:
15 Haziran 2020 22:29
Toplam Mesaj:
94 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Bertan Kabak
Doğum Tarihi:
07 Haziran 1997
Yaş:
29
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Bertan Kabak
SON 10 MESAJI
Yeni Başlayan İçin 200 Litre Tavsiye
[QUOTE=littlefish]
Damacana su kullanmak çok mantikli değil, maliyetinden dolayi.
ilk kurulum için hazırda ozmos yoksa kurulum ertelenmek istemiyorsa falan olabilir.
Şimdi çeşme suyu, deniz suyu teoride kullanılabiliyor, kullanıp sıkıntı yaşayanda var yaşamayanda.
Misal denizden su aldınız içinde zararli bir bakteri türü, hatta canlı yumurtasıda girebilir, birden zararli bir deniz canlısını içeride fark edebilirsiniz, bir diger soru da bizim deniz suyundaki kalsiyum magnezyum kh oranlari resif için uygun mu ?
Ozmos kullanirken ilk membrandan sonra reçine filtre takip tds metre ile ölçüldüğünde 0 tds su olsun istiyoruz ki, suyumuzun içine herhangibir zararli olacak bişey girmesin.
Maliyeti sadece ekipman olarak görmeyin, esas maliyet ekipmandan sonra alinan balik ve mercanlar.
500 tl verip aldiginiz bir mercanı elinizde hiç olmasa bile sadece deniz icin kullanilan 200-300 tl ye bir ro sistem almamak için riske atmaya değer mi, kaldı ki genelde o tarz mercanlar 4-5 tane oluyor [:)]
Sizinkisi 5-7 aşamalı ise ozmostur zaten, mevcut ozmosunuza membrandan çıkışa T koyup normal zamanlarda içme suyu olarak akvartyuma lazim olduğunda da akvaryum için su alabilirsiniz. Bende bu şekilde kullaniyorum.
1 adet T baglanti
2 adet aritma bypass vanasi
1 adet reçine filtre (baglanti ekipmaniyla birlikte) ve bir miktar hortum.
[/QUOTE]
Teşekkürler. O zaman önce arıtma cihazını inceleyip eğer söylediğiniz filtre yoksa dediğiniz gibi yapayım. Bakalım girdik bir yola ama hayırlısı. Gelişmeler oldukça buraya ekleme yapacağım. [:D]
[QUOTE=littlefish]
Damacana su kullanmak çok mantikli değil, maliyetinden dolayi.
ilk kurulum için hazırda ozmos yoksa kurulum ertelenmek istemiyorsa falan olabilir.
Şimdi çeşme suyu, deniz suyu teoride kullanılabiliyor, kullanıp sıkıntı yaşayanda var yaşamayanda.
Misal denizden su aldınız içinde zararli bir bakteri türü, hatta canlı yumurtasıda girebilir, birden zararli bir deniz canlısını içeride fark edebilirsiniz, bir diger soru da bizim deniz suyundaki kalsiyum magnezyum kh oranlari resif için uygun mu ?
Ozmos kullanirken ilk membrandan sonra reçine filtre takip tds metre ile ölçüldüğünde 0 tds su olsun istiyoruz ki, suyumuzun içine herhangibir zararli olacak bişey girmesin.
Maliyeti sadece ekipman olarak görmeyin, esas maliyet ekipmandan sonra alinan balik ve mercanlar.
500 tl verip aldiginiz bir mercanı elinizde hiç olmasa bile sadece deniz icin kullanilan 200-300 tl ye bir ro sistem almamak için riske atmaya değer mi, kaldı ki genelde o tarz mercanlar 4-5 tane oluyor [:)]
Sizinkisi 5-7 aşamalı ise ozmostur zaten, mevcut ozmosunuza membrandan çıkışa T koyup normal zamanlarda içme suyu olarak akvartyuma lazim olduğunda da akvaryum için su alabilirsiniz. Bende bu şekilde kullaniyorum.
1 adet T baglanti
2 adet aritma bypass vanasi
1 adet reçine filtre (baglanti ekipmaniyla birlikte) ve bir miktar hortum.
[/QUOTE]
Teşekkürler. O zaman önce arıtma cihazını inceleyip eğer söylediğiniz filtre yoksa dediğiniz gibi yapayım. Bakalım girdik bir yola ama hayırlısı. Gelişmeler oldukça buraya ekleme yapacağım. [:D]
Yeni Başlayan İçin 200 Litre Tavsiye
[QUOTE=littlefish][:)))]
Tuzlu suda ro dan suyu saf suya yakin halde aliriz, tuz atariz. Tuzumuzda ihtiyacimiz olan bütün elementlerimiz mevcuttur. Ph tamponlayacak bir kuma ihtiyacimiz yoktur.
[/QUOTE]
Hazır aklıma gelmişken şu su konusuna da değineyim. Su konusunda çok fazla tartışma olduğunu gördüm. Kimi denizden su almayı faydalı buluyor, kimi ro sistemlerini. Sormak istediğim konu evimde içme suyu olarak kullandığım, arıtma cihazından elde ettiğim suyu tankta kullanabilir miyim? Tam olarak incelemedim ama evdeki arıtma cihazı 5 yada 7 filtreli diye hatırlıyorum. Bildiğim kadarıyla sudaki klor ve ağır metaller gibi zararlı maddeleri tamamen temizliyor. Reverse osmos cihazları da aynı işi yapıyor ama normal arıtma cihazlarıyla arasında bir fark var mıdır? Veya hazır damacana su kullanmak istersem hangi marka su kullanılabilir?
Kaya konusunda dediğiniz gibi gözenekler önemli bundan dolayı genelde kalın bir harç yapıp elle şekil vermek yerine kalıp ile şekil veriyorlarmış. En kısa sürede denemeye çalışacağım eğer olmazsa gözenek oluşumu için aklımda kuru buz kullanmak gibi çılgınca fikirler var. [:)))][EDIT]kayback,2020-05-24 05:06:12[/EDIT]
[QUOTE=littlefish][:)))]
Tuzlu suda ro dan suyu saf suya yakin halde aliriz, tuz atariz. Tuzumuzda ihtiyacimiz olan bütün elementlerimiz mevcuttur. Ph tamponlayacak bir kuma ihtiyacimiz yoktur.
[/QUOTE]
Hazır aklıma gelmişken şu su konusuna da değineyim. Su konusunda çok fazla tartışma olduğunu gördüm. Kimi denizden su almayı faydalı buluyor, kimi ro sistemlerini. Sormak istediğim konu evimde içme suyu olarak kullandığım, arıtma cihazından elde ettiğim suyu tankta kullanabilir miyim? Tam olarak incelemedim ama evdeki arıtma cihazı 5 yada 7 filtreli diye hatırlıyorum. Bildiğim kadarıyla sudaki klor ve ağır metaller gibi zararlı maddeleri tamamen temizliyor. Reverse osmos cihazları da aynı işi yapıyor ama normal arıtma cihazlarıyla arasında bir fark var mıdır? Veya hazır damacana su kullanmak istersem hangi marka su kullanılabilir?
