ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
dijimon
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
4
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
28 Eylül 2014 01:58
Son Ziyaret:
28 Ocak 2016 22:26
Toplam Mesaj:
15 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Yakup DEMİRTEN
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Yalova
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Yakup DEMİRTEN
SON 10 MESAJI
130*60*50 Sumplu Akvaryum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166433/IMAG0072.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166433/IMAG0058.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166433/IMAG0059.jpg[/IMG]
akvaryumun sıfır fiyatı 3.000 tl ben alalayı 3 ay kadar oldu ancak maddi yetersizlikten dolayı devam edemiyorum 1300tl ye satıyorum almak isteyen arkadaşlar özelden ulaşa bilirler yanında 4 palyanco 15kg canlı kum 30 kg kadar canlı kaya hediye olarak vericem buble mahus ps yi alalıda 1 ay oldu 350tlye ben aldım 150tl yede onu veririm eheım 300w ısıtıcıda 50 tl arkadaşlar saygılar sunarım....
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166433/IMAG0072.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166433/IMAG0058.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/166433/IMAG0059.jpg[/IMG]
akvaryumun sıfır fiyatı 3.000 tl ben alalayı 3 ay kadar oldu ancak maddi yetersizlikten dolayı devam edemiyorum 1300tl ye satıyorum almak isteyen arkadaşlar özelden ulaşa bilirler yanında 4 palyanco 15kg canlı kum 30 kg kadar canlı kaya hediye olarak vericem buble mahus ps yi alalıda 1 ay oldu 350tlye ben aldım 150tl yede onu veririm eheım 300w ısıtıcıda 50 tl arkadaşlar saygılar sunarım....
Yeni Başlıyorum Sıfır Bilği..
[QUOTE=emre kaya][QUOTE=dijimon]Valla dostum didın üstadın ufak fırcasından sonra şu ölcümleri yapmadan konuyu fazla karıştırmıyım dedim o yüzden hiç yazmadım ama ama şuan sorum yok allaha hamd olsun balıklar sağlıklı çok şükür yosun oluşumu da yok şuan birde şöyle bir şey var ben tarım il müdürlüğünde çalışıyorum oraya bit kavanozda su ğötürdüm test için ama sanırım gidene kadar su bozuldu eski hayatımda turşu kavanozu olan cismi sanırım bulaşık makıması iyi yikıyamamış ki ph 7.7 tuz 1038 nitrar 8mg gibi bir sonuc cıktı ama akvaryumdan cıkan suyu bir tüpün içime koydu en son su pembeleşti bir şeymi kattun diyr sordu bende katmadım dedim ki katmadım zatende ama sonuç o şekil çıktı milyarlık makinalarda ve nakit sıkıntısından dolayıda ben test kitlerini alamdım ama balıklarımın ve suyun maşallahı var[:)][/QUOTE]
Nitrat olunca pembeleşiyor alet. Fırça demeyelim de şimdi burdan yazınca ses tonlaması vurgular vs pek anlaşılamıyor. Aslında güzel güzel ihtiyaç duyabileceklerinizi saymış diyelim. Siz gene yazın çekinmeyin. İlk iş olarak forumdan bakıyoruz olması gereken değerler kaçmış onları öğrenip bu değerlere nasıl ulaşılıyor? Tecrübeli arkadaşlar bu işlemleri nasıl yapıyor onları öğreniyoruz. Sayın didion gelirse de size zaten bilgi verir ilerlemenizin nasıl olması gerektiği konusunda.[/QUOTE]
Ben espiri olsun diye dedim yoksa yalnıs algilamadim doğruları da söylemiş zaten sıkıntı yok orada soylenenler benim iyi ligim için söylenmiş zaten hepinizin ilgisinden dolayı çok tesekkur ederim...
Akvaryumda da şuan için pek bir sınıfı yok gibi duruyor halen test kitlerini alamadığı için kesin sonuçlar hakkında emin değilim ama balıklar sağlıklı gibi duruyor her şey stabil gibi ama halen büyük bir bilinmeyen söz konusu bakalım zamanla cozucez inşallah...
