ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
mstf26131
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
125
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
03 Mart 2015 17:55
Son Ziyaret:
13 Ocak 2021 15:24
Toplam Mesaj:
493 [0.12 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
İMZA
[img]https://www.akvaryum.com/Forum/imzalar/172026.jpg[/img]
Mustafa Erbay - Eskişehir / Kocaeli - İnstagram@erbvy
SON 10 MESAJI
Bitkilerdeki Dengesizlik
Merhaba,durum hala aynı, riccialarda, montecarloda gelişim iyi, fotosentez gözlemliyorum hatta ricciada baya fazla var. Sp.japanda hızlı gelişim gösteriyor ama diğer tüm bitkiler yavaş. Sp.japanı ve ricciayı çıkarıcam tüm gübreyi onlar tüketiyor diye düşünüyorum. Gelişimi yavaş olan bitkilerin tabanına taban gübreside yerleştirdim ama bişey değişmedi.
Merhaba,durum hala aynı, riccialarda, montecarloda gelişim iyi, fotosentez gözlemliyorum hatta ricciada baya fazla var. Sp.japanda hızlı gelişim gösteriyor ama diğer tüm bitkiler yavaş. Sp.japanı ve ricciayı çıkarıcam tüm gübreyi onlar tüketiyor diye düşünüyorum. Gelişimi yavaş olan bitkilerin tabanına taban gübreside yerleştirdim ama bişey değişmedi.
Monte Carlo İçin Taban
Azot dediğiniz nitrat gübresi oluyor zaten, DIY olarak satılanlara pek güvenmiyorum ben, toz halde alıp kendiniz yaptıysanız içeriğinden oranlarından eminseniz güvenle kullanabilirsiniz ben kendi yaptığım gübreleri kullanıyorum. Potasyum, fosfat, azot yanında demir ve mikro elementte lazım. Bunları yapması biraz daha zahmetli, ben şuan onları da DIY olarak kullanıyorum ama güvenemiyorum yinede tam anlamıyla iş yapıyor mu yapmıyor mu anlamıyorum. Hazır olarak almak isterseniz ben Seachem markasının demir ve mikro element gübrelerini öneririm, daha uygun fiyatlı sorarsanız Reeflowersta kullanmıştım zamanında memnun kalmıştım.
Azot dediğiniz nitrat gübresi oluyor zaten, DIY olarak satılanlara pek güvenmiyorum ben, toz halde alıp kendiniz yaptıysanız içeriğinden oranlarından eminseniz güvenle kullanabilirsiniz ben kendi yaptığım gübreleri kullanıyorum. Potasyum, fosfat, azot yanında demir ve mikro elementte lazım. Bunları yapması biraz daha zahmetli, ben şuan onları da DIY olarak kullanıyorum ama güvenemiyorum yinede tam anlamıyla iş yapıyor mu yapmıyor mu anlamıyorum. Hazır olarak almak isterseniz ben Seachem markasının demir ve mikro element gübrelerini öneririm, daha uygun fiyatlı sorarsanız Reeflowersta kullanmıştım zamanında memnun kalmıştım.
Bitkilerdeki Dengesizlik
Dediğiniz gibi ADA ve Tropica bu işin liderleri tropica kurulumlarından makalelerinden benimde illaki öğrendiğim uyguladığım şeyler oldu ama Tropica genelde tüm örneklerini T5'ler üzerinden vermiş ve düşük desteklide olsa CO2 kullandığı tanklara göre yapmış tavsiyelerini.
