ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
AVENDATOR71
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
20
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
30 Aralık 2014 00:57
Son Ziyaret:
30 Temmuz 2016 22:14
Toplam Mesaj:
56 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Tayfun YILDIRIM
Doğum Tarihi:
23 Ekim 1990
Yaş:
35
İl:
Amasya
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA

SON 10 MESAJI
Su Piresi üretiminde farklı bir hikaye
Abi derler ya kendi ağzınla söylediğini kulağın duymuyor diye benim ki de o hesap olmuş sen deyince farkına vardım :) mayalı sistemin kapağı açık olmalı Nasıl unuttuk bu ayrıntıyı :) abi 5. Şişeden umutluyum ben ya bakalım hayırlısı :) bi önceki sayfayı okudum ama demekki artık sayfalarca yazıyı okuyunca beyin algılamıyor tekrar bakıyorum yarında o bi önceki sayfadaki tarifi yapıyorum o Zaman. teşekkürler güzel yorumun için hayırlı geceler abi Allah'a emanet
Abi derler ya kendi ağzınla söylediğini kulağın duymuyor diye benim ki de o hesap olmuş sen deyince farkına vardım :) mayalı sistemin kapağı açık olmalı Nasıl unuttuk bu ayrıntıyı :) abi 5. Şişeden umutluyum ben ya bakalım hayırlısı :) bi önceki sayfayı okudum ama demekki artık sayfalarca yazıyı okuyunca beyin algılamıyor tekrar bakıyorum yarında o bi önceki sayfadaki tarifi yapıyorum o Zaman. teşekkürler güzel yorumun için hayırlı geceler abi Allah'a emanet
Su Piresi üretiminde farklı bir hikaye
[B]Hüseyin abi değerli bilgilerini bizimle paylaştığın için teşekkürler.
Senin sayende bende bugün bişeyler denemek istedim.
Şuan su pirelerimi 1 akvaryum ve 1 adet 3 bölmeli kap içersinde besliyorum. bu bölmelerin her biri hemen hemen 250 ml ile 300 ml arası hacime sahip
gelelim bugünkü yapılanlara; fotoraflarla anlatım daha kolay ve açıklayıcı olacağından fotorafları yükleyip onlar üzerinden anlatayım;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/169580/1.jpg[/IMG]
evet arkadaşlar şimdi bu şişelerdeki uygulamaları neyi ne kadar kattığımı tek tek açıklayacam;
1. şişe
hüseyin abinin tarifi olan uygulamayı 2 katı olarak yaptım;
2 bardak su - ben çeşme suyu kullandım.
1 çay kaşığı kuru maya
yarım çay kaşığı siprulina tozu - ben aktardan aldığım insanlar için besin takviyesi olarak satılan 80 kapsüllük saf siprulinayı 2 kapsül olarak kullandım.
2 çay kaşığı soya protein tozu - malesef bende bu yoktu o yüzden kullanmadım [:((][:'(]
bu şişeyi akvaryumdaki pirelerim için günlük olarak 15 ml kullanacağım
saklama şekli pet şişe içerisinde balkonda ağzı kapalı olarak güneş görme süresi sabah 08:00 öğlen 14:30 gibi.
2. şişe
bu şişede 2-3 hafta dinlenmiş çeşme suyu
1 çay kaşığı kuru maya
ve 1. şişeden aldığım yarım çay bardağı karışımı kattım.
bu şişedeki karışımı da saklama kabındaki pirelere günlük olarak kullanacağım. her bölmeye yaklaşık 5 ml.
3. şişe
bu şişede yine 2-3 hafta dinlenmiş çeşme suyu
hiç maya kullanılmadı
2 adet siprulina kapsülü kullanıldı.
güzelce çalkalandı. ve ağzı kapalı olarak balkonda muhafaza edilecek. güneş görme süresi 15:00- 17:00 gibi bir saate tekabül ediyor.
bu şişe diğer ikisinden farklı olarak yeşil su üretimine kullanılıcak.
