ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
zafer3490
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
318
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
20 Nisan 2015 15:35
Son Ziyaret:
15 Aralık 2021 11:06
Toplam Mesaj:
178 [0.04 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
zafer varhan
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
zafer varhan
SON 10 MESAJI
Tv Ünitesi Akvaryum Kurulumu
Abi sen manyaksın [:O] Ne izlediğin diziden ne de izlediğin filmden hiçbir şey anlayamazsın. Gözün sürekli TV'nin altında yatan o muhteşem doğaya takılır. [3)] İster istemez hayal ettim düşünsene, sevdiceğinle romantik komedi falan izliyorsun, senin gözün tankın içinde "Aha erkek dişiye kur mu yaptı lan" veya "Aha ağzı dolu anne gördüm" [:lol:] Derinden bir ses gelir o sırada "Aşkım şu kadın ne güzel rol yapıyor değil mi?" Ama tabi filmden en ufak bir kare hafızada yok [^_^]
Hem hayırlı olsun hem de Allah yardımcın olsun [:D] İlham verici olmuş, bol yavru almak nasip olsun ;)
Tankın canlı dolu halini gerçekten merak ediyor olacağım :)) Sağlıklı hobiler...
Abi sen manyaksın [:O] Ne izlediğin diziden ne de izlediğin filmden hiçbir şey anlayamazsın. Gözün sürekli TV'nin altında yatan o muhteşem doğaya takılır. [3)] İster istemez hayal ettim düşünsene, sevdiceğinle romantik komedi falan izliyorsun, senin gözün tankın içinde "Aha erkek dişiye kur mu yaptı lan" veya "Aha ağzı dolu anne gördüm" [:lol:] Derinden bir ses gelir o sırada "Aşkım şu kadın ne güzel rol yapıyor değil mi?" Ama tabi filmden en ufak bir kare hafızada yok [^_^]
Hem hayırlı olsun hem de Allah yardımcın olsun [:D] İlham verici olmuş, bol yavru almak nasip olsun ;)
Tankın canlı dolu halini gerçekten merak ediyor olacağım :)) Sağlıklı hobiler...
Walstad Macerası
Herkese selamlar, saygılar ve iyi hobiler dilerim...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/173617/090520211338221.jpg[/IMG]
Bugün itibariyle 45. günün içerisindeyiz. Budama, su değişimi ve cam temizliği yapmadan önceden size son durumu hem fotoğraf ile hem de video ile göstermek istedim. Mutluyum, çünkü istediğim orman görüntüsüne 45. günde ulaşabildim. İçeride yeni doğan karideslerimi bugün budama sırasında fark edebildim. Budama görüntülerini çekmedim, gerek duymadım. Eledoa'ların boyu çok uzamıştı ve bir sürü atmak zorunda kaldım. Keza Lysimachia Nummularia Sp Green'de aynı şekilde kudurmuştu ve büyük bir kısmı budadıktan sonra çöpe atmak zorunda kaldım. Su mercimeklerinin de yarısından fazlasını atmak zorunda kaldım çünkü fazlasıyla istila durumu söz konusuydu. Normalde ihtiyacı olan arkadaşlarıma buradan hediye etmek istiyordum ama malum bu tam kapanmadan dolayı hediye etme şansım kalmadı, ancak yasaklar kalktıktan sonra bir sürü uzama ve yeni sürgünler olacaktır. Fazlalık olanları ihtiyacı olan arkadaşlarıma hediye etmek isterim. [;)]
Lepistes'ler tüm hızıyla üremeye devam ediyorlar. Yakında ya ikinci bir tanka ihtiyacım olacak yada kendini kurtarmış yavruları hediye etmek zorunda kalacağım... Havaların ısınmasıyla birlikte ısıtıcıyı en kısığa almama rağmen 29-30 arasında seyir ediyordu, çareyi ısıtıcının fişini çekmekte buldum ve şu an 26 dereceye sabitlenmiş durumda tekrar. Isı artmaya devam ederse sanırım soğutucu almam gerekecek. Bitkilerimin formları benim beğendiğim bir seviyede, su mercimekleri su üstünü tam kapamadan önce Lysimachia Nummularia Sp Green'de kızarmalar başlamıştı. Kırmızı bitki sevdam var fakat bu bir takıntı boyutunda olmadığı için onu da salmış bulunuyorum. Tankı kurdum kuralı yalnızca 2 kere dip çekimi yaptım. Geri kalanları haftalık su değişimi şeklinde oluyor. Yalnız bugün tankı neredeyse ilk kurulumu gibi kel bırakana kadar budadım. Nasılsa kökü bizde sorun yok [:)))] Bayramdan sonra bitki fazlalığını hediye edeceğim ihtiyacı olan arkadaşlardan özel mesaj atabilirler. Şimdilik görüşmek üzere. Yorumlarınızı, önerilerinizi bekliyorum.
