ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Sarslanpay
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Kullanıcı Başlığı:
[B]11621,2[/B]
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
83
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
08 Ocak 2014 17:27
Son Ziyaret:
07 Haziran 2026 14:05
Toplam Mesaj:
189 [0.04 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Serkan Arslanpay
Doğum Tarihi:
19 Aralık 1988
Yaş:
37
İl:
Kirklareli
Meslek:
işçi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
[img]https://www.akvaryum.com/Forum/imzalar/156251.jpg[/img]
SON 10 MESAJI
Blue Green Algae Yada Brown Algae
Merhaba karartmayı nasıl yaptınız?
Merhaba karartmayı nasıl yaptınız?
High Tech - Brazilian Style! Video Son Sayfada!
[QUOTE=mekaquascaping]
Merhaba,
Gönlümü siz kırmadınız hocam. Hobimizi yaparken 40 tane farklı şeyi hesaba katmamızı sağlayanlar kırdı. Hobi paylaşımı yeri olması münasebetiyle daha fazla açık konuşmayı doğru bulmuyorum sanırım anlaşılmıştır...
Beni üzen insanların imrenirken elde edememesi... Bu adil değil. Refah düzeyi belli seviyenin üstünde olan ülkelerde insanlar imrenir ve netten sipariş verirken bizde sadece bakmakla kalıyoruz...
Konuya dönücek olursak tank 2 haftayı henüz doldurdu ve arka tarafa eklediğim Rotala türleri kızarmaya şimdiden başladı. Yakında yeni resimleri paylaşırım. Muhtemelen 2 veya 3 aya istediğim renk tonları tamamıyle tanka hakim olucaktır diye düşünüyorum.
Hala sadece potasyum ekliyorum (günlük 2 ml) ve haftada 2 kere yüzde 30-40 civarı osmoz ve çeşme suyu karışımı ile su değişimlerine devam ediyorum.
Saygılarımla [/QUOTE]
Merhabalar Ozmos ve çeşme suyu karıştırdıktan sonra tds değeri kaç olarak değişim yapıyorsunuz bende osmos kullanamaya yeni başladım ben tds 0 ölçüyorum ve o şekilde su değişimi yapıyorum . il değişimde tds 80-90 aralığna düşüyor tankta,bir sonraki su değişimine gelene kadar 130-150 aralığnda falana oluyor Genel olarak bitkilerimde kök gelişimi sorunu yaşıyorum Verdiğiğim Npk gübre dozlarımı biraz arttırdım gözlemleme aşmasındayım çok yavaş gelişim ve belirtiğim gibi kök gelişimim çok zayıf bu sorunu yaşıyorum. Vereceğiniz bir tavisye varmıdır
[QUOTE=mekaquascaping]
Merhaba,
Gönlümü siz kırmadınız hocam. Hobimizi yaparken 40 tane farklı şeyi hesaba katmamızı sağlayanlar kırdı. Hobi paylaşımı yeri olması münasebetiyle daha fazla açık konuşmayı doğru bulmuyorum sanırım anlaşılmıştır...
Beni üzen insanların imrenirken elde edememesi... Bu adil değil. Refah düzeyi belli seviyenin üstünde olan ülkelerde insanlar imrenir ve netten sipariş verirken bizde sadece bakmakla kalıyoruz...
Konuya dönücek olursak tank 2 haftayı henüz doldurdu ve arka tarafa eklediğim Rotala türleri kızarmaya şimdiden başladı. Yakında yeni resimleri paylaşırım. Muhtemelen 2 veya 3 aya istediğim renk tonları tamamıyle tanka hakim olucaktır diye düşünüyorum.
Hala sadece potasyum ekliyorum (günlük 2 ml) ve haftada 2 kere yüzde 30-40 civarı osmoz ve çeşme suyu karışımı ile su değişimlerine devam ediyorum.
