ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
sametyildiz
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
476
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
25 Şubat 2014 13:40
Son Ziyaret:
15 Mayıs 2026 14:58
Toplam Mesaj:
382 [0.08 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
15 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Samet Yıldız
Doğum Tarihi:
13 Nisan 1998
Yaş:
28
İl:
Istanbul
Meslek:
Yazılım Geliştiricisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Samet YILDIZ
SON 10 MESAJI
Bolivian Ram Yavruları
[QUOTE=Sercan Ç.]Yeni cüce amerikan projem için yaza doğru sizi rahatsız edebilirim.Yerli üretim bolivian arayışım olacak.[/QUOTE]
Tabii haberleşelim mutlaka [:D]
[QUOTE=Sercan Ç.]Yeni cüce amerikan projem için yaza doğru sizi rahatsız edebilirim.Yerli üretim bolivian arayışım olacak.[/QUOTE]
Tabii haberleşelim mutlaka [:D]
Bolivian Ram Yavruları
Selamlar,
Bir süredir yavru almak için bir grup Bolivian Ram ile uğraşıyorum. Elimde iki çift oldu ve bir çiftin ilk yumurta denemesi tahmin edildiği gibi olumsuz sonuçlandı.
Bunun ardından bir diğer çift eş tuttu ve yumurta dizdi. Bu çiftleşmenin hemen ardından çok şiddetli bir gerginlik oluştu tankta. Erkek sanırım yumurtaları aşırı sahiplendi ve dişiyi tartaklamaya başladı. Aslında yavrulara bakmalarını tecrübe etmek ilk hedefimdi. Ama bu durumda müdahale etmek durumunda kaldım. Tanka müdahale etmişken artık erkeğinde yumurtalara bakacağına karşı şüphem oluştu ve yumurtaları aynı tank içinde yavruluğa alma kararı aldım.
Yumurtaların dizilmesinden bu yana yaklaşık 1 hafta oldu. Yarı yarıya ters osmoz ve çeşme suyu ile kurulmuş tankım. Ph da yaklaşık 6.8 diyebilirim. Test kiti ile takip ettiğim için net söyleyemiyorum. Ama sanıyorum su değerlerim fena değil mantarlaşma oldukça az oldu. Döllenme oranında yüksek gibi. Toplamda 10-15 tane gözlemledim ve bunlarıda damlalıkla temizledim.
Dün tüm yavrular serbest yüzüşe geçti ve mikro yemle ilk yemlemelerini yapmaya başladım.
Bu süreçte aşama aşama fotoğraflayıp kayıt altına almak istedim [:)] ve durumu sizlerle paylaşmak istiyorum.
İlk 24 saat:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/250220262315031.jpg[/IMG]
2. Gün siyahlaşan yumurtalar belli oluyor
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/250220262316041.jpg[/IMG]
3. Gün artık meşhur sallanan kuyruk evresi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/250220262317021.jpg[/IMG]
4. Gün artık yumurtalardan ayrılmış yavrular keselerini tüketip spin atmaya başladı [:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/250220262318051.jpg[/IMG]
7. Gün neredeyse keseler tükendi ve kümelenme başladı. Artık serbest yüzüşe başlamaları an meselesi idi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/250220262320391.jpg[/IMG]
8. Gün sonunda neredeyse tüm yavrular serbest yüzüşe geçti.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/250220262329401.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/250220262333351.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/250220262323371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/250220262323401.jpg[/IMG]
Durum fena gözükmüyor sanırım 100 e yakın yavru var. Önümdeki günler kritik. Elimden geldiğince kayıba mani olmaya çalışacağım. Asıl kayıpların bu süreçte olacağını tahmin ediyorum. Bakalım göreceğiz [^_^]
Önümüzdeki bir iki gün içerisinde de artemia ya da başlamayı planlıyorum.
Süreci de paylaşmaya devam edeceğim.
İyi hobiler[EDIT]sametyildiz,2026-02-26 00:04:34[/EDIT]
Selamlar,
Bir süredir yavru almak için bir grup Bolivian Ram ile uğraşıyorum. Elimde iki çift oldu ve bir çiftin ilk yumurta denemesi tahmin edildiği gibi olumsuz sonuçlandı.
Bunun ardından bir diğer çift eş tuttu ve yumurta dizdi. Bu çiftleşmenin hemen ardından çok şiddetli bir gerginlik oluştu tankta. Erkek sanırım yumurtaları aşırı sahiplendi ve dişiyi tartaklamaya başladı. Aslında yavrulara bakmalarını tecrübe etmek ilk hedefimdi. Ama bu durumda müdahale etmek durumunda kaldım. Tanka müdahale etmişken artık erkeğinde yumurtalara bakacağına karşı şüphem oluştu ve yumurtaları aynı tank içinde yavruluğa alma kararı aldım.
Yumurtaların dizilmesinden bu yana yaklaşık 1 hafta oldu. Yarı yarıya ters osmoz ve çeşme suyu ile kurulmuş tankım. Ph da yaklaşık 6.8 diyebilirim. Test kiti ile takip ettiğim için net söyleyemiyorum. Ama sanıyorum su değerlerim fena değil mantarlaşma oldukça az oldu. Döllenme oranında yüksek gibi. Toplamda 10-15 tane gözlemledim ve bunlarıda damlalıkla temizledim.