Yere dökülen yemleri temizlenmesi için ne tur bir balık almalıyım bu işi en iyi hangi canlı yapar ve çam temizliği konusunda hangi tur bana yardımcı olur ve bunları nereden temin ede bilirim yalovada yok deniz canlısı internetten nerede bula bilirim yardımcı olursanız sevinirim
[QUOTE=emre kaya][QUOTE=dijimon]Valla dostum didın üstadın ufak fırcasından sonra şu ölcümleri yapmadan konuyu fazla karıştırmıyım dedim o yüzden hiç yazmadım ama ama şuan sorum yok allaha hamd olsun balıklar sağlıklı çok şükür yosun oluşumu da yok şuan birde şöyle bir şey var ben tarım il müdürlüğünde çalışıyorum oraya bit kavanozda su ğötürdüm test için ama sanırım gidene kadar su bozuldu eski hayatımda turşu kavanozu olan cismi sanırım bulaşık makıması iyi yikıyamamış ki ph 7.7 tuz 1038 nitrar 8mg gibi bir sonuc cıktı ama akvaryumdan cıkan suyu bir tüpün içime koydu en son su pembeleşti bir şeymi kattun diyr sordu bende katmadım dedim ki katmadım zatende ama sonuç o şekil çıktı milyarlık makinalarda ve nakit sıkıntısından dolayıda ben test kitlerini alamdım ama balıklarımın ve suyun maşallahı var[:)][/QUOTE]
Nitrat olunca pembeleşiyor alet. Fırça demeyelim de şimdi burdan yazınca ses tonlaması vurgular vs pek anlaşılamıyor. Aslında güzel güzel ihtiyaç duyabileceklerinizi saymış diyelim. Siz gene yazın çekinmeyin. İlk iş olarak forumdan bakıyoruz olması gereken değerler kaçmış onları öğrenip bu değerlere nasıl ulaşılıyor? Tecrübeli arkadaşlar bu işlemleri nasıl yapıyor onları öğreniyoruz. Sayın didion gelirse de size zaten bilgi verir ilerlemenizin nasıl olması gerektiği konusunda.[/QUOTE]
Ben espiri olsun diye dedim yoksa yalnıs algilamadim doğruları da söylemiş zaten sıkıntı yok orada soylenenler benim iyi ligim için söylenmiş zaten hepinizin ilgisinden dolayı çok tesekkur ederim...
Akvaryumda da şuan için pek bir sınıfı yok gibi duruyor halen test kitlerini alamadığı için kesin sonuçlar hakkında emin değilim ama balıklar sağlıklı gibi duruyor her şey stabil gibi ama halen büyük bir bilinmeyen söz konusu bakalım zamanla cozucez inşallah...
Yere dökülen yemleri temizlenmesi için ne tur bir balık almalıyım bu işi en iyi hangi canlı yapar ve çam temizliği konusunda hangi tur bana yardımcı olur ve bunları nereden temin ede bilirim yalovada yok deniz canlısı internetten nerede bula bilirim yardımcı olursanız sevinirim
Yeni Başlıyorum Sıfır Bilği..
Valla dostum didın üstadın ufak fırcasından sonra şu ölcümleri yapmadan konuyu fazla karıştırmıyım dedim o yüzden hiç yazmadım ama ama şuan sorum yok allaha hamd olsun balıklar sağlıklı çok şükür yosun oluşumu da yok şuan birde şöyle bir şey var ben tarım il müdürlüğünde çalışıyorum oraya bit kavanozda su ğötürdüm test için ama sanırım gidene kadar su bozuldu eski hayatımda turşu kavanozu olan cismi sanırım bulaşık makıması iyi yikıyamamış ki ph 7.7 tuz 1038 nitrar 8mg gibi bir sonuc cıktı ama akvaryumdan cıkan suyu bir tüpün içime koydu en son su pembeleşti bir şeymi kattun diyr sordu bende katmadım dedim ki katmadım zatende ama sonuç o şekil çıktı milyarlık makinalarda ve nakit sıkıntısından dolayıda ben test kitlerini alamdım ama balıklarımın ve suyun maşallahı var[:)]