Kaya konusunda dediğiniz gibi gözenekler önemli bundan dolayı genelde kalın bir harç yapıp elle şekil vermek yerine kalıp ile şekil veriyorlarmış. En kısa sürede denemeye çalışacağım eğer olmazsa gözenek oluşumu için aklımda kuru buz kullanmak gibi çılgınca fikirler var. [:)))][EDIT]kayback,2020-05-24 05:06:12[/EDIT]
Yeni Başlayan İçin 200 Litre Tavsiye
[QUOTE=hakancez]Sistemin kontrolü icin alacağınız ekipmanı bir an once almanızı tavsiye ederim. Çoğu ürün su an icin ülkemizde bulunamıyor, gümrüklerde sorunlar gitgide artıyor. Ozellikle düzgün bir su seviye sensörü, kamera ve PH kontrolcuyu hazır kurlar makul iken almanızı tavsiye ederim. Keza dozaj pompasini da. [/QUOTE]
Hali hazırda iyi yeterli gelecek bir kamera modülüm var zaten. Ph ve diğer su sensörleri için yapancı kaynaklardan araştırmalarıma devam ediyorum. Malesef dediğiniz gibi ülkemizde bulunmuyor.
[QUOTE=hakancez]Sistemin kontrolü icin alacağınız ekipmanı bir an once almanızı tavsiye ederim. Çoğu ürün su an icin ülkemizde bulunamıyor, gümrüklerde sorunlar gitgide artıyor. Ozellikle düzgün bir su seviye sensörü, kamera ve PH kontrolcuyu hazır kurlar makul iken almanızı tavsiye ederim. Keza dozaj pompasini da. [/QUOTE]
Hali hazırda iyi yeterli gelecek bir kamera modülüm var zaten. Ph ve diğer su sensörleri için yapancı kaynaklardan araştırmalarıma devam ediyorum. Malesef dediğiniz gibi ülkemizde bulunmuyor.
Yeni Başlayan İçin 200 Litre Tavsiye
[QUOTE=littlefish]
Led konusuna gelecek olursam,
Cree ledlerden aquareef yada ecotechi watt ve led adetleri açısından taklit etmek istediğimde kasasi ledleri
Dimi gün similasyonu maliyetine baktim daha pahaliya geliyordu.
700 tl ye yapilacak sistem softlara illaki yeter de daha zor mercanlara geçişte yetersiz kalabilir. Bende kendime çin ledleriyle 144w lik bir armatur yaptim zalman df12 sogutma fanli, onlarca yedek led li (çin ledi) sonoff ile wifili kontrollü (72 royal blue, 24 beyaz, 24 cyan, 24 uv) bana 1000 tl ye patladi.
Bende par cihazi alip akvaryumun içinde ki par değerlerinitest etmek istiyordum ancak korona araya girince ertelemek durumunda kaldim.
Hadi diyelim cihazi aldim, par degerleri de cok iyi mercan gelişimi şahane
Ama görsel olarak bir gen 5 değil.
Bu işte görsellikte önemli değil mi ?
Tatli suyun görsel olamayan akvaryumlarindan sıkıldığımız için binlerce lira harcayarak tuzlu suya geçmedik mi ?
(Şu ara gen5 blue hayranligim var[:D] )
O yüzden size en kötü ikinci el pro3 öneririm. Bir kere verin paraya kıyın pro4 yada daha iyisi gen5 alin.
[/QUOTE]
Aydınlatma konusunda söylediğiniz armatürler bütçemi çok fazla aşıyor. Ayrıca sistemi yapay zeka tabanlı yapacağım için bir nevi aydınlatma da yapacağım projeye bağlı olacak. Canlıların hareketleri, tepkileri yapay zeka tarafından öğrenilip ona göre her şey ayarlanacak. Zaten kendi yapmak istememin asıl sebebi de bu. Kontrolü daha rahat sağlayabilmek için. İlk aşamada belki çok üst düzey ledler kullanmam ancak projenin ilerleyen kısımlarında led sayısı ve kalitesini artırabilirim.
[QUOTE]
Hydorun buyuk psleri nasil bilmem ancak slim skim 250.65 ini kullandim (120 litre tankimda)
Kesinlikle verilen paraya yazik. Ayni akvaryumda resun sk300 ile ayni sonucu verdi. Acayip sinirliyim.
Magus önermem, magus hafif yüklü akvaryumlarda iş yapsada yük artınca yetersiz kaliyor. O yüzden ikinci eli çoktur. Reef octopus 150 sss aradim bulamadim en son sifirini aldim.
Bana göre Buble king mini 160 tan üstün bir ps. Tam bir fiyat performans ürünü.
Ama bütçe yok derseniz enazindan curve 7 alin derim. Hem curve 5 1000 motorlu curve 7 2000 motorlu.
Ikinci elinde 500-600 e bulursunuz rahat. En kötü motoru yanar 400 küsüre sp2000 motoru satiliyor n11 de yinede sifir curve 5 fiyatina gelmemiş olur.
Ama bu gun sifir 150 sss alsaniz ömurlük ps almis olursunuz bunu unutmayin değisen her ekipman size maliyet olacak.
[/QUOTE]
Bunu söylediğiniz iyi oldu eski tankım için hydor slim skim 250.65 ve fluval sea ps1 arasında gidip geliyordum. İyi ki aceleci davranıp almamışım.
Bubble magus düşünmemin sebebi hem fiyat, hem kapasite olarak uygun geldi. Duruma göre curve 7 modeline de çıkabilirim şu an net bir şey yok.
Protein skimmerı ikinci el almayı düşünmüyorum. Pek güvenemiyorum açıkçası. Daha önce hiç kullanmadığım bir ekipman. Adam bozuk ürün verse anlamam bile. En azından ilk aşamada sıfır alıp daha sonra ihtiyaca göre ikinci el modeller bakabilirim. Zaten ilk aşamada canlı yükü fazla olmayacak ve dediğiniz gibi dayanıklı balıklar ve soft mercanlara yöneleceğim.
Bir diğer konu da canlı kaya ve kum konusu. Yaklaşık 20 kg canlı kaya koymayı düşünüyorum ancak onlarında fiyatları coşmuş durumda. N11'de bir satıcıda 20kg 280tl gibi bir ücrete satılıyor onu almayı düşünüyorum ama diğer ürünlerle fiyat olarak baya fark var. Pek güvenilir gelmiyor. Biraz araştırdığım kadarıyla dıy canlı kaya yapanlar varmış ve görünüşe göre gayet memnunlar. Gaz beton, beyaz çimento, iri mercan kırığı ve kaya tuzunu harç haline getirip, şekil verip, kurutuyorlar. Bir süre suda bekledikten sonra akvaryuma koymaya hazır hale geliyor. En kısa zamanda deneyeceğim eğer olumlu sonuç verirse 20 kg hazır kaya almak yerine bir kısmını kendim yapıp tasarruf edebilirim.
