ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Tayner
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
6
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
21 Eylül 2013 23:23
Son Ziyaret:
12 Ocak 2018 12:26
Toplam Mesaj:
20 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Taner oral
Doğum Tarihi:
02 Temmuz 1986
Yaş:
39
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA

Taner
SON 10 MESAJI
Lepisteslerin Uyum Sorunu...
Merhaba arkadaslar,
6adet kirmizi burun, 5 adet kardinal ve 4 adet amano karidesten olusan yaklasik 100 lt'li bitkili akvaryumuma bugun 3d1e lepistes ekledim.
Ekleyeli yaklasik 4 saat olmasina ragmen lepistesler suyun yuzeyinde yuzmeye devam ediyorlar. Alirken oldukca canli ve akvaryumun her bolgesinde hareket ediyordu.
Bu tulerdeki uyum sorunundanmi kaynakli acaba. Yani yeni evlerini yadirgamalarindanmi kaynaklidir?
Yoksa baska nedenlermi aramaliyim?[:?]
Merhaba arkadaslar,
6adet kirmizi burun, 5 adet kardinal ve 4 adet amano karidesten olusan yaklasik 100 lt'li bitkili akvaryumuma bugun 3d1e lepistes ekledim.
Ekleyeli yaklasik 4 saat olmasina ragmen lepistesler suyun yuzeyinde yuzmeye devam ediyorlar. Alirken oldukca canli ve akvaryumun her bolgesinde hareket ediyordu.
Bu tulerdeki uyum sorunundanmi kaynakli acaba. Yani yeni evlerini yadirgamalarindanmi kaynaklidir?
Yoksa baska nedenlermi aramaliyim?[:?]
Bu Nedir?
[QUOTE=SevimliHaya1et]
Teşekkürler hocam dedıgım gıbı dun moss aldım ıcınde geldı sanırım biraz öce baktıgımda goremedım kendısını vatoz yada copculer yedıler mı acaba[:)))][:)))] erger kı bu adi salyangoz cok ureme yaparsa katıl sanyangoz koyaraım nette arastırdıgımda oyle soyluyorlar :D hayırlısı olsun bakalım [:)][/QUOTE]
Merhaba,
Sizinki adi salyangoz. Tek gorundugune aldanmayin muhtemelen arkadaslarida vardir bir yerlerde:)
Ilk kurulumlarda olmasada bitki veya kumun uzerinden bir sekilde bulasiyor. Bendede uzun suredir var ve zamanla cogaliyorlar. Genel anlamda bir zarari olmaz. Ama seyir zevkinizi bozabilir. Isiklar kapandiginda camlara tirmanirlar ve isiklar acildiginda camlarin bunlarla dolu oldugunu gorebilirsiniz. Ve tekrar yere inmeleri zaman alabiliyor hatta bazilari camda oylecd kalabiliyor:)
Bende artik en azindan bir tane katil salyangoz almayi dusunuyorum. Akvaryumu kirli gosteriyor cogalinca.
Ozetle azi karar fazlasi bence zarar:)
[QUOTE=SevimliHaya1et]
Teşekkürler hocam dedıgım gıbı dun moss aldım ıcınde geldı sanırım biraz öce baktıgımda goremedım kendısını vatoz yada copculer yedıler mı acaba[:)))][:)))] erger kı bu adi salyangoz cok ureme yaparsa katıl sanyangoz koyaraım nette arastırdıgımda oyle soyluyorlar :D hayırlısı olsun bakalım [:)][/QUOTE]
Merhaba,
Sizinki adi salyangoz. Tek gorundugune aldanmayin muhtemelen arkadaslarida vardir bir yerlerde:)
Ilk kurulumlarda olmasada bitki veya kumun uzerinden bir sekilde bulasiyor. Bendede uzun suredir var ve zamanla cogaliyorlar. Genel anlamda bir zarari olmaz. Ama seyir zevkinizi bozabilir. Isiklar kapandiginda camlara tirmanirlar ve isiklar acildiginda camlarin bunlarla dolu oldugunu gorebilirsiniz. Ve tekrar yere inmeleri zaman alabiliyor hatta bazilari camda oylecd kalabiliyor:)
Bende artik en azindan bir tane katil salyangoz almayi dusunuyorum. Akvaryumu kirli gosteriyor cogalinca.
