ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Thsnmutlu
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
585
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
30 Ocak 2012 18:13
Son Ziyaret:
03 Kasım 2018 16:20
Toplam Mesaj:
602 [0.11 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Tahsin MUTLU
Doğum Tarihi:
22 Mayıs 1984
Yaş:
42
İl:
Kocaeli
Meslek:
Makine Mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Tahsin MUTLU
''Add more algae eaters, focus on CO2, more water changes, watch the plants and note changes in plants/algae due to the CO2 and algae eater additions''
SON 10 MESAJI
Vortex Co2 Reaktör Gaz Birikmesi
Hocam suyun çıkış noktasını o kadar geniş tutarsanız su yeterli basınçı oluşturup CO2 gazını suluktan boşaltamaz.Normalde suluk yerine krema pompası bu iş için daha uygun.Her yerde kolaylıkla bulabilirsiniz ayrıca altta çıkış kısmı dar olduğundan daha etkili vortex oluşturur.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/230420181201281.jpg[/IMG]
Hocam suyun çıkış noktasını o kadar geniş tutarsanız su yeterli basınçı oluşturup CO2 gazını suluktan boşaltamaz.Normalde suluk yerine krema pompası bu iş için daha uygun.Her yerde kolaylıkla bulabilirsiniz ayrıca altta çıkış kısmı dar olduğundan daha etkili vortex oluşturur.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/230420181201281.jpg[/IMG]
Akvaryum Test Kiti Önerisi
[QUOTE=ThanatoZek]Selamlar, tropheus akvaryumumda suyu test için JBL 6in1 test kitini kullanıyorum ama her kullanışımda farklı değerler veriyor, kalsiyum karbonatlı kum, mercan kırığı, karbonat kullanmama rağmen ph 7 falan gibi saçma değerler çıkıyor. Sizin kullandığınız ph,kh,nitrit,nitrat vs birlikte ölçen güvenilir test kiti var mıdır?[/QUOTE]
Merhaba,
Ph için test kitlerine yapacağınız masraf yerine dijital ph ölçüm cihazı alarak uzun süre net veri alabilirsiniz.Tabi ki Ph değeri bu kadar önemli mi ne için ölçmek istediğinizi bilmediğimden nacizane fikrimdir.Test kitlerinde dijital veri alamazsınız sürekli göz kararı yaklaşık ve tahmini bir değer alırsınız tabi uygun şartlarda ölçüm yaparsanız o da.Sera nın test kitlerini kullandım gerçek değeri bilemediğimden ne kadar doğru ölçüm değeri aldığımı söyleyemem.Ancak kısa aralıklarda yaptığım ölçümlerde eski ölçümlerle yakın değerler aldım.
[QUOTE=ThanatoZek]Selamlar, tropheus akvaryumumda suyu test için JBL 6in1 test kitini kullanıyorum ama her kullanışımda farklı değerler veriyor, kalsiyum karbonatlı kum, mercan kırığı, karbonat kullanmama rağmen ph 7 falan gibi saçma değerler çıkıyor. Sizin kullandığınız ph,kh,nitrit,nitrat vs birlikte ölçen güvenilir test kiti var mıdır?[/QUOTE]
Merhaba,
Ph için test kitlerine yapacağınız masraf yerine dijital ph ölçüm cihazı alarak uzun süre net veri alabilirsiniz.Tabi ki Ph değeri bu kadar önemli mi ne için ölçmek istediğinizi bilmediğimden nacizane fikrimdir.Test kitlerinde dijital veri alamazsınız sürekli göz kararı yaklaşık ve tahmini bir değer alırsınız tabi uygun şartlarda ölçüm yaparsanız o da.Sera nın test kitlerini kullandım gerçek değeri bilemediğimden ne kadar doğru ölçüm değeri aldığımı söyleyemem.Ancak kısa aralıklarda yaptığım ölçümlerde eski ölçümlerle yakın değerler aldım.
Planty Roads Under Water
[QUOTE=ufukdemirturk]Merhaba, tankınız çok güzel tebrikler. İki filtreyi nasıl kullandığını açıklayabilir misiniz sanırım emiş borusunda bir T var nasıl bir mantıkla çalışıyor ?[/QUOTE]
Teşekkür ederim.Aynen tek emiş borusunu T bağlantı ile iki filtreye su geçişi olacak şekilde bağladım.Yüzey temizliğini arttırmak ve fazla bir emiş aparatından kurtulmak içindi.
