ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
mertyk
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
15
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
30 Aralık 2011 23:40
Son Ziyaret:
18 Şubat 2022 05:09
Toplam Mesaj:
808 [0.15 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
mert yalçınkaya
Doğum Tarihi:
01 Mart 1993
Yaş:
33
İl:
Istanbul
Meslek:
yazılım mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
[img]http://imageshack.us/a/img35/5940/merth.jpg[/img]
SON 10 MESAJI
Yosunlaşmış Bitki Kurtarılabilir Mi
[QUOTE=Ömer t]Akvaryumu bozdugunda ağaç figürunun sığabileceği ici su dolu bir kovaya koy karanlik ışık almayacak bir yere kaldır 3 gun sonra tekrar akvaryuma koyabilirsin.
Yosun 3 günde ölmez fakat üstünde oluşan tum sac sakal geyik boynuzu gibi yosunlar tamamen ölecektir.[/QUOTE]
Peki bu yöntem mossa zarar vermezmi 3 gün ışık almayınca
[QUOTE=Ömer t]Akvaryumu bozdugunda ağaç figürunun sığabileceği ici su dolu bir kovaya koy karanlik ışık almayacak bir yere kaldır 3 gun sonra tekrar akvaryuma koyabilirsin.
Yosun 3 günde ölmez fakat üstünde oluşan tum sac sakal geyik boynuzu gibi yosunlar tamamen ölecektir.[/QUOTE]
Peki bu yöntem mossa zarar vermezmi 3 gün ışık almayınca
Yosunlaşmış Bitki Kurtarılabilir Mi
Herkese merhabalar,yakın zaman içerisinde yosun problemim sebebiylr tankı bozmaya karar vermiştim fakat değerli forum üyelerinin tavsiyelerini dinleyip bozup tekrar kuracağım fakat şöyle bir durum söz konusu akvaryumum içerisinde mini pellia moss türünden yaptığım bir ağaç figürüm var ve bildiğiniz gibi bu moss türü pahalı ve nadir bir tür üzerinde oluşan yosunları nasıl giderebilirim heba olsun istemiyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/121377/290520212352001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/121377/290520212352051.jpg[/IMG]
Herkese merhabalar,yakın zaman içerisinde yosun problemim sebebiylr tankı bozmaya karar vermiştim fakat değerli forum üyelerinin tavsiyelerini dinleyip bozup tekrar kuracağım fakat şöyle bir durum söz konusu akvaryumum içerisinde mini pellia moss türünden yaptığım bir ağaç figürüm var ve bildiğiniz gibi bu moss türü pahalı ve nadir bir tür üzerinde oluşan yosunları nasıl giderebilirim heba olsun istemiyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/121377/290520212352001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/121377/290520212352051.jpg[/IMG]
Melek Balığı Ve Diğerleri
[QUOTE=MertKurtoglu]Arkadaşlar 450 litre 180 cm uzunluk 60 cm yükseklik 40 cm genişlik akvaryumum var 1.5 hafta önce 20 tane melek aldım damızlık olduklarında eş tuttuklarinda kavgalar olursa 5-6 tanesini çıkarıcam sorum şu
! akvaryumu haftaya bitkili yapcam anibius Java Moss Java fernn Amazon hançeri ve akvaryumun ortasına büyük mangrow kökü koycam kayalar vs ama melekler daha yavru / ergenken diğer balıklari da almak istiyorum almak istediğim balıklar
+ 8 - 10 neon tetra
+2 elma salyangozu ( akvaryumda1 tane var)
+ Oluyor mu bilmiyorum ama olursa kiraz karides
+ 4-5 tane çöpçü balıği
+ 1 tane dişi cüce vatoz
Arkadaşlar böyle bir karma tank mantıklı mıdır korktuğum tür melekler özellikle videolarda gördüm ilk melek deneyimim bunlar eş tutup bölge vs tutunca çok kavgacı oluyorlarmış bu balıklara şimdi alışırlar ise ileride sorun yaşar mıyım?
