ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ttolgaaydin
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
9
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
07 Mart 2012 16:12
Son Ziyaret:
28 Şubat 2020 21:37
Toplam Mesaj:
186 [0.04 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Tolga AYDIN
Doğum Tarihi:
13 Haziran 1974
Yaş:
52
İl:
Ankara
Meslek:
Web Grafik Tasarım
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
[img]https://www.akvaryum.com/Forum/imzalar/125716.jpg[/img]Hakkında bilgin olmayan şeyin ardına düşme. Çünkü kulak, göz ve kalp, bunların hepsi ondan sorumludur. (İsra-36)
SON 10 MESAJI
Sorceresif
Tuzlu suda henüz tecrübem yok ama geçiş yapacağım için bolca araştırıyorum. Yanlız tatlı su ile ilgili tecrübelerime dayanarak söylüyorum ki akvaryumun bulunduğu ortam çok önemli. Ben 5 sene mersinde kaldım ki biliyorsunuz oraların sıcaklığını. :) Hiç akvaryum ısısının 29 olduğunu bile hatırlamam.
Şuan Ankarada da sıcaklığın yazın hiç 28 leri geçtiğini görmedim.
Yanlız asıl meselenin dışarıdaki havadan çok sanırım tuzlu suda kullanılan aydınlatma sistemlerinin akvaryum üzerindeki ısıyı yükseltmesi olduğunu düşünüyorum. Çünki aydınlatma sistemlerini (Özellikle de led) soğutmak için emek harcanıyor baya.
Tuzlu suda henüz tecrübem yok ama geçiş yapacağım için bolca araştırıyorum. Yanlız tatlı su ile ilgili tecrübelerime dayanarak söylüyorum ki akvaryumun bulunduğu ortam çok önemli. Ben 5 sene mersinde kaldım ki biliyorsunuz oraların sıcaklığını. :) Hiç akvaryum ısısının 29 olduğunu bile hatırlamam.
Şuan Ankarada da sıcaklığın yazın hiç 28 leri geçtiğini görmedim.
Yanlız asıl meselenin dışarıdaki havadan çok sanırım tuzlu suda kullanılan aydınlatma sistemlerinin akvaryum üzerindeki ısıyı yükseltmesi olduğunu düşünüyorum. Çünki aydınlatma sistemlerini (Özellikle de led) soğutmak için emek harcanıyor baya.
Sorceresif
[QUOTE=sorceres]
Diy olarak elinizden geliyorsa daha iyi olur. Benim akvaryum sump dahil 70 litre civarı olunca sıcaktan daha çabuk etkileniyor. 32 dereceye kadar çıkmıştı yanlış hatırlamıyorsam. Mercanlarımın hepsi eriyip kayboldu yaz sezonunda. Sıcaktan mı oldu başka bir şeyden mi emin değilim. Fanlı bir sistem en iyisi, soğutucular hem pahalı, hem çok sesli, hem de motoru bulunduğu odayı ısıtıyormuş.[/QUOTE]
Fanlı sistemlerde de su kaybı çok oluyor deniliyor? Şuanda halen bu konuda araştırma aşamasındayım :)
[QUOTE=sorceres]
Diy olarak elinizden geliyorsa daha iyi olur. Benim akvaryum sump dahil 70 litre civarı olunca sıcaktan daha çabuk etkileniyor. 32 dereceye kadar çıkmıştı yanlış hatırlamıyorsam. Mercanlarımın hepsi eriyip kayboldu yaz sezonunda. Sıcaktan mı oldu başka bir şeyden mi emin değilim. Fanlı bir sistem en iyisi, soğutucular hem pahalı, hem çok sesli, hem de motoru bulunduğu odayı ısıtıyormuş.[/QUOTE]
Fanlı sistemlerde de su kaybı çok oluyor deniliyor? Şuanda halen bu konuda araştırma aşamasındayım :)
Sorceresif
[QUOTE=sorceres]
Askı tip ps lerde fazla seçenek yok. Zaten hacim sump dahil 200 litreyi geçecek. Düz modellerden ikinci el ilanlarına bakabilirsiniz.
Led armatürler gerçekten çok pahalı. Yerli olarak üreten sayısı az. Aquareef firması yerli üretim. O da çok ucuz sayılmaz. Tabi bulabilirseniz bazı akvaryum üreticileri hesaplı yapıyor. Aynı kalitede olmaz belki ama iş görür. Eliniz yatkınsa siz de yapabilirsiniz. Başka seçenek olarak ilanlardan ikinci el 90cm lik hopar t5 armatür de bakabilirsiniz. İçine uygun florasan takıp verim alırsınız.
Sump deliğini tabandan değil de yukardan arka cam köşeden olsun. Daha kullanışlı olur.[/QUOTE]
Led konusunda araştırma yapıyorum DIY olarak düşünüyorum zaten.