Dün tüm yavrular serbest yüzüşe geçti ve mikro yemle ilk yemlemelerini yapmaya başladım.
Bu süreçte aşama aşama fotoğraflayıp kayıt altına almak istedim [:)] ve durumu sizlerle paylaşmak istiyorum.
İlk 24 saat:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/250220262315031.jpg[/IMG]
2. Gün siyahlaşan yumurtalar belli oluyor
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/250220262316041.jpg[/IMG]
3. Gün artık meşhur sallanan kuyruk evresi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/250220262317021.jpg[/IMG]
4. Gün artık yumurtalardan ayrılmış yavrular keselerini tüketip spin atmaya başladı [:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/250220262318051.jpg[/IMG]
7. Gün neredeyse keseler tükendi ve kümelenme başladı. Artık serbest yüzüşe başlamaları an meselesi idi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/250220262320391.jpg[/IMG]
8. Gün sonunda neredeyse tüm yavrular serbest yüzüşe geçti.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/250220262329401.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/250220262333351.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/250220262323371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/250220262323401.jpg[/IMG]
Durum fena gözükmüyor sanırım 100 e yakın yavru var. Önümdeki günler kritik. Elimden geldiğince kayıba mani olmaya çalışacağım. Asıl kayıpların bu süreçte olacağını tahmin ediyorum. Bakalım göreceğiz [^_^]
Önümüzdeki bir iki gün içerisinde de artemia ya da başlamayı planlıyorum.
Süreci de paylaşmaya devam edeceğim.
İyi hobiler[EDIT]sametyildiz,2026-02-26 00:04:34[/EDIT]
Seachem Ammonia Alert Hakkında
[QUOTE=R4UF]Merhabalar değerli hobidaşlar
Seachem ammonia alert kullanıyorum fakat gösterge rengi konusunda tam emin olamadığım bir konu var.
Fotoğrafta göstergenin safe bölgesinde mi alert bölgesinde mi olduğu hakkında yorum yapamıyorum.
Akvaryum dışında 1 saat çesme suyunda da beklettim ama renk değişimi olmadı yine aynı yeşil sarı arası bir renk göstermekte. Sizce periyodik su değişimi dışında direk büyük bir su değişimine gitmeli miyim?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/274573/120220262353281.jpg[/IMG][/QUOTE]
Çeşmesi suyunda amonyak olmamalı, o sebeple güvenli bölgeyi göstermiştir. Şuanda da akvaryumunuz da güvenli bölgede gibi gözüküyor. Bu ürünü 4-5 sene önce bende kullanmıştım ve aynı tereddütleri yaşamıştım :D bu arada sanırım orta kısımda bir naylon da oluyordu onu çıkarmak gerekiyor ben bir kaç gün öyle kullanmıştım hatta [:)))] oradan aklımda kalmış. Üründe bir değişiklik oldu mu bilmiyorum ama koruma bandı var mı yine de bir kontrol edin derim.
[QUOTE=R4UF]Merhabalar değerli hobidaşlar
Seachem ammonia alert kullanıyorum fakat gösterge rengi konusunda tam emin olamadığım bir konu var.
Fotoğrafta göstergenin safe bölgesinde mi alert bölgesinde mi olduğu hakkında yorum yapamıyorum.
Akvaryum dışında 1 saat çesme suyunda da beklettim ama renk değişimi olmadı yine aynı yeşil sarı arası bir renk göstermekte. Sizce periyodik su değişimi dışında direk büyük bir su değişimine gitmeli miyim?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/274573/120220262353281.jpg[/IMG][/QUOTE]
Çeşmesi suyunda amonyak olmamalı, o sebeple güvenli bölgeyi göstermiştir. Şuanda da akvaryumunuz da güvenli bölgede gibi gözüküyor. Bu ürünü 4-5 sene önce bende kullanmıştım ve aynı tereddütleri yaşamıştım :D bu arada sanırım orta kısımda bir naylon da oluyordu onu çıkarmak gerekiyor ben bir kaç gün öyle kullanmıştım hatta [:)))] oradan aklımda kalmış. Üründe bir değişiklik oldu mu bilmiyorum ama koruma bandı var mı yine de bir kontrol edin derim.
Yeni Balık Eklemesi Galaxy Tetra (güncelleme)
Gerçekten çok güzel gözüküyor [:nazar:] emeğinize sağlık. Görselliğine renklere bayıldım [3)] Daha çok resim paylaşmanızı bekliyoruz [:)]
Gerçekten çok güzel gözüküyor [:nazar:] emeğinize sağlık. Görselliğine renklere bayıldım [3)] Daha çok resim paylaşmanızı bekliyoruz [:)]
G. Amerika Biyotop Kurulumu - Guapore Nehri
Herkese tekrar merhaba,
Tankın güncel durumu kısaca paylaşmak istedim.
Suyun oturması sonrasında canlı eklemesine hafta hafta başladım başta biraz ramshorn salyangozları, sonrasında elimdeki eşleme dışı kalan 2 bolivian ram (biri net dişi, diğerinde muhtemelen öyle ama biraz daha boylanmasını bekliyorum), 6 adet otoclincus, ve 16 adet black phantom tetra tanka eklendi.
