ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
RedAbishai
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
15 Ocak 2014 15:42
Son Ziyaret:
27 Ekim 2014 14:53
Toplam Mesaj:
46 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Bahadır Usta
Doğum Tarihi:
05 Mart 1983
Yaş:
43
İl:
Yurtdisi
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
İlk Ciddi Bitkili Tank Denemem - Kuru Başlangıç
Merhaba Cem bey, evet gördüm takıpteyim tankınızı.
Merhaba Cem bey, evet gördüm takıpteyim tankınızı.
Tabanda Ada Aquasoil Amazonia var evet, ama çok tecrübem olmadı henüz. Farkettiğim birkaç şey;
- Okuduğum kadarıyla aşırı derecede toz yapıyor diyorlar. Ben suyu dikkatlice doldurdum hiç tozlanma olmadı. Sadece yüzeye çamur gibi bir tabaka çıkıyor, kepçe ile toplanabilir kolaylıkla.
- Su doldurduktan sonra toprak oturuyor. Yanı toprağın yüksekliği azalıyor. Ama tepeler veya eğimler bozulmuyor. Sadece tüm toprak dibe doğru çöküyor (Türkçe anlatmakta zorlandım
- it is settling down
). Ben sonrada yeni toprak eklemek zorunda kaldım (tozlanma oldu ama 1 saat sonra temizlendi - tankımın altında tankın yarısı kadar bir sump var ve su devri 2000 l/h, belki dış filtre ile daha yavaş olabilir)
- it is settling down
). Ben sonrada yeni toprak eklemek zorunda kaldım (tozlanma oldu ama 1 saat sonra temizlendi - tankımın altında tankın yarısı kadar bir sump var ve su devri 2000 l/h, belki dış filtre ile daha yavaş olabilir) - Bende amonyak salınımı olmadı. Ben daha önce sumpı hazırlamıştım (bakterilerle başka bir akvaryumda). Bir de sump dev gibi belkide suyu temizledi. İlk gün su değiştirdim fakat sadece yapmış olmak için. Test sonucu amonyak "0" idi.
Başka farkettiğim birşey olursa muhakkak yazarım Cem bey, sizde konunuzda yazın lütfen. Ben diğer akvaryumu (yani bu konudakini) topraktan memnun kalmadığım için bozdum (tamamen şahsi görüşümdür, herhangi bir markayı kötülemiyorum). Bakalım inşallah bu daha iyi sonuç verir.
İlk Ciddi Bitkili Tank Denemem - Kuru Başlangıç
Arkadaşlar herkeze merhabalar,
Arkadaşlar herkeze merhabalar,
Kusura bakmayın işdeki sıkıntılarım yüzünden uzun süredir konuyu update edemedim/forumu takip edemedim. Bu sıralar yeni bir proje ile tekrar bir konu açıp eskisiyle ilgili güncellemeleri de göndereceğim. Destek olan herkeze çok teşekkür ederim.
İşte yeni projenin ilk resmi 