Valla dostum didın üstadın ufak fırcasından sonra şu ölcümleri yapmadan konuyu fazla karıştırmıyım dedim o yüzden hiç yazmadım ama ama şuan sorum yok allaha hamd olsun balıklar sağlıklı çok şükür yosun oluşumu da yok şuan birde şöyle bir şey var ben tarım il müdürlüğünde çalışıyorum oraya bit kavanozda su ğötürdüm test için ama sanırım gidene kadar su bozuldu eski hayatımda turşu kavanozu olan cismi sanırım bulaşık makıması iyi yikıyamamış ki ph 7.7 tuz 1038 nitrar 8mg gibi bir sonuc cıktı ama akvaryumdan cıkan suyu bir tüpün içime koydu en son su pembeleşti bir şeymi kattun diyr sordu bende katmadım dedim ki katmadım zatende ama sonuç o şekil çıktı milyarlık makinalarda ve nakit sıkıntısından dolayıda ben test kitlerini alamdım ama balıklarımın ve suyun maşallahı var[:)]
Hermit Yengeci
[QUOTE=Exedra][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177766/8_image.jpg[/IMG]
Hermit yengeçlerinin, kendilerini düşmanlarından koruyabilecekleri sert kabukları yoktur. Bunun yerine boş bir deniz kabuğundan koruyucu bir örtü oluştururlar. Yengeçler, büyüdükçe yaşadıkları kabukların içine sığmamaya başlarlar. Bu nedenle bu canlılar da aynı bizler gibi sürekli taşınırlar. Fakat hermit yengeçleri ev arama ve bulma sürecinde insanlardan çok daha pratik ve sosyal bir yöntem kullanırlar.Akvaryumda onlar için mutlaka boş bir kabuk bulundurulmalı kırmızı hermitler kayaların üzerinde dolaşırlar ve kayanın üstündeki ölü canlıları ve yem artıkları ile beslenir mükemmel temizlikçidirler temizlik ekibinin vazgeçilmez parçalarından biridir.Özel bir bakıma ihtiyaç duymayan canlılardır.[/QUOTE]
valla bende yere düşen yemleri kime yedirsem diye dertleniyordum desene gerek kalmadı o zamanD:
[QUOTE=Exedra][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/177766/8_image.jpg[/IMG]
Hermit yengeçlerinin, kendilerini düşmanlarından koruyabilecekleri sert kabukları yoktur. Bunun yerine boş bir deniz kabuğundan koruyucu bir örtü oluştururlar. Yengeçler, büyüdükçe yaşadıkları kabukların içine sığmamaya başlarlar. Bu nedenle bu canlılar da aynı bizler gibi sürekli taşınırlar. Fakat hermit yengeçleri ev arama ve bulma sürecinde insanlardan çok daha pratik ve sosyal bir yöntem kullanırlar.Akvaryumda onlar için mutlaka boş bir kabuk bulundurulmalı kırmızı hermitler kayaların üzerinde dolaşırlar ve kayanın üstündeki ölü canlıları ve yem artıkları ile beslenir mükemmel temizlikçidirler temizlik ekibinin vazgeçilmez parçalarından biridir.Özel bir bakıma ihtiyaç duymayan canlılardır.[/QUOTE]
valla bende yere düşen yemleri kime yedirsem diye dertleniyordum desene gerek kalmadı o zamanD:
Yeni Başlıyorum Sıfır Bilği..
[QUOTE=emre kaya]Sayın Yakup yeni kurulumunuz hayırlı olsun.
Akvaryumun suyunu ve taşlarını eski bir tanktan aldığınız için bazı sıkıntılara karşı avantajlı başlamışsınız. Fakat balıkları eklemekte biraz acele etmişsiniz. Keşke eklemeseydiniz diyeceğim ama bu saatten sonra pek yapacak birşey yok tutup geri verin diyeceğim ama ben olsaydım vermek içimden gelmezdi.
Sevgili erdoğanın söylediği gibi tuzluluk oranı önemli fakat eski su kullandığınız için suyun sahibinin çok absürd bir oranda karışım hazırladığını sanmıyorum. Siz eğer suyu doldururken eksik kalan kısım vs olupta tatlı suyla tamamlamadıysanız arkadaşınızın teslim ettiği gibidir tuzluluk oranı. Ki balıklar sağlıklıysa sorun yok demektir.
Normalde kurulumlar sırasında önce akvaryuma tuzlu su ve kayalar eklenir ve haftalarca ışıklar dahi açılmadan sabırla beklenir. Bu süre içerisinde akvaryumda balıklarımızın artıklarını temizleyecek bakterilerin iyice yerleşmesi sağlanır. Üstelik bir çok yeni kurulumda ışık yüzünden yosun patlaması yaşanmaktadır. Eğer balıkları koymamış olsaydınız size uzun süre ışıkları yakmayın derdim fakat canlıların biyolojik ritmi ve sağlıklı bir şekilde yaşamlarını sürdürebilmeleri için gece- gündüz döngüsü şart.