Bir önceki güncellemede bahsettiğim gibi su üstü bitkilerini bir kaç porsiyon frogbitle değiştirdim.
Bunları ekleyince şelale aparatının yüzey bitkilerini çok hareket ettirdiğini fark ettim ve standart basış ucuyla değiştirip, sağ arka köşede hafif sola ve yüzeye yönlenecek şekilde yerleştirdim.
Açıkçası çok daha iyi kamufle oldu ve yüzey bitkileri de sol tarafta birikiyor. Şimdilik durum daha iyi gözüküyor.
Yüzeyde kökler oluşan pamukçuklanma sebebiyle kopan pamukçuklar birikmişti. Bende kenarımdaki yüzey skimmerı tanka ekledim. Yüzey bitkilerinden ötürü günde 1 er saat 2 kere çalıştırıyorum. Yüzey temizlendi şimdilik durum iyi gözüküyor. Köklerdeki pamukçuklanmayla zaten otolar ve ramshornlarda ilgileniyor.
Canlı popülasyonum şuan için tamam. Köklü bitkilerin biraz daha gelişmesi sonrasında bir kaç hafta sonra son kalarak starbai grubu eklemeyi planlıyorum.
Durum şuan için iyi gözüküyor. Bitkiler yavaş yavaş oturmaya başladı. Umarım daha da iyi olacak. Güncellemeye devam edeceğim.
İşte şuanki fotoğraflar :
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262112481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262112521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262112551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262112591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262113021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262113051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262113091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262113121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262113151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262113191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262113211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262113271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262113301.jpg[/IMG][EDIT]sametyildiz,2026-02-11 21:20:02[/EDIT]
Herkese tekrar merhaba,
Tankın güncel durumu kısaca paylaşmak istedim.
Suyun oturması sonrasında canlı eklemesine hafta hafta başladım başta biraz ramshorn salyangozları, sonrasında elimdeki eşleme dışı kalan 2 bolivian ram (biri net dişi, diğerinde muhtemelen öyle ama biraz daha boylanmasını bekliyorum), 6 adet otoclincus, ve 16 adet black phantom tetra tanka eklendi.
Bir önceki güncellemede bahsettiğim gibi su üstü bitkilerini bir kaç porsiyon frogbitle değiştirdim.
Bunları ekleyince şelale aparatının yüzey bitkilerini çok hareket ettirdiğini fark ettim ve standart basış ucuyla değiştirip, sağ arka köşede hafif sola ve yüzeye yönlenecek şekilde yerleştirdim.
Açıkçası çok daha iyi kamufle oldu ve yüzey bitkileri de sol tarafta birikiyor. Şimdilik durum daha iyi gözüküyor.
Yüzeyde kökler oluşan pamukçuklanma sebebiyle kopan pamukçuklar birikmişti. Bende kenarımdaki yüzey skimmerı tanka ekledim. Yüzey bitkilerinden ötürü günde 1 er saat 2 kere çalıştırıyorum. Yüzey temizlendi şimdilik durum iyi gözüküyor. Köklerdeki pamukçuklanmayla zaten otolar ve ramshornlarda ilgileniyor.
Canlı popülasyonum şuan için tamam. Köklü bitkilerin biraz daha gelişmesi sonrasında bir kaç hafta sonra son kalarak starbai grubu eklemeyi planlıyorum.
Durum şuan için iyi gözüküyor. Bitkiler yavaş yavaş oturmaya başladı. Umarım daha da iyi olacak. Güncellemeye devam edeceğim.
İşte şuanki fotoğraflar :
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262112481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262112521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262112551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262112591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262113021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262113051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262113091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262113121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262113151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262113191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262113211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262113271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/110220262113301.jpg[/IMG][EDIT]sametyildiz,2026-02-11 21:20:02[/EDIT]
Geçmeyen Kireç Lekesi
Bende 3-4 yıllık ilk tankımı yeniden kurulum için boşalttım ve yüzeye yakın cam yüzeylerindeki kreç izleriniz temizlemek için Sera Glass Cleaner kullanmıştım.
Mucize bir ürün değil ama oldukça işime yaradı. Lekelerin üzerine sıkıp biraz bekleyince izler yumuşuyor ve kredi kartı ile kazınabilir oluyordu. Ama belki günlerce ara ara, cam cam temizledim [:D] biraz vakit aldı ama en sonunda pırıl pırıl oldu. Sadece benim acemiliğimden bolca kalan çizik izleri kaldı [:lol:]. Sonrasında crystalpronun ürününe denk geldim ama kullanmaya gerek kalmadı. Bu arada kreç lekelerinde ürünü sık bir bezle siz tamam diye bir şey yok bence. Biraz inatçı ve sabırlı olmak lazım, uğraştıkça bir şekilde çıkıyor. Bu ürünlerden birini deneyebilirsiniz.
Bende 3-4 yıllık ilk tankımı yeniden kurulum için boşalttım ve yüzeye yakın cam yüzeylerindeki kreç izleriniz temizlemek için Sera Glass Cleaner kullanmıştım.
