ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ETHICET
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
196
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Şubat 2014 00:50
Son Ziyaret:
08 Temmuz 2024 16:42
Toplam Mesaj:
140 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ozan KAŞIK
Doğum Tarihi:
16 Ağustos 1980
Yaş:
45
İl:
Istanbul
Meslek:
Satınalma / Elektrik
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
[img]https://www.akvaryum.com/Forum/imzalar/157646.jpg[/img]
SON 10 MESAJI
Türk İşi Vivarium
Güncelleme ;
Kendi haline bırakılmış arada bitki eklenmiş hali bu. Sol tarafa bir miktar toprak takviyesi ile hafif bir yükseltme yapıldı.
Sinbo soğuk buhar makinesinden bir düzenek kurarak soğuk buharın içeriye basılması ve yoğunlaşması mantığı ile sulama yapıyorum. Cihazı 3 ayda bir dolduruyorum. Yaklaşık 5 litre su alıyor. Dijital zamanlı priz ile açılıp kapanıyor.
Işıklandırma günde 7 saat dijital zamanlı priz ile otomatik açılıp kapanıyor.
İçeriye hiç müdahale etmiyorum diyebilirim. Tam otomasyon, bitkilerin tohum atması, ve kuruyup solması mantığı ile ilerliyorum.
Keyifli hobiler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/050720221537101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/050720221537221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/050720221537331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/050720221537421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/050720221537521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/050720221538041.jpg[/IMG]
Güncelleme ;
Kendi haline bırakılmış arada bitki eklenmiş hali bu. Sol tarafa bir miktar toprak takviyesi ile hafif bir yükseltme yapıldı.
Sinbo soğuk buhar makinesinden bir düzenek kurarak soğuk buharın içeriye basılması ve yoğunlaşması mantığı ile sulama yapıyorum. Cihazı 3 ayda bir dolduruyorum. Yaklaşık 5 litre su alıyor. Dijital zamanlı priz ile açılıp kapanıyor.
Işıklandırma günde 7 saat dijital zamanlı priz ile otomatik açılıp kapanıyor.
İçeriye hiç müdahale etmiyorum diyebilirim. Tam otomasyon, bitkilerin tohum atması, ve kuruyup solması mantığı ile ilerliyorum.
Keyifli hobiler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/050720221537101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/050720221537221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/050720221537331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/050720221537421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/050720221537521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/050720221538041.jpg[/IMG]
Türk İşi Vivarium
[QUOTE=satürn77]Eline ve emeğine sağlık Ozan bey. Bende 14 gündür evdeyim. Sizingibi tam teşkilat bişeyler yapamadım ama, düzenleme temizlik. Canlı paketleyip kargoladım. Yarında başka yerden canlı gelicek karşılayacak. Kolay gelsin
[/QUOTE]
Teşekkürler Sedat Bey.[:iyi:][:)]
[QUOTE=satürn77]Eline ve emeğine sağlık Ozan bey. Bende 14 gündür evdeyim. Sizingibi tam teşkilat bişeyler yapamadım ama, düzenleme temizlik. Canlı paketleyip kargoladım. Yarında başka yerden canlı gelicek karşılayacak. Kolay gelsin
[/QUOTE]
Teşekkürler Sedat Bey.[:iyi:][:)]
Türk İşi Vivarium
[QUOTE=serhat480]Elinize sağlık güzel bi çalışma olmus.
Bi sorum olucaktı vivarium u daha önce hiç duymamıstım içinde bi canlı beslıyecekmısınız yoksa sadece bitkimi olucak?[/QUOTE]
Serhat Bey teşekkürler.
Aslında o kadar çok isimler var ki ben de şaşırıyorum bazen.
Vivarium: Canlıların tür ve ihtiyaçlarına göre çöl, savan, ılıman orman, tropik orman, yarı aquatik, tropik aquatik gibi ortamlar oluşturularak sürüngen ve amfibi türlerin yaşatıldığı alanlardır
Konu ile alakalı chillout nickli arkadaş 2009 tarihinde bir inceleme yazısı paylaşmış.
Buradan ulaşabilirsiniz.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/vivarium_k235765.asp[/URL]
Canlı olarak sadece bitki olacak. Maalesef ev ahalisi amfibi ya da sürüngen tarzında türlere henüz hazır değil
[:D][:D]
[QUOTE=serhat480]Elinize sağlık güzel bi çalışma olmus.
