ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Severin
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Kullanıcı Başlığı:
[B]10380,1[/B]
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
90
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
15 Eylül 2013 17:33
Son Ziyaret:
29 Ocak 2021 17:33
Toplam Mesaj:
284 [0.06 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
İMZA
[img]https://www.akvaryum.com/Forum/imzalar/151791.jpg[/img]
SON 10 MESAJI
Hayaller Yarışma Akvaryumu Gerçekler 8 Çeşit Yosun
[QUOTE=yusuf-konca]Geçmiş olsun öncelikle. Aynı sorun bende olduğu zaman öncelikle ışığı 6 saate çekip gübrelemeyi kesiyorum sadece çok az potasyum veriyorum. Haftalık su değişimine devam edyorum. Sakal yosunu olan bitkileri budayıp camlardakileri kazıyıp kumdakileri ise dip çekimi sırasında sifonlayıp 1 ay böyle devam ediyorum gayet güzel sonuçlar alınmaktayım.
ÖZET fazla gübreleme fazla ışıklandırma sonrası yosun oluşumu[/QUOTE]
Teşekkürler Yusuf Bey, ışık konusunu firefly ile kapattım. Bakmıyorum hiç ışık tarafına. Sadece 4-5 saat çalıştırın deniyor Firefly tarafından ben de minimum da olan 4 saat açıyorum. Hafta da 2 kere %40 su değişimi yapıyorum. Mekanik temizliği günlük yapıyorum hem cam hem de bitkiler üzerinden. Dip çekimi hiç yapmadım, yapsam bile belirli bir bölümüne yapabilirim; üst taraf monte karlo kaplı.
Gübrelemeyi, arttırdım. Fotosentez aşırı yoğun tank gözükmeyecek. Yosun gelişimi devam etmekte fakat bitki gelişiminin gölgesinde kalmakta.
Güncelleme olarak buradan paylaşırım ama benim asıl takıldığım nokta çok majör bir hata var ki ortada, 10 çeşit yosunun 8 ini görebiliyorsunuz. Yosun çok olur anlarım bir parametre bozuyor vs test kiti alırım bakarım. Ama dediğim gibi hangi test kitini alayım 500 tl verip hepsini almam lazım. Problem nerede bilmiyorum belki silikat belki kaya salınımı gibi özel bir şey olmak zorunda gibi.
[QUOTE=yusuf-konca]Geçmiş olsun öncelikle. Aynı sorun bende olduğu zaman öncelikle ışığı 6 saate çekip gübrelemeyi kesiyorum sadece çok az potasyum veriyorum. Haftalık su değişimine devam edyorum. Sakal yosunu olan bitkileri budayıp camlardakileri kazıyıp kumdakileri ise dip çekimi sırasında sifonlayıp 1 ay böyle devam ediyorum gayet güzel sonuçlar alınmaktayım.
ÖZET fazla gübreleme fazla ışıklandırma sonrası yosun oluşumu[/QUOTE]
Teşekkürler Yusuf Bey, ışık konusunu firefly ile kapattım. Bakmıyorum hiç ışık tarafına. Sadece 4-5 saat çalıştırın deniyor Firefly tarafından ben de minimum da olan 4 saat açıyorum. Hafta da 2 kere %40 su değişimi yapıyorum. Mekanik temizliği günlük yapıyorum hem cam hem de bitkiler üzerinden. Dip çekimi hiç yapmadım, yapsam bile belirli bir bölümüne yapabilirim; üst taraf monte karlo kaplı.
Gübrelemeyi, arttırdım. Fotosentez aşırı yoğun tank gözükmeyecek. Yosun gelişimi devam etmekte fakat bitki gelişiminin gölgesinde kalmakta.
Güncelleme olarak buradan paylaşırım ama benim asıl takıldığım nokta çok majör bir hata var ki ortada, 10 çeşit yosunun 8 ini görebiliyorsunuz. Yosun çok olur anlarım bir parametre bozuyor vs test kiti alırım bakarım. Ama dediğim gibi hangi test kitini alayım 500 tl verip hepsini almam lazım. Problem nerede bilmiyorum belki silikat belki kaya salınımı gibi özel bir şey olmak zorunda gibi.