Armatürüm dimlenemiyor malesef ama şöyle ayarlıyorum, armatürlerde kullandığım driverlar 6-12watt arasını çalıştırabiliyor toplam 3 armatürüm var her biri 12w bende ledlerin bacaklarına kablo geçirerek akımın ledden değil kablodan geçmesini ledin sönmesini sağlıyorum, gücü o şekilde düşürüyorum yani. Armatürler aslında 70cm büyük akvaryumum için yapılmıştı. Yani 30cm'lik bir küpte tek armatürü kullandığım takdirde 6ledden fazlasını kullanamıyorum çünkü armatür 60cm diğer ledler akvaryumun dışında kalıyor. Eskiden bu tasarruflu lambalar ile de güzel sonuçlar aldığım için bide böyle denemek istedim tavsiyeniz üzerine. Ve teşekkür ederim hem öğrencilik yapıp hem ev hem akvaryum geçindirmek zorlasa da elimizden geldiği kadar yapıyorum[:)]
3x7w'lık kurulumda ışık gücü çok fazla evet ama ışıklar hakkında renk sıcaklığı olsun lümen olsun dalga boyu olsun led cinsi olsun pek bi bilgi vermemiş, orda dikkatimi çeken nokta ''ışıkları açmadan önce %100 su değişimi yapmak'' ve ''CO2, O2 ve klor bakımından zengin sular algler için olumsuz bir ortam yaratır'' gibi şeyler söylemiş. Az veya dengesiz CO2'nin yosuna sebep olduğunu biliyodum ama diğer söyledikleri hakkında pek bi fikrim yok.
Bu ADA armatürlerindeki 7000-8000kelvin oranı bir aralar forumda da tartışılmıştı evet ve bildiğim kadarıyla ADA armatürlerinde powerled değil smd led kullanıyor. Powerlede göre watt başına verdiği lümen oranı daha az ve dalga boyunu seçmek/ayarlamak daha zor. Rrda da kafamı kurcalayan nokta G601 modeli atıyorum, 60x30x18h dan 60x30x45h a kadar tanklara uyumlu denmiş. Arada nerdeyse 30cm yükseklik farkı var hem 18h hem 45h'a nasıl yeterli gelebiliyor bu model? Tamam 18h'a yeterli hatta belki fazla bile ama bu durumda 45h'a az gelmesi lazım. Eğer dimlenme mevzusu varsa bu ledlerde yada başka türlü güç kısma seçeneği varsa bişey diyemem. Ve yine ADA armatürlerin dalga boyları hakkında bi grafik paylaşmış attığınız sitede, orda da fotosentezin en iyi şekilde meydana geldiği 400-450nm arasına uyuyor bu armatürler ama 650-700nm arasında zayıf kalmışlar ve fotosentezde en az kullanılan 550nm civarında olan yeşil ışığı bolca içeriyor. ADA biraz kafa karıştırıcı işler yapıyor[:)]
Dediğiniz gibi ADA ve Tropica bu işin liderleri tropica kurulumlarından makalelerinden benimde illaki öğrendiğim uyguladığım şeyler oldu ama Tropica genelde tüm örneklerini T5'ler üzerinden vermiş ve düşük desteklide olsa CO2 kullandığı tanklara göre yapmış tavsiyelerini.
Armatürüm dimlenemiyor malesef ama şöyle ayarlıyorum, armatürlerde kullandığım driverlar 6-12watt arasını çalıştırabiliyor toplam 3 armatürüm var her biri 12w bende ledlerin bacaklarına kablo geçirerek akımın ledden değil kablodan geçmesini ledin sönmesini sağlıyorum, gücü o şekilde düşürüyorum yani. Armatürler aslında 70cm büyük akvaryumum için yapılmıştı. Yani 30cm'lik bir küpte tek armatürü kullandığım takdirde 6ledden fazlasını kullanamıyorum çünkü armatür 60cm diğer ledler akvaryumun dışında kalıyor. Eskiden bu tasarruflu lambalar ile de güzel sonuçlar aldığım için bide böyle denemek istedim tavsiyeniz üzerine. Ve teşekkür ederim hem öğrencilik yapıp hem ev hem akvaryum geçindirmek zorlasa da elimizden geldiği kadar yapıyorum[:)]
3x7w'lık kurulumda ışık gücü çok fazla evet ama ışıklar hakkında renk sıcaklığı olsun lümen olsun dalga boyu olsun led cinsi olsun pek bi bilgi vermemiş, orda dikkatimi çeken nokta ''ışıkları açmadan önce %100 su değişimi yapmak'' ve ''CO2, O2 ve klor bakımından zengin sular algler için olumsuz bir ortam yaratır'' gibi şeyler söylemiş. Az veya dengesiz CO2'nin yosuna sebep olduğunu biliyodum ama diğer söyledikleri hakkında pek bi fikrim yok.