Mucize bir ürün değil ama oldukça işime yaradı. Lekelerin üzerine sıkıp biraz bekleyince izler yumuşuyor ve kredi kartı ile kazınabilir oluyordu. Ama belki günlerce ara ara, cam cam temizledim [:D] biraz vakit aldı ama en sonunda pırıl pırıl oldu. Sadece benim acemiliğimden bolca kalan çizik izleri kaldı [:lol:]. Sonrasında crystalpronun ürününe denk geldim ama kullanmaya gerek kalmadı. Bu arada kreç lekelerinde ürünü sık bir bezle siz tamam diye bir şey yok bence. Biraz inatçı ve sabırlı olmak lazım, uğraştıkça bir şekilde çıkıyor. Bu ürünlerden birini deneyebilirsiniz.
G. Amerika Biyotop Kurulumu - Guapore Nehri
[QUOTE=Hobimus]Bence çok başarılı sade ve doğal olmuş, tankın gelişimini ve ram leri ben de sabırsızlıkla bekliyor olacağım[:)] Aktif toprağı kaç gram ya da kilo kullandınız? Bir de gelişmelerde ph ve tds den de bahseder misiniz. Ro su kullanıyorum, sadece denemek için (96litre) filtrede 200 300 gr aktif toprak kullandım ph 7 civarı birkaç gün düştü sonra tekrar 8 gibi seyrediyor, gerçi hoş balıklar (kardinaller) düşük tds den dolayı yumurta döküyorlar. İki adet gözenekli taş var salınım testi yapmıştım. Yüzey dalgalı belki co2 kaçışı da etkiliyordur
Tanenden dolayı ışık şiddeti düşeceğinden bitkiler için sıkıntı olabilir mi[/QUOTE]
Teşekkürler, tabanda 5L kadar Oase Base Soil Substrate mevcut. Su da yarı ters ozmos yarı çeşme suyu. Bu oranla diğer tanklarımda yaklaşık olarak 6.8 phı yakalıyorum. Hatta altı olduğunu düşünüyorum. Sera test çubuklarının 6.4 ve 6.8 arası bir renge ulaşıyor. Belki çok belirleyici kesin bir sonuç olmasa da aylardır 3 ayrı tankta bu sonucu alıyorum. Yeni kurduğumda tankta henüz ölçmedim ama benzer olacağını tahmin ediyorum.
KH 3-6 ve GH 4-8 diye çıkıyordu diye aklımda kalmış ama emin değilim yanlış olmasın.
Su değişimlerinde de dediğim gibi oran hep sabit ters osmoz kullanmaya başladığımdan beri bir sorunda yaşamadım.
Phınız 8 e dönüyorsa sanırım uygulamanızda bir terslik var. Belki arıtılmış su oranını arttırmanız yardımcı olur ama ayrı bir konuda daha tecrübeli arkadaşlara bir danışmanızı öneririm. Benim henüz başıma o tarz bir durum gelmedi.
[EDIT]sametyildiz,2026-01-23 23:58:09[/EDIT]
[QUOTE=Hobimus]Bence çok başarılı sade ve doğal olmuş, tankın gelişimini ve ram leri ben de sabırsızlıkla bekliyor olacağım[:)] Aktif toprağı kaç gram ya da kilo kullandınız? Bir de gelişmelerde ph ve tds den de bahseder misiniz. Ro su kullanıyorum, sadece denemek için (96litre) filtrede 200 300 gr aktif toprak kullandım ph 7 civarı birkaç gün düştü sonra tekrar 8 gibi seyrediyor, gerçi hoş balıklar (kardinaller) düşük tds den dolayı yumurta döküyorlar. İki adet gözenekli taş var salınım testi yapmıştım. Yüzey dalgalı belki co2 kaçışı da etkiliyordur
Tanenden dolayı ışık şiddeti düşeceğinden bitkiler için sıkıntı olabilir mi[/QUOTE]
Teşekkürler, tabanda 5L kadar Oase Base Soil Substrate mevcut. Su da yarı ters ozmos yarı çeşme suyu. Bu oranla diğer tanklarımda yaklaşık olarak 6.8 phı yakalıyorum. Hatta altı olduğunu düşünüyorum. Sera test çubuklarının 6.4 ve 6.8 arası bir renge ulaşıyor. Belki çok belirleyici kesin bir sonuç olmasa da aylardır 3 ayrı tankta bu sonucu alıyorum. Yeni kurduğumda tankta henüz ölçmedim ama benzer olacağını tahmin ediyorum.
KH 3-6 ve GH 4-8 diye çıkıyordu diye aklımda kalmış ama emin değilim yanlış olmasın.
Su değişimlerinde de dediğim gibi oran hep sabit ters osmoz kullanmaya başladığımdan beri bir sorunda yaşamadım.
Phınız 8 e dönüyorsa sanırım uygulamanızda bir terslik var. Belki arıtılmış su oranını arttırmanız yardımcı olur ama ayrı bir konuda daha tecrübeli arkadaşlara bir danışmanızı öneririm. Benim henüz başıma o tarz bir durum gelmedi.