Saygılarımla [/QUOTE]
Merhabalar Ozmos ve çeşme suyu karıştırdıktan sonra tds değeri kaç olarak değişim yapıyorsunuz bende osmos kullanamaya yeni başladım ben tds 0 ölçüyorum ve o şekilde su değişimi yapıyorum . il değişimde tds 80-90 aralığna düşüyor tankta,bir sonraki su değişimine gelene kadar 130-150 aralığnda falana oluyor Genel olarak bitkilerimde kök gelişimi sorunu yaşıyorum Verdiğiğim Npk gübre dozlarımı biraz arttırdım gözlemleme aşmasındayım çok yavaş gelişim ve belirtiğim gibi kök gelişimim çok zayıf bu sorunu yaşıyorum. Vereceğiniz bir tavisye varmıdır
45x30x30h
Çok hoş görünüyor bu ölçülerde bir tank kurmayı düşünüyorum bende basit gündelik oyalanmak için feyz alacağım bir tasarım olmuş elinize sağlık
Çok hoş görünüyor bu ölçülerde bir tank kurmayı düşünüyorum bende basit gündelik oyalanmak için feyz alacağım bir tasarım olmuş elinize sağlık
Bitkilerin Sararması
Aynı sorun bendede var aslında buna ek olarak yavaş gelişimde mevcut 40*40*35 Ölçülerinde bol bitkili bir tankım var günlük kesintisiz 7 saat aydınlatma veriyorum ve kesintisiz 24 saat co2 takviyesi Hi-tech bir tank Sizin gibi seachem ful set gübreleme kullanıyorum . Aydınlatmama da Ceraqua Nano Elit 12.5 waat anlayamadığım bir şekilde 1.buçuk ay önce budadığım rotala redler bu süre zarfında sadece 5 cm kadar büyüyebildiler. Diğer bitkilerim sararıyor bazılarının da yaşlı yaprakları kararıyor bir kaç deneme yanılma deniyorum co2 kesintili verme mesela gece 00.00 dan sabah 07.00 ye kadar c02 kapatıyorum çok enteresandır co2 indicatörüm sarıya dönüyor 24 saat kesintisiz verdiğimde böyle bir seviye hiç görmedim besinde bir eksiklik yaşadığımı düşünerek makro besinleri nitratı fosfat ve potasyumu arttırmayı deniyorum şuan 1 haftadır gözlemlemedeyim henüz bir fark görmedim. Bu hafta bir tık daha yükselttim dozlamayı nitrat ve fosfatta bakalım sonuç ne olacak yosunlanma yok sanırım doğru yolda olabilirim Okuyan arkadaşlar olur ise sorum olacak kendilerine co2 de nasıl bir yol izlemek gerekir acaba yeniden 24 saat kesintisize mi dönmem gerekiyor saçma bir şekilde aç kapa da seviye daha çok yüseldi .. Belki, sizde çıkarımlar yaparsınız benım yaşadağım sorunlardan diye paylaşmak istedim. Keyifli hobiler.
Aynı sorun bendede var aslında buna ek olarak yavaş gelişimde mevcut 40*40*35 Ölçülerinde bol bitkili bir tankım var günlük kesintisiz 7 saat aydınlatma veriyorum ve kesintisiz 24 saat co2 takviyesi Hi-tech bir tank Sizin gibi seachem ful set gübreleme kullanıyorum . Aydınlatmama da Ceraqua Nano Elit 12.5 waat anlayamadığım bir şekilde 1.buçuk ay önce budadığım rotala redler bu süre zarfında sadece 5 cm kadar büyüyebildiler. Diğer bitkilerim sararıyor bazılarının da yaşlı yaprakları kararıyor bir kaç deneme yanılma deniyorum co2 kesintili verme mesela gece 00.00 dan sabah 07.00 ye kadar c02 kapatıyorum çok enteresandır co2 indicatörüm sarıya dönüyor 24 saat kesintisiz verdiğimde böyle bir seviye hiç görmedim besinde bir eksiklik yaşadığımı düşünerek makro besinleri nitratı fosfat ve potasyumu arttırmayı deniyorum şuan 1 haftadır gözlemlemedeyim henüz bir fark görmedim. Bu hafta bir tık daha yükselttim dozlamayı nitrat ve fosfatta bakalım sonuç ne olacak yosunlanma yok sanırım doğru yolda olabilirim Okuyan arkadaşlar olur ise sorum olacak kendilerine co2 de nasıl bir yol izlemek gerekir acaba yeniden 24 saat kesintisize mi dönmem gerekiyor saçma bir şekilde aç kapa da seviye daha çok yüseldi .. Belki, sizde çıkarımlar yaparsınız benım yaşadağım sorunlardan diye paylaşmak istedim. Keyifli hobiler.