Hayaller Yarışma Akvaryumu Gerçekler 8 Çeşit Yosun
[QUOTE=MOONLİGHT]Merhaba kullandığınız ( firefly) aldığınız sitenin linkini arabilirmisinz.
Ve sanırım bundan daha fazlasını yapamam:
https://www.akvaryum.com/Forum/yosun_rehberi_k912122.asp
Umarım tankınız ve siz kurtulursunuz[:)][/QUOTE]
Rehber için teşekkürler gene de zaten her yerden olabildiğince çok şey okudum ama maalesef bir faydası olmadı. Firefly için Adist'in mağazasından (kozyatağı) alım yaptım. Bir çok yer satıyor aslında akvaryumbitkievi, malawiizmir vs. Daha önce co2 sistemi aldım Adist'ten ufak bir sıkıntı yaşadım ilgilenildi servise gönderdi vs. Satıştan sonra hizmet açısından çok memunum bu yüzden orayı tercih ettim. 100 tane led var biri sönse götürür bırakırım firma ile aldığım yer ilgilensin isterim beni firmaya yönlendiren yer değil. Yoksa ben de biliyorum firma ile bağlantı kurmayı vs.
[QUOTE=MOONLİGHT]Merhaba kullandığınız ( firefly) aldığınız sitenin linkini arabilirmisinz.
Ve sanırım bundan daha fazlasını yapamam:
https://www.akvaryum.com/Forum/yosun_rehberi_k912122.asp
Umarım tankınız ve siz kurtulursunuz[:)][/QUOTE]
Rehber için teşekkürler gene de zaten her yerden olabildiğince çok şey okudum ama maalesef bir faydası olmadı. Firefly için Adist'in mağazasından (kozyatağı) alım yaptım. Bir çok yer satıyor aslında akvaryumbitkievi, malawiizmir vs. Daha önce co2 sistemi aldım Adist'ten ufak bir sıkıntı yaşadım ilgilenildi servise gönderdi vs. Satıştan sonra hizmet açısından çok memunum bu yüzden orayı tercih ettim. 100 tane led var biri sönse götürür bırakırım firma ile aldığım yer ilgilensin isterim beni firmaya yönlendiren yer değil. Yoksa ben de biliyorum firma ile bağlantı kurmayı vs.
Hayaller Yarışma Akvaryumu Gerçekler 8 Çeşit Yosun
[QUOTE=Arkun]Maalesef moss türleri yosundan çok fazla etkileniyorlar. Eğer tankta ağırlık mosslardaysa ve şartlar bozulduysa bitkiler yosun saracak büyüyemeyecek böylece sistem bozulacaktır. Size hızlı büyüyen fazla besinleri tüketecek bitkiler lazım. Bence tankın tam görüntüsünü de paylaşmanız fayda sağlar.[/QUOTE]
Tankin tam goruntusunu size ozelden gun icinde atarim. Malum biliyorsunuz yarisma tanklarini paylasmak yasak. Takvim gecti ama finali yapip seneye katilacagim yarismalara.
[QUOTE=Arkun]Maalesef moss türleri yosundan çok fazla etkileniyorlar. Eğer tankta ağırlık mosslardaysa ve şartlar bozulduysa bitkiler yosun saracak büyüyemeyecek böylece sistem bozulacaktır. Size hızlı büyüyen fazla besinleri tüketecek bitkiler lazım. Bence tankın tam görüntüsünü de paylaşmanız fayda sağlar.[/QUOTE]
Tankin tam goruntusunu size ozelden gun icinde atarim. Malum biliyorsunuz yarisma tanklarini paylasmak yasak. Takvim gecti ama finali yapip seneye katilacagim yarismalara.
Hayaller Yarışma Akvaryumu Gerçekler 8 Çeşit Yosun
[QUOTE=Arkun]Merhaba,
Bende Firefly kullanıcısıyım, premium seri kullanıyorum yaklaşık 2 aydır. Tank ölçülerinizi belirtmeniz gerekiyor, bir de tabanda dere kumu kullanmanız bence yetersiz. Fazla bir deneyimim yok dere kumu ile ilgili.