Ozetle azi karar fazlasi bence zarar:)
2017 Yılı Takvim Dağıtımı İle İlgili Konu.
Elime dün ulaştı.
Emeği geçenlerden Allah razı olsun.
Gayet güzel bir takvim[:iyi:]
Elime dün ulaştı.
Emeği geçenlerden Allah razı olsun.
Gayet güzel bir takvim[:iyi:]
Bitkili Akvaryum İçin Tür Tavsiyesi
Mrb.
Benimde bitkili akvaryumumda tetra türlerim var.
Benim ençok beğendiğim tür kırmızı burun. Hem çok güzel görünüyorlar(burunlarının kırmızılığı ve kuyruklarının siyah beyazı) hemde bana göre en iyi sürü balığıdır. İzlemesi çok zevkli. Genellikle Orta seviyede takılıyorlar.
Baktığım diğer tür ise kardinal tetra. Ben herhangi bir sorun yaşamadım bu tür ile. Bu balıklarda renkleri ile akvaryumu güzelleştiriyor. Kardinaller yüzeye pek çıkmazlar. Genelde taban ve orta seviyede takılıyorlar.
Emrah Bey'in dediği gibi bitkilide kesinlikle yosun yiyici bulundurmalısın. Sae her ne kadar başarılı bir yosun yiyici olsada bir vakitten sonra sadece zemindeki artan yemleri temizliyor sadece. Diğer balıklardan fazla yem yiyor yemlemede:) Ayrıca diğer narin renkli şirin tetraların yanında çok sırıtmaya başlıyor. bende iki tane var. Eşimin bu balıklara taktığı isim canavar:)))
En güzeli otocinclus ve amano karidesidir. Otto artık yemlerle uğraşmaz ama bitkiler üzerinde oluşabilecek yosunlar için iyi bir tedbir. Amano karideste iyi bir çözüm. İzlemeside çok güzel:)
Mrb.
Benimde bitkili akvaryumumda tetra türlerim var.
Benim ençok beğendiğim tür kırmızı burun. Hem çok güzel görünüyorlar(burunlarının kırmızılığı ve kuyruklarının siyah beyazı) hemde bana göre en iyi sürü balığıdır. İzlemesi çok zevkli. Genellikle Orta seviyede takılıyorlar.
Baktığım diğer tür ise kardinal tetra. Ben herhangi bir sorun yaşamadım bu tür ile. Bu balıklarda renkleri ile akvaryumu güzelleştiriyor. Kardinaller yüzeye pek çıkmazlar. Genelde taban ve orta seviyede takılıyorlar.
Emrah Bey'in dediği gibi bitkilide kesinlikle yosun yiyici bulundurmalısın. Sae her ne kadar başarılı bir yosun yiyici olsada bir vakitten sonra sadece zemindeki artan yemleri temizliyor sadece. Diğer balıklardan fazla yem yiyor yemlemede:) Ayrıca diğer narin renkli şirin tetraların yanında çok sırıtmaya başlıyor. bende iki tane var. Eşimin bu balıklara taktığı isim canavar:)))
En güzeli otocinclus ve amano karidesidir. Otto artık yemlerle uğraşmaz ama bitkiler üzerinde oluşabilecek yosunlar için iyi bir tedbir. Amano karideste iyi bir çözüm. İzlemeside çok güzel:)
Karidesimin Türü Nedir?
[QUOTE=mrah]Merhaba,
Bu gun balik alirken akvaryumda bos bos gezerken gordugum 3 karideside aldim. Orda dikkatlice baktigimda gordugumde amano olduklarini dusundum, satici amano olmadigini ona benzeyen yaruto mu yurito mu ne o tarz isimlendirmeli bir tur oldugunu soyledi. Karidesleri kendi tankima attigimda renkleri tam olarak yerine geldi ve su an baktigimda neredeyse amano karides olduguna kalibimi basicam o derece aynilar. O kadar arastirdim fakat N. Japonica turune cok yakin ozellikler tasiyan baska bir ture denk gelmedim.