Bu ADA armatürlerindeki 7000-8000kelvin oranı bir aralar forumda da tartışılmıştı evet ve bildiğim kadarıyla ADA armatürlerinde powerled değil smd led kullanıyor. Powerlede göre watt başına verdiği lümen oranı daha az ve dalga boyunu seçmek/ayarlamak daha zor. Rrda da kafamı kurcalayan nokta G601 modeli atıyorum, 60x30x18h dan 60x30x45h a kadar tanklara uyumlu denmiş. Arada nerdeyse 30cm yükseklik farkı var hem 18h hem 45h'a nasıl yeterli gelebiliyor bu model? Tamam 18h'a yeterli hatta belki fazla bile ama bu durumda 45h'a az gelmesi lazım. Eğer dimlenme mevzusu varsa bu ledlerde yada başka türlü güç kısma seçeneği varsa bişey diyemem. Ve yine ADA armatürlerin dalga boyları hakkında bi grafik paylaşmış attığınız sitede, orda da fotosentezin en iyi şekilde meydana geldiği 400-450nm arasına uyuyor bu armatürler ama 650-700nm arasında zayıf kalmışlar ve fotosentezde en az kullanılan 550nm civarında olan yeşil ışığı bolca içeriyor. ADA biraz kafa karıştırıcı işler yapıyor[:)]
Bitkilerdeki Dengesizlik
Rahman bey üşenmeden uzun uzun cevaplamışsınız teşekkür ediyorum, kurulumlarınızda çok başarılı elinize sağlık. Bende zamanında yüksek destekli bikaç kurulum yaptım, hepsi bu 30x30x30cm küp tankla oldu ve hepsinde bu armatürü kullandım, bu armatürden elimde 3parça var ve her biri 12watt(başka bir akvaryum için yaptırmıştım aslında ama kurmak nasip olmadı) ve her birinin gücünü 6watt'a kadar düşürebiliyorum. Bundan önceki kurulumumda cuba, sp belem, tonina fluviatilis gibi zor diyebileceğimiz bitkileri aynı armatürle 10watt ışık gücü kullanarak çok rahat bir şekilde yetiştirdim, zaten ledler ile su seviyesinin birbirine yakınlığı 1-2cm civarı, yani öyle çok yüksekte durmuyor ve ışık tabana inene kadar fazla dağılmıyor. Bu eski kurulumumda makro gübrelerim yine kendi yapımım olan gübrelerdi ve yine potasyum nitrat ve mono potasyum fosfat kullandım. Diğer kurulumlarımın tek farkı mikro ve demiri hazır markalı ürünlerden kullanıyordum (reeflowers). Bundan önceki kurulumlarım hep test kiti olmadan ilerledi ve bunuda öyle ilerletmeyi düşünüyorum çünkü dediğiniz gibi test kitleri ateş pahası. Öğrencilikle meşgul birisi için çok zor, deneme yanılma yöntemi ile ilerlerim diye düşünüyorum.
Evet bahsettiğim lümen oranı o verdiğiniz oranlar, watt oranlarını tropica kendisi mi verdi bilmiyorum ama genel olarak watt miktarıda dediğiniz gibi kabul edilir.
Mustafa abinin üstüne basa basa söylediği powerledlerde düşük destekli tanklarda 0.20watt, yüksek destekli tanklarda 0.40watt değerleri geçilmemesi gerektiği. Forumda geçildiği taktirde genelde yosunla boğuşan tanklar gördüğümüz için açıkcası bende bu değerleri geçmeye çekiniyorum ama tavsiyeniz üzerine aydınlatmayı 9w 840lümenlik 6500K bir tasarruflu ampul ile değiştirdim. Dalga boyu olarak benim armatürümden daha fakir ama watt ve lümen değeri daha yüksek, aynı zamanda mikro ve demir gübresinden de şüpheliyim ama onları şuanlık değiştirme şansım yok gibi.