( Aşama aşama akvaryuma kaya kök bitki alıcam baya bol bitkili boy kök ve kayalı vir akvaryum yapıcam )[/QUOTE]
Öncelikle merhaba,dediğiniz gibi melek balıkları bölgeci balıklardır kendi belirledikleri yerlerde başka balıkların olmasını istemezler kavgalar olabilir.karides koymayı hiç düşünmeyin bile yazık olur.
[QUOTE=MertKurtoglu]Arkadaşlar 450 litre 180 cm uzunluk 60 cm yükseklik 40 cm genişlik akvaryumum var 1.5 hafta önce 20 tane melek aldım damızlık olduklarında eş tuttuklarinda kavgalar olursa 5-6 tanesini çıkarıcam sorum şu
! akvaryumu haftaya bitkili yapcam anibius Java Moss Java fernn Amazon hançeri ve akvaryumun ortasına büyük mangrow kökü koycam kayalar vs ama melekler daha yavru / ergenken diğer balıklari da almak istiyorum almak istediğim balıklar
+ 8 - 10 neon tetra
+2 elma salyangozu ( akvaryumda1 tane var)
+ Oluyor mu bilmiyorum ama olursa kiraz karides
+ 4-5 tane çöpçü balıği
+ 1 tane dişi cüce vatoz
Arkadaşlar böyle bir karma tank mantıklı mıdır korktuğum tür melekler özellikle videolarda gördüm ilk melek deneyimim bunlar eş tutup bölge vs tutunca çok kavgacı oluyorlarmış bu balıklara şimdi alışırlar ise ileride sorun yaşar mıyım?
( Aşama aşama akvaryuma kaya kök bitki alıcam baya bol bitkili boy kök ve kayalı vir akvaryum yapıcam )[/QUOTE]
Öncelikle merhaba,dediğiniz gibi melek balıkları bölgeci balıklardır kendi belirledikleri yerlerde başka balıkların olmasını istemezler kavgalar olabilir.karides koymayı hiç düşünmeyin bile yazık olur.
Hobiye Son.
Herkesin değerli yorumları için çok teşekkür ederim ilk bitki ekiminde potasyum verilmesini youtube üzerinde bazı videolarda gördüğüm için yapmıştım ama şimdi anlıyorumki iyice araştırmadan bir şey yapmamak gerekiyormuş.sizlerin dedikler doğrultusunda bir kaç sorum olacak.
1-)Co2 de saniyede bir damla vs ben bunu nasıl anlıyorum yani saniyede bir damla tam olarak ne demek oluyor ben gözle görülür şekilde difizörden birsürü co2 geldiğini görüyorum bu saniyede kaç damlacık olur ?
2-)Kumum aktif toprak olmadığı için besinleri ilk başta vermem gerektiğini söylemişsiniz.yani bitkileri ektiğim andan itibaren gerekli olan tüm gübrelere birden girmeli miyim ?
3-)dediğiniz gibi şelale filtrem co2 den çıkan kabarcıkların bir kısmını emiş borusundan emiyor bu bir problem teşkil eder mi ?
4-)test kitleri almamı söylemişsiniz hangi test kitlerini almalıyım ? Fiyat konusundada biraz ekonomik ve güvenilir marka önerir misiniz ?
[EDIT]mertyk,2021-05-26 16:55:02[/EDIT]
Herkesin değerli yorumları için çok teşekkür ederim ilk bitki ekiminde potasyum verilmesini youtube üzerinde bazı videolarda gördüğüm için yapmıştım ama şimdi anlıyorumki iyice araştırmadan bir şey yapmamak gerekiyormuş.sizlerin dedikler doğrultusunda bir kaç sorum olacak.
1-)Co2 de saniyede bir damla vs ben bunu nasıl anlıyorum yani saniyede bir damla tam olarak ne demek oluyor ben gözle görülür şekilde difizörden birsürü co2 geldiğini görüyorum bu saniyede kaç damlacık olur ?
