ÖZELLİKLER
BİLGİLER
İMZA
SON 10 MESAJI
[QUOTE=AkvaryumumEfsane]Anne vatoz harici tüm balıkları akvaryumdan çıkar yavruların çıkmasını bekle yavrular çıkınca kolayca ayarlarsın Keyifli hobiler
AkvaryumumEfsane.
[:)]
tr.
[:)]
gg/[/QUOTE]
Alakası bile yok!!!..
Vatozlarda yumurtalara erkek bakar, birlikte kalmalarında hiç sıkıntı yok, bilmeden atmayalım, milleti yanlış yönlendirmeyin lütfen..
Gökhan kardeşim, vatozlar hariç diğer yavru avlayabilecek Melek dahil cikletlerin hepsini ayırman lazım..
Yavrular çıktıktan en erken 1-2 hafta sonra da o akvaryumun suyuyla pipo filtreli bir yavruluğa ayırıp eski düzenine dönebilirsin, yoksa her hâlukarda yavrular ölür..
kolay gelsin..
[QUOTE=alaiyes] Herkese iyi akşamlar diliyorum ben de sonunda jack dempsey lerimden yavru alıp yaşatmayı başardım.Yaklaşık 10 kere yavru aldıktan sonra bu kere yavrularım yaşadı.200 den fazla yavru aldım ve ayrı bir akvaryuma koydum yavruları.140 litrede 11 tane jack dempsey olunca onlardan da vazgeçemiyorum ama yavru alımı ve yaşatması zor oluyor.Ancak işin sırrını öğrendim galiba, yavrular serbest yüzmeye başladıktan 1 gün sonra alırsam yavrular yaşıyor. Tabi bu işin de bir sonu yok 200 küsür yavru ayrı akvaryuma aldım sonra bir iki batın daha olacak sonra sonra yer ve zaman gerekli. Ama bu aşamada çok güzel ve eğlenceli. Yavrularımı 25 litrelik yeni yaptırdığım akvaryuma koydum filtre olarak sera L 300 kullanıyorum işi şansa bırakmamak için. Herkese iyi akşamlar.[/QUOTE]
Tebrikler Ahmet Bey, darısı başımıza inşallah. Bir çift Ebjd ve bir de Eş Ebjd erkek ve dişi Bgjd sahibiyim.
Eş ebjd'leri ayrı akvaryuma aldım, suları da ph 7 R.Ozmoz suyu, erkek çiftleşmek istiyor ve dişiyi yuvaya çekmek istiyor, dişi pek oralı değil, ama erkğin yanından da pek ayrılmıyor. Erkek 18 cm civarı 1,5 yaşılarında, dişiyse 1 yaşlarında 11 cm gibi..
Eşleri değiştirdim olmadı, herkesi sevdiğiyle bıraktım, ortamlarını hazırladım ama gene nafile..
Siz sürü olarak bırakıp üretmişsiniz anlaşılan, helâl olsun diyorum.. :)
Tetra ex 1200'den 2 adet kullanılmış olarak bir arkadaş hediye etti, hobiyi bıraktığı için. Bunlardan biri "New" olanın; suyu kapak contasından ve musluk dirsek içinden kaçırıyordu, ses yoktu.
Diğeri de helikopter gibi sesli çalışıyor ve musluk dirseklerinden sus sızdırıyordu, ayrıca ikisi de hava alma pompasına basınca oradan da su sızdırıyordu.
Bunları bana veren arkadş kendi evinde nasıl kullanıyordu anlamadım.. Kendisi belki de bu filtreler yüzünden bıraktı hobiyi, gerçi taşınıyordu ve onu bahane etti ama bilemiyorum..
Neyse; forumdan su sızdırma işinin çözümünü öğrendim ve muslukların contalarını sanayiden bulup kendim taktım, ana contadan sızdırana da türk usulü çözümlerden uydurdum bir de nolur nolmaz diye bi plastik kovanın içine oturttum, çünkü önceden bir gecede evi mahvetmişti. Şuan bu mesajı yazarken bile hizar gibi çalışıyor kafamı şişiriyor Tetra. Hanım da sinir oluyor, o yüzden yarın birgün söküp kaldıracağım.
Kendim önceden diğer akvaryumum için Fluval 205 almıştım, 2 senedir kullanıyorum, 25-30 cm yaklaşırsam ancak duyabiliyorum sesini, o da birazcık..
Velhâsıl, Tetra evin kapısından içeri bastırılacak bişey değil, yemini falan alın ama filtrelerini görünce son sürat koşarak oradan uzaklaşın. Hâlâ bu kadaaar yazılanlara rağmen gidip bu markayı parayla alanlara acayip şaşıyorum, ben bedava aldım, bin pişmanım..