Shoe Creek
Herkese tekrardan merhaba kurulumun 23.günündeyim gelişim ile ilgili bir güncelleme yapmak istedim konu pek ilgi çekmese de bazı bitkilerin gelişiminde yaşadığı sorunlar ile ilgili fikir alışverişinde bulunmak istedim. Aydınlatma da yaptığım eklemeler biraz fazla yüklenmeye sebebiyet verdi ve akabinde yosun sorunu yaşadım eklediğim ilaveleri sistemden çıkarttım 24 waat powerled ve günlük 10.00-16.00 arası aydınlatma periyoduna dönüş yaptım . Co2 de istediğim sabitliği bir türlü yakalayamadım son birkaç gün hariç 2 gündür bir stabillik yakaladım gibi 07.00-18.00 periyodun da ve 2 saniyede 1 boluncuk gibi devam ediyorum. Ve 2. kez su değişimleri sonrası Tropica gübreden 1 pamp dozlama yapmaya devam ediyorum.Bu süreçte bazı bitkiler kayıplar verdi kararmalar yaşadı ben bunu sabit bir co2 verememiş olmama bağlıyorum ilerleyen günlerde daha net bir tez oluşacaktır. şuan içim sabit bir co2 değeri yakaladım gibi, gelelim tankta yaşanan yosun problemi için yaptığım canlılara en azından sae ve kiraz karides eklemeyi düşünüyordum fakat Lüleburgaz da bulmak şuan için imkansız onların yerine 4 Adet komando 2 Adet albino ve 2 Adet vatoz ekledim saç yosunlarını yemiyorlar ama fena da sayılmazlar ..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/230420211527331.jpg[/IMG]
Bucephalandralar da gelişim durmuş gibi çok çok yavaş bahsettiğim gibi co2 dengesizliğinden kaynaklandığınıdüşünüyorum sizce ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/230420211528301.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/230420211529281.jpg[/IMG]
Microsorium Pteropus diplerinde saç yosunları mevcut malesef tanktaki yosun yiyiciler bu türü tüketemiyorlar sae yada karides ekleyene kadar su değişimlerinde kendim elimle temizlemeye çalışıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/230420211530581.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/230420211532161.jpg[/IMG]
Bucephalandra Mini Biblis yeni sürgün gözlemlemiştim kurulumun 2 haftasında, sonrasın da gelişimi durdu ve başka yeni bir sürgün henüz yok sebebi ne olabilir sizce ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/230420211533361.jpg[/IMG]
Ve Micralar Wallichii lerin gölgesinde gelişim göstermediklerini düşündüğüm için Wallichii leri kökten budayıp yeniden diktim böylece mikralar gelişim göstermeye başladı fakat aydınlatmam sanırım yetersiz geliyor gibi yani dıy aydınlatmadan soğudum açıkçası Forumda malum bilinen birisinden aldım tank için yeterli olacağını düşünüyordum ve alamaya karar verdim ama çok memnun değilim şuan için biraz daha gözlemleye devam edip ilerleyen dönemler için pro seviye bir aydınlatmaya geçiş yapmayı düşünüyorum. Bazı türler için yetersiz bence dıy aydınlatmalar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/230420211535001.jpg[/IMG][EDIT]Sarslanpay,2021-04-23 16:42:51[/EDIT]
Herkese tekrardan merhaba kurulumun 23.günündeyim gelişim ile ilgili bir güncelleme yapmak istedim konu pek ilgi çekmese de bazı bitkilerin gelişiminde yaşadığı sorunlar ile ilgili fikir alışverişinde bulunmak istedim. Aydınlatma da yaptığım eklemeler biraz fazla yüklenmeye sebebiyet verdi ve akabinde yosun sorunu yaşadım eklediğim ilaveleri sistemden çıkarttım 24 waat powerled ve günlük 10.00-16.00 arası aydınlatma periyoduna dönüş yaptım . Co2 de istediğim sabitliği bir türlü yakalayamadım son birkaç gün hariç 2 gündür bir stabillik yakaladım gibi 07.00-18.00 periyodun da ve 2 saniyede 1 boluncuk gibi devam ediyorum. Ve 2. kez su değişimleri sonrası Tropica gübreden 1 pamp dozlama yapmaya devam ediyorum.Bu süreçte bazı bitkiler kayıplar verdi kararmalar yaşadı ben bunu sabit bir co2 verememiş olmama bağlıyorum ilerleyen günlerde daha net bir tez oluşacaktır. şuan içim sabit bir co2 değeri yakaladım gibi, gelelim tankta yaşanan yosun problemi için yaptığım canlılara en azından sae ve kiraz karides eklemeyi düşünüyordum fakat Lüleburgaz da bulmak şuan için imkansız onların yerine 4 Adet komando 2 Adet albino ve 2 Adet vatoz ekledim saç yosunlarını yemiyorlar ama fena da sayılmazlar ..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/230420211527331.jpg[/IMG]
