ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
24 Şubat 2013 20:52
Son Ziyaret:
28 Mart 2026 21:37
Toplam Mesaj:
22 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Fatih Korkmaz
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Mus
Meslek:
Maden Mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
150*50*65h Plant Aquarium
SON 10 MESAJI
Bu Benim Dünyam (150*50*65h) (video 2.sayfa)
[QUOTE=lizuferum]Fatih Bey merhaba,
Bitkilerin gelişmeleri nasıl ilerledi, güncel durum paylaşabilir misiniz?[/QUOTE]
Orçun bey merhaba. Bitki gelişimleri konusunda bazı bitkilerde sorunlar oluştu bazıları aldı başını gitti. Yaz tatilinden dolayı 15 gün kadar şehir dışındaydım ve dönünce CO2 tüpünün bittiğini gördüm. Kaç gün CO2 siz kaldı bilemiyorum, bazı türler çok zayıflamıştı yaklaşık 1 aydır onları kurtarmaya çalışıyorum. Özellikle 2-3 tür bitki aldı başını gitti. Budamaktan bıktım desem yeridir. Ama tecrübe ettiğim kadarı ile en fazla 3-4 tür bulundurmak gerekiyor. Zemin bitkileride CO2 kurbanı oldular. Yoğunluktan dolayı güncel resim ancak haftaya atabilirim. İlginiz için teşekkürler sağlıklı hobiler.
[QUOTE=Sui3452]Powerledlerin önünde pleksi yada cam gibi bir şey kullandınız mı? Buharlaşmadan dolayı sıkıntı yaşıyor musunuz (yapıştırıcı etkisinin geçmesi ve ledin olduğu yerden düşmesi/ayrılması, buharlaşmadan dolayı lenslerin kirlenmesi ve ışık performansının düşmesi, oksitlenme yapması gibi?)[/QUOTE]
Suat bey merhaba. Power led ler konusunda hiç sorun yaşamıyorum. Işık gücü ilk günden farksız. Buhardan korumak için marangozda özel kapak yaptırdım. Taç kapağın üzerine yerleştirilmiş hali ve tasarım fotoğrafını ekliyorum. Buhar önleyici olarak cam kullandım kapağın en alt katmanında.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/180420181130531.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/180420181134271.jpg[/IMG]
[QUOTE=lizuferum]Fatih Bey merhaba,
Bitkilerin gelişmeleri nasıl ilerledi, güncel durum paylaşabilir misiniz?[/QUOTE]
Orçun bey merhaba. Bitki gelişimleri konusunda bazı bitkilerde sorunlar oluştu bazıları aldı başını gitti. Yaz tatilinden dolayı 15 gün kadar şehir dışındaydım ve dönünce CO2 tüpünün bittiğini gördüm. Kaç gün CO2 siz kaldı bilemiyorum, bazı türler çok zayıflamıştı yaklaşık 1 aydır onları kurtarmaya çalışıyorum. Özellikle 2-3 tür bitki aldı başını gitti. Budamaktan bıktım desem yeridir. Ama tecrübe ettiğim kadarı ile en fazla 3-4 tür bulundurmak gerekiyor. Zemin bitkileride CO2 kurbanı oldular. Yoğunluktan dolayı güncel resim ancak haftaya atabilirim. İlginiz için teşekkürler sağlıklı hobiler.
[QUOTE=Sui3452]Powerledlerin önünde pleksi yada cam gibi bir şey kullandınız mı? Buharlaşmadan dolayı sıkıntı yaşıyor musunuz (yapıştırıcı etkisinin geçmesi ve ledin olduğu yerden düşmesi/ayrılması, buharlaşmadan dolayı lenslerin kirlenmesi ve ışık performansının düşmesi, oksitlenme yapması gibi?)[/QUOTE]
Suat bey merhaba. Power led ler konusunda hiç sorun yaşamıyorum. Işık gücü ilk günden farksız. Buhardan korumak için marangozda özel kapak yaptırdım. Taç kapağın üzerine yerleştirilmiş hali ve tasarım fotoğrafını ekliyorum. Buhar önleyici olarak cam kullandım kapağın en alt katmanında.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/180420181130531.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/180420181134271.jpg[/IMG]
Bu Benim Dünyam (150*50*65h) (video 2.sayfa)
[QUOTE=ybyasin]Aynı ölçülerle ben de başlayacam yakında
çok güzel görünüyor
sizden ricam aydınlatma hakkında sorum olacak
ledlerin bağlantısını nasıl yaptınız hem seri hem paralel bağlantı var galiba
[/QUOTE]
Teşekkürler Yasin bey. Ledlerin bağlantısını kullandığım Driverin özelliklerine göre seri ve paralel olacak şekilde yapmıştım. Ama çok anladığım bir konu değil açıkçası. İş yerinden Elektrik Mühendisi arkadaştan hesapları hakkında yardım almıştım. Onun söylediği bağlantı şekline göre ledlerin yerlerini tasarlamıştım. Ama anladığım kadarı ile Amper ve Volt değerlerine göre sıra belirleniyor. Tabi bilen birisinden yardım almak en doğrusu.