Yeni başladım.
Ahmet bey selamlar,
Ahmet bey selamlar,
Akvaryumunuz için Co2e ihtiyacınız yok. Bitkilerde büyüme ışık+Co2+Gübreleme üçlüsü ile hızlandırılır. Bunlardan herhangi biri eksikse diğerleri büyümeyi etkilemeyecektir.
Keza Co2 suyunuzun PH'ını düşürür. Bu da cichlid türleri için zararlıdır (PH'ı suya eklediğiniz herhangi birşeyle arttırmadığını varsayıyorum). Bence hiç Co2 ile uğraşmayın.
Kolay gelsin
4x39 en iyi kombinasyon
Merhabalar, ışıklandırma aslında biraz görsellik meselesi. Aşağıdaki linkte İngiliz bir sitede yapılan deneme bulunmakta ve birkaç kombinasyonun aynı akvaryumda nasıl göründüğünü fotoğraflamışlar.
Yazarın öndrisi "Sylvania Grolux + Osram Lumilux 880 Skywhite", gün ışığına en yakın bu kombinasyonla elde etmiş. Bende bu kombinasyonu kullanıyorum (kullanacağım henüz bitkileri akvaryuma koymadım).
Bir göz atın isterseniz.
http://www.ukaps.org/forum/threads/cheap-ho-t5-fluorescent-tubes-update-with-photos.555/
İlk Ciddi Bitkili Tank Denemem - Kuru Başlangıç
Herkese merhabalar,
Ufaktan sıkıntılar başlamaya başladı. Üstadlara birkaç sorum var.
Geçen hafta "rotala macrandra"ların büyümesinin durduğunu yada yavaşladığını fark ettim. Arka tümseği yaparken kumun alt kısmına (çok kum harcamamak için) taşlar koymuştum, geçen hafta bu taşları çıkarıp yerine tekrar kum koymak için tüm "rotala"ları sökmek durumunda kaldım. Bundan sonra bitkilerin önce büyümeyi durdurduğunu gözlemledim. Şu anda da üst yapraklardan başlayarak erime benzeri (sanki yenmişler gibi) birşeyler görünmeye başladı.
İlk tahminim kumun inert olması idi, ilk diktiğimde bitkilerin beraberinde geldiği gübreli jeli temizlemedim (bilerek). İlk olarak bitkilerin bu besin sayesinde çok hızlı geliştiğini, kumu değiştirince de besinsiz kalıp kısa süreliğine büyümelerinin yavaşladığını düşündüm (bu arada tam gaz EI göbreleme yapmaktayım). Hemen Seachem’in geniş içerikli taban gübreleri ile bu bitkilerin tabanını destekledim (4-5 gün önce).
Daha sonra fark ettim ki "Hydrocotyle tripartita"ların yapraklarının kenarları sarılaşmaya başladı. Ertesi gün gördüm ki yeni çıkan "glosso" yapraklarıda tam yeşil değil (ne sarı ne yeşil arada bir renk). İkinci teşhisim demir eksikliği oldu. Akvaryumda gübreleme için Tom Barr’a ait EI index yöntemini kullanıyorum. Basit olarak gerekenin 2 katı besin sürekli olarak suda mevcut. CO2 seviyem baştan beri çok yüksek. Işık için 2 adet 54w "sylvania grolux" florasan kullanmaktayım. EI’nin "trace element" kısmı için is Seachem Florish kullanıyorum. İkinci saptamama tepki olarak Seachem Florish kullanımını 2 gün önce 2 katına çıkardım (şirketin önerisinin 2 katı). Son olarak da dün Seachem Iron demir gübresi aldım ve onu da x2 normal doz şeklinde suya ekledim.
Bu sararmaların nedeni ne olabilir? Daha aldığım aksiyonların cevabını almış değilim, belkide çoktan olayı çözdüm ama bir de üstadlara danışmak istedim. Akşam su değiştirmeden (bu arada su değişimi için 3 gün geciktim) birkaç resim çekip burdan paylaşacağım.
Herkese merhabalar,
Ufaktan sıkıntılar başlamaya başladı. Üstadlara birkaç sorum var.
Geçen hafta "rotala macrandra"ların büyümesinin durduğunu yada yavaşladığını fark ettim. Arka tümseği yaparken kumun alt kısmına (çok kum harcamamak için) taşlar koymuştum, geçen hafta bu taşları çıkarıp yerine tekrar kum koymak için tüm "rotala"ları sökmek durumunda kaldım. Bundan sonra bitkilerin önce büyümeyi durdurduğunu gözlemledim. Şu anda da üst yapraklardan başlayarak erime benzeri (sanki yenmişler gibi) birşeyler görünmeye başladı.
İlk tahminim kumun inert olması idi, ilk diktiğimde bitkilerin beraberinde geldiği gübreli jeli temizlemedim (bilerek). İlk olarak bitkilerin bu besin sayesinde çok hızlı geliştiğini, kumu değiştirince de besinsiz kalıp kısa süreliğine büyümelerinin yavaşladığını düşündüm (bu arada tam gaz EI göbreleme yapmaktayım). Hemen Seachem’in geniş içerikli taban gübreleri ile bu bitkilerin tabanını destekledim (4-5 gün önce).
Daha sonra fark ettim ki "Hydrocotyle tripartita"ların yapraklarının kenarları sarılaşmaya başladı. Ertesi gün gördüm ki yeni çıkan "glosso" yapraklarıda tam yeşil değil (ne sarı ne yeşil arada bir renk). İkinci teşhisim demir eksikliği oldu. Akvaryumda gübreleme için Tom Barr’a ait EI index yöntemini kullanıyorum. Basit olarak gerekenin 2 katı besin sürekli olarak suda mevcut. CO2 seviyem baştan beri çok yüksek. Işık için 2 adet 54w "sylvania grolux" florasan kullanmaktayım. EI’nin "trace element" kısmı için is Seachem Florish kullanıyorum. İkinci saptamama tepki olarak Seachem Florish kullanımını 2 gün önce 2 katına çıkardım (şirketin önerisinin 2 katı). Son olarak da dün Seachem Iron demir gübresi aldım ve onu da x2 normal doz şeklinde suya ekledim.
Bu sararmaların nedeni ne olabilir? Daha aldığım aksiyonların cevabını almış değilim, belkide çoktan olayı çözdüm ama bir de üstadlara danışmak istedim. Akşam su değiştirmeden (bu arada su değişimi için 3 gün geciktim) birkaç resim çekip burdan paylaşacağım.
İlk Ciddi Bitkili Tank Denemem - Kuru Başlangıç
Nasreddin bey, fikrinizi uyguladım. İşte hızlı bir resim.. Bugün diğer bitkilerde elime ulaştı artık akvaryuma ufak ufak son şeklini vermeye başlayacağım.