Bucephalandralar da gelişim durmuş gibi çok çok yavaş bahsettiğim gibi co2 dengesizliğinden kaynaklandığınıdüşünüyorum sizce ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/230420211528301.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/230420211529281.jpg[/IMG]
Microsorium Pteropus diplerinde saç yosunları mevcut malesef tanktaki yosun yiyiciler bu türü tüketemiyorlar sae yada karides ekleyene kadar su değişimlerinde kendim elimle temizlemeye çalışıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/230420211530581.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/230420211532161.jpg[/IMG]
Bucephalandra Mini Biblis yeni sürgün gözlemlemiştim kurulumun 2 haftasında, sonrasın da gelişimi durdu ve başka yeni bir sürgün henüz yok sebebi ne olabilir sizce ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/230420211533361.jpg[/IMG]
Ve Micralar Wallichii lerin gölgesinde gelişim göstermediklerini düşündüğüm için Wallichii leri kökten budayıp yeniden diktim böylece mikralar gelişim göstermeye başladı fakat aydınlatmam sanırım yetersiz geliyor gibi yani dıy aydınlatmadan soğudum açıkçası Forumda malum bilinen birisinden aldım tank için yeterli olacağını düşünüyordum ve alamaya karar verdim ama çok memnun değilim şuan için biraz daha gözlemleye devam edip ilerleyen dönemler için pro seviye bir aydınlatmaya geçiş yapmayı düşünüyorum. Bazı türler için yetersiz bence dıy aydınlatmalar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/230420211535001.jpg[/IMG][EDIT]Sarslanpay,2021-04-23 16:42:51[/EDIT]
Shoe Creek
Kurulum 10. Günü şuan kadar bir yosun problemi yaşamadım ufak tefek saç yosunları hariç şuan için sorun yaratacak boyutta değiller aydınlatma sürem günlük 5 saat idi ilk etapta 6 saat sonrasında 2 gündür 7 saate çıktım co2 süresi de aynı orantıda devam ediyor ve aydınlatmaya ilave yaptım yine 12 waat dıy powerled ve son olarak 2 sıra smd led le destekledim biraz abartı gelebilir ama gözlemlerim sonucu aydınlatma şiddeti bana biraz düşük gelmeye başlamıştı bazı bitikler istediğim reaksiyonları vermiyordu ve ışık şiddetini arttırmaya karar verdim. %50 civarı su değişimden sonra bugün ilk doz gübrelemeyi yaptım ilk 1 ay gübreleme yapmayı düşünmüyordum ama bitki formları beni yapmaya sevk etti . Adaptasyon sürecinden kaynaklı formsuzlukta olabilir gözlemleyip gelişime göre devam edeceğim canlı girişi şuan içim yapmadım istediğim yosun timini bulmakta zorlanıyorum fiyatlar da epey yüksek bana fırsatçılık gibi de geliyor pandemi den kaynaklı fiyatlar biraz yüksek sanırım örnek olarak panda çöpçüler 25 Tl den satışta gerçi bende hobiden epeyce uzun bir zamandan beri uzağım fiyatların yüksek gelmesi de bu yüzden olabilir siz ne düşünüyorsunuz yazarsanız bilgi sahibi olmuş olurum son durum dan bir kaç görselle sizlerin beğenisine sunuyorum herkese keyifli hobiler
Genel görüntü ve biraz detay turu yapalım
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/100420211823351.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/100420211825121.jpg[/IMG]
Monte Carlo umuyorum adaptasyon süreci içerisindedir biraz eridi kayıp verdi yeni sürgünler geliyor gibi , Daldaki çukura oturtum altında biraz kum mevcut sabit kalması için yapıştırıcı kullandım umarım yapıştırıcı dan kaynaklı bir sorun yaşamıyorlar dır.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/100420211826261.jpg[/IMG]
Bucephalandra mini ve diğer çeşitleri biraz karardılar ve gelişimleri biraz yavaş ilk ez haşır neşir olduğum bir bitki onlarda umuyorum adaptasyon sürecini yaşıyorlardır.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/100420211827491.jpg[/IMG]