Bi sorum olucaktı vivarium u daha önce hiç duymamıstım içinde bi canlı beslıyecekmısınız yoksa sadece bitkimi olucak?[/QUOTE]
Serhat Bey teşekkürler.
Aslında o kadar çok isimler var ki ben de şaşırıyorum bazen.
Vivarium: Canlıların tür ve ihtiyaçlarına göre çöl, savan, ılıman orman, tropik orman, yarı aquatik, tropik aquatik gibi ortamlar oluşturularak sürüngen ve amfibi türlerin yaşatıldığı alanlardır
Konu ile alakalı chillout nickli arkadaş 2009 tarihinde bir inceleme yazısı paylaşmış.
Buradan ulaşabilirsiniz.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/vivarium_k235765.asp[/URL]
Canlı olarak sadece bitki olacak. Maalesef ev ahalisi amfibi ya da sürüngen tarzında türlere henüz hazır değil
[:D][:D]
Türk İşi Vivarium
[QUOTE=Ladres]Muazzam doğal olmuş.[/QUOTE]
Teşekkürler . Daha iyisi sizlere nasip olur inşallah.[:)]
[QUOTE=Ladres]Muazzam doğal olmuş.[/QUOTE]
Teşekkürler . Daha iyisi sizlere nasip olur inşallah.[:)]
Türk İşi Vivarium
[QUOTE=Çemşük hobici]Öncelikle hayırlı uğurlu olsun.. baştan sona gayet güzel ve özenli bi kurulum olmuş.. elinize sağlık tebrik ederim[:iyi:]
Mevcut bitkilere ilaveten hedera sarmaşığı ficus pumila (incir sarmaşıği) ve kuşkonmaz +telgraf çiçeği eklemenizi tavsiye ederim.. bide azda olsa sulu alan olsaydı ve su yüzeyindede su mercimeği ve pisita yada nilüfer olsaydı ne güzel olurdu dedim içimden [:)]
Tekrar tebrik ederim 🤚[/QUOTE]
Su kısmını inanın ben de çok düşündüm. Hatta ilk başta o şekilde yapacaktım. Fakat topraklı alan ile sulu alanı ayırmayı ve su devir daim geometrisinin uğraştıracağını düşününce vazgeçtim.
Bitki önerilerinizi değerlendireceğim.
[QUOTE=Çemşük hobici]Öncelikle hayırlı uğurlu olsun.. baştan sona gayet güzel ve özenli bi kurulum olmuş.. elinize sağlık tebrik ederim[:iyi:]
Mevcut bitkilere ilaveten hedera sarmaşığı ficus pumila (incir sarmaşıği) ve kuşkonmaz +telgraf çiçeği eklemenizi tavsiye ederim.. bide azda olsa sulu alan olsaydı ve su yüzeyindede su mercimeği ve pisita yada nilüfer olsaydı ne güzel olurdu dedim içimden [:)]
Tekrar tebrik ederim 🤚[/QUOTE]
Su kısmını inanın ben de çok düşündüm. Hatta ilk başta o şekilde yapacaktım. Fakat topraklı alan ile sulu alanı ayırmayı ve su devir daim geometrisinin uğraştıracağını düşününce vazgeçtim.
Bitki önerilerinizi değerlendireceğim.
Türk İşi Vivarium
[QUOTE=arifcinar06]Benim ayibim ilk defa böyle bi çalışma görüyorum eline sağlık bi nevi teraryumun büyük hali demek dogrumudur [/QUOTE]
Doğrudur hocam :)
Aslında benim de bu tür ile ilk tecrübem. Aylardır yabancı kaynakları takip edip okuyor, izliyorum. Bundan sonraki süreç nasıl olacak hep beraber göreceğiz inşallah.
[QUOTE=arifcinar06]Benim ayibim ilk defa böyle bi çalışma görüyorum eline sağlık bi nevi teraryumun büyük hali demek dogrumudur [/QUOTE]
Doğrudur hocam :)
Aslında benim de bu tür ile ilk tecrübem. Aylardır yabancı kaynakları takip edip okuyor, izliyorum. Bundan sonraki süreç nasıl olacak hep beraber göreceğiz inşallah.
Türk İşi Vivarium
Herkese keyifli hobiler
Bildiğiniz üzere Corona-19 adlı virüs sebebi ile aşağı yukarı tüm özel sektör geçici olarak faaliyetlerini durdurdu. Kendi işyerim de işleri yavaşlatma kararı aldı. Maalesef ücretsiz izine çıkmak zorunda kaldık.