Rahman bey üşenmeden uzun uzun cevaplamışsınız teşekkür ediyorum, kurulumlarınızda çok başarılı elinize sağlık. Bende zamanında yüksek destekli bikaç kurulum yaptım, hepsi bu 30x30x30cm küp tankla oldu ve hepsinde bu armatürü kullandım, bu armatürden elimde 3parça var ve her biri 12watt(başka bir akvaryum için yaptırmıştım aslında ama kurmak nasip olmadı) ve her birinin gücünü 6watt'a kadar düşürebiliyorum. Bundan önceki kurulumumda cuba, sp belem, tonina fluviatilis gibi zor diyebileceğimiz bitkileri aynı armatürle 10watt ışık gücü kullanarak çok rahat bir şekilde yetiştirdim, zaten ledler ile su seviyesinin birbirine yakınlığı 1-2cm civarı, yani öyle çok yüksekte durmuyor ve ışık tabana inene kadar fazla dağılmıyor. Bu eski kurulumumda makro gübrelerim yine kendi yapımım olan gübrelerdi ve yine potasyum nitrat ve mono potasyum fosfat kullandım. Diğer kurulumlarımın tek farkı mikro ve demiri hazır markalı ürünlerden kullanıyordum (reeflowers). Bundan önceki kurulumlarım hep test kiti olmadan ilerledi ve bunuda öyle ilerletmeyi düşünüyorum çünkü dediğiniz gibi test kitleri ateş pahası. Öğrencilikle meşgul birisi için çok zor, deneme yanılma yöntemi ile ilerlerim diye düşünüyorum.
Evet bahsettiğim lümen oranı o verdiğiniz oranlar, watt oranlarını tropica kendisi mi verdi bilmiyorum ama genel olarak watt miktarıda dediğiniz gibi kabul edilir.
Mustafa abinin üstüne basa basa söylediği powerledlerde düşük destekli tanklarda 0.20watt, yüksek destekli tanklarda 0.40watt değerleri geçilmemesi gerektiği. Forumda geçildiği taktirde genelde yosunla boğuşan tanklar gördüğümüz için açıkcası bende bu değerleri geçmeye çekiniyorum ama tavsiyeniz üzerine aydınlatmayı 9w 840lümenlik 6500K bir tasarruflu ampul ile değiştirdim. Dalga boyu olarak benim armatürümden daha fakir ama watt ve lümen değeri daha yüksek, aynı zamanda mikro ve demir gübresinden de şüpheliyim ama onları şuanlık değiştirme şansım yok gibi.
Bitkilerdeki Dengesizlik
Evet haklısınız birçok parametre mevcut o yüzden konuda detaylıca belirttim diğer parametreleride ama sizin bu verdiğiniz örnekler florasanlar üzerinden. Florasanlar ve powerledler bambaşka konular, en basitinden florasanlarda yapılan litre/watt oranı powerledde yapıldığında yosundan geçilmez bi akvaryumunuz olacaktır muhtemelen. Sizin alıntınızda da belirtildiği şekilde dalga boyları en önemli noktalar, kullandığım powerled armatürde bu dalga boyları dikkate alınarak toplanmış bir armatür, bana göre Türkiyede bitkili akvaryumda powerledin öncüsü olan Mustafa Kalın(darkaura) tarafından hazırlandı, armatüre güvenim tam zaten daha öncelerden de çok güzel ve sorunsuz bitkiler yetiştirdim bu armatür ile. Bahsettiğim lümen hesabınıda tropicadan alıntılayarak söylüyorum kendi düşündüğüm/bulduğum bi oran değil tropica nın önerdiği bi oran. Powerledler, dalga boyları, kelvin değerleri, lümen/watt değerleri hakkında detaylıca bilgi şu konuda paylaşılmış zaten defalarca baştan sona okudum aydınlatmayla ilgili bi sorun olduğunu düşünmüyorum ama yinede tavsiyelere/önerilere açığım bu konuda da. [url]https://www.akvaryum.com/Forum/bitkili_tankda_led_kullanimi_k772480_sn1.asp[/url][EDIT]mstf26131,2018-12-11 18:11:07[/EDIT]