Gelelim Rotala wallichii lere formları çok iyi değil beni erken gübreleme yapmaya başlatan biraz kendisidir biraz formsuz gibiler ve hiç kök sistemleri gelişmedi şansa elimi takılan bir tanesinden bunu gözlemleme şansım oldu aslında hemen alt kısmanda Micralar var onlarda hiç gelişim gösteremedi tanka ekleyişimin sebebi hızlı gelişen ve Nitratla baş etmem de yardımcı olacak bir tür olmasıydı sanırım biraz gölgede kaldılar ve hiç gelişim gösteremediler yerlerini değiştirmem gerekecek..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/100420211829091.jpg[/IMG]
Kurulum 10. Günü şuan kadar bir yosun problemi yaşamadım ufak tefek saç yosunları hariç şuan için sorun yaratacak boyutta değiller aydınlatma sürem günlük 5 saat idi ilk etapta 6 saat sonrasında 2 gündür 7 saate çıktım co2 süresi de aynı orantıda devam ediyor ve aydınlatmaya ilave yaptım yine 12 waat dıy powerled ve son olarak 2 sıra smd led le destekledim biraz abartı gelebilir ama gözlemlerim sonucu aydınlatma şiddeti bana biraz düşük gelmeye başlamıştı bazı bitikler istediğim reaksiyonları vermiyordu ve ışık şiddetini arttırmaya karar verdim. %50 civarı su değişimden sonra bugün ilk doz gübrelemeyi yaptım ilk 1 ay gübreleme yapmayı düşünmüyordum ama bitki formları beni yapmaya sevk etti . Adaptasyon sürecinden kaynaklı formsuzlukta olabilir gözlemleyip gelişime göre devam edeceğim canlı girişi şuan içim yapmadım istediğim yosun timini bulmakta zorlanıyorum fiyatlar da epey yüksek bana fırsatçılık gibi de geliyor pandemi den kaynaklı fiyatlar biraz yüksek sanırım örnek olarak panda çöpçüler 25 Tl den satışta gerçi bende hobiden epeyce uzun bir zamandan beri uzağım fiyatların yüksek gelmesi de bu yüzden olabilir siz ne düşünüyorsunuz yazarsanız bilgi sahibi olmuş olurum son durum dan bir kaç görselle sizlerin beğenisine sunuyorum herkese keyifli hobiler
Genel görüntü ve biraz detay turu yapalım
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/100420211823351.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/100420211825121.jpg[/IMG]
Monte Carlo umuyorum adaptasyon süreci içerisindedir biraz eridi kayıp verdi yeni sürgünler geliyor gibi , Daldaki çukura oturtum altında biraz kum mevcut sabit kalması için yapıştırıcı kullandım umarım yapıştırıcı dan kaynaklı bir sorun yaşamıyorlar dır.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/100420211826261.jpg[/IMG]
Bucephalandra mini ve diğer çeşitleri biraz karardılar ve gelişimleri biraz yavaş ilk ez haşır neşir olduğum bir bitki onlarda umuyorum adaptasyon sürecini yaşıyorlardır.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/100420211827491.jpg[/IMG]
Gelelim Rotala wallichii lere formları çok iyi değil beni erken gübreleme yapmaya başlatan biraz kendisidir biraz formsuz gibiler ve hiç kök sistemleri gelişmedi şansa elimi takılan bir tanesinden bunu gözlemleme şansım oldu aslında hemen alt kısmanda Micralar var onlarda hiç gelişim gösteremedi tanka ekleyişimin sebebi hızlı gelişen ve Nitratla baş etmem de yardımcı olacak bir tür olmasıydı sanırım biraz gölgede kaldılar ve hiç gelişim gösteremediler yerlerini değiştirmem gerekecek..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/100420211829091.jpg[/IMG]
Shoe Creek
Tekrardan herkese selamlar arkadaşlar Tankı kuralı 4 gün oldu ilk günde belirtmiştim satın aldığım bitkilerin porsiyonları epeyce az geldi tekrardan bir bitki siparişi verip eklemeler yaptım hedefim yoğun bitkiyle başlamaktı. Böylelikle yosun probleminin önüne geçeceğimi düşünüyorum . Şimdilik 12*2 24 watt power led aydınlatma ile günde 5 saat olarak ay ilerliyorum co2 yi ilk etapta 24 saat vermeyi denedim fakat co2 seviyesi epey bir yükseldi şimdilik aydınlatma süremden 1 saat önce başlatıp 2 saat sonra kapanacak şekilde zaman ayarlı da devam ediyorum . Henüz gübreleme yapmaya başlamadım . 1 aylık süreçte de düşünmüyorum risk almaya gerek yok çünkü bitkiye biraz para harcadım sokağa atmak istemiyorum . Konunun sonunda gübreleme ile alakalı fikir istedim okuyan arkdaşlar olursa ve fikirlerini paylaşırsa çok mutlu olurum.