Ben de uzun süredir yapmayı planladığım,malzemelerini toparladığım fakat zamansızlık probleminden hayata geçiremediğim vivarium yapmak için faaliyete geçmeye karar verdim.
Aşamaların tamamında resim maalesef çekemedim. Telefonumu 6 yaşındaki oğlumdan kurtarabildiğim dönemlerde kısmen de olsa resim çekebildim. Benzer projeleri yapmak isteyen ve sorusu olan arkadaşlar çekinmeden soru sorabilirler.
Akvaryum ölçüleri=80x40x50 10 mm cam
[B]Aydınlatma( Kapasitesini 50 watt a arttırmayı planlıyorum)=[/B]
* 24 x 1 watt power led 10000 k
* 12 x 1 watt full spectrum power led
Kapak kendi imalatım ve çıkma mdf den.
[B]Fon ve dekor için=[/B]
*600 ml x 2 adet poliüretan köpük
*Akvaryum silikonu x 2 adet
*Çeşitli boylarda mangrow kökleri
*Ölü ağaçlardan sökülmüş ağaç kabukları
*Sıkıştırılmış hindistan cevizi torfu bloğu (5 kg)
[B]Yardımcı malzemeler=[/B]
*Akvaryumun açık kısmını kapatmak için iki adet cam biri sabit diğeri kapak yapılmak üzere("30x39 cm 5 mm kalınlık" - 30x37,4 mm 5 mm kalınlık)
* Yurtdışından aldığım sıcaklık ve nem ölçer
* Ok başlı cam delme aparatı
* Dekota malzeme beyaz 5 mm(siyah da olabilir)
*Cam menteşe seti
* Lap top soğutucusundan söktüğüm 5 volt fan
* Beyaz sprey boya
[B]Taban malzemeleri=[/B]
Not: Sıralama tabana dizilim sırasına göre yapılmıştır.
*Plastik mazgal(5 cm yüksekliğinde)
*Sineklik(mazgal ile çakıl arasına, çakılların mazgalın altına geçmemesi için)
* İri taneli çakıl
*Hindistan cevizi torfu
*Kurutulmuş eğrelti otu
*Bitki torfu
*Orkide Toprağı
*Hindistan cevizi torfu ve bitki torfu karışımı
[B]BAŞLANGIÇ :[/B]
Akvaryumu dikey hale getirdikten sonra açık olan kısımı yaklaşık 30 cm yüksekliğinde cam ile kapattım. Ok başlı cam delme aparatı ile sağ alt köşesini yaklaşık 3 mm çapında delik açtım. Bunun amacı sulamadan artacak ve tabana birikecek suların tahliye edilmesi. Drenaj vivarium için hayati önem taşıyan unsurlardan birisi.
Dekota malzemesini kapağın tutturulacağı çerçeve yapımında kullandım. Malzemeyi görsellerde göreceğiniz ölçüde kestim. Ürünü üç kat yapıp japon yapıştırıcısı ile birbirine yapıştırdım. Böylece elimde plastik benzeri kolay işlenebilen fakat son derece mukavemetli bir ürün elde ettim.Bu çerçeveyi alt ve üste gelecek şekilde akvaryum silikonu yardımı ile monte ettim.
Nalburdan aldığım menteşeleri dekota malzemeye monte ederek kapağı yaptım. Görsellerde de göreceğiniz üzere laptop soğutucudan kestiğim fanı çerçevede açtığım bölmeye yine japon yapıştırıcısı yardımı ile yapıştırdım. Fan günde dört defa timer yardımı ile 5 er dakika çalışıyor. Fan da bu tarz kurulumlarda küf ve mantarlaşma olmaması için hayati önem taşıyor.
[B]FON YAPIMI: [/B]
Fon yapımını yine bir kaç resim ile desteklemeye çalıştım. Sorusu olan arkadaşlara cevap verebilirim.
Fon yapımı bir kaç aşamadan oluşuyor.