İkinci olarak ışık konusuna gelirsek sunsun 14000k gördüğüm kadarıyla. Beyaz ışık akvaryumda yosunu tetiklediğini biliyorum kendi tecrübelerimden. Ön camı sabahtan akşama kadar sildiğimi bile biliyorum o derece yani. floresanlar ile çok fazla verim alamadım. Zaten hangi marka olursa olsun bir süre sonra lambanın yapısı gereği ışık değerleri gittikçe değişiyor ve azalıyor. Özellikle mercanlar konusunda lps mantar vb türler ışık isteklerine bağlı olarak hem gölge hem de yüksek ışık istiyorlar. Benim size tavsiyem floresan kombinasyonları hem istediğiniz renk aralıklarını yakalayamıyor sürekli hem de beyaz ışık bazen sorun çıkartabiliyor. Çok pahalı olmamakla beraber deniz akvaryumlarındaki mercanlar için üretilmiş led lambalar var. Üzerlerinde hem mavi hem beyaz ışık barındırıyorlar. Görsel olarak karşısına oturup izlemek istediğimde ben beyazı kapatıp bir miktar mavileri kısıyorum. Mantarların anemonların içlerindeki fosforlar cayır cayır yanıyor ve muhteşem görsellik ortaya çıkıyor. Kendi kullandığım eski floresan sisteminde hem bu canlılarda biraz renk kaybı vardı hem de bu kadar çok ışık ayarı seçeneğim yoktu. Yani gün doğumu öğlen güneşi batımı ay ışığı gibi konseptleri askı tipi ışık ayarlı bir led lambayla sağlıyorum. Kesinlikle tavsiye ederim. Siz bence bütçeniz bu tip aksesuarlara el verene kadar elinizdeki lambanın birini mavi ile değiştirin. Hem görüntü olarak daha güzel olur hem de deniz canlılarının ihtiyaç duyduğu ışık aralığına daha yakın bir aralıkta ışıkla başlangıç yapmış olursunuz.
Daha önce bitkili tankınız varmış bu yüzden mercan bakımıyla ilgili zorlanacağınızı zannetmiyorum. Öncelikle gerekli testleri edinin. Tuz ölçer nitrit nitrat vb testlerin paket halinde satıldığı setler gördüm. Yurtdışındaki sitelerden bu setlerden birini alabilirsiniz. Mercanlar hem bitkiler gibi ışığa hem de balıklar gibi bazı besin maddelerine ihtiyaç duyuyor. Siz eksilen bu maddeleri elinizdeki testlerle tesbit ederek suya eklerseniz kesinlikle sağlıklı şekilde mercanları büyütebilirsiniz.
Son olarak uzun vadeli şekilde düşünürseniz. Deniz akvaryumuna ekleyeceğiniz suyun arıtılmış su olması gerekiyor. Forumdaki yazılarda okumuşsunuzdur illaki ters ozmos suyu diye. İşin özü musluk suyunun içinde akvaryuma koymak istemediğimiz koyunca yosun yapan ve çeşitli sorunları ortaya çıkaran bazı maddeler var. Suyu bunlardan arındırmak gerekiyor. Bu konuyla ilgili bir kaç makale okuyun eğer kafanıza yatarsa bir arıtma cihazı edinin derim ben. Bu süreç içerisinde de bu maddelerden arındırılmış suları kullanın olmadı damacana suyu ile buharlaşan suyun yerine su ekleyin.
Tekrardan hayırlı olsun. Bu basit tedbirleri başlangıçtan itibaren alırsanız inşallah çok büyük problemlerle karşılaşmazsınız.[/QUOTE]
üstad verdiğin bilgilerden dolayı allah razı olsun çok teşekkür ederim..
öncelikle seninde dediğin gibi balıkları hayatta geri veremem :D dayanamam yokluklarına :D sorun yok gibi duruyor hemde öncelikle sana sotmak istediklerimden biri bu ps olmayan sisteme olan güvenin ve bilgin şuan su çok net ve balıklarda bir sorun yok sistemin iş görmedini nasıl anlaşılır yani bu sistemin işe yarayıp yaramadığını nasıl anlıya bilirim arkadaştan boyunun çok pahalı olmayan bir ps alıp ek olarakta onu eklemeyi düşünüyorum sonuçta bir sistem var içinde yanına ek olarak onu yapsam olurmu sizce ve kullandığın armatür hakkında detaylı bir bilgi vere bilirmisin marka ve model olarak ve son olarak ışıkları hangi saatlerde açmam lazım günde kaç saat açmam gerekir..
tekrar çok teşekkür ederim...