Şimdi biraz da Tankın son durumu nasıl oldu ona bakalım hep beraber
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/030420211806171.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/030420211807441.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/030420211809091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/030420211810341.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/030420211804461.jpg[/IMG]
[U]ile gübreleme yapacağım az balık bol bitki şeklinde ilerleyeceğim için bu gübreyi tercih ettim
[/U] [U]Tropica gübreyi ilk kez kullanacağım için nasıl bir yöntem izlemem gerektiği konusunda karar veremedim şimdilik üzerinde yazan miktarda haftalık 1 kez dozlama yapacağım gibi duruyor Sizce haftada bir kez yeterli olacak mıdır ? Tecrübe sahibi arkadaşlar yardımcı olurlar fikirlerini paylaşırlarsa çok sevinirim [/U] Balık ise bir kaç güzel tetra türlerinden düşünüyorum.. Önerileri de açığım
Tekrardan herkese selamlar arkadaşlar Tankı kuralı 4 gün oldu ilk günde belirtmiştim satın aldığım bitkilerin porsiyonları epeyce az geldi tekrardan bir bitki siparişi verip eklemeler yaptım hedefim yoğun bitkiyle başlamaktı. Böylelikle yosun probleminin önüne geçeceğimi düşünüyorum . Şimdilik 12*2 24 watt power led aydınlatma ile günde 5 saat olarak ay ilerliyorum co2 yi ilk etapta 24 saat vermeyi denedim fakat co2 seviyesi epey bir yükseldi şimdilik aydınlatma süremden 1 saat önce başlatıp 2 saat sonra kapanacak şekilde zaman ayarlı da devam ediyorum . Henüz gübreleme yapmaya başlamadım . 1 aylık süreçte de düşünmüyorum risk almaya gerek yok çünkü bitkiye biraz para harcadım sokağa atmak istemiyorum . Konunun sonunda gübreleme ile alakalı fikir istedim okuyan arkdaşlar olursa ve fikirlerini paylaşırsa çok mutlu olurum.
Şimdi biraz da Tankın son durumu nasıl oldu ona bakalım hep beraber
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/030420211806171.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/030420211807441.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/030420211809091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/030420211810341.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/030420211804461.jpg[/IMG]
[U]ile gübreleme yapacağım az balık bol bitki şeklinde ilerleyeceğim için bu gübreyi tercih ettim
[/U] [U]Tropica gübreyi ilk kez kullanacağım için nasıl bir yöntem izlemem gerektiği konusunda karar veremedim şimdilik üzerinde yazan miktarda haftalık 1 kez dozlama yapacağım gibi duruyor Sizce haftada bir kez yeterli olacak mıdır ? Tecrübe sahibi arkadaşlar yardımcı olurlar fikirlerini paylaşırlarsa çok sevinirim [/U] Balık ise bir kaç güzel tetra türlerinden düşünüyorum.. Önerileri de açığım
Shoe Creek
Ölçüler:40*40*35
Canlı Türleri:
Bitki Türleri:Bucephalandra Mini Biblis ,Bucephalandra Kedagang Japan,Micranthemum Micranthemoides,Christmas Moss,Rotala Wallichii Red ,Hygrophila Sp. Staurogyne ,Microsorium Pteropus Sp S,Anubias Petite ,Echinodorus Tenellus,Micranthemum Monte Carlo,Microsorium Pteropus Sp L,Cryptocoryne Wendtii Brown,Echinodorus Cordifolius
Tankın Yaşı:
Filtrasyon ve Işıklandırma:Eheim eccopro 300 Dıy Powerled
Tasarım ve Dekorasyon: Doğadan Toplanan Taşlar ve Ağaç Kökleri Co2 Tüplü Sistem
Zemin: Jbl Manado,Jbl Aquabasis Plus,Silis Kum