Çalışmayı yapacağımız yüzeyi yatay vaziyete getiriyoruz. Önce elimizdeki mangrov köklerini vermek istediğimiz şekile göre sabitleyip etrafını poliüretan köpük ile kaplıyoruz( Malzeme olarak iki farklı marka kullandım. Tavsiyem iyi bir marka kullanın. Nitekim aldığım ikinci ürün hiç kullanışlı değildi. Kuruduğunda hacim kazanmadı.) Ağaç kabuklarını poli köpük üzerine bırakıyoruz . Bu şekilde bir kaç saat kurumaya bırakıyoruz. Fazlalık kısımları maket bıçağı ile kestikten sonra üzerine akvaryum silikonu sıkıyoruz. Burada silikonu bol kullanıyoruz. Silikonu sadece poli yüzeylere var ise fırça yardımı ile yok ise lateks eldiven kullanarak elimiz ile dağıtıyoruz. Daha önceden ıslatılıp kuruttuğumuz hindistan cevizi torfunu silikonun üzerine serpiyoruz. Bolca uygulayıp kurumaya birakıyoruz. Ertesi gün akvaryumu dik konuma getirip fazla torfu tabana döküyoruz. Arada torfun yapışmadığı kısımlara rötuş yapabilirsiniz. Aynı işlemi diğer yüzeye de uyguluyoruz.
[B]BİTKİLER: [/B]
Başlangıç olarak bir marketten aldığım fittonia bitkilerini kullandım. Malum maddi sıkıntılardan dolayı dışarıda gözüme kestirdiğim kara yosunları ve ileriki süreçte alacağım bitkiler ile zenginleştirmeyi düşünüyorum.
Sevgi ve saygılarımla
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201521061.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201509071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201509471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201510211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201510521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201511241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201511581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201512251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201513011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201513371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201514151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201514531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201515241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201515431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201516061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201516371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201517041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201517301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201518011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201518441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201519201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201519541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201520271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201521431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201522261.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201523021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201523371.jpg[/IMG][EDIT]ETHICET,2020-03-24 16:19:43[/EDIT]
Herkese keyifli hobiler
Bildiğiniz üzere Corona-19 adlı virüs sebebi ile aşağı yukarı tüm özel sektör geçici olarak faaliyetlerini durdurdu. Kendi işyerim de işleri yavaşlatma kararı aldı. Maalesef ücretsiz izine çıkmak zorunda kaldık.
Ben de uzun süredir yapmayı planladığım,malzemelerini toparladığım fakat zamansızlık probleminden hayata geçiremediğim vivarium yapmak için faaliyete geçmeye karar verdim.
Aşamaların tamamında resim maalesef çekemedim. Telefonumu 6 yaşındaki oğlumdan kurtarabildiğim dönemlerde kısmen de olsa resim çekebildim. Benzer projeleri yapmak isteyen ve sorusu olan arkadaşlar çekinmeden soru sorabilirler.
Akvaryum ölçüleri=80x40x50 10 mm cam
[B]Aydınlatma( Kapasitesini 50 watt a arttırmayı planlıyorum)=[/B]
* 24 x 1 watt power led 10000 k
* 12 x 1 watt full spectrum power led
Kapak kendi imalatım ve çıkma mdf den.
[B]Fon ve dekor için=[/B]
*600 ml x 2 adet poliüretan köpük
*Akvaryum silikonu x 2 adet
*Çeşitli boylarda mangrow kökleri
*Ölü ağaçlardan sökülmüş ağaç kabukları
*Sıkıştırılmış hindistan cevizi torfu bloğu (5 kg)
[B]Yardımcı malzemeler=[/B]
*Akvaryumun açık kısmını kapatmak için iki adet cam biri sabit diğeri kapak yapılmak üzere("30x39 cm 5 mm kalınlık" - 30x37,4 mm 5 mm kalınlık)
* Yurtdışından aldığım sıcaklık ve nem ölçer
* Ok başlı cam delme aparatı
* Dekota malzeme beyaz 5 mm(siyah da olabilir)
*Cam menteşe seti
* Lap top soğutucusundan söktüğüm 5 volt fan
* Beyaz sprey boya
[B]Taban malzemeleri=[/B]
Not: Sıralama tabana dizilim sırasına göre yapılmıştır.
*Plastik mazgal(5 cm yüksekliğinde)
*Sineklik(mazgal ile çakıl arasına, çakılların mazgalın altına geçmemesi için)
* İri taneli çakıl
*Hindistan cevizi torfu
*Kurutulmuş eğrelti otu
*Bitki torfu
*Orkide Toprağı
*Hindistan cevizi torfu ve bitki torfu karışımı
[B]BAŞLANGIÇ :[/B]
Akvaryumu dikey hale getirdikten sonra açık olan kısımı yaklaşık 30 cm yüksekliğinde cam ile kapattım. Ok başlı cam delme aparatı ile sağ alt köşesini yaklaşık 3 mm çapında delik açtım. Bunun amacı sulamadan artacak ve tabana birikecek suların tahliye edilmesi. Drenaj vivarium için hayati önem taşıyan unsurlardan birisi.