Sizin bu tur hakkindaki dusunceleriniz nedir?
Biraz uzaktalar o yuzden cok net foto alamadim fakat bu kadardan ayirt edilemiyorsa tekrar denerim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187047/190920161744461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187047/190920161744511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187047/190920161744551.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Mrb.
Karidesleriniz bence amano karidesi. Bende de var 4 adet.
Üremezler. İyi bir yosun yiyicidirler.
[QUOTE=mrah]Merhaba,
Bu gun balik alirken akvaryumda bos bos gezerken gordugum 3 karideside aldim. Orda dikkatlice baktigimda gordugumde amano olduklarini dusundum, satici amano olmadigini ona benzeyen yaruto mu yurito mu ne o tarz isimlendirmeli bir tur oldugunu soyledi. Karidesleri kendi tankima attigimda renkleri tam olarak yerine geldi ve su an baktigimda neredeyse amano karides olduguna kalibimi basicam o derece aynilar. O kadar arastirdim fakat N. Japonica turune cok yakin ozellikler tasiyan baska bir ture denk gelmedim.
Sizin bu tur hakkindaki dusunceleriniz nedir?
Biraz uzaktalar o yuzden cok net foto alamadim fakat bu kadardan ayirt edilemiyorsa tekrar denerim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187047/190920161744461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187047/190920161744511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187047/190920161744551.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Mrb.
Karidesleriniz bence amano karidesi. Bende de var 4 adet.
Üremezler. İyi bir yosun yiyicidirler.
Karides Türü Belirleme
Mrb.
Karidesiniz amano karides bence. Bendede var. Uremesinin cok zor oldugunu biliyorum. En iyi yosun yiyicilerdendir.
Mrb.
Karidesiniz amano karides bence. Bendede var. Uremesinin cok zor oldugunu biliyorum. En iyi yosun yiyicilerdendir.
İlk Bitkili Akvaryum...
Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba,
Daha önce fırça yosun sorunundan dolayı konuyu açmıştır. Sorunu çözdüğüm için paylaşmak istedim.
Akvaryuma otto, sae ve 4 adette amano karides ekledim.3 saatte yosunun tamamı yok oldu. Bir dahada yosun oluşumu görmedim.
Ayrıca purvulalarda led ile gelişim gösteremedim. Ancak diğerleri(java fern, crypto bacopa ve zenkeri) gelişimi gayet iyi. Hepsinden sürgün ve yeni yapraklar aldım. Özellikle zenkeri(kırmızı lotus) yaprakların tamamını budamama rağmen soğandan çok sayıda hızlı bir şekilde yeni yapraklar çıktı. Ve görünümü çok hoş.
Bunların haricinde yeni sorunum camdaki yeşil yosun lekeleri. Direk güneş ışığı almamasına rağmen oluştu. Herhangi bir canlı ile bir çözümü yok sanırım okuduklarımdan. Diş fırçası ile temizlemeyi deneyeceğim. Farklı bir yöntemi varsa fikirlere açığım[:)]
Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba,
Daha önce fırça yosun sorunundan dolayı konuyu açmıştır. Sorunu çözdüğüm için paylaşmak istedim.
Akvaryuma otto, sae ve 4 adette amano karides ekledim.3 saatte yosunun tamamı yok oldu. Bir dahada yosun oluşumu görmedim.
Ayrıca purvulalarda led ile gelişim gösteremedim. Ancak diğerleri(java fern, crypto bacopa ve zenkeri) gelişimi gayet iyi. Hepsinden sürgün ve yeni yapraklar aldım. Özellikle zenkeri(kırmızı lotus) yaprakların tamamını budamama rağmen soğandan çok sayıda hızlı bir şekilde yeni yapraklar çıktı. Ve görünümü çok hoş.
Bunların haricinde yeni sorunum camdaki yeşil yosun lekeleri. Direk güneş ışığı almamasına rağmen oluştu. Herhangi bir canlı ile bir çözümü yok sanırım okuduklarımdan. Diş fırçası ile temizlemeyi deneyeceğim. Farklı bir yöntemi varsa fikirlere açığım[:)]
İlk Bitkili Akvaryum...