Herkese selam epeyce uzun bir aradan sonra yine birden bir şeyler yapma isteği geldi ve kendimi ormanda buldum bir şeyler toparladım tanka uyguladım hardscape olarak beğendim bir tasarım oldu ama sipariş verdiğim bitkilerin porsiyonları gerçekten hayal kırıklığı çıktı o yüzden kafamda ki tasarımı tam olarak yansıtamadım birde yapıştırıcının azizliğine uğradım moslarım altları bembeyaz oldu başlangıç olarak sinir bozucu oldu biraz neyse moral bozmak yok şimdilik start verdim gelişimi hep birlikte takip edeceğiz dönem dönem paylaşımlarım olacak video editleme işini becerebilirsem setup videolarnı da yüklemeyi düşünüyorum şimdilik görüşmek üzere
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/310320210046391.jpg [/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/310320210045201.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/310320210057511.jpg[/IMG]
[EDIT]Sarslanpay,2021-04-04 23:00:30[/EDIT]
Ölçüler:40*40*35
Canlı Türleri:
Bitki Türleri:Bucephalandra Mini Biblis ,Bucephalandra Kedagang Japan,Micranthemum Micranthemoides,Christmas Moss,Rotala Wallichii Red ,Hygrophila Sp. Staurogyne ,Microsorium Pteropus Sp S,Anubias Petite ,Echinodorus Tenellus,Micranthemum Monte Carlo,Microsorium Pteropus Sp L,Cryptocoryne Wendtii Brown,Echinodorus Cordifolius
Tankın Yaşı:
Filtrasyon ve Işıklandırma:Eheim eccopro 300 Dıy Powerled
Tasarım ve Dekorasyon: Doğadan Toplanan Taşlar ve Ağaç Kökleri Co2 Tüplü Sistem
Zemin: Jbl Manado,Jbl Aquabasis Plus,Silis Kum
Herkese selam epeyce uzun bir aradan sonra yine birden bir şeyler yapma isteği geldi ve kendimi ormanda buldum bir şeyler toparladım tanka uyguladım hardscape olarak beğendim bir tasarım oldu ama sipariş verdiğim bitkilerin porsiyonları gerçekten hayal kırıklığı çıktı o yüzden kafamda ki tasarımı tam olarak yansıtamadım birde yapıştırıcının azizliğine uğradım moslarım altları bembeyaz oldu başlangıç olarak sinir bozucu oldu biraz neyse moral bozmak yok şimdilik start verdim gelişimi hep birlikte takip edeceğiz dönem dönem paylaşımlarım olacak video editleme işini becerebilirsem setup videolarnı da yüklemeyi düşünüyorum şimdilik görüşmek üzere
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/310320210046391.jpg [/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/310320210045201.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/310320210057511.jpg[/IMG]
[EDIT]Sarslanpay,2021-04-04 23:00:30[/EDIT]
Dutch Style Kurulum A’dan Z’ye Video
Elinize sağlık kaliteli malzemelerle kaliteli işler izlemek keyif verici oluyor umarım sorunsuz devam eder
Elinize sağlık kaliteli malzemelerle kaliteli işler izlemek keyif verici oluyor umarım sorunsuz devam eder
Shoe Creek
Tekrardan herkese selamlar arkadaşlar Tankı kuralı 4 gün oldu ilk günde belirtmiştim satın aldığım bitkilerin porsiyonları epeyce az geldi tekrardan bir bitki siparişi verip eklemeler yaptım hedefim yoğun bitkiyle başlamaktı. Böylelikle yosun probleminin önüne geçeceğimi düşünüyorum . Şimdilik 12*2 24 watt power led aydınlatma ile günde 5 saat olarak ay ilerliyorum co2 yi ilk etapta 24 saat vermeyi denedim fakat co2 seviyesi epey bir yükseldi şimdilik aydınlatma süremden 1 saat önce başlatıp 2 saat sonra kapanacak şekilde zaman ayarlı da devam ediyorum . Henüz gübreleme yapmaya başlamadım . 1 aylık süreçte de düşünmüyorum risk almaya gerek yok çünkü bitkiye biraz para harcadım sokağa atmak istemiyorum . Konunun sonunda gübreleme ile alakalı fikir istedim okuyan arkdaşlar olursa ve fikirlerini paylaşırsa çok mutlu olurum.