[EDIT]sametyildiz,2026-01-23 23:58:09[/EDIT]
G. Amerika Biyotop Kurulumu - Guapore Nehri
Herkese tekrar selamlar,
Bir kaç gün önce kurulumu tamamladım. Son durumu sizlerle paylaşmak istiyorum.
Öncelikle tabanda bir kaç düzeltmeye gittim. Genel çerçeve yine aynı solda 10 cm sağda 5-6 cm. Sol taraftaki yükseltiyi korumak ve silis kum kullanımını azaltmak için lav kırığı filelerini kalınlaştıradım. Şuan ort. 8 cm oldu, üstünde de bir kaç cm silis kum. Bu şekilde çekindiğim aneorabik ceplerin önüne geçtiğimi umuyorum.
Ayrıca bir kaç nehir akarsularda rastlanabileceğini düşündüğüm yuvarlak hatlı kayalar satın aldım. Tabi bu aşamada kalsiyum benzeri içeriklerden uzak olduğunu satıcı ile netleştirdim. Nötr olduğunu farz ediyorum.
Bu kayaları da direk filelerin üzerine yerleştirdim. Direk kuma koymak kapak misali tabanı bloklayabilirmiş diye okudum. Lav kırıkları daki sirkülasyon ile altlarınında su akışına müsait olmasını umuyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/230120262219391.jpg[/IMG]
Bahsettiğim bitkileride bu süreçte temin ettim. Aralarında sadece Helanthium bolivianum 'Angustifolius' bulmakta güçlük çektim. Ama bir Petshopta bir kaç saksı denk gelince hemen aldım. Zaten arkalara azar azar dikme niyetindeydim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/230120262244461.jpg[/IMG]
Hydrocotyle leucocephalalar ise sanırım emers olarak gelişmiş, yaprakları beklediğimden iri oldu. Ama zamanla yeni sürgünler vermesini ve su altı formların ulaşmasını umuyorum.
Helanthium tenellumlar ise invitro. Şuan minicik boyuttalar ama adapte olabilirlerse biraz boylanıp yayılmalarını bekliyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/230120262221491.jpg[/IMG]
Bahsettiğim gibi bir kaç su üstü bitkimde var ama onlarında adaptasyona ihtiyacı var şuan oldukça çirkin bir formdalar. Belki yeni bitkiler ile yüzeyi destekleyebilirim.
Köklerin diplerine de Crequa Twigy Mix dal parçaları ve daha önce topladığım meşe yapraklarını dağıttım. Bir kaç kozalakta attım sonrasında ama onları ayrıca kaynatmaya üşendiğim için şuanlık yüzer durumdalar [:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/230120262247391.jpg[/IMG]
Şuan tabi çok yeni olduğu için su bulanık bir kaç haftaya toparlaması umuyorum. Bu süreçte belki bir kaç salyangoz atarım. Sonrasında otoclincus ile canlı eklemeye başlarım diye düşünüyorum. Cory ve Bolivian Ram şuanlık bitkileri sökecekdir, o sebeple onlar en son katılacak tanka.
Özetle açıkçası beklediğimden çok daha güzel bir tank oluştu gibi. Umarım her şey yolunda gider ve bitkilerde umduğum gibi yerleşir tanka.
Şuanlık tek sorun sağ da gözüken şelale aparatı. Onu saklamanın yolunu bulamadım. Sol cama almayı düşündüm ama kütük akıntıyı çok kesecekti. Sağ camda görüntüsü çirkin olsa da hafif yüzeye vurunca suyu çok güzel dalgalandırdığı için orada tutmaya karar verdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/230120262241171.jpg[/IMG]
Şuanlık durum bu şekilde. Biliyorum su bulanık belki görüntüler tam net olmuyor. Ama yeni kurulum heyecanı sarınca birileri ile paylaşmak istedim. Hobi dışındakiler pek anlayamıyor [:lol:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/230120262242121.jpg[/IMG]
Yorumlar için tekrar teşekkürler ilerleyen haftalarda gelişme oldukça tekrar paylaşacağım. [EDIT]sametyildiz,2026-01-23 22:50:57[/EDIT]
Herkese tekrar selamlar,
Bir kaç gün önce kurulumu tamamladım. Son durumu sizlerle paylaşmak istiyorum.
Öncelikle tabanda bir kaç düzeltmeye gittim. Genel çerçeve yine aynı solda 10 cm sağda 5-6 cm. Sol taraftaki yükseltiyi korumak ve silis kum kullanımını azaltmak için lav kırığı filelerini kalınlaştıradım. Şuan ort. 8 cm oldu, üstünde de bir kaç cm silis kum. Bu şekilde çekindiğim aneorabik ceplerin önüne geçtiğimi umuyorum.
Ayrıca bir kaç nehir akarsularda rastlanabileceğini düşündüğüm yuvarlak hatlı kayalar satın aldım. Tabi bu aşamada kalsiyum benzeri içeriklerden uzak olduğunu satıcı ile netleştirdim. Nötr olduğunu farz ediyorum.