Ama esas kafamı kurcalayan sogutma işi. Ankaradasınız sizde. Burada sogutmaya ne derecede ihtiyaç var? Siz hiç kullandınız mı yada kullanıyorsanız nasıl birşey tavsiye edersiniz?
[QUOTE=sorceres]
Askı tip ps lerde fazla seçenek yok. Zaten hacim sump dahil 200 litreyi geçecek. Düz modellerden ikinci el ilanlarına bakabilirsiniz.
Led armatürler gerçekten çok pahalı. Yerli olarak üreten sayısı az. Aquareef firması yerli üretim. O da çok ucuz sayılmaz. Tabi bulabilirseniz bazı akvaryum üreticileri hesaplı yapıyor. Aynı kalitede olmaz belki ama iş görür. Eliniz yatkınsa siz de yapabilirsiniz. Başka seçenek olarak ilanlardan ikinci el 90cm lik hopar t5 armatür de bakabilirsiniz. İçine uygun florasan takıp verim alırsınız.
Sump deliğini tabandan değil de yukardan arka cam köşeden olsun. Daha kullanışlı olur.[/QUOTE]
Led konusunda araştırma yapıyorum DIY olarak düşünüyorum zaten.
Ama esas kafamı kurcalayan sogutma işi. Ankaradasınız sizde. Burada sogutmaya ne derecede ihtiyaç var? Siz hiç kullandınız mı yada kullanıyorsanız nasıl birşey tavsiye edersiniz?
Sorceresif
[QUOTE=sorceres]
Tolga Bey, bu 92cm lik akvaryum ile giriş yaparsanız tankı büyütme ihtiyacı pek duymazsınız. Güzel ölçüler çünkü. 50cm lik tanka ayar çekerek sump olarak kullanırsınız. Daha ufak olanı da su tamamlama olarak kullanabilirsiniz. Karantina da kurabilirsiniz. Askı tip ps ile sump olmadan 50lik akvaryumu karantina olarak kullanabilirsiniz. Ama ana tank için ayrıca sump yaptırmanız gerekir. Filtreleme sistemi derken tatlı sudaki gibi bir filtreleme olmuyor tuzlu sudaki sumpda. Protein Skimmer, ısıtıcı ve yukarı suyu pompalaması için kafa motoru kullanacaksınız. Bu boyutta bir resif kurmak için orta kalitede temel malzemeler için 900-1000tl masraf gerekir. Dalga motoru, kafa motoru, Protein Skimmer, kum, canlı kaya, tuz ve tuz ölçer.
Armatürün var olduğunu varsayıyorum.
Daha basit bir sistem ve 2 adet palyaçom olsun yeter derseniz, 50lik akvaryum da sumpsız askı tip ps kullanarak 350-400tl ye mal edebilirsiniz.
[/QUOTE]
İlginize teşekkür ederim.
Filtre sisteminden kastım ps nin askı tip mi yoksa normal mi olması idi. birde Sump sistemi için akvaryumu alttan mı deldireyim yoksa taşırmamı yapayım. Onu sormak istemiştim. :)
Birde Armatürüm tuzlu su için uygun değil. Bunun için led sistemleri araştırıyorum.[EDIT]ttolgaaydin,2016-05-11 02:36:54[/EDIT]
[QUOTE=sorceres]
Tolga Bey, bu 92cm lik akvaryum ile giriş yaparsanız tankı büyütme ihtiyacı pek duymazsınız. Güzel ölçüler çünkü. 50cm lik tanka ayar çekerek sump olarak kullanırsınız. Daha ufak olanı da su tamamlama olarak kullanabilirsiniz. Karantina da kurabilirsiniz. Askı tip ps ile sump olmadan 50lik akvaryumu karantina olarak kullanabilirsiniz. Ama ana tank için ayrıca sump yaptırmanız gerekir. Filtreleme sistemi derken tatlı sudaki gibi bir filtreleme olmuyor tuzlu sudaki sumpda. Protein Skimmer, ısıtıcı ve yukarı suyu pompalaması için kafa motoru kullanacaksınız. Bu boyutta bir resif kurmak için orta kalitede temel malzemeler için 900-1000tl masraf gerekir. Dalga motoru, kafa motoru, Protein Skimmer, kum, canlı kaya, tuz ve tuz ölçer.
Armatürün var olduğunu varsayıyorum.
Daha basit bir sistem ve 2 adet palyaçom olsun yeter derseniz, 50lik akvaryum da sumpsız askı tip ps kullanarak 350-400tl ye mal edebilirsiniz.
[/QUOTE]
İlginize teşekkür ederim.
Filtre sisteminden kastım ps nin askı tip mi yoksa normal mi olması idi. birde Sump sistemi için akvaryumu alttan mı deldireyim yoksa taşırmamı yapayım. Onu sormak istemiştim. :)
Birde Armatürüm tuzlu su için uygun değil. Bunun için led sistemleri araştırıyorum.[EDIT]ttolgaaydin,2016-05-11 02:36:54[/EDIT]
Sorceresif
Melih Bey,
92x46x44h tankım var
buna nasıl bir filtreleme sistemi tavsiye edersiniz? Vede bu ölçüler benim için yeterince idare edermi.