Firefly çok kuvvetli bir aydınlatma günde kaç saat açıyorsunuz bu önemli, eğer bitki populasyonunuz az ise ve dengesiz şartlarda firefly hızlıca yosuna boğuyor ortamı. Şöyle söyleyeyim, şartlar mükemmel ama mevcut bitki populasyonu az olunca yosunlar bu şartları kullanmaya başlıyor. Bitki sayınızı arttırmanız gerekiyor. Aynı durumu bende yaşadım, her yer sakal yosunu oldu ancak yavaş yavaş tankım toparlanıyor. Yosun olarak en büyük sıkıntım şu an sakal o da zeminde mevcut. Özellikle de bitkilerin bulunmadığı yerlerde ürediler, kendilerine ortam ayarlıyorlar ve zemindeki kumdan yosunu sökmek çok zor. Bitkilerin üzerinde olanları hızlıca budamalısınız.
Bende monte carlo yetiştiriyorum, kesinlikle havaya uzama gibi bir eylem gerçekleşmiyor.
Demek istediğim koca tankta 3-5 yerde bitki varsa bu da bir problem.[/QUOTE]
Bitki populasyonum gayet yerinde. 90x45x45 tank. 90 cm lik 906 kodlu Firefly kullaniyorum. Zemin monte carlo ust taraf komple moss ayriyeten gubre fazlaligini tolere etmesi acsisindan 3-5 kok sessiflora ektim sirf sizin gibi dusunerek zamaninda. Gunde 4 saat acik isik kullanma talimatinda belirtildigi gibi. Yardiminiz icin tesekkurler ama maalesef sizin belirttiginiz nedenlerden dolayi degil bu denge bozuklugu.
[QUOTE=Arkun]Merhaba,
Bende Firefly kullanıcısıyım, premium seri kullanıyorum yaklaşık 2 aydır. Tank ölçülerinizi belirtmeniz gerekiyor, bir de tabanda dere kumu kullanmanız bence yetersiz. Fazla bir deneyimim yok dere kumu ile ilgili.
Firefly çok kuvvetli bir aydınlatma günde kaç saat açıyorsunuz bu önemli, eğer bitki populasyonunuz az ise ve dengesiz şartlarda firefly hızlıca yosuna boğuyor ortamı. Şöyle söyleyeyim, şartlar mükemmel ama mevcut bitki populasyonu az olunca yosunlar bu şartları kullanmaya başlıyor. Bitki sayınızı arttırmanız gerekiyor. Aynı durumu bende yaşadım, her yer sakal yosunu oldu ancak yavaş yavaş tankım toparlanıyor. Yosun olarak en büyük sıkıntım şu an sakal o da zeminde mevcut. Özellikle de bitkilerin bulunmadığı yerlerde ürediler, kendilerine ortam ayarlıyorlar ve zemindeki kumdan yosunu sökmek çok zor. Bitkilerin üzerinde olanları hızlıca budamalısınız.
Bende monte carlo yetiştiriyorum, kesinlikle havaya uzama gibi bir eylem gerçekleşmiyor.
Demek istediğim koca tankta 3-5 yerde bitki varsa bu da bir problem.[/QUOTE]
Bitki populasyonum gayet yerinde. 90x45x45 tank. 90 cm lik 906 kodlu Firefly kullaniyorum. Zemin monte carlo ust taraf komple moss ayriyeten gubre fazlaligini tolere etmesi acsisindan 3-5 kok sessiflora ektim sirf sizin gibi dusunerek zamaninda. Gunde 4 saat acik isik kullanma talimatinda belirtildigi gibi. Yardiminiz icin tesekkurler ama maalesef sizin belirttiginiz nedenlerden dolayi degil bu denge bozuklugu.