Nasreddin bey, fikrinizi uyguladım. İşte hızlı bir resim.. Bugün diğer bitkilerde elime ulaştı artık akvaryuma ufak ufak son şeklini vermeye başlayacağım.

İlk Ciddi Bitkili Tank Denemem - Kuru Başlangıç
(05/03/2014)
Ve avaryuma suyu doldurduk, tabiki herşey yolunda gitmemeli, "utricularia graminifolia"ların yarısı ne yazık ki kumdan çıktı ve yüzmeye başladı. Tüm kökleri sökerek yeniden diktik. Bakalım tutacaklar mı. Onun dışında tümseklerde çökme veya tahtanın yüzmesi gibi korkularım vuku bulmadı. Ama yalan yok "utricularia graminifolia"lar yüzmeye başlayında bir 10-15 dakika kendime gelemedim. Saolsun Vali toparladı beni. İşte su dolduktan sonra (15 dakika sonra, kendime gelince
) ilk resimler...





Ve bugün
Sonunda bugüne yetişebildik, geçen zamanda akvaryumu bir sefer yeniden düzenledim. "Utricularia graminifolia"nın tekrar uçarsa paranoyasına dayanamadım ve balık ağı ile büyük bir taşa bağlayarak, küçük bir utri tepesi yaptım. Bunun dışında arka kısımda (tümsekliğe) kumun içine, fazla kum kullanmamak için koyduğum taşları çıkararak yerine kum ekledim. Resimlerde arka plan bitkilerinin tamamı ne yazık ki yok. Tropicadan bitkilerin gelmesini bekliyoruz.
Forumdaki usta arkadaşlara sormak istediğim bir soru var. Kardinal karides (Caridina sp. "Cardinal") gerçekten çok hoşuma giden bir karides türü. Biliyorum ki bu karidesler yuksek ph değerlerinde yaşıyorlar (7,5-8,0). Akvaryumda sadece kiraz karides ve amano karideslerim var. Eğer katkı ile ph'ı 6,8'den 7,5'e çekersem sizce bitkiler veya karidesler bu durumdan etkilenir mi? Eğer bir cevap bulamazsam küçük akvaryumda bir deneme yapacağım.
Akvaryumdaki bitkiler (ve olacak bitkiler inşallah
)
- Glossostigma elatinoides
- Micranthemum monte carlo
- Hydrocotyle tripartita
- Ammania sp. bonsai
- Utricularia graminifolia
- Eleocharis sp.
- Rotala macrandra
- Rotala wallichii
- Vesicularia ferriei 'Weeping'
- Pogostemon helferi (olacak)
- Fissidens fontanus (olacak)
- Pogostemon erectus (olacak)
Herkese gerçekten güzel yorumları için teşekkür ediyorum. Tekrar söylüyorum ne varsa yine insanın vatanında var. İste resimler
...




(05/03/2014)
Ve avaryuma suyu doldurduk, tabiki herşey yolunda gitmemeli, "utricularia graminifolia"ların yarısı ne yazık ki kumdan çıktı ve yüzmeye başladı. Tüm kökleri sökerek yeniden diktik. Bakalım tutacaklar mı. Onun dışında tümseklerde çökme veya tahtanın yüzmesi gibi korkularım vuku bulmadı. Ama yalan yok "utricularia graminifolia"lar yüzmeye başlayında bir 10-15 dakika kendime gelemedim. Saolsun Vali toparladı beni. İşte su dolduktan sonra (15 dakika sonra, kendime gelince
) ilk resimler...