[QUOTE=Exedra][URL]http://www.akvaryum.com/Forum/hermit_yengeci_k850485.asp[/URL][/QUOTE]
o zaman şanlıyız üstad bende yere düşen yemleri kime toplatıcam diye dertleniyordum :D
[QUOTE=emre kaya]Sayın Yakup yeni kurulumunuz hayırlı olsun.
Akvaryumun suyunu ve taşlarını eski bir tanktan aldığınız için bazı sıkıntılara karşı avantajlı başlamışsınız. Fakat balıkları eklemekte biraz acele etmişsiniz. Keşke eklemeseydiniz diyeceğim ama bu saatten sonra pek yapacak birşey yok tutup geri verin diyeceğim ama ben olsaydım vermek içimden gelmezdi.
Sevgili erdoğanın söylediği gibi tuzluluk oranı önemli fakat eski su kullandığınız için suyun sahibinin çok absürd bir oranda karışım hazırladığını sanmıyorum. Siz eğer suyu doldururken eksik kalan kısım vs olupta tatlı suyla tamamlamadıysanız arkadaşınızın teslim ettiği gibidir tuzluluk oranı. Ki balıklar sağlıklıysa sorun yok demektir.
Normalde kurulumlar sırasında önce akvaryuma tuzlu su ve kayalar eklenir ve haftalarca ışıklar dahi açılmadan sabırla beklenir. Bu süre içerisinde akvaryumda balıklarımızın artıklarını temizleyecek bakterilerin iyice yerleşmesi sağlanır. Üstelik bir çok yeni kurulumda ışık yüzünden yosun patlaması yaşanmaktadır. Eğer balıkları koymamış olsaydınız size uzun süre ışıkları yakmayın derdim fakat canlıların biyolojik ritmi ve sağlıklı bir şekilde yaşamlarını sürdürebilmeleri için gece- gündüz döngüsü şart.
İkinci olarak ışık konusuna gelirsek sunsun 14000k gördüğüm kadarıyla. Beyaz ışık akvaryumda yosunu tetiklediğini biliyorum kendi tecrübelerimden. Ön camı sabahtan akşama kadar sildiğimi bile biliyorum o derece yani. floresanlar ile çok fazla verim alamadım. Zaten hangi marka olursa olsun bir süre sonra lambanın yapısı gereği ışık değerleri gittikçe değişiyor ve azalıyor. Özellikle mercanlar konusunda lps mantar vb türler ışık isteklerine bağlı olarak hem gölge hem de yüksek ışık istiyorlar. Benim size tavsiyem floresan kombinasyonları hem istediğiniz renk aralıklarını yakalayamıyor sürekli hem de beyaz ışık bazen sorun çıkartabiliyor. Çok pahalı olmamakla beraber deniz akvaryumlarındaki mercanlar için üretilmiş led lambalar var. Üzerlerinde hem mavi hem beyaz ışık barındırıyorlar. Görsel olarak karşısına oturup izlemek istediğimde ben beyazı kapatıp bir miktar mavileri kısıyorum. Mantarların anemonların içlerindeki fosforlar cayır cayır yanıyor ve muhteşem görsellik ortaya çıkıyor. Kendi kullandığım eski floresan sisteminde hem bu canlılarda biraz renk kaybı vardı hem de bu kadar çok ışık ayarı seçeneğim yoktu. Yani gün doğumu öğlen güneşi batımı ay ışığı gibi konseptleri askı tipi ışık ayarlı bir led lambayla sağlıyorum. Kesinlikle tavsiye ederim. Siz bence bütçeniz bu tip aksesuarlara el verene kadar elinizdeki lambanın birini mavi ile değiştirin. Hem görüntü olarak daha güzel olur hem de deniz canlılarının ihtiyaç duyduğu ışık aralığına daha yakın bir aralıkta ışıkla başlangıç yapmış olursunuz.