2-)Kumum aktif toprak olmadığı için besinleri ilk başta vermem gerektiğini söylemişsiniz.yani bitkileri ektiğim andan itibaren gerekli olan tüm gübrelere birden girmeli miyim ?
3-)dediğiniz gibi şelale filtrem co2 den çıkan kabarcıkların bir kısmını emiş borusundan emiyor bu bir problem teşkil eder mi ?
4-)test kitleri almamı söylemişsiniz hangi test kitlerini almalıyım ? Fiyat konusundada biraz ekonomik ve güvenilir marka önerir misiniz ?
[EDIT]mertyk,2021-05-26 16:55:02[/EDIT]
Hobiye Son.
[QUOTE=kans]Mert kardeşim selamlar eğer hightech kurulumda tecrübeli değilseniz kurulumu daha yapmadan test kiti almak zorundasınız. Tecrübeli olan hobici bir nebze de olsa bitkilerin durumundan sudaki dengeyi az çok kestirebilir yorum yapabilir ancak sizin bu durumda test şart. High tech kurulumda sıvı gübreyi sadece potasyum olarak veremezsiniz potasyum katkısı bitkilerin büyümesine fayda sağlar doğrudur ama bu kurulumlarda potasyum takviyesinin en büyük amacı dışardan verilen nitrat ve fosfat gübrelerini bitkileri tetikleyerek almasını sağlamaktır böylece alg ve yosun oluşumuna engel olan potasyum bir diğer deyişle dengeleyici konumdadır. Siz şu an sadece potasyum vererek tamamen dengeyi bozuyorsunuz probleme sadece buradan başlayarak co2’ye oradan ışığa oradan su değerlerine vs falan uzar gider high tech olması için bütün verileri uygulamak gerekli yoksa bu durumlar oluşuyor sadece potasyum veriyorsanız co2 vermeyin aydınlatma süresini azaltın ya da ışığın gücünü kesin akıntıyı fazlalaştırın suyu havalandırın bu şekilde hightech yapayım derken lowtech bile olmuyor malesef[/QUOTE]
Öncelikle çok teşekkür ederim şu anlık potasyumu keseceğim haftada 2 kere %50 su değişimi yapıp aydınlatma süresini 4 saate düşüreceğim peki ya hangi test kitlerini almam gerekli ?
[QUOTE=kans]Mert kardeşim selamlar eğer hightech kurulumda tecrübeli değilseniz kurulumu daha yapmadan test kiti almak zorundasınız. Tecrübeli olan hobici bir nebze de olsa bitkilerin durumundan sudaki dengeyi az çok kestirebilir yorum yapabilir ancak sizin bu durumda test şart. High tech kurulumda sıvı gübreyi sadece potasyum olarak veremezsiniz potasyum katkısı bitkilerin büyümesine fayda sağlar doğrudur ama bu kurulumlarda potasyum takviyesinin en büyük amacı dışardan verilen nitrat ve fosfat gübrelerini bitkileri tetikleyerek almasını sağlamaktır böylece alg ve yosun oluşumuna engel olan potasyum bir diğer deyişle dengeleyici konumdadır. Siz şu an sadece potasyum vererek tamamen dengeyi bozuyorsunuz probleme sadece buradan başlayarak co2’ye oradan ışığa oradan su değerlerine vs falan uzar gider high tech olması için bütün verileri uygulamak gerekli yoksa bu durumlar oluşuyor sadece potasyum veriyorsanız co2 vermeyin aydınlatma süresini azaltın ya da ışığın gücünü kesin akıntıyı fazlalaştırın suyu havalandırın bu şekilde hightech yapayım derken lowtech bile olmuyor malesef[/QUOTE]
Öncelikle çok teşekkür ederim şu anlık potasyumu keseceğim haftada 2 kere %50 su değişimi yapıp aydınlatma süresini 4 saate düşüreceğim peki ya hangi test kitlerini almam gerekli ?