Ve bugün
Sonunda bugüne yetişebildik, geçen zamanda akvaryumu bir sefer yeniden düzenledim. "Utricularia graminifolia"nın tekrar uçarsa paranoyasına dayanamadım ve balık ağı ile büyük bir taşa bağlayarak, küçük bir utri tepesi yaptım. Bunun dışında arka kısımda (tümsekliğe) kumun içine, fazla kum kullanmamak için koyduğum taşları çıkararak yerine kum ekledim. Resimlerde arka plan bitkilerinin tamamı ne yazık ki yok. Tropicadan bitkilerin gelmesini bekliyoruz.
Forumdaki usta arkadaşlara sormak istediğim bir soru var. Kardinal karides (Caridina sp. "Cardinal") gerçekten çok hoşuma giden bir karides türü. Biliyorum ki bu karidesler yuksek ph değerlerinde yaşıyorlar (7,5-8,0). Akvaryumda sadece kiraz karides ve amano karideslerim var. Eğer katkı ile ph'ı 6,8'den 7,5'e çekersem sizce bitkiler veya karidesler bu durumdan etkilenir mi? Eğer bir cevap bulamazsam küçük akvaryumda bir deneme yapacağım.
Akvaryumdaki bitkiler (ve olacak bitkiler inşallah
)- Glossostigma elatinoides
- Micranthemum monte carlo
- Hydrocotyle tripartita
- Ammania sp. bonsai
- Utricularia graminifolia
- Eleocharis sp.
- Rotala macrandra
- Rotala wallichii
- Vesicularia ferriei 'Weeping'
- Pogostemon helferi (olacak)
- Fissidens fontanus (olacak)
- Pogostemon erectus (olacak)
Herkese gerçekten güzel yorumları için teşekkür ediyorum. Tekrar söylüyorum ne varsa yine insanın vatanında var. İste resimler
...



İlk Ciddi Bitkili Tank Denemem - Kuru Başlangıç
Serkan bey merhabalar,
Evet Florite sitede belirtilen maddeleri içermekte, fakat bitkilerin ana ihtiyacı N, P ve K elementlerini içermemekte. Bu yüzden bir çok forumda inert olarak belirtilmekte.
Florite'ın beni cezbeden yönü yükses CEC kapasitesine sahip olması ve + yüklü besinleri depolaması (+ yüklü besinlere örnek; NH4+, Na+, K+, Mg++, vb).
Bulanıklık konusu için ise, evet kumu çok, çok, çok iyi yıkamadan akvaryuma koymak gerçekten çok büyük bir hata olur. Yıkarken resmen çamur aktı içinden, bir çok sitede bu konuda uyarılar görmüştüm. Fakat iyi yıkandıktan sonra hiçbir sorun yaşanmıyor. Akvaryumda hafta sonu büyük bir revizyon yaptım (bitkilerin yarısını söküp, kum ekledim). Hiç bir bulanıklık olmadı.
Sonuç olarak kesinlikle öneririm. Bence tek eksisi pahalı olması. Türkiye'de olsaydım, sitede gördüm yerli bir kum üreticimiz var. Onun kumlarını denemek gerçekten isterdim.
(05/03/2014)
Evet, overflow box, sump herşey hazır. Şimdi sıra geldi suyu doldurmaya. İşte su dolmadan 10 dakika önce çekilen fotoğraflar. Bakalım kumdan yaptığımız tepelerde bozulma olacak mı?




Serkan bey merhabalar,
Evet Florite sitede belirtilen maddeleri içermekte, fakat bitkilerin ana ihtiyacı N, P ve K elementlerini içermemekte. Bu yüzden bir çok forumda inert olarak belirtilmekte.
Florite'ın beni cezbeden yönü yükses CEC kapasitesine sahip olması ve + yüklü besinleri depolaması (+ yüklü besinlere örnek; NH4+, Na+, K+, Mg++, vb).
Bulanıklık konusu için ise, evet kumu çok, çok, çok iyi yıkamadan akvaryuma koymak gerçekten çok büyük bir hata olur. Yıkarken resmen çamur aktı içinden, bir çok sitede bu konuda uyarılar görmüştüm. Fakat iyi yıkandıktan sonra hiçbir sorun yaşanmıyor. Akvaryumda hafta sonu büyük bir revizyon yaptım (bitkilerin yarısını söküp, kum ekledim). Hiç bir bulanıklık olmadı.
Sonuç olarak kesinlikle öneririm. Bence tek eksisi pahalı olması. Türkiye'de olsaydım, sitede gördüm yerli bir kum üreticimiz var. Onun kumlarını denemek gerçekten isterdim.
(05/03/2014)
Evet, overflow box, sump herşey hazır. Şimdi sıra geldi suyu doldurmaya. İşte su dolmadan 10 dakika önce çekilen fotoğraflar. Bakalım kumdan yaptığımız tepelerde bozulma olacak mı?