5. şişe
direk bu şişeye geçme nedenim 4. şişede kullanılan karışımın bir kısmının bu şişeden kullanılması.
bu şişe akvaryum dip çekim suyunun yaklaşık 2.5 - 3 aydır durmasıyla gerçekleşti.bu sürenin 1.5 ayı petekleri kapalı olan salonda camın önünde güneş görür yerde durdu. daha sonra aşağıda anlatacağım maddeleri kattığım için koku oluştu ve balkona konuldu.
tabi sadece bu kadarla kalmadı bu karışım [:D]
içerisine ilk başta bir miktar npk gübrelerinden ekledim.sonra daha sonra baktım su cam gibi gittim balık yemini kattım bir miktar. bir süre bekledim ama biz yeşil beklerken ne yeşili su kırmızı gibi oldu [:?] ne yapsam dedim gittim akvaryumda ne kadar budanacak bitki çürüyen bitki falan varsa aldım geldim. içerisine sığacak büyüklüye getirip şişeye attım. sonra hangi akla hizmetse anlamadım aklıma mayalı co2 de yaptığım bir şey geldi. bu karışma sütte katacaktım. hemen gitti dolaba baktımki 1 çay bardağı çıkar gibi hemen onuda boşalttım. artık yeşil su oluşsun ümidiyle bu karışımı bıraktım. dedimki bu halde bu suda canlı yaşarsa yeşil suda oluşur [:devil:] sonuçta bu yeşilsu da bir canlı [:)] küçük akvaryumda bulunan Copepoda canlılarından şırınga yardımıyla aldım ve bir düzineyi geçmeyecek sayıdaki Copepoda şişeye aşıladım. Hadi bakalım ya nasip. salonda oturmadığımızdan ara ara girip bakıyorum bu şişeye. hafiften koku olmaya başlamış ama suyun rengi açılıyor. sonra ilerleyen günlerde koku dayanılmaz bir hal alınca şişeyi aldığım gibi balkona koydum. salon kullanılmıyor zaten soğuktu kıştı derken ee tabiki balkonu hiç kullanılmıyor. anca kırk yılda bir kombiyi yükselt azalt yaparken çıktım o yani. aklımada hiç gelmiyor şişe ne oldu diye [:O] bu şişenin akibeti bugüne kadar böyle sürdü. bugününde güzel olması sayesinde tabi bi de hüseyin abinin bu paylaşımlarını okuyunca gaza geldim ve bende bişeyler yapıyım dedim. o şişede bu safhada işe dahil oldu. bir baktım hiçbir koku falan kalmamış. şişenin iç duvarları yosun kaplamış ama su berrak gibi. neyse ben bu suyu 4. şişeye ekleyecektim ki birde ne görüyüm su içersinde bişeyler kıpırdanıyor [^_^] bu neymiş diye incelerken bunlar bizim Copepoda ailesiymiş meğerse [:D][:O] yuh dedim hala mı yaşıyorsunuz nasıl canlısınız ne soğuk ne açlık nasıl dayandınız diye öyle mırıldandım biraz [:)] sonra şişenin yarısını bu 4. şişeye boşattım. sonra kalan yarım suya 2-3 hafta dinlenmiş çeşme suyu ekledim. bu şişenin ağzını kapatmıycam. zaten bu zamana kadar giren girmiştir diyerekten [:/] bu şişede 3. şişe gibi şartlar altında balkonda muhafaza edilecek.
ha bu arada bu şişeye akvaryumdan aldığım yaklaşık 2 düzine su piresi eklendi. bakalım bizim pireler bu su içerisinde ne tepki gösterecekler.
4. şişe
evet gelelim son şişemize.
bu şişe yukarda bahsettiğim gibi 5. şişedeki suyun yarısı eklendi. suyun rengi limon kolonyası gibiydi. üzeri 2-3 hafta dinlenen çeşme suyu eklendi. 2 adet siprulina kapsülü ve 2 çay kaşığı kuru maya attım.