Evet haklısınız birçok parametre mevcut o yüzden konuda detaylıca belirttim diğer parametreleride ama sizin bu verdiğiniz örnekler florasanlar üzerinden. Florasanlar ve powerledler bambaşka konular, en basitinden florasanlarda yapılan litre/watt oranı powerledde yapıldığında yosundan geçilmez bi akvaryumunuz olacaktır muhtemelen. Sizin alıntınızda da belirtildiği şekilde dalga boyları en önemli noktalar, kullandığım powerled armatürde bu dalga boyları dikkate alınarak toplanmış bir armatür, bana göre Türkiyede bitkili akvaryumda powerledin öncüsü olan Mustafa Kalın(darkaura) tarafından hazırlandı, armatüre güvenim tam zaten daha öncelerden de çok güzel ve sorunsuz bitkiler yetiştirdim bu armatür ile. Bahsettiğim lümen hesabınıda tropicadan alıntılayarak söylüyorum kendi düşündüğüm/bulduğum bi oran değil tropica nın önerdiği bi oran. Powerledler, dalga boyları, kelvin değerleri, lümen/watt değerleri hakkında detaylıca bilgi şu konuda paylaşılmış zaten defalarca baştan sona okudum aydınlatmayla ilgili bi sorun olduğunu düşünmüyorum ama yinede tavsiyelere/önerilere açığım bu konuda da. [url]https://www.akvaryum.com/Forum/bitkili_tankda_led_kullanimi_k772480_sn1.asp[/url][EDIT]mstf26131,2018-12-11 18:11:07[/EDIT]
Bitkilerdeki Dengesizlik
Watt hesabı yapmak doğru sonuçlar vermiyor genelde, lümen hesabı ile veriyorum ışığı, watt hesabı yaparsakta powerledde litre başına lowtech tanklarda 0.15-0.20watt öneriliyor o hesapla veriyorum ışığı. Yetersiz gelse ilk tepkiyi montecarlolar vermez miydi sizcede?
Watt hesabı yapmak doğru sonuçlar vermiyor genelde, lümen hesabı ile veriyorum ışığı, watt hesabı yaparsakta powerledde litre başına lowtech tanklarda 0.15-0.20watt öneriliyor o hesapla veriyorum ışığı. Yetersiz gelse ilk tepkiyi montecarlolar vermez miydi sizcede?
Bitkilerdeki Dengesizlik
[b]Tank :[/b] 30x30x30cm net 20litre civarı su vardır.
[b]Işıklandırma :[/b] 6w powerled. 4soğuk beyaz, 1deep red, 1uv mor
[b]Filtre :[/b] Ufak karidesleri çekmeyecek, yeterli akıntıyı sağlayacak şekilde bir iç filtre. Hava hortumu yok, hava vermiyor sadece su yüzeyini dalgalandırarak oksijen kazandırıyorum suya.
[b]Bitki Türleri :[/b] Bacopa, palustaris(emin değilim buna benzettim), staurogyne repens, emersten yetiştirmeye çalıştığım helferi, sp japan, monte carlo, moss ball, fissidens moss, cameroon moss, riccia, ismini bilmediğim fotoğrafta olan kırmızı bir bitki ve yine ismini bilmediğim su üstü bitkisi(bunu test amaçlı eklemiştim şuan çıkardım).
[b]Gübreleme :[/b]EI methodunu kullanıyorum makroları kendim yapıyorum (potasyum nitrat ve mono potasyum fosfat ile) mikro ve demiri başka bir hobiciden aldım onlarda DIY.
[b]Taban :[/b] Sadece hagen kum ve çok az miktarda lav kırığı.
[b]CO2 :[/b] Kullanmıyorum.
Arkadaşlar herkese iyi forumlar, başlıkta da belirttiğim gibi bitkilerde bi dengesizlik var. Tankım baya karma oldu en kolay türlerden tutun da orta zorlukta diyebilceğimiz türlere kadar birçok tür var. Bikaçının ismini dahi bilmiyorum. Belki bunun etkisi olabilir diyeceğim ama kolay bitkiler yerinde sayarken zor bitkilerin hızla gelişmesi iyice kafa kurcalıyor. Gübrelemede makrolardan şüphem yok şahsen kendi yapımım, oranlarını biliyorum ve fazla fazla kullanıyorum zaten eksik geleceğini sanmıyorum. Onun dışında mikro ve demir eksik geliyor olabilir mi? Öyle olsa monte carlo tabanı nasıl kapladı bu şekilde, riccia fotoğrafta gözüktüğü gibi nasıl fotosentez yapıyor, sp japan henüz en yenileri olmasına rağmen nasıl böyle yayıldı?