[QUOTE=Gokayb]Led power led olmadıkca sorun yaşaman cok muhtemel. Akvaryum icinin ışıkla güzel görünmesi bitkilere iyi geleceği anlamına gelmiyor.
Zaten bitkilerde kullanılan gün ışığı beyaz olur sarı değil. Soğuk beyaz kullanılır ama zaten led tamamen yanlış olmuş. Yapılabilirse o kapağa t5 florasan yaptırmanı tavsiye ederim. Üzerine de 2 grolux 1 aquastar veya bunun gibi kombinasyonlar yapabilirsin. Ancak en az 3 florasana ihtiyacın var 60cm olduğu icin 3 tane 24w kullanabilirsin.[/QUOTE]
Gökay Bey kıymetli uyarılarınız için teşekkür ederim. Bende açıkçası akvaryumun içinin güzel gözükmesinin bitkilere iyi geleceği anlamına gelmediği noktasında hemfikirim.[:)]
Akvaryumum ithal akvaryum olduğu için kapağın alt kısmının tamamını kullanamıyorum. (kendinden filtreli olduğu için). Dolayısı ile değil üç; bir florasan sığacağından bile emin değilim. Belki armatür olabilir ama o zamanca akvaryumun orijinalliği bozulacaktı. Bende daha önce bitkili akvaryumda denenmiş, kolay bitkilerde başarı elde etmiş kişilerin tecrübesi ile böyle bir led yaptırdım. Yani bitkiye göre aydınlatma değilde aydınlatmaya göre bitki seçmek zorunda kaldım[:)] Birde gün ışığı led fotoda sarı gibi çıkmış ancak soğuk beyaz sizinde dediğiniz gibi.
Sanırım benim hatam yanlış bir zemin bitkisi seçmemden kaynaklı. Çünkü diğer bitkilerim beklediğimden çok daha hızlı gelişim göstermeye başladılar. Bitkileri aldığım yerede bu aydınlatmayı gösterdiğimde purvulaya yönlendirdi beni maalesef.
Peki bu aydınlatma ile varmı sağlıklı gliştirebileceğim herhangi bir zemin bitkisi?
[QUOTE=fatos]Öncelikle emeğinize sağlık gelişim göstermeye başladığı zaman çok güzel olacağa benziyor
Size tavsiyem aydınlatmayı yeniden düzenlemeniz olacaktır
Smd 5630 silikonsuz led kullanıp
3 sıra beyaz
2 sıra kırmızı
Bu şekilde yapın
Ve led lerin bozulmaması için buhar camı uygulayın
Sonrasında sıvı gübre kullanmayın 1 ay boyunca
2 günde bir yüzde 10 su değişimi yapın
Aydınlatma saatini günlük 6 saat yapın öğleyin 12 de yansın akşam 6 da kapansın bi timer ile halledilir bu
Sonra herşeyi zamana bırakın gelişim olacaktır[/QUOTE]
Fatma hanım kıymeti tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.
Aslında ledler SMD 5630 diye biliyorum. 12w.
Ama sıralaması farklı. Biraz daha gözlemledikten sonra istediğim performansı alamassam farklı bir çözüm bulmam gerekecek.
Dediğiniz gibi sıvı gübre kullanmayacağım 1 ay. Su değişim ve aydınlatma sürelerine ilişkin tavsiyelerinizi uygulayacağım. Teşekkür ederim.
[QUOTE=alpayim16]O ışık ile parvula olacağını sanmıyorum boşuna eziyet etme kendine bi abimiz vardı forumda bildiğin sarı armut ampul kullanarak çok güzel sonuçlar elde etmiştir kendisi ister onu dene istersen osram tasarruflu ampul ile başla emin ol pişman olmazsın [:iyi:][/QUOTE]
Vakit ayırıp yorum yazdığınız için teşekkür ederim. Diğer bitkilerdeki gelişimden memnunum. Ben aydınlatmaya göre bitkilerin seçimini yapmıştım. Ancak bu purvula seçimi yanlış oldu sanırım. Sizin önerebileceğiniz bir zemin bitkisi var mı bu aydınlatma ile geliştirebileceğim?
