ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
hollowman299
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
30
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
25 Ekim 2006 17:30
Son Ziyaret:
03 Nisan 2025 19:11
Toplam Mesaj:
85 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ferhat Demir.
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Diyarbakir
Meslek:
Mühendis
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ferhat Demir. Yaş:31
SON 10 MESAJI
10 Aylık Tropheus Black Kriza Yavrularım
[QUOTE=deriinmavi] makrakantalar uzun süredir akvaryumda daha önce demasonilerden çok yavru aldım makrakantanın bi zararını görmedim ama daha dikkatli seyredecem vatoz konusunda çok haklısnız ama fotolarda denk gelmemiş ama 5 ader cüce vatoz var tankımda ve camlara hiç müdahe etmiyorum zaten[/QUOTE]
Bir arkadaş yaşamıştı o sorunu. [:iyi:]
İyi hobiler.
[QUOTE=deriinmavi] makrakantalar uzun süredir akvaryumda daha önce demasonilerden çok yavru aldım makrakantanın bi zararını görmedim ama daha dikkatli seyredecem vatoz konusunda çok haklısnız ama fotolarda denk gelmemiş ama 5 ader cüce vatoz var tankımda ve camlara hiç müdahe etmiyorum zaten[/QUOTE]
Bir arkadaş yaşamıştı o sorunu. [:iyi:]
İyi hobiler.
10 Aylık Tropheus Black Kriza Yavrularım
[QUOTE=deriinmavi]Merhabalar 7 ay önce 3 aylıkken aldığım yavru f1 black kriza larım şu anda 10 aylık oldular 3 tane erkek bariz belli ediyo kendini baya büyükler diğerlerinden ve yavaş yavaş kovalamacalar başladı bu boydaki balıkları tamamen akvaryumdan alıp tek tek bakıp dişi erkek olarak ayırıp koloniyi oluşturmak istiyorum bunu ben yapamam anlayan bir arkadaşımı çağıracam ama bu boyda kesin ayrım yapılırmı yoksa daha beklemek mi lazım birde 10 aylığa göre büyümeleri nasıl sizce ilk 3 aylık resimelerinide atıyorum[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191720/160120181623181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191720/160120181623391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191720/160120181631451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191720/160120181631511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191720/160120181631561.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba Yakup Bey,
Balıklar gayet sağlıklı ve iyi görünüyor. Cinsiyetlerini Anüs - Vent kontrolü ile belirleyebilirsiniz. Yavrudan Tropheus Duboisi büyüttüğüm ve koloni kurmak için verdiğim çabalar aklıma gelince yazma ihtiyacı duydum [:)] Size kendi tecrübelerime dayanarak bir iki tavsiyede bulunmak isterim. Makrakanta yerine cüce vatoz almanızı öneririm. Sebebi ise anne yumurtayı ağzına almadan makrakantaların yiyebilme ihtimalinin olması. Ayrıca vatozlar camdaki yosunları çok iyi temizliyorlar ve akvaryuma çok az müdahalede etmiş oluyorsunuz.
[QUOTE=deriinmavi]Merhabalar 7 ay önce 3 aylıkken aldığım yavru f1 black kriza larım şu anda 10 aylık oldular 3 tane erkek bariz belli ediyo kendini baya büyükler diğerlerinden ve yavaş yavaş kovalamacalar başladı bu boydaki balıkları tamamen akvaryumdan alıp tek tek bakıp dişi erkek olarak ayırıp koloniyi oluşturmak istiyorum bunu ben yapamam anlayan bir arkadaşımı çağıracam ama bu boyda kesin ayrım yapılırmı yoksa daha beklemek mi lazım birde 10 aylığa göre büyümeleri nasıl sizce ilk 3 aylık resimelerinide atıyorum[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191720/160120181623181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191720/160120181623391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191720/160120181631451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191720/160120181631511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/191720/160120181631561.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba Yakup Bey,
Balıklar gayet sağlıklı ve iyi görünüyor. Cinsiyetlerini Anüs - Vent kontrolü ile belirleyebilirsiniz. Yavrudan Tropheus Duboisi büyüttüğüm ve koloni kurmak için verdiğim çabalar aklıma gelince yazma ihtiyacı duydum [:)] Size kendi tecrübelerime dayanarak bir iki tavsiyede bulunmak isterim. Makrakanta yerine cüce vatoz almanızı öneririm. Sebebi ise anne yumurtayı ağzına almadan makrakantaların yiyebilme ihtimalinin olması. Ayrıca vatozlar camdaki yosunları çok iyi temizliyorlar ve akvaryuma çok az müdahalede etmiş oluyorsunuz.