[QUOTE=ybyasin]Aynı ölçülerle ben de başlayacam yakında
çok güzel görünüyor
sizden ricam aydınlatma hakkında sorum olacak
ledlerin bağlantısını nasıl yaptınız hem seri hem paralel bağlantı var galiba
[/QUOTE]
Teşekkürler Yasin bey. Ledlerin bağlantısını kullandığım Driverin özelliklerine göre seri ve paralel olacak şekilde yapmıştım. Ama çok anladığım bir konu değil açıkçası. İş yerinden Elektrik Mühendisi arkadaştan hesapları hakkında yardım almıştım. Onun söylediği bağlantı şekline göre ledlerin yerlerini tasarlamıştım. Ama anladığım kadarı ile Amper ve Volt değerlerine göre sıra belirleniyor. Tabi bilen birisinden yardım almak en doğrusu.
Bu Benim Dünyam (150*50*65h) (video 2.sayfa)
[:nazar:][:nazar:][K]Güncel Hali[/K][:nazar:][:nazar:]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=O0l9SkZiqo0[/VID]
[:nazar:][:nazar:][K]Güncel Hali[/K][:nazar:][:nazar:]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=O0l9SkZiqo0[/VID]
Bu Benim Dünyam (150*50*65h) (video 2.sayfa)
[K]17.05.2018:[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/240520181313531.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/240520181314011.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/240520181314091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/240520181314211.jpg[/IMG]
[K]22.05.2018:[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/240520181316191.jpg[/IMG]
[K]17.05.2018:[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/240520181313531.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/240520181314011.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/240520181314091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/240520181314211.jpg[/IMG]
[K]22.05.2018:[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/240520181316191.jpg[/IMG]
Bu Benim Dünyam (150*50*65h) (video 2.sayfa)
[QUOTE=subalik]Elinize sağlık, guzel gidiyor [:iyi:]Taban malzemesi hakkinda bilgi verir misiniz?[/QUOTE]
Teşekkürler Mustafa bey, sağlıklı hobiler dilerim.
Zeminde Lav Kırığı Kumu 4 Kg 3-5 Mm , Jbl Aquabasis Plus 15L, JBL Manado 60L kullandım. Lav kırığı kumu dekorları(Taşları ve kökü) yükseltmek için kullandım. Sadece onların altındalar. zemine 2 cm Jbl Aquabasis Plus serdikten sonra üzerine 8 cm JBL Manado ile zemin kurulumunu tamamladım. Toplam 10-11 cm civarı yüksekliği oldu.
Akvaryuma en az 200-220 kök bitki ekimi yaptım. Bitkilerin ekimi çok kolay oluyor. Bitkiler çabucak tutundular ve kök gelişimleri çok iyi. Zemin bitkilerinde herhangi bir kalkma problemi yaşamadım. Oluşturduğum zeminden çok memnunum açıkçası. Sıvı gübre kullanacağım da mutlaka test yapıyorum ve eksik olan değerleri tamamlıyorum. Özellikle suda demir seviyesi neredeyse sabit kalıyor. Tavsiye edilen dozların yarısını bile kullanmıyorum desem yeridir. Kumun ve JBL aquabasis'in demir içeriğine bağlıyorum. Kumun tüm özelliklerine kendi sitesinin linkinden de bakabilirsiniz.
[URL]https://www.jbl.de/tr/urunler/detail/3398/jbl-manado[/URL]
[URL]https://www.jbl.de/tr/urunler/detail/2348/jbl-aquabasis-plus[/URL] [:nazar:]
[QUOTE=Ches][:D]
Lütfen beni yanlış anlamayın amacım kırıcı olmak değildi. Bitkili bir tankın tam oturmuş hali ile ilk kurulumu arasında uçurum oluyor onu anlatmak istemiştim aslında. Tabi bu görüş kişiden kişiye değişebilir. Saygısızlık ettiysek affola.