[QUOTE=ufukdemirturk]Merhaba, tankınız çok güzel tebrikler. İki filtreyi nasıl kullandığını açıklayabilir misiniz sanırım emiş borusunda bir T var nasıl bir mantıkla çalışıyor ?[/QUOTE]
Teşekkür ederim.Aynen tek emiş borusunu T bağlantı ile iki filtreye su geçişi olacak şekilde bağladım.Yüzey temizliğini arttırmak ve fazla bir emiş aparatından kurtulmak içindi.
Planty Roads Under Water
[QUOTE=Btc78]Çok güzel gerçekten tebrikler [/QUOTE]
Teşekkür ederim.Tankın biraz daha zamana ihtiyacı var tam istediğim konuma gelmedi henüz.
[QUOTE=Btc78]Çok güzel gerçekten tebrikler [/QUOTE]
Teşekkür ederim.Tankın biraz daha zamana ihtiyacı var tam istediğim konuma gelmedi henüz.
Planty Roads Under Water
[QUOTE=mek44]Tebrikler ülkemizde görmekten mutluluk duyduğumuz görseller bunlar. Tom Barr’ın bir akvaryumunu canlandırdı kısmen bende. Çok beğendim elinize sağlık.[:nazar:][/QUOTE]
Emin hocam güzel yorumun için teşekkür ediyorum.Bahsi geçen tank ''[B][K]120 Gallon dutch style'[/K][/B]'' ilham kaynağım oldu açıkçası.Ben de biraz Dutch Style tadında birşeyler yapmaya çalıştım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320182325331.jpg[/IMG]
[QUOTE=mek44]Tebrikler ülkemizde görmekten mutluluk duyduğumuz görseller bunlar. Tom Barr’ın bir akvaryumunu canlandırdı kısmen bende. Çok beğendim elinize sağlık.[:nazar:][/QUOTE]
Emin hocam güzel yorumun için teşekkür ediyorum.Bahsi geçen tank ''[B][K]120 Gallon dutch style'[/K][/B]'' ilham kaynağım oldu açıkçası.Ben de biraz Dutch Style tadında birşeyler yapmaya çalıştım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320182325331.jpg[/IMG]
Planty Roads Under Water
[QUOTE=Alpim16]Mükemmel tebrikler güzel bir çalışma [/QUOTE]
[QUOTE=brigantes]Değişik ve emek verilen bir çalışma tebrik ederim hayırlı olsun. Ama ön kısım doğal gözükmediği için orayı pek beğenmedim. [/QUOTE]
Ön kısım biraz mecburi o şekilde oldu cuba ve monte carloların birbirine karışmasını önlemek için mini ler kullanıldı.
[QUOTE=ozganridvan]Güzel, heveslendirici ve ilham verici bir çalışma tebrik ederim.[/QUOTE]
[QUOTE=nzm06]Hocam tank cok guzel olmus tebrıkler [/QUOTE]
[QUOTE=mahoed]Göz kamaştırıcı çok güzel elinize sağlık.
Keşke benimde olsa[:((][/QUOTE]
Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim.İnşallah daha iyisi sizin olur [:)][EDIT]Thsnmutlu,2018-03-20 22:06:17[/EDIT]
Tankın arka planında görevlerini yerine getirmeye odaklanan yardımcı ekipmanlar iş başında...Weipro timer a bağlı ve sadece ayarlanan zamanlarda CO2 kontrol ediliyor geri kalan zamanlarda faal değil.Boşa CO2 harcamamak adına yapılan yaygın bir uygulama.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320182216311.jpg[/IMG]
[QUOTE=Alpim16]Mükemmel tebrikler güzel bir çalışma [/QUOTE]
[QUOTE=brigantes]Değişik ve emek verilen bir çalışma tebrik ederim hayırlı olsun. Ama ön kısım doğal gözükmediği için orayı pek beğenmedim. [/QUOTE]
Ön kısım biraz mecburi o şekilde oldu cuba ve monte carloların birbirine karışmasını önlemek için mini ler kullanıldı.
[QUOTE=ozganridvan]Güzel, heveslendirici ve ilham verici bir çalışma tebrik ederim.[/QUOTE]
[QUOTE=nzm06]Hocam tank cok guzel olmus tebrıkler [/QUOTE]
[QUOTE=mahoed]Göz kamaştırıcı çok güzel elinize sağlık.