Kum seçiminde argonit, mercan kırığı öneriyorlar. Canlı kumlar genelde 5 ve 9 kglık paketlerde satılıyor. 9kg olanın 250 tl fiyatı var. Alacağım tank için 2-3 paket gideceğini varsayarsak biraz tuzlu oluyor. Reeflowers'ın live sand kumunu inceledim 18kglık paketi 200tlye satılıyor. Fiyat uygun geldi ama pek inceleme göremedim. Fayda veya zarar sağlar mı açıkçası bilmiyorum.
Aslında merak ettiğim bir konu da çeşitli kumları karıştırmanın herhangi bir etkisi olur mu? Örneğin en alta mercan kırığı veya reeflowers live sand koyup üzerine 1 paket canlı kum koysam nasıl bir etkisi olur. Maksat canlı kuma fazla para vermemek. İnternette çeşitli markalı veya kovadan bölme mercan kumları satılıyor aralarında bir fark var mıdır? Ve tuzlu su tankları için mercan kırığı, argonit kum inceliği kaç mm olmalı?
[QUOTE=littlefish]
Led konusuna gelecek olursam,
Cree ledlerden aquareef yada ecotechi watt ve led adetleri açısından taklit etmek istediğimde kasasi ledleri
Dimi gün similasyonu maliyetine baktim daha pahaliya geliyordu.
700 tl ye yapilacak sistem softlara illaki yeter de daha zor mercanlara geçişte yetersiz kalabilir. Bende kendime çin ledleriyle 144w lik bir armatur yaptim zalman df12 sogutma fanli, onlarca yedek led li (çin ledi) sonoff ile wifili kontrollü (72 royal blue, 24 beyaz, 24 cyan, 24 uv) bana 1000 tl ye patladi.
Bende par cihazi alip akvaryumun içinde ki par değerlerinitest etmek istiyordum ancak korona araya girince ertelemek durumunda kaldim.
Hadi diyelim cihazi aldim, par degerleri de cok iyi mercan gelişimi şahane
Ama görsel olarak bir gen 5 değil.
Bu işte görsellikte önemli değil mi ?
Tatli suyun görsel olamayan akvaryumlarindan sıkıldığımız için binlerce lira harcayarak tuzlu suya geçmedik mi ?
(Şu ara gen5 blue hayranligim var[:D] )
O yüzden size en kötü ikinci el pro3 öneririm. Bir kere verin paraya kıyın pro4 yada daha iyisi gen5 alin.
[/QUOTE]
Aydınlatma konusunda söylediğiniz armatürler bütçemi çok fazla aşıyor. Ayrıca sistemi yapay zeka tabanlı yapacağım için bir nevi aydınlatma da yapacağım projeye bağlı olacak. Canlıların hareketleri, tepkileri yapay zeka tarafından öğrenilip ona göre her şey ayarlanacak. Zaten kendi yapmak istememin asıl sebebi de bu. Kontrolü daha rahat sağlayabilmek için. İlk aşamada belki çok üst düzey ledler kullanmam ancak projenin ilerleyen kısımlarında led sayısı ve kalitesini artırabilirim.
[QUOTE]
Hydorun buyuk psleri nasil bilmem ancak slim skim 250.65 ini kullandim (120 litre tankimda)
Kesinlikle verilen paraya yazik. Ayni akvaryumda resun sk300 ile ayni sonucu verdi. Acayip sinirliyim.
Magus önermem, magus hafif yüklü akvaryumlarda iş yapsada yük artınca yetersiz kaliyor. O yüzden ikinci eli çoktur. Reef octopus 150 sss aradim bulamadim en son sifirini aldim.
Bana göre Buble king mini 160 tan üstün bir ps. Tam bir fiyat performans ürünü.
Ama bütçe yok derseniz enazindan curve 7 alin derim. Hem curve 5 1000 motorlu curve 7 2000 motorlu.
Ikinci elinde 500-600 e bulursunuz rahat. En kötü motoru yanar 400 küsüre sp2000 motoru satiliyor n11 de yinede sifir curve 5 fiyatina gelmemiş olur.
Ama bu gun sifir 150 sss alsaniz ömurlük ps almis olursunuz bunu unutmayin değisen her ekipman size maliyet olacak.
[/QUOTE]
Bunu söylediğiniz iyi oldu eski tankım için hydor slim skim 250.65 ve fluval sea ps1 arasında gidip geliyordum. İyi ki aceleci davranıp almamışım.
Bubble magus düşünmemin sebebi hem fiyat, hem kapasite olarak uygun geldi. Duruma göre curve 7 modeline de çıkabilirim şu an net bir şey yok.
Protein skimmerı ikinci el almayı düşünmüyorum. Pek güvenemiyorum açıkçası. Daha önce hiç kullanmadığım bir ekipman. Adam bozuk ürün verse anlamam bile. En azından ilk aşamada sıfır alıp daha sonra ihtiyaca göre ikinci el modeller bakabilirim. Zaten ilk aşamada canlı yükü fazla olmayacak ve dediğiniz gibi dayanıklı balıklar ve soft mercanlara yöneleceğim.
Bir diğer konu da canlı kaya ve kum konusu. Yaklaşık 20 kg canlı kaya koymayı düşünüyorum ancak onlarında fiyatları coşmuş durumda. N11'de bir satıcıda 20kg 280tl gibi bir ücrete satılıyor onu almayı düşünüyorum ama diğer ürünlerle fiyat olarak baya fark var. Pek güvenilir gelmiyor. Biraz araştırdığım kadarıyla dıy canlı kaya yapanlar varmış ve görünüşe göre gayet memnunlar. Gaz beton, beyaz çimento, iri mercan kırığı ve kaya tuzunu harç haline getirip, şekil verip, kurutuyorlar. Bir süre suda bekledikten sonra akvaryuma koymaya hazır hale geliyor. En kısa zamanda deneyeceğim eğer olumlu sonuç verirse 20 kg hazır kaya almak yerine bir kısmını kendim yapıp tasarruf edebilirim.
Kum seçiminde argonit, mercan kırığı öneriyorlar. Canlı kumlar genelde 5 ve 9 kglık paketlerde satılıyor. 9kg olanın 250 tl fiyatı var. Alacağım tank için 2-3 paket gideceğini varsayarsak biraz tuzlu oluyor. Reeflowers'ın live sand kumunu inceledim 18kglık paketi 200tlye satılıyor. Fiyat uygun geldi ama pek inceleme göremedim. Fayda veya zarar sağlar mı açıkçası bilmiyorum.