Ülkedeki hobi balıktan ibaret kısmı genelleme yapılınca öyle evet ama kendimden örnek verecek olursam, yeni kurmuş olduğum bir tankım var ve balık olmayan hali balıklı halinden daha çok hoşuma gidiyor[:D] Bir kaç güzel foto daha çekip tanıtımı açacağım inşallah. Sizin tankın 2-3 ay sonraki halini şimdiden merak ediyorum...[/QUOTE]
Estağfirullah Taner bey. Sağlıklı hobiler dilerim sizede. Gelişimi haftalık olarak paylaşıyorum. Geçen hafta adaptasyonu atlatamayan bitkilerin yerine yenilerini ekmiştim. Su değerleri oturduğu için hemen kendilerini kurtardılar gibi. Ayrıca hafta sonu balıklarım da geldi. Nasipse yarın akşam yeni fotolar yükleyeceğim.[:iyi:]
[QUOTE=subalik]Elinize sağlık, guzel gidiyor [:iyi:]Taban malzemesi hakkinda bilgi verir misiniz?[/QUOTE]
Teşekkürler Mustafa bey, sağlıklı hobiler dilerim.
Zeminde Lav Kırığı Kumu 4 Kg 3-5 Mm , Jbl Aquabasis Plus 15L, JBL Manado 60L kullandım. Lav kırığı kumu dekorları(Taşları ve kökü) yükseltmek için kullandım. Sadece onların altındalar. zemine 2 cm Jbl Aquabasis Plus serdikten sonra üzerine 8 cm JBL Manado ile zemin kurulumunu tamamladım. Toplam 10-11 cm civarı yüksekliği oldu.
Akvaryuma en az 200-220 kök bitki ekimi yaptım. Bitkilerin ekimi çok kolay oluyor. Bitkiler çabucak tutundular ve kök gelişimleri çok iyi. Zemin bitkilerinde herhangi bir kalkma problemi yaşamadım. Oluşturduğum zeminden çok memnunum açıkçası. Sıvı gübre kullanacağım da mutlaka test yapıyorum ve eksik olan değerleri tamamlıyorum. Özellikle suda demir seviyesi neredeyse sabit kalıyor. Tavsiye edilen dozların yarısını bile kullanmıyorum desem yeridir. Kumun ve JBL aquabasis'in demir içeriğine bağlıyorum. Kumun tüm özelliklerine kendi sitesinin linkinden de bakabilirsiniz.
[URL]https://www.jbl.de/tr/urunler/detail/3398/jbl-manado[/URL]
[URL]https://www.jbl.de/tr/urunler/detail/2348/jbl-aquabasis-plus[/URL] [:nazar:]
[QUOTE=Ches][:D]
Lütfen beni yanlış anlamayın amacım kırıcı olmak değildi. Bitkili bir tankın tam oturmuş hali ile ilk kurulumu arasında uçurum oluyor onu anlatmak istemiştim aslında. Tabi bu görüş kişiden kişiye değişebilir. Saygısızlık ettiysek affola.
Ülkedeki hobi balıktan ibaret kısmı genelleme yapılınca öyle evet ama kendimden örnek verecek olursam, yeni kurmuş olduğum bir tankım var ve balık olmayan hali balıklı halinden daha çok hoşuma gidiyor[:D] Bir kaç güzel foto daha çekip tanıtımı açacağım inşallah. Sizin tankın 2-3 ay sonraki halini şimdiden merak ediyorum...[/QUOTE]
Estağfirullah Taner bey. Sağlıklı hobiler dilerim sizede. Gelişimi haftalık olarak paylaşıyorum. Geçen hafta adaptasyonu atlatamayan bitkilerin yerine yenilerini ekmiştim. Su değerleri oturduğu için hemen kendilerini kurtardılar gibi. Ayrıca hafta sonu balıklarım da geldi. Nasipse yarın akşam yeni fotolar yükleyeceğim.[:iyi:]
Bu Benim Dünyam (150*50*65h) (video 2.sayfa)
[QUOTE=Kaanyesil]Müthiş bir akvaryum kumların fiyAtını öğrenebilir miyim acaba[/QUOTE]
Teşekkürler. Kumları internet üzerinden satın almıştım. Lav Kırığı Kumu 4 Kg 3-5 Mm , Jbl Aquabasis Plus 15L, JBL Manado 60L kullanmıştım. Toplam fiyatı ne kadardı hatırlamıyorum ancak tahmini olarak 350-400 TL civarı diyebilirim.