Elimde 50x38x41h ve bundan birazdaha küçük bir tank daha var. Bunlarıda sump da değerlendirsem mi? veya karantina içinde akvaryuma ihtiyacım olacak onda mı değerlendirsem?[EDIT]ttolgaaydin,2016-05-10 21:57:40[/EDIT]
Melih Bey,
92x46x44h tankım var
buna nasıl bir filtreleme sistemi tavsiye edersiniz? Vede bu ölçüler benim için yeterince idare edermi.
Elimde 50x38x41h ve bundan birazdaha küçük bir tank daha var. Bunlarıda sump da değerlendirsem mi? veya karantina içinde akvaryuma ihtiyacım olacak onda mı değerlendirsem?[EDIT]ttolgaaydin,2016-05-10 21:57:40[/EDIT]
Sorceresif
[QUOTE=sorceres]
Tolga Bey güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim. Tuzlu su gerçekten farklı bir dünya. Mercanların büyüsü apayrı bir şey. Ama balıklardan daha nazlılar. Ben bitkili tankımı çevirdim resife, keşke daha büyük kursaydım diyorum şimdi. Sizde bütçeniz doğrultusunda kurabileceğiniz en büyük tankı kurmaya gayret edin. Olabildiğince sabırlı şekilde ilerleyin. İstedikten sonra yavaş yavaş araştıra araştıra güzel bir resif kurarsınız.[/QUOTE]
Acaba büyük tank derken ne kadar bir tank kastediyorsunuz?
[QUOTE=sorceres]
Tolga Bey güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim. Tuzlu su gerçekten farklı bir dünya. Mercanların büyüsü apayrı bir şey. Ama balıklardan daha nazlılar. Ben bitkili tankımı çevirdim resife, keşke daha büyük kursaydım diyorum şimdi. Sizde bütçeniz doğrultusunda kurabileceğiniz en büyük tankı kurmaya gayret edin. Olabildiğince sabırlı şekilde ilerleyin. İstedikten sonra yavaş yavaş araştıra araştıra güzel bir resif kurarsınız.[/QUOTE]
Acaba büyük tank derken ne kadar bir tank kastediyorsunuz?
Yeni Tank Kurulumu
:)
Ben sizin arkanızdaki kapıdan bahsetmiştim ama zaten geçici yer ise sıkıntı ortadan kalmış oluyor :)
:)
Ben sizin arkanızdaki kapıdan bahsetmiştim ama zaten geçici yer ise sıkıntı ortadan kalmış oluyor :)
Sorceresif
Balıklarınız gerçekten çok güzelmiş ama kaybettikleriniz için üzüldüm :(
Bu tür konuları takip etmeye özen gösteriyorum. Tuzlu su deneyimini tatmak istediğimden dikkatlice okuyup tecrübelerden ders almaya çalışıyorum.
Umarım bundan sonra böyle üzüntü verici deneyimler yerine hep güzel deneyimler yaşamış olursunuz.
Balıklarınız gerçekten çok güzelmiş ama kaybettikleriniz için üzüldüm :(
Bu tür konuları takip etmeye özen gösteriyorum. Tuzlu su deneyimini tatmak istediğimden dikkatlice okuyup tecrübelerden ders almaya çalışıyorum.
Umarım bundan sonra böyle üzüntü verici deneyimler yerine hep güzel deneyimler yaşamış olursunuz.
Yeni Tank Kurulumu
Öncelikle akvaryumunuz hayırlı olsun.
Ama kapının arkasında olması biraz tehlikeli değil mi acaba? Ani bir açılışta kapı kolu cama ve dolayısıyla akvaryuma arar verip bir felakete neden olmasın!
Tabi buradan gördüğüm kadarıyla kapı oraya kadar açılıyorsa ve yerde bir stoper yoksa.
Öncelikle akvaryumunuz hayırlı olsun.
Ama kapının arkasında olması biraz tehlikeli değil mi acaba? Ani bir açılışta kapı kolu cama ve dolayısıyla akvaryuma arar verip bir felakete neden olmasın!
Tabi buradan gördüğüm kadarıyla kapı oraya kadar açılıyorsa ve yerde bir stoper yoksa.
Batıkent Yenimahalle Demetevlerde Bulunan Akvaristler Buraya Lütfen
Batikent ilkyerlesim deyim.
Herkes selamlar.
Trophies duboisi maswalarim var. Ama tuzlu suya geçiş yapmayı düşünüyorum.
Bizler için umarım faydalı bir başlık olur burası.
Batikent ilkyerlesim deyim.
Herkes selamlar.
Trophies duboisi maswalarim var. Ama tuzlu suya geçiş yapmayı düşünüyorum.
Bizler için umarım faydalı bir başlık olur burası.
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
KULLANICILAR
- 44 Online Kullanıcı, 25 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