Keşke benimde olsa[:((][/QUOTE]
Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim.İnşallah daha iyisi sizin olur [:)][EDIT]Thsnmutlu,2018-03-20 22:06:17[/EDIT]
Tankın arka planında görevlerini yerine getirmeye odaklanan yardımcı ekipmanlar iş başında...Weipro timer a bağlı ve sadece ayarlanan zamanlarda CO2 kontrol ediliyor geri kalan zamanlarda faal değil.Boşa CO2 harcamamak adına yapılan yaygın bir uygulama.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320182216311.jpg[/IMG]
Planty Roads Under Water
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180150171.jpg[/IMG]
[B][K]Tank Ölçüleri :[/K][/B] 60x40x40h
[B][K]Tankın Yaşı :[/K][/B] 2-3 aylık
[B][K]Taban Malzemesi : [/K][/B]
Peat Moss
Lav kırığı
Dennerle FB1 Substrate Start
JBL Plant Soil
Yati Kökü
DIY ADA Super clear,Penac W,Penac P
[B][K]Filtrasyon : [/K][/B]
Eheim 2217
Eheim 2213
Dophin UV 08 9 Watt Filtre (Şuan aktif değil)
VIV Glass Ball Outflow Pipe
VIV Glass Violet Outflow Pipe
Ista Glass Surface Skimmer
[B][K]Aydınlatma :[/K][/B]
2xGiesemann - Powerchrome - 24 W Super Flora T5
2xGiesemann - Powerchrome - 24 W Tropic T5
[B][K]CO2 ve Ekipman :[/K][/B]
WEIPRO PH CO2 Controller
Ista 2 litre CO2 tüp
Ista 1 litre CO2 tüp
Ista CO2 Control Selenoid Valve
CO2 Art Control Selenoid Valve
Ista Max Mix Large
Bazooka Atomizer CO2 Diffuser - 70mm
Bubble Magus - BM-T01 Dozaj Pompası
[B][K]Kullanılan Sıvı Katkılar Ve Gübreleme :[/K][/B]
All in one (D.I.Y.) Solüsyon
Estimative Index (EI) Daily
Sera Nitrivec
Microlife DCA006
[B][K]Bitkiler :[/K][/B]
Hemianthus callitrichoides 'Cuba'
Micranthemum 'Monte Carlo'
Alternanthera Reineckii Mini
Pogostemon Helferi
Staurogyne Repens
Eleocharis Parvula Mini
Ludwigia sp. Mini Super Red
Rotala sp. 'Bonsai' (Cüce Bonsai)
Rotala Macrandra Japan Red
Pogostemon Erectus
Limnophila Aromatica
Proserpinaca palustris 'Cuba'
Rotala Wallichii Red
Myriophyllum Tuberculatum
Rotala Macrandra 'Mini'
[B][K]Canlılar :[/K] [/B]
Tanichthys albonubes – White Cloud Mountain Minnow (Beyaz Bulut Dağı Balığı / Kardinal Balığı)
Trigonostigma heteromorpha-Rasbora
SAE
Otocinclus Affinis
Ancistrus Dolichopterus (Cüce Vatoz)
Neocaridina davidi (Kiraz Karidesi)
[B][K]Tasarım Aşaması : [/K][/B]
Aynı anda tüm bitkileri temin edemediğimden (epey sabır göstermekle beraber ilanlarda parça parça dahi olsa bulamadım) tasarladığım gibi olmadı maalesef.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180148301.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180148461.jpg[/IMG]
[B][K]Kurulum : [/K][/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180149171.jpg[/IMG]
Cuba ve monte carloları geçen sene bozduğum tankımdan aldığım birer öbeği emers ortamdan bugünlere kadar idame ettirerek yeni tankıma taşıyabildim.
[B][K]Son Durum : [/K][/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180150171.jpg[/IMG]
Staurogyne repensler ilk günden bu yana bir türlü istediğim gelişimi göstermedi.Kendilerine ayrılan alanı maalesef beklediğim gibi dolduramadı.Şuan için biraz daha iyiler.