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=zIXeh9Pe-7c&t=31s[/VID]
Herkese selamlar, saygılar ve iyi hobiler dilerim...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/173617/090520211338221.jpg[/IMG]
Bugün itibariyle 45. günün içerisindeyiz. Budama, su değişimi ve cam temizliği yapmadan önceden size son durumu hem fotoğraf ile hem de video ile göstermek istedim. Mutluyum, çünkü istediğim orman görüntüsüne 45. günde ulaşabildim. İçeride yeni doğan karideslerimi bugün budama sırasında fark edebildim. Budama görüntülerini çekmedim, gerek duymadım. Eledoa'ların boyu çok uzamıştı ve bir sürü atmak zorunda kaldım. Keza Lysimachia Nummularia Sp Green'de aynı şekilde kudurmuştu ve büyük bir kısmı budadıktan sonra çöpe atmak zorunda kaldım. Su mercimeklerinin de yarısından fazlasını atmak zorunda kaldım çünkü fazlasıyla istila durumu söz konusuydu. Normalde ihtiyacı olan arkadaşlarıma buradan hediye etmek istiyordum ama malum bu tam kapanmadan dolayı hediye etme şansım kalmadı, ancak yasaklar kalktıktan sonra bir sürü uzama ve yeni sürgünler olacaktır. Fazlalık olanları ihtiyacı olan arkadaşlarıma hediye etmek isterim. [;)]
Lepistes'ler tüm hızıyla üremeye devam ediyorlar. Yakında ya ikinci bir tanka ihtiyacım olacak yada kendini kurtarmış yavruları hediye etmek zorunda kalacağım... Havaların ısınmasıyla birlikte ısıtıcıyı en kısığa almama rağmen 29-30 arasında seyir ediyordu, çareyi ısıtıcının fişini çekmekte buldum ve şu an 26 dereceye sabitlenmiş durumda tekrar. Isı artmaya devam ederse sanırım soğutucu almam gerekecek. Bitkilerimin formları benim beğendiğim bir seviyede, su mercimekleri su üstünü tam kapamadan önce Lysimachia Nummularia Sp Green'de kızarmalar başlamıştı. Kırmızı bitki sevdam var fakat bu bir takıntı boyutunda olmadığı için onu da salmış bulunuyorum. Tankı kurdum kuralı yalnızca 2 kere dip çekimi yaptım. Geri kalanları haftalık su değişimi şeklinde oluyor. Yalnız bugün tankı neredeyse ilk kurulumu gibi kel bırakana kadar budadım. Nasılsa kökü bizde sorun yok [:)))] Bayramdan sonra bitki fazlalığını hediye edeceğim ihtiyacı olan arkadaşlardan özel mesaj atabilirler. Şimdilik görüşmek üzere. Yorumlarınızı, önerilerinizi bekliyorum.