bu şişe de balkonda ve güneş görme süresi 15:00- 17:00 gibi bir saate tekabül ediyor yine. ağzı kapalı olacak ilerleyen günlerde veya tavsiyelere göre tüm şişelerin kapakları açılıp kapanabilir buna tecrübeleriniz yol gösterecek [;)]
ve gelelim bizim mini üretimhaneye;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/169580/2.png[/IMG]
bu akvaryumda asıl kolonim duruyor ve Allah'a şükür ürüyorlar. içerisinde ısıtıcı, dalgıç lamba, hava taşı var. ve bugüne kadar 100ml bir şişe içerisine 5 adet kapsül tozunu boşaltıp su ekleyip çalkaladım. bu şekilde 25-30 damla şeklinde günlük kullanıyordum. ama şunu söyleyim ki malesef 1 haftadan sonra o karışımın kokusu dayanılmaz oldu malesef [x(] zaten bu karışım bitmek üzere artık 1. şişedeki yeni karışımımızı kullanırız ki öğlen 15 ml kadar kullandım az öncede baktım hiçbir sıkıntıları yok çok şükür [:)]
gelelim diğer saklama kabına;
bu kap görüldüğü gibi uzun ince ve görülmesede içerisi 3 bölmelidir.
içerisindeki su hacmi 200-300 ml kadar. sadece hava taşı var içerisinde. ısıtıcı falan eklemedim. zaten öylede bir şansım yok alan çok dar. ışık olarakta akvaryumun ışığını kullanıyorlar [:)] buradaki bölmelere de 2 şer düzine şeklinde su piresi eklendi ve onlarda akvaryumdaki gibi 5 adet kapsüllü karışımı kullanıyordum. bugün 2. şişedeki karışımdan 5 er ml olarak her bölmeye enjekte ettim. az önce onlarada baktım hallerinden memnunlar [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/169580/4.jpg[/IMG]
yerleri sıkışık gibi ama hallerinden memnunlar. ileride daha büyük saklama kaplarına alırım duruma göre bakalım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/169580/3.jpg[/IMG]
bunlar benim su pireleri. bana iyi görünüyorlar ama bu yazıyı yazarken az önce bir arkadaş satılık olarak su piresi paylaşmış ve onları görünce ufak çaplı bir şok geçirdim [:O][:O] dedim bunlar su piresiyse bendekiler su piresi eniğidir heralde. bu adam ne yedirmiş bu pirelerede dana kadar olmuşlar acaba [:?] fotorafı atıyımda beraber fikir alışverişi yapalım belki içimizden birisi biliyordu tüyoyu [:)] ha unutmadan söyleyim bu arkadaş ne yaptığını sadece satın alanlara söylüyormuş ama bence onlarada bilinen yemleri söyler kendi kullandığını söylemez gibime geliyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/169580/5.jpg[/IMG]
işte danalar [:O][:O][:O] bu nasıl piredir arkadaş eşşek kadar olmuşlar ?
evet arkadaşlar uygulamalarım hakkında ve en son ki resim hakkında yorumlarınıza ve önerilerinize açığım. herkese iyi hobiler sağlıklı canlılar...[8)][/B]
[B]Hüseyin abi değerli bilgilerini bizimle paylaştığın için teşekkürler.
Senin sayende bende bugün bişeyler denemek istedim.
Şuan su pirelerimi 1 akvaryum ve 1 adet 3 bölmeli kap içersinde besliyorum. bu bölmelerin her biri hemen hemen 250 ml ile 300 ml arası hacime sahip
gelelim bugünkü yapılanlara; fotoraflarla anlatım daha kolay ve açıklayıcı olacağından fotorafları yükleyip onlar üzerinden anlatayım;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/169580/1.jpg[/IMG]
evet arkadaşlar şimdi bu şişelerdeki uygulamaları neyi ne kadar kattığımı tek tek açıklayacam;
1. şişe
hüseyin abinin tarifi olan uygulamayı 2 katı olarak yaptım;
2 bardak su - ben çeşme suyu kullandım.
1 çay kaşığı kuru maya
yarım çay kaşığı siprulina tozu - ben aktardan aldığım insanlar için besin takviyesi olarak satılan 80 kapsüllük saf siprulinayı 2 kapsül olarak kullandım.
2 çay kaşığı soya protein tozu - malesef bende bu yoktu o yüzden kullanmadım [:((][:'(]
bu şişeyi akvaryumdaki pirelerim için günlük olarak 15 ml kullanacağım
saklama şekli pet şişe içerisinde balkonda ağzı kapalı olarak güneş görme süresi sabah 08:00 öğlen 14:30 gibi.