Hobiye Son.
[QUOTE=Genç__Akvartist]
Filtre yetersiz galiba bakteri kültürü kullandınız mı ? Filtrede oksijensiz bakterilerin üremesi için gerekli olan seachem mantrix sera siporax tarzı bir ürün var mı ? Acele etmeyin sakin olun daha hala hiç bir şey bitmiş değil bu akvaryum kurtarılabilir ilk olarak tetra alg temizleyici alın(almasanız da olur ama alsanız daha iyi) sonra yosunları mekanik şekilde elinizle bir temizleyin daha sonra filtrede var mı bilmiyorum matrix sera siporax benzeri bir ürün koyun mutlaka ilk 3 hafta gübre verilmemeli akvaryuma bakteri kültürü kullanın mutlaka seachem stability 50ml 35 lira zaten dediğim gibi kur boz kur boz yaptıkça başarılı olma şansınız azalacak akvaryum hakkında daha detaylı bilgi verirseniz yardımcı olmaya çalışırım [:)][/QUOTE]
Öncelikle değerli mesajınız için çok teşekkür ederim açıkçası bir umut ışığı görmeme sebep oldunuz.kısaca akvaryumum hakkında sizleri bilgilendireyim.
Aydınlatma:mygos plunt 40W pink full spectrum+white 10000k
Co2:tüplü sistem
Gübreleme:şuanlık sadece potasyum
Bitki:monte carlo ve mini pellia moss
Filtre:fluval c2 şelale filtre
Aydınlatmayı günde 7 saat yapıyorum filtremin içerisinde dediğiniz ürünlerden kullanmıyorum ama devam etme kararı alırsam ilk işim kullanmak olacak.co2 ye gelirsek ışıklar açılmadan 2 saat önce açıp ışıklar kapanmadan 1 saat önce kapatıyorum.
[QUOTE=Genç__Akvartist]
Filtre yetersiz galiba bakteri kültürü kullandınız mı ? Filtrede oksijensiz bakterilerin üremesi için gerekli olan seachem mantrix sera siporax tarzı bir ürün var mı ? Acele etmeyin sakin olun daha hala hiç bir şey bitmiş değil bu akvaryum kurtarılabilir ilk olarak tetra alg temizleyici alın(almasanız da olur ama alsanız daha iyi) sonra yosunları mekanik şekilde elinizle bir temizleyin daha sonra filtrede var mı bilmiyorum matrix sera siporax benzeri bir ürün koyun mutlaka ilk 3 hafta gübre verilmemeli akvaryuma bakteri kültürü kullanın mutlaka seachem stability 50ml 35 lira zaten dediğim gibi kur boz kur boz yaptıkça başarılı olma şansınız azalacak akvaryum hakkında daha detaylı bilgi verirseniz yardımcı olmaya çalışırım [:)][/QUOTE]
Öncelikle değerli mesajınız için çok teşekkür ederim açıkçası bir umut ışığı görmeme sebep oldunuz.kısaca akvaryumum hakkında sizleri bilgilendireyim.
Aydınlatma:mygos plunt 40W pink full spectrum+white 10000k
Co2:tüplü sistem
Gübreleme:şuanlık sadece potasyum
Bitki:monte carlo ve mini pellia moss
Filtre:fluval c2 şelale filtre
Aydınlatmayı günde 7 saat yapıyorum filtremin içerisinde dediğiniz ürünlerden kullanmıyorum ama devam etme kararı alırsam ilk işim kullanmak olacak.co2 ye gelirsek ışıklar açılmadan 2 saat önce açıp ışıklar kapanmadan 1 saat önce kapatıyorum.