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=zIXeh9Pe-7c&t=31s[/VID]
Taban Zemini Kararsızlığı
[QUOTE=Metse]
Zafer bey,
Selman bey’in de yorumu ile dere kumu kullanmaya karar verdim.
Benim tankım 2 metre ve yan sump mevcut.
Walstad yönteminde filtre kullanılmıyor sanırım yada kullanırsak filtre malzemelerimiz ne olmalı?
Tankın en altına tepeler yükseltiler yaparak fırında ısıtılmış saksı toprağı kullanacağım.
Üzerine dere kumu ve çim yada yonca tohumu kullanmak daha sonrasında uygun bitkiler köklerle ağaç figürleri ile dekore etmek.
Dalga motorum sağlam ışıklar mevcut sorun yok. Tek kaygım saksı toprağı üzeri dere kumuyla çimlendirmeyi sağlayıp bitkileri büyütebilmek.
İzledim ama çimlendirme için direk lav kırığı kullanılmış kafam karıştı valla...[/QUOTE]
Çimlendirme işleminin uzun sürmediği hakkında forumda birçok konu var. Şöyle bir durumda var insanlar o kadar çok seviyorlar ki 6 ay öyle kalsın sonra değişime gidebilirim diyorlar. Tabanı akvaryum şartlarında yetiştirmiş ve satışını yapan mağazalardan veya hobici arkadaşlardan da temin edebilirsiniz. Ben sizin yerinizde olsam, tankınız büyük bir tank kesinlikle ortaya büyük bir kök kullanırdım. Daha sonrada arka fon bitkilerinden sonra ön plan bitkilerine yönelirdim. Walstad'ta CO2, gübre, filtre, hava motoru gibi ürünler kullanılmıyor. Sadece ısıtıcı ve iyi bir ışık gerekli olan. Tabi sonradan sump sistemini devreye sokarak farklı sistemleri de deneyebilirsiniz. Walstad kurulumu biraz zaman istiyor ve sanırım sabır :) Forumda sump ve sump malzemeleriyle alakalı harika faydalı konular var. Şimdiden hayırlı olsun [:)]
[QUOTE=Metse]
Zafer bey,
Selman bey’in de yorumu ile dere kumu kullanmaya karar verdim.
Benim tankım 2 metre ve yan sump mevcut.
Walstad yönteminde filtre kullanılmıyor sanırım yada kullanırsak filtre malzemelerimiz ne olmalı?
Tankın en altına tepeler yükseltiler yaparak fırında ısıtılmış saksı toprağı kullanacağım.
Üzerine dere kumu ve çim yada yonca tohumu kullanmak daha sonrasında uygun bitkiler köklerle ağaç figürleri ile dekore etmek.
Dalga motorum sağlam ışıklar mevcut sorun yok. Tek kaygım saksı toprağı üzeri dere kumuyla çimlendirmeyi sağlayıp bitkileri büyütebilmek.
İzledim ama çimlendirme için direk lav kırığı kullanılmış kafam karıştı valla...[/QUOTE]
Çimlendirme işleminin uzun sürmediği hakkında forumda birçok konu var. Şöyle bir durumda var insanlar o kadar çok seviyorlar ki 6 ay öyle kalsın sonra değişime gidebilirim diyorlar. Tabanı akvaryum şartlarında yetiştirmiş ve satışını yapan mağazalardan veya hobici arkadaşlardan da temin edebilirsiniz. Ben sizin yerinizde olsam, tankınız büyük bir tank kesinlikle ortaya büyük bir kök kullanırdım. Daha sonrada arka fon bitkilerinden sonra ön plan bitkilerine yönelirdim. Walstad'ta CO2, gübre, filtre, hava motoru gibi ürünler kullanılmıyor. Sadece ısıtıcı ve iyi bir ışık gerekli olan. Tabi sonradan sump sistemini devreye sokarak farklı sistemleri de deneyebilirsiniz. Walstad kurulumu biraz zaman istiyor ve sanırım sabır :) Forumda sump ve sump malzemeleriyle alakalı harika faydalı konular var. Şimdiden hayırlı olsun [:)]
Taban Zemini Kararsızlığı
Benim tankım Walstad kurulumu, ben tabana dere kumu kullandım ama onun altında bitki torfu kullandım. Lav kırığı için bir şey diyemeyeceğim...