Aslında merak ettiğim bir konu da çeşitli kumları karıştırmanın herhangi bir etkisi olur mu? Örneğin en alta mercan kırığı veya reeflowers live sand koyup üzerine 1 paket canlı kum koysam nasıl bir etkisi olur. Maksat canlı kuma fazla para vermemek. İnternette çeşitli markalı veya kovadan bölme mercan kumları satılıyor aralarında bir fark var mıdır? Ve tuzlu su tankları için mercan kırığı, argonit kum inceliği kaç mm olmalı?
Yeni Başlayan İçin 200 Litre Tavsiye
[QUOTE=littlefish]
Bertan bey merhaba,
Öncelikle araştırmalariniza devam ederek, ileriye dönük olarak ihtiyaçlarınızı karşılayabilecek bir akvaryum kurmanizi öneririm, her değişiklik ayri bir maliyet.
Konuyu hizlica okumaya çalıştım belki kisimlari atlayabilirim, akvaryum yaptirma konusunda 100x55 lik bir akvaryumun sadece mdf si şu an 400 tl den fazla olmamali, tabi içine yaptirilacak profil yada 5x5 kalas gibi yapilacak destek çerçevesi hariç.
Alta yapacaginiz basit bir sump 300 tl yi geçmemeli, durso taşırmalı akvaryumada 400 desek 200 tl de borusu vanasi dirsegi vs tutar.
Bu fiyatlara bulamazsaniz bunlari ayri ayri yaptirarak maliyeti düşürmeyi deneyebilirsiniz. Facebook gruplarinda ilanlari takip ederek 2.el bir sistemde alabilirsiniz. İnce sistem akvaryumlar genelde pahalı olur o sebeple iş görmesi açısından durso iyidir.
Yaptirmadan önce akvaryum sistemini iyice araştirin istediginiz ince degişiklikleri yaptirarak yaptirmiş olursunuz.
Ledlerde t5 & metal halide gibi watt değil, par değerleri önemlidir.
Ve bu par degerleri, lambayi asip sistem çalistiktan sonra akvaryumun belirli bölgelerinde farkli değerler olur, dimleme varsa dimlenen oranda da par değerleri değişir. Par cihazi pahali olduğu için genelde par değerleri belli hazır sistem bir armatür almak daha mantikli hale geliyor. Mesela ecotech serisinin youtube de videolari var, hangi yukseklikte asildiginda hangi alana ne kadar par degeri verdigini gösteriyor, sizde besleyeceginiz mercan grubunun ihtiyaçlarini ögrenek ona göre tahmini bir ayar çekebilirsiniz. Tabi 500 dolara bir par cihazialirsaniz direk net ayarlama imkaniniz olabilir.
Kendi yaptiginiz ledde ise deneme yanilma ile ilerlersiniz. Yetersiz gelmesi durumunda ilave fazla gelmesi durumunda dim veya eksiltme yapabilirsiniz. Başlarda basit mercan besleyeceginiz icin her turlu yeterli gelir diye düsünuyorum. Ledleriniz kaliteli led olacaksa hazir armatur fiyatina geliyor, çin ledleri deneme konsunda daha iyi sanki.
T5 ten yaparsaniz da elektrik faturasi enaz 300 tl fark ettiriyor [:)]
Ben biraz bekleyip aquareef pro 4 almanizi tavsiye ederim, gerci hala daha par değerlerini açiklamadilar ama enazindan inceleyin derim.
Dalga motoru ve kafa motorunda hsbao markasini öneririm hem sessiz hemde fiyat performans ürünleridir.
Hsbao 6000 dep, ew28 sizin ölçulere gider. Hatta ew38 de alip fazla gelirse kisilabilir.
Protein skimmerde litrenizin 2-3 kati büyüklükte almaya çalışın. Ve en düşük reefoctopus olmasini öneririm.
Ilerleyen süreçte kalitesiz ekipmanlardan sorun yaşarsaniz, ya hobiden vazgeçersiniz yada ihtiyaciniza uygun ekipman alip daha fazla para harcamış olursunuz.
Bu hobide en görsel akvaryumu olanlardan çoğu kişi basit mercan 2 palyaço diye başlamıştır, ama güzel deniz canlilarini gördükçe fikirler değişmeye başlar, Ihtiyaci karşılayamayan ekipman size ilave maliyet olarak geri döner.
Şu kurda maliyetler malum, zaten ithalat yasak canlı yok, o yüzden ekipmanlari parça parça alıp, kurulum süresini uzatıp sağlam bir başlangıç ile uzun soluklu bir serüvene başlamak bana daha mantıklı geliyor.
Tabi tercih sizin [:)]
[/QUOTE]
Öncelikle verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Akvaryum konusunda alt dolabı ve demir profili tanıdık birilerine yaptıracağım için piyasadan biraz ucuza gelebilir. Ana tank ve sump için dediğiniz gibi durso sistem düşünüyorum. Bir kaç kişiyle fiyat teklifi almak için görüştüm haber bekliyorum. Eğer hiç olmazsa piyasadaki akvaryum yapımcılarının yaptığı hazır durso sistemli akvaryumlardan almayı düşünüyorum. İkinci el düşünmüyorum çünkü pek güvenemiyorum. Tankın kalitesi ve güvenilir olması benim için önemli bir unsur.
Aydınlatma konusunda piyasadaki power led veya metal halide armatürler biraz pahalı geldi açıkçası. Kendi power led armatürümü yapmak istememin sebebi modülerlik açısından istediğim gibi yönetebilirim. Led ışık spektrum seçimini McCree tablosuna uygun yapmaya çalışıyorum. Sizin söylediğiniz gibi par değerleri konusunda modüler sistem yapacağım için mercan konumlandırmasına uygun olarak ışık şiddetinin fazla veya az olduğu bölgeler yaratabileceğim. Ayrıca doğada olduğu gibi gün doğumu, gün batımı, ay ışığı, dolunay gibi farklı ışık spektrum ve şiddetlerinde efektler oluşturabilirim. Bu şekildeki bir aydınlatma sistemi iyi led ve aksamlar ile yaklaşık 600-700 lira arası bir maliyete gelecek. Armatürün yazılım kısmı benim için kolay ancak ledlerin bağlantıları ve montaj kısımları çok fazla zamanımı alacak. Bundan dolayı kendim yapıp yapmamakta kararsızım. İkinci bir seçeneğim hazır olarak Hopar'ın t5 4x39w tuzlu su armatürünü düşündüm. Fiyat olarak yaklaşık benim yapacağım ile aynı fiyata geliyor ancak yapmak istediklerimin hiçbiri olmadığı ve düz t5 armatür olduğu için bu seçeneği ikinci plana atıyorum. Aydınlatma için daha kaliteli armatürler var ama daha yüksek bütçelere çıkmak istemiyorum.