Gouldian Finchler İçin A'dan Z'ye Genel Konu
[QUOTE=celalabay]Tebrikler Ferhat Bey, yavruları kendileri baktı mı? Birde kaç günlük bunlar? Benimkiler daha yuvayı terk edemedi :))[/QUOTE]
Teşekkür ederim Celal Bey. Kendileri baktılar ama mama takviyesini ve taze suyunu hiç ihmal etmedim. Resimlerden çıkardığım sonuçlara dayanarak 45-50 gün civarındalar. [:)] 1 hafta önce erkek yine kızıştı ve yavruları hafiften kovalamaya başladı, bende yuvayı çıkardım. Bu şekilde de 1 hafta idare ettik ama kovalama çok artınca yavruları ayırdım. [:)]
Yuvayı dün tekrar taktım, erkek hemen yuvayı örmeye başladı ve ardından dişi kuşum kalamar kemiğine dadandı.
Gözünüz aydın Celal Bey. [:)]
[QUOTE=hakanturken108]Ferhat bey sizin de yavrularınız ve kuşlarınız çok ama çok güzel.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim Hakan Bey.[:)]
[QUOTE=celalabay]Tebrikler Ferhat Bey, yavruları kendileri baktı mı? Birde kaç günlük bunlar? Benimkiler daha yuvayı terk edemedi :))[/QUOTE]
Teşekkür ederim Celal Bey. Kendileri baktılar ama mama takviyesini ve taze suyunu hiç ihmal etmedim. Resimlerden çıkardığım sonuçlara dayanarak 45-50 gün civarındalar. [:)] 1 hafta önce erkek yine kızıştı ve yavruları hafiften kovalamaya başladı, bende yuvayı çıkardım. Bu şekilde de 1 hafta idare ettik ama kovalama çok artınca yavruları ayırdım. [:)]
Yuvayı dün tekrar taktım, erkek hemen yuvayı örmeye başladı ve ardından dişi kuşum kalamar kemiğine dadandı.
Gözünüz aydın Celal Bey. [:)]
[QUOTE=hakanturken108]Ferhat bey sizin de yavrularınız ve kuşlarınız çok ama çok güzel.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim Hakan Bey.[:)]
Gouldian Finchler İçin A'dan Z'ye Genel Konu
Merhaba,
Faydalı bilgiler için çok teşekkürler öncelikle. [:)] Konuya bir katkıda ben yapmak isterim.
Bu türü yaklaşık 3 aydır bende besliyorum. Daha önce muhabbet(jumbo, yerli, çek), hint(jumbo, küçük ırk), küçük ırk papağanlar vb. bayağı kuş türü besledim. Bu tür gerçekten ayrı ve bakımı zevkli.
Diğer türler gibi çok korkak değiller ve belirttiğiniz gibi çok fazla seste çıkartmıyorlar(rahatsız edici türden [:)]).
Bende yavru aldım bu arada, dün ayrı kafese aldım. 7 yumurta yaptılar, 6 yavru aldım.
Bizim yavrucaklarda bunlar [:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/16477/110120181656111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/16477/110120181656131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/16477/110120181657131.jpg[/IMG]
Merhaba,
Faydalı bilgiler için çok teşekkürler öncelikle. [:)] Konuya bir katkıda ben yapmak isterim.
Bu türü yaklaşık 3 aydır bende besliyorum. Daha önce muhabbet(jumbo, yerli, çek), hint(jumbo, küçük ırk), küçük ırk papağanlar vb. bayağı kuş türü besledim. Bu tür gerçekten ayrı ve bakımı zevkli.
Diğer türler gibi çok korkak değiller ve belirttiğiniz gibi çok fazla seste çıkartmıyorlar(rahatsız edici türden [:)]).
Bende yavru aldım bu arada, dün ayrı kafese aldım. 7 yumurta yaptılar, 6 yavru aldım.