[QUOTE=Ches]Bitkili tankların belki de en kötü tarafı bu. İlk kurulum sonrasında göze hoş gelen hiç birşey yok ortada. Konunuzun az ilgi görme sebebi de bu belkide. 2-3 Ay sonra bence çok güzel olacak bir akvaryum kurmuşsunuz. Elinize kolunuza sağlık. Güncel foto eksik etmeyin derim.[/QUOTE]
Teşekkürler Taner bey, sağlıklı hobiler dilerim. Bitkili akvaryumda ilk kurulum ile 2-3 ay sonra ki akvaryumun oturmuş hali mutlaka farklılık gösterecektir. Ancak göze hoş gelen hiç bir şey yok ortada demekte sanki biraz acımasızca olmuş. Bitkili akvaryumunuz var mı bilemiyorum ancak yıllarca tanganyika ve malawi biotope akvaryumları ile uğraşan birisi olarak söylüyorum kurulumu yeni tamamlanmış bitkili bir akvaryumun görselliği bile bence diğerlerinden daha güzel. Evet size katılıyorum ilgi biraz az ancak bitkili akvaryum tanıtımlarında genel olarak bu durum söz konusu. Ülkemizde maalesef akvaryum hobisi balıktan ibaret görülüyor. [:)))]
[QUOTE=Kaanyesil]Müthiş bir akvaryum kumların fiyAtını öğrenebilir miyim acaba[/QUOTE]
Teşekkürler. Kumları internet üzerinden satın almıştım. Lav Kırığı Kumu 4 Kg 3-5 Mm , Jbl Aquabasis Plus 15L, JBL Manado 60L kullanmıştım. Toplam fiyatı ne kadardı hatırlamıyorum ancak tahmini olarak 350-400 TL civarı diyebilirim.
[QUOTE=Ches]Bitkili tankların belki de en kötü tarafı bu. İlk kurulum sonrasında göze hoş gelen hiç birşey yok ortada. Konunuzun az ilgi görme sebebi de bu belkide. 2-3 Ay sonra bence çok güzel olacak bir akvaryum kurmuşsunuz. Elinize kolunuza sağlık. Güncel foto eksik etmeyin derim.[/QUOTE]
Teşekkürler Taner bey, sağlıklı hobiler dilerim. Bitkili akvaryumda ilk kurulum ile 2-3 ay sonra ki akvaryumun oturmuş hali mutlaka farklılık gösterecektir. Ancak göze hoş gelen hiç bir şey yok ortada demekte sanki biraz acımasızca olmuş. Bitkili akvaryumunuz var mı bilemiyorum ancak yıllarca tanganyika ve malawi biotope akvaryumları ile uğraşan birisi olarak söylüyorum kurulumu yeni tamamlanmış bitkili bir akvaryumun görselliği bile bence diğerlerinden daha güzel. Evet size katılıyorum ilgi biraz az ancak bitkili akvaryum tanıtımlarında genel olarak bu durum söz konusu. Ülkemizde maalesef akvaryum hobisi balıktan ibaret görülüyor. [:)))]
Bu Benim Dünyam (150*50*65h) (video 2.sayfa)
[QUOTE=TugayÇınar]Akvaryum harika.[/QUOTE]
Teşekkürler Tugay bey. Sağlıklı hobiler dilerim
[QUOTE=TugayÇınar]Akvaryum harika.[/QUOTE]
Teşekkürler Tugay bey. Sağlıklı hobiler dilerim
Bu Benim Dünyam (150*50*65h) (video 2.sayfa)
[:nazar:][:nazar:][:nazar:]Sıvı gübre takviyesi 4. hafta itibari ile başlamıştı. Adaptasyon sürecini Limnophila aromatica lar atlatamadı onların yerine 2 gün önce Rotala Macrandra, Ludwegia Palustris ve Rotala macrandra 'Narrow leaf ' dikimi yaptım. Ayrıca 5 kökte Peruenses mini diktim. Şuan için sorun görünmemekte.
Akvaryumun kimyasal değerlerini kademeli olarak yükselterek istenilen değerlere getirdim. Şuan;
CO2: 32 ppm
pH: 6,9
NO3: 5-10 ppm
PO4: 0,5 ppm
Fe: 0,5 ppm
K: 20 ppm
Sıcaklık: 25 C
Güncel resimler
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182224051.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182225391.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182227011.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182227121.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182227221.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182227321.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182227401.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182227511.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182228071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182228211.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182228321.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182228441.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182228581.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182229111.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182229291.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182229421.jpg[/IMG]
Bu arada akvaryumda davetsiz misafirler adi salyangozlar türedi. Davet etmemiştim ama o ki geldiler şimdilik yaşıyorlar sorun olacak gibi duruyor sayıları hızla artmakta. Belki ilerleyen günlerde katil salyangoz ekleyebilirim.