Dalga motoru için eheim yada fluval ürünlerini düşünüyorum. Fiyat performans açısından şu an için daha mantıklı geliyor.
Protein skimmer için ilk kurmayı düşündüğüm kendi tankımda Hydor askı tipi protein skimmer düşünüyordum ancak o tanktan vazgeçtiğim ve yeni tankta sump kullanacağım için vazgeçtim. Protein skimmer önemli bir konu ve dediğiniz gibi ilk aşamada kaliteli ürünler almak daha sağlıklıdır bende böyle düşünüyorum ancak dolar kuru sağolsun fiyatlar çok yüksek seviyelerde. Dandik bir ürün alıp sorun yaşamaktansa fiyat performans olarak uygun ürünlere yöneliyorum. Reefoctopus ürünlerini inceledim ancak bütçeme biraz pahalı geldi. Onun yerine Bubble Magus Curve 5 modelini düşündüm ancak kesin değil hala bu konuda araştırmalarıma devam ediyorum.
İlk aşamada canlı yükü çok az olacağı için pek sorun yaşayacağımı düşünmüyorum. Kuracağım bu akvaryumu aynı zamanda projemde kullanacağım için daha kaliteli ekipmanlar alıp bütçeyi zorlamak istemiyorum. Çünkü projem için de ciddi bütçe gerekiyor. Su değerlerinin analizi ve ışık spektrum analizi gibi işlemler için alacağım sensörler yaklaşık akvaryum kurulum fiyatında bütçe gerektiriyor. İlk başta dozaj pompası da almayı düşünüyordum ancak sırf bu yüzden dozaj pompasını şuan için erteleyip kendim basitçe dozaj pompası yapacağım. [:D]
[QUOTE=littlefish]
Bertan bey merhaba,
Öncelikle araştırmalariniza devam ederek, ileriye dönük olarak ihtiyaçlarınızı karşılayabilecek bir akvaryum kurmanizi öneririm, her değişiklik ayri bir maliyet.
Konuyu hizlica okumaya çalıştım belki kisimlari atlayabilirim, akvaryum yaptirma konusunda 100x55 lik bir akvaryumun sadece mdf si şu an 400 tl den fazla olmamali, tabi içine yaptirilacak profil yada 5x5 kalas gibi yapilacak destek çerçevesi hariç.
Alta yapacaginiz basit bir sump 300 tl yi geçmemeli, durso taşırmalı akvaryumada 400 desek 200 tl de borusu vanasi dirsegi vs tutar.
Bu fiyatlara bulamazsaniz bunlari ayri ayri yaptirarak maliyeti düşürmeyi deneyebilirsiniz. Facebook gruplarinda ilanlari takip ederek 2.el bir sistemde alabilirsiniz. İnce sistem akvaryumlar genelde pahalı olur o sebeple iş görmesi açısından durso iyidir.
Yaptirmadan önce akvaryum sistemini iyice araştirin istediginiz ince degişiklikleri yaptirarak yaptirmiş olursunuz.
Ledlerde t5 & metal halide gibi watt değil, par değerleri önemlidir.
Ve bu par degerleri, lambayi asip sistem çalistiktan sonra akvaryumun belirli bölgelerinde farkli değerler olur, dimleme varsa dimlenen oranda da par değerleri değişir. Par cihazi pahali olduğu için genelde par değerleri belli hazır sistem bir armatür almak daha mantikli hale geliyor. Mesela ecotech serisinin youtube de videolari var, hangi yukseklikte asildiginda hangi alana ne kadar par degeri verdigini gösteriyor, sizde besleyeceginiz mercan grubunun ihtiyaçlarini ögrenek ona göre tahmini bir ayar çekebilirsiniz. Tabi 500 dolara bir par cihazialirsaniz direk net ayarlama imkaniniz olabilir.
Kendi yaptiginiz ledde ise deneme yanilma ile ilerlersiniz. Yetersiz gelmesi durumunda ilave fazla gelmesi durumunda dim veya eksiltme yapabilirsiniz. Başlarda basit mercan besleyeceginiz icin her turlu yeterli gelir diye düsünuyorum. Ledleriniz kaliteli led olacaksa hazir armatur fiyatina geliyor, çin ledleri deneme konsunda daha iyi sanki.
T5 ten yaparsaniz da elektrik faturasi enaz 300 tl fark ettiriyor [:)]
Ben biraz bekleyip aquareef pro 4 almanizi tavsiye ederim, gerci hala daha par değerlerini açiklamadilar ama enazindan inceleyin derim.
Dalga motoru ve kafa motorunda hsbao markasini öneririm hem sessiz hemde fiyat performans ürünleridir.
Hsbao 6000 dep, ew28 sizin ölçulere gider. Hatta ew38 de alip fazla gelirse kisilabilir.
Protein skimmerde litrenizin 2-3 kati büyüklükte almaya çalışın. Ve en düşük reefoctopus olmasini öneririm.
Ilerleyen süreçte kalitesiz ekipmanlardan sorun yaşarsaniz, ya hobiden vazgeçersiniz yada ihtiyaciniza uygun ekipman alip daha fazla para harcamış olursunuz.
Bu hobide en görsel akvaryumu olanlardan çoğu kişi basit mercan 2 palyaço diye başlamıştır, ama güzel deniz canlilarini gördükçe fikirler değişmeye başlar, Ihtiyaci karşılayamayan ekipman size ilave maliyet olarak geri döner.
Şu kurda maliyetler malum, zaten ithalat yasak canlı yok, o yüzden ekipmanlari parça parça alıp, kurulum süresini uzatıp sağlam bir başlangıç ile uzun soluklu bir serüvene başlamak bana daha mantıklı geliyor.
Tabi tercih sizin [:)]
[/QUOTE]
Öncelikle verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Akvaryum konusunda alt dolabı ve demir profili tanıdık birilerine yaptıracağım için piyasadan biraz ucuza gelebilir. Ana tank ve sump için dediğiniz gibi durso sistem düşünüyorum. Bir kaç kişiyle fiyat teklifi almak için görüştüm haber bekliyorum. Eğer hiç olmazsa piyasadaki akvaryum yapımcılarının yaptığı hazır durso sistemli akvaryumlardan almayı düşünüyorum. İkinci el düşünmüyorum çünkü pek güvenemiyorum. Tankın kalitesi ve güvenilir olması benim için önemli bir unsur.