[QUOTE=Gokayb]Led power led olmadıkca sorun yaşaman cok muhtemel. Akvaryum icinin ışıkla güzel görünmesi bitkilere iyi geleceği anlamına gelmiyor.
Zaten bitkilerde kullanılan gün ışığı beyaz olur sarı değil. Soğuk beyaz kullanılır ama zaten led tamamen yanlış olmuş. Yapılabilirse o kapağa t5 florasan yaptırmanı tavsiye ederim. Üzerine de 2 grolux 1 aquastar veya bunun gibi kombinasyonlar yapabilirsin. Ancak en az 3 florasana ihtiyacın var 60cm olduğu icin 3 tane 24w kullanabilirsin.[/QUOTE]
Gökay Bey kıymetli uyarılarınız için teşekkür ederim. Bende açıkçası akvaryumun içinin güzel gözükmesinin bitkilere iyi geleceği anlamına gelmediği noktasında hemfikirim.[:)]
Akvaryumum ithal akvaryum olduğu için kapağın alt kısmının tamamını kullanamıyorum. (kendinden filtreli olduğu için). Dolayısı ile değil üç; bir florasan sığacağından bile emin değilim. Belki armatür olabilir ama o zamanca akvaryumun orijinalliği bozulacaktı. Bende daha önce bitkili akvaryumda denenmiş, kolay bitkilerde başarı elde etmiş kişilerin tecrübesi ile böyle bir led yaptırdım. Yani bitkiye göre aydınlatma değilde aydınlatmaya göre bitki seçmek zorunda kaldım[:)] Birde gün ışığı led fotoda sarı gibi çıkmış ancak soğuk beyaz sizinde dediğiniz gibi.
Sanırım benim hatam yanlış bir zemin bitkisi seçmemden kaynaklı. Çünkü diğer bitkilerim beklediğimden çok daha hızlı gelişim göstermeye başladılar. Bitkileri aldığım yerede bu aydınlatmayı gösterdiğimde purvulaya yönlendirdi beni maalesef.
Peki bu aydınlatma ile varmı sağlıklı gliştirebileceğim herhangi bir zemin bitkisi?
[QUOTE=fatos]Öncelikle emeğinize sağlık gelişim göstermeye başladığı zaman çok güzel olacağa benziyor
Size tavsiyem aydınlatmayı yeniden düzenlemeniz olacaktır
Smd 5630 silikonsuz led kullanıp
3 sıra beyaz
2 sıra kırmızı
Bu şekilde yapın
Ve led lerin bozulmaması için buhar camı uygulayın
Sonrasında sıvı gübre kullanmayın 1 ay boyunca
2 günde bir yüzde 10 su değişimi yapın
Aydınlatma saatini günlük 6 saat yapın öğleyin 12 de yansın akşam 6 da kapansın bi timer ile halledilir bu
Sonra herşeyi zamana bırakın gelişim olacaktır[/QUOTE]
Fatma hanım kıymeti tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.
Aslında ledler SMD 5630 diye biliyorum. 12w.
Ama sıralaması farklı. Biraz daha gözlemledikten sonra istediğim performansı alamassam farklı bir çözüm bulmam gerekecek.
Dediğiniz gibi sıvı gübre kullanmayacağım 1 ay. Su değişim ve aydınlatma sürelerine ilişkin tavsiyelerinizi uygulayacağım. Teşekkür ederim.
[QUOTE=alpayim16]O ışık ile parvula olacağını sanmıyorum boşuna eziyet etme kendine bi abimiz vardı forumda bildiğin sarı armut ampul kullanarak çok güzel sonuçlar elde etmiştir kendisi ister onu dene istersen osram tasarruflu ampul ile başla emin ol pişman olmazsın [:iyi:][/QUOTE]
Vakit ayırıp yorum yazdığınız için teşekkür ederim. Diğer bitkilerdeki gelişimden memnunum. Ben aydınlatmaya göre bitkilerin seçimini yapmıştım. Ancak bu purvula seçimi yanlış oldu sanırım. Sizin önerebileceğiniz bir zemin bitkisi var mı bu aydınlatma ile geliştirebileceğim?
İlk Bitkili Akvaryum...