Bizim yavrucaklarda bunlar [:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/16477/110120181656111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/16477/110120181656131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/16477/110120181657131.jpg[/IMG]
Tetra 1200
[QUOTE=cagatayarda]Herkese merhaba tetra 1200 filtrenin şuan su kaçırma sorunu ile karşı karşıya kaldim. Fakat çözüm bulamıyorum. Sepet ve kafa birleşim yerinden kaçaklar var conta yeni fakat hala kaçak. Var ciddi anlamda bir fikri olan tecrübeli arkadaşlar varmıdır ?[/QUOTE]
Merhaba Çağatay Bey.
Aynı sıkıntı ile bende karşılaştım. Kafa contasının üzerine 7,8 tur teflon conta sararak takarsanız sorun çözülecektir.
[QUOTE=cagatayarda]Herkese merhaba tetra 1200 filtrenin şuan su kaçırma sorunu ile karşı karşıya kaldim. Fakat çözüm bulamıyorum. Sepet ve kafa birleşim yerinden kaçaklar var conta yeni fakat hala kaçak. Var ciddi anlamda bir fikri olan tecrübeli arkadaşlar varmıdır ?[/QUOTE]
Merhaba Çağatay Bey.
Aynı sıkıntı ile bende karşılaştım. Kafa contasının üzerine 7,8 tur teflon conta sararak takarsanız sorun çözülecektir.
Vatozlar İcin Kaliteli Yem
Hikari Tropical Algae Wafers vatoz yemini öneririm Halil Bey. Cüce vatozlarımda kullanıyorum. Kolay kolay dağılmıyor ve vatozlar çok seviyor. Uzun süredir kullanıyorum.
Hikari Tropical Algae Wafers vatoz yemini öneririm Halil Bey. Cüce vatozlarımda kullanıyorum. Kolay kolay dağılmıyor ve vatozlar çok seviyor. Uzun süredir kullanıyorum.
Akvaryum Sogutma W1209 Digital Termostat
[QUOTE=burakzzz]
Ferhat Bey,
Yardımınız için teşekkür ederim. Ne kadar bir buharlaşma oluyor ölçüm yaptınız mı? Tatildeyken sump motoru boşa çıkar mı acaba?[:?]
Bu arada Fan ile ilgili bir şey soracaktım, örnek fan 20 cm sizideki de bu şekilde sanırım. Benim sump genişliği 13-14 cm aşağı yukarı, bu boyutlarda alsam fanı tek bir fan sizdeki gibi yeterli olur mu? Yoksa 2 fan mı yapmam gerekir?
Saygılarımla.
[/QUOTE]
Rica ederim hocam. Benim akvaryumda buharlaşma çok fazla oluyor. Günlük 1-1,5 cm arası oluyor diyebilirim. (120*40*60 akvaryum ölçüleri) Buharlaşma miktarını etkileyen bir çok parametre var. Bunu en iyi deneyerek görebilirsiniz. Havanın temas edeceği yüzey alanı küçük olacağı için ben olsam 2 fan kullanırdım.
[QUOTE=burakzzz]
Ferhat Bey,
Yardımınız için teşekkür ederim. Ne kadar bir buharlaşma oluyor ölçüm yaptınız mı? Tatildeyken sump motoru boşa çıkar mı acaba?[:?]
Bu arada Fan ile ilgili bir şey soracaktım, örnek fan 20 cm sizideki de bu şekilde sanırım. Benim sump genişliği 13-14 cm aşağı yukarı, bu boyutlarda alsam fanı tek bir fan sizdeki gibi yeterli olur mu? Yoksa 2 fan mı yapmam gerekir?
Saygılarımla.
[/QUOTE]
Rica ederim hocam. Benim akvaryumda buharlaşma çok fazla oluyor. Günlük 1-1,5 cm arası oluyor diyebilirim. (120*40*60 akvaryum ölçüleri) Buharlaşma miktarını etkileyen bir çok parametre var. Bunu en iyi deneyerek görebilirsiniz. Havanın temas edeceği yüzey alanı küçük olacağı için ben olsam 2 fan kullanırdım.