Aydınlatma konusunda piyasadaki power led veya metal halide armatürler biraz pahalı geldi açıkçası. Kendi power led armatürümü yapmak istememin sebebi modülerlik açısından istediğim gibi yönetebilirim. Led ışık spektrum seçimini McCree tablosuna uygun yapmaya çalışıyorum. Sizin söylediğiniz gibi par değerleri konusunda modüler sistem yapacağım için mercan konumlandırmasına uygun olarak ışık şiddetinin fazla veya az olduğu bölgeler yaratabileceğim. Ayrıca doğada olduğu gibi gün doğumu, gün batımı, ay ışığı, dolunay gibi farklı ışık spektrum ve şiddetlerinde efektler oluşturabilirim. Bu şekildeki bir aydınlatma sistemi iyi led ve aksamlar ile yaklaşık 600-700 lira arası bir maliyete gelecek. Armatürün yazılım kısmı benim için kolay ancak ledlerin bağlantıları ve montaj kısımları çok fazla zamanımı alacak. Bundan dolayı kendim yapıp yapmamakta kararsızım. İkinci bir seçeneğim hazır olarak Hopar'ın t5 4x39w tuzlu su armatürünü düşündüm. Fiyat olarak yaklaşık benim yapacağım ile aynı fiyata geliyor ancak yapmak istediklerimin hiçbiri olmadığı ve düz t5 armatür olduğu için bu seçeneği ikinci plana atıyorum. Aydınlatma için daha kaliteli armatürler var ama daha yüksek bütçelere çıkmak istemiyorum.
Dalga motoru için eheim yada fluval ürünlerini düşünüyorum. Fiyat performans açısından şu an için daha mantıklı geliyor.
Protein skimmer için ilk kurmayı düşündüğüm kendi tankımda Hydor askı tipi protein skimmer düşünüyordum ancak o tanktan vazgeçtiğim ve yeni tankta sump kullanacağım için vazgeçtim. Protein skimmer önemli bir konu ve dediğiniz gibi ilk aşamada kaliteli ürünler almak daha sağlıklıdır bende böyle düşünüyorum ancak dolar kuru sağolsun fiyatlar çok yüksek seviyelerde. Dandik bir ürün alıp sorun yaşamaktansa fiyat performans olarak uygun ürünlere yöneliyorum. Reefoctopus ürünlerini inceledim ancak bütçeme biraz pahalı geldi. Onun yerine Bubble Magus Curve 5 modelini düşündüm ancak kesin değil hala bu konuda araştırmalarıma devam ediyorum.
İlk aşamada canlı yükü çok az olacağı için pek sorun yaşayacağımı düşünmüyorum. Kuracağım bu akvaryumu aynı zamanda projemde kullanacağım için daha kaliteli ekipmanlar alıp bütçeyi zorlamak istemiyorum. Çünkü projem için de ciddi bütçe gerekiyor. Su değerlerinin analizi ve ışık spektrum analizi gibi işlemler için alacağım sensörler yaklaşık akvaryum kurulum fiyatında bütçe gerektiriyor. İlk başta dozaj pompası da almayı düşünüyordum ancak sırf bu yüzden dozaj pompasını şuan için erteleyip kendim basitçe dozaj pompası yapacağım. [:D]
Yeni Başlayan İçin 200 Litre Tavsiye
[QUOTE=alpburakozbay]
Sump'da ısıtıcı, su tamamlama ünitesi, kullanırsanız filtre malzemeleri, ölçüm yapacağınız prob'lar, ve dönüş motoru olmalı.
Güncel takip sistemi var mı bilmiyorum ama Milwaukee firmasının güzel testleri var. Neptune Systems'in de kontrol mekanizmaları mevcut. Yapı olarak örnek olabilir.
Sump bölümleri ise şu şekilde olabilir. Bu noktada dikkat edilmesi gereken şey ps bölümündeki şaşırtmaların yüksekliği. Çünkü ps'lerin çalışma yüksekliği birbirinden farklıdır.
Ek olarak bu çalışma yüksekliğini ps'in altına bir yükselti koyarak sağlayabiliriz:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183330/180520201744431.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba, dün tankı temizleyip test etmek için tamamen su doldurdum ve farkettim ki ön ve arka cam bombe yapıyor. Kayıt ve kuşaklar olmasına rağmen sanırım 6mm cam kalınlığı olduğundan yapıyor(8mm olarak hatırlıyordum). Bundan dolayı pek fazla güven vermedi ve yeni tank arayışına girdim.
Köşe beşgen tarzı bir tank düşündüm. Arka kenarlar 80cm yan kenarlar 30cm ve ön cam 115 cm ve yükseklik 50 cm olmak üzere 10 mm camdan rodajlı olarak yapılması için mahallemdeki camcı 970tl fiyat çekti. Demir profil, mobilya, sump derken özel tank yaptırma işi baya pahalıya gelecek gibi duruyor. Büyük ihtimalle bizim camcı biraz fazla fiyat verdi ancak tahminime göre başka yerler de yaklaşık fiyatlar verecek.
Yada özel akvaryum yerine standart olarak satılan tanklardan birini alıp yola devam edebilirim. Piyasayı biraz araştırınca 65x65x60 sumplı, mobilyalı(profilsiz) akvaryumlar 1100-1200 tl fiyatlardan başlıyor.
Daha rahat dekor yapmak ve canlılara daha fazla alan kalması için taban alanı geniş bir tank istiyorum ancak arada kaldım. Hem de yeni tankımda sump sistemi de kurup daha rahat ilerleme sağlayabilirim Sizce hangisi daha faydalı ve fiyat performans açısından etkili olur?
[QUOTE=alpburakozbay]
Sump'da ısıtıcı, su tamamlama ünitesi, kullanırsanız filtre malzemeleri, ölçüm yapacağınız prob'lar, ve dönüş motoru olmalı.
Güncel takip sistemi var mı bilmiyorum ama Milwaukee firmasının güzel testleri var. Neptune Systems'in de kontrol mekanizmaları mevcut. Yapı olarak örnek olabilir.
Sump bölümleri ise şu şekilde olabilir. Bu noktada dikkat edilmesi gereken şey ps bölümündeki şaşırtmaların yüksekliği. Çünkü ps'lerin çalışma yüksekliği birbirinden farklıdır.
Ek olarak bu çalışma yüksekliğini ps'in altına bir yükselti koyarak sağlayabiliriz:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183330/180520201744431.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba, dün tankı temizleyip test etmek için tamamen su doldurdum ve farkettim ki ön ve arka cam bombe yapıyor. Kayıt ve kuşaklar olmasına rağmen sanırım 6mm cam kalınlığı olduğundan yapıyor(8mm olarak hatırlıyordum). Bundan dolayı pek fazla güven vermedi ve yeni tank arayışına girdim.