Hayaller Yarışma Akvaryumu Gerçekler 8 Çeşit Yosun
[QUOTE=K3r3m ]Sae halledebilir bence yada ottocinclus.[/QUOTE]
Kurulumdam beri 4 oto 6 sae 3 black molly var. Black molly'ler inanilmaz yosun yiyiciler. Ayri bir konu acmayi dusunuyorum onlar icin.
[QUOTE=K3r3m ]Sae halledebilir bence yada ottocinclus.[/QUOTE]
Kurulumdam beri 4 oto 6 sae 3 black molly var. Black molly'ler inanilmaz yosun yiyiciler. Ayri bir konu acmayi dusunuyorum onlar icin.
Hayaller Yarışma Akvaryumu Gerçekler 8 Çeşit Yosun
Merhaba,
Akvaryumu dizaynı bozmadan 2. kez kuruyorum. Bu sefer artık tamam dedim yosun istilası yaşamayacağım çünkü Firefly aldım vs. Ama malesef öyle olmadı.
Kullandığım ekipmanlar aşağıdaki gibi.
Taban: Dere kumu (dere kumu kullanmak zorunda kaldım zira belki 35 kg kum var).
Işıklandırma: Firefly Normal seri Premium'dan değil.
Co2: Tüplü sistem
Gübreler: Göktürk Seyhan + Seachem (sadece excel ve trace) (dosajlama: sitede belirtildiği gibi) - seachem in programına çok benzeyen bir gübreleme programı.
Su sıcaklığı: 25-28 (bazı zamanlar 28 e çıktığı oluyor vantilatör ile 25 e düşürüyorum ama 28 genelde uyandığımda gördüğüm sıcaklık)
Filtreleme: Fluval 206 Eheim 2217 düşük debi yetersiz akım yosun oluşturur diye filtreleri bile çoğalttım ama nafile.
Karşılaştığım bazı yosunlar: Sakal yosunu gibi ama değil. Bende şu an bulamadım tam türü ama Hair algea'nin kısası ve dallanıp budakalnıyor. Asıl sorun bunlar. Moss araları dolu.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/151791/030720190337511.jpg[/IMG]
Saç Yosunu(Hair Alge):
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/151791/030720190351041.jpg[/IMG]
Black Spot Algea ve Green Spot Algea aynı karede :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/151791/030720190353311.jpg[/IMG]
Kahverengi Diatom:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/151791/030720190356101.jpg[/IMG]
Excel şırınga edilen ortadaki yerde diatom yok. Sorun kum üzerindeki diatomlar.
Akvaryumun her tarafında oluşan kabarcıklar: (su değişimden sonra olmuyor her zaman kabarcık içinde mosslarım vs)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/151791/030720190358091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/151791/030720190416291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/151791/030720190419301.jpg[/IMG]
Firefly'a rağmen havaya uzayan Monte Carlo'lar:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/151791/030720190421561.jpg[/IMG]
Pearling-fotosentez çok iyi ve yoğun tom barr'ın dediği gibi pearling ve fotosentez yoğun ise tankta bir yanlışınız yoktur devam edin ne yapıyorsanız yosun zaman geçtikçe yok olacaktır yorumunu çürüttüm :)
Tankta hiç bir şey yolunda gitmiyor. Profesyonel ekipmana rağmen. Co2 göstergesi istanın ve açık yeşilde. İnanmadım aquaist'ten aldım başka bir co2 göstergesi o da aynı sonucu verdi. Artık problem ne bilmiyorum gerçekten çaresizlikten burada başlık açtım. Her şey yerli yerinde.
Yardımlarınızı bekliyorum.[EDIT]Severin,2019-07-03 05:33:47[/EDIT]
Merhaba,
Akvaryumu dizaynı bozmadan 2. kez kuruyorum. Bu sefer artık tamam dedim yosun istilası yaşamayacağım çünkü Firefly aldım vs. Ama malesef öyle olmadı.
Kullandığım ekipmanlar aşağıdaki gibi.
Taban: Dere kumu (dere kumu kullanmak zorunda kaldım zira belki 35 kg kum var).
Işıklandırma: Firefly Normal seri Premium'dan değil.