Daha önce bitkili tankınız varmış bu yüzden mercan bakımıyla ilgili zorlanacağınızı zannetmiyorum. Öncelikle gerekli testleri edinin. Tuz ölçer nitrit nitrat vb testlerin paket halinde satıldığı setler gördüm. Yurtdışındaki sitelerden bu setlerden birini alabilirsiniz. Mercanlar hem bitkiler gibi ışığa hem de balıklar gibi bazı besin maddelerine ihtiyaç duyuyor. Siz eksilen bu maddeleri elinizdeki testlerle tesbit ederek suya eklerseniz kesinlikle sağlıklı şekilde mercanları büyütebilirsiniz.
Son olarak uzun vadeli şekilde düşünürseniz. Deniz akvaryumuna ekleyeceğiniz suyun arıtılmış su olması gerekiyor. Forumdaki yazılarda okumuşsunuzdur illaki ters ozmos suyu diye. İşin özü musluk suyunun içinde akvaryuma koymak istemediğimiz koyunca yosun yapan ve çeşitli sorunları ortaya çıkaran bazı maddeler var. Suyu bunlardan arındırmak gerekiyor. Bu konuyla ilgili bir kaç makale okuyun eğer kafanıza yatarsa bir arıtma cihazı edinin derim ben. Bu süreç içerisinde de bu maddelerden arındırılmış suları kullanın olmadı damacana suyu ile buharlaşan suyun yerine su ekleyin.
Tekrardan hayırlı olsun. Bu basit tedbirleri başlangıçtan itibaren alırsanız inşallah çok büyük problemlerle karşılaşmazsınız.[/QUOTE]
üstad verdiğin bilgilerden dolayı allah razı olsun çok teşekkür ederim..
öncelikle seninde dediğin gibi balıkları hayatta geri veremem :D dayanamam yokluklarına :D sorun yok gibi duruyor hemde öncelikle sana sotmak istediklerimden biri bu ps olmayan sisteme olan güvenin ve bilgin şuan su çok net ve balıklarda bir sorun yok sistemin iş görmedini nasıl anlaşılır yani bu sistemin işe yarayıp yaramadığını nasıl anlıya bilirim arkadaştan boyunun çok pahalı olmayan bir ps alıp ek olarakta onu eklemeyi düşünüyorum sonuçta bir sistem var içinde yanına ek olarak onu yapsam olurmu sizce ve kullandığın armatür hakkında detaylı bir bilgi vere bilirmisin marka ve model olarak ve son olarak ışıkları hangi saatlerde açmam lazım günde kaç saat açmam gerekir..
tekrar çok teşekkür ederim...
[QUOTE=Exedra][URL]http://www.akvaryum.com/Forum/hermit_yengeci_k850485.asp[/URL][/QUOTE]
o zaman şanlıyız üstad bende yere düşen yemleri kime toplatıcam diye dertleniyordum :D
Yeni Başlıyorum Sıfır Bilği..
[QUOTE=Exedra]Canlı kayalarla gelmiş olan bir canlı.Resim çok net değil,hermit yengeci de olabilir.[/QUOTE]
valla şimdi baktım göremedim gitmiş :D çekemedım yani daha iyisini büyük ihtimal kaya ile geldi ama çok ilginç oldu yani :D
[QUOTE=Exedra]Canlı kayalarla gelmiş olan bir canlı.Resim çok net değil,hermit yengeci de olabilir.[/QUOTE]
valla şimdi baktım göremedim gitmiş :D çekemedım yani daha iyisini büyük ihtimal kaya ile geldi ama çok ilginç oldu yani :D
Yeni Başlıyorum Sıfır Bilği..
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/166433/DSC_0832.JPG[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/166433/DSC_0830.JPG[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/166433/DSC_0831.JPG[/IMG]
Bu nedir acaba ben tankıma böyle bir şey koymadım az önce fark ettim bayağ hareket ediyor canlı yani şok oldum valla
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/166433/DSC_0832.JPG[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/166433/DSC_0830.JPG[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/166433/DSC_0831.JPG[/IMG]
Bu nedir acaba ben tankıma böyle bir şey koymadım az önce fark ettim bayağ hareket ediyor canlı yani şok oldum valla
Yeni Başlıyorum Sıfır Bilği..