İlk Ciddi Bitkili Tank Denemem - Kuru Başlangıç
(03/03/2014)
Herkese merhabalar, 3-4 defa yanlış kestirdiğimiz parçaları tekrar tekrar kestirip projeyi 1 hafta geciktirdikten sonra sonunda “Monster Overflow Box”ımızı tamamlamış bulunmaktayız.
Overflow box’ın resimlerini aşağıda, ilk testi yaparken çektiğimiz video kaydını da bu linkte bulabilirsiniz.
https://www.youtube.com/watch?v=TGjjMzeM80Q
Overflow box hakkında dikkat çekmek istediğim birkaç noktayı aşağıda belirtmek istedim. Daha önce bir arkadaşımız bu tür kutuların güvenli olup olmadığını sormuştu. Ben de araştırmalarımız ve testlerimiz sırasında gördüğümüz veya beklentimiz dışında fark ettiğimiz (plan dışı gelişen) bir kaç önemli noktayı aşağıda sıralamak istedim.
1-Overflow box’un en önemli güvenlik noktası suyu iç kısımdan dış kısma taşıyan “U tüp” ve bu parçanın sürekli olarak su ile dolu olması. Burada birikecek hava kabarcıkları (veya her hangi başka maddeler; alg, ölü balık, vb.) akışı kesecek ve suyun akvaryumdan taşmasına neden olacaktır.
Çözüm: Biz bu parçayı borudan yapmak yerine plexiglass’tan büyük bir tünel gibi yaptık. Böylece bu parçayı fiziksel olarak tıkamak için oldukça saçma birşey olması lazım. Biriken havayı toplaması için de bu parçanın ust arka kısmına (havanın birikmeye başladığı yere) bir delik deldik ve buraya koyduğumuz bir hava borusunu sump kısmında 1000 litre/saat’lik bir powerhead’e (Türkçesini bulamadım, özür dilerim) bağlayarak buradakı havanın tahliyesini sağladık. Testler sırasında farkettik ki bu powerhead “U tüp” tamamen boş bile olsa sistemi başlattığımızda suyu yukarı çekip akışı sıfırdan bile başlatabiliyor. Ek olarak sumpta, pompayı koyduğumuz bölüm küçük olduğundan (bilinçli olarak yaptık), her hangi bir yerde tıkanıklık olup, su aşağıya akmaz ise bu kısımdakı su seviyesi düşüyor, pompa hava almaya başlıyor ve yukarı su çıkarmıyor. Pompa hala 3/4 suda olduğundan, pompayı yakma şansımız da yok.
2-Sistem bir şekilde durduğunda (elektrik kesintisi, vb.) öncelikle su seviyesi içerideki kutu boşa çıkıncaya kadar aşağıya akmaya devam ediyor. Geri dönüş hortumu suyun içinde ise, pompa durduğundan su aşağı akmaya başlıyor (su değiştirirken kullandığımız methotdaki gibi). Ve son olarak yukarıdaki kuçuk hava hortumu da susuz kalana kadar yavaş yavaş suyu aşağıya vermeye devam ediyor. Eğer sumpta yeterli yer yok ise bu su sumptan dışarı taşabilir.
Çözüm: Sumpı kurduğunuzda mutlaka durdurma testi yapıp su miktarını taşmayacak şekilde ayarlamak lazım. Geri dönüş hortumu suda kalacak ise suyun üst kısmında küçük bir delik açarsanız sistem durduğunda burdan hava girişi olacağından aşağıya su akışı hemen duruyor.
Benim aklıma gelen ve önemli bulduğum noktalar bunlar, eğer sorularınız var ise menuniyetle cevaplayabildiğimce cevaplamaya çalışırım.