Hobiye Son.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/121377/260520210103491.jpg[/IMG]
Kardeşlerim abilerim,bu yaşadığım 3.hüsran her yolu denedim forumlar açtım,tavsiyeleri dinledim,kendimce çözümler buldum,araştırmalar yaptım ama nafile ne yaptıysam şu yosun oluşumundan kurtulamadım.sizlere tavsiyem high tech bitkili bir tank kuracaksanız ve bu işte amatörseniz sakın acele etmeyin ben yandım siz yanmayın dayanacak maddi manevi gücüm kalmadığı içinde bitkili hobiye son veriyorum sanırım low tech basic bir akvaryum kuracağım.[EDIT]mertyk,2021-05-26 01:07:50[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/121377/260520210103491.jpg[/IMG]
Kardeşlerim abilerim,bu yaşadığım 3.hüsran her yolu denedim forumlar açtım,tavsiyeleri dinledim,kendimce çözümler buldum,araştırmalar yaptım ama nafile ne yaptıysam şu yosun oluşumundan kurtulamadım.sizlere tavsiyem high tech bitkili bir tank kuracaksanız ve bu işte amatörseniz sakın acele etmeyin ben yandım siz yanmayın dayanacak maddi manevi gücüm kalmadığı içinde bitkili hobiye son veriyorum sanırım low tech basic bir akvaryum kuracağım.[EDIT]mertyk,2021-05-26 01:07:50[/EDIT]
Midas Balığı İle Oscar Yaşarmı
[QUOTE=YunusYILMAZ]Merhaba yaklaşık 10 cm lik Oscar ve erkek Green terrör var yanlarına balık eklemek istiyorum aynı boylarda midas ile sorun çıkarmı veya başka geçinebilecekleri hangi tür ekleyebilirim ürkek bir tür olmasın yeter cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
[/QUOTE][QUOTE=YunusYILMAZ]ŞU anda 65 litre civarı 2 akvaryum var sadece oscar var diğer akvaryumda sadece gt birleştiricem boyları büyüyünce duruma göre bakıcam ekstradan midas almayı planlıyorum daha küçük oldukları için sorun olmuyacak ama midasa güvenemiyorum [/QUOTE]
Merhaba,lütfen bu yazdığımı eleştiri olarak görmeyin,sadece oscar balıklarına 12 yılını vermiş her şartta beslemiş ve en doğru yolunu kendi tecrübeleriyle görüp fark eden birinin yorumu olarak görün.65 litrede oscar maalesef 4,5 cm iken bile olmaz 10 cm iken hiç olmaz.Bunun sebebi daha sonrasında balığı isterseniz 1000 lt akvaryumada koysanız yanık kalır.gelişimlerinin en iyi olduğu zaman aralığında küçük hacimlerde balık iyi gelişemez ve bu ileride bir problem haline gelir.Eğer en azından 300-400 litrelik bir akvaryum kurma imkanınız henüz yok ise ve yırtıcı balık beslemek için oscar gibi bir balığa merak saldıysanız size yırtıcı ve 60 litrede bir süre bakabileceğiniz farklı yırtıcı balıklar önerebilirim. Keyifli hobiler.
[QUOTE=YunusYILMAZ]Merhaba yaklaşık 10 cm lik Oscar ve erkek Green terrör var yanlarına balık eklemek istiyorum aynı boylarda midas ile sorun çıkarmı veya başka geçinebilecekleri hangi tür ekleyebilirim ürkek bir tür olmasın yeter cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
[/QUOTE][QUOTE=YunusYILMAZ]ŞU anda 65 litre civarı 2 akvaryum var sadece oscar var diğer akvaryumda sadece gt birleştiricem boyları büyüyünce duruma göre bakıcam ekstradan midas almayı planlıyorum daha küçük oldukları için sorun olmuyacak ama midasa güvenemiyorum [/QUOTE]
Merhaba,lütfen bu yazdığımı eleştiri olarak görmeyin,sadece oscar balıklarına 12 yılını vermiş her şartta beslemiş ve en doğru yolunu kendi tecrübeleriyle görüp fark eden birinin yorumu olarak görün.65 litrede oscar maalesef 4,5 cm iken bile olmaz 10 cm iken hiç olmaz.Bunun sebebi daha sonrasında balığı isterseniz 1000 lt akvaryumada koysanız yanık kalır.gelişimlerinin en iyi olduğu zaman aralığında küçük hacimlerde balık iyi gelişemez ve bu ileride bir problem haline gelir.Eğer en azından 300-400 litrelik bir akvaryum kurma imkanınız henüz yok ise ve yırtıcı balık beslemek için oscar gibi bir balığa merak saldıysanız size yırtıcı ve 60 litrede bir süre bakabileceğiniz farklı yırtıcı balıklar önerebilirim. Keyifli hobiler.