[QUOTE=Exedra]Tuzlu su akvaryumuna sıfır bilgi ile başladıysanız sizinle işimiz var demek ki.[:D]
Eğer olurda konuda soru sorup cevap almazsanız ve konunuz gözümden kaçarsa bana özel mesaj atabilirsiniz[;)][/QUOTE]
eyvallah üstadım ilginden dolayı çok teşekkür ederim..
ben ilk akvaryuma başlarken araştır hemen başlama şöyle olur böyle olur dediler ben dirak daldım tuzlu suda yaptığım gibi kaybım belki çok oldu ama sonunda başardım bu tuzlu su daha zor evet ama bu zevki daha fazla uzak kalamadım ve hemen daldım çünki biliyorum sizin gibi bilgisini paylaşmayı seven insanlar tecrubeleri ile bu işi daha kolay öğrenmemi sağlıyacak..
Bu arada üstadım bu ölçülerde iyi bir resif akvaryumu için nasıl bir ışık sistemi önerirsin ben dıy olarak kendim ufak ufak bir armatür yapmak istiyorum ama öncesinde kombinasyonu nasıl yapmam gerektiği hangi marka ve hangi ürünleri kaçtane almam gerektiği gibi bilgileri edinmem lazım bu konudada yardımcı olursanız çok sevinirim...
[QUOTE=Exedra]Tuzlu su akvaryumuna sıfır bilgi ile başladıysanız sizinle işimiz var demek ki.[:D]
Eğer olurda konuda soru sorup cevap almazsanız ve konunuz gözümden kaçarsa bana özel mesaj atabilirsiniz[;)][/QUOTE]
eyvallah üstadım ilginden dolayı çok teşekkür ederim..
ben ilk akvaryuma başlarken araştır hemen başlama şöyle olur böyle olur dediler ben dirak daldım tuzlu suda yaptığım gibi kaybım belki çok oldu ama sonunda başardım bu tuzlu su daha zor evet ama bu zevki daha fazla uzak kalamadım ve hemen daldım çünki biliyorum sizin gibi bilgisini paylaşmayı seven insanlar tecrubeleri ile bu işi daha kolay öğrenmemi sağlıyacak..
Bu arada üstadım bu ölçülerde iyi bir resif akvaryumu için nasıl bir ışık sistemi önerirsin ben dıy olarak kendim ufak ufak bir armatür yapmak istiyorum ama öncesinde kombinasyonu nasıl yapmam gerektiği hangi marka ve hangi ürünleri kaçtane almam gerektiği gibi bilgileri edinmem lazım bu konudada yardımcı olursanız çok sevinirim...
Yeni Başlıyorum Sıfır Bilği..
[QUOTE=Exedra]Olur.[:iyi:]
Yumuşak mercanlarla başlamanız en iyisi olur sizin için ya da denizden domates anemonu koyabilirsiniz palyaçoların evi olur.[;)]
Daha önce akvaryum tecrubeniz var mı?[/QUOTE]
1.5 sene kadar bitkili akvaryum baktım daha çok bitki diyelim balıklarla çok ilgilenmedim :D
[QUOTE=Exedra]Olur.[:iyi:]
Yumuşak mercanlarla başlamanız en iyisi olur sizin için ya da denizden domates anemonu koyabilirsiniz palyaçoların evi olur.[;)]
Daha önce akvaryum tecrubeniz var mı?[/QUOTE]
1.5 sene kadar bitkili akvaryum baktım daha çok bitki diyelim balıklarla çok ilgilenmedim :D
Yeni Başlıyorum Sıfır Bilği..
[QUOTE=Exedra]14000K şuan için uygun.[:iyi:]
Tuzluluğu en kısa zamanda öğrenmeniz gerekiyor yoksa canlılarınızı kaybedebilirsiniz belkide tuzluluk şuan gereğinden düşük veya gereğinden fazladır,tuzluluğun kaç olduğunu öğrenmek ilk işiniz olmalı.[/QUOTE]
aynen üstadım yarın bakıcam o işe inşallah peki sizce bu florasan larda mercan ola bilirmi ?
[QUOTE=Exedra]14000K şuan için uygun.[:iyi:]
Tuzluluğu en kısa zamanda öğrenmeniz gerekiyor yoksa canlılarınızı kaybedebilirsiniz belkide tuzluluk şuan gereğinden düşük veya gereğinden fazladır,tuzluluğun kaç olduğunu öğrenmek ilk işiniz olmalı.[/QUOTE]
aynen üstadım yarın bakıcam o işe inşallah peki sizce bu florasan larda mercan ola bilirmi ?
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