2. şişe
bu şişede 2-3 hafta dinlenmiş çeşme suyu
1 çay kaşığı kuru maya
ve 1. şişeden aldığım yarım çay bardağı karışımı kattım.
bu şişedeki karışımı da saklama kabındaki pirelere günlük olarak kullanacağım. her bölmeye yaklaşık 5 ml.
3. şişe
bu şişede yine 2-3 hafta dinlenmiş çeşme suyu
hiç maya kullanılmadı
2 adet siprulina kapsülü kullanıldı.
güzelce çalkalandı. ve ağzı kapalı olarak balkonda muhafaza edilecek. güneş görme süresi 15:00- 17:00 gibi bir saate tekabül ediyor.
bu şişe diğer ikisinden farklı olarak yeşil su üretimine kullanılıcak.
5. şişe
direk bu şişeye geçme nedenim 4. şişede kullanılan karışımın bir kısmının bu şişeden kullanılması.
bu şişe akvaryum dip çekim suyunun yaklaşık 2.5 - 3 aydır durmasıyla gerçekleşti.bu sürenin 1.5 ayı petekleri kapalı olan salonda camın önünde güneş görür yerde durdu. daha sonra aşağıda anlatacağım maddeleri kattığım için koku oluştu ve balkona konuldu.
tabi sadece bu kadarla kalmadı bu karışım [:D]
içerisine ilk başta bir miktar npk gübrelerinden ekledim.sonra daha sonra baktım su cam gibi gittim balık yemini kattım bir miktar. bir süre bekledim ama biz yeşil beklerken ne yeşili su kırmızı gibi oldu [:?] ne yapsam dedim gittim akvaryumda ne kadar budanacak bitki çürüyen bitki falan varsa aldım geldim. içerisine sığacak büyüklüye getirip şişeye attım. sonra hangi akla hizmetse anlamadım aklıma mayalı co2 de yaptığım bir şey geldi. bu karışma sütte katacaktım. hemen gitti dolaba baktımki 1 çay bardağı çıkar gibi hemen onuda boşalttım. artık yeşil su oluşsun ümidiyle bu karışımı bıraktım. dedimki bu halde bu suda canlı yaşarsa yeşil suda oluşur [:devil:] sonuçta bu yeşilsu da bir canlı [:)] küçük akvaryumda bulunan Copepoda canlılarından şırınga yardımıyla aldım ve bir düzineyi geçmeyecek sayıdaki Copepoda şişeye aşıladım. Hadi bakalım ya nasip. salonda oturmadığımızdan ara ara girip bakıyorum bu şişeye. hafiften koku olmaya başlamış ama suyun rengi açılıyor. sonra ilerleyen günlerde koku dayanılmaz bir hal alınca şişeyi aldığım gibi balkona koydum. salon kullanılmıyor zaten soğuktu kıştı derken ee tabiki balkonu hiç kullanılmıyor. anca kırk yılda bir kombiyi yükselt azalt yaparken çıktım o yani. aklımada hiç gelmiyor şişe ne oldu diye [:O] bu şişenin akibeti bugüne kadar böyle sürdü. bugününde güzel olması sayesinde tabi bi de hüseyin abinin bu paylaşımlarını okuyunca gaza geldim ve bende bişeyler yapıyım dedim. o şişede bu safhada işe dahil oldu. bir baktım hiçbir koku falan kalmamış. şişenin iç duvarları yosun kaplamış ama su berrak gibi. neyse ben bu suyu 4. şişeye ekleyecektim ki birde ne görüyüm su içersinde bişeyler kıpırdanıyor [^_^] bu neymiş diye incelerken bunlar bizim Copepoda ailesiymiş meğerse [:D][:O] yuh dedim hala mı yaşıyorsunuz nasıl canlısınız ne soğuk ne açlık nasıl dayandınız diye öyle mırıldandım biraz [:)] sonra şişenin yarısını bu 4. şişeye boşattım. sonra kalan yarım suya 2-3 hafta dinlenmiş çeşme suyu ekledim. bu şişenin ağzını kapatmıycam. zaten bu zamana kadar giren girmiştir diyerekten [:/] bu şişede 3. şişe gibi şartlar altında balkonda muhafaza edilecek.
ha bu arada bu şişeye akvaryumdan aldığım yaklaşık 2 düzine su piresi eklendi. bakalım bizim pireler bu su içerisinde ne tepki gösterecekler.