Şimdi biraz da Tankın son durumu nasıl oldu ona bakalım hep beraber
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/030420211806171.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/030420211807441.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/030420211809091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/030420211810341.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/030420211804461.jpg[/IMG]
[U]ile gübreleme yapacağım az balık bol bitki şeklinde ilerleyeceğim için bu gübreyi tercih ettim
[/U] [U]Tropica gübreyi ilk kez kullanacağım için nasıl bir yöntem izlemem gerektiği konusunda karar veremedim şimdilik üzerinde yazan miktarda haftalık 1 kez dozlama yapacağım gibi duruyor Sizce haftada bir kez yeterli olacak mıdır ? Tecrübe sahibi arkadaşlar yardımcı olurlar fikirlerini paylaşırlarsa çok sevinirim [/U] Balık ise bir kaç güzel tetra türlerinden düşünüyorum.. Önerileri de açığım
Tekrardan herkese selamlar arkadaşlar Tankı kuralı 4 gün oldu ilk günde belirtmiştim satın aldığım bitkilerin porsiyonları epeyce az geldi tekrardan bir bitki siparişi verip eklemeler yaptım hedefim yoğun bitkiyle başlamaktı. Böylelikle yosun probleminin önüne geçeceğimi düşünüyorum . Şimdilik 12*2 24 watt power led aydınlatma ile günde 5 saat olarak ay ilerliyorum co2 yi ilk etapta 24 saat vermeyi denedim fakat co2 seviyesi epey bir yükseldi şimdilik aydınlatma süremden 1 saat önce başlatıp 2 saat sonra kapanacak şekilde zaman ayarlı da devam ediyorum . Henüz gübreleme yapmaya başlamadım . 1 aylık süreçte de düşünmüyorum risk almaya gerek yok çünkü bitkiye biraz para harcadım sokağa atmak istemiyorum . Konunun sonunda gübreleme ile alakalı fikir istedim okuyan arkdaşlar olursa ve fikirlerini paylaşırsa çok mutlu olurum.
Şimdi biraz da Tankın son durumu nasıl oldu ona bakalım hep beraber
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/030420211806171.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/030420211807441.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/030420211809091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/030420211810341.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/156251/030420211804461.jpg[/IMG]
[U]ile gübreleme yapacağım az balık bol bitki şeklinde ilerleyeceğim için bu gübreyi tercih ettim
[/U] [U]Tropica gübreyi ilk kez kullanacağım için nasıl bir yöntem izlemem gerektiği konusunda karar veremedim şimdilik üzerinde yazan miktarda haftalık 1 kez dozlama yapacağım gibi duruyor Sizce haftada bir kez yeterli olacak mıdır ? Tecrübe sahibi arkadaşlar yardımcı olurlar fikirlerini paylaşırlarsa çok sevinirim [/U] Balık ise bir kaç güzel tetra türlerinden düşünüyorum.. Önerileri de açığım
SON MESAJLAR
- Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Sessiz Şelale Filtre Önerisi Sufisu, 23:18
Filtreleme Seçenekleri - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
KULLANICILAR
- 95 Online Kullanıcı, 54 Üye
Online Kullanıcılar
yigitksm,
0rnn,
Mirt,
GhostKoi,
Yusuf77777,
HaydarGul,
Urar,
Kınayu,
simsela,
aXarayli,
Sungurr,
sina cen,
Ramazan Güleç,
mightymurat,
oguzozt,
MiSoSiKiaN,
lojistisyen,
yeekim,
nniiaa,
DigitalPen,
omerali06,
JujuSeri,
Kuduoglu,
osmandbnl,
TheDS,
Goldfish2000,
LeafyAqua,
Tatar10,
merutay,
Redrainbow,
yyiImaz,
Ehtiyar,
Kaangzkr,
Mr. WingMan,
Arch.Hüseyin,
metekaan,
nazemert1,
Balikcidede,
cheavy,
zebra93042,
Burak PEKDEMİR,
Jotunheim,
Shortbuff,
Akrattin,
Denizinc,
Ozzgur,
Tayyareci,
Pandkoal,
DY1903,
CevdetSERBEST,
TolgahanA,
Hidro Dinamik,
Umutoty,
ali özer,
alecozan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