Akvaryum Sogutma W1209 Digital Termostat
[QUOTE=burakzzz]Elinize sağlık,
Evim sürekli güneş alıyor, kışın iyiydi ama yazın sıcaklığı kontrol edemiyorum. Dün akvaryuma baktığımda 31,5 dereciyi görünce artık adım atmak lazım dedim. Yazdıklarınızı okudum, öncelikle bu sistem için almamız gereken ürünlerin tam bir listesini paylaşabilir misiniz? Mevcut ise ürünleri aldığınız yerlerin liklerinide paylaşabilir misiniz? Elektrik işlerinden anlamam ancak ürünler eksiksiz olursa bir elektrikçiye yaptırırım. Dikkat etmem detaylar var ise onları da belirtebilir misiniz? Paylaşım için tekrardan emeğinize ve elinize sağlık.
* Bu arada akvaryum arkadan sumplı ve tanganyika türleri besliyorum. Buhar camını öncen açma şansım pek yok, geçen otomatik yemlemenin 1 cm'lik boşluğundan atlayıp ölen balığım oldu. Bu sistemi arka taraftan sump kısmına bakacak şekilde kursam verim alır mıyım?
Bu arada akvaryum yaklaşık 230-250 lt görseli aşağıdaki gibidir.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/179972/130720171345001.jpg[/IMG]
Saygılarımla. [/QUOTE]
Rica ederim hocam. Tabiki paylaşırım.
Liste şöyle ;
1- W1209 12v Dijital Termostat [URL]http://urun.gittigidiyor.com/ev-elektronigi/kulucka-termostat-w1209-12v-dijital-termostat-akvaryum-buzdolabi-derindondurucu-termostati-290877618[/URL] Ben burdan aldım. Yurtdışından almak istersniz aynısını 2,3 dolara alabilirsiniz. Ben zaman kaybetmek istemediğim için burdan istedim. Yurtdışından alınca 30-45 gün sürebiliyor gelmesi.
2- 12 Volt adaptör (Modem adaptörü kullanıyorum. Örnek olması için link vereyim [URL]http://www.vatanbilgisayar.com/slx-122a-12v-2a-5-uclu-universal-tablet-pc-adaptoru.html[/URL]
3-12 Voltluk fan (Elimde vardı. Bilgisayarcılardan yada elektronik marketlerden alabilirsiniz. Örnek olması için link vereyim [URL]http://www.vatanbilgisayar.com/xigmatek-xlf-serisi-200mm-mavi-led-fan.html[/URL]
Liste bu şekilde hocam. Sumpta kullanarakta soğutma yapsanızda işe yarayacaktır. Çünkü soğuyan suyu basacaksınız akvaryuma. Fan ile soğutma yapınca buharlaşma çok oluyor. Ona dikkat ederseniz gayet güzel çalışır bence.
[QUOTE=burakzzz]Elinize sağlık,
Evim sürekli güneş alıyor, kışın iyiydi ama yazın sıcaklığı kontrol edemiyorum. Dün akvaryuma baktığımda 31,5 dereciyi görünce artık adım atmak lazım dedim. Yazdıklarınızı okudum, öncelikle bu sistem için almamız gereken ürünlerin tam bir listesini paylaşabilir misiniz? Mevcut ise ürünleri aldığınız yerlerin liklerinide paylaşabilir misiniz? Elektrik işlerinden anlamam ancak ürünler eksiksiz olursa bir elektrikçiye yaptırırım. Dikkat etmem detaylar var ise onları da belirtebilir misiniz? Paylaşım için tekrardan emeğinize ve elinize sağlık.
* Bu arada akvaryum arkadan sumplı ve tanganyika türleri besliyorum. Buhar camını öncen açma şansım pek yok, geçen otomatik yemlemenin 1 cm'lik boşluğundan atlayıp ölen balığım oldu. Bu sistemi arka taraftan sump kısmına bakacak şekilde kursam verim alır mıyım?
Bu arada akvaryum yaklaşık 230-250 lt görseli aşağıdaki gibidir.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/179972/130720171345001.jpg[/IMG]
Saygılarımla. [/QUOTE]
Rica ederim hocam. Tabiki paylaşırım.
Liste şöyle ;
1- W1209 12v Dijital Termostat [URL]http://urun.gittigidiyor.com/ev-elektronigi/kulucka-termostat-w1209-12v-dijital-termostat-akvaryum-buzdolabi-derindondurucu-termostati-290877618[/URL] Ben burdan aldım. Yurtdışından almak istersniz aynısını 2,3 dolara alabilirsiniz. Ben zaman kaybetmek istemediğim için burdan istedim. Yurtdışından alınca 30-45 gün sürebiliyor gelmesi.