Saygılar...
Çok güzel olmuş, tebrikler, ama DCFix kaplama yapacaktınız madem bu kadar zahmete girmeseydiniz, siyah ya da koyu gri flexinin kendi görüntüsü de gayet güzel.
ben benzerlerini 3-5 cm sert strafordan yaptım, dcfixle kapladım, sizinki kadar güzel olmasa da herkes beğeniyor, hem masrafı çok düşük ;) led, fan vb.. herşeyi yapıştırabiliyorsunuz.. kes kes yapıştır :)
4 akvaryum var evde, 2'si hazırdı, diğer 2'sinin kapağını da bu şekilde yaptım..
Maşallah çok güzeller,
akvaryum tabanına ince silis kum koyabilirseniz, bıyıklarının zarar görmesini engellersiniz, hem de çok neşeli ve hareketli olurlar.
Ayrıca kafalarını gözlerine kadar kuma sokup, kumu solungaçlarından çıkararak gezmelerini izlemek de çok eğlenceli oluyor :)
Merhabalar Murat Bey, öncelikle tebrikler, çok güzel balıklar ve çok güzel bir tür seçimi.. Zevk sahibi bir insan olduğunuz anlaşılıyor..
Ben de bir malawi fanatiğiyim, galiba forumda da sadece sizde var bu tür.
Mbuna furyası yüzünden İmparator ve diğer malawi çeşitlerine ilginin düşük olması çok sıkıcı..
Bende de şu an Aulonocara çeşitlerinden;
Aulonocara baenschi (Sarı İmparator),
Aulonocara Firefish,
Aulonocara sp. Red Rubescens (Red Rubin) german red,
Aulonocara saulosi (Mavi İmparator)
bulunuyor.
Sarı, kırmızı, mavi ve koyu pembeyi dizdim anlıyacağınız :)
Mavi imp. hariç diğerlerini yosun akvaryumun ithalatından almıştım.. Renkleri bence hiçbir mbuna türünde yok. Ayrıca diğer pek bulunmayan malawi türlerinden Steveni taiwan, Milomo ve Lithobates'im de var ve bunlardaki zevk de ne frontosa da ne tropheus'da var.. (onlarıda denedim önceden ve elden çıkardım)
Bu arada ben de Antalya-muratpaşada'yım. Yeni fotoğrafları bekleriz.. :)
Merhabalar;
Göz Fungusu çok önemli bir hastalık, milletin devamlı şikayet ettiği beyaz benek bunun yanında elinde pamukşeker tutan 5 yaşındaki çocuk kadar masum kalır... Hastalık farkedildiğinde bile pek çok balık için artık çok geç oluyor.. En çok bulaşma sebebi dışarıdan eklenen yeni bir balık. Balık alırken gözlerine iyi dikkat etmek lâzım, ben golü burdan yedim..
Bu problemi yaşamış ve pek çok balığımı kaybetmiş biri olarak çözümü şu şekilde buldum;
1- Biyo firmasının MİKOFİSH adında bir ilacı var, antibiyotik temelli,koyu sarı renkli bir çözelti, kullanım talimatına uyarak kullandım.
Ayrıca hasta balıkları yakalayıp gözlerine 1'er damla ilaçtan damlatıp, 5-10 saniye bekletip tekrar suya saldım, bunu günaşırı yaptım.. Akvaryumu komple karantinaya aldım, vatozları, çöpçüleri çıkarmadım, ilaçtan kötü etkilenmediler..
2- Sıcaklığı 12 saatliğine 32 dereceye getirdim.
3- 100 lt'ye 2 avuç olacak şekilde kaya tuzu eritip döktüm.
4- Havalandırmayı yapabildiğim en yüksek seviyeye getirdim. Bunun için hava motorunun 4 çıkışından 3'ünü akvaryuma verdim. (1'ini de yavruluğa verdim)
5- İlacı uygulayınca 3-4 saat filtreyi kapalı tuttum. Sonra çalıştırdım, filtrede aktif karbon-kömür kullanmadım.
6- 2 gün sonra %50 olacak şekilde su değişimi yaptım.
7- Daha sonraki hergün 1/3 oranında su değişimi yaparak suyu normal berraklığına ve balıkların rahat edebiliceği orta bir kaliteye getirebildim.
İlaçtan sonraki 4. günde hastalık durumu kötü olan balıklarda çok iyi toparlama olmuştu, durumu orta derece olanlar tamamen iyileşti.