4. şişe
evet gelelim son şişemize.
bu şişe yukarda bahsettiğim gibi 5. şişedeki suyun yarısı eklendi. suyun rengi limon kolonyası gibiydi. üzeri 2-3 hafta dinlenen çeşme suyu eklendi. 2 adet siprulina kapsülü ve 2 çay kaşığı kuru maya attım.
bu şişe de balkonda ve güneş görme süresi 15:00- 17:00 gibi bir saate tekabül ediyor yine. ağzı kapalı olacak ilerleyen günlerde veya tavsiyelere göre tüm şişelerin kapakları açılıp kapanabilir buna tecrübeleriniz yol gösterecek [;)]
ve gelelim bizim mini üretimhaneye;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/169580/2.png[/IMG]
bu akvaryumda asıl kolonim duruyor ve Allah'a şükür ürüyorlar. içerisinde ısıtıcı, dalgıç lamba, hava taşı var. ve bugüne kadar 100ml bir şişe içerisine 5 adet kapsül tozunu boşaltıp su ekleyip çalkaladım. bu şekilde 25-30 damla şeklinde günlük kullanıyordum. ama şunu söyleyim ki malesef 1 haftadan sonra o karışımın kokusu dayanılmaz oldu malesef [x(] zaten bu karışım bitmek üzere artık 1. şişedeki yeni karışımımızı kullanırız ki öğlen 15 ml kadar kullandım az öncede baktım hiçbir sıkıntıları yok çok şükür [:)]
gelelim diğer saklama kabına;
bu kap görüldüğü gibi uzun ince ve görülmesede içerisi 3 bölmelidir.
içerisindeki su hacmi 200-300 ml kadar. sadece hava taşı var içerisinde. ısıtıcı falan eklemedim. zaten öylede bir şansım yok alan çok dar. ışık olarakta akvaryumun ışığını kullanıyorlar [:)] buradaki bölmelere de 2 şer düzine şeklinde su piresi eklendi ve onlarda akvaryumdaki gibi 5 adet kapsüllü karışımı kullanıyordum. bugün 2. şişedeki karışımdan 5 er ml olarak her bölmeye enjekte ettim. az önce onlarada baktım hallerinden memnunlar [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/169580/4.jpg[/IMG]
yerleri sıkışık gibi ama hallerinden memnunlar. ileride daha büyük saklama kaplarına alırım duruma göre bakalım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/169580/3.jpg[/IMG]
bunlar benim su pireleri. bana iyi görünüyorlar ama bu yazıyı yazarken az önce bir arkadaş satılık olarak su piresi paylaşmış ve onları görünce ufak çaplı bir şok geçirdim [:O][:O] dedim bunlar su piresiyse bendekiler su piresi eniğidir heralde. bu adam ne yedirmiş bu pirelerede dana kadar olmuşlar acaba [:?] fotorafı atıyımda beraber fikir alışverişi yapalım belki içimizden birisi biliyordu tüyoyu [:)] ha unutmadan söyleyim bu arkadaş ne yaptığını sadece satın alanlara söylüyormuş ama bence onlarada bilinen yemleri söyler kendi kullandığını söylemez gibime geliyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/169580/5.jpg[/IMG]
işte danalar [:O][:O][:O] bu nasıl piredir arkadaş eşşek kadar olmuşlar ?