Dekota malzemesini kapağın tutturulacağı çerçeve yapımında kullandım. Malzemeyi görsellerde göreceğiniz ölçüde kestim. Ürünü üç kat yapıp japon yapıştırıcısı ile birbirine yapıştırdım. Böylece elimde plastik benzeri kolay işlenebilen fakat son derece mukavemetli bir ürün elde ettim.Bu çerçeveyi alt ve üste gelecek şekilde akvaryum silikonu yardımı ile monte ettim.
Nalburdan aldığım menteşeleri dekota malzemeye monte ederek kapağı yaptım. Görsellerde de göreceğiniz üzere laptop soğutucudan kestiğim fanı çerçevede açtığım bölmeye yine japon yapıştırıcısı yardımı ile yapıştırdım. Fan günde dört defa timer yardımı ile 5 er dakika çalışıyor. Fan da bu tarz kurulumlarda küf ve mantarlaşma olmaması için hayati önem taşıyor.
[B]FON YAPIMI: [/B]
Fon yapımını yine bir kaç resim ile desteklemeye çalıştım. Sorusu olan arkadaşlara cevap verebilirim.
Fon yapımı bir kaç aşamadan oluşuyor.
Çalışmayı yapacağımız yüzeyi yatay vaziyete getiriyoruz. Önce elimizdeki mangrov köklerini vermek istediğimiz şekile göre sabitleyip etrafını poliüretan köpük ile kaplıyoruz( Malzeme olarak iki farklı marka kullandım. Tavsiyem iyi bir marka kullanın. Nitekim aldığım ikinci ürün hiç kullanışlı değildi. Kuruduğunda hacim kazanmadı.) Ağaç kabuklarını poli köpük üzerine bırakıyoruz . Bu şekilde bir kaç saat kurumaya bırakıyoruz. Fazlalık kısımları maket bıçağı ile kestikten sonra üzerine akvaryum silikonu sıkıyoruz. Burada silikonu bol kullanıyoruz. Silikonu sadece poli yüzeylere var ise fırça yardımı ile yok ise lateks eldiven kullanarak elimiz ile dağıtıyoruz. Daha önceden ıslatılıp kuruttuğumuz hindistan cevizi torfunu silikonun üzerine serpiyoruz. Bolca uygulayıp kurumaya birakıyoruz. Ertesi gün akvaryumu dik konuma getirip fazla torfu tabana döküyoruz. Arada torfun yapışmadığı kısımlara rötuş yapabilirsiniz. Aynı işlemi diğer yüzeye de uyguluyoruz.
[B]BİTKİLER: [/B]
Başlangıç olarak bir marketten aldığım fittonia bitkilerini kullandım. Malum maddi sıkıntılardan dolayı dışarıda gözüme kestirdiğim kara yosunları ve ileriki süreçte alacağım bitkiler ile zenginleştirmeyi düşünüyorum.
Sevgi ve saygılarımla
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201521061.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201509071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201509471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201510211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201510521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201511241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201511581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201512251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201513011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201513371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201514151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201514531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201515241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201515431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201516061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201516371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201517041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201517301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201518011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201518441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201519201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201519541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201520271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201521431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201522261.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201523021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/157646/240320201523371.jpg[/IMG][EDIT]ETHICET,2020-03-24 16:19:43[/EDIT]
1 Günlük Yeni Cüce Yavrularım
Keyfili hobiler
Öncelikle hayırlı olsun. Maşallah.
Akvaryumda ciklet türü balık olmadığını varsayarak yavruları serbest yüzüş için bırakmanızı tavsiye ediyorum.
Sağlık ve bağışıklıkları açısından bu daha doğru olacaktır.
Sevgi ve saygılarımla[EDIT]ETHICET,2020-03-14 12:02:46[/EDIT]
Keyfili hobiler
Öncelikle hayırlı olsun. Maşallah.
Akvaryumda ciklet türü balık olmadığını varsayarak yavruları serbest yüzüş için bırakmanızı tavsiye ediyorum.
Sağlık ve bağışıklıkları açısından bu daha doğru olacaktır.
Sevgi ve saygılarımla[EDIT]ETHICET,2020-03-14 12:02:46[/EDIT]
Işıklandırma
Keyifli hobiler
Akvaryumunuz sanırım 120 cm.
Düşük destekli akvaryumlar için yeterli olacaktır fakat , mor eklemenizi önermem. 4 adet t5 led lamba (içlerinde bar led bulunmakta) yaklaşık 80 watt a denk gelecektir.