Co2: Tüplü sistem
Gübreler: Göktürk Seyhan + Seachem (sadece excel ve trace) (dosajlama: sitede belirtildiği gibi) - seachem in programına çok benzeyen bir gübreleme programı.
Su sıcaklığı: 25-28 (bazı zamanlar 28 e çıktığı oluyor vantilatör ile 25 e düşürüyorum ama 28 genelde uyandığımda gördüğüm sıcaklık)
Filtreleme: Fluval 206 Eheim 2217 düşük debi yetersiz akım yosun oluşturur diye filtreleri bile çoğalttım ama nafile.
Karşılaştığım bazı yosunlar: Sakal yosunu gibi ama değil. Bende şu an bulamadım tam türü ama Hair algea'nin kısası ve dallanıp budakalnıyor. Asıl sorun bunlar. Moss araları dolu.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/151791/030720190337511.jpg[/IMG]
Saç Yosunu(Hair Alge):
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/151791/030720190351041.jpg[/IMG]
Black Spot Algea ve Green Spot Algea aynı karede :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/151791/030720190353311.jpg[/IMG]
Kahverengi Diatom:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/151791/030720190356101.jpg[/IMG]
Excel şırınga edilen ortadaki yerde diatom yok. Sorun kum üzerindeki diatomlar.
Akvaryumun her tarafında oluşan kabarcıklar: (su değişimden sonra olmuyor her zaman kabarcık içinde mosslarım vs)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/151791/030720190358091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/151791/030720190416291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/151791/030720190419301.jpg[/IMG]
Firefly'a rağmen havaya uzayan Monte Carlo'lar:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/151791/030720190421561.jpg[/IMG]
Pearling-fotosentez çok iyi ve yoğun tom barr'ın dediği gibi pearling ve fotosentez yoğun ise tankta bir yanlışınız yoktur devam edin ne yapıyorsanız yosun zaman geçtikçe yok olacaktır yorumunu çürüttüm :)
Tankta hiç bir şey yolunda gitmiyor. Profesyonel ekipmana rağmen. Co2 göstergesi istanın ve açık yeşilde. İnanmadım aquaist'ten aldım başka bir co2 göstergesi o da aynı sonucu verdi. Artık problem ne bilmiyorum gerçekten çaresizlikten burada başlık açtım. Her şey yerli yerinde.
Yardımlarınızı bekliyorum.[EDIT]Severin,2019-07-03 05:33:47[/EDIT]
Musluk Suyundan Ozmoz Suya Geçiş
[QUOTE=Hasan112]
Birazdaha acıklarmısınız bu öneriyi. Cunku ilk kez bunu siz söylediniz. Genelde faydalı olacağı yonunde söylendi hep. Şimdiden teşekkürler
Haftada 1 su değişim yapıyorum ayda 4 defa 3 kez ozmoz 1 kez musluk suyu ile düşünmüştüm ama. 2 ozmoz 2 musluk mu yapayım [/QUOTE]
Osmos işlemi görmüş suda bitkilerin kullanacağı iz elementler yoktur. Bunlar manganez, kobalt, çinko gibi elementler ve bunlar gibi daha yüzlerceni bitkiler kullanıyor. Osmos yaparsanız suyunuza mutlaka trace element gübresi eklemelisiniz. Musluk suyunuzda çok sıkıntı yoksa ve karideste beslemiyorsanız osmos a bitkili akvaryumda gerek yoktur. Sene 1 kere yaşanılacak şebeke suyu kimyasında ki dalgalanmadan piyasada ki ağır metal bağlayıcılığı olan su hazırlıyıcılardan koyarsanız hiç bir sıkıntınız olmaz. Osmos ile uğraşmak sizin için bence gereksiz gibi.