Gördüğüm kadarıyla sorunlardan bahsetmem gerekirse,
[b]1)[/b]Palustaris diye düşündüğüm bitki nerdeyse 1ay olacak ama gelişme sıfır. Uçlarında da beyazlaşmalar olmaya başladı.
[b]2)[/b]Bacopada aynı tarihte eklendi oda 1ay olacak nerdeyse onda da gelişme sıfır, yapraklar biraz yamuk, ama renk kaybı vs gözlemlemedim.
[b]3)[/b]Repenslerde 2farklı yerden gelme ilk repenslerim diatom yüzünden çok kötü duruma gelmişlerdi diatomu atlatınca 2.postayı ekledim eskileride atmadım ama ne yenilerde ne eskilerde bi gelişim yok. 2.posta ile gelen repensler emers olabilir çünkü gövde ve yapraklar tüylü tüylüydü geldiğinde ilk defa böyle sucul bi bitki gördüm.
[b]4)[/b]Helferilerde 2.posta repensler ile birlikte aynı yerden geldiler onlarda geldiğinde hiç helferiye benzemiyorlardı ama zamanla benzemeye başladılar.
[b]5)[/b]Monte carlonun gelişmesini hiç beklemezdim sonuçta CO2 yok ama gelişti ve nerdeyse kapladı tabanı. Yinede bazı yaprakları daha açık renkte.
[b]6)[/b]O su üstü bitkisini test amaçlı ekledim, yeni sürgünler verdi ama onunda zamanla bazı yaprakları sararıp beyaza yakın bir hal aldı.
[b]7)[/b]Fotoğrafların birinde sol arka köşede micralar var o tankın eski hali, o zamanlarda bile micraların uç yaprakları beyazlamış haldeydi.
[b]8)[/b]Camlardaki yosunları bilerek temizlemedim, neritelerim, karideslerim ve yavrular için besin kaynağı olması açısından.
Fotoğraflarıda ekliyorum sorunları daha iyi görebilmeniz adına. Konu biraz uzun oldu, detaylarıyla açıklamaya çalıştım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/172026/111220181612031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/172026/111220181610481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/172026/111220181610001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/172026/111220181609081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/172026/111220181609221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/172026/111220181610151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/172026/111220181611111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/172026/111220181612531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/172026/111220181614321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/172026/111220181613291.jpg[/IMG][EDIT]mstf26131,2018-12-11 17:15:22[/EDIT]
[b]Tank :[/b] 30x30x30cm net 20litre civarı su vardır.
[b]Işıklandırma :[/b] 6w powerled. 4soğuk beyaz, 1deep red, 1uv mor
[b]Filtre :[/b] Ufak karidesleri çekmeyecek, yeterli akıntıyı sağlayacak şekilde bir iç filtre. Hava hortumu yok, hava vermiyor sadece su yüzeyini dalgalandırarak oksijen kazandırıyorum suya.
[b]Bitki Türleri :[/b] Bacopa, palustaris(emin değilim buna benzettim), staurogyne repens, emersten yetiştirmeye çalıştığım helferi, sp japan, monte carlo, moss ball, fissidens moss, cameroon moss, riccia, ismini bilmediğim fotoğrafta olan kırmızı bir bitki ve yine ismini bilmediğim su üstü bitkisi(bunu test amaçlı eklemiştim şuan çıkardım).
[b]Gübreleme :[/b]EI methodunu kullanıyorum makroları kendim yapıyorum (potasyum nitrat ve mono potasyum fosfat ile) mikro ve demiri başka bir hobiciden aldım onlarda DIY.
[b]Taban :[/b] Sadece hagen kum ve çok az miktarda lav kırığı.
[b]CO2 :[/b] Kullanmıyorum.