[QUOTE=Gokayb]Işık ne kullanıyorsun ? Parvulalar iyi durumda gözükmüyor.[/QUOTE]
LED kullanıyorum. Beyaz mavi ve günışığı...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/152001/070820161650231.jpg[/IMG]
[QUOTE=Gokayb]Işık ne kullanıyorsun ? Parvulalar iyi durumda gözükmüyor.[/QUOTE]
LED kullanıyorum. Beyaz mavi ve günışığı...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/152001/070820161650231.jpg[/IMG]
İlk Bitkili Akvaryum...
Merhabalar,
Uzun zamandır kurmayı istediğim akvaryumu sonunda kurdum.1 hafta 10 gün bikilerin adaptasyonu ve suyun oturması için balık eklemesi yapmayacağım.Her türlü önderi, tavsiye ve eleştirilere açık olduğumu belirtmek isterim.
Akvaryum Ölçüleri: 60x50(h)x30 (Bürüt 90 lt Net Yaklaşık 70 lt)
Aydınlatma: Beyaz-Mavi-Günışığı 3 sıra led
Filtre: Eheim 2010
Co2: Var(DIY)
Kum: LAv kırığı ve Siyah Hagen
Isıtıcı: Tetra 100w (henüz kullanmıyorum)
Canlı: yok (akvaryum oturduktan sonra 5-6 rasbora, 5-6 kırmızı burun, 5-6 kardinal, 2-3 Sae ve 4-5 adette kiraz karides düşünüyorum)
Dekor: Gnays Kaya
Canlı Bitki: Zemin: Purvula
Orta Sağ: Crypto
Orta Sol: Java Fern
Arka sağ Bacopa
Arka Orta: Zenkeri(Kırmızı Lotus)
Kurulum öncesi ve kurumlum sonrası:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/152001/070820161553381.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/152001/070820161555301.jpg[/IMG]
Akvaryum ithal ve kendinden kapağından filtreli olduğu için suyu sol köşeden alıp sağ köşeden tekrar akvaryuma akıtıyordu. Suyu doldurup ilk kez filtreyi çalıştırdığımda akvaryumun içinde inanlılmaz bir sürkilasyon oluştu ve bitkiler çok sallanmaya başladı. Bitkiler baya hırpalandı gibi geldi. Bende tepe filtreyi iptal edip Eheim iç filtre aldım. Suyun içindeki akıntı şuanda yok ve bitkiler daha rahat.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/152001/070820161601321.jpg[/IMG]
İlk dikimden sonra sıvı gübre ve potasyum ilave ettim suya.
Bu bilgilerin dışında öğrenmek istediğim iki husus var.
1) Bitkilerden crypto ekimden donra inanılmaz kısa sürede gelişim göstemeye başladı. Henüz 1 hafta olmadan toptak altından yeni yapraklar/filizler çıkmaya başladı. Bununla birlikte zemin bitkisi Purvula'yı her bağı 3-4e bölerek ektim. Üstünün budamasını yaptım. Ancak her öbekte 3-4 tel yeşil kalanı kurudu gibi. Neyi yanlış yapmış olabilirim? Yada bu bu bitkinin adaptasyonundanmı kaynaklanıyor?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/152001/070820161612481.jpg[/IMG]
2) Kurulumu henüz yapmama rağmen Java Fern ve Purvulanın kurumuş uçlarında siyah tüylenme oluşmaya başladı(tahminin ve araştırmalarıma göre siyah fırça yosunu)
Bu kadar kısa sürede oluşması anormal ancak sanırım benimde hatam var. Aydınlatmayı düzenli yapamadım.İlk kurulumdan 2-3 gün sonra iç filtreyi alıp çalıştırabildim. Dikim yaparken misket gübreye denk geldi çok azda olsa suya gübre parçası karştı vs.
3 gündür suyu %40 civarında değiştiriyorum. Aydınlatmayı günde 4-5 saate düşürdüm.
Bunların haricinde yapabileceğim başka bir şey varmı?
Vereceğini bilgiler için teşekkür ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/152001/070820161622231.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/152001/070820161622561.jpg[/IMG]
Merhabalar,
Uzun zamandır kurmayı istediğim akvaryumu sonunda kurdum.1 hafta 10 gün bikilerin adaptasyonu ve suyun oturması için balık eklemesi yapmayacağım.Her türlü önderi, tavsiye ve eleştirilere açık olduğumu belirtmek isterim.