2- 12 Volt adaptör (Modem adaptörü kullanıyorum. Örnek olması için link vereyim [URL]http://www.vatanbilgisayar.com/slx-122a-12v-2a-5-uclu-universal-tablet-pc-adaptoru.html[/URL]
3-12 Voltluk fan (Elimde vardı. Bilgisayarcılardan yada elektronik marketlerden alabilirsiniz. Örnek olması için link vereyim [URL]http://www.vatanbilgisayar.com/xigmatek-xlf-serisi-200mm-mavi-led-fan.html[/URL]
Liste bu şekilde hocam. Sumpta kullanarakta soğutma yapsanızda işe yarayacaktır. Çünkü soğuyan suyu basacaksınız akvaryuma. Fan ile soğutma yapınca buharlaşma çok oluyor. Ona dikkat ederseniz gayet güzel çalışır bence.
Akvaryum Sogutma W1209 Digital Termostat
[QUOTE=Altispinoza]
Hocam cevabınız için çok teşekkür ederim, 6 tane fan aldım 5 ini monte ettim ama calistirmiyorum. Kendim diy powerled armatür yapmıştım onu devreye aldım akvaryumun üstü açıldığı için su artık daha rahat buharlaşıyor. Sıcaklık su an 29 derece. Ama aslında bekledigim şey termostatin cinden gelecek olması. Buradaki elektrikçiler sordum bu kadar hassas ölçüm yapan cihazları yok, satanlar da 15 20 liraya satıyor. Ben 2 tanesini 10 liraya bekliyorum.
Açıkçası önümüzdeki günlerde sıcaklık yükselirse termostatsiz calistirabilirim ama onun da kendine giregöre sıkıntıları olacağını tahmin ediyorum(örneğin 30 dereceden birden 25 dereceye düşmesi gibi) sizin 1 fan ile bu başarıyı yakalamanız çok hoş. Benim için artısı güçlü fanın bikac dakika çalışıp susması olabilir.
Siz bağlantıları nasıl yaptınız acaba ben bir sema buldum ama emin olamiyorum açıkçası fotoğraf paylaşabilir miydiniz?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196907/120720171841541.jpg[/IMG][/QUOTE][QUOTE=Altispinoza]
Hocam cevabınız için çok teşekkür ederim, 6 tane fan aldım 5 ini monte ettim ama calistirmiyorum. Kendim diy powerled armatür yapmıştım onu devreye aldım akvaryumun üstü açıldığı için su artık daha rahat buharlaşıyor. Sıcaklık su an 29 derece. Ama aslında bekledigim şey termostatin cinden gelecek olması. Buradaki elektrikçiler sordum bu kadar hassas ölçüm yapan cihazları yok, satanlar da 15 20 liraya satıyor. Ben 2 tanesini 10 liraya bekliyorum.
Açıkçası önümüzdeki günlerde sıcaklık yükselirse termostatsiz calistirabilirim ama onun da kendine giregöre sıkıntıları olacağını tahmin ediyorum(örneğin 30 dereceden birden 25 dereceye düşmesi gibi) sizin 1 fan ile bu başarıyı yakalamanız çok hoş. Benim için artısı güçlü fanın bikac dakika çalışıp susması olabilir.
Siz bağlantıları nasıl yaptınız acaba ben bir sema buldum ama emin olamiyorum açıkçası fotoğraf paylaşabilir miydiniz?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196907/120720171841541.jpg[/IMG][/QUOTE]
Rica ederim hocam. Sıcaklık ayarının çok hassas olması gerekmiyor bence. En fazla 0,2-0,3 derece sapar, o da çok önemli bir fark değil bence. Şu an akvaryum 28 derece ve bir kere dengeye ulaştıktan sonra sistem rahatça idare ediyor kendini tek fan ile. Şuna dikkat etmeniz lazım. Termostatı 28 dereceye ayadıysanız ısıtıcıyı 26 yapınki ısıtıcı durmadan çalışmaya kalkmasın.
Uyguladığım yöntemi aşağıya yazıyorum hocam.