Arkadaşlar herkese iyi forumlar, başlıkta da belirttiğim gibi bitkilerde bi dengesizlik var. Tankım baya karma oldu en kolay türlerden tutun da orta zorlukta diyebilceğimiz türlere kadar birçok tür var. Bikaçının ismini dahi bilmiyorum. Belki bunun etkisi olabilir diyeceğim ama kolay bitkiler yerinde sayarken zor bitkilerin hızla gelişmesi iyice kafa kurcalıyor. Gübrelemede makrolardan şüphem yok şahsen kendi yapımım, oranlarını biliyorum ve fazla fazla kullanıyorum zaten eksik geleceğini sanmıyorum. Onun dışında mikro ve demir eksik geliyor olabilir mi? Öyle olsa monte carlo tabanı nasıl kapladı bu şekilde, riccia fotoğrafta gözüktüğü gibi nasıl fotosentez yapıyor, sp japan henüz en yenileri olmasına rağmen nasıl böyle yayıldı?
Gördüğüm kadarıyla sorunlardan bahsetmem gerekirse,
[b]1)[/b]Palustaris diye düşündüğüm bitki nerdeyse 1ay olacak ama gelişme sıfır. Uçlarında da beyazlaşmalar olmaya başladı.
[b]2)[/b]Bacopada aynı tarihte eklendi oda 1ay olacak nerdeyse onda da gelişme sıfır, yapraklar biraz yamuk, ama renk kaybı vs gözlemlemedim.
[b]3)[/b]Repenslerde 2farklı yerden gelme ilk repenslerim diatom yüzünden çok kötü duruma gelmişlerdi diatomu atlatınca 2.postayı ekledim eskileride atmadım ama ne yenilerde ne eskilerde bi gelişim yok. 2.posta ile gelen repensler emers olabilir çünkü gövde ve yapraklar tüylü tüylüydü geldiğinde ilk defa böyle sucul bi bitki gördüm.
[b]4)[/b]Helferilerde 2.posta repensler ile birlikte aynı yerden geldiler onlarda geldiğinde hiç helferiye benzemiyorlardı ama zamanla benzemeye başladılar.
[b]5)[/b]Monte carlonun gelişmesini hiç beklemezdim sonuçta CO2 yok ama gelişti ve nerdeyse kapladı tabanı. Yinede bazı yaprakları daha açık renkte.
[b]6)[/b]O su üstü bitkisini test amaçlı ekledim, yeni sürgünler verdi ama onunda zamanla bazı yaprakları sararıp beyaza yakın bir hal aldı.
[b]7)[/b]Fotoğrafların birinde sol arka köşede micralar var o tankın eski hali, o zamanlarda bile micraların uç yaprakları beyazlamış haldeydi.
[b]8)[/b]Camlardaki yosunları bilerek temizlemedim, neritelerim, karideslerim ve yavrular için besin kaynağı olması açısından.
Fotoğraflarıda ekliyorum sorunları daha iyi görebilmeniz adına. Konu biraz uzun oldu, detaylarıyla açıklamaya çalıştım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/172026/111220181612031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/172026/111220181610481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/172026/111220181610001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/172026/111220181609081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/172026/111220181609221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/172026/111220181610151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/172026/111220181611111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/172026/111220181612531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/172026/111220181614321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/172026/111220181613291.jpg[/IMG][EDIT]mstf26131,2018-12-11 17:15:22[/EDIT]
Karidesler Bitkili Sahibi Yapıyor! -sorularım Var
Suda bekletilip kaynatılmasına rağmen oluyor köklerde bu beyaz pamukçuklanma tarzı şeyler ama kökle alakası olmayan başka bi sorunda olabilir emin değilim. Filtre süngerinden kaynaklanacağını hiç sanmıyorum. Eğer araştırıp başka bilgiler bulamadıysanız temizlendiği kadar manuel temizleyin gerisini karideslere bırakın bence.
Suda bekletilip kaynatılmasına rağmen oluyor köklerde bu beyaz pamukçuklanma tarzı şeyler ama kökle alakası olmayan başka bi sorunda olabilir emin değilim. Filtre süngerinden kaynaklanacağını hiç sanmıyorum. Eğer araştırıp başka bilgiler bulamadıysanız temizlendiği kadar manuel temizleyin gerisini karideslere bırakın bence.