Beyaz renk olmasına dikkat ediniz
İyi taban ve filtreleme ile çok güzel sonuçlar alabilirsiniz.
Sevgi ve saygılarımla
Keyifli hobiler
Akvaryumunuz sanırım 120 cm.
Düşük destekli akvaryumlar için yeterli olacaktır fakat , mor eklemenizi önermem. 4 adet t5 led lamba (içlerinde bar led bulunmakta) yaklaşık 80 watt a denk gelecektir.
Beyaz renk olmasına dikkat ediniz
İyi taban ve filtreleme ile çok güzel sonuçlar alabilirsiniz.
Sevgi ve saygılarımla
Walstad Yöntemi İle Ufak Bir Kurulum
[:)))][QUOTE=elgalad]Aslında kumun oldukça ilginç bir hikayesi var. Bulunduğum çevrede iri taneli kum bulmakta çok zorlandım. Arabayla sokak sokak dolaştım. Gözüm hep inşaatlarda, yol kenarlarında günlerce. Eve yakın 1-2 derenin kenarında bol bol yürüyüşler yaptım. Deniz kenarında dolandım. Ama yoktu [:(]
Sonunda, yandaki sitenin kaldırım taşlarının üzerine serpilmiş, taşların aralarını doldurmakta kullanılan kumları elimle avuç avuç süpürerek topladım[:)] Hobi insana neler yaptırıyor[:D] bir yandan da "bu adam ne yapıyor" bakışlarına katlandım[:lol:] Sonrasında, plastik, delikli meyve kasasında ve mutfaktan aşırılmış çelik, delikli süzgeçte eleyerek çok iri ve çok küçük boyutlu taşlardan kurtuldum.
Kurulumdan iki hafta kadar sonra, kum miktarının az olduğuna kanaat getirip (bir bölgede toprak göründü çünkü), elimdeki açık renk bazalt kum ile hagen tabir edilen siyah kumu karıştırarak (çok bazalt, az hagen), önceki kumun üzerine serpiştirdim.
[/QUOTE]
Resmen atomu parçalamışsınız üstad [:)))]
Elinize sağlık. Muhteşem [:iyi:]
[:)))][QUOTE=elgalad]Aslında kumun oldukça ilginç bir hikayesi var. Bulunduğum çevrede iri taneli kum bulmakta çok zorlandım. Arabayla sokak sokak dolaştım. Gözüm hep inşaatlarda, yol kenarlarında günlerce. Eve yakın 1-2 derenin kenarında bol bol yürüyüşler yaptım. Deniz kenarında dolandım. Ama yoktu [:(]
Sonunda, yandaki sitenin kaldırım taşlarının üzerine serpilmiş, taşların aralarını doldurmakta kullanılan kumları elimle avuç avuç süpürerek topladım[:)] Hobi insana neler yaptırıyor[:D] bir yandan da "bu adam ne yapıyor" bakışlarına katlandım[:lol:] Sonrasında, plastik, delikli meyve kasasında ve mutfaktan aşırılmış çelik, delikli süzgeçte eleyerek çok iri ve çok küçük boyutlu taşlardan kurtuldum.
Kurulumdan iki hafta kadar sonra, kum miktarının az olduğuna kanaat getirip (bir bölgede toprak göründü çünkü), elimdeki açık renk bazalt kum ile hagen tabir edilen siyah kumu karıştırarak (çok bazalt, az hagen), önceki kumun üzerine serpiştirdim.
[/QUOTE]
Resmen atomu parçalamışsınız üstad [:)))]
Elinize sağlık. Muhteşem [:iyi:]
SON MESAJLAR
- Üçgen Şekilli Yosun Fatihsm, 19:39
Yosun - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
KULLANICILAR
- 67 Online Kullanıcı, 37 Üye
Online Kullanıcılar
Makkaya,
Kuduoglu,
omerkaya40,
Urar,
35mehmet35,
0rnn,
altuntasseref,
Hoppala,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
Cyber_Scout,
sina cen,
hakanmorcicek,
Koksal Gurkan,
osmandbnl,
zebra93042,
mightymurat,
yeekim,
TheDS,
HaydarGul,
zekigonlum,
Kınayu,
Ahmet Said,
avok,
brk-krnc,
XAli,
Laetacara,
mrmustang,
mcakir17,
Akyol hobi,
Ehtiyar,
Sadık akvarst,
Tata,
poyrxz,
Goldfish2000,
NightWist,
orfettah,
OsmanEnes,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