Benim tankım Walstad kurulumu, ben tabana dere kumu kullandım ama onun altında bitki torfu kullandım. Lav kırığı için bir şey diyemeyeceğim...
Walstad Macerası
[QUOTE=mkocak]Ben de kapanmadan sonra dere kumu alicam ama bazıları 3 mm kullanıyor. Bazıları da 1-2 mm tavsiye ediyor. Ben walstad yapmayacağım sadece dere kumu ile başka tank kuracağım. Bir gün 8 bir gün 12 saat ışıklandırma yapmanız bana yanlış geliyor. Doğada bu kadar kısa sürede bu oranda değişen ışık yok. Mesela bazıları 4 saat ışıklandırma yapar 2 saat dinlendirme 4 saat tekrar ışık veriyorum diyor. Bu da tuhaf geliyor bana. Güneş 4 saat gelip 2 saat gidip sonra 4 saat geri gelmiyor ki sonuçta. Yani doğayı taklit etmeye çalışıyoruz ama bazı uygulamalar doğadan oldukça uzak. Arkaya gözükmeyen minicik bir pipo taksaniz suyunuz berrak nolur ne güzel. Şaka tabi 😄 Böyle devam.
Şunu yazmayı unuttum. Ben de kök alacağım. Sizinkiler ne kadar tuttu ? [/QUOTE]
Üstadım, hangi tür balığı besleyecekseniz kum ona göre değişir. Eğer aklınızda canlı doğran varsa 2-3 mm ideal olanıdır. Benim bir zaman ayarlı prizim olmadığı için bazen 8 bazen de 12 saat ışık veriyorum. Her akvaryumun kendi değerleri vardır. Belki bir başkası bu yaptığımı yapsa tamamen yosun olabilirdi. 4 saat yakıp, 2 saat dinlendirme yapmaları sanırım CO2 hızını arttırmak istedikleri için yapılıyor. Benim bir gün 8 bir gün 12 saat yapmamın sebebi bir şekilde denk geliyor. Özellikle olan bir durum değil bir anlam yüklediğimden değil bazı akşamlar erken yatabiliyorum ve ışığını kapatıyorum. [:)] Herkes 12 saati fazla buluyor ama ben bulmuyorum, 12 saat ışığın bana bir zararı olmadı açıkçası.
Fotoğrafları bulunan iki köke kargo dahil 74 lira gibi bir şey vermiştim. Yanlış hatırlıyor da olabilirim. N11'de rofopett adında bir mağaza var oradan aldım. Adamlar gayet ilgililer, fotoğraf ve video atıyorlar. Hediye istemeyi unutma, çünkü veriyorlar. (Bana artemia hediye ettiler) Kökler büyük olduğu için ben sadece bir tanesini kullandım. Bir gün başka bir tank kurarsam diğerini kullanacağım. Aynı mağazadan diğer malzemeleri de temin edebilirsin.
[QUOTE=mkocak]Ben de kapanmadan sonra dere kumu alicam ama bazıları 3 mm kullanıyor. Bazıları da 1-2 mm tavsiye ediyor. Ben walstad yapmayacağım sadece dere kumu ile başka tank kuracağım. Bir gün 8 bir gün 12 saat ışıklandırma yapmanız bana yanlış geliyor. Doğada bu kadar kısa sürede bu oranda değişen ışık yok. Mesela bazıları 4 saat ışıklandırma yapar 2 saat dinlendirme 4 saat tekrar ışık veriyorum diyor. Bu da tuhaf geliyor bana. Güneş 4 saat gelip 2 saat gidip sonra 4 saat geri gelmiyor ki sonuçta. Yani doğayı taklit etmeye çalışıyoruz ama bazı uygulamalar doğadan oldukça uzak. Arkaya gözükmeyen minicik bir pipo taksaniz suyunuz berrak nolur ne güzel. Şaka tabi 😄 Böyle devam.