1- Termostatın ayarını yaptıktan sonra test etmeniz lazım açılıp kapanmasını hocam. Ayar için bu linki kullanabilirsiniz. [URL]https://www.youtube.com/watch?v=ZQr14YabXWM[/URL]
2-Kalibre için bu linki [URL]https://www.youtube.com/watch?v=s2Wkf99rQ48[/URL] kullandım ve akvaryum derecesi ile kontrol ettim.
Resimde ekleyeyim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/16477/130720171307241.jpg[/IMG]
1-En sağ ve En sola fandan gelen 2 kabloyu takıyorsunuz.(Sizde fan sayısı fazla olduğu için aynı kabloların birlikte olması gerekiyor.)
2-Ortadaki iki tane bölüme bir kablo çekip iki bölümü birbirine bağlıyorsunuz. (Resimdeki sarı kablo)
3-Adaptörden gelen 2 kablodan da - (eksi) kısmı en sağa, + kısmınıda hemen onun yanına (en sağın bir solu :)) takmanız gerekiyor.
Bu resimde akvaryumda takılı hali :
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/16477/130720171326361.jpg[/IMG][EDIT]hollowman299,2017-07-13 13:30:14[/EDIT]
[QUOTE=Altispinoza]
Hocam cevabınız için çok teşekkür ederim, 6 tane fan aldım 5 ini monte ettim ama calistirmiyorum. Kendim diy powerled armatür yapmıştım onu devreye aldım akvaryumun üstü açıldığı için su artık daha rahat buharlaşıyor. Sıcaklık su an 29 derece. Ama aslında bekledigim şey termostatin cinden gelecek olması. Buradaki elektrikçiler sordum bu kadar hassas ölçüm yapan cihazları yok, satanlar da 15 20 liraya satıyor. Ben 2 tanesini 10 liraya bekliyorum.
Açıkçası önümüzdeki günlerde sıcaklık yükselirse termostatsiz calistirabilirim ama onun da kendine giregöre sıkıntıları olacağını tahmin ediyorum(örneğin 30 dereceden birden 25 dereceye düşmesi gibi) sizin 1 fan ile bu başarıyı yakalamanız çok hoş. Benim için artısı güçlü fanın bikac dakika çalışıp susması olabilir.
Siz bağlantıları nasıl yaptınız acaba ben bir sema buldum ama emin olamiyorum açıkçası fotoğraf paylaşabilir miydiniz?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196907/120720171841541.jpg[/IMG][/QUOTE][QUOTE=Altispinoza]
Hocam cevabınız için çok teşekkür ederim, 6 tane fan aldım 5 ini monte ettim ama calistirmiyorum. Kendim diy powerled armatür yapmıştım onu devreye aldım akvaryumun üstü açıldığı için su artık daha rahat buharlaşıyor. Sıcaklık su an 29 derece. Ama aslında bekledigim şey termostatin cinden gelecek olması. Buradaki elektrikçiler sordum bu kadar hassas ölçüm yapan cihazları yok, satanlar da 15 20 liraya satıyor. Ben 2 tanesini 10 liraya bekliyorum.
Açıkçası önümüzdeki günlerde sıcaklık yükselirse termostatsiz calistirabilirim ama onun da kendine giregöre sıkıntıları olacağını tahmin ediyorum(örneğin 30 dereceden birden 25 dereceye düşmesi gibi) sizin 1 fan ile bu başarıyı yakalamanız çok hoş. Benim için artısı güçlü fanın bikac dakika çalışıp susması olabilir.
Siz bağlantıları nasıl yaptınız acaba ben bir sema buldum ama emin olamiyorum açıkçası fotoğraf paylaşabilir miydiniz?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196907/120720171841541.jpg[/IMG][/QUOTE]
Rica ederim hocam. Sıcaklık ayarının çok hassas olması gerekmiyor bence. En fazla 0,2-0,3 derece sapar, o da çok önemli bir fark değil bence. Şu an akvaryum 28 derece ve bir kere dengeye ulaştıktan sonra sistem rahatça idare ediyor kendini tek fan ile. Şuna dikkat etmeniz lazım. Termostatı 28 dereceye ayadıysanız ısıtıcıyı 26 yapınki ısıtıcı durmadan çalışmaya kalkmasın.
Uyguladığım yöntemi aşağıya yazıyorum hocam.