Karidesler Bitkili Sahibi Yapıyor! -sorularım Var
Bu bahsettiğiniz beyaz pamuksu yapı kullandığınız kök üzerinde de varmı? Yeni kurulumlarda kökler böyle beyaz pamukçuklanma yapabiliyor, zararsız, vatozlar karidesler temizler.
Bu bahsettiğiniz beyaz pamuksu yapı kullandığınız kök üzerinde de varmı? Yeni kurulumlarda kökler böyle beyaz pamukçuklanma yapabiliyor, zararsız, vatozlar karidesler temizler.
Karidesler Bitkili Sahibi Yapıyor! -sorularım Var
Evet Plant Elixirde nitrat yok demir var ama oda az miktardadır tahminimce. Canlılar gelene kadar 20 damla şeklinde devam edebilirsiniz 20 damla 1 ml yapıyor zaten ben önerilenin 4-5katı gübre veriyodum canlılar yokken bitki yoğunluğum fazla diye hiçbir şekilde gübreden kaynaklı yosun görmedim, canlılar varkende önerilenin 2katına kadar çıktığım oluyo bitki yoğunluğum fazla olduğu için ne karideslerim ne de salyangozlarım etkilenmedi şuana kadar bu durumdan. Gübreleme konusu benimde eskiden kafama takılan en büyük sorundu, çok büyütüyodum ama şu konuyu okuduktan sonra [url]https://www.akvaryum.com/Forum/nasil_sivi_gubre_hazirlanir_k888540_sn1.asp[/url] fazla büyüttüğümü anladım, 3-5ml fazlaymış azmış, fazla gelirse canlılara zarar verirmiş vs. takılmamak gerekiyor (bunu dedim diye de aşırı dozaj yapmayın[:)]), yurtdışında çay kaşığıyla çorba kaşığıyla toz halde gübre verenler var.
Evet Plant Elixirde nitrat yok demir var ama oda az miktardadır tahminimce. Canlılar gelene kadar 20 damla şeklinde devam edebilirsiniz 20 damla 1 ml yapıyor zaten ben önerilenin 4-5katı gübre veriyodum canlılar yokken bitki yoğunluğum fazla diye hiçbir şekilde gübreden kaynaklı yosun görmedim, canlılar varkende önerilenin 2katına kadar çıktığım oluyo bitki yoğunluğum fazla olduğu için ne karideslerim ne de salyangozlarım etkilenmedi şuana kadar bu durumdan. Gübreleme konusu benimde eskiden kafama takılan en büyük sorundu, çok büyütüyodum ama şu konuyu okuduktan sonra [url]https://www.akvaryum.com/Forum/nasil_sivi_gubre_hazirlanir_k888540_sn1.asp[/url] fazla büyüttüğümü anladım, 3-5ml fazlaymış azmış, fazla gelirse canlılara zarar verirmiş vs. takılmamak gerekiyor (bunu dedim diye de aşırı dozaj yapmayın[:)]), yurtdışında çay kaşığıyla çorba kaşığıyla toz halde gübre verenler var.
SON MESAJLAR
- Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 19:00
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Conix, 18:48
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 17:33
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci cihan.borova, 15:36
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:02
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:02
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 13:55
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 13:55
- Moss Teli CevdetSERBEST 13:55
- Mutlaka Listeye Bakınız Coskun59 13:32
- Jumbo Elma Salyangoz Altın Sarısı Coskun59 13:32
KULLANICILAR
- 68 Online Kullanıcı, 37 Üye
Online Kullanıcılar
mmtbs,
OKIRATLI,
MCY4,
TheDS,
Conix,
oguzozt,
AreS,
ugurbaran,
OsmanEnes,
0rnn,
Kuduoglu,
Sfenks111,
Myz26,
Hoppala,
sina cen,
platinium,
MiSoSiKiaN,
Sungurr,
Koksal Gurkan,
osmandbnl,
M_budak,
Cyber_Scout,
yeekim,
JujuSeri,
djally,
Alibicimcilci,
kocoglu,
seiryuhare,
Suprabranchial,
Killicory,
ternapi,
Esatzn,
userhamit,
Denizhann,
gurkanmutllu,
kasim12,
Ehtiyar,
Umutoty,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