(03/03/2014)
Herkese merhabalar, 3-4 defa yanlış kestirdiğimiz parçaları tekrar tekrar kestirip projeyi 1 hafta geciktirdikten sonra sonunda “Monster Overflow Box”ımızı tamamlamış bulunmaktayız.
Overflow box’ın resimlerini aşağıda, ilk testi yaparken çektiğimiz video kaydını da bu linkte bulabilirsiniz.
https://www.youtube.com/watch?v=TGjjMzeM80Q
Overflow box hakkında dikkat çekmek istediğim birkaç noktayı aşağıda belirtmek istedim. Daha önce bir arkadaşımız bu tür kutuların güvenli olup olmadığını sormuştu. Ben de araştırmalarımız ve testlerimiz sırasında gördüğümüz veya beklentimiz dışında fark ettiğimiz (plan dışı gelişen) bir kaç önemli noktayı aşağıda sıralamak istedim.
1-Overflow box’un en önemli güvenlik noktası suyu iç kısımdan dış kısma taşıyan “U tüp” ve bu parçanın sürekli olarak su ile dolu olması. Burada birikecek hava kabarcıkları (veya her hangi başka maddeler; alg, ölü balık, vb.) akışı kesecek ve suyun akvaryumdan taşmasına neden olacaktır.
Çözüm: Biz bu parçayı borudan yapmak yerine plexiglass’tan büyük bir tünel gibi yaptık. Böylece bu parçayı fiziksel olarak tıkamak için oldukça saçma birşey olması lazım. Biriken havayı toplaması için de bu parçanın ust arka kısmına (havanın birikmeye başladığı yere) bir delik deldik ve buraya koyduğumuz bir hava borusunu sump kısmında 1000 litre/saat’lik bir powerhead’e (Türkçesini bulamadım, özür dilerim) bağlayarak buradakı havanın tahliyesini sağladık. Testler sırasında farkettik ki bu powerhead “U tüp” tamamen boş bile olsa sistemi başlattığımızda suyu yukarı çekip akışı sıfırdan bile başlatabiliyor. Ek olarak sumpta, pompayı koyduğumuz bölüm küçük olduğundan (bilinçli olarak yaptık), her hangi bir yerde tıkanıklık olup, su aşağıya akmaz ise bu kısımdakı su seviyesi düşüyor, pompa hava almaya başlıyor ve yukarı su çıkarmıyor. Pompa hala 3/4 suda olduğundan, pompayı yakma şansımız da yok.
2-Sistem bir şekilde durduğunda (elektrik kesintisi, vb.) öncelikle su seviyesi içerideki kutu boşa çıkıncaya kadar aşağıya akmaya devam ediyor. Geri dönüş hortumu suyun içinde ise, pompa durduğundan su aşağı akmaya başlıyor (su değiştirirken kullandığımız methotdaki gibi). Ve son olarak yukarıdaki kuçuk hava hortumu da susuz kalana kadar yavaş yavaş suyu aşağıya vermeye devam ediyor. Eğer sumpta yeterli yer yok ise bu su sumptan dışarı taşabilir.
Çözüm: Sumpı kurduğunuzda mutlaka durdurma testi yapıp su miktarını taşmayacak şekilde ayarlamak lazım. Geri dönüş hortumu suda kalacak ise suyun üst kısmında küçük bir delik açarsanız sistem durduğunda burdan hava girişi olacağından aşağıya su akışı hemen duruyor.
Benim aklıma gelen ve önemli bulduğum noktalar bunlar, eğer sorularınız var ise menuniyetle cevaplayabildiğimce cevaplamaya çalışırım.