Şunu yazmayı unuttum. Ben de kök alacağım. Sizinkiler ne kadar tuttu ? [/QUOTE]
Üstadım, hangi tür balığı besleyecekseniz kum ona göre değişir. Eğer aklınızda canlı doğran varsa 2-3 mm ideal olanıdır. Benim bir zaman ayarlı prizim olmadığı için bazen 8 bazen de 12 saat ışık veriyorum. Her akvaryumun kendi değerleri vardır. Belki bir başkası bu yaptığımı yapsa tamamen yosun olabilirdi. 4 saat yakıp, 2 saat dinlendirme yapmaları sanırım CO2 hızını arttırmak istedikleri için yapılıyor. Benim bir gün 8 bir gün 12 saat yapmamın sebebi bir şekilde denk geliyor. Özellikle olan bir durum değil bir anlam yüklediğimden değil bazı akşamlar erken yatabiliyorum ve ışığını kapatıyorum. [:)] Herkes 12 saati fazla buluyor ama ben bulmuyorum, 12 saat ışığın bana bir zararı olmadı açıkçası.
Fotoğrafları bulunan iki köke kargo dahil 74 lira gibi bir şey vermiştim. Yanlış hatırlıyor da olabilirim. N11'de rofopett adında bir mağaza var oradan aldım. Adamlar gayet ilgililer, fotoğraf ve video atıyorlar. Hediye istemeyi unutma, çünkü veriyorlar. (Bana artemia hediye ettiler) Kökler büyük olduğu için ben sadece bir tanesini kullandım. Bir gün başka bir tank kurarsam diğerini kullanacağım. Aynı mağazadan diğer malzemeleri de temin edebilirsin.
Walstad Macerası
[QUOTE=Genç__Akvartist]Bitkileri aldığınız sitenin hepsi bitki center olduğuna yemin edebilirim ama ispatlayamam ve hiç bonkor degiller dediginiz gibi atakan pet iyidir[/QUOTE]
[;)] Doğru tahminde bulunmuşsunuz... Bitkilerin sağlıklı gelmesi tek teselli oldu. Atakan'dan sadece dere kumlarını almıştım.
[QUOTE=Genç__Akvartist]Bitkileri aldığınız sitenin hepsi bitki center olduğuna yemin edebilirim ama ispatlayamam ve hiç bonkor degiller dediginiz gibi atakan pet iyidir[/QUOTE]
[;)] Doğru tahminde bulunmuşsunuz... Bitkilerin sağlıklı gelmesi tek teselli oldu. Atakan'dan sadece dere kumlarını almıştım.
Lowtech Bitkili Akvaryum Yaprak Şeffaflığı Problem
Merhaba tahminleriniz doğru bence, ışıkla alakalı bir sorun yaşıyorsunuz. Low kurumlarda en ama en önemli 3 faktör vardır. Bunların ilk ki ışıktır. 2. ise sağlam kurulmuş bir taban. 3. ise düzenli olarak su değişimidir. Bu 3 faktör doğru olarak karşılandığında gübre kullanmanıza gerek bile yoktur. Ben kendi kullandığım ışıkta oldukça iyi bir performans aldığım için tavsiyede bulunacağım.