Parvula minilerin tankın çeşitli yerlerine yayılıp dağınık bir görüntü oluşturmamaları için farklı bir ekim işlemi gerçekleştirildi.Hepsi tek sıra halinde ve dağılmadan gelişimlerini sürdürmektedir.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180151481.jpg[/IMG]
Emers olarak gelen bitkilerden Pogostemon Erectus ve Pogostemon Helferi beklediğim patlamayı gerçekleştirmişken...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180155461.jpg[/IMG]
Rotala macrandralar sonradan yerlerini değiştirdiğimden dolayı biraz formsuzlar,yavaş yavaş adapte olmaya çalışıyorlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180157191.jpg[/IMG]
Bazı bitkileri tanktan çıkarıp farklı türleri eklemeyi düşünüyorum.Gelişim hızları ve ihtiyaçları doğrultusunda benzer türler daha doğru seçimdir.
[EDIT]Thsnmutlu,2018-04-08 14:28:21[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180150171.jpg[/IMG]
[B][K]Tank Ölçüleri :[/K][/B] 60x40x40h
[B][K]Tankın Yaşı :[/K][/B] 2-3 aylık
[B][K]Taban Malzemesi : [/K][/B]
Peat Moss
Lav kırığı
Dennerle FB1 Substrate Start
JBL Plant Soil
Yati Kökü
DIY ADA Super clear,Penac W,Penac P
[B][K]Filtrasyon : [/K][/B]
Eheim 2217
Eheim 2213
Dophin UV 08 9 Watt Filtre (Şuan aktif değil)
VIV Glass Ball Outflow Pipe
VIV Glass Violet Outflow Pipe
Ista Glass Surface Skimmer
[B][K]Aydınlatma :[/K][/B]
2xGiesemann - Powerchrome - 24 W Super Flora T5
2xGiesemann - Powerchrome - 24 W Tropic T5
[B][K]CO2 ve Ekipman :[/K][/B]
WEIPRO PH CO2 Controller
Ista 2 litre CO2 tüp
Ista 1 litre CO2 tüp
Ista CO2 Control Selenoid Valve
CO2 Art Control Selenoid Valve
Ista Max Mix Large
Bazooka Atomizer CO2 Diffuser - 70mm
Bubble Magus - BM-T01 Dozaj Pompası
[B][K]Kullanılan Sıvı Katkılar Ve Gübreleme :[/K][/B]
All in one (D.I.Y.) Solüsyon
Estimative Index (EI) Daily
Sera Nitrivec
Microlife DCA006
[B][K]Bitkiler :[/K][/B]
Hemianthus callitrichoides 'Cuba'
Micranthemum 'Monte Carlo'
Alternanthera Reineckii Mini
Pogostemon Helferi
Staurogyne Repens
Eleocharis Parvula Mini
Ludwigia sp. Mini Super Red
Rotala sp. 'Bonsai' (Cüce Bonsai)
Rotala Macrandra Japan Red
Pogostemon Erectus
Limnophila Aromatica
Proserpinaca palustris 'Cuba'
Rotala Wallichii Red
Myriophyllum Tuberculatum
Rotala Macrandra 'Mini'
[B][K]Canlılar :[/K] [/B]
Tanichthys albonubes – White Cloud Mountain Minnow (Beyaz Bulut Dağı Balığı / Kardinal Balığı)
Trigonostigma heteromorpha-Rasbora
SAE
Otocinclus Affinis
Ancistrus Dolichopterus (Cüce Vatoz)
Neocaridina davidi (Kiraz Karidesi)
[B][K]Tasarım Aşaması : [/K][/B]
Aynı anda tüm bitkileri temin edemediğimden (epey sabır göstermekle beraber ilanlarda parça parça dahi olsa bulamadım) tasarladığım gibi olmadı maalesef.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180148301.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180148461.jpg[/IMG]
[B][K]Kurulum : [/K][/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180149171.jpg[/IMG]
Cuba ve monte carloları geçen sene bozduğum tankımdan aldığım birer öbeği emers ortamdan bugünlere kadar idame ettirerek yeni tankıma taşıyabildim.
[B][K]Son Durum : [/K][/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180150171.jpg[/IMG]
Staurogyne repensler ilk günden bu yana bir türlü istediğim gelişimi göstermedi.Kendilerine ayrılan alanı maalesef beklediğim gibi dolduramadı.Şuan için biraz daha iyiler.