Köşe beşgen tarzı bir tank düşündüm. Arka kenarlar 80cm yan kenarlar 30cm ve ön cam 115 cm ve yükseklik 50 cm olmak üzere 10 mm camdan rodajlı olarak yapılması için mahallemdeki camcı 970tl fiyat çekti. Demir profil, mobilya, sump derken özel tank yaptırma işi baya pahalıya gelecek gibi duruyor. Büyük ihtimalle bizim camcı biraz fazla fiyat verdi ancak tahminime göre başka yerler de yaklaşık fiyatlar verecek.
Yada özel akvaryum yerine standart olarak satılan tanklardan birini alıp yola devam edebilirim. Piyasayı biraz araştırınca 65x65x60 sumplı, mobilyalı(profilsiz) akvaryumlar 1100-1200 tl fiyatlardan başlıyor.
Daha rahat dekor yapmak ve canlılara daha fazla alan kalması için taban alanı geniş bir tank istiyorum ancak arada kaldım. Hem de yeni tankımda sump sistemi de kurup daha rahat ilerleme sağlayabilirim Sizce hangisi daha faydalı ve fiyat performans açısından etkili olur?
Yeni Başlayan İçin 200 Litre Tavsiye
[QUOTE=alpburakozbay]
Faydalı olur. Yer ayırımını planlı yapılması gerek., aynı zamanda kullanacağınız ps'nin boyutlarına bağlı, 20 cm genişliğe göre seçmelisiniz. Yüksekliğiniz mi 50 cm?[/QUOTE]
Aynen yükseklik 50 cm. Eğer öyle bir modifikasyon yaparsam ps aldıktan sonra ölçülerine göre yaparım zaten. Bölmelerin genişliği ne kadar olmalı? Sumpa ps dışında hangi ekipmanların eklenmesi gerekiyor?
[QUOTE=alpburakozbay]
Faydalı olur. Yer ayırımını planlı yapılması gerek., aynı zamanda kullanacağınız ps'nin boyutlarına bağlı, 20 cm genişliğe göre seçmelisiniz. Yüksekliğiniz mi 50 cm?[/QUOTE]
Aynen yükseklik 50 cm. Eğer öyle bir modifikasyon yaparsam ps aldıktan sonra ölçülerine göre yaparım zaten. Bölmelerin genişliği ne kadar olmalı? Sumpa ps dışında hangi ekipmanların eklenmesi gerekiyor?
Yeni Başlayan İçin 200 Litre Tavsiye
[QUOTE=alpburakozbay]
Merhaba protein skimmer için Tunze 9004 veya 9012 kullanırsanız tankınız için uygun olur. Ya da yazdığınız markalardan iki ayrı protein skimmer kullanabilirsiniz, yaptığım kurulumların birinde iki Skimz ps vardı. Reef için MH lambalar hakkında nirvana denebilir. Elektrik tüketimi fazla ama elektronik balastlar ile azaltılabilir. T5'de kullanabilirsiniz. Refiguim için ışık ihtiyacı reef'den farklıdır, refi için kullanılan ışıklar daha pembemsi olur. Ama bu demek değildir ki ana tankta yosun bakılmaz.
Sump olmadan dediğiniz su değerlerini ölçen sistemin kullanımı zor olacaktır, özellikle bazı "prob" dediğimiz değer ölçer uçların (ph, ORP, sıcaklık, oksijen, karbondioksit) ömrü aydınlık ortamlarda kısalmaktadır ve belli zamanlarda değişmesi gerekmektedir.
Tunze Comline 3162 kullanarak ısıtıcı (belli bir boyutta olan ısıtıcılar) ve otomatik su eklemenin (sadece tunze nano osmolotor takılıyor) kötü görüntüsünü engelleyebilir ve içerisine zeolit, karbon ya da elyaf koyarak filtrasyon sağlayabilirsiniz.[/QUOTE]
Tunze skimmerların sıfırları şu an için biraz pahalı gözüküyor. Ya ikinci el yada diğer markaların ürünlerinden dediğiniz gibi 2 adet kullanabilirim. Peki sump için tank uzunluğunu 80cm'e düşürüp 20*40*50lik alanı pleksi veya cam ile bölüp yan sump yapmam sizce faydalı olur mu?
[QUOTE=alpburakozbay]
Merhaba protein skimmer için Tunze 9004 veya 9012 kullanırsanız tankınız için uygun olur. Ya da yazdığınız markalardan iki ayrı protein skimmer kullanabilirsiniz, yaptığım kurulumların birinde iki Skimz ps vardı. Reef için MH lambalar hakkında nirvana denebilir. Elektrik tüketimi fazla ama elektronik balastlar ile azaltılabilir. T5'de kullanabilirsiniz. Refiguim için ışık ihtiyacı reef'den farklıdır, refi için kullanılan ışıklar daha pembemsi olur. Ama bu demek değildir ki ana tankta yosun bakılmaz.
Sump olmadan dediğiniz su değerlerini ölçen sistemin kullanımı zor olacaktır, özellikle bazı "prob" dediğimiz değer ölçer uçların (ph, ORP, sıcaklık, oksijen, karbondioksit) ömrü aydınlık ortamlarda kısalmaktadır ve belli zamanlarda değişmesi gerekmektedir.
Tunze Comline 3162 kullanarak ısıtıcı (belli bir boyutta olan ısıtıcılar) ve otomatik su eklemenin (sadece tunze nano osmolotor takılıyor) kötü görüntüsünü engelleyebilir ve içerisine zeolit, karbon ya da elyaf koyarak filtrasyon sağlayabilirsiniz.[/QUOTE]
Tunze skimmerların sıfırları şu an için biraz pahalı gözüküyor. Ya ikinci el yada diğer markaların ürünlerinden dediğiniz gibi 2 adet kullanabilirim. Peki sump için tank uzunluğunu 80cm'e düşürüp 20*40*50lik alanı pleksi veya cam ile bölüp yan sump yapmam sizce faydalı olur mu?
Yeni Başlayan İçin 200 Litre Tavsiye
Merhaba, yıllar önce elde olmayan sebeplerden dağıttığım high tech bitkili tankım ile bıraktığım hobiye tekrar dönmek istiyorum. Pek çok hobici gibi artık ben de tuzlu su dünyasına giriş yapmayı planlıyorum. Araştırdığım kadarıyla "Reef" ve "Refugium" tankları ilgimi çekti. Bunlarla ilgili tecrübeli kişilerin tavsiye ve önerilerini bekliyorum.
Öncelikle elimde 100x40x50 boyutlarında 200 litre bir tankım var. Tuzlu su akvaryumlarında sumpın önemli olduğunu biliyorum ancak şu an için sump kurma imkanım yok gibi gözüküyor. Bundan dolayı askı tipi protein skimmerları araştırıyorum. Piyasada gördüğüm Dolphin ve Bubble Magus marka askı tipi skimmerlar genellikle 100 litre ve altı tankları destekliyor. Sump olmadan 200 litre için nasıl bir protein skimmer çözümü sağlayabilirim?