Bu kayaları da direk filelerin üzerine yerleştirdim. Direk kuma koymak kapak misali tabanı bloklayabilirmiş diye okudum. Lav kırıkları daki sirkülasyon ile altlarınında su akışına müsait olmasını umuyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/230120262219391.jpg[/IMG]
Bahsettiğim bitkileride bu süreçte temin ettim. Aralarında sadece Helanthium bolivianum 'Angustifolius' bulmakta güçlük çektim. Ama bir Petshopta bir kaç saksı denk gelince hemen aldım. Zaten arkalara azar azar dikme niyetindeydim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/230120262244461.jpg[/IMG]
Hydrocotyle leucocephalalar ise sanırım emers olarak gelişmiş, yaprakları beklediğimden iri oldu. Ama zamanla yeni sürgünler vermesini ve su altı formların ulaşmasını umuyorum.
Helanthium tenellumlar ise invitro. Şuan minicik boyuttalar ama adapte olabilirlerse biraz boylanıp yayılmalarını bekliyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/230120262221491.jpg[/IMG]
Bahsettiğim gibi bir kaç su üstü bitkimde var ama onlarında adaptasyona ihtiyacı var şuan oldukça çirkin bir formdalar. Belki yeni bitkiler ile yüzeyi destekleyebilirim.
Köklerin diplerine de Crequa Twigy Mix dal parçaları ve daha önce topladığım meşe yapraklarını dağıttım. Bir kaç kozalakta attım sonrasında ama onları ayrıca kaynatmaya üşendiğim için şuanlık yüzer durumdalar [:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/230120262247391.jpg[/IMG]
Şuan tabi çok yeni olduğu için su bulanık bir kaç haftaya toparlaması umuyorum. Bu süreçte belki bir kaç salyangoz atarım. Sonrasında otoclincus ile canlı eklemeye başlarım diye düşünüyorum. Cory ve Bolivian Ram şuanlık bitkileri sökecekdir, o sebeple onlar en son katılacak tanka.
Özetle açıkçası beklediğimden çok daha güzel bir tank oluştu gibi. Umarım her şey yolunda gider ve bitkilerde umduğum gibi yerleşir tanka.
Şuanlık tek sorun sağ da gözüken şelale aparatı. Onu saklamanın yolunu bulamadım. Sol cama almayı düşündüm ama kütük akıntıyı çok kesecekti. Sağ camda görüntüsü çirkin olsa da hafif yüzeye vurunca suyu çok güzel dalgalandırdığı için orada tutmaya karar verdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/230120262241171.jpg[/IMG]
Şuanlık durum bu şekilde. Biliyorum su bulanık belki görüntüler tam net olmuyor. Ama yeni kurulum heyecanı sarınca birileri ile paylaşmak istedim. Hobi dışındakiler pek anlayamıyor [:lol:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158517/230120262242121.jpg[/IMG]
Yorumlar için tekrar teşekkürler ilerleyen haftalarda gelişme oldukça tekrar paylaşacağım. [EDIT]sametyildiz,2026-01-23 22:50:57[/EDIT]
G. Amerika Biyotop Kurulumu - Guapore Nehri
[QUOTE=Hobimus]
Konulariniza baktım biraz, araştırmayi seven ve ilerde apisto hayali kuran biri olarak tecrübelerinizi takip etmek için sizi favoriledim☺️
Mix ürünü atakan petshop ta da vardı geçenlerde gözüme çarpmıştı.
Bir de önceki konularinizdan gördüm, şuan ki kurulumunuzda da ve benim kurduğum tankta da (kişisel olarak ben bunu hata olarak görüyorum, keşke böyle yapmasaydim dediğim) sebepsiz yere su yüzüne çıkıp ölen balıkla ilgili; taban kum kalınlığı bir cm ve üzeri kurulumlarda hidrojen sülfür bana gizli katil gibi geliyor. Hep oksijene amonyak nitrit nitrata yöneliyoruz ama uzun vadede oksijensiz ortam bakterilerin (daha önce taban kurulumu kalın walstad deneyimimden biliyorum) balıkları zehirledigi ve tıpkı oksijensiz kalmış gibi su yüzüne çıktığı idi, bunu bu şekilde acı bir şekilde öğrenmiş oldum çünkü o tankı bozup yeni tanka aldığım balıklar hepsi sırayla öldüler. Yani o tankta kapacaklarini kapmışlardı. Yükseklik oluşturmak için file içerisinde lav kırığı ben de kullandım ama eğim bozulmasın diye alt kısımda silisi fazla kullanmak zorunda kaldım. Yani tankın her yeri aynı olmuyor anaerobik cepler olusuyor ilka ki.. bunda kullandığımız ince silisin de etkisi oluyor. Tecrübeli hobiciler ya da üreticiler taban kalınlığını bir cm den fazla tutmuyor. Bunu chat gpt de doğruluyor. Apisto gibi kum ile uğraşan balıklar bu konuda daha risk altında. Minare salyangozlari bir nevi çözüm olarak görünse de bu tür cepler doğada oluşabilir ama bizim akvaryumlarda oluşamaz oluşmamali. Biz doğadaki gibi yükselti oluşturmak ne biliyim bitki dikmek gibi dekor oluşturmak lüksüne sahip değiliz bir bakıma onu anladım, çünkü doğada yenilenme seyreltme bizim akvaryumlara göre stabil toleranslı [/QUOTE]
Benimde kafamda soru işareti olan konulardan birisi bu. Lav kırığını sirkülasyona yardımcı olması için yükseltilerde ort. 5 cm kadar kullandım. Kalan bölümlerde de bitkilere güveniyorum. Kökleri geliştikçe tabanı oksijence destekleyeceklerini farz ediyorum. Bütün resme bakınca aslında silis kum kalınlığı ortalama 4-5 cm geçmiyor. Özellikle kum karıştıran canlıları seçtiğim ve bitkiler de sistemde iyi gelişir güzel köklenirse aneorabik oluşumlar problem olmayacağı sonucuna vardım. Tabii daha doğrusu biraz da umuyorum diyelim [:lol:].