Melek Balığı Ve Elma Salyangozu
[QUOTE=MertKurtoglu]450 litre akvaryumuma 20 tane melek balığı Alicam içinde 1 tane elma salyangozu var sadece elma salyangozu ve melek bakmak istiyorum birlikte yaşarlar mi ?
Akvaryum uzunluğu 180cm yükseklik 60 cm içinde silis kum 2 mangrow kökü ve taslar var ( şu anda japon ile bakıyorum salyangoza arada yaklaşıp yokluyorlar kapanıyor sonra geri açılıyor Japonlar kasti olarak bilerek durup saldırdıklarıni görmedim hiç )[/QUOTE]
Forumda bu konu zaten daha önce açılmış araştırıp bulabilirsiniz.melekler salyangozların antenlerini tırtıklayabilir rahat vermeyebilirler birçok böyle problem yaşayan akvaristler olmuş bende tavsiye etmiyorum.
[QUOTE=MertKurtoglu]450 litre akvaryumuma 20 tane melek balığı Alicam içinde 1 tane elma salyangozu var sadece elma salyangozu ve melek bakmak istiyorum birlikte yaşarlar mi ?
Akvaryum uzunluğu 180cm yükseklik 60 cm içinde silis kum 2 mangrow kökü ve taslar var ( şu anda japon ile bakıyorum salyangoza arada yaklaşıp yokluyorlar kapanıyor sonra geri açılıyor Japonlar kasti olarak bilerek durup saldırdıklarıni görmedim hiç )[/QUOTE]
Forumda bu konu zaten daha önce açılmış araştırıp bulabilirsiniz.melekler salyangozların antenlerini tırtıklayabilir rahat vermeyebilirler birçok böyle problem yaşayan akvaristler olmuş bende tavsiye etmiyorum.
Ekleme Yapabilir Miyim?
[QUOTE=tmruff]Arkadaşlar merhaba
100 litrelik bitkili tankımda şu an,
1e1d inci gurami
8 neon tetra
6 panda cory
6 kuhli mevcut.
3 elma salyangozum var. Haftada 1 buharlaşan su üzerine su ekliyorum. Buhar camının yarısını kestirdim. Haftada 10 litreye yakın buharlaşma oluyor. Beklettiğim suyu ekliyorum. Şu an şükür hiç kayıp vermedim. Balıklarım güzel renklendi. Kavga hır gür hiç gözlemlemedim. Bitkilerim serpildi ek olarak bitki türlerimi arttırmaya başladım. Arada bir şeytan dürtüyor. Bu tabloya canlı eklemesi yapabilir miyim? Yoksa artık bundan sonrası tatsız sonuçlar verir mi?
sunsun 603B dış filtrem var. Ek olarak şelale filtrem var. Şelaleyi genelde çalıştırmıyorum. Arada sırada suyun üstünü dalgalandırmak için haftada bir iki kez çalıştırıyorum sadece.
eklemeyi düşündüklerim;
amano karides eklemek istiyorum. velakin henüz amano bulamadım.