Yarın balıklarım geliyor sabırsızlıkla onları bekliyorum. [:nazar:][:nazar:][:nazar:][EDIT]fk24,2018-05-12 07:04:48[/EDIT]
[:nazar:][:nazar:][:nazar:]Sıvı gübre takviyesi 4. hafta itibari ile başlamıştı. Adaptasyon sürecini Limnophila aromatica lar atlatamadı onların yerine 2 gün önce Rotala Macrandra, Ludwegia Palustris ve Rotala macrandra 'Narrow leaf ' dikimi yaptım. Ayrıca 5 kökte Peruenses mini diktim. Şuan için sorun görünmemekte.
Akvaryumun kimyasal değerlerini kademeli olarak yükselterek istenilen değerlere getirdim. Şuan;
CO2: 32 ppm
pH: 6,9
NO3: 5-10 ppm
PO4: 0,5 ppm
Fe: 0,5 ppm
K: 20 ppm
Sıcaklık: 25 C
Güncel resimler
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182224051.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182225391.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182227011.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182227121.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182227221.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182227321.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182227401.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182227511.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182228071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182228211.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182228321.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182228441.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182228581.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182229111.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182229291.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143276/110520182229421.jpg[/IMG]
Bu arada akvaryumda davetsiz misafirler adi salyangozlar türedi. Davet etmemiştim ama o ki geldiler şimdilik yaşıyorlar sorun olacak gibi duruyor sayıları hızla artmakta. Belki ilerleyen günlerde katil salyangoz ekleyebilirim.
Yarın balıklarım geliyor sabırsızlıkla onları bekliyorum. [:nazar:][:nazar:][:nazar:][EDIT]fk24,2018-05-12 07:04:48[/EDIT]
Bitkili Akvaryumum İçin Işıklandırma
Öncelikle hayırlı olsun. Sağlıklı hobiler dilerim.
Benim akvaryum ölçülerim 150*50*65h ve kendi tasarımım 160 watt power led kullanıyorum. Yükseklikten dolayı Florasan işine cesaret edemedim. Yaptığım araştırmalar neticesinde zemin bitkisi için en iyisinin power led olacağına kanaat getirdim. Öncelikle bu işe merak salacaksanız ilk maliyeti yüksek oluyor bilmelisiniz. Hele hele power ledleri Türkiye'den temin ederseniz hiç düşünemiyorum.
Olurda power led yapmaya karar verirseniz forumda Kelvin ile ilgili mükemmel konular mevcut. Yeterince araştırma yaptıktan sonra eminim power led yaptırmak veya yapmak isteyeceksiniz. Kendi yaptığım 160 watt armatürün resimlerinin ve tasarımının bulunduğu konunun linkini ekliyorum fotoğraflara bakabilirsiniz. Olur da karar verirseniz renk düzeni veya aklınıza takılan konuda yardımcı olabilirim.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/bu_benim_dunyam_150x50x65h_k921370.asp[/URL]
Öncelikle hayırlı olsun. Sağlıklı hobiler dilerim.
Benim akvaryum ölçülerim 150*50*65h ve kendi tasarımım 160 watt power led kullanıyorum. Yükseklikten dolayı Florasan işine cesaret edemedim. Yaptığım araştırmalar neticesinde zemin bitkisi için en iyisinin power led olacağına kanaat getirdim. Öncelikle bu işe merak salacaksanız ilk maliyeti yüksek oluyor bilmelisiniz. Hele hele power ledleri Türkiye'den temin ederseniz hiç düşünemiyorum.
Olurda power led yapmaya karar verirseniz forumda Kelvin ile ilgili mükemmel konular mevcut. Yeterince araştırma yaptıktan sonra eminim power led yaptırmak veya yapmak isteyeceksiniz. Kendi yaptığım 160 watt armatürün resimlerinin ve tasarımının bulunduğu konunun linkini ekliyorum fotoğraflara bakabilirsiniz. Olur da karar verirseniz renk düzeni veya aklınıza takılan konuda yardımcı olabilirim.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/bu_benim_dunyam_150x50x65h_k921370.asp[/URL]
Bu Benim Dünyam (150*50*65h) (video 2.sayfa)
[QUOTE=Subulata]Elinize sağlık. Akvaryumunuz güzel görünüyor[:iyi:][/QUOTE]
Çok teşekkür ederim. Saglikli hobiler dilerim [:nazar:]
[QUOTE=Subulata]Elinize sağlık. Akvaryumunuz güzel görünüyor[:iyi:][/QUOTE]
Çok teşekkür ederim. Saglikli hobiler dilerim [:nazar:]
SON MESAJLAR
- 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Üçgen Şekilli Yosun Fatihsm, 19:39
Yosun - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