evet arkadaşlar uygulamalarım hakkında ve en son ki resim hakkında yorumlarınıza ve önerilerinize açığım. herkese iyi hobiler sağlıklı canlılar...[8)][/B]
Hoşgeldin Discus
İyi Dileklerin için teşekkürler abicim eyvallah:) çok istiyorum bu canlıları beslemeyi hatta çokta araştırıyorum Nasıl bakılır ne yer ne içer diye ama yinede bu gibi sorunlar takılıyor aklıma. Akvaryumu keşke bu canlılara göre alsaymışım diyorum hep. Sump sistemi çok güzel ama şuan akvaryum şartladım el vermiyor. Şu pipo filtreyle dış filtrenin beraber kullanımında bitkili akvaryumda ne yapabilirim onu bir araştırıyım bakalım neler bulacam. Tekrar çok teşekkür ettim abi keyifli hobiler sana takipteyim bu güzel keretaları sende bizi mahrum bırakma bu güzelliklerden :)
İyi Dileklerin için teşekkürler abicim eyvallah:) çok istiyorum bu canlıları beslemeyi hatta çokta araştırıyorum Nasıl bakılır ne yer ne içer diye ama yinede bu gibi sorunlar takılıyor aklıma. Akvaryumu keşke bu canlılara göre alsaymışım diyorum hep. Sump sistemi çok güzel ama şuan akvaryum şartladım el vermiyor. Şu pipo filtreyle dış filtrenin beraber kullanımında bitkili akvaryumda ne yapabilirim onu bir araştırıyım bakalım neler bulacam. Tekrar çok teşekkür ettim abi keyifli hobiler sana takipteyim bu güzel keretaları sende bizi mahrum bırakma bu güzelliklerden :)
Hoşgeldin Discus
Mustafa abi Allah sağlıklı büyütmeyi yavru almayı nasip etsin abi maşallah. Gerçekten çok güzeller. Yavrusunu çevremde bulamadım malesef bu güzel canlıların. Size ve konu Hakkında bilgi be tecrübesi olan abilerime dostlarıma sormak isterim diskuslarda sump sistemi şartmı? Normal dış filtreyle bu canlılar ne gibi olumsuzlukla karşılaşır ? Şimdiden cevap veren hobiye gönül veren abi ve dostlarıma teşekkürler.
Mustafa abi Allah sağlıklı büyütmeyi yavru almayı nasip etsin abi maşallah. Gerçekten çok güzeller. Yavrusunu çevremde bulamadım malesef bu güzel canlıların. Size ve konu Hakkında bilgi be tecrübesi olan abilerime dostlarıma sormak isterim diskuslarda sump sistemi şartmı? Normal dış filtreyle bu canlılar ne gibi olumsuzlukla karşılaşır ? Şimdiden cevap veren hobiye gönül veren abi ve dostlarıma teşekkürler.
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=enginm2000][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/174194/IMG_20150623_203540.jpg[/IMG]
merhaba,
ben hsonu şu led driver 'i, pcb ve ledleri almıştım, bugunde havya geldi, lehimledim, ama pcb nin bağlantı yerlerine driver'in kablosunu değirince çalışmadı,
sonra dedim acaba tek led de deneyeyim, led'e değirdim, ilkinde çıt die bir ses çıktı anlamadım, ikinci ledde denedim, yine aynı ses ve ledleri yaktı sanırım, içi karardı ledin,
sorun ne olabilir?
tek başına bir led'e fazla mı bu driver?
birde pcb ye değirdiğimde neden bi hareket yok, nerede yanlış yapıyorum, resimdeki driver uyumsuz mu sizce?
tşkler.[/QUOTE]
Engin abi bir ledi kontrol etmek istiyorsan bildiğimiz kalem pille yapabilirsin. driver çıkışı çok güçlü gelir ve senin yaşadığın led yakma olayı gerçekleşir.
[QUOTE=enginm2000][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/174194/IMG_20150623_203540.jpg[/IMG]
merhaba,
ben hsonu şu led driver 'i, pcb ve ledleri almıştım, bugunde havya geldi, lehimledim, ama pcb nin bağlantı yerlerine driver'in kablosunu değirince çalışmadı,
sonra dedim acaba tek led de deneyeyim, led'e değirdim, ilkinde çıt die bir ses çıktı anlamadım, ikinci ledde denedim, yine aynı ses ve ledleri yaktı sanırım, içi karardı ledin,
sorun ne olabilir?
tek başına bir led'e fazla mı bu driver?
birde pcb ye değirdiğimde neden bi hareket yok, nerede yanlış yapıyorum, resimdeki driver uyumsuz mu sizce?
tşkler.[/QUOTE]
Engin abi bir ledi kontrol etmek istiyorsan bildiğimiz kalem pille yapabilirsin. driver çıkışı çok güçlü gelir ve senin yaşadığın led yakma olayı gerçekleşir.