Okuduğum kadarıyla sadece silis kum yüksekliği bahsettiğiniz sebeplerden ötürü 5 cm i geçmemesi öneriliyor. Ama bahsettiğim taban sirkülasyonunu destekleyen çözümler ile bile risk hep var haklısınız. Su doldurmadan önce iyice emin olsam iyi olacak [:lol:]
[QUOTE=Hobimus]
Konulariniza baktım biraz, araştırmayi seven ve ilerde apisto hayali kuran biri olarak tecrübelerinizi takip etmek için sizi favoriledim☺️
Mix ürünü atakan petshop ta da vardı geçenlerde gözüme çarpmıştı.
Bir de önceki konularinizdan gördüm, şuan ki kurulumunuzda da ve benim kurduğum tankta da (kişisel olarak ben bunu hata olarak görüyorum, keşke böyle yapmasaydim dediğim) sebepsiz yere su yüzüne çıkıp ölen balıkla ilgili; taban kum kalınlığı bir cm ve üzeri kurulumlarda hidrojen sülfür bana gizli katil gibi geliyor. Hep oksijene amonyak nitrit nitrata yöneliyoruz ama uzun vadede oksijensiz ortam bakterilerin (daha önce taban kurulumu kalın walstad deneyimimden biliyorum) balıkları zehirledigi ve tıpkı oksijensiz kalmış gibi su yüzüne çıktığı idi, bunu bu şekilde acı bir şekilde öğrenmiş oldum çünkü o tankı bozup yeni tanka aldığım balıklar hepsi sırayla öldüler. Yani o tankta kapacaklarini kapmışlardı. Yükseklik oluşturmak için file içerisinde lav kırığı ben de kullandım ama eğim bozulmasın diye alt kısımda silisi fazla kullanmak zorunda kaldım. Yani tankın her yeri aynı olmuyor anaerobik cepler olusuyor ilka ki.. bunda kullandığımız ince silisin de etkisi oluyor. Tecrübeli hobiciler ya da üreticiler taban kalınlığını bir cm den fazla tutmuyor. Bunu chat gpt de doğruluyor. Apisto gibi kum ile uğraşan balıklar bu konuda daha risk altında. Minare salyangozlari bir nevi çözüm olarak görünse de bu tür cepler doğada oluşabilir ama bizim akvaryumlarda oluşamaz oluşmamali. Biz doğadaki gibi yükselti oluşturmak ne biliyim bitki dikmek gibi dekor oluşturmak lüksüne sahip değiliz bir bakıma onu anladım, çünkü doğada yenilenme seyreltme bizim akvaryumlara göre stabil toleranslı [/QUOTE]
Benimde kafamda soru işareti olan konulardan birisi bu. Lav kırığını sirkülasyona yardımcı olması için yükseltilerde ort. 5 cm kadar kullandım. Kalan bölümlerde de bitkilere güveniyorum. Kökleri geliştikçe tabanı oksijence destekleyeceklerini farz ediyorum. Bütün resme bakınca aslında silis kum kalınlığı ortalama 4-5 cm geçmiyor. Özellikle kum karıştıran canlıları seçtiğim ve bitkiler de sistemde iyi gelişir güzel köklenirse aneorabik oluşumlar problem olmayacağı sonucuna vardım. Tabii daha doğrusu biraz da umuyorum diyelim [:lol:].
Okuduğum kadarıyla sadece silis kum yüksekliği bahsettiğiniz sebeplerden ötürü 5 cm i geçmemesi öneriliyor. Ama bahsettiğim taban sirkülasyonunu destekleyen çözümler ile bile risk hep var haklısınız. Su doldurmadan önce iyice emin olsam iyi olacak [:lol:]
G. Amerika Biyotop Kurulumu - Guapore Nehri
[QUOTE=Hobimus]Tank ve seçtiğiniz kök bence çok güzel, güzel bir kompozisyon çıkacağa benziyor. Kullanmayı düşündüğünüz kayalar suyu sertleştirmemeli,ph için kullanacağınız aktif toprak yeterli gelir mi?
Yakın zamanda kurduğum blackwater akvaryumuma bu tarz kök çok aramıştım. Ram lerle yaşayacak dither ler seçiminiz (yavru almak istediğiniz için) doğru olmalı (beslemedigim ama biraz araştırdığım bir konu).
Ben kendi akvaryumuma aurduino ile gün ışığı led kullanarak sunrise sunset simülasyonu yaptım.
Diğer kullanmak istediğiniz dal parçaları için mix poşet halinde satilan resimdeki ürün var.