[QUOTE=Hasan112]
Birazdaha acıklarmısınız bu öneriyi. Cunku ilk kez bunu siz söylediniz. Genelde faydalı olacağı yonunde söylendi hep. Şimdiden teşekkürler
Haftada 1 su değişim yapıyorum ayda 4 defa 3 kez ozmoz 1 kez musluk suyu ile düşünmüştüm ama. 2 ozmoz 2 musluk mu yapayım [/QUOTE]
Osmos işlemi görmüş suda bitkilerin kullanacağı iz elementler yoktur. Bunlar manganez, kobalt, çinko gibi elementler ve bunlar gibi daha yüzlerceni bitkiler kullanıyor. Osmos yaparsanız suyunuza mutlaka trace element gübresi eklemelisiniz. Musluk suyunuzda çok sıkıntı yoksa ve karideste beslemiyorsanız osmos a bitkili akvaryumda gerek yoktur. Sene 1 kere yaşanılacak şebeke suyu kimyasında ki dalgalanmadan piyasada ki ağır metal bağlayıcılığı olan su hazırlıyıcılardan koyarsanız hiç bir sıkıntınız olmaz. Osmos ile uğraşmak sizin için bence gereksiz gibi.
Dış Filtre Önerisi
[QUOTE=Quersian]
Ses konusunda ne durumda peki akvaryum yatak odamda olduğu için gece rahatsız olur muyum sizce? Akvaryum sehpasının içine konumlandıracağım...[/QUOTE]
Ses konusu kaliteli filtrelerde tamamen kullanıcı ile alakalı olduğunu düşünüyorum. Bu çok radikal bir düşünce olabilir ama şöyle örnek vereyim. Ben sesten hiç rahatsız olmadım 5 senedir. 206 nın yanına eheim'ı eklediğimde çok sesli gelmişti eheim. Yeniledim (ikinci el almıştım) tüm manyetiktir vs dir iç aksamını hiç ses çıkarmadı. Bu sefer 206 ses yapmaya başladı ama genelde bir şeyler doğru oturtulmadığından vs den kaynaklanıyor bu ses olayları. 5 senede bir yeniler bakımını yaparsanız seramiğin vs hiçbirinden ses çıkacağını sanmıyorum. Ben eheim ses konusunu mesela vaseline ile çözmüştüm. Contalar için silikon jel kremler kullananlarda gayet memnun. Şu an ki durumum ses çıkarıyor 206 ama son temizlikten bu yana var. tekrar açıp bir temizlersem her şeyi yerli yerine oturtursam eminim o da kaybolacak.
Karşılaştığım en önemli sorun eheim çok modifiye edilebilir bir filtre. Hortumu her yerde var koçtaş'a git al. değiştir. Sızma mı yaptı vur kelepçeyi vs. parçasımı pahalı quik marka olarak 4/1 fiyatına al değiştir şelale aparatını vs. Fluval hortumları ise tırtıklı olmuyor öyle kolat external difüzör tak çalıştır bir dünya sağlıksız iş. Sonuçta kırılabilen bir hortum tırtık nedeniyle. Kıran görmedim ama eheim bahçe hortumu gibi esnek, oynanabilir değil. Ama ben eheim'ı başlatmak için hortuma ağzımı dayayıp çekmek istemiyorum (youtube eheim priming videoları) fluval gibi aparatı kaldırayım priming başlasın istiyorum.
Tamamen özet şu: Fluval IOS Eheim Android telefon gibi :) Yoksa ikisi de işini sessiz ve gerektiği gibi yapıyor.
[QUOTE=Quersian]
Ses konusunda ne durumda peki akvaryum yatak odamda olduğu için gece rahatsız olur muyum sizce? Akvaryum sehpasının içine konumlandıracağım...[/QUOTE]
Ses konusu kaliteli filtrelerde tamamen kullanıcı ile alakalı olduğunu düşünüyorum. Bu çok radikal bir düşünce olabilir ama şöyle örnek vereyim. Ben sesten hiç rahatsız olmadım 5 senedir. 206 nın yanına eheim'ı eklediğimde çok sesli gelmişti eheim. Yeniledim (ikinci el almıştım) tüm manyetiktir vs dir iç aksamını hiç ses çıkarmadı. Bu sefer 206 ses yapmaya başladı ama genelde bir şeyler doğru oturtulmadığından vs den kaynaklanıyor bu ses olayları. 5 senede bir yeniler bakımını yaparsanız seramiğin vs hiçbirinden ses çıkacağını sanmıyorum. Ben eheim ses konusunu mesela vaseline ile çözmüştüm. Contalar için silikon jel kremler kullananlarda gayet memnun. Şu an ki durumum ses çıkarıyor 206 ama son temizlikten bu yana var. tekrar açıp bir temizlersem her şeyi yerli yerine oturtursam eminim o da kaybolacak.