https://urun.n11.com/kapak-armatur/aquaplant-full-spectrum-kumandali-4-renk-ozel-akvaryum-aydinlatma-P412693435
Low kurulumlarda aşırı gübre kurulumu sağlıklı değildir. Bu tarz kurumlara uygun bitki ve ışık tercihi akvaryumu ormana çevirebilir. Linkini paylaştığım ürünün özelliklerini baz alarak kendi ışığınıza da yaptırabilirsiniz. Daha ucuza getirme imkanınız olabilir belki tanıdık bir elektrikçiyle... Benim bir tanıdığım olmadığı için hazırı almak zorunda kaldım. Işığı temin ettikten sonra da şeffaf olan yaprakları budamanızı tavsiye ederim. Sağlıklı hobileriniz olsun. [:)]
Merhaba tahminleriniz doğru bence, ışıkla alakalı bir sorun yaşıyorsunuz. Low kurumlarda en ama en önemli 3 faktör vardır. Bunların ilk ki ışıktır. 2. ise sağlam kurulmuş bir taban. 3. ise düzenli olarak su değişimidir. Bu 3 faktör doğru olarak karşılandığında gübre kullanmanıza gerek bile yoktur. Ben kendi kullandığım ışıkta oldukça iyi bir performans aldığım için tavsiyede bulunacağım.
https://urun.n11.com/kapak-armatur/aquaplant-full-spectrum-kumandali-4-renk-ozel-akvaryum-aydinlatma-P412693435
Low kurulumlarda aşırı gübre kurulumu sağlıklı değildir. Bu tarz kurumlara uygun bitki ve ışık tercihi akvaryumu ormana çevirebilir. Linkini paylaştığım ürünün özelliklerini baz alarak kendi ışığınıza da yaptırabilirsiniz. Daha ucuza getirme imkanınız olabilir belki tanıdık bir elektrikçiyle... Benim bir tanıdığım olmadığı için hazırı almak zorunda kaldım. Işığı temin ettikten sonra da şeffaf olan yaprakları budamanızı tavsiye ederim. Sağlıklı hobileriniz olsun. [:)]
Ternapi Medaka Pondları
[QUOTE=ternapi]Bu geceden birkaç görüntü[:3]
Video için: [URL]https://www.instagram.com/p/COV8IZ7lsGa/?igshid=1krxk47cdn2u9[/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/010520212303151.jpg[/IMG]
Heh, evet, sen beni görmeyince ben de seni görmüyorum, çok mantıklı, evet[:)))][:)))]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/010520212304361.jpg[/IMG]
Güzellerim[:3]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/010520212305231.jpg[/IMG][/QUOTE]
Tatlış duruyorlar. :) Su altı çekimleri için GoPro fena olmazdı [:)))] Kim bilir suyun altında neler oluyordur.
[QUOTE=ternapi]Bu geceden birkaç görüntü[:3]
Video için: [URL]https://www.instagram.com/p/COV8IZ7lsGa/?igshid=1krxk47cdn2u9[/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/010520212303151.jpg[/IMG]
Heh, evet, sen beni görmeyince ben de seni görmüyorum, çok mantıklı, evet[:)))][:)))]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/010520212304361.jpg[/IMG]
Güzellerim[:3]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213398/010520212305231.jpg[/IMG][/QUOTE]
Tatlış duruyorlar. :) Su altı çekimleri için GoPro fena olmazdı [:)))] Kim bilir suyun altında neler oluyordur.
Doctore'nin Balık Odası!