Filtre emiş borusunu yavrularin doğal saklanma alanı olabilecek kök altından uzakta tutmaniz ya da emiş ucuna sünger takmanız iyi olur. Keyif alacağınız bir tank dilerim
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/262576/120120262247481.jpg[/IMG][/QUOTE]
Yorumunuz için teşekkürler.
Aslında yavru almayı planladığım tankım ayrı. Bir çift elde ettim gibi, beraber yüzme, ortalığı evirip çevirme gibi ritüeller başladı [:)]. Artık yavru görmeyi umut ediyorum. Ama henüz elde bir şey yok [:D] bakalım göreceğiz.
Bu ana tankım. Karma, biyotoba özel bir kurulum olmasını planlıyorum. Yani yavru alma hedefim olan bir tank değil de bu yavrulardan bir kaçının yüzeceği bir tank diyelim[:3]
Ph konusunda yarı yarıya ters osmoz ve dinlenmiş çeşme suyu kullanıcağım. Mevcuttaki üretim tanklarımda bu şekilde ort. 6.8 gibi bir değer yakalıyorum. Tabi yaklaşık bu. Çubuk test kitlerine dayanarak bir kaç aydır bu civarda değer alıyorum. Yani ph için taban değilde ters osmoza güveniyorum.
Kaya konusunda haklısınız benimde bilgim vardı phı ekstra yükseltecek şeylerden kaçınmaya çalışıyorum bende. Kaya arayışına henüz girişemedim bu hafta sonu planım. Dediğiniz gibi dikkate almak gerekiyor.
Paylaştığınız dal parçaları çok iyiymiş gerçekten. Driftwoodları aldığım yer benzerlerini sormuştum ama kalmamıştı. Creaquanın böyle bir ürünüm olduğunu bilmiyordum. Valla çok iyi oldu. Bunu not ediyorum bir iki paket alıp yapraklarla yığarım kök ayaklarına [:)))][EDIT]sametyildiz,2026-01-12 23:10:08[/EDIT]
[QUOTE=Hobimus]Tank ve seçtiğiniz kök bence çok güzel, güzel bir kompozisyon çıkacağa benziyor. Kullanmayı düşündüğünüz kayalar suyu sertleştirmemeli,ph için kullanacağınız aktif toprak yeterli gelir mi?
Yakın zamanda kurduğum blackwater akvaryumuma bu tarz kök çok aramıştım. Ram lerle yaşayacak dither ler seçiminiz (yavru almak istediğiniz için) doğru olmalı (beslemedigim ama biraz araştırdığım bir konu).
Ben kendi akvaryumuma aurduino ile gün ışığı led kullanarak sunrise sunset simülasyonu yaptım.
Diğer kullanmak istediğiniz dal parçaları için mix poşet halinde satilan resimdeki ürün var.
Filtre emiş borusunu yavrularin doğal saklanma alanı olabilecek kök altından uzakta tutmaniz ya da emiş ucuna sünger takmanız iyi olur. Keyif alacağınız bir tank dilerim
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/262576/120120262247481.jpg[/IMG][/QUOTE]
Yorumunuz için teşekkürler.
Aslında yavru almayı planladığım tankım ayrı. Bir çift elde ettim gibi, beraber yüzme, ortalığı evirip çevirme gibi ritüeller başladı [:)]. Artık yavru görmeyi umut ediyorum. Ama henüz elde bir şey yok [:D] bakalım göreceğiz.
Bu ana tankım. Karma, biyotoba özel bir kurulum olmasını planlıyorum. Yani yavru alma hedefim olan bir tank değil de bu yavrulardan bir kaçının yüzeceği bir tank diyelim[:3]
Ph konusunda yarı yarıya ters osmoz ve dinlenmiş çeşme suyu kullanıcağım. Mevcuttaki üretim tanklarımda bu şekilde ort. 6.8 gibi bir değer yakalıyorum. Tabi yaklaşık bu. Çubuk test kitlerine dayanarak bir kaç aydır bu civarda değer alıyorum. Yani ph için taban değilde ters osmoza güveniyorum.
Kaya konusunda haklısınız benimde bilgim vardı phı ekstra yükseltecek şeylerden kaçınmaya çalışıyorum bende. Kaya arayışına henüz girişemedim bu hafta sonu planım. Dediğiniz gibi dikkate almak gerekiyor.
Paylaştığınız dal parçaları çok iyiymiş gerçekten. Driftwoodları aldığım yer benzerlerini sormuştum ama kalmamıştı. Creaquanın böyle bir ürünüm olduğunu bilmiyordum. Valla çok iyi oldu. Bunu not ediyorum bir iki paket alıp yapraklarla yığarım kök ayaklarına [:)))][EDIT]sametyildiz,2026-01-12 23:10:08[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
KULLANICILAR
- 34 Online Kullanıcı, 19 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
Kınayu,
aupqua,
0rnn,
MelihB,
Soner.x,
ilterisdoğukan,
osmandbnl,
oktay42,
altuntasseref,
MiSoSiKiaN,
Kuduoglu,
yeekim,
brk-krnc,
hakaya0107,
Rafayel,
Narval,
oguzozt,
kocoglu,
EKAR,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