Müdahale edene kadar da 10 civarı balığım ölmüştü (-ki bu 2 gün içinde oldu). ilaçlamadan sonra ölen olmadı, onu da belirteyim.
Bu arada ilaçtan dolayı filtre ve akvaryumdaki bakteriyel denge yokoldu, hatta bütün bakteriler yokoldu, o yüzden filtre malzemelerini de sıcak suyla iyice yıkadım, resteledim. Bu temizlikten 1 hafta sonra koku ve renk normale döndü, balıkların durumu orta kötü olanları tamamen iyileşti, çok kötü görünenleri de tek gözleri kör olarak paçayı yırttı.
Bu arada İCHTHYO kullanmanızı önermem, çok ağır ve kullanması riskli bir kimyasal, akvaryumda vatoz, çöpçü, alg yiyici vb. varsa affetmez götürür, öldürür yani.
Tecrübelerim bunlar, tekrar geçmiş olsun diyorum...
Herkese merhabalar ve de geçmiş olsun, ilk başta belirteyim ki bahsedilen adamla hiç alışveriş yapmadım ama bir şeyler de ben yazmak istedim.
Bu foruma katılan herkesin ilk bakması gereken bölüm, bence bu "şikayet
var" bölümü..
Burada bahsedilen dolandırıcı ve diğer dolandırıcıların haklarında açılan şikâyet
sayfalarına bakıyorum, gördüğüm şu:
İnsanların içinde en naif olanları, hobi sahibi olanlar ve bunların da içinde en
naifini akvaryuma gönül vermiş arkadaşlar oluşturuyor, çünkü bu hobi hayvan,
canlı sevgisine dayanıyor.
Yani dolandırılmaya, kandırılmaya en müsait kitle!
Zaten bu kadar akvaryum esnafının müşterileri olan bizlere, genelde davranışları
hepimizin malumu... Az miktarda (bence) dürüst olan esnafı tenzih edersek,
çoğunluğu sattığı malzemenin ya da canlının kusuru varsa söylemez,
özelliklerini abartır, fiyatı artık Allah ne verdiyse "ayarlar"..
Buna büyük çevrimiçi mağazalar da dâhil...
Şimdi düşünüsek, çoğumuz bir tanıdığımız bizden 300–500 TL borç istese, paramız olsa dahi
zorundan veririz, versem mi vermesem mi diye kendimizle mücadele ederiz falan ama;
internetten hiç tanımadığımız birinin, hiç görmediğimiz canlılarına,
malzemelerine 1.000 TL - 2.000 TL tak diye gönderiyoruz (yukarıda başı yanan
arkadaşlardan örnekler var)
50–100 TL falan neyse belki anlaşılır, riske değer meblağ gibi ama 300–500–1000–2000
tl gibi meblağlarda arkadaşlar hiç mi cidden korkmuyoruz?
Bir Tropheus kolonisine 1.500 TL veriyorsak binelim otobüse,
gidelim kendimiz alalım gelelim, yol masrafımızda olsun 150-200 TL, 1.500-2.000'i veren onu da verir..
Ayrıca bu sahtekar adamların hakkında bu kadar yazılan var, 2 ay sonra başka
arkadaşlar gene dolandırılmış.. (bunların da örnekleri yukarıda var maalesef)
Hiç değilse alış-veriş yaptığımız kişilerin adını google'da bir aratalım, belki
bir faydası olur, daha da önce aslında forumda aratalım, belki sandığınız gibi
çıkar belki çıkmaz..
Yani "Bir yılan deliğinden 2 defa sokulmayalım", yoksa bu gibi
dolandırıcılar bizlerin paralarıyla daha çook Jetta'lara biner…
Saygılar...
[QUOTE=Safa]Ben birşey sormak istiyorum, electric blue jack dempsey'lerin Türkiye'deki fiyatları ne kadar? 4-5 cm boyundakilerin. [/QUOTE]
Genelde cm'i 10 TL olacak şekilde yuvalak fiyatlı oluyor. Mesela 2,5-3,5 cm 30tl civarı ve genelde o boylardayken hemen satışa çıkarıyorlar..
antalya'da üreten 3 kişi var yanlış bilmiyorsam, ilanları genelde böyle, ben de bu fiyatlardan aldım.
diğer illerde üretenlerin ilanlarını da gördüm, onlarda da yaklaşık aynı fiyatlar..
SON MESAJLAR
- Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum NightWist, 16:42
Omurgasızlar - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
KULLANICILAR
- 66 Online Kullanıcı, 37 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