Ev dediğin böyle olur... :) İnsanlar bir odanın içine kat kat akvaryumlar yapıyorlar, deneyimler kazanıyorlar ancak geçip karşılarına oturup izleyecek alanları dahi kalmıyor. Şahsım adına keyifli olan da o değil... Akvaryumun varsa geçip karşısına saatlerce izleyebilecek pozisyonu olmalı insanın, siz de bunu gayet iyi başarmışsınız. Darısı benim ve tüm hobidaşlarına başına :)
Ev dediğin böyle olur... :) İnsanlar bir odanın içine kat kat akvaryumlar yapıyorlar, deneyimler kazanıyorlar ancak geçip karşılarına oturup izleyecek alanları dahi kalmıyor. Şahsım adına keyifli olan da o değil... Akvaryumun varsa geçip karşısına saatlerce izleyebilecek pozisyonu olmalı insanın, siz de bunu gayet iyi başarmışsınız. Darısı benim ve tüm hobidaşlarına başına :)
Walstad Macerası
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=NrvCrfnd6YE&t=8s[/VID]
Tankın 25 günlük hali bu şekilde ama tabi çözünürlük aşırı düşmüş durumda... Yakında daha net görüntüler paylaşmanın yollarını bulacağım. günde 12 saat ışık vermeye devam ediyorum yosun sorunum asla yok! Karideslerimde üreme söz konusu (Lepisteslere rağmen) Saydığım kadarıyla ortalama 30 adet Lepistes yavrusu söz konusu. Tankı bu saatten sonra kendi haline bırakma kararı alıyorum. En az, 1 ay asla budama vb. gibi müdahalede bulunmayacağım. Yosun çıksa bile dokunmayacağım, kendi akışına bıraktığımda nelerin olduğunu görmek istiyorum. Akvaryumun üstü açık olduğu için buharlaşan su miktarını haftalık olarak eklemeye devam edeceğim, bu da ortalama 3 litre gibi bir miktara denk geliyor... Pazar gününden Pazar gününe yaptığım su değişimini 15 günde 1'e çıkaracağım. Şimdilik 15 gün üzerine çıkmayı planlamıyorum, çünkü su değişiminin canlılar üzerinde oldukça etkisi var. (Taze su hayattır) görüşünü sonuna kadar destekliyorum. Yeri gelmişken altını çizeyim, karidesleri tankın içerisine dahil ettiğim günden beri azla ne bir özel yem, ne de başka bir takviyede bulunmadım. Akvaryum içerisinde doğal olarak beslenebilecekleri ne varsa onunla beslendiler. (Hala bir karides yemine sahip değilim) Belki bir sonraki videoda paylaşabilirim söz vermiyorum, ben şu an bu içeriği sizlere sunarken ilk kez dut yaprağı vermeye hazırlanıyorum. Taze dut yaprağını kaynamış suda bekletiyorum şu an....
Lepisteslere uyguladığım diyetse şu şekilde, sabahları mutlaka canlı artemia, öğlenleri Tetra pul yem (protein ağırlıklı) akşamları ise JBL pul yem (bitkisel ağırlıklı) haftanın bir günü oruç ve oruçtan sonra sarımsaklı yem...
YAPMAYI İSTEDİKLERİM; Karides sayısını arttırmak istiyorum, seyir keyfi yüksek olmakla birlikte sağlam işçiliği olan salyangoz türü eklemek istiyorum. Her bulduğu boş fırsatta akvaryumun karşında kaçamak birkaç duble rakı içen babam renk gelmesi adına başka canlı doğuran türlerini eklememi istiyor. (Henüz emin değilim) Bir veya iki varyete ön plan bitkisine ihtiyacım olduğunu hissediyorum.
YÖNTEM HAKKINDA GÖRÜŞLERİM: Ortalama 20. günde başlayan ve sanki dış filtre varmış gibi sağlanan bir berraklık söz konusu, bitkilerde aşırı hızlı gelişim söz konusu... Canlı doğuranların yani Lepisteslerin aşırı dışkılarıyla oturan tabanın uyum sağlamasından dolayı bitkilerin aşırı gelişmesi... Artan karides nüfusu ile yosun sorununun sıfıra inmesi!
Bu saatten sonrasını serbest bırakıyorum... Saygılar!