Karşılaştığım en önemli sorun eheim çok modifiye edilebilir bir filtre. Hortumu her yerde var koçtaş'a git al. değiştir. Sızma mı yaptı vur kelepçeyi vs. parçasımı pahalı quik marka olarak 4/1 fiyatına al değiştir şelale aparatını vs. Fluval hortumları ise tırtıklı olmuyor öyle kolat external difüzör tak çalıştır bir dünya sağlıksız iş. Sonuçta kırılabilen bir hortum tırtık nedeniyle. Kıran görmedim ama eheim bahçe hortumu gibi esnek, oynanabilir değil. Ama ben eheim'ı başlatmak için hortuma ağzımı dayayıp çekmek istemiyorum (youtube eheim priming videoları) fluval gibi aparatı kaldırayım priming başlasın istiyorum.
Tamamen özet şu: Fluval IOS Eheim Android telefon gibi :) Yoksa ikisi de işini sessiz ve gerektiği gibi yapıyor.
(100x50x45) High Tech Planted Tank
Tropica hiç kullanmadım. Sadece seachem kullandım. Hep DIY gübreler satın aldım, hatta hiç yosun görmediğim ilk tankım da bu gübrelerden kullandım (efsane Yasmut Tunç Sönmezoğlu:). Dozajlamayı Göktürk Seyhan'ın gübre kutularına bastığı etiketlerdeki kullanma talimatına göre yapıyorum orada haftada 2-3 kez her 50 litre için 3-4 ml tarzı bir açıklama var gübrelerde. Siz bahsedince baktım farklı olmasa da günlük dozajlama koymuş bunu uygulayacağım bundan sonra. Eminim daha iyi olacak.
Edit: Kesinlikle günlük dozajlama daha iyi bir uygulama fakat eminim ki Excel kullanımı yanında trace kullanılamayacağını excel'in trace i etkisiz hale getireceğini okudum. yabancı bir forumda. Ayrıca excel'in ışık ile etkileşime girip etkisiz olacağı ve sadece ışıklar kapandıktan sonra kullanılması gerektiğini de okumştum. Tom Barr idi sanırım okuduğum yer yoksa pek takmazdım ama bunlara da bir açıklama gelse iyi olurdu:)[EDIT]Severin,2019-06-24 04:28:14[/EDIT]
Tropica hiç kullanmadım. Sadece seachem kullandım. Hep DIY gübreler satın aldım, hatta hiç yosun görmediğim ilk tankım da bu gübrelerden kullandım (efsane Yasmut Tunç Sönmezoğlu:). Dozajlamayı Göktürk Seyhan'ın gübre kutularına bastığı etiketlerdeki kullanma talimatına göre yapıyorum orada haftada 2-3 kez her 50 litre için 3-4 ml tarzı bir açıklama var gübrelerde. Siz bahsedince baktım farklı olmasa da günlük dozajlama koymuş bunu uygulayacağım bundan sonra. Eminim daha iyi olacak.
Edit: Kesinlikle günlük dozajlama daha iyi bir uygulama fakat eminim ki Excel kullanımı yanında trace kullanılamayacağını excel'in trace i etkisiz hale getireceğini okudum. yabancı bir forumda. Ayrıca excel'in ışık ile etkileşime girip etkisiz olacağı ve sadece ışıklar kapandıktan sonra kullanılması gerektiğini de okumştum. Tom Barr idi sanırım okuduğum yer yoksa pek takmazdım ama bunlara da bir açıklama gelse iyi olurdu:)[EDIT]Severin,2019-06-24 04:28:14[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