Reef ve Refugium tanklarında aydınlatmanın öneminin büyük olduğunu farkettim. Aydınlatma için armatürler biraz fazla pahalı geldiği için kendim yapmayı düşünyorum. Genellikle metal halide ve power led kullanıldığını gördüm. Metal halide konusunda çok bilgim yok ama power ledler ile uygun bir armatür yapabilirim. Sormak istediğim konu 200 litre için toplam kaç watt power led kullanılması uygun olur? Ve bu power ledlerin ışık renk değerleri ve mercek açıları ne olmalı? Yada power led yerine metal halide fiyat performans açısından daha mı iyi olur?
Hem tankın hemde power ledlerin soğutması için alüminyumdan yapmayı planladığım akvaryum armatürüne güçlü işlemci fanları ile hava sirkülasyonu yapmayı ve sensörler aracılığıyla bunların kontrolünü planlıyorum. Bu sayede tank ısısını sabit tutabileceğimi düşünüyorum.
İlk aşamada bakımı zor mercanlara yönelmeyi düşünmüyorum hem bütçe hem de zorluk açısından biraz daha basitten başlamayı düşünüyorum. Balık olarak canlı yükü fazla olmaması açısından fazla balık koymayı düşünmüyorum.
Tank için gerekli her şeyi tek bir kontrol devresine bağlayacağım. Bu devre ile aydınlatma, otomatik su tamamlama, su değerleri kontrolü gibi araç ve sistemleri kontrol edeceğim. Basit bir yapay zeka kodlayacağım. Örneğin su değerlerini kontrol ederek su değerlerinin sabit olması için önlemler alacak gerektiğinde su takviyesi yada otomatik su değişimi yapacak. Sıcaklığı otomatik ayarlayacak gibi. Yani tüm akvaryum kendi kendine çalışacak. Kamera yardımıyla her canlının ayrı ayrı hareketlerini inceleyip rapor verebilecek. Böyle bir sistem yapacağım için ilk aşamada tankın çok sorun çıkaramaması yararıma olacaktır. Sistemi tam olarak oturtup doğru şekilde çalıştığına emin olduktan sonra daha zor ve daha hassas tank tasarımlarına gidebilirim.
İlk kurulum aşaması ve ekipman seçimi gibi konular gözümü korkuttuğundan bir türlü başlayamadım. Bundan dolayı yardımlarınızı bekliyorum.
Merhaba, yıllar önce elde olmayan sebeplerden dağıttığım high tech bitkili tankım ile bıraktığım hobiye tekrar dönmek istiyorum. Pek çok hobici gibi artık ben de tuzlu su dünyasına giriş yapmayı planlıyorum. Araştırdığım kadarıyla "Reef" ve "Refugium" tankları ilgimi çekti. Bunlarla ilgili tecrübeli kişilerin tavsiye ve önerilerini bekliyorum.
Öncelikle elimde 100x40x50 boyutlarında 200 litre bir tankım var. Tuzlu su akvaryumlarında sumpın önemli olduğunu biliyorum ancak şu an için sump kurma imkanım yok gibi gözüküyor. Bundan dolayı askı tipi protein skimmerları araştırıyorum. Piyasada gördüğüm Dolphin ve Bubble Magus marka askı tipi skimmerlar genellikle 100 litre ve altı tankları destekliyor. Sump olmadan 200 litre için nasıl bir protein skimmer çözümü sağlayabilirim?
Reef ve Refugium tanklarında aydınlatmanın öneminin büyük olduğunu farkettim. Aydınlatma için armatürler biraz fazla pahalı geldiği için kendim yapmayı düşünyorum. Genellikle metal halide ve power led kullanıldığını gördüm. Metal halide konusunda çok bilgim yok ama power ledler ile uygun bir armatür yapabilirim. Sormak istediğim konu 200 litre için toplam kaç watt power led kullanılması uygun olur? Ve bu power ledlerin ışık renk değerleri ve mercek açıları ne olmalı? Yada power led yerine metal halide fiyat performans açısından daha mı iyi olur?
Hem tankın hemde power ledlerin soğutması için alüminyumdan yapmayı planladığım akvaryum armatürüne güçlü işlemci fanları ile hava sirkülasyonu yapmayı ve sensörler aracılığıyla bunların kontrolünü planlıyorum. Bu sayede tank ısısını sabit tutabileceğimi düşünüyorum.
İlk aşamada bakımı zor mercanlara yönelmeyi düşünmüyorum hem bütçe hem de zorluk açısından biraz daha basitten başlamayı düşünüyorum. Balık olarak canlı yükü fazla olmaması açısından fazla balık koymayı düşünmüyorum.
Tank için gerekli her şeyi tek bir kontrol devresine bağlayacağım. Bu devre ile aydınlatma, otomatik su tamamlama, su değerleri kontrolü gibi araç ve sistemleri kontrol edeceğim. Basit bir yapay zeka kodlayacağım. Örneğin su değerlerini kontrol ederek su değerlerinin sabit olması için önlemler alacak gerektiğinde su takviyesi yada otomatik su değişimi yapacak. Sıcaklığı otomatik ayarlayacak gibi. Yani tüm akvaryum kendi kendine çalışacak. Kamera yardımıyla her canlının ayrı ayrı hareketlerini inceleyip rapor verebilecek. Böyle bir sistem yapacağım için ilk aşamada tankın çok sorun çıkaramaması yararıma olacaktır. Sistemi tam olarak oturtup doğru şekilde çalıştığına emin olduktan sonra daha zor ve daha hassas tank tasarımlarına gidebilirim.
İlk kurulum aşaması ve ekipman seçimi gibi konular gözümü korkuttuğundan bir türlü başlayamadım. Bundan dolayı yardımlarınızı bekliyorum.
200 Litre Tür Ve Canlı Tavsiyesi
[QUOTE=benerium]200 litrede blackwater tarzı, hafif karanlık, güney amerikan karma akvaryumu kurabilirsiniz. Ya da farklı şeyler istiyorsanız kayaları yosunlandırarak bir malawi akvaryumu da olabilir. Tanganyika'da ise tropheus haricinde, kayacıl ve kabukçullardan oluşan bir karma olabilir.[/QUOTE]
Malawi veya tanganyika için 200litreye uygun balık önerileriniz nelerdir?
[QUOTE=benerium]200 litrede blackwater tarzı, hafif karanlık, güney amerikan karma akvaryumu kurabilirsiniz. Ya da farklı şeyler istiyorsanız kayaları yosunlandırarak bir malawi akvaryumu da olabilir. Tanganyika'da ise tropheus haricinde, kayacıl ve kabukçullardan oluşan bir karma olabilir.[/QUOTE]
Malawi veya tanganyika için 200litreye uygun balık önerileriniz nelerdir?
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