Parvula minilerin tankın çeşitli yerlerine yayılıp dağınık bir görüntü oluşturmamaları için farklı bir ekim işlemi gerçekleştirildi.Hepsi tek sıra halinde ve dağılmadan gelişimlerini sürdürmektedir.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180151481.jpg[/IMG]
Emers olarak gelen bitkilerden Pogostemon Erectus ve Pogostemon Helferi beklediğim patlamayı gerçekleştirmişken...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180155461.jpg[/IMG]
Rotala macrandralar sonradan yerlerini değiştirdiğimden dolayı biraz formsuzlar,yavaş yavaş adapte olmaya çalışıyorlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180157191.jpg[/IMG]
Bazı bitkileri tanktan çıkarıp farklı türleri eklemeyi düşünüyorum.Gelişim hızları ve ihtiyaçları doğrultusunda benzer türler daha doğru seçimdir.
[EDIT]Thsnmutlu,2018-04-08 14:28:21[/EDIT]
Yosun Türü Belirlemede Destek.
[QUOTE=gattar5050]Reeflowers’ın ürünleri bir yana, sorun yaşadığım konu yosunlar. Bir türlü önüne geçemiyorum.[/QUOTE]
İlk tavsiyem biraz doğru araştırma yapman yönünde.Sorunsuz bir akvaryum için öncelikle nelerin gerektiğini öğrenmelisin.Üşenmeyip aşağıda linkini verdiğim konuyu okursan gerekli cevapları alacaksındır.Yosun ve bakteri arasındaki ilişkiyi öğrenmen temennisiyle.
[URL]http://www.akvaryumda.com/bitkili-akvaryumlarda-yosun-olusma-sebepleri/[/URL]
Sağlıklı hobiler[EDIT]Thsnmutlu,2018-02-16 17:14:45[/EDIT]
[QUOTE=gattar5050]Reeflowers’ın ürünleri bir yana, sorun yaşadığım konu yosunlar. Bir türlü önüne geçemiyorum.[/QUOTE]
İlk tavsiyem biraz doğru araştırma yapman yönünde.Sorunsuz bir akvaryum için öncelikle nelerin gerektiğini öğrenmelisin.Üşenmeyip aşağıda linkini verdiğim konuyu okursan gerekli cevapları alacaksındır.Yosun ve bakteri arasındaki ilişkiyi öğrenmen temennisiyle.
[URL]http://www.akvaryumda.com/bitkili-akvaryumlarda-yosun-olusma-sebepleri/[/URL]
Sağlıklı hobiler[EDIT]Thsnmutlu,2018-02-16 17:14:45[/EDIT]
Kouzu 60 ( Genel Görünüm Ve Video Eklendi )
[QUOTE=Keys]
Yurtdışında satan siteler var ama bizde yok sanırım. Marka olarak aqua medic buna benzer bir ürün yapıyor aslında. Ama oldukça pahalı diye hatırlıyorum. Eski tankımda max mix kullandım. Gazı fazla verdiğim zaman pervaneler duruyordu. Ardından istanın diğer bir reactorunu kullandım. Ondan da verim alamadım. Yüksek oranda gaz verince pervane duruyordu bende. Debi sorunu da olabilir tabi bu. Cerges reactoru yurtdışındaki örneklerinden yola çıkarak kendim yaptım. Ama çok da uğraşmaya değecek bir şey değil bence. Tanka kabarcık vermemesi için bir iki ekleme yaptım süngerlerden. Kabarcık vermiyor ama debi çok düşüyor. Filtre kirlendikçe nasıl olur bilemiyorum. Debi yetersiz gelince reactorun içinde gazı çözecek harekette oluşmuyor haliyle. Kaba görüntüsü, yer problemi vs. yaşanabiliyor. Çözme performansı iyi ama. Diğer reactorlerdeki gibi pervane olmadığı için gaza bağlı durma vs. problemi de olmuyor. Ama bu reactor için debi çok önemli gazı çözmek adına. Tüm parçalarıyla maliyeti hazır reactorlerle aynı seviyede. Çok tercih edilebilir değil yani.
Hepsini değerlendirince sera 500 model reactor almaya karar verdim. O da pervaneli bir çözücü. Eğer kabarcık için çözüm üretmezseniz tanka ufak miktarda gaz gönderebiliyor. Debi cergesle aynı gibi. En azından daha ufak daha hoş bir görüntüsü var. Muhtemelen yenisi gelince onu kullanacağım. Benim aldığım ürün taktıktan sonra conta yerinden su kaçırdı.Değiştirmek için göndereceğim. [/QUOTE]
Tecrübelerini paylaştıkça bizler de yeni şeyler öğreniyoruz teşekkür ederim.Aslında Uğur max mix large ın pervanelerini çıkartabiliyorsun bu yüzden sordum mantık aynı.Sonuç olarak yine tanka kabarcık veriyor maalesef.Pervane dönüş hızı gücü filtrenin debisiyle alakalı aslında.Sera reaktör ista nın external reaktör üyle şekil ve görüntü olarak aynı.Bu arada sera max mix large mantığıyla yeni bir ürün piyasaya sürmüş.Hazneynin boyunu 35 cm ye kadar uzatmış.Reaktörün bağlantı noktalarına teflon bant çekersen kaçağı engellersin bu esnada ürünü deneme şansın olur en azından.