Bitkili Discus Zamanı!
Çok güzel bir akvaryum hocam. iyi hobiler dilerim ellerinize sağlık
Çok güzel bir akvaryum hocam. iyi hobiler dilerim ellerinize sağlık
Suntadan Akvaryum Mobilyası Saglammı
Abartmak istemem ama bana daha konuyu okumadan resmi görür görmez ortası çok çok hafif bel vermiş gibi geldi. siz desteğinizi yaptırın içiniz rahat olsun sunta bu ne olacağı belli olmaz.
Abartmak istemem ama bana daha konuyu okumadan resmi görür görmez ortası çok çok hafif bel vermiş gibi geldi. siz desteğinizi yaptırın içiniz rahat olsun sunta bu ne olacağı belli olmaz.
Su Değişiminde Kullanılan Ilaçlar?
Suyu dinlendirme en güzel çözüm hocam. Diğer türlü ilaçların ucu bucağı yok. Hobiyi organik olarak yaparsanız daha az sorunla karşılaşırsınız. ama illaki hiçbir zaman ilaç kullanmayın demiyorum. çok zorda kalmadıkça kullanmayın bence. iyi hobiler.
Suyu dinlendirme en güzel çözüm hocam. Diğer türlü ilaçların ucu bucağı yok. Hobiyi organik olarak yaparsanız daha az sorunla karşılaşırsınız. ama illaki hiçbir zaman ilaç kullanmayın demiyorum. çok zorda kalmadıkça kullanmayın bence. iyi hobiler.
Aniden Oluşan Sis (sonunda Cam Gibi)
Emre bey ben elma salyangozlarınıza bir bakın derim öldülerse onlarda su değerlerini ve kalitesini bozar. bir de şu küplerin içine bakın balık falan sıkışıp öldüyse onlarda yapabilir bu sislenmeyi.
Emre bey ben elma salyangozlarınıza bir bakın derim öldülerse onlarda su değerlerini ve kalitesini bozar. bir de şu küplerin içine bakın balık falan sıkışıp öldüyse onlarda yapabilir bu sislenmeyi.
Kiraz Karides
Hocam 5 tanede bir sıkıntı olmaz hatta yavru da alırsınız ama yavrularda olunca hayvanlara eziyet olur. büyümeye büyürler ama yazık hayvanlara. zaten kesin olarak hava motoru olmalı ve su değişimini haftada birde olsa yapmalısınız. sonuçta hayvanlara yem verilecek ve bu yem suda atık bırakacak. karides güzel canlılardır iyi hobiler dileğimle...
Hocam 5 tanede bir sıkıntı olmaz hatta yavru da alırsınız ama yavrularda olunca hayvanlara eziyet olur. büyümeye büyürler ama yazık hayvanlara. zaten kesin olarak hava motoru olmalı ve su değişimini haftada birde olsa yapmalısınız. sonuçta hayvanlara yem verilecek ve bu yem suda atık bırakacak. karides güzel canlılardır iyi hobiler dileğimle...
SON MESAJLAR
- Ember Tetra joko29, 15:30
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
KULLANICILAR
- 77 Online Kullanıcı, 41 Üye
Online Kullanıcılar
MiSoSiKiaN,
oktay42,
yeekim,
0rnn,
altuntasseref,
Arch.Hüseyin,
yokte,
sina cen,
MuratOzdemir,
Kuduoglu,
osmandbnl,
nniiaa,
Kınayu,
EKAR,
jaloreef,
HaydarGul,
mertt1925,
frekaze,
888starz_pyol,
Burak çetin,
fffurkan9,
lojistisyen,
m170,
Tortuga7,
Ehtiyar,
Tata,
Ozzgurr,
AQUAGREEN,
ilterisdoğukan,
TheDS,
AlpayFerdiNAR,
WilliamMup,
smithiseek,
Redko,
MertSoyumert,
Cyber_Scout,
JujuSeri,
Koksal Gurkan,
jezey,
BilalM.,
Jotunheim,
Stoke,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