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=NrvCrfnd6YE&t=8s[/VID]
Tankın 25 günlük hali bu şekilde ama tabi çözünürlük aşırı düşmüş durumda... Yakında daha net görüntüler paylaşmanın yollarını bulacağım. günde 12 saat ışık vermeye devam ediyorum yosun sorunum asla yok! Karideslerimde üreme söz konusu (Lepisteslere rağmen) Saydığım kadarıyla ortalama 30 adet Lepistes yavrusu söz konusu. Tankı bu saatten sonra kendi haline bırakma kararı alıyorum. En az, 1 ay asla budama vb. gibi müdahalede bulunmayacağım. Yosun çıksa bile dokunmayacağım, kendi akışına bıraktığımda nelerin olduğunu görmek istiyorum. Akvaryumun üstü açık olduğu için buharlaşan su miktarını haftalık olarak eklemeye devam edeceğim, bu da ortalama 3 litre gibi bir miktara denk geliyor... Pazar gününden Pazar gününe yaptığım su değişimini 15 günde 1'e çıkaracağım. Şimdilik 15 gün üzerine çıkmayı planlamıyorum, çünkü su değişiminin canlılar üzerinde oldukça etkisi var. (Taze su hayattır) görüşünü sonuna kadar destekliyorum. Yeri gelmişken altını çizeyim, karidesleri tankın içerisine dahil ettiğim günden beri azla ne bir özel yem, ne de başka bir takviyede bulunmadım. Akvaryum içerisinde doğal olarak beslenebilecekleri ne varsa onunla beslendiler. (Hala bir karides yemine sahip değilim) Belki bir sonraki videoda paylaşabilirim söz vermiyorum, ben şu an bu içeriği sizlere sunarken ilk kez dut yaprağı vermeye hazırlanıyorum. Taze dut yaprağını kaynamış suda bekletiyorum şu an....
Lepisteslere uyguladığım diyetse şu şekilde, sabahları mutlaka canlı artemia, öğlenleri Tetra pul yem (protein ağırlıklı) akşamları ise JBL pul yem (bitkisel ağırlıklı) haftanın bir günü oruç ve oruçtan sonra sarımsaklı yem...
YAPMAYI İSTEDİKLERİM; Karides sayısını arttırmak istiyorum, seyir keyfi yüksek olmakla birlikte sağlam işçiliği olan salyangoz türü eklemek istiyorum. Her bulduğu boş fırsatta akvaryumun karşında kaçamak birkaç duble rakı içen babam renk gelmesi adına başka canlı doğuran türlerini eklememi istiyor. (Henüz emin değilim) Bir veya iki varyete ön plan bitkisine ihtiyacım olduğunu hissediyorum.
YÖNTEM HAKKINDA GÖRÜŞLERİM: Ortalama 20. günde başlayan ve sanki dış filtre varmış gibi sağlanan bir berraklık söz konusu, bitkilerde aşırı hızlı gelişim söz konusu... Canlı doğuranların yani Lepisteslerin aşırı dışkılarıyla oturan tabanın uyum sağlamasından dolayı bitkilerin aşırı gelişmesi... Artan karides nüfusu ile yosun sorununun sıfıra inmesi!
Bu saatten sonrasını serbest bırakıyorum... Saygılar!
SON MESAJLAR
- İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 22:13
Filtreleme Seçenekleri - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
KULLANICILAR
- 83 Online Kullanıcı, 45 Üye
Online Kullanıcılar
HaydarGul,
Ekin.sinan,
Hidro Dinamik,
Kınayu,
nniiaa,
TheDS,
stopsound,
Urar,
0rnn,
Sungurr,
joko29,
osmandbnl,
DigitalPen,
Koksal Gurkan,
sina cen,
mightymurat,
MiSoSiKiaN,
JujuSeri,
yeekim,
merutay,
fffurkan9,
EmiirKaan,
Kuduoglu,
Cyber_Scout,
TolgaÜNAL,
ahmetuslu,
LeafyAqua,
Lofta,
mertt1925,
Balikcidede,
Safakk,
kebüç,
mustafakrml,
muspar,
İnci Kefali,
Hakan ARP,
Ciyus,
Tortuga7,
Mehmet.80,
Enisdurdu,
MEO,
kdrackgz,
Deathgrip,
Aquarist101,
888starz_mppt,
ootkn,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