Akvaryum Ölçüleri: 60x50(h)x30 (Bürüt 90 lt Net Yaklaşık 70 lt)
Aydınlatma: Beyaz-Mavi-Günışığı 3 sıra led
Filtre: Eheim 2010
Co2: Var(DIY)
Kum: LAv kırığı ve Siyah Hagen
Isıtıcı: Tetra 100w (henüz kullanmıyorum)
Canlı: yok (akvaryum oturduktan sonra 5-6 rasbora, 5-6 kırmızı burun, 5-6 kardinal, 2-3 Sae ve 4-5 adette kiraz karides düşünüyorum)
Dekor: Gnays Kaya
Canlı Bitki: Zemin: Purvula
Orta Sağ: Crypto
Orta Sol: Java Fern
Arka sağ Bacopa
Arka Orta: Zenkeri(Kırmızı Lotus)
Kurulum öncesi ve kurumlum sonrası:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/152001/070820161553381.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/152001/070820161555301.jpg[/IMG]
Akvaryum ithal ve kendinden kapağından filtreli olduğu için suyu sol köşeden alıp sağ köşeden tekrar akvaryuma akıtıyordu. Suyu doldurup ilk kez filtreyi çalıştırdığımda akvaryumun içinde inanlılmaz bir sürkilasyon oluştu ve bitkiler çok sallanmaya başladı. Bitkiler baya hırpalandı gibi geldi. Bende tepe filtreyi iptal edip Eheim iç filtre aldım. Suyun içindeki akıntı şuanda yok ve bitkiler daha rahat.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/152001/070820161601321.jpg[/IMG]
İlk dikimden sonra sıvı gübre ve potasyum ilave ettim suya.
Bu bilgilerin dışında öğrenmek istediğim iki husus var.
1) Bitkilerden crypto ekimden donra inanılmaz kısa sürede gelişim göstemeye başladı. Henüz 1 hafta olmadan toptak altından yeni yapraklar/filizler çıkmaya başladı. Bununla birlikte zemin bitkisi Purvula'yı her bağı 3-4e bölerek ektim. Üstünün budamasını yaptım. Ancak her öbekte 3-4 tel yeşil kalanı kurudu gibi. Neyi yanlış yapmış olabilirim? Yada bu bu bitkinin adaptasyonundanmı kaynaklanıyor?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/152001/070820161612481.jpg[/IMG]
2) Kurulumu henüz yapmama rağmen Java Fern ve Purvulanın kurumuş uçlarında siyah tüylenme oluşmaya başladı(tahminin ve araştırmalarıma göre siyah fırça yosunu)
Bu kadar kısa sürede oluşması anormal ancak sanırım benimde hatam var. Aydınlatmayı düzenli yapamadım.İlk kurulumdan 2-3 gün sonra iç filtreyi alıp çalıştırabildim. Dikim yaparken misket gübreye denk geldi çok azda olsa suya gübre parçası karştı vs.
3 gündür suyu %40 civarında değiştiriyorum. Aydınlatmayı günde 4-5 saate düşürdüm.
Bunların haricinde yapabileceğim başka bir şey varmı?
Vereceğini bilgiler için teşekkür ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/152001/070820161622231.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/152001/070820161622561.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
KULLANICILAR
- 70 Online Kullanıcı, 39 Üye
Online Kullanıcılar
caga71,
mightymurat,
Hoppala,
yeekim,
Koksal Gurkan,
HaydarGul,
Kınayu,
XAli,
888starz_bjPa,
Kuduoglu,
emirkagan,
Urar,
35mehmet35,
0rnn,
altuntasseref,
avok,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
Sufisu,
sina cen,
poyrxz,
osmandbnl,
omerkaya40,
Maverickse,
JujuSeri,
R0h1rr1m,
ternapi,
Lofta,
Çağatay Tozak,
şansal,
mcakir17,
merutay,
Tallha,
Chautauqua,
TolgahanA,
Fronttoza,
Rafayel,
Erenneok,
bor31,
ballantines,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