[URL]https://www.aquaticsupplies.com.au/products/sera-multi-fil-350-media-filter[/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/301220170000081.jpg[/IMG]
[QUOTE=Keys]
Yurtdışında satan siteler var ama bizde yok sanırım. Marka olarak aqua medic buna benzer bir ürün yapıyor aslında. Ama oldukça pahalı diye hatırlıyorum. Eski tankımda max mix kullandım. Gazı fazla verdiğim zaman pervaneler duruyordu. Ardından istanın diğer bir reactorunu kullandım. Ondan da verim alamadım. Yüksek oranda gaz verince pervane duruyordu bende. Debi sorunu da olabilir tabi bu. Cerges reactoru yurtdışındaki örneklerinden yola çıkarak kendim yaptım. Ama çok da uğraşmaya değecek bir şey değil bence. Tanka kabarcık vermemesi için bir iki ekleme yaptım süngerlerden. Kabarcık vermiyor ama debi çok düşüyor. Filtre kirlendikçe nasıl olur bilemiyorum. Debi yetersiz gelince reactorun içinde gazı çözecek harekette oluşmuyor haliyle. Kaba görüntüsü, yer problemi vs. yaşanabiliyor. Çözme performansı iyi ama. Diğer reactorlerdeki gibi pervane olmadığı için gaza bağlı durma vs. problemi de olmuyor. Ama bu reactor için debi çok önemli gazı çözmek adına. Tüm parçalarıyla maliyeti hazır reactorlerle aynı seviyede. Çok tercih edilebilir değil yani.
Hepsini değerlendirince sera 500 model reactor almaya karar verdim. O da pervaneli bir çözücü. Eğer kabarcık için çözüm üretmezseniz tanka ufak miktarda gaz gönderebiliyor. Debi cergesle aynı gibi. En azından daha ufak daha hoş bir görüntüsü var. Muhtemelen yenisi gelince onu kullanacağım. Benim aldığım ürün taktıktan sonra conta yerinden su kaçırdı.Değiştirmek için göndereceğim. [/QUOTE]
Tecrübelerini paylaştıkça bizler de yeni şeyler öğreniyoruz teşekkür ederim.Aslında Uğur max mix large ın pervanelerini çıkartabiliyorsun bu yüzden sordum mantık aynı.Sonuç olarak yine tanka kabarcık veriyor maalesef.Pervane dönüş hızı gücü filtrenin debisiyle alakalı aslında.Sera reaktör ista nın external reaktör üyle şekil ve görüntü olarak aynı.Bu arada sera max mix large mantığıyla yeni bir ürün piyasaya sürmüş.Hazneynin boyunu 35 cm ye kadar uzatmış.Reaktörün bağlantı noktalarına teflon bant çekersen kaçağı engellersin bu esnada ürünü deneme şansın olur en azından.
[URL]https://www.aquaticsupplies.com.au/products/sera-multi-fil-350-media-filter[/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/301220170000081.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Ember Tetra joko29, 15:30
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
KULLANICILAR
- 77 Online Kullanıcı, 41 Üye
Online Kullanıcılar
MiSoSiKiaN,
oktay42,
yeekim,
0rnn,
altuntasseref,
Arch.Hüseyin,
yokte,
sina cen,
MuratOzdemir,
Kuduoglu,
osmandbnl,
nniiaa,
Kınayu,
EKAR,
jaloreef,
HaydarGul,
mertt1925,
frekaze,
888starz_pyol,
Burak çetin,
fffurkan9,
lojistisyen,
m170,
Tortuga7,
Ehtiyar,
Tata,
Ozzgurr,
AQUAGREEN,
ilterisdoğukan,
TheDS,
AlpayFerdiNAR,
WilliamMup,
smithiseek,
Redko,
MertSoyumert,
Cyber_Scout,
JujuSeri,
Koksal Gurkan,
jezey,
BilalM.,
Jotunheim,
Stoke,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