1- Termostatın ayarını yaptıktan sonra test etmeniz lazım açılıp kapanmasını hocam. Ayar için bu linki kullanabilirsiniz. [URL]https://www.youtube.com/watch?v=ZQr14YabXWM[/URL]
2-Kalibre için bu linki [URL]https://www.youtube.com/watch?v=s2Wkf99rQ48[/URL] kullandım ve akvaryum derecesi ile kontrol ettim.
Resimde ekleyeyim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/16477/130720171307241.jpg[/IMG]
1-En sağ ve En sola fandan gelen 2 kabloyu takıyorsunuz.(Sizde fan sayısı fazla olduğu için aynı kabloların birlikte olması gerekiyor.)
2-Ortadaki iki tane bölüme bir kablo çekip iki bölümü birbirine bağlıyorsunuz. (Resimdeki sarı kablo)
3-Adaptörden gelen 2 kablodan da - (eksi) kısmı en sağa, + kısmınıda hemen onun yanına (en sağın bir solu :)) takmanız gerekiyor.
Bu resimde akvaryumda takılı hali :
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/16477/130720171326361.jpg[/IMG][EDIT]hollowman299,2017-07-13 13:30:14[/EDIT]
Akvaryum Sogutma W1209 Digital Termostat
[QUOTE=Altispinoza]Ben aynı sistemin 5 fanlisindan kurmak istiyorum 270lt akvaryum için, Nasıl bir adaptör veya sürücü almam lazim bi de fanlardan verim alabildiniz mı su anda su sicakligim 32 derece 26 ya çeksem yeter diye düşünüyorum.[/QUOTE]
Merhaba Koray Bey,
Ne zamandır aklımdaydı ve bu yazıyı gördükten sonra yapmaya karar verdim. (Arkadaşa teşekkür ederim bu arada [:)]) İnternet üzerinden aynı termostattan aldım. Sistemi kurdum ve şu an kullanıyorum. Akvaryumun su sıcaklığı 34-36 derecelere kadar çıkıyordu. Sistemi kurduktan sonra 28 derecede sabitledim. 12V'luk modem adaptörü kullandım ve 12 V'luk tek fan ile kullanıyorum. Bu arada akvaryumum 288 LT.
5 fan çok fazla gelecektir. 2 fan bile rahatça işinizi görecektir bence.
[QUOTE=Altispinoza]Ben aynı sistemin 5 fanlisindan kurmak istiyorum 270lt akvaryum için, Nasıl bir adaptör veya sürücü almam lazim bi de fanlardan verim alabildiniz mı su anda su sicakligim 32 derece 26 ya çeksem yeter diye düşünüyorum.[/QUOTE]
Merhaba Koray Bey,
Ne zamandır aklımdaydı ve bu yazıyı gördükten sonra yapmaya karar verdim. (Arkadaşa teşekkür ederim bu arada [:)]) İnternet üzerinden aynı termostattan aldım. Sistemi kurdum ve şu an kullanıyorum. Akvaryumun su sıcaklığı 34-36 derecelere kadar çıkıyordu. Sistemi kurduktan sonra 28 derecede sabitledim. 12V'luk modem adaptörü kullandım ve 12 V'luk tek fan ile kullanıyorum. Bu arada akvaryumum 288 LT.
5 fan çok fazla gelecektir. 2 fan bile rahatça işinizi görecektir bence.
SON MESAJLAR
- Üçgen Şekilli Yosun Fatihsm, 00:27
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Sessiz Şelale Filtre Önerisi Sufisu, 23:18
Filtreleme Seçenekleri - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
KULLANICILAR
- 83 Online Kullanıcı, 45 Üye
Online Kullanıcılar
omerkaya40,
sorbiek,
HaydarGul,
Malawi market,
Urar,
Azizdurdenn,
yeekim,
lojistisyen,
NightWist,
osmandbnl,
BilalM.,
sina cen,
Kınayu,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
Sungurr,
mesut alak,
Kuduoglu,
Arch.Hüseyin,
Pandkoal,
0rnn,
Cyber_Scout,
MuratOzdemir,
Ciyus,
Mirt,
by__cg,
Sekizo,
EMRECAN12,
TheDS,
zen666,
Zombie2626,
Tortuga7,
darknessmania,
nniiaa,
HüseyinUysal,
Fin World,
NautilusLordu,
propecia,
Aquarist101,
oguzkanmaz,
mightymurat,
Akyol hobi,
Taha⚡,
şansal,
platinium,
LeventYorganci,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