Balık olarak 1 veya 2 oto ekleyebilir miyim? Oto yerine küçük bir grup halinde ember tetra falan olabilir. Stok konusunda fikir ve önerilerinizi bekliyorum.[/QUOTE]
Merhabalar,filtreniz kullandığınız tank için ideal ve yeterli hava akışı ve temizliğini sağlayabilir fakat yeni balıklar eklemeyecek olsanız dahi buharlaşan su yerine yeni su eklemek yeterli olmayacaktır.Haftada suyun 3/1 kadar su değişimi sağlamanız gerekir bu canlılarınız için çok önemlidir.Gurami olan tankta karides tavsiye etmem fakat dediğiniz gibi ember tetra veya galaxy rasbora gibi sürü balıklarından 6-8 adet ekleme yapabilirsiniz fakat dediğim gibi düzenli su değişimi ve filtre temizliği şart.
[QUOTE=tmruff]Arkadaşlar merhaba
100 litrelik bitkili tankımda şu an,
1e1d inci gurami
8 neon tetra
6 panda cory
6 kuhli mevcut.
3 elma salyangozum var. Haftada 1 buharlaşan su üzerine su ekliyorum. Buhar camının yarısını kestirdim. Haftada 10 litreye yakın buharlaşma oluyor. Beklettiğim suyu ekliyorum. Şu an şükür hiç kayıp vermedim. Balıklarım güzel renklendi. Kavga hır gür hiç gözlemlemedim. Bitkilerim serpildi ek olarak bitki türlerimi arttırmaya başladım. Arada bir şeytan dürtüyor. Bu tabloya canlı eklemesi yapabilir miyim? Yoksa artık bundan sonrası tatsız sonuçlar verir mi?
sunsun 603B dış filtrem var. Ek olarak şelale filtrem var. Şelaleyi genelde çalıştırmıyorum. Arada sırada suyun üstünü dalgalandırmak için haftada bir iki kez çalıştırıyorum sadece.
eklemeyi düşündüklerim;
amano karides eklemek istiyorum. velakin henüz amano bulamadım.
Balık olarak 1 veya 2 oto ekleyebilir miyim? Oto yerine küçük bir grup halinde ember tetra falan olabilir. Stok konusunda fikir ve önerilerinizi bekliyorum.[/QUOTE]
Merhabalar,filtreniz kullandığınız tank için ideal ve yeterli hava akışı ve temizliğini sağlayabilir fakat yeni balıklar eklemeyecek olsanız dahi buharlaşan su yerine yeni su eklemek yeterli olmayacaktır.Haftada suyun 3/1 kadar su değişimi sağlamanız gerekir bu canlılarınız için çok önemlidir.Gurami olan tankta karides tavsiye etmem fakat dediğiniz gibi ember tetra veya galaxy rasbora gibi sürü balıklarından 6-8 adet ekleme yapabilirsiniz fakat dediğim gibi düzenli su değişimi ve filtre temizliği şart.
SON MESAJLAR
- Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Sessiz Şelale Filtre Önerisi Sufisu, 23:18
Filtreleme Seçenekleri - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
KULLANICILAR
- 95 Online Kullanıcı, 54 Üye
Online Kullanıcılar
yigitksm,
0rnn,
Mirt,
GhostKoi,
Yusuf77777,
HaydarGul,
Urar,
Kınayu,
simsela,
aXarayli,
Sungurr,
sina cen,
Ramazan Güleç,
mightymurat,
oguzozt,
MiSoSiKiaN,
lojistisyen,
yeekim,
nniiaa,
DigitalPen,
omerali06,
JujuSeri,
Kuduoglu,
osmandbnl,
TheDS,
Goldfish2000,
LeafyAqua,
Tatar10,
merutay,
Redrainbow,
yyiImaz,
Ehtiyar,
Kaangzkr,
Mr. WingMan,
Arch.Hüseyin,
metekaan,
nazemert1,
Balikcidede,
cheavy,
zebra93042,
Burak PEKDEMİR,
Jotunheim,
Shortbuff,
Akrattin,
Denizinc,
Ozzgur,
Tayyareci,
Pandkoal,
DY1903,
CevdetSERBEST,
TolgahanA,
Hidro Dinamik,
Umutoty,
ali özer,
alecozan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