İlk Ciddi Bitkili Tank Denemem - Kuru Başlangıç
Herkese merhabalar,
Öncelikle uzun süredir konuyu güncelleyemediğim için özür dilerim. Son haftalarda tüm üst yönetim fabrikadaydı ve zaman bulamadım. Bu akşam tüm güncellemeleri yollamaya çalışacağım. Tüm sistem kuruldu ve çalışır durumda. Herhangi bir alg sorunu da yok henüz. İşte ufak bir güncelleme (teaser
)..
(25/02/2014)
Ve beklenen an geldi, overflow kutumuzun plexiglass parçalarını buradaki bir firmadan kestirdik ve teslim aldık (resim 2). Firma lazer kesim yaptığından delikler ve U box parçaları dahil tüm parçaları tam istediğimiz ölçülerde kestiler. Kutunun akvaryumun içinde kalacak kısmına da Vali’nin markasını yazdırdık “Urban Reef” (resim 3). “Animal Bean” boruları da önceden kesip yapıştırmıştık zaten (resim 1). Sumpın testi de tamamlandığından, artık akvaryumun altındaki yerini almaya hazır (resim 4).
Not;
1-Lazerle kesilen plexiglass milimetrik olarak, tam istediğiniz ölçülerde kesilebiliyor. Ayrıca herhangi bir şekilde kestirebiliyorsunuz (boruların geçeceği delikler gibi). Kırılma gibi bir problem de yok. Yapıştırılacak yüzeyler tamamen pürüzsüz. Eksi yanı ise parçaları yapıştırdığınız zaman, lazerin yarattığı gözle görülmeyen küçük yarıklar tutkal üzerine gelince bariz şekilde görünüyor. Ben (görsel olarak) rahatsız olmadım (resimlerini koyacağım), ne de olsa DIY, fabrikasyon kadar pürüzsüz olmuyor.
2-Kesinlikle uykulu plan yapmayın, parçaları 3 defa yanlış kestirdik (bazı parçalar). Acele etmemekte fayda var (yazdım ki belki ben de öğrenirim bu dediğimi).




Herkese merhabalar,
Öncelikle uzun süredir konuyu güncelleyemediğim için özür dilerim. Son haftalarda tüm üst yönetim fabrikadaydı ve zaman bulamadım. Bu akşam tüm güncellemeleri yollamaya çalışacağım. Tüm sistem kuruldu ve çalışır durumda. Herhangi bir alg sorunu da yok henüz. İşte ufak bir güncelleme (teaser
)..(25/02/2014)
Ve beklenen an geldi, overflow kutumuzun plexiglass parçalarını buradaki bir firmadan kestirdik ve teslim aldık (resim 2). Firma lazer kesim yaptığından delikler ve U box parçaları dahil tüm parçaları tam istediğimiz ölçülerde kestiler. Kutunun akvaryumun içinde kalacak kısmına da Vali’nin markasını yazdırdık “Urban Reef” (resim 3). “Animal Bean” boruları da önceden kesip yapıştırmıştık zaten (resim 1). Sumpın testi de tamamlandığından, artık akvaryumun altındaki yerini almaya hazır (resim 4).
Not;
1-Lazerle kesilen plexiglass milimetrik olarak, tam istediğiniz ölçülerde kesilebiliyor. Ayrıca herhangi bir şekilde kestirebiliyorsunuz (boruların geçeceği delikler gibi). Kırılma gibi bir problem de yok. Yapıştırılacak yüzeyler tamamen pürüzsüz. Eksi yanı ise parçaları yapıştırdığınız zaman, lazerin yarattığı gözle görülmeyen küçük yarıklar tutkal üzerine gelince bariz şekilde görünüyor. Ben (görsel olarak) rahatsız olmadım (resimlerini koyacağım), ne de olsa DIY, fabrikasyon kadar pürüzsüz olmuyor.
2-Kesinlikle uykulu plan yapmayın, parçaları 3 defa yanlış kestirdik (bazı parçalar). Acele etmemekte fayda var (yazdım ki belki ben de öğrenirim bu dediğimi).




SON MESAJLAR
- Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - Sessiz Şelale Filtre Önerisi MCY4, 22:33
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
KULLANICILAR
- 89 Online Kullanıcı, 48 Üye
Online Kullanıcılar
HaydarGul,
Taha⚡,
Hknçkl,
Kınayu,
TheDS,
Urar,
yaguara,
Sungurr,
GhostKoi,
sina cen,
LeafyAqua,
mightymurat,
MiSoSiKiaN,
Cyber_Scout,
osmandbnl,
yeekim,
Mirt,
DigitalPen,
omerali06,
Balikcidede,
0rnn,
propecia,
JujuSeri,
Kuduoglu,
omerkaya40,
fffurkan9,
Mr. WingMan,
Hidro Dinamik,
pianoƒish,
FULL RED MEHMET,
nniiaa,
Gökdeniz Kale,
ilterisdoğukan,
Frkn,
aXarayli,
nazemert,
mustafa innr,
seljoy,
sakal34,
EmiirKaan,
Koksal Gurkan,
HLLDNLYC,
oktay42,
teksas_tombiks,
hakanmorcicek,
Tolga8995,
Oquanus,
ootkn,
Hakan ARP,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.


